Ik heb net hierin proefgereden:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:32 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Je kan nog overwegen er een ANWB/Dekra-keuring tegenaan te gooien.
En werkt de airco of zit ie er alleen maar in?
Geen garantie vind ik persoonlijk niet zo gek gezien de leeftijd van de auto.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik heb net hierin proefgereden:
http://www.autotrader.nl/(...)e--7558|kleur--blauw
Ziet er van binnen en buiten tip top uit. Airco werkt prima en ook de automaat schakelt naar behoren. Eigenlijk niets op aan te merken, behalve wat vocht in de koplamp. Inruilprijs was volgens verwachting. Zit alleen geen garantie op.. althans niet zwart op wit. En dat vind ik ff een obstakel.
Wat rijden dat ding zeg! Pfoeh...! Ik denk er nog even over. Heb iig Volodealer Serva in Amersfoort ff gemaild (bel ze maandag) voor meer info over de auto. Daar is ie namelijk in onderhoud geweest. Spannend!!!
Nee, lijkt me ook nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef IrishBastard het volgende:
Wel een mooie wagenZal alleen niet zo zuinig zijn, gok ik zo
Pics!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:35 schreef DaDude1987 het volgende:
OP updaten: Volvo 340 DL, gewoon handgeschakeld.
Wat een bak! Heeft mij veel rijplezier op geleverd!
Gedaanquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:52 schreef IrishBastard het volgende:
Heb jullie toegevoegd, kan zelf de wiki niet editten, of weet in ieder geval mijn login niet
Kan iemand mij daar even bij zetten als S40 2.0 van 1997?
Je had em doormiden geknipt, er staat een url ding, die mn naam aan een plaatje koppeltquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Waarom moet ik verwijderd worden?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Je Amazon, volgens Hyman?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waarom moet ik verwijderd worden?Ik heb nog altijd 3 Volvo's? Of 4 met de 740 van m'n vriendin meegerekend.
Eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Ding ziet er goed uit, en als het goed bevalt allemaal: waarom niet?Als je het geld ervoor over zou hebben dan zou ik 't wel weten!
Ja die heb ik niet meer inderdaad.quote:
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:15 schreef cosmick het volgende:
Zwijmel zwijmel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dub dub.
Las op het Volvo-forum dat de T6 niet de beste Volvo is, temeer door bemoeienis van GM.
Auto voelde echter in het half uur dat ik er mee gereden heb goed en degelijk aan. Smetteloos van binnen en van buiten. Nergens een kraakje en een soepel werkende automaat.
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
Het onderhoud van zo'n bak is erg duur. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het "rioleringsstelsel" over de motor, ofwel de twee turbo's. Die zitten behoorlijk in de weg als men ergens bij moet. Dat zal ook wel voor de distributieriem gelden...quote:Op zondag 19 juni 2011 19:31 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).
Alleen: op de site staat "dealeronderhouden" en "facturen aanwezig". In de praktijk komt het er op neer dat ik daar zelf achteraan moet bij Volvo Amersfoort (was ie in onderhoud). Beetje vaag. En verkoper beweerde aan de hand van lettertjes op de distributieriem te zien dat deze voorlopig niet vervangen hoefde te worden. Nou, dat wil ik wel even zeker weten. Als dat allemaal duidelijk was en gelijk te overleggen was, had ik 'm gelijk gekocht.
Eigenlijk wilde ik 'm voor komend weekend hebben (vakantie), maar ik denk er nog ff over.
Ja, allereerst deze topics goed doorgelezen (volg het eigenlijk al jarenquote:Op zondag 19 juni 2011 19:37 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Overigens zijn er nog meer zwakke punten aan deze auto's, maar ik begreep dat je je al goed had ingelezen op het Volvoforum. Heb zelf een 2.9 gehad (heb inmiddels een S60 2.4T), en dat reed goddelijk. Die is alleen niet te vergelijken met een T6.
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
940 met andere badgequote:Op maandag 20 juni 2011 11:22 schreef PICHT het volgende:
Net een s90 executive in Malakka gespot, wat een wagenJammer dat ik m'n camera niet mee had. Wist ook niet eens dat er uberhaupt een s90 was.
940, 960.. Whateverquote:
Valt ook wel weer meequote:
En die exclusive was helemaal vet, met ruime achterbank/stoelen en die middenconsole met koelvakquote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan?
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Invoer valt ook wel mee dacht ikquote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk).quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
quote:
ZX in goede staat is beter te vindenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Hyman het volgende:
[..]
Beter dan de citroen die jij wilde![]()
of je moet een DS nemen
Neequote:
quote:
Hihi dubbele ontkenning.quote:
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.
Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig?
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe
Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.
Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).
V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.
Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..
Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.
Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.
Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
Eens.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Naaah ik vind die stoffe kap echt niet mooi staan. Zonder kap wel érg fraai!
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zou een classic kopen ipv het nieuwere model. De duurzaamheid van volvo's loopt aardig terug met de nieuwere modellen. Teveel ford samenwerking.
Idemquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7019401
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden. Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Las ik ja. Classics vind ik eigenlijk ook wel mooier.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7019401
Da's niet duur! Jammer dat 't een diesel is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden. Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113
Schitterende wagens vind ik dit en voor mijn gevoel zijn ze veel beter gebouwd. In ieder geval het interieur. Ons pa heeft een V70 2,5tdi uit 2000 gehad. Dit was werkelijk een heerlijke auto. Nu rijdt hij een V70 D5 uit 2004 en op uiterlijk is hij erg mooi, maar dat interieur..... als ik aan het plastic trek hoor je het kraken enzo. Dat hoort toch niet bij een volvo!! Ik heb dit helaas ook gemerkt bij de latere versies... S40 jonger dan 2004, V50 etc... Dit weerhoud me ervan zo'n auto te kopen...quote:
Ik wilde een tijdje een volvo kopen. Beetje leasesites gekeken naar s40 om tweedehands te kopen. Daar zag je ook de onderhoudshistorie en de s40'scoorde daar bedroevend slecht. Toen wat in gaan lezen en ford heeft volvo dus verneukt. Ja, ouwe volvo's waren beter. Da's nie alleen een gevoel helaas.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:17 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Schitterende wagens vind ik dit en voor mijn gevoel zijn ze veel beter gebouwd. In ieder geval het interieur. Ons pa heeft een V70 2,5tdi uit 2000 gehad. Dit was werkelijk een heerlijke auto. Nu rijdt hij een V70 D5 uit 2004 en op uiterlijk is hij erg mooi, maar dat interieur..... als ik aan het plastic trek hoor je het kraken enzo. Dat hoort toch niet bij een volvo!! Ik heb dit helaas ook gemerkt bij de latere versies... S40 jonger dan 2004, V50 etc... Dit weerhoud me ervan zo'n auto te kopen...
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Naaah ik vind die stoffe kap echt niet mooi staan. Zonder kap wel érg fraai!
Ik ook, maar ik ben echt een cabriofan dus zou enorm vaak met het dak open rijdenquote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 03:21 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm c70 met hardtop heb ik eigenlijk nooit gezien!
quote:Op zondag 26 juni 2011 03:21 schreef mithrandirrr het volgende:
Hmm c70 met hardtop heb ik eigenlijk nooit gezien! Oude model dan hè
Nog nooit bewust zien rijdenquote:Op zondag 26 juni 2011 10:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind zo'n hardtop niet misstaan.
quote:Op zondag 26 juni 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
Toch zou ik voor de gewone C70 gaan, al dat extra gewicht kan niet fijn zijn voor het rijgedrag
ach dat beetje verschil. je rijdt niet echt op wegen irl waar dat het verschil gaat maken. een open dak daarentegenquote:Op zondag 26 juni 2011 11:29 schreef IrishBastard het volgende:
Toch zou ik voor de gewone C70 gaan, al dat extra gewicht kan niet fijn zijn voor het rijgedrag
als je snelheid wilt is een motor top.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:13 schreef IrishBastard het volgende:
Scheelt 100 kilo, en waarschijnlijk een stuk stijfheid. Ik zou het wel weten
Dat is dan wel in combinatie met het feit dat zo'n open dak me dus echt gestolen kan worden
voor echte stijfheid en rijplezier koop je bmw natuurlijk. ouwe volvo's zijn ook tof. nieuwe volvo's zijn opgewaardeerde fordjes.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:15 schreef IrishBastard het volgende:
Om maar even appels met peren te gaan vergelijken
Jawel hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee joh, zo'n hoekig oud ding wil je niet in gevonden worden.
Da's een Ford Focus met een pakje aan.quote:Ik zou dan eerder kijk naar een s40 uit 2006. http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/7899113
Juist!quote:Op zondag 26 juni 2011 13:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach dat beetje verschil. je rijdt niet echt op wegen irl waar dat het verschil gaat maken. een open dak daarentegen
Daar zit dus het verschil tussen onsquote:Op zondag 26 juni 2011 13:04 schreef IrishBastard het volgende:
Mja, zo heeft ieder zijn voorkeuren. Ik zie het voordeel van de cabrio niet zo, zie mezelf niet stukken gaan touren met het dak open ofzo
Het ergste is dat er wel een kern van waarheid in zit. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar voor sommige zaken zeker wel.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
voor echte stijfheid en rijplezier koop je bmw natuurlijk. ouwe volvo's zijn ook tof. nieuwe volvo's zijn opgewaardeerde fordjes.
*runs*
Ik vind het ook jammer. Vind de nieuwe modellen best netjes, en niet zo patserig als de meeste andere merken. Had nu een s40 gehad als ze nog zo degelijk waren als de volvo's van 15 jaar terug.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist!
[..]
Daar zit dus het verschil tussen ons.
[..]
Het ergste is dat er wel een kern van waarheid in zit. Geldt niet voor alles natuurlijk, maar voor sommige zaken zeker wel.
Wat rijd je nu dan, wat wel degelijk genoeg is?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer. Vind de nieuwe modellen best netjes, en niet zo patserig als de meeste andere merken. Had nu een s40 gehad als ze nog zo degelijk waren als de volvo's van 15 jaar terug.
volkswagen. maar heb serieus zitten twijfelen.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:57 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat rijd je nu dan, wat wel degelijk genoeg is?
Het is jammer dat de 'degelijkheid' afgenomen is, maar vraag me af hoe het in verhouding tot andere merken momenteel staat. Qua prijs/kwaliteit lijkt het me namelijk nog steeds niet meer dan redelijk
in welk opzicht.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:02 schreef IrishBastard het volgende:
Maar Volkswagen is wel een stuk duurder?
jups. ruiten en wielen zijn wel standaard. dat was een meevallertje.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:14 schreef IrishBastard het volgende:
Mja, maar die basisuitvoeringen zijn dus niet echt vergelijkbaar, aangezien ik die bij Volvo al behoorlijk compleet vind. Volkswagen levert zelfs nog gewoon stalen velgen standaard
Ah joh, dan leer je je eigen auto waarderen. Ik had dat een tijdje terug ook, toen vroeg ik me af of ik het gas wel genoeg indrukte in de leenautoquote:Op maandag 27 juni 2011 09:57 schreef IrishBastard het volgende:
Na mijn S40 al weer 3/4 jaar te rijden is het even afzien om in een Swift rond te karren nu hij even bij de schadehersteller staat
Onze s40's schelen niet veel dan! (zie dat je 1997 2.0) hebt. Wat is jouw km stand en geen problemen met remleidingen etc? Mijne rijdt ook nog zooo fijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:16 schreef IrishBastard het volgende:
Absoluut, dat was exact wat ik dachtDie S40 bevalt me toch wel prima
Ga eens in Zweden kijken. Er rijden daar nog meer 2 en 7 series rond dan S/V40'squote:Op maandag 27 juni 2011 12:49 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een doordachte opmerkingDit baseer je op?
Volgens mij zijn het best prima wagens die, afgezien van hun Renaultbak in een aantal modellen, behoorlijk betrouwbaar zijn. Zeker voor het geld wat ze toen gekost hebben. Daarbij hebben ze een in mijn ogen redelijk vooruitstrevende (nu dus nog steeds best moderne) vormgeving, wat van de oudere Volvo modellen niet gezegd kan worden
Geimporteerde auto's? De S/V40 was ook gewoon te koop bij de dealer daar hoor. Maar die wilden ze niet, en terecht.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:52 schreef IrishBastard het volgende:
Wat een onzin
En het is niet heel vreemd dat er in Zweden minder geimporteerde auto's zijn, lijkt mij zo
Maar kwaliteit valt natuurlijk alleen af te lezen aan het aantal auto's dat er in Zweden rondrijdt
Ik zie nog aardig wat 850's rondrijden anders. Ook een meuk aan S/V40.. 200 en 700 zie je eigenlijk zowat niet meer.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Qua prijs/kwaliteit is de S/V40 toch zeker een goed model geweestSluit dan wellicht niet aan bij jouw ideaalbeeld van Volvo, maarja
Ter vergelijk, kijk dan eens hoeveel S/V40's er hier in Nederland rondrijden in vergelijk tot de 2 en 7 serie die volgens jou zo prima zijnVergelijk het desnoods met de 850, die meer uit die tijd is. Lijkt me stug dat er daar veeeeel meer van rondrijden
1000 S/V40's op een boot ga jij bij de dealer in Zweden niets van merken hoor qua prijs...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:56 schreef IrishBastard het volgende:
Chryslers zijn hier ook gewoon te koop bij de dealer, maar die moeten dan nog steeds wel gewoon geimporteerd worden. Lijkt me niet meer dan logisch dat alles wat uit het buitenland moet komen (want daar worden ze tenslotte gemaakt) en dus langer duurt wat minder hard loopt.
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:07 schreef r8v2 het volgende:
Een 2, 7 of 9-serie rijdt sowieso beter want RWD.
Ja, AWD is inderdaad goed te vergelijken met RWDquote:Op maandag 27 juni 2011 15:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Pak dan gewoon een XC90. Daar kan imho weinig tegenop.
Een onveilig hokquote:Op maandag 27 juni 2011 15:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je bent zelf een auto van 25 jaar oud aan het vergelijken met een nieuwe(re) die daarbij nog eens in hele andere prijsklasses vallen. En dat is wel te vergelijken???
Een 740 is een onveilig en vervuilend hok wanneer je het vergelijkt met een nieuwe S80.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Een onveilig hok. Ik rijd nog liever in een 740 uit '85 dan een 440 uit '95.
En FWD en AWD is voor leaserijders en huisvrouwen.
De modus is uit 2007. Dat is alweer 12 jaar verder dan een 440... En liever m'n benen kapot dan filet americain in mijn schedelquote:Op maandag 27 juni 2011 16:31 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Wat mij betreft een onveilig hok ja. Destijds voldeed het prima en was het zijn tijd zelfs ver vooruit wat veiligheid betreft. Nu hopeloos achterhaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |