quote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef Bril_idioot het volgende:
[..]
De plek waar de executie van Ned plaats vond heet de Sept of Baelor. Het beeld waar Arya op stond, was het beeld van Baelor. Eén of andere heilige/god of iets dergelijks, daar weet ik ook het fijne niet van. Daarom riep Ned ook naar Yoren (die gast van de Night's Watch) Baelor, omdat Arya daar zat.
En dit, wat heb ik nu een scheit hekel aan de Lanysters.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:50 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik hoop dat ze alle Lanysters onthoofden, behalve de dwerg dan.
Mensen djoeken, jwtzquote:Op maandag 13 juni 2011 16:00 schreef Creatix het volgende:
Wat een stormloop na deze aflevering, maar wat een einde!
[..]
En dit, wat heb ik nu een scheit hekel aan de Lanysters.
Wat wilde Ayra nou doen dat ze der zwaardje trok?
ditquote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 15:32 schreef s0k het volgende:
[..]
Standbeeld waar Arya op stond. Ned zei tegen Yoren dat hij daar heen moest.
Ah ja, dat klinkt wel heel wat logischer dan wat ik even dacht, namelijk dat die man (die blijkbaar Yoren heetquote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef Bril_idioot het volgende:
[..]
De plek waar de executie van Ned plaats vond heet de Sept of Baelor. Het beeld waar Arya op stond, was het beeld van Baelor. Eén of andere heilige/god of iets dergelijks, daar weet ik ook het fijne niet van. Daarom riep Ned ook naar Yoren (die gast van de Night's Watch) Baelor, omdat Arya daar zat.
Inderdaad, Baelor the Blessed. Erg devoot, maar ook(daardoor) een erg slechte koningquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wel jammer inderdaad. Dat Tywin zo verrast is door een leger van 2000 man is natuurlijk ook wat vreemd want dat is natuurlijk overduidelijk. (Ze sturen natuurlijk niet 1 verkenner)
In het boek was dit in ieder geval onmogelijk geweest.
Ook het enkel meenemen van cavalerie richting Riverrun zorgde ervoor dat ze heel snel daar waren en het echt een verrassing was.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Haha geweldige .gif Ik vind het prachtig dat de meest decadente tegelijkertijd ook een van de meest nobele figuren is in het verhaal.quote:
Die broer van Ned is kwijt geraakt ten noorden van de muur. Is ook al een paar keer naar voren gekomen in de serie.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:29 schreef Reuzelbek het volgende:
Als je de boeken niet kent helpt het om later nog eens de eerste episode te kijken, aangezien het voor de beginner best wel lastig is om al die namen te onthouden.
Die ranger, de broer van Ned, heb ik al een hele tijd niet meer gezien. Ik ben benieuwd of en wat zijn rol zal zijn.
Overigens prachtig als je ziet hoe warm en gemoedelijk de sfeer is aan het begin en hoe het helemaal omdraait.
Ohh, dat is mij voorbij gegaan, waarschijnlijk omdat ik zijn naam niet onthouden heb. Lastig lastigquote:Op maandag 13 juni 2011 17:32 schreef s0k het volgende:
[..]
Die broer van Ned is kwijt geraakt ten noorden van de muur. Is ook al een paar keer naar voren gekomen in de serie.
Het lijkt me ontzettend tijdrovend (en duur) om zo'n veldslag op te nemen en te spelen. Het budget wat ze hiervoor hebben uitgetrokken lijkt me al indrukwekkend.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:08 schreef Frag_adder het volgende:
Wat een top afleveringJammer dat er nog maar 1 komt.
ik vond de veldslag (welke helaas niet lijkt op zoals die in de boeken ging) filmisch gezien juist best grappig weergegevenJe weet precies wat er gebeurt was. Dat ze niets lieten zien over de slag van Jaime daarintegen vond ik wel echt niet kunnen. Enige minpuntje imo.
En Bronn en Tyrion zijn cool samen
Ik vroeg me ook al af hoe ze het laatste deel van het boek in maar 2 afleveringen wilden doen. Dat is waarschijnlijk een andere reden voor het niet filmen van de 2 veldslagen.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:35 schreef Reuzelbek het volgende:
Het lijkt me ontzettend tijdrovend (en duur) om zo'n veldslag op te nemen en te spelen. Het budget wat ze hiervoor hebben uitgetrokken lijkt me al indrukwekkend.
dat niet alleen, het neemt al gauw 15 minuten zendtijd in. Ik vond het alleen jammer dat je ineens zag dat Jaime gevangen genomen wasquote:Op maandag 13 juni 2011 17:35 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Het lijkt me ontzettend tijdrovend (en duur) om zo'n veldslag op te nemen en te spelen. Het budget wat ze hiervoor hebben uitgetrokken lijkt me al indrukwekkend.
Jaime had geen 30.000 man bij.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:43 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dat niet alleen, het neemt al gauw 15 minuten zendtijd in. Ik vond het alleen jammer dat je ineens zag dat Jaime gevangen genomen was. Vooral aangezien hij 30.000 man mee kreeg en het dus aflegde tegen 18.000 als ik het mij goed herinner in de serie. Zonder ook maar enige verwijzing waarom hij dat met die getallen verloor.
Wellicht werd het genoemd in de serie maar dan heb ik op dat stuk liggen slapen
Ik heb het er niet over zoals het in de boeken staat maar zoals het in de serie gebracht word. In de boeken heb jij gelijk, in de serie kreeg Jaime de helft van het Lannister leger van Tywin mee.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jaime had geen 30.000 man bij.
Tywin had 20.000 man bij de trident.
Jaime belegerde Riverrun met +/- 12.000 man. Waarvan 3000 ruiterij.
Robb geeft een 100 man van zijn leger uniformen/ kleuren van de Riverlands en valt een kamp binnen, hij lokt daarna Jaime met zijn 3000 man cavalerie achter zich aan.
Deze 3000 man worden in de val gelokt.
Het overige leger van Jaime is verspreid over 3 kampen en die worden dus met een verrassingsaanval ook uitgeschakeld.
http://awoiaf.westeros.or(...)_the_Whispering_Wood
De helft van 30.000 dan / 15.000quote:Op maandag 13 juni 2011 17:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over zoals het in de boeken staat maar zoals het in de serie gebracht word. In de boeken heb jij gelijk, in de serie kreeg Jaime de helft van het Lannister leger van Tywin mee.
quote:
Dat is nou het hele punt van deze boekenreeks/serie; er is geen centraal karakter. Dat maakt het oa zo goed.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat een schijt aflevering, de held is dood.
Vind ik juist niet, de rest vind ik niet boeiend. Het verhaal rondom Ned was het gene dat mij boeit.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef s0k het volgende:
[..]
Dat is nou het hele punt van deze boekenreeks/serie; er is geen centraal karakter. Dat maakt het oa zo goed.
dus? Een deserteur is een deserteurquote:Hij executeerde ook tenslotte die deserteur die van de Walkers geschrokken was met dat zwaard van hem
Ja, dat had ik eerst ook gedaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:43 schreef Reuzelbek het volgende:
Kut ik had niet de wiki moeten lezen van de characters want die staan bomvol spoilers
Had niet verwacht dat hij van dat "sneetje" zo gewond zou zijn. Volgens mij hebben ze ook de reden van zijn verwonding veranderd. Nu is het eigenlijk Daenerys die dit veroorzaakt, in het boek dacht ik niet.quote:
In de serie is hij nog niet overledenquote:Op maandag 13 juni 2011 18:41 schreef JApieman het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat Drogo dood is, ik vond het verhaal van hem en khaleesi wel leuk.
Zeg vervelende, ga eens even weg. Hier is namelijk in de serie nog helemaal niets over bekendquote:
In het boek is het plot ongeveer hetzelfde, maar is de wond van Drogo wel heftiger. Ik geloof dat hij doorboord is met een pijl oid.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:44 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat hij van dat "sneetje" zo gewond zou zijn. Volgens mij hebben ze ook de reden van zijn verwonding veranderd. Nu is het eigenlijk Daenerys die dit veroorzaakt, in het boek dacht ik niet.
Nauwelijks.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:52 schreef Rahl het volgende:
[..]
Vriend, Drogo leeft gewoon hoor. Hij was er niet best aan toe, maar allerminst dood.
Gebruik dan Towerofthehand.com Daar kun je instellen wat je al gezien/gelezen hebt. Scheelt wat in de spoilers die je voor je krijgtquote:Op maandag 13 juni 2011 18:43 schreef Reuzelbek het volgende:
Kut ik had niet de wiki moeten lezen van de characters want die staan bomvol spoilers
Zijn hele borsthuid ligt er daar zo'n beetje van tepel tot oksel af. Of hangt er in ieder geval nog maar een beetje los aan.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:16 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
In het boek is het plot ongeveer hetzelfde, maar is de wond van Drogo wel heftiger. Ik geloof dat hij doorboord is met een pijl oid.
Shae deed dat verhaal snel vergetenquote:Op maandag 13 juni 2011 19:49 schreef Fingon het volgende:
Niemand die trouwens over Tyrion en zijn eerste vrouw praat?
Was dat geen zielig verhaal dan, Tyrion en Tysha...
Dat was inderdaad wel sneu ja.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:49 schreef Fingon het volgende:
Ze hebben inderdaad prima bloot in deze seriequote:Op maandag 13 juni 2011 19:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Shae deed dat verhaal snel vergeten
Tuurlijk wel, de wetten zijn lakser waar ze gefilmd hebben, # dode paarden = 2.quote:
En daarna door The Mountain te laten onthoofden?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:15 schreef Fingon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de wetten zijn lakser waar ze gefilmd hebben, # dode paarden = 2.
Of misschien hebben ze hetzelfde paard 2x gebruikt en die na de eerste keer door een Other laten prikken
Precies, zo'n sneedje valt niet op bij een Wight-paard, een paard zonder hoofd of met stiksel rond de nek aan de andere kant is iets moeilijkerquote:Op maandag 13 juni 2011 20:19 schreef Rahl het volgende:
[..]
En daarna door The Mountain te laten onthoofden?
hm. ik denk dan toch van "wordt het niet enkel goed gevonden omdat het anders is dan anders?"quote:Op maandag 13 juni 2011 18:33 schreef s0k het volgende:
[..]
Dat is nou het hele punt van deze boekenreeks/serie; er is geen centraal karakter. Dat maakt het oa zo goed.
Het houdt je op het puntje van je stoel. Als ze zo'n belangrijk personage afmaken, wie is dan de volgende? Dat is voor mij in ieder geval een grote reden waarom ik het zo'n spannende serie/boekenreeks vind. Elke volgende scéne/pagina kan je favoriete personage doodgaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:26 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
hm. ik denk dan toch van "wordt het niet enkel goed gevonden omdat het anders is dan anders?"
dat ze eens een x niet de held laten overleven dus.. daardoor is het dan onvoorspelbaar en dus goed ofzo? nja. ik vind het ook een goede serie hoor.. maar ik vond dit best wel "meh" eerlijk gezegd. ik kan anders ook wel een verhaal schrijven waarin de held gewoon doodgaat.
Dat is nu eenmaal zo. Boeken met veel flashbacks bijvoorbeeld worden over het algemeen meer gewaardeerd. Ik heb een keer een boek gelezen met een anti-chronologische verhaallijn er tussendoor over de hoofdpersoon. Heel verwarrend, ongelofelijk vervelend en je snapt het pas op het eind, maar het boek blijft je daardoor wel bij.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:26 schreef JedimindhaX het volgende:
[..]
hm. ik denk dan toch van "wordt het niet enkel goed gevonden omdat het anders is dan anders?"
dat ze eens een x niet de held laten overleven dus.. daardoor is het dan onvoorspelbaar en dus goed ofzo? nja. ik vind het ook een goede serie hoor.. maar ik vond dit best wel "meh" eerlijk gezegd. ik kan anders ook wel een verhaal schrijven waarin de held gewoon doodgaat.
ik zou hier nog even wegblijven als ik jou was danquote:Op maandag 13 juni 2011 20:51 schreef casper019 het volgende:
ik moet zeggen ben nu bij aflevering 4
nu ik er echt in zit
VETTE serie
de afleveringen gaan er nu plots wel heel snel doorheen lol
Serieus?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:15 schreef Fingon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de wetten zijn lakser waar ze gefilmd hebben, # dode paarden = 2.
Of misschien hebben ze hetzelfde paard 2x gebruikt en die na de eerste keer door een Other laten prikken
Joffrey is inderdaad een klootzak. En natuurlijk is hij niet goed ingelicht. Hij is gewoon de stroman van de mensen om hem heen. Hij weet alleen niet beter. En misschien wordt hij ook nog een beetje onderschat door de mensen om hem heen. Of toch ook weer niet. Dat is dan weer de vraag.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Joffry is echt een enorme vaginale douche! Misschien komt het omdat zijn tante zijn moeder is, misschien komt het omdat hij nog steeds niet goed ingelicht is over de stand van zaken. Ned sparen had een (burger)oorlog kunnen voorkomen.
Maarré Ned had zijn dood ook wel een beetje verdiend. Hij executeerde ook tenslotte die deserteur die van de Walkers geschrokken was met dat zwaard van hem en hij gedroeg zich de laatste paar afleveringen verschrikkelijk dom.
Het ergste vond ik dat Arya haar vaders dood moest zien... (al vind ik het ook niet leuk dat ze uitgehuwelijkt is)
En Drogo, (Jezes!) Drogo.
... Goed gedaan hoor Danny. Je hebt zojuist de beste krijger uit de serie vermoord en je kansen om je thuisland te heroveren zijn drastisch geslonken. Goed gedaan meid.
Absoluut, alle dieren gaan echt dood in deze serie. Honden, paarden, zelfs die duif van Arya. En dat deed de bikkel nog zelf ook!quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:13 schreef Pek het volgende:
[..]
Absoluut, alle dieren gaan echt dood in deze serie. Honden, paarden, zelfs die duif van Arya. En dat deed de bikkel nog zelf ook!
Ik vind haar wel verantwoordelijk voor Viserys' dood, en zoals hij in de serie was had ik hem graag wat langer in leven gezienquote:Op maandag 13 juni 2011 21:12 schreef djenneke het volgende:
[..]
Joffrey is inderdaad een klootzak. En natuurlijk is hij niet goed ingelicht. Hij is gewoon de stroman van de mensen om hem heen. Hij weet alleen niet beter. En misschien wordt hij ook nog een beetje onderschat door de mensen om hem heen. Of toch ook weer niet. Dat is dan weer de vraag.
Ned heeft dat heul niet verdient. Deserteur is een deserteur, en Ned durft het tenminste zelf te doen. En hij gedroeg zich niet dom, maar eervol. Wat natuurlijk bijna hetzelfde is, maar toch niet helemaal.
Dany heeft toch niemand vermoord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Meneer de deserteur bracht waardevolle informatie met zich mee. Wat doet Ned? Hij zegt dat-ie gek is, negeert de informatie over de terugkeer van de White Walkers volledig en hakt zijn hoofd er af met zijn familiezwaard op een manier die erg doet denken aan de manier waarop Ned ook geëxecuteerd werd. Vier woorden: karma is a bitch.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:12 schreef djenneke het volgende:
Ned heeft dat heul niet verdient. Deserteur is een deserteur, en Ned durft het tenminste zelf te doen. En hij gedroeg zich niet dom, maar eervol. Wat natuurlijk bijna hetzelfde is, maar toch niet helemaal.
Drogo's dood is een direct gevolg van Daenerys' acties.quote:Dany heeft toch niemand vermoord?
Vind je, wat was er gebeurd als z'n wond niet behandeld was?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Meneer de deserteur bracht waardevolle informatie met zich mee. Wat doet Ned? Hij zegt dat-ie gek is, negeert de informatie over de terugkeer van de White Walkers volledig en hakt zijn hoofd er af met zijn familiezwaard op een manier die erg doet denken aan de manier waarop Ned ook geëxecuteerd werd. Vier woorden: karma is a bitch.
[..]
Drogo's dood is een direct gevolg van Daenerys' acties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ~12.000 andere dode Lannisters, dat was niet helemaal duidelijk maar zo is 't wel.quote:Beneath the gold, bitter steel
Robb heeft 't leger van Jaime verslagen, daar zijn een hoop van zijn Lannisters bij omgekomen.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:38 schreef drumstickNL het volgende:
Dus die 2000 man hebben er zelf 12000 gedood?
Robb had zijn leger opgesplitst, 2000 man om het leger van Tywin bezig te houden als opoffering terwijl de rest Jaime aanviel en daar alles afmaakte en hem gevangen namquote:Op maandag 13 juni 2011 21:38 schreef drumstickNL het volgende:
Nee, die andere 18000quote:Op maandag 13 juni 2011 21:38 schreef drumstickNL het volgende:
vond ik ook, en ook jammer was dat dit dus niet was wat er in het boek gebeurdequote:Op maandag 13 juni 2011 21:41 schreef kort het volgende:
Dat kwam niet echt naar voren uit de aflevering.
Dat begrijp ik maar die hadden misschien ook wel een groot aantal van dat kamp kunnen doden voordat ze zelf gingen..quote:Op maandag 13 juni 2011 21:40 schreef Rahl het volgende:
[..]
Die vielen bij wijze van afleiding het kamp van Tywin en Tyrion aan, die zijn dood.
Waar heb je het over?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef casper019 het volgende:
alleen wat ik nu niet zo snap, waarom moet die ene koning die andere broer nou meenemen naar zn kasteel??
Welke koning?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef casper019 het volgende:
alleen wat ik nu niet zo snap, waarom moet die ene koning die andere broer nou meenemen naar zn kasteel??
Zou je ook wat duidelijker kunnen uitleggen wat je bedoelt?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef casper019 het volgende:
In een verhaal met zoveel karakters kom je hier niet ver meequote:Op maandag 13 juni 2011 21:47 schreef casper019 het volgende:
Je bedoelt Ned die mee moest met koning Robert die nu beiden dood zijn? Die waren geen broers maar oude vrienden en dat moest omdat de koning het zeiquote:Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef casper019 het volgende:
ehm ik heb het nog niet zo met namen
maar de vader van dat jongetje dat eerst in koma lag door de val die moest meekomen met zn broer de koning
waarom?
ok dus ik neem aan dat ik de uitleg waarom enzo nog allemaal krijg\??quote:Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef casper019 het volgende:
ehm ik heb het nog niet zo met namen
maar de vader van dat jongetje dat eerst in koma lag door de val die moest meekomen met zn broer de koning
waarom?
Nouja, het is vrij simpel. Als je als edelman een bevel krijgt van je koning dan moet je dat doen. Anders ben je een verrader en wordt je geëxecuteerd.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
ok dus ik neem aan dat ik de uitleg waarom enzo nog allemaal krijg\??
Inderdaad, maar op deze manier slaat het tactisch gezien ook helemaal nergens op.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee, die andere 18000Het was idd erg onduidelijk, in de Kunst Van Het Weglaten kan je ook te ver gaan. Ik had graag een veldslag gezien, maar dat zal wel budgetgebonden zijn geweest.
Nee, in het begin is de koning nog niet dood. Die komt dat hele eind naar het noorden gereden om Eddard Stark als Hand of the King te vragen. Dat is een soort van vice-koning die de meeste dagelijkse regeldingen op zich neemt. Daarom ging Stark mee, om dat te worden. Hij wilde eigenlijk niet, maar omdat zijn koning (en oude vriend dus) hem vroeg moest ie wel.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:57 schreef casper019 het volgende:
stark heet ie en hij moet mee omdat de koning dood is
maar wat gaan ze doen waarom moet iemee
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik vind haar wel verantwoordelijk voor Viserys' dood, en zoals hij in de serie was had ik hem graag wat langer in leven gezien
Verder natuurlijk die gast die haar probeerde te vergiftigen, die was ook wel iig haar verantwoordelijkheid, al dan niet terecht is natuurlijk een ander verhaal.Voor Viserys? Natuurlijk niet, die stierf aan zijn eigen ijdelheid, grootheidswaan en domheid. Daar was Dany niet voor verantwoordelijk. Ze heeft er zelfs niet om gevraagd. He had it coming.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoezo is het haar schuld dat iemand die haar probeert te vermoorden zelf doodgaat? Uh, ja, duh... Als het niet lukt om iemand te vermoorden, is die persoon meestal zelf het haasje?
En je spoiler snap ik al helemaal niet. Je zegt hij, maar bedoelt haar? Of wat?Logisch toch? White Walkers? Dat gelooft toch geen hond?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Meneer de deserteur bracht waardevolle informatie met zich mee. Wat doet Ned? Hij zegt dat-ie gek is, negeert de informatie over de terugkeer van de White Walkers volledig en hakt zijn hoofd er af met zijn familiezwaard op een manier die erg doet denken aan de manier waarop Ned ook geëxecuteerd werd. Vier woorden: karma is a bitch.![]()
De manier is volledig anders, Ned wordt misleid. Joffrey is een lafaard en kent geen enkel eergevoel. Hij zou het zwaard zelf nooit in hand durven nemen.Neen.quote:Drogo's dood is een direct gevolg van Daenerys' acties.Jawel, Robb betuigt zijn bedroefdheid over de 2000 man die hij heeft moeten opofferen. Dit zegt hij best duidelijk, eigenlijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:41 schreef kort het volgende:
Dat kwam niet echt naar voren uit de aflevering.I'm just a Soul whose Intentions are Good
Wat was er gebeurd als-ie die wond niet gekregen had? Hij plundert een stad voor haar en zij bevrijdt een boel vrouwelijke slaven wat tot zijn gevecht met Mago leidt --en de wond waar hij aan dood gaat.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Fingon het volgende:
[..]
Vind je, wat was er gebeurd als z'n wond niet behandeld was?
Jawel, ze vangen een scout in de vorige aflevering. Die wordt vrijgelaten door Robb, terwijl hij heeft gehoord dat Robb 20.000 man richting Tywin zal sturen. Dit is onzin, maar dat weet die scout niet. Ze hebben erg hun best gedaan om alle scouts en ravens te doden, zodat er niets bekend wordt van de echte plannen. In het boek gaat het precies zo.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, maar op deze manier slaat het tactisch gezien ook helemaal nergens op.
2000 man op Tywin afsturen ? En die heeft natuurlijk geen verkenners of wat ?
In het boek zit er tenminste een idee achter. Dit is erg matig verzonnen.
Dit gaat ook problemen geven voor boek 2, want als Roose Bolton's leger er niet is.... dan zou Tywin in principe meteen richting Riverrun gaan. Maar dan moeten er ineens heel veel zaken veranderen.
De battle of Riverrun komt nog, denk ik. Zal wel begin seizoen 2 worden. Dus op dit moment is het praktisch 2000 doden voor Jaime Lannisterquote:Op maandag 13 juni 2011 21:36 schreef Fingon het volgende:
[..]
En ~12.000 andere dode Lannisters, dat was niet helemaal duidelijk maar zo is 't wel.
quote:
Nee in het boek gaat het niet precies zo. In het boek weet Tywin dat er een leger op hem afkomt en dat zijn in het boek ook gewoon 12.000 man. Zijn het slechts 2.000 man dan valt dat natuurlijk enorm op en kan je dat niet verborgen houden.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jawel, ze vangen een scout in de vorige aflevering. Die wordt vrijgelaten door Robb, terwijl hij heeft gehoord dat Robb 20.000 man richting Tywin zal sturen. Dit is onzin, maar dat weet die scout niet. Ze hebben erg hun best gedaan om alle scouts en ravens te doden, zodat er niets bekend wordt van de echte plannen. In het boek gaat het precies zo.
Geen spoilers want we weten toch niet wat er gaat gebeuren aangezien het verschillend is met wat er in het boek gebeurd.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er is een apart topic voor de boeken idioot.
Die meneer heeft dringend een leven nodig... Plus dat ik niet kan geloven dat iemand die zo uit zijn stekker gaat door een serie op tv omdat ie er zo gek van is niet in ieder geval één boek heeft gekocht van de serie en het niet zag aankomen. Acteur? Dit kan toch niet echt zijn?quote:
Weet je niet. Elke letter uit de boeken is er één teveel.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen spoilers want we weten toch niet wat er gaat gebeuren aangezien het verschillend is met wat er in het boek gebeurd.
Equote:Op maandag 13 juni 2011 22:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Weet je niet. Elke letter uit de boeken is er één teveel.
HEEL DE CLOU VERRADEN! BEDANKT HEquote:
klopt, de spannings opbouw mislukte maar het voegde wel wat emotie toe. En nog belangrijker, je kreeg goed te zien dat niet alleen Sansa, maar ook Cercei en Varys probeerde Joff over te halen deze fout te begaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:32 schreef Gwywen het volgende:
[..]
E![]()
Ik vond die laatste scène veel te lang duren. Het had meteen moeten gebeuren toen Joff het zei, niet eerst dat gehijg, dat nam veel spanning weg. Het had nog veel abrupter kunnen zijn.
Sansaquote:Op maandag 13 juni 2011 22:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond de spanningsopbouw eigenlijk wel prima, inderdaad doordat er wat meer emotei bij komt kijken (de stem van Sansa!!!), dat je ziet hoe geschokt ook Cersei is en hoe het nog geprobeerd wordt om te sussen.
Dat vind ik echt een beetje een miscast.quote:
Ik ben het vergeten of dat nog iets belangrijks was, maar er werd zo serieus op ingegaan (of zo serieus vermeden eigenlijk) dat ik me wel kan voorstellen dat er nog verder op ingegaan wordt.quote:Wat heeft die hoer van The Imp trouwens met haar vader en moeder? Of word dat niet uitgelegd.
Daar ben ik inmiddels ook wel benieuwd naar. Zal vast nog terugkomen, gok ik.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Sansa
Wat heeft die hoer van The Imp trouwens met haar vader en moeder? Of word dat niet uitgelegd.
Okee, zo goed heb ik het nu ook weer niet gelezen blijkbaarquote:Op maandag 13 juni 2011 22:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee in het boek gaat het niet precies zo. In het boek weet Tywin dat er een leger op hem afkomt en dat zijn in het boek ook gewoon 12.000 man. Zijn het slechts 2.000 man dan valt dat natuurlijk enorm op en kan je dat niet verborgen houden.
In het boek neemt Robb alleen de cavalerie mee zodat hij erg snel Riverrun kan bereiken en daar Jaime kan verrassen hier neemt hij zijn hele leger bijna mee wat dus een heel ander idee is.
Ik ook hoor. En mijn vriend (die geen lezer is, en dus ook niet meeleest itt ikzelf, ben nu net iets verder dan de serie), die had tot op het laatste moment echt nog hoop dat het niet zou gebeuren. En alsnog het WTF reactie. En daarna trouwens diepe teleurstelling en "wat een kuteinde van deze aflevering"quote:Op maandag 13 juni 2011 22:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vond de spanningsopbouw eigenlijk wel prima, inderdaad doordat er wat meer emotei bij komt kijken (de stem van Sansa!!!), dat je ziet hoe geschokt ook Cersei is en hoe het nog geprobeerd wordt om te sussen.
Waarom een miscast? Okee, in het boek is ze (alhoewel even naïef en dom) wel wat sympathieker, maar verder vind ik haar best goed gecast eigenlijk...quote:Op maandag 13 juni 2011 22:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een beetje een miscast.
[..]
Ik ben het vergeten of dat nog iets belangrijks was, maar er werd zo serieus op ingegaan (of zo serieus vermeden eigenlijk) dat ik me wel kan voorstellen dat er nog verder op ingegaan wordt.
Ik vind haar acteren niet overtuigend en erg monotoon.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Waarom een miscast? Okee, in het boek is ze (alhoewel even naïef en dom) wel wat sympathieker, maar verder vind ik haar best goed gecast eigenlijk...
Ik ook. In mijn herinnering was ze in het boek helemaal niet sympathieker, hoewel dat wel groeit met de gebeurtenissen die nog gaan gebeuren...quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Waarom een miscast? Okee, in het boek is ze (alhoewel even naïef en dom) wel wat sympathieker, maar verder vind ik haar best goed gecast eigenlijk...
"Wel wat sympatieker" is iets anders dan "sympathiek" hoorquote:Op maandag 13 juni 2011 22:50 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Ik ook. In mijn herinnering was ze in het boek helemaal niet sympathieker, hoewel dat wel groeit met de gebeurtenissen die nog gaan gebeuren...
Dus de actrice speelt het perfect. Irritant kind.
Ah, okee, bedoel je het zo. Ja, dat kan. Ik dacht dat je bedoelde dat ze niet past bij het personage. En dat vind ik persoonlijk wel passen.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind haar acteren niet overtuigend en erg monotoon.
Het personage wordt ook goed neergezet, en qua uitstraling klopt het inderdaad ook wel (vind ik trouwens voor iedereen wel in de serie, met aan de top Catquote:Op maandag 13 juni 2011 22:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ah, okee, bedoel je het zo. Ja, dat kan. Ik dacht dat je bedoelde dat ze niet past bij het personage. En dat vind ik persoonlijk wel passen.
Ja daarom zei ik ook "niet sympathieker" ipv "niet sympathiek"quote:Op maandag 13 juni 2011 22:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
"Wel wat sympatieker" is iets anders dan "sympathiek" hoor
De schock van Cersei was echt mooi gedaan ja! Ze kwam echt maar 1 seconde in beeld na de uitspraak maar je kon het niet missen!quote:Op maandag 13 juni 2011 22:39 schreef Tha_Erik het volgende:
quote:Op maandag 13 juni 2011 22:56 schreef verregentmeisje het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik ook "niet sympathieker" ipv "niet sympathiek"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just a Soul whose Intentions are Good
quote:Op maandag 13 juni 2011 22:58 schreef djenneke het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Viagra (vi-ag'-ruh) n. A chemical which increases the flow of blood to a man's brain
De mijne dacht dat dit de laatste aflevering wasquote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef djenneke het volgende:
Ik ook hoor. En mijn vriend (die geen lezer is, en dus ook niet meeleest itt ikzelf, ben nu net iets verder dan de serie), die had tot op het laatste moment echt nog hoop dat het niet zou gebeuren. En alsnog het WTF reactie. En daarna trouwens diepe teleurstelling en "wat een kuteinde van deze aflevering"
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:14 schreef kort het volgende:
Denk niet dat de climax van volgende week leuker wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm just a Soul whose Intentions are Good
Ik vond het einde juist vet! Ik had het nooit verwacht. Ben erg benieuwd naar de finale volgende week.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Daar ben ik inmiddels ook wel benieuwd naar. Zal vast nog terugkomen, gok ik.
[..]
Okee, zo goed heb ik het nu ook weer niet gelezen blijkbaar
[..]
Ik ook hoor. En mijn vriend (die geen lezer is, en dus ook niet meeleest itt ikzelf, ben nu net iets verder dan de serie), die had tot op het laatste moment echt nog hoop dat het niet zou gebeuren. En alsnog het WTF reactie. En daarna trouwens diepe teleurstelling en "wat een kuteinde van deze aflevering"
Ik ben 't met je eens. Heb de boeken gelezen, maar er wordt hier nog steeds te veel gespoilert gewoon.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:20 schreef SuperFruitig het volgende:
WAT EEN EINDE
Het boeken gespoiler in dit topic is voor mij trouwens genoeg reden om deze draad niet meer te volgen. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken?
Mee eens, zij is de enige actrice van lager niveau tot nu toe, de rest is goed tot zeer goed, ookal zijn er soms wel stukjes die een beetje houterig gaan, maar dat komt dan door de slechte dialoog.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind haar acteren niet overtuigend en erg monotoon.
Inderdaad, wat een einde. Zo mooi zijn als in de volgende ep er wat lannisters dood gaan.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:20 schreef SuperFruitig het volgende:
WAT EEN EINDE
Het boeken gespoiler in dit topic is voor mij trouwens genoeg reden om deze draad niet meer te volgen. Ik weet niet hoe andere mensen hier over denken?
Ik teken voor allemaal behalve die Impquote:Op maandag 13 juni 2011 23:25 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een einde. Zo mooi zijn als in de volgende ep er wat lannisters dood gaan.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef djenneke het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kattentrapper...
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef Bril_idioot het volgende:
[..]Als je DE gebeurtenis van volgende episode niet wil weten NIET lezen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Fingon op 14-06-2011 10:25:06 ]Beneath the gold, bitter steel
Volledig anders? Wie gelooft er nu dat Joffrey niet Robert's zoon is?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Logisch toch? White Walkers? Dat gelooft toch geen hond?![]()
De manier is volledig anders, Ned wordt misleid.
Haha! Alsof Joffrey niet een weerloos man onthoofden. Ik denk eerder dat hij het niet zelf deed omdat hij dat te veel eer vond voor een verrader. Ervan uitgaande dat hij denkt dat Ned echt gewoon de troon voor zichzelf wou zoals Ned verklaarde op dat plein.quote:Joffrey is een lafaard en kent geen enkel eergevoel. Hij zou het zwaard zelf nooit in hand durven nemen.
In de boeken is het misschien anders, maar voor wíe heeft Drogo die wond opgelopen?quote:[..]
Neen.
Zekers, nog meer bonuspunten voor deze serie!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:20 schreef Haunter het volgende:
Holy moly.... dat einde.![]()
Iemand trouwens nog de Wilhelm scream ontdekt in de aflevering?
Ik denk niet dat hij het zou kunnen. Dat is juist het mooie. Er zit een gelijkenis tussen beide gebeurtenissen, maar het grote verschil zit hem in wíe het zwaard hanteert. Joffrey zou, itt Ned, zijn handen niet vies maken. Dat zegt zoveel over beide personages; veel meer dan hun onderlinge relatie in dezen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Haha! Alsof Joffrey niet een weerloos man onthoofden. Ik denk eerder dat hij het niet zelf deed omdat hij dat te veel eer vond voor een verrader. Ervan uitgaande dat hij denkt dat Ned echt gewoon de troon voor zichzelf wou zoals Ned verklaarde op dat plein.
Die nare blondine van een Yolanthe inderdaadquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:04 schreef robdriessen het volgende:
Joffrey heeft zojuist Draco Malfoy ingehaald als meest irritante blondje in TV en Film (alhoewel Yolanthe....)
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:11 schreef Fingon het volgende:
[..]
Als je DE gebeurtenis van volgende episode niet wil weten NIET lezen:Doe dat plaatje is heel gauw weg man...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen kan dat gewoon zien bovenaan de pagina he...
Ik niet, maar is weg.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:15 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Doe dat plaatje is heel gauw weg man...
Iedereen kan dat gewoon zien bovenaan de pagina he...
Geweldige stukjes schrijft die gast altijd:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:17 schreef Jester65 het volgende:
Voor de liefhebbers: mooie recap van ep. 9.
http://tvrecaps.ew.com/recap/game-of-thrones-episode-9/
quote:We learn a bit about Varys, how he used to be an actor. Since this is character exposition during Thrones, I half expect to see two chained prisoners having sex in the background, but no.
quote:Ser Jorah urges Dany to run away -- for her sake, and for her unborn son. He says the other men will kill her child if Drogo dies. It seems being the Khaleesi is all foot baths and shopping until your husband catches a sniffle.
Nadat alle manschappen in opdracht van Tywin over Tysha zijn heen geweest moest Tyrion zelf ook nog even ketsen met Tysha om haar vervolgens in goud in plaats van zilver te betalen want een Lannister is nu eenmaal meer waard.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:49 schreef Fingon het volgende:
Ik heb het ook van hem overgenomen om Maester Pycelle, Grand Master P te noemen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Geweldige stukjes schrijft die gast altijd:
[..]
[..]
Yup, kon niet missenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:20 schreef Haunter het volgende:
Holy moly.... dat einde.![]()
Iemand trouwens nog de Wilhelm scream ontdekt in de aflevering?
De tweede inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Orbis het volgende:
[..]
Yup, kon niet missen.
Ik vroeg me overigens af: in stambomen heet de Mad King Aerys II. Die II, is dat een naam of gewoon 'de tweede'?
http://tvrecaps.ew.com/recap/game-of-thrones-episode-9/quote:King's Landing: The time has come. Even knowing what's going to happen here, I found myself twisted in knots watching this. This sequence was staged perfectly. It kept giving the viewers ways of thinking that things might go differently for Ned Stark.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik zit net de preview voor aflevering 10 te kijken, zijn ze nou dom of zo dat ze daar zo'n grote spoiler in zetten?Ik heb het boek niet gelezen en ik weet niet wat het inhoudt. Misschien zoiets dat een spoiler zou zijn wanneer je weet waar het over gaat, maar ik snap hem niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Common courtesy om dingen uit previews ook in spoilers te zettenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb het boek niet gelezen en ik weet niet wat het inhoudt. Misschien zoiets dat een spoiler zou zijn wanneer je weet waar het over gaat, maar ik snap hem niet.
Oh ja zeker, maar het ging om de reactie op hboquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:06 schreef Rahl het volgende:
[..]
Common courtesy om dingen uit previews ook in spoilers te zetten.
En een brok in de keel als Lady stark haar eigen zoon ziet terug komen van het slachtveldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:28 schreef Pixell het volgende:
Moest trouwens wel lachen toen lady stark kwam vertellen nadat ze bij Lord Walder was geweest dat arya EN hij waren uitgehuwd
Baal jij ook zo dat het paard van Drogo dood is?quote:
dat was dan ook het mooiste en elegantste personagequote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Baal jij ook zo dat het paard van Drogo dood is?
Ik heb eigenlijk nog geen 1x het gevoel gehad in de serie dat ook maar een iemand een groot leger heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef Gwywen het volgende:
Hopelijk krijgen ze volgend seizoen meer budget, want niet in beeld gebrachte battles vind ik altijd zo teleurstellend en goedkoop.
Ja dat heb ik ook een beetje. Dat is natuurlijk door budget restricties e.d. Maar op de een of andere manier ging het bij de laatste aflevering wel erg snel met de veldslagen. Iets handiger hinten naar een grote slag is misschien wel aardig. Vooral zoals de kingslayer werd binnengehaald ging me net iets te rap.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:47 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog geen 1x het gevoel gehad in de serie dat ook maar een iemand een groot leger heeft.
Haha jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Baal jij ook zo dat het paard van Drogo dood is?
Ik vond het bij dat toernooi waar 100 man kwamen kijken ook jammerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:47 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog geen 1x het gevoel gehad in de serie dat ook maar een iemand een groot leger heeft.
Niet altijd hoor:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef Gwywen het volgende:
Hopelijk krijgen ze volgend seizoen meer budget, want niet in beeld gebrachte battles vind ik altijd zo teleurstellend en goedkoop.
Ze zullen er wel wat kritiek op krijgen, hopelijk ernaar luisteren en het wat proberen te verbeteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef Gwywen het volgende:
Hehe![]()
Toch vind ik het een gemiste kans van HBO. Ik had dit filmpje al in een ander deel al eerder geplaatst,vanaf 6:00 kun je goed zien hoe je met een beetje simpel copy-pasten het aantal mensen verveelvoudigt.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:36 schreef oompaloompa het volgende:
Aan de andere kant heb ik liever de illusie van een gevecht & het niet zien, dan een heel slecht uitgebeelde veldslag...
Daar is dan ook geen budget voor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:47 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Kan, maar door op een bepaalde manier te filmen kan een gevecht al gauw veel grootser lijken dan het was. Bijvoorbeeld door je op het eind echt te laten uitkijken op een zee van lijkenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:40 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Daar is dan ook geen budget voor.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik zit net de preview voor aflevering 10 te kijken, zijn ze nou dom of zo dat ze daar zo'n grote spoiler in zetten?Best wel faal inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef Tsunade het volgende:
![]()
![]()
hopen op een wraakactie in episode 10!!!!! Godver....
Ehm, dat is de waarheid, die bekend is bij een groot deel van de mensen die Ned gevangen hielden en die Joffrey denken te sturen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Volledig anders? Wie gelooft er nu dat Joffrey niet Robert's zoon is?
Technisch gezien deserteerde de deserteur en technisch gezien verraadde de verrader.
Begin je de gelijkenis al te zien tussen de twee gebeurtenissen?
Right...quote:Haha! Alsof Joffrey niet een weerloos man onthoofden. Ik denk eerder dat hij het niet zelf deed omdat hij dat te veel eer vond voor een verrader. Ervan uitgaande dat hij denkt dat Ned echt gewoon de troon voor zichzelf wou zoals Ned verklaarde op dat plein.
In de boeken is het sowieso anders. Maar ook in de serie vind ik het niet Dany's schuld. Drogo moest zo nodig het mannetje uithangen. Dat vond ik persoonlijk nogal dom. Hij had ook haar op dr flikker kunnen geven, als hij dat had gewild.quote:In de boeken is het misschien anders, maar voor wíe heeft Drogo die wond opgelopen?
Vind je niet dat die scenes veel op elkaar leken dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:17 schreef djenneke het volgende:
Ehm, dat is de waarheid, die bekend is bij een groot deel van de mensen die Ned gevangen hielden en die Joffrey denken te sturen?Niet in de minste plaats Cersei en die dacht haar zoon volledig in de hand te hebben. Maar goed, ik denk dat een mens sneller te overtuigen is van het feit/veronderstelling/beschuldiging dat Joffrey Roberts zoon eigenlijk niet is, dan dat mensen zullen geloven dat er (nog) White Walkers bestaan. Mensen in Westeros geloven niet (meer) in White Walkers. Mensen (alle tijden, fantasie of niet) geloven altijd wel in buitenechtelijke relaties. Wat mij betreft is dat nogal een verschil.
Nee, Joffrey durft wel hoor als zijn tegenstander niets kan doen... Als er ook maar enige kans zou zijn dat zijn tegenstander hem iets zou kunnen maken zou 'ie het natuurlijk niet doen. Hij viel de slagerszoon en Arya toch ook aan met een zwaard. Joffrey is niet alleen een laffe pestkop, nee, hij is een laffe sadistische pestkop.quote:Right...Je maakt nu toch een grapje he?
Drogo had ook geen voorbereidingen kunnen treffen om de 7 Koninkrijken te gaan veroveren, nadat Robert haar probeerde om te laten brengen. Drogo had ook h'r broer geen 'gouden kroon' hoeven geven. Ze is de maan van zijn leven en Drogo heeft al veel vaker laten zien dat hij 't niet leuk vind als mensen niet lief zijn tegen haar.quote:In de boeken is het sowieso anders. Maar ook in de serie vind ik het niet Dany's schuld. Drogo moest zo nodig het mannetje uithangen. Dat vond ik persoonlijk nogal dom. Hij had ook haar op dr flikker kunnen geven, als hij dat had gewild.
Ja. Vooral vanwege de verschillen, die tegen elkaar afsteken. Er zit een moraal achter.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:55 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Vind je niet dat die scenes veel op elkaar leken dan?
In dit geval durft hij niet zelf. Wil hij niet zelf, en hoeft hij ook niet zelf. Hij heeft een beul, en hij geniet op afstand van de macht die hij heeft. Ned is totaal anders. Dat het effect redelijk hetzelfde is, is natuurlijk het moraal van het verhaal. Rechtvaardigheid en rechtschapenheid worden duur betaald.quote:Nee, Joffrey durft wel hoor als zijn tegenstander niets kan doen... Als er ook maar enige kans zou zijn dat zijn tegenstander hem iets zou kunnen maken zou 'ie het natuurlijk niet doen. Hij viel de slagerszoon en Arya toch ook aan met een zwaard. Joffrey is niet alleen een laffe pestkop, nee, hij is een laffe sadistische pestkop.
Ah, en dat is haar schuld? Het is zeker ook haar schuld dat ze gedwongen werd met hem te trouwen?quote:Drogo had ook geen voorbereidingen kunnen treffen om de 7 Koninkrijken te gaan veroveren, nadat Robert haar probeerde om te laten brengen. Drogo had ook h'r broer geen 'gouden kroon' hoeven geven. Ze is de maan van zijn leven en Drogo heeft al veel vaker laten zien dat hij 't niet leuk vind als mensen niet lief zijn tegen haar.
Ze kleedde zich als een slet. Dan vraag je erom.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ah, en dat is haar schuld? Het is zeker ook haar schuld dat ze gedwongen werd met hem te trouwen?
Ze is een vrouw, dat alleen is al reden genoegquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:23 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ze kleedde zich als een slet. Dan vraag je erom.
Of het is simpelweg een cultuurverschil tussen de hoofdstad en het noorden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef djenneke het volgende:
In dit geval durft hij niet zelf. Wil hij niet zelf, en hoeft hij ook niet zelf. Hij heeft een beul, en hij geniet op afstand van de macht die hij heeft. Ned is totaal anders. Dat het effect redelijk hetzelfde is, is natuurlijk het moraal van het verhaal. Rechtvaardigheid en rechtschapenheid worden duur betaald.
Ja dat was echt lachen, ook leuk om al die families met 5 kinderen oid te zien en dan hij met z'n tientallen kinderen waarvan ook nog eens ontzettend veel legitimatequote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:40 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb wel een paar keer flink moeten lachen ook tijdens deze aflevering trouwens. Niet alleen bij "Stay Low" maar ook toen Walder Frey over z'n kinderen zei "They're piling up"
Dat klopt (our way is the old way). Maar het is niet voor niets, dat steeds weer terugkeert dat Ned zo rechtvaardig (en rechtlijnig, wat dat betreft) was. In de laatste aflevering nog, tot Lord Varys het leven van zijn kinderen in de weegschaal legde. De enige redenen voor Ned om zijn plicht te verzaken. Treurig genoeg, hielp het hem niets. In tegendeel zelfs.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of het is simpelweg een cultuurverschil tussen de hoofdstad en het noorden.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Gwywen het volgende:
Bestaan er nou echt mensen die nog nooit van Google hebben gehoord?
Alsof dat niet te voorzien was. Robb gaat met al zijn vazallen (20.000 man of zo) naar Kings Landing. Dat is echt niet om zijn trouw aan Joffrey te gaan zweren.quote:
Helaas, de kleuren kunnen mijn e-book niet aan, maar toch bedankt voor de moeitequote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:30 schreef NeeEcht het volgende:
zelf omgezet naar pdf hoop dat je er wat aan hebt
Dat was ook maar CGI, ik zie hier in een oogopslag al twee plukjes mensen die hetzelfde zijn:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
terwijl er bij die onthoofding wel een mooie groep stond![]()
Hier kan ik echt niet wakker van liggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was ook maar CGI, ik zie hier in een oogopslag al twee plukjes mensen die hetzelfde zijn:
[ afbeelding ]
Ga je wat verder speuren, zullen het er vast wel meer zijn. Budget
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:07 schreef s0k het volgende:
[..]
Hier kan ik echt niet wakker van liggen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:09 schreef neilpad het volgende:
Dat valt echt niet op tijdens het kijken.
Neuh, ik ook niet, maar waarom flansen ze dan niet met hetzelfde gemak een veldslag in elkaar? 10 paarden, copy/paste hoppa. Dat vind ik dan weer jammer.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:07 schreef s0k het volgende:
[..]
Hier kan ik echt niet wakker van liggen.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:15 schreef casper019 het volgende:
nu tot episode 4 gekeken, je blijft kijken maar er gebeurd nog niet echt heel erg veel.....
Wat een irritante kop heeft de acteur die Joffrey speelt, zeg. Kan zo in een manga-stripboek met z'n rotkop. Irritante kwal is het ook in de serie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef HAL9000S het volgende:
Net EP9 gekeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Asskimo op 15-06-2011 00:49:27 ]
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:42 schreef Asskimo het volgende:
Ik vind het beter zo, om de veldslagen niet te zien, de brute scenes tonen ze toch al voldoende zo imo. En zo'n veldslag, ja mooi in LotR maar zelfs die begonnen me op een gegeven moment te vervelen (dat lag dus zeker niet aan het budget, het zag er allemaal gelikt mooi uit - en zo'n gigantisch budget hebben ze voor GoT niet per aflevering).Allebei beschreven dacht ik wel ja. Maar slag van whispering wood achteraf gezien zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 15-06-2011 01:35:25 ]Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Fok, ik ben in de war met spoilertags, hoe maak je die als je iets als onderwerp wilt noemen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Allebei beschreven dacht ik wel ja. Maar slag van whispering wood achteraf gezien zeg maar.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:42 schreef Asskimo het volgende:
Ik vind het beter zo, om de veldslagen niet te zien, de brute scenes tonen ze toch al voldoende zo imo. En zo'n veldslag, ja mooi in LotR maar zelfs die begonnen me op een gegeven moment te vervelen (dat lag dus zeker niet aan het budget, het zag er allemaal gelikt mooi uit - en zo'n gigantisch budget hebben ze voor GoT niet per aflevering).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]CorrectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Enjoy!quote:Op woensdag 15 juni 2011 02:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik wil trouwens net zo graag als Tyrion dat rotjong van een Joffrey op z'n bek timmeren... GODEN wat heb ik een HEKEL aan die kop!![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:35 schreef DustPuppy het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet bekennen dat ik in het begin ook niet goed wist waar het naartoe wilde maar vanaf aflevering 5 (denk ik) was ik helemaal om. iig die aflevering waar ned op het eind met jaimi vocht en waar tyrion ontvoerd werd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:15 schreef casper019 het volgende:
nu tot episode 4 gekeken, je blijft kijken maar er gebeurd nog niet echt heel erg veel.....
quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:54 schreef Nagil het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
In één ochtend? Dapper.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:58 schreef Gwywen het volgende:
Bespaar je de moeite, hij is echt geen POV. Vanmorgen boek 1 uitgelezen.
Ik heb 5-7 in een keer gekekenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef planethugo het volgende:
[..]
moet bekennen dat ik in het begin ook niet goed wist waar het naartoe wilde maar vanaf aflevering 5 (denk ik) was ik helemaal om. iig die aflevering waar ned op het eind met jaimi vocht en waar tyrion ontvoerd werd.
Bazig filmpje!quote:
Ik heb afgelopen zaterdag aflevering 1-8 in een ruk uitgekeken en daarna het boek maar gehaaldquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:01 schreef kort het volgende:
[..]
Ik heb 5-7 in een keer gekekenBegin is mooi maar daarna wordt het verslavend!
idd relax liedje dat er helemaal bij past, hier ook een paar goeie remixes van de introquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:59 schreef FokkenopFok het volgende:
[..]
Geweldig.
Vind de intro song ook wel aardig.
Er is niet echt een hoofdrol, de eerste serie/het eerste boek gaat vooral over de strijd tussen de Starks en de Lannisters. Dus eigenlijk hebben die allemaal de hoofdrol.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Drakire het volgende:
Wat ik me telkens afvraag is wie heeft nou de hoofdrol in deze serie. ik dacht eerst Ned maar die heeft nu dus geen hoofd meer.
z'n hoofd rolde nochtans...quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Drakire het volgende:
Wat ik me telkens afvraag is wie heeft nou de hoofdrol in deze serie. ik dacht eerst Ned maar die heeft nu dus geen hoofd meer.
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat hele Dothrak/Drogo/Khal gedoe vind ik maar wazig, tbh.
Ja dat vind ik ook interessant. Jon Snow irriteerde me altijd, maar de laatste paar afleveringen is het beter geworden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.
Precies dit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.
Ik weet niet. Ik vind het net iets te veel. We hebben dus zo al de strijd tussen noord en zuid, beschaving en barbaren, en winterwezens tegen iedereen. En de manier waarop Khaleesi van mieterig meisje naar "oega chaka oega chaka" ging, vind ik ook wat wazig. En waarom aanvaardde zij überhaupt die nichterige nepbroer als broer? Dat was ook echt een matig karakter. Bij zo'n iel figuur die toch een bepaald plan heeft, verwacht je meer sluwheid. Hij wilde de Dothrakendudes misbruiken voor zijn invasie maar tegelijkertijd gebruikt hij nul tact om de boel in het gareel te houden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
Valyris was zwak en dom. Dat was het punt van zijn karakter. Hij was geen waardige troonopvolger. Daenyris accepteert hem omdat hij haar oudere broer is, maar ontstijgt hem en vreest hem niet meer. Hij moest dood om haar volledig te laten ontwikkelen. Ik vind hem wel goed geportretteerd in de serie/boek en snap zijn rol wel. Daenyris is voor mij een interessant karakter door haar ontwikkeling. In een tv serie gaat het soms beetje rap, gevoel voor de tijd heb ik ook niet zo goed, maar volgens mij gaan er wel maanden voorbij. Dus zo plotseling is haar transformatie niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vind het net iets te veel. We hebben dus zo al de strijd tussen noord en zuid, beschaving en barbaren, en winterwezens tegen iedereen. En de manier waarop Khaleesi van mieterig meisje naar "oega chaka oega chaka" ging, vind ik ook wat wazig. En waarom aanvaardde zij überhaupt die nichterige nepbroer als broer? Dat was ook echt een matig karakter. Bij zo'n iel figuur die toch een bepaald plan heeft, verwacht je meer sluwheid. Hij wilde de Dothrakendudes misbruiken voor zijn invasie maar tegelijkertijd gebruikt hij nul tact om de boel in het gareel te houden.
Heb het boek niet gelezen maar ik denk dat Khaleesi doodgaat en dat de zoon wel geboren wordt en later een grote rol gaat spelen.
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:01 schreef Don_Gurgen het volgende:
Valyris was zwak en dom. Dat was het punt van zijn karakter. Hij was geen waardige troonopvolger. Daenyris accepteert hem omdat hij haar oudere broer is, maar ontstijgt hem en vreest hem niet meer.
Misschien dat het boek daar beter in is. We zijn toch voornamelijk aan de westkant geweest dus heel af en toe zagen we iets van het oosten. En dan is het voor mij ietwat vreemd, ze is preuts en wil niet trouwen, dan wordt ze uitgehuwelijkt en van achteren verkracht door die barbaar en dan wil ze hem opeens plezieren en verstoot ze haar achtergrond volledig. Gaat wat snel allemaal. Ik snap eigenlijk ook niet dat de Dothraken opeens zo'n moeite kregen met de orders van Khaleesi. Goed, ze zorgt ervoor dat ze de paar wijven die daar liepen niet konden verkrachten maar dat hele kamp zit vol met seksslaven en eerder had ze er ook geen zichtbaar probleem mee dat haar man een of andere slaaf van achteren aan het droogneuken was in die tent.quote:Hij moest dood om haar volledig te laten ontwikkelen. Ik vind hem wel goed geportretteerd in de serie/boek en snap zijn rol wel. Daenyris is voor mij een interessant karakter door haar ontwikkeling.
Beetje jammer inderdaad. Ze staat dus op het punt te bevallen nu, terwijl ik qua ontwikkeling en tijd het gevoel had dat er amper een maand of twee/drie voorbij zijn gegaan.quote:In een tv serie gaat het soms beetje rap, gevoel voor de tijd heb ik ook niet zo goed, maar volgens mij gaan er wel maanden voorbij. Dus zo plotseling is haar transformatie niet.
Hij was wel haar echte broer, maar met Targaryens is het zo, of ze zijn groots of ze zijn gek, en tussen groots en gek zijn zit maar een dunne lijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.
Dat er slechte, barre en nare tijden aankomen. Oorlog o.a.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
waarvoor praten ze steeds ''winter is coming''
wat bedoelen ze ermee??
motto van House Starkquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
wat bedoelen ze ermee??
In een van de eerdere afleveringen werd er gezegd dat winters altijd heel erg lang duren, meerdere jaren. Wanneer het winter is, is het dus lang doorbikkelen...quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
wat bedoelen ze ermee??
Sterker nog, de seizoenen hebben geen vaste termijnen. Er is niet gezegd dat winters erg lang duren, maar dat winters na lange zomers erg lang duren. Het is nu lang zomer geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
In een van de eerdere afleveringen werd er gezegd dat winters altijd heel erg lang duren, meerdere jaren. Wanneer het winter is, is het dus lang doorbikkelen...
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voetquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.
[..]
Misschien dat het boek daar beter in is. We zijn toch voornamelijk aan de westkant geweest dus heel af en toe zagen we iets van het oosten. En dan is het voor mij ietwat vreemd, ze is preuts en wil niet trouwen, dan wordt ze uitgehuwelijkt en van achteren verkracht door die barbaar en dan wil ze hem opeens plezieren en verstoot ze haar achtergrond volledig. Gaat wat snel allemaal. Ik snap eigenlijk ook niet dat de Dothraken opeens zo'n moeite kregen met de orders van Khaleesi. Goed, ze zorgt ervoor dat ze de paar wijven die daar liepen niet konden verkrachten maar dat hele kamp zit vol met seksslaven en eerder had ze er ook geen zichtbaar probleem mee dat haar man een of andere slaaf van achteren aan het droogneuken was in die tent.
[..]
Beetje jammer inderdaad. Ze staat dus op het punt te bevallen nu, terwijl ik qua ontwikkeling en tijd het gevoel had dat er amper een maand of twee/drie voorbij zijn gegaan.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:43 schreef catfish het volgende:
[..]
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voet
in de boeken komt veel duidelijker naar voren dat bv Winterfell -> Koningslanding een reis is van meerdere weken. In de serie was het bezoek van Robert aan Winterfell vrij kort, in de boeken duurt ook dat enkele weken (je reist geen weken om dan ergens maar 1 dag te blijven).
Je kan trouwens duidelijk zien dat Danny in aflevering 9 nog niet hoogzwanger is.
Danny is "stormborn", Viserys niet. In de boeken komt dat vrij vaak terug, dus zal het wel zijn nut hebben denk ik zo.
Aangezien er al een hele tijd geen draken zijn, is Daenerys misschien wel de eerste echte draak sinds een zeer lange tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................
Volgens mij was dat meer 2-3 maanden, op fora hebben ze aan de hand van de kaart en zo'n scale ernaast berekend dat de afstand Winterfell-King's Landing 1500 mijl is, dus reken maar uit hoe lang je daar over doet zelfs als je te paard bent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:43 schreef catfish het volgende:
[..]
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voet
in de boeken komt veel duidelijker naar voren dat bv Winterfell -> Koningslanding een reis is van meerdere weken. In de serie was het bezoek van Robert aan Winterfell vrij kort, in de boeken duurt ook dat enkele weken (je reist geen weken om dan ergens maar 1 dag te blijven).
Je kan trouwens duidelijk zien dat Danny in aflevering 9 nog niet hoogzwanger is.
Danny is "stormborn", Viserys niet. In de boeken komt dat vrij vaak terug, dus zal het wel zijn nut hebben denk ik zo.
Aangezien er al een hele tijd geen draken zijn, is Daenerys misschien wel de eerste echte draak sinds een zeer lange tijd.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:49 schreef s0k het volgende:
[..]Figuurlijk he, ze hebben wel 'drakenbloed' want 100en jaren geleden bezat hun familie een mooi aantal echte draken en bereden die. Ze zijn zelf ook koningen over heel Westeros geworden omdat ze dankzij die draken heel Westeros konden onderwerpen, hun oorspronkelijke gebied was echt ontzettend klein vergeleken met de andere koninkrijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Ze zijn gewoon een beetje gek.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:11 schreef HiZ het volgende:
Cersei zegt in aflevering 1 dat ze een maand hebben gedaan over de reis van King's Landing naar Winterfell.
Overigens, ik zit net te denken over die Targaryens; eigenlijk trouwden broer en zussen in die familie om de bloedlijn zuiver te houden, en dat in een wereld waarin incest kennelijk toch echt als grote zonde wordt gezien. Dan moeten ze wel een heel goede reden hebben gehad om toch onderling te trouwen. Wat bij mij dus de vraag oproept of the Targaryens wel echt menselijk zijn. Hun band met de draken zou bijvoorbeeld iets 'elf-achtigs' kunnen betekenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |