abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:01:16 #201
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98166994
Net EP9 gekeken. :'(

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_98167024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik zit net de preview voor aflevering 10 te kijken, zijn ze nou dom of zo dat ze daar zo'n grote spoiler in zetten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best wel faal inderdaad.
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:03:17 #203
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_98170461
:'( :( :'( hopen op een wraakactie in episode 10!!!!! Godver....
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:04:47 #204
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_98170539
quote:
8s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef Tsunade het volgende:
:'( :( :'( hopen op een wraakactie in episode 10!!!!! Godver....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_98171243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Volledig anders? Wie gelooft er nu dat Joffrey niet Robert's zoon is?
Technisch gezien deserteerde de deserteur en technisch gezien verraadde de verrader.
Begin je de gelijkenis al te zien tussen de twee gebeurtenissen?

Ehm, dat is de waarheid, die bekend is bij een groot deel van de mensen die Ned gevangen hielden en die Joffrey denken te sturen? :D Niet in de minste plaats Cersei en die dacht haar zoon volledig in de hand te hebben. Maar goed, ik denk dat een mens sneller te overtuigen is van het feit/veronderstelling/beschuldiging dat Joffrey Roberts zoon eigenlijk niet is, dan dat mensen zullen geloven dat er (nog) White Walkers bestaan. Mensen in Westeros geloven niet (meer) in White Walkers. Mensen (alle tijden, fantasie of niet) geloven altijd wel in buitenechtelijke relaties. Wat mij betreft is dat nogal een verschil.[/quote]

quote:
Haha! Alsof Joffrey niet een weerloos man onthoofden. Ik denk eerder dat hij het niet zelf deed omdat hij dat te veel eer vond voor een verrader. Ervan uitgaande dat hij denkt dat Ned echt gewoon de troon voor zichzelf wou zoals Ned verklaarde op dat plein.

Right... :D Je maakt nu toch een grapje he?

quote:
In de boeken is het misschien anders, maar voor wíe heeft Drogo die wond opgelopen?
In de boeken is het sowieso anders. Maar ook in de serie vind ik het niet Dany's schuld. Drogo moest zo nodig het mannetje uithangen. Dat vond ik persoonlijk nogal dom. Hij had ook haar op dr flikker kunnen geven, als hij dat had gewild.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_98172571
Ned :( Wat een baas was dat zeg.

Ben benieuwd wat er met die hekserij gaat gebeuren.
Ook jammer van die veldslag, het was zo ineens gebeurt :')

Ach, blijft erg vette serie!
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:43:43 #207
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98172763
Eigenlijk is die toverij van Mirri Maz Duur het eerste sprankje fantasy dat we zo'n beetje te zien krijgen. Afgezien dan van White Walkers uit de proloog en de verhalen over ver weg en lang geleden die zo her en der verteld worden, maar waarvan de meeste mensen denken dat het sprookjes zijn.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:46:18 #208
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_98172946
van die veldslagen had ik wel verwacht, bij Rome deed hbo precies hetzelfde :)
maakt me ook geen biet uit, we hebben ondertussen zoveel veldslagen gezien in films dat het alleen maar tegen kan vallen als een tv serie zich eraan waagt. Het budget mogen ze wat mij betreft aan andere zaken besteden.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:51:32 #209
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_98173290
-

[ Bericht 50% gewijzigd door Rahl op 14-06-2011 20:51:55 ]
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:55:15 #210
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_98173555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:17 schreef djenneke het volgende:

Ehm, dat is de waarheid, die bekend is bij een groot deel van de mensen die Ned gevangen hielden en die Joffrey denken te sturen? :D Niet in de minste plaats Cersei en die dacht haar zoon volledig in de hand te hebben. Maar goed, ik denk dat een mens sneller te overtuigen is van het feit/veronderstelling/beschuldiging dat Joffrey Roberts zoon eigenlijk niet is, dan dat mensen zullen geloven dat er (nog) White Walkers bestaan. Mensen in Westeros geloven niet (meer) in White Walkers. Mensen (alle tijden, fantasie of niet) geloven altijd wel in buitenechtelijke relaties. Wat mij betreft is dat nogal een verschil.

Vind je niet dat die scenes veel op elkaar leken dan?
quote:
Right... :D Je maakt nu toch een grapje he?

Nee, Joffrey durft wel hoor als zijn tegenstander niets kan doen... Als er ook maar enige kans zou zijn dat zijn tegenstander hem iets zou kunnen maken zou 'ie het natuurlijk niet doen. Hij viel de slagerszoon en Arya toch ook aan met een zwaard. Joffrey is niet alleen een laffe pestkop, nee, hij is een laffe sadistische pestkop.

quote:
In de boeken is het sowieso anders. Maar ook in de serie vind ik het niet Dany's schuld. Drogo moest zo nodig het mannetje uithangen. Dat vond ik persoonlijk nogal dom. Hij had ook haar op dr flikker kunnen geven, als hij dat had gewild.
Drogo had ook geen voorbereidingen kunnen treffen om de 7 Koninkrijken te gaan veroveren, nadat Robert haar probeerde om te laten brengen. Drogo had ook h'r broer geen 'gouden kroon' hoeven geven. Ze is de maan van zijn leven en Drogo heeft al veel vaker laten zien dat hij 't niet leuk vind als mensen niet lief zijn tegen haar.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_98174004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:55 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Vind je niet dat die scenes veel op elkaar leken dan?

Ja. Vooral vanwege de verschillen, die tegen elkaar afsteken. Er zit een moraal achter.

quote:
Nee, Joffrey durft wel hoor als zijn tegenstander niets kan doen... Als er ook maar enige kans zou zijn dat zijn tegenstander hem iets zou kunnen maken zou 'ie het natuurlijk niet doen. Hij viel de slagerszoon en Arya toch ook aan met een zwaard. Joffrey is niet alleen een laffe pestkop, nee, hij is een laffe sadistische pestkop.

In dit geval durft hij niet zelf. Wil hij niet zelf, en hoeft hij ook niet zelf. Hij heeft een beul, en hij geniet op afstand van de macht die hij heeft. Ned is totaal anders. Dat het effect redelijk hetzelfde is, is natuurlijk het moraal van het verhaal. Rechtvaardigheid en rechtschapenheid worden duur betaald.

quote:
Drogo had ook geen voorbereidingen kunnen treffen om de 7 Koninkrijken te gaan veroveren, nadat Robert haar probeerde om te laten brengen. Drogo had ook h'r broer geen 'gouden kroon' hoeven geven. Ze is de maan van zijn leven en Drogo heeft al veel vaker laten zien dat hij 't niet leuk vind als mensen niet lief zijn tegen haar.
Ah, en dat is haar schuld? Het is zeker ook haar schuld dat ze gedwongen werd met hem te trouwen? ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:23:11 #212
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_98175411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ah, en dat is haar schuld? Het is zeker ook haar schuld dat ze gedwongen werd met hem te trouwen? ;)
Ze kleedde zich als een slet. Dan vraag je erom.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_98176787
Één van de hoogtepunten van de aflevering was Tyrions aan de tafel met zijn vader en wat officieren. Eerst die opmerking over de axes en daarna de uitleg over de ruzie tussen die tribes _O-
pi_98177721
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:23 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ze kleedde zich als een slet. Dan vraag je erom.
Ze is een vrouw, dat alleen is al reden genoeg :{w
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:22:26 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98179289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:02 schreef djenneke het volgende:

In dit geval durft hij niet zelf. Wil hij niet zelf, en hoeft hij ook niet zelf. Hij heeft een beul, en hij geniet op afstand van de macht die hij heeft. Ned is totaal anders. Dat het effect redelijk hetzelfde is, is natuurlijk het moraal van het verhaal. Rechtvaardigheid en rechtschapenheid worden duur betaald.

Of het is simpelweg een cultuurverschil tussen de hoofdstad en het noorden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:40:19 #216
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98180547
Ik heb wel een paar keer flink moeten lachen ook tijdens deze aflevering trouwens. Niet alleen bij "Stay Low" maar ook toen Walder Frey over z'n kinderen zei "They're piling up" :D
pi_98180871

Waarschijnlijk al gepost, maar goed, hij is gewoon veel te grappig :P
pi_98180948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:40 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb wel een paar keer flink moeten lachen ook tijdens deze aflevering trouwens. Niet alleen bij "Stay Low" maar ook toen Walder Frey over z'n kinderen zei "They're piling up" :D
Ja dat was echt lachen, ook leuk om al die families met 5 kinderen oid te zien en dan hij met z'n tientallen kinderen waarvan ook nog eens ontzettend veel legitimate :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_98182146
Kan iemand me helpen aan een goede map van de wereld van Game of Thrones? Liefst in PDF formaat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:07:22 #220
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98182268
Bestaan er nou echt mensen die nog nooit van Google hebben gehoord? }:|
pi_98182454
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Of het is simpelweg een cultuurverschil tussen de hoofdstad en het noorden.
Dat klopt (our way is the old way). Maar het is niet voor niets, dat steeds weer terugkeert dat Ned zo rechtvaardig (en rechtlijnig, wat dat betreft) was. In de laatste aflevering nog, tot Lord Varys het leven van zijn kinderen in de weegschaal legde. De enige redenen voor Ned om zijn plicht te verzaken. Treurig genoeg, hielp het hem niets. In tegendeel zelfs.

Heeft hij al die tijd netjes gedaan wat moest, met alle treurige gevolgen van dien, en juist op het moment dat hij beter zijn eer had kunnen verdedigen, gaf hij dat op.
pi_98182525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Gwywen het volgende:
Bestaan er nou echt mensen die nog nooit van Google hebben gehoord? }:|
:') ik vraag om een PDF die ik dus niet kan vinden op google, niet meteen zo gaan reageren.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:15:15 #223
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_98182741
Je zou ze te vreten moeten geven die niet eerst op Google gaan zoeken, vandaar m'n rolleyes reactie. ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:23:01 #224
226780 NeeEcht
Ik ben niet gek!
pi_98183189
waarom persé in pdf?
pi_98183502
Omdat E-reader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: