Ik heb net hierin proefgereden:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:32 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Je kan nog overwegen er een ANWB/Dekra-keuring tegenaan te gooien.
En werkt de airco of zit ie er alleen maar in?
Geen garantie vind ik persoonlijk niet zo gek gezien de leeftijd van de auto.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik heb net hierin proefgereden:
http://www.autotrader.nl/(...)e--7558|kleur--blauw
Ziet er van binnen en buiten tip top uit. Airco werkt prima en ook de automaat schakelt naar behoren. Eigenlijk niets op aan te merken, behalve wat vocht in de koplamp. Inruilprijs was volgens verwachting. Zit alleen geen garantie op.. althans niet zwart op wit. En dat vind ik ff een obstakel.
Wat rijden dat ding zeg! Pfoeh...! Ik denk er nog even over. Heb iig Volodealer Serva in Amersfoort ff gemaild (bel ze maandag) voor meer info over de auto. Daar is ie namelijk in onderhoud geweest. Spannend!!!
Nee, lijkt me ook nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:02 schreef IrishBastard het volgende:
Wel een mooie wagenZal alleen niet zo zuinig zijn, gok ik zo
Pics!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:35 schreef DaDude1987 het volgende:
OP updaten: Volvo 340 DL, gewoon handgeschakeld.
Wat een bak! Heeft mij veel rijplezier op geleverd!
Gedaanquote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:52 schreef IrishBastard het volgende:
Heb jullie toegevoegd, kan zelf de wiki niet editten, of weet in ieder geval mijn login niet
Kan iemand mij daar even bij zetten als S40 2.0 van 1997?
Je had em doormiden geknipt, er staat een url ding, die mn naam aan een plaatje koppeltquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Waarom moet ik verwijderd worden?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef IrishBastard het volgende:
Wtf, ik heb niets weggehaald van een link ofzo
Bart-Willem zal ik nog even verwijderen dan
Je Amazon, volgens Hyman?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:31 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waarom moet ik verwijderd worden?Ik heb nog altijd 3 Volvo's? Of 4 met de 740 van m'n vriendin meegerekend.
Eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Ding ziet er goed uit, en als het goed bevalt allemaal: waarom niet?Als je het geld ervoor over zou hebben dan zou ik 't wel weten!
Ja die heb ik niet meer inderdaad.quote:
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:15 schreef cosmick het volgende:
Zwijmel zwijmel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dub dub.
Las op het Volvo-forum dat de T6 niet de beste Volvo is, temeer door bemoeienis van GM.
Auto voelde echter in het half uur dat ik er mee gereden heb goed en degelijk aan. Smetteloos van binnen en van buiten. Nergens een kraakje en een soepel werkende automaat.
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
Het onderhoud van zo'n bak is erg duur. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt door het "rioleringsstelsel" over de motor, ofwel de twee turbo's. Die zitten behoorlijk in de weg als men ergens bij moet. Dat zal ook wel voor de distributieriem gelden...quote:Op zondag 19 juni 2011 19:31 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dat las ik ook ja. Pfoeh! Aangezien de auto er van binnen en buiten heel strak uit ziet, de banden nog goed zijn, remschijven goed, lijkt het me wel een goed onderhouden auto. Zuinig mee omgesprongen (veel beter dan die zwarte S60 waar ik eerder ben wezen kijken... die zag er niet uit).
Alleen: op de site staat "dealeronderhouden" en "facturen aanwezig". In de praktijk komt het er op neer dat ik daar zelf achteraan moet bij Volvo Amersfoort (was ie in onderhoud). Beetje vaag. En verkoper beweerde aan de hand van lettertjes op de distributieriem te zien dat deze voorlopig niet vervangen hoefde te worden. Nou, dat wil ik wel even zeker weten. Als dat allemaal duidelijk was en gelijk te overleggen was, had ik 'm gelijk gekocht.
Eigenlijk wilde ik 'm voor komend weekend hebben (vakantie), maar ik denk er nog ff over.
Ja, allereerst deze topics goed doorgelezen (volg het eigenlijk al jarenquote:Op zondag 19 juni 2011 19:37 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Overigens zijn er nog meer zwakke punten aan deze auto's, maar ik begreep dat je je al goed had ingelezen op het Volvoforum. Heb zelf een 2.9 gehad (heb inmiddels een S60 2.4T), en dat reed goddelijk. Die is alleen niet te vergelijken met een T6.
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zo'n S80 T6 is schitterend. De T6 is inderdaad niet de beste Volvo, maar dat komt vooral door de automaatbak. Die bak, van GM dus, is totaal niet berekend op de pk's die zo'n ding in huis heeft. Ik geloof dat hij berekend is op 200, terwijl er 272 in zitten. De T6 is in beginsel ontworpen met 330 pk, maar dat had de bak helemaal niet getrokken.
Het komt regelmatig voor dat deze bakken worden gereviseerd. Da's een prijzig grapje, zo'n ¤2750 ex.
940 met andere badgequote:Op maandag 20 juni 2011 11:22 schreef PICHT het volgende:
Net een s90 executive in Malakka gespot, wat een wagenJammer dat ik m'n camera niet mee had. Wist ook niet eens dat er uberhaupt een s90 was.
940, 960.. Whateverquote:
Valt ook wel weer meequote:
En die exclusive was helemaal vet, met ruime achterbank/stoelen en die middenconsole met koelvakquote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo uit mijn hoofd: vooral de motor, kleuren, dashboard, stoelen, front (koplampen, grille, voorschermen, motorkap), bumpers, velgen (ET43 ipv ET25) enz enz enz.
Trouwens: naast de 850 T5 sedan van m'n broer weet ik nog een leuke T5 Estate te koop. Het gaat om een zwarte T5 met beige lederen interieur en een km-stand van slechts 192.000. 8) Ding komt uit 1995 en heeft nog een Belgisch kenteken (even invoeren, wat BPM afrekenen, APK erop en klaar). Ding zal rond de 2000-2250 oid moeten kosten. Er was iemand toch op zoek naar een Estate ipv sedan?
Volgens de BPM calculator van Autoweek (http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php) is dat wel ongeveer 112 euro.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Invoer valt ook wel mee dacht ikquote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
Wat is je budget? Invoeren @ RDW kost 91 Euro (da's inclusief de NL-papieren dan, en daarmee kan je kentekenplaten laten drukken wat je ca 25 Euro gaat kosten). BPM zal een paar Euro zijn (hooguit tientjeswerk).quote:Op maandag 20 juni 2011 23:48 schreef CasB het volgende:
[..]Heb geen idee hoeveel het dan totaal wordt als de invoer en BPM er nog bij komt, maar ik vrees boven mijn budget...
quote:
ZX in goede staat is beter te vindenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef Hyman het volgende:
[..]
Beter dan de citroen die jij wilde![]()
of je moet een DS nemen
Neequote:
quote:
Hihi dubbele ontkenning.quote:
T6-bakken zijn wel degelijk van GM. Het betreft type 4T65E. Deze zijn ook geleverd in XC90's. Als zo'n bak een totale revisie nodig heeft, ben je eigenlijk goed de sigaar, omdat bepaalde onderdelen niet los verkocht worden door Volvo. Je bent dan in feite veroordeeld tot een sloopbak, die uiteraard ook de nodige slijtage kent. Bij de dealer eentje halen kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel ¤5000 meenemen. En voor hoeveel kilometer die het doet? De bak blijft immers lijden onder het te grote vermogen.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
GM? De automaatbakken (ook de geartronics) van de S60/V70/S80 zijn gewoon van Aisin AW? Normaal gesproken zijn de AW-bakken probleemloos (zie de AW71, die verdomd goed was), alleen de geartronics en AW5's (die ook in de V70/S60/S80 zitten) zijn wat minder. Maar je merkt gauw genoeg of er wat mis mee is.
Ik zie nu ook dat type van GM, maar is dat ook niet weer via AW toevallig?
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:36 schreef mithrandirrr het volgende:
Mijn S40 2.0 uit 1996 is binnenkort aan vervanging toe
Heb er sinds 2003 154.000km mee gereden (km stand nu 260.000) maar de apk was nu al kiele kiele... Voor de volgende apk (juli 2012) zal er toch aardig wat moeten gebeuren; nieuwe remschijven voor, remleidingen vervangen, en kloplamp verstel apparaatje is kapot. Tevens moet er waarschijnlijk een nieuwe katalysator onder en gaf de accu aan zwak te zijn. Niet meer het geld waar om dat allemaal nog te laten vervangen. Toch best pijnlijk aangezien hij echt nog loopt als een zonnetje en ik nog geen moment genoeg heb gehad van deze wagen.
Ik ben nu dus aan het kijken voor een S40 of V40 uit 2002-2003. Liefst met een een 2.0t motor. Of een T4 (amper te vinden in automaat).
V40's zijn er wel een aantal met een 2.0t motor, maar S40's ook sporadisch.
Ook is een C70 nog een optie, maar ik weet niet zo goed wat voor onkosten ik dan kan verwachten..
Houd dus de oogjes open en ga eens wat wagens bekijken als ze op het pad komen!
Budget is om en nabij de ¤10.000,- voor een 2.0t of een c70. Er staan er een aantal op de autosites, maar ben nog niet wezen proefrijden. Zou graag ook een ietswat aangeklede versie hebben met indien mogelijk xenon verlichting (half) lederen bekleding, een spoilertje en een schuif/kanteldak. Behoorlijk hoge eisen dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
De hamvraag is welk budget je hebt; ik weet er een aantal te staan. S/V40's met automaat zijn sowieso ver in de minderheid en zijn altijd een stuk duurder dan handbakken.
Een 2.0T is een heerlijke motor. Daar kun je echt zeer goed mee scheuren. Een T4 is leuk, maar je zult al snel wheelspin veroorzaken omdat er gewoonweg veel te veel vermogen op de voorwielen staat. Zo'n ding had beter AWD kunnen zijn.
Een C70 T5 is zeker aan te raden, zeker de eerste exemplaren, want daar lag nog de befaamde motor uit de T5-R in. Als je daar het gas induwt, ben je extra blij met die goede stoelen. Een aandachtspunt is wel dat het een auto is die het goed begint te doen in het petjescircuit. Nieuwe velgen voor die dingen zijn ook erg duur!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |