moet bekennen dat ik in het begin ook niet goed wist waar het naartoe wilde maar vanaf aflevering 5 (denk ik) was ik helemaal om. iig die aflevering waar ned op het eind met jaimi vocht en waar tyrion ontvoerd werd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:15 schreef casper019 het volgende:
nu tot episode 4 gekeken, je blijft kijken maar er gebeurd nog niet echt heel erg veel.....
quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:54 schreef Nagil het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
In één ochtend? Dapper.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:58 schreef Gwywen het volgende:
Bespaar je de moeite, hij is echt geen POV. Vanmorgen boek 1 uitgelezen.
Ik heb 5-7 in een keer gekekenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef planethugo het volgende:
[..]
moet bekennen dat ik in het begin ook niet goed wist waar het naartoe wilde maar vanaf aflevering 5 (denk ik) was ik helemaal om. iig die aflevering waar ned op het eind met jaimi vocht en waar tyrion ontvoerd werd.
Bazig filmpje!quote:
Ik heb afgelopen zaterdag aflevering 1-8 in een ruk uitgekeken en daarna het boek maar gehaaldquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:01 schreef kort het volgende:
[..]
Ik heb 5-7 in een keer gekekenBegin is mooi maar daarna wordt het verslavend!
idd relax liedje dat er helemaal bij past, hier ook een paar goeie remixes van de introquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:59 schreef FokkenopFok het volgende:
[..]
Geweldig.
Vind de intro song ook wel aardig.
Er is niet echt een hoofdrol, de eerste serie/het eerste boek gaat vooral over de strijd tussen de Starks en de Lannisters. Dus eigenlijk hebben die allemaal de hoofdrol.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Drakire het volgende:
Wat ik me telkens afvraag is wie heeft nou de hoofdrol in deze serie. ik dacht eerst Ned maar die heeft nu dus geen hoofd meer.
z'n hoofd rolde nochtans...quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Drakire het volgende:
Wat ik me telkens afvraag is wie heeft nou de hoofdrol in deze serie. ik dacht eerst Ned maar die heeft nu dus geen hoofd meer.
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat hele Dothrak/Drogo/Khal gedoe vind ik maar wazig, tbh.
Ja dat vind ik ook interessant. Jon Snow irriteerde me altijd, maar de laatste paar afleveringen is het beter geworden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.
Precies dit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer de interessantere verhaallijn. Zeker nu ik benieuwd ben of Dany de Dothraki onder de duim weet te houden met een stervende(?) Khal Drogo. Het idee dat een meisje, 'verkocht' aan een warlord een epische invasie op Westeros kan ontkenen staat me wel aan. Jon Snow boeit mij dan weer niet echt.
Ik weet niet. Ik vind het net iets te veel. We hebben dus zo al de strijd tussen noord en zuid, beschaving en barbaren, en winterwezens tegen iedereen. En de manier waarop Khaleesi van mieterig meisje naar "oega chaka oega chaka" ging, vind ik ook wat wazig. En waarom aanvaardde zij überhaupt die nichterige nepbroer als broer? Dat was ook echt een matig karakter. Bij zo'n iel figuur die toch een bepaald plan heeft, verwacht je meer sluwheid. Hij wilde de Dothrakendudes misbruiken voor zijn invasie maar tegelijkertijd gebruikt hij nul tact om de boel in het gareel te houden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
Valyris was zwak en dom. Dat was het punt van zijn karakter. Hij was geen waardige troonopvolger. Daenyris accepteert hem omdat hij haar oudere broer is, maar ontstijgt hem en vreest hem niet meer. Hij moest dood om haar volledig te laten ontwikkelen. Ik vind hem wel goed geportretteerd in de serie/boek en snap zijn rol wel. Daenyris is voor mij een interessant karakter door haar ontwikkeling. In een tv serie gaat het soms beetje rap, gevoel voor de tijd heb ik ook niet zo goed, maar volgens mij gaan er wel maanden voorbij. Dus zo plotseling is haar transformatie niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vind het net iets te veel. We hebben dus zo al de strijd tussen noord en zuid, beschaving en barbaren, en winterwezens tegen iedereen. En de manier waarop Khaleesi van mieterig meisje naar "oega chaka oega chaka" ging, vind ik ook wat wazig. En waarom aanvaardde zij überhaupt die nichterige nepbroer als broer? Dat was ook echt een matig karakter. Bij zo'n iel figuur die toch een bepaald plan heeft, verwacht je meer sluwheid. Hij wilde de Dothrakendudes misbruiken voor zijn invasie maar tegelijkertijd gebruikt hij nul tact om de boel in het gareel te houden.
Heb het boek niet gelezen maar ik denk dat Khaleesi doodgaat en dat de zoon wel geboren wordt en later een grote rol gaat spelen.
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:01 schreef Don_Gurgen het volgende:
Valyris was zwak en dom. Dat was het punt van zijn karakter. Hij was geen waardige troonopvolger. Daenyris accepteert hem omdat hij haar oudere broer is, maar ontstijgt hem en vreest hem niet meer.
Misschien dat het boek daar beter in is. We zijn toch voornamelijk aan de westkant geweest dus heel af en toe zagen we iets van het oosten. En dan is het voor mij ietwat vreemd, ze is preuts en wil niet trouwen, dan wordt ze uitgehuwelijkt en van achteren verkracht door die barbaar en dan wil ze hem opeens plezieren en verstoot ze haar achtergrond volledig. Gaat wat snel allemaal. Ik snap eigenlijk ook niet dat de Dothraken opeens zo'n moeite kregen met de orders van Khaleesi. Goed, ze zorgt ervoor dat ze de paar wijven die daar liepen niet konden verkrachten maar dat hele kamp zit vol met seksslaven en eerder had ze er ook geen zichtbaar probleem mee dat haar man een of andere slaaf van achteren aan het droogneuken was in die tent.quote:Hij moest dood om haar volledig te laten ontwikkelen. Ik vind hem wel goed geportretteerd in de serie/boek en snap zijn rol wel. Daenyris is voor mij een interessant karakter door haar ontwikkeling.
Beetje jammer inderdaad. Ze staat dus op het punt te bevallen nu, terwijl ik qua ontwikkeling en tijd het gevoel had dat er amper een maand of twee/drie voorbij zijn gegaan.quote:In een tv serie gaat het soms beetje rap, gevoel voor de tijd heb ik ook niet zo goed, maar volgens mij gaan er wel maanden voorbij. Dus zo plotseling is haar transformatie niet.
Hij was wel haar echte broer, maar met Targaryens is het zo, of ze zijn groots of ze zijn gek, en tussen groots en gek zijn zit maar een dunne lijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.
Dat er slechte, barre en nare tijden aankomen. Oorlog o.a.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
waarvoor praten ze steeds ''winter is coming''
wat bedoelen ze ermee??
motto van House Starkquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
wat bedoelen ze ermee??
In een van de eerdere afleveringen werd er gezegd dat winters altijd heel erg lang duren, meerdere jaren. Wanneer het winter is, is het dus lang doorbikkelen...quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:22 schreef casper019 het volgende:
wat bedoelen ze ermee??
Sterker nog, de seizoenen hebben geen vaste termijnen. Er is niet gezegd dat winters erg lang duren, maar dat winters na lange zomers erg lang duren. Het is nu lang zomer geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
In een van de eerdere afleveringen werd er gezegd dat winters altijd heel erg lang duren, meerdere jaren. Wanneer het winter is, is het dus lang doorbikkelen...
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voetquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar hij was dus blijkbaar niet haar oudere broer, want zij kan tegen warme dingen en hij niet. Ze zei toch ook dat hij geen dragon was. Geen drakenbloed, geen familie lijkt me. Bovendien bij het gesmolten goud weet zij blijkbaar al wat er gaat gebeuren, dus moet zij ook geweten hebben dat hij niet haar echte broer is.
[..]
Misschien dat het boek daar beter in is. We zijn toch voornamelijk aan de westkant geweest dus heel af en toe zagen we iets van het oosten. En dan is het voor mij ietwat vreemd, ze is preuts en wil niet trouwen, dan wordt ze uitgehuwelijkt en van achteren verkracht door die barbaar en dan wil ze hem opeens plezieren en verstoot ze haar achtergrond volledig. Gaat wat snel allemaal. Ik snap eigenlijk ook niet dat de Dothraken opeens zo'n moeite kregen met de orders van Khaleesi. Goed, ze zorgt ervoor dat ze de paar wijven die daar liepen niet konden verkrachten maar dat hele kamp zit vol met seksslaven en eerder had ze er ook geen zichtbaar probleem mee dat haar man een of andere slaaf van achteren aan het droogneuken was in die tent.
[..]
Beetje jammer inderdaad. Ze staat dus op het punt te bevallen nu, terwijl ik qua ontwikkeling en tijd het gevoel had dat er amper een maand of twee/drie voorbij zijn gegaan.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:43 schreef catfish het volgende:
[..]
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voet
in de boeken komt veel duidelijker naar voren dat bv Winterfell -> Koningslanding een reis is van meerdere weken. In de serie was het bezoek van Robert aan Winterfell vrij kort, in de boeken duurt ook dat enkele weken (je reist geen weken om dan ergens maar 1 dag te blijven).
Je kan trouwens duidelijk zien dat Danny in aflevering 9 nog niet hoogzwanger is.
Danny is "stormborn", Viserys niet. In de boeken komt dat vrij vaak terug, dus zal het wel zijn nut hebben denk ik zo.
Aangezien er al een hele tijd geen draken zijn, is Daenerys misschien wel de eerste echte draak sinds een zeer lange tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................
Volgens mij was dat meer 2-3 maanden, op fora hebben ze aan de hand van de kaart en zo'n scale ernaast berekend dat de afstand Winterfell-King's Landing 1500 mijl is, dus reken maar uit hoe lang je daar over doet zelfs als je te paard bent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:43 schreef catfish het volgende:
[..]
Alle locaties liggen vrij ver van elkaar en gaat per paar of te voet
in de boeken komt veel duidelijker naar voren dat bv Winterfell -> Koningslanding een reis is van meerdere weken. In de serie was het bezoek van Robert aan Winterfell vrij kort, in de boeken duurt ook dat enkele weken (je reist geen weken om dan ergens maar 1 dag te blijven).
Je kan trouwens duidelijk zien dat Danny in aflevering 9 nog niet hoogzwanger is.
Danny is "stormborn", Viserys niet. In de boeken komt dat vrij vaak terug, dus zal het wel zijn nut hebben denk ik zo.
Aangezien er al een hele tijd geen draken zijn, is Daenerys misschien wel de eerste echte draak sinds een zeer lange tijd.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:49 schreef s0k het volgende:
[..]Figuurlijk he, ze hebben wel 'drakenbloed' want 100en jaren geleden bezat hun familie een mooi aantal echte draken en bereden die. Ze zijn zelf ook koningen over heel Westeros geworden omdat ze dankzij die draken heel Westeros konden onderwerpen, hun oorspronkelijke gebied was echt ontzettend klein vergeleken met de andere koninkrijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |