Ah joh, dan leer je je eigen auto waarderen. Ik had dat een tijdje terug ook, toen vroeg ik me af of ik het gas wel genoeg indrukte in de leenautoquote:Op maandag 27 juni 2011 09:57 schreef IrishBastard het volgende:
Na mijn S40 al weer 3/4 jaar te rijden is het even afzien om in een Swift rond te karren nu hij even bij de schadehersteller staat
Onze s40's schelen niet veel dan! (zie dat je 1997 2.0) hebt. Wat is jouw km stand en geen problemen met remleidingen etc? Mijne rijdt ook nog zooo fijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
Absoluut, dat was exact wat ik dachtDie S40 bevalt me toch wel prima
Ga eens in Zweden kijken. Er rijden daar nog meer 2 en 7 series rond dan S/V40'squote:Op maandag 27 juni 2011 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een doordachte opmerkingDit baseer je op?
Volgens mij zijn het best prima wagens die, afgezien van hun Renaultbak in een aantal modellen, behoorlijk betrouwbaar zijn. Zeker voor het geld wat ze toen gekost hebben. Daarbij hebben ze een in mijn ogen redelijk vooruitstrevende (nu dus nog steeds best moderne) vormgeving, wat van de oudere Volvo modellen niet gezegd kan worden
Geimporteerde auto's? De S/V40 was ook gewoon te koop bij de dealer daar hoor. Maar die wilden ze niet, en terecht.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:52 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een onzin
En het is niet heel vreemd dat er in Zweden minder geimporteerde auto's zijn, lijkt mij zo
Maar kwaliteit valt natuurlijk alleen af te lezen aan het aantal auto's dat er in Zweden rondrijdt
Ik zie nog aardig wat 850's rondrijden anders. Ook een meuk aan S/V40.. 200 en 700 zie je eigenlijk zowat niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Qua prijs/kwaliteit is de S/V40 toch zeker een goed model geweestSluit dan wellicht niet aan bij jouw ideaalbeeld van Volvo, maarja
Ter vergelijk, kijk dan eens hoeveel S/V40's er hier in Nederland rondrijden in vergelijk tot de 2 en 7 serie die volgens jou zo prima zijnVergelijk het desnoods met de 850, die meer uit die tijd is. Lijkt me stug dat er daar veeeeel meer van rondrijden
1000 S/V40's op een boot ga jij bij de dealer in Zweden niets van merken hoor qua prijs...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:07 schreef r8v2 het volgende:
Een 2, 7 of 9-serie rijdt sowieso beter want RWD.
Ja, AWD is inderdaad goed te vergelijken met RWDquote:Op maandag 27 juni 2011 15:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.
Een onveilig hokquote:Op maandag 27 juni 2011 15:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je bent zelf een auto van 25 jaar oud aan het vergelijken met een nieuwe(re) die daarbij nog eens in hele andere prijsklasses vallen. En dat is wel te vergelijken???
Een 740 is een onveilig en vervuilend hok wanneer je het vergelijkt met een nieuwe S80.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Een onveilig hok. Ik rijd nog liever in een 740 uit '85 dan een 440 uit '95.
En FWD en AWD is voor leaserijders en huisvrouwen.
De modus is uit 2007. Dat is alweer 12 jaar verder dan een 440... En liever m'n benen kapot dan filet americain in mijn schedelquote:Op maandag 27 juni 2011 16:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat mij betreft een onveilig hok ja. Destijds voldeed het prima en was het zijn tijd zelfs ver vooruit wat veiligheid betreft. Nu hopeloos achterhaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |