Dit is de verkeerdequote:
Static vond mijn foto's niks.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dit is de verkeerde.
Okee, hij was wel eerder, maar ik heb een reeks gemaakt en die andere er aan gekoppeld (omdat deze nieuwe er nog niet bij zat).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat probeerde ik in eerste instantie maar dat kan (nog) niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:05 schreef maartena het volgende:
Static mag van deze ook wel een reeks maken hoor.....
Als je het Argentijnse nieuws een beetje gevolgd zou hebben ipv domme posts te plaatsen op Fok: De aswolk heeft in BsAs voor problemen gezorgd, zowel op Aeroparque als Ezeiza waren vluchten geannuleerd vandaag. Maar inmiddels is het gevaar weer geweken en is alles back to normal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop dat de as ook naar BA komt
Domme posts?quote:Op woensdag 8 juni 2011 04:25 schreef flipsen het volgende:
Even quoten uit het andere topic dan maar
[..]
Als je het Argentijnse nieuws een beetje gevolgd zou hebben ipv domme posts te plaatsen op Fok: De aswolk heeft in BsAs voor problemen gezorgd, zowel op Aeroparque als Ezeiza waren vluchten geannuleerd vandaag. Maar inmiddels is het gevaar weer geweken en is alles back to normal.
Ik mis Nederland totaal niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef rubje het volgende:
ok,een gewetensvraag voor al die landgenoten die ver wonen.
Is er een moment op de dag/week dat echt NL mistof is het meer van "ach als ik geland ben en mijn familie zie dan voel ik weer wat voor ons kikkerlandje maar anders niet"
Ik woon niet ver en kom zowat elke week in Nederland. Dus in die zin mis ik niet zoveel. Straks, als ik in Colombia woon zal dat anders zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef rubje het volgende:
ok,een gewetensvraag voor al die landgenoten die ver wonen.
Is er een moment op de dag/week dat echt NL mistof is het meer van "ach als ik geland ben en mijn familie zie dan voel ik weer wat voor ons kikkerlandje maar anders niet"
Voor mij geldt hetzelfde wel, was 4 jaar niet in NL geweest en nu ging ik met mijn Argentijnse vrouw (cultuurshock!), dus zag NL nu veel meer met de ogen van een buitenlander. En dat was wel apart, ga je toch over dingen heel anders nadenkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:31 schreef qwerty_x het volgende:
Ik mis Nederland totaal niet.
Verder vind ik het wel grappig om NL -als ik er ben- deels door de ogen van een buitenlander te zien, want zover is het inmiddels al gekomen.
Maar als ik dan weer land op Guarulhos airport, heb ik het idee thuis te komen.
Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:34 schreef Individual het volgende:
Ik mis klompen.. oh wacht ik heb een paar in m'n huis!![]()
Serieus, ik ben al bijna een jaar niet in NL geweest en dat is is het langste ooit.. Moet snel weer!
Wat ik het meest mis van NL zijn m'n familie en vrienden (hoewel die ook niet altijd stil zitten)... en dan komt voedsel.
idem, het was me nooit opgevallen hoeveel windmolens (die oude) er wel eigenlijk in Nederland staan totdat min NZ'se vrouw ze allemaal ging aanwijzen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde wel, was 4 jaar niet in NL geweest en nu ging ik met mijn Argentijnse vrouw (cultuurshock!), dus zag NL nu veel meer met de ogen van een buitenlander. En dat was wel apart, ga je toch over dingen heel anders nadenkenMaar inderdaad, toen we weer op Ezeiza landden was ik blij weer ´thuis´ te zijn
Vandaar dat ik op mijn kantoor 's morgens vroeg altijd Radio 2 aan heb staan met zo af en toe Nederlands cabaretquote:
ja het gaat inderdaad snel, ik weet nog goed het moment dat mijn eerste "NZ'se" baas mij vertelde dat hij zelf al 8 jaar in NZ woonde, toen dacht ik....8jaar !!! dat hou ik nooit vol,....nu woon ik er zelf al weer ruim 14 jaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef qwerty_x het volgende:
Ik bedenk me trouwens net, dat ik vanaf volgend jaar meer dan de helft van m'n leven buiten Nederland woon.
Het gaat hard ....
dr was ooit een kaart, waarop we bijhielden waar fok!ers wonen...quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.
Ideetje voor de poll om een lijstje te maken van woonplaatsen? Kan het nu al nauwelijks volgen...?
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:quote:
Heb al lang onderzoek gedaan natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:
[ afbeelding ]
En die worden nu ook in de VS verkocht, alleen zijn ze wel vrij duur.
Dan zou ik in Nederland ergens een oud frame op de kop tikken, in twee stukken zagen voor de grootte, en opsturen naar de VS. Voor een paar honderd euro moet dat kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:59 schreef popolon het volgende:
Zelf een bakfiets maken.
Zelfbouw is een optie.
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
En het Nederlands spreken wat ik nu alleen op FOK! en andere websites doe (en tijdens het (tafel)voetballen met de moffen).
Ach, valt toch wel mee? Af en doe maak ik t, d, dt fouten, maar volgens mij heb je het daarmee wel gehad. Nederlands schrijven doet mijn vrouw niet zo veel verder, alleen spreken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Nederlands spreken doe ik echt bijna nooit, het is echt alleen typen. En ik hoop dat je vrouw jouw fouten niet overneemt, Maarten
Al eens gedacht aan een elektronische boeklezer? Amazon heeft bijvoorbeeld de Kindle, en heeft volgens mij ook een flinke hoeveelheid Nederlandse boeken. En boeken zijn nou niet zo groot dat je dat niet kan binnenhalen met een een 128 kbit/s DSLquote:Op donderdag 9 juni 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
Ik mis soms de optie om Nederlandse boeken te kunnen kopen.
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.
Ik gok: Een stuk of 3000 tot 4000 in de "Greater Los Angeles Area"quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:46 schreef El_Matador het volgende:
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?
Grappigquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef wonderer het volgende:
Er woont trouwens familie van mijn moeder een uur verderop. What are the odds, huh?Geen idee hoe ver maar ze hebben dezelfde achternaam dus ze hebben in ieder geval dezelfde stamvader.
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
De kaas die ze dus hebben bij Whole Foods, is eigenlijk heel goed..... deze is niet geimporteerd, maar wordt gekocht bij Nederlandse boeren in centraal California die ook kaas maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!
Ik probeer ze Gouda nog wel eens normaal uit te leren sprekenquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
Jazeker...zie ze hier wel vaak bij toeristen. Heb ze hier nog niet in de winkels gezien. Ik heb al wat boeken gedownload...en die lees ik dan op mijn laptop...niet ideaal maar ja. Echter ik mis nog een aantal jeugd klassiekers...die volgens mij nog niet in electronische vorm beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Al eens gedacht aan een elektronische boeklezer? Amazon heeft bijvoorbeeld de Kindle, en heeft volgens mij ook een flinke hoeveelheid Nederlandse boeken. En boeken zijn nou niet zo groot dat je dat niet kan binnenhalen met een een 128 kbit/s DSL
Had gisteren een leuk telefoontje, krijg dit weekeinde bezoek uit Nederland en die nemen lekkere kaas meequote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:39 schreef flipsen het volgende:
Mijn vrouw wist niet wat ze proefde met al die kazen in NL. Hier is het plastic, plastic en meer plastic wat ze dan kaas noemen. Ook "Gouda" is gewoon plastic hier
Stroopwafels zijn werkelijk altijd een succes in Argentinie, misschien toch maar eens een standje bouwen
nu heb je ons allemaal wakker gemaakt met je geschreeuw....quote:
spannend, alles al een beetje geregeld tot nu toe of nog een hoop te doen voordat jullie gaan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
vanuit een schemerig en net weer droog Nijmegen.
Nog 11 nachtjes en dan gaan we de boot op
wooow, no rest for the wicked!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dit weekend nog studeren studeren studerenHeb nog 2 tentamens, 2 mondelingen en *telt* 4 essays te leren, voor te bereiden, te schrijven of af te ronden voor we de 28e op de boot stappen.
Op de 28e zelf heb ik zelfs nog een mondeling om 12.30
hier of hierquote:Waar ergens in NZ zit jij?
nee, gemeubileerd huren, of eerste hand huren. In Zweden een duidelijk verschil, in ieder geval...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:32 schreef Individual het volgende:
Huren ipv kopen bedoel je? Hier op het eiland mag ik niet kopen om in te wonen omdat ik allochtoon ben. ik mag wel kopen om het aan een autochtoon te verhuren. Ze houden er vreemde regels op na om gespuis zoals ik buiten te houden.
Ik ben hier tijdelijk (max een jaar) en zal dan weer teruggaan naar mijn huis in Londen. Daar ben ik thuis.
hoe lang zit jij daar eigenlijk al?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:24 schreef breaky het volgende:
Kopen mag ik hier niet....dus als we ooit een huis laten bouwen zal dat op naam van mijn vrouw moeten staan.
Overigens ben ik er nog niet over uit of ik me hier of in Vientiane me wil vestigen...ben eigenlijk altijd iemand geweest die veel verhuisd...
Dikke 4 jaar....en dat is voor mij lang om op een plek te wonen!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hoe lang zit jij daar eigenlijk al?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef qwerty_x het volgende:
Zo, net terug van een lange motorrit. Dat is toch wel een van de voordelen van een zonnig land: het hele jaar door prima motorweer.
Een paar keer per week heerlijk toeren doet wonderen.
Hier is het ook goed motor rijden...maar helaas is het moeilijk om hier een leuke motor te kopen. Er is heel veel licht spul te koop (tot 125cc) en dan heb je nog wat 250cc's en een enkele 400cc (niet nieuw overigens) Meer dan 400cc mag je trouwens niet eens hebben,quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef qwerty_x het volgende:
Zo, net terug van een lange motorrit. Dat is toch wel een van de voordelen van een zonnig land: het hele jaar door prima motorweer.
Een paar keer per week heerlijk toeren doet wonderen.
Nee, dat is inderdaad een toeter.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:32 schreef flipsen het volgende:
Die toeter doet het hem natuurlijkOf is dat iets anders dat op een toeter lijkt
quote:kick /kɪk/
[kik]
–verb (used with object)
1. to strike with the foot or feet: to kick the ball; to kick someone in the shins.
2. to drive, force, make, etc., by or as if by kicks.
3. Football . to score (a field goal or a conversion) by place-kicking or drop-kicking the ball.
Hier zijn deze week de skivelden ook opgegaan, twee weken later dan normaal wegens het gebrek aan sneeuw en nog steeds valt er niet maar het is wel koud genoeg om sneeuw te makenquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef flipsen het volgende:
Hier sneeuwde het vanochtend eindelijk. Maar goed, het wintersportseizoen dat dit weekend van start moet gaan wordt toch het meest dramatische in lange tijd omdat het vliegveld zeer waarschijnlijk de hele maand juli (wintervakantie in Argentinie) dichtblijftKutvulkaan...
Het heeft 3-4 dagen aan stuk geregend...meer van die stort buien zeg maar. Nu regent het van tijd tot tijd elke dag. Zoals gisteren 2 stortbuien op een dag en dan ook nog een vannacht. En tussen door wat drupjes.quote:
De natuur geeft niet om toeristenquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef flipsen het volgende:
Hier sneeuwde het vanochtend eindelijk. Maar goed, het wintersportseizoen dat dit weekend van start moet gaan wordt toch het meest dramatische in lange tijd omdat het vliegveld zeer waarschijnlijk de hele maand juli (wintervakantie in Argentinie) dichtblijftKutvulkaan...
Hier in Manila was het donderdag, vrijdag, en zaterdag noodweer. Nagenoeg 72 uur aan een stuk gehoosd. Straten ondergelopen, rivieren uit hun oevers. Maar net voordat het echt kritiek werd, hield het zaterdagmiddag aan het eind van de dag op met regenen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 02:22 schreef breaky het volgende:
[..]
Het heeft 3-4 dagen aan stuk geregend...meer van die stort buien zeg maar. Nu regent het van tijd tot tijd elke dag. Zoals gisteren 2 stortbuien op een dag en dan ook nog een vannacht. En tussen door wat drupjes.
Zorgt wel dat alles er groen en fris uit ziet.
Wow, sneeuw! Wij maken ons op voor de meer-dan-40graden periode (July en Augustus).quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:59 schreef flipsen het volgende:
oeh, goede combinatie van zwemmen en fietsen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:50 schreef flipsen het volgende:
Je kan altijd nog opteren voor de waterfiets natuurlijk
Daarom is dit ook het TRV forum; mensen met verstand van en ervaring met reizen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oeh, goede combinatie van zwemmen en fietsen...
nee, dit is KAA....quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Daarom is dit ook het TRV forum; mensen met verstand van en ervaring met reizen.
een beetje buitenland heeft toch wel een Hollandse winkel? Daar hoef je volgens mij niet meer voor terug naar Nederlandquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:28 schreef elvy het volgende:
Oe dat klinkt zeker leuk, zowel Hollands shoppen als vakantie! Goede reis en veel plezier!
in mijn buitenland niet! Maar, ik heb een kroket gegeten, een patatje pinda, even door de hema gestruind, en bokkepootjes en hagelslag gekocht. Zo fijn! En het is ouderwets hollands kutweer, het regent pijpestelen en er staat een noorderwind, waardoor schiphol maar 1 baan open heeft voor starten én landen, en alles dus fijn vertraagd is...quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een beetje buitenland heeft toch wel een Hollandse winkel? Daar hoef je volgens mij niet meer voor terug naar Nederland
Dacht 't wel. Heb vroeg in de ochtend twee broodjes frikandel naar binnen gewerkt. Was voor mij toen net laat in de avond.quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:54 schreef Fogel het volgende:
Ik heb zaterdag ook eerst twee kroketten op brood gegeten voordat ik de lounge in ging op Schiphol![]()
Misschien zondag weer, maar is de snacktent open om 8u in de ochtend?
hoe is dit afgelopen Wonderer? heb je ze er van kunnen overtuigen dat het echt niet eng is om onder de zee te wonen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 03:48 schreef wonderer het volgende:
Ik ga morgen een presentatie houden over Nederland voor een stel AmerikanenBen benieuwd
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
tsjonge jonge, wat is het stil hierde laatste tijd...daarom maar even een
[ afbeelding ]
morgen op vakantie/familiebezoek naar NL
Nog wat Hollanders leren kennen in Londen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..
En wat je zeker uit NL mee terug moet nemen?
Lukt alles in 3 weken?
Ja hoor ik ken er best wat. Familie en voormalige collega's. Er zouden er zo'n 30k moeten zijn dus zo uniek is het niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:58 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Nog wat Hollanders leren kennen in Londen?
Waarvan de meesten in Londen zitten, of niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja hoor ik ken er best wat. Familie en voormalige collega's. Er zouden er zo'n 30k moeten zijn dus zo uniek is het niet.
Volgens Wikipedia zijn het 26 000 in andere plaatsen? ( Wat dus niet altijd accuraat is. )quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:10 schreef Individual het volgende:
Dat is alleen Londen zelfs, de rest van de UK weet ik niet. Dit is ook slechts een schatting. Zelf woon ik er officieel ook nog.
inderdaad wel wat op het verlanglijstje staan...o.a. babi pangang en verder moeders' pot zoals boekweit en bruine bonen met spek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..
Lukt alles in 3 weken?
Die 30k is een nummer dat ik jaren geleden heb gehoord. Op die wiki noemen ze ook de census. Daar geloof ik weinig van.. Het zou best kunnen trouwens.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:30 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia zijn het 26 000 in andere plaatsen? ( Wat dus niet altijd accuraat is. )
http://en.wikipedia.org/w(...)f_the_United_Kingdom
Maar dan hebben we het wel over het Verenigd Koninkrijk zelf, en niet alleen Engeland.
Dus je kan niets vers meenemen? Jammer! Mijn ouders zijn nu op het eiland en die hebben 4kg kaas meegenomen (die ik 2 weken geleden was vergeten). De stroopwafels (en -koeken) gaan er weer hard doorheen op het werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad wel wat op het verlanglijstje staan...o.a. babi pangang en verder moeders' pot zoals boekweit en bruine bonen met spek.
Verder kan ik niet zoveel meenemen i.v.m. uiterst strenge biosecurity wetten maar een paar doosjes zoethoudertjes moet zeker wel lukken.
Zal wel een drukke 3 weken worden maar heb me voor genomen om niet te veel afspraken te maken " omdat het moet", ik ga vooral heen om mijn familie te zien en bij te praten op hoofdkantoor van mijn werk
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:51 schreef Individual het volgende:
Betaalt je werk (deels) voor de reis?
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Lukt alles in 3 weken?
Als ik 6 weken had...zou ik ook gelijk andere landen bezoeken...Italie bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:25 schreef wonderer het volgende:
"vakantie" in Nederland geboekt. Bijna zes weken
kijk, en daar ligt nu het probleem...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?
quote:Edendale is a town in the Southland region of New Zealand's South Island. According to the 2001 New Zealand Census of Population and Dwellings, it has a population of 570 (comprising 300 males and 270 females)
Duitsland en Belgie en Frankrijk staan ook op het programma, maar niet om iets van het land te zien, heheh. Het is ook deels werkbezoek, dat scheelt. Er zijn een paar dingen die ik per se wil doen en ja, als het ene ding 17 september is en het andere 16 oktober...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:50 schreef breaky het volgende:
[..]
Als ik 6 weken had...zou ik ook gelijk andere landen bezoeken...Italie bijvoorbeeld![]()
Of twee weken NL en dan naar de USA voor wat rondtrekken (als ik het geld had)
Aan diary products geen gebrek in ieder geval!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 05:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kijk, en daar ligt nu het probleem...
als je hier woon http://en.wikipedia.org/wiki/Edendale,_New_Zealand dan is Auckland de meest dichtbijzijnde wereldstad....op zo'n 1500km afstand
[..]
Die Vietnamese loempia's en Chinees/Indo hebben weer hun eigen unieke smaakje in NL. De NL frituur is juist het makkelijkste. Frikandellen, patat en kroketten heb ik ook buiten NL wel gegeten, die andere dingen niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?
De loempia's hier smaken beter dan in Nederland![]()
NL frituur kan ik me dan wel weer voorstellen.
Abbekerk?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:23 schreef breaky het volgende:
[..]
Aan diary products geen gebrek in ieder geval!![]()
Doet me denken aan waar ik opgegroeid ben...daar was ook alleen kaas fabriek en een grasdrogerij.
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...hier zijn het franse frietjes (a la McDonalds) of dikke frieten maar ik heb liever een maatje er tussen in. Frikandellen en kroketten zijn mischien in Thailand te krijgen maar waar zou ik niet weten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Die Vietnamese loempia's en Chinees/Indo hebben weer hun eigen unieke smaakje in NL. De NL frituur is juist het makkelijkste. Frikandellen, patat en kroketten heb ik ook buiten NL wel gegeten, die andere dingen niet.
Kan je zelf ook Laotiaans spreken? Want ik neem aan dat je moeite hebt met het communiceren met anderen, aangezien het geen Engels-sprekend land is?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef breaky het volgende:
[..]
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...hier zijn het franse frietjes (a la McDonalds) of dikke frieten maar ik heb liever een maatje er tussen in. Frikandellen en kroketten zijn mischien in Thailand te krijgen maar waar zou ik niet weten.![]()
Ik kan hier bij een Maleisisch-Indiaas restaurant een lekkere "mee goreng" krijgen. Het is niet zoals de Bami in Nederland but close enough. Wat ik mis is vaak een goede varkens sate en en babi pangang. Ze hebben hier wel varkens sate maar het vlees is vaak te vet![]()
Al mag ik eigenlijk niet klagen...ik zit nu eenmaal wel in Laos, wat nog steeds in veel opzichten een derde wereld land is.
Laotiaanse eten zelf is niet zo gevarieerd als Thais, Vietnamees of Chinees, maarja al die nationaliteiten heb je hier in overvloed dus ik eet regelmatig noodle soepjes, thaise curries en vaak peking duck
Aangezien Luang Prabang het vooral van het toerisme moet hebben spreken hier relatief veel (jonge) mensen een woordje Engels.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:15 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Kan je zelf ook Laotiaans spreken? Want ik neem aan dat je moeite hebt met het communiceren met anderen, aangezien het geen Engels-sprekend land is?
Op het strand van Fortaleza in Brazilie kregen we een NL menu kaart en NL patat met kroketten! Wat een toeval totdat we erachter kwamen dat er veel NLers daar op chartervakantie gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef breaky het volgende:
[..]
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...hier zijn het franse frietjes (a la McDonalds) of dikke frieten maar ik heb liever een maatje er tussen in. Frikandellen en kroketten zijn mischien in Thailand te krijgen maar waar zou ik niet weten.![]()
Ik kan hier bij een Maleisisch-Indiaas restaurant een lekkere "mee goreng" krijgen. Het is niet zoals de Bami in Nederland but close enough. Wat ik mis is vaak een goede varkens sate en en babi pangang. Ze hebben hier wel varkens sate maar het vlees is vaak te vet![]()
Al mag ik eigenlijk niet klagen...ik zit nu eenmaal wel in Laos, wat nog steeds in veel opzichten een derde wereld land is.
Laotiaanse eten zelf is niet zo gevarieerd als Thais, Vietnamees of Chinees, maarja al die nationaliteiten heb je hier in overvloed dus ik eet regelmatig noodle soepjes, thaise curries en vaak peking duck
Nostalgie hé,quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef breaky het volgende:
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...
In Dunedin zal toch wel wat te vinden zijn? Dat is "maar" twee uur rijden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 05:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
kijk, en daar ligt nu het probleem...
als je hier woon http://en.wikipedia.org/wiki/Edendale,_New_Zealand dan is Auckland de meest dichtbijzijnde wereldstad....op zo'n 1500km afstand
Hey hou eens op, ik ben aan het diëtenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:47 schreef maartena het volgende:
...voor mij is het ook meer de dikke vette klodders Mayonaise en Satesaus die de patat maakt - en de frikandel speciaal met uitjes).
Is nergens nuttig voor, ga eten!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hey hou eens op, ik ben aan het diëten
Of dit: http://www.google.no/sear(...)=wi&biw=1024&bih=690quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:53 schreef Individual het volgende:
Speciaal voor Flipsen![]()
[ afbeelding ]
Koninginnedag in London dit jaar:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of dit: http://www.google.no/sear(...)=wi&biw=1024&bih=690
Ik ook. Heb al 4 maanden lang geen druppel suik eh.... FRISdrank gedronken, en ben al zeker minstens zo lang niet meer naar een fast-food tent geweest.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:39 schreef flipsen het volgende:
Hey hou eens op, ik ben aan het diëten
Die moest ik toch even opzoeken... Vervelend lijkt me!quote:
Pattaya?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Die NL snacks zouden toch wel te krijgen zijn bij de 'friet van Piet' in de NL charter-dorpen van Thailand? Of je daar heen wil is weer een ander verhaal.
Ik heb nog ergens een gietijzeren poffertjes pan....toch eens opzoeken in welke doos die nog zit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:48 schreef Individual het volgende:
Dan kunnen er ook nog wel Dutch mini pancakes bij
Mij toch iets te koud dan...ik vind Luang Prabang in de winter al iets te koud en het is meestal warmer dan 10 graden...maar wel met een koude wind.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:23 schreef maartena het volgende:
In grote delen van de VS is het al 30+ dagen over de 35 graden met hoge luchtvochtigheid. Nu mag men het weer in California wel "saai" vinden omdat het zo weinig extremen kent, maar doe mij toch maar echt de 28 graden overdag, en de 15 graden 's nachts zodat het heerlijk afkoelt.
En ja... in de winter is het een graad of 10, en vriest het nooit..... maar het is ook geen -20 met een halve meter sneeuw voor de deur.
Weer zonder extremen = prima.
Hebben ze in Noorwegen ook niet heel veel snoep, zoals in Zweden? Het heet volgens mij godis.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef KarinJ. het volgende:
Ik heb nederlandse visite, die heeft o.a. kaas, snoep, stroopwafels en echte Zaanse mayonaise!!!!!!!!!
meegenomen.
(De Noorse mayonaise is niet slecht hoor, maar de Zaanse.......MMMMMMMMMM)
Veel in vergelijking tot wat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 02:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Hebben ze in Noorwegen ook niet heel veel snoep, zoals in Zweden? Het heet volgens mij godis.
Ik heb het nieuws niet echt gevolgd...maar zijn ze nog steeds bezig met demonstreren?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:01 schreef Individual het volgende:
De burgers in mijn buurt hebben de straten gepatrouilleerd vannacht en de relschoppers buiten gehouden. M'n huis zit 10 en 15 minuten van 2 van de grootste brandhaarden af.. 1 van de pubs waar ik wel eens kwam is kapotgeslagen en een andere is in vlammen opgegaan.
Dit is geen protest, dit is puur opportunisme.
In vergelijking met Zweden of Nederland. Ik weet dat ze drop kennen in Zweden. Ik neem aan dat de eetgewoonten van Noren en Zweden vergelijkbaar zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Veel in vergelijking tot wat?
Misschien dat het wat meer zichtbaar is omdat zowat iedere supermarkt wanden met schepbakken met snoep heeft staat terwijl het in Nederland normaler lijkt te zijn met zakjes snoep. Qua assortiment denk ik niet dat Noorwegen meer keus heeft.
Dit heeft niks met demonstreren te maken. Dit is rellen zonder politieke motivatie. Arme, verveelde, werkloze kinderen die dingen kapot willen maken en nieuwe schoenen/telefoon willen zonder betalen. Kansloos. Ook discussies over ras/geloof/etc is niet van toepassing.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:50 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik heb het nieuws niet echt gevolgd...maar zijn ze nog steeds bezig met demonstreren?
Deels is dat natuurlijk politiek. Als die kinderen niet arm, verveeld en werkeloos waren zouden ze niet rellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit heeft niks met demonstreren te maken. Dit is rellen zonder politieke motivatie. Arme, verveelde, werkloze kinderen die dingen kapot willen maken en nieuwe schoenen/telefoon willen zonder betalen. Kansloos. Ook discussies over ras/geloof/etc is niet van toepassing.
Mwa... zullen er genoeg zijn die dit een leuke aanleiding vinden om ook even iets in de hens te zetten helaas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Deels is dat natuurlijk politiek. Als die kinderen niet arm, verveeld en werkeloos waren zouden ze niet rellen.
Gewoon rellen om te kunnen stelen van de hardwerkende middenstander. Wat low-life losers zijn het gewoon ook. Hoop niet dat het naar Nederland overwaait....quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Dit heeft niks met demonstreren te maken. Dit is rellen zonder politieke motivatie. Arme, verveelde, werkloze kinderen die dingen kapot willen maken en nieuwe schoenen/telefoon willen zonder betalen. Kansloos. Ook discussies over ras/geloof/etc is niet van toepassing.
Die middenstanders en andere burgers slaan nu terug. Gisteravond hebben zelfs voetbalhooligans en andere criminele organisaties steun aan de bevolking betuigd. Echt een vreemde gewaarwording. Als de relschoppers niet door de politie/politiek worden gepakt zijn ze nog slechter af. Het is nu hun beurt om bang te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 17:05 schreef breaky het volgende:
[..]
Gewoon rellen om te kunnen stelen van de hardwerkende middenstander. Wat low-life losers zijn het gewoon ook. Hoop niet dat het naar Nederland overwaait....
En je ziet niet een zeker patroon?quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:44 schreef Individual het volgende:
Kom ik net terug uit London om te zien of m'n huis er nog staat hoor ik dat er 6 mensen zijn doodgestoken in St Helier. Dit is een van de veiligste gebieden ter wereld.. toch?
Net zoals toen ik (lang geleden) werd overvallen in een van de veiligste delen van Nederland. En noorwegen kortgeleden..
Je bent nergens veilig!
Ik heb (nog) een papieren tancode-lijst. Zijn ze daarvan afgestapt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:11 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar zonder smsjes? Of heb je een NL mobieltje?
Paardenvlees? Doe ze er in Nederland ook inquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:10 schreef Gaoxing het volgende:
En voor breaky..... kroketten in Bangkok.
Ik wil ze trouwens wel eens zelf gaan maken (uitdaging: zoonlief is hartstikke allergisch voor ei..... eens denken hoe we dat oplossen), maar zit nog met een probleem: onze lieve huishoud/schoonmaak/kookmevrouw is Nepali van oorsprong. Over het algemeen eten wij kip, varkensvlees wil ze nog wel klaarmaken, als ze het maar niet hoeft te eten (duh!), maar rundvlees..... dat gaat echt een stap tever. Stiekem in het weekend maken dan maar?
Oh. Dan moet ik ook maar overstappen... Mijn tanlijst is dan ook al zeven jaar oud of zoquote:
Ja, laat ik de schoonmaakt/etc.mevrouw eens voor paardenvlees naar de markt sturenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:13 schreef wonderer het volgende:
Paardenvlees? Doe ze er in Nederland ook in
Ja, weet ik veel hoe het daar zit qua vlees, ik opper ook maar wat hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ja, laat ik de schoonmaakt/etc.mevrouw eens voor paardenvlees naar de markt sturenIk denk dat hond nog wat simpeler wordt
Zijn ze nog niet vanaf gestapt; ik heb zelf net 2 maanden geleden een nieuwe TANlijst gekregen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh. Dan moet ik ook maar overstappen... Mijn tanlijst is dan ook al zeven jaar oud of zoAls ie op is krijg ik vast geen nieuwe
Hi,quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 06:59 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe gaat het trouwens Es? Oh, en bankieren jullie nog steeds bij Triodos? Ik was laatst op zoek naar een nieuwe bank, en kwam je in dat topic tegen. En zo ja: bevalt het, vanuit het buitenland?
Wij betalen hier in Kazachstan 10% inkomstenbelasting, we hebben een nettolooncontract. Geen belasting op vermogen, dus daar ga ik echt verder geen moeite voor doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:09 schreef Individual het volgende:
Een internationale offshore bankrekening niks voor jullie? Dan kan je meteen belasting ontduiken.
Hmm, rare mensen bij de ING. Maar misschien was bij ons het probleem dat ons postadres voor bankzaken (want nogal onbetrouwbare posterijen) ook in NL is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:05 schreef Xtreem het volgende:
Zijn ze nog niet vanaf gestapt; ik heb zelf net 2 maanden geleden een nieuwe TANlijst gekregen...
Papieren lijst is natuurlijk achterhaald, maar aangezien sms'jes uit Nederland vaker NIET dan wel aankomen vind ik het prima om even achterhaald te zijn....
Goed om te horen. Zowel het Triodos gedeelte (volgend jaar maar eens proberen) als dat het nog altijd goed gaat. Ben je inmiddels ook een beetje aan het expatvrouwdom gewend?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:03 schreef Essebes het volgende:
Hi,
Triodos bevalt ons nog steeds uitstekend! Autorisaties werken met een identifier, dus je hebt in het buitenland alleen maar een internet verbinding nodig.
Minder blij ben ik met de kosten van elke ATM opname, maar ja, dat is bij andere banken ook :-)
Wij hebben de rekeningen in Nederland al opgezet, dus de verhuizing gaf weinig problemen. We hadden enkele vragen, maar telefonisch zijn ze altijd zeer goed te bereiken, altijd een persoon aan de lijn en teruggebeld worden als dat beloofd wordt.
Het bevat hier in Kazachstan nog steeds prima, nieuw apartement sinds afgelopen mei, uitzicht over de rivier de Oeral, lekker temperatuurtje (uch, uch, boven de 40 graden overdag), en verder reizen we de hele wereld over voor onze vakantiesNee, wij mogen niet klagen.
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:quote:
Ik heb ook Rabobank idd en dat werkt prima met die randomreader (een rekenmachine met een enorme TANlijst).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:
"Om uw pas te kunnen gebruiken moet deze geactiveerd worden. Dit doet u door bij een vestiging van de rabobank de geldautomaat eenmalig te gebruiken, en de pas wordt dan geactiveerd".
Leuk! Laat ik nu NET geen Rabobank vestiging in de buurt hebben.
Gelukkig konden ze me telefonisch helpen met een activatie.
en die dingen zijn niet aan je pas gekoppeld, dus ik heb er standaard 2 of 3 in huis, voor als er eens eentje kapot gaat...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:
"Om uw pas te kunnen gebruiken moet deze geactiveerd worden. Dit doet u door bij een vestiging van de rabobank de geldautomaat eenmalig te gebruiken, en de pas wordt dan geactiveerd".
Leuk! Laat ik nu NET geen Rabobank vestiging in de buurt hebben.
Gelukkig konden ze me telefonisch helpen met een activatie.
oh, dat heb ik ook ooit gehad. Lag aan de pas, geloof ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:32 schreef popolon het volgende:
Ze sturen me een nieuwe reader en pas toe. De Rabo.
Ik krijg een 'leesfout'.
Volgens mij kun je echt ook alleen maar een Nederlandse telefoon nummer gebruiken bij de ING. Het is wel zwaar expat onvriendelijk moet ik zeggen, maar uit veiligheids overwegingen mischien weer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 06:24 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb zoveel gezeik gehad met de ING... Omdat ik overstapte naar een Australische telco, kreeg ik uiteraard een Australisch telefoonnummer. En dus moest mijn TAN-functionaliteit omgezet worden naar dit nummer. Om dat te doen, moet je een unlock-code aanvragen, die vervolgens fysiek opgehaald moet worden in je ING filiaal. Vrij lastig als je in Australie woont en zelfs mijn volledig gemachtigde moeder de code NIET meekrijgt. Heb behoorlijk wat bonje gehad met de 'klantenservice'; ben wekenlang bezig geweest om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het simpelweg niet kan.
Mijn spaargeld naar Australie overblazen is gezien de huidige wisselkoers simpelweg geen optie, zelfs met hoge spaarrentes hier.
Uiteindelijk maar overgestapt op zo'n ouderwetse TAN-lijst, want mobiel krijg ik het dus niet voor elkaar
Zeg het abo op, maar laat het omzetten in een prepaid kaart met hetzelfde nummer. Geen maandelijkse kosten, wel de lusten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, goeie! ben van plan mijn kpn abo maar 's op te gaan zeggen, maar daar sturen ze wel m'n codes heen! Even niet vergeten te checken of dat ook naar m'n Britse nummer kan!
Hier niks gemerkt...eigenlijk is het de laatste dagen juist beter weer. Droog maar niet te warmquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:50 schreef Gaoxing het volgende:
Ohmanohman.... als het onweer hier in de buurt hier zo over gaat komen breekt de hel los. Ik ben zojuist serieus buiten gaan kijken of er een kapotte tl buis in de buurt was ofzo, en waar het continue gerommel vandaan kwam. Gigantisch! En we zijn best wel wat gewend. Ik hoop van harte dat het de andere kant opgaat.
Ik heb even gecheckt en nu sta ik nog op mijn oude adres in Nederland geregistreert. Ik ga kijken of ik dit om kan zetten naar een postbus adres in Vientiane en hopelijk kan ik dan gewoon een buitenlands nummer er in zetten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij het sturen van TAN codes naar mijn buitenlandse nummer gewoon werkt ? Geen enkel probleem mee gehad...(tot nog toe)
Dat is dus verrotte slim. had ik eerder aan moeten denkenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zeg het abo op, maar laat het omzetten in een prepaid kaart met hetzelfde nummer. Geen maandelijkse kosten, wel de lusten.
Ieder jaar met 5¤ opwaarderen en/of een keer bellen ermee en dat probleem is ook opgelost.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:28 schreef KarinJ. het volgende:
Als je een pre-paid kaart een tijd ( ik dacht een jaar) niet gebruikt dan werkt die kaart niet meer,
afgaande op de media lukt het aardig om veel van de daders op te sporen en te bestraffenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef Individual het volgende:
Haha ja hoor. Tijdens de rellen heb ik meteen een vlucht naar huis geboekt en m'n huis stond er nog steeds ongeschonden. Het was wel even spannend omdat er om de hele buurt heen rellen en plunderingen waren. Er was vrij snel een leger op de been van buurtbewoners, politie, beveiligingsbedrijven en voetbalhooligans om de relschoppers buiten te houden.
Ze zijn flink bezig:quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
afgaande op de media lukt het aardig om veel van de daders op te sporen en te bestraffen
quote:Name: Thomas Downey, 48
Offense: Took doughnuts from looted Krispy Kreme in city
Sentence: 16 months
De cellen zitten bijna vol. Verhalen gaan dat niet alleen de politie achter ze aanzit, maar ook georganiseerde misdaad en als die je pakken had je gehoopt dat het toch de politie was.quote:Name: Jordan Blackshaw, 21, and Perry Sutcliffe-Keenan, 22
Offense: Using Facebook to encourage disorder, sought to organise criminality similar to events elsewhere
Sentence: Four years
Die dingen overleven atoomontploffingen met al dat suiker.quote:
Engeland heeft zich verlaagd tot Krispy Kreme?quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 11:56 schreef Gaoxing het volgende:
In Thailand hebben er maandenlang rijen voor de nieuwgeopende Krispy Kreme gestaan. En ze werden elders in de stad op straat doorverkocht voor woekerprijzen.
Dat is de rode draad van de KAA slowchat.quote:
Dan kan ie mooi regelmatig dat speciale roggebrood voor je meenemen net als al die andere dingen uit NL supermarkten!quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn man gaat eens in de 2 á 3 weken terug omdat hij nog op afstand voor zijn Nederlandse werkgever werkt en af en toe voor overleg even terug moet
Yup, al gaan we vrijdag met twee motoren met volle koffersetsquote:Op zaterdag 10 september 2011 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan kan ie mooi regelmatig dat speciale roggebrood voor je meenemen net als al die andere dingen uit NL supermarkten!![]()
Jammer dat (warme) snacks en ander NL take away moeilijker is mee te nemen.
Vanuit Albuquerque wel eens een hele doos home made voedsel in dry ice meegenomen.
want in engeland hebben ze geen wijn?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup, al gaan we vrijdag met twee motoren met volle koffersetsen dan gaat er ook een hoop wijn mee terug
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
want in engeland hebben ze geen wijn?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...
Ze is studente.quote:
ach, 2x zo duur is normaal..quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...
quote:
Geen idee, nooit van gehoord eigenlijk? Maar wij hebben graag de Shiraz van de Lidl als slobberwijntje, die is iets van 2,40 (euro) in Nederland, en hier 4,70GBPquote:Op zondag 11 september 2011 00:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach, 2x zo duur is normaal..
Nee, als mensen hier met de auto naar toe komen is wijn ook een van de standaard ingredienten...
Verkopen ze daar ook Bag'nBox? Is hier goede kwaliteit, en vaak goedkoper dan flessen wijn!
quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:35 schreef GreatPretender het volgende:
Vandaag op de markt in Bergen een zoute haring gescoord. Aan de staart met uitjes nog wel ook.
haha! Ik ga komende week weer een batch bitterballen maken. Tegen de tijd dat we weer naar Nederland komen zijn we waarschijnlijik expert bitterballen maken :-)quote:Op zondag 11 september 2011 01:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
![]()
als ik dan toch iets moet noemen waar ik af en toe een verlangen naar heb....
Leer PI lezenquote:Op zondag 11 september 2011 00:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Boh, kan niet wachten tot ik m'n rooster weet en dan ook gerichter kan zoeken
[..]
Geen idee, nooit van gehoord eigenlijk? Maar wij hebben graag de Shiraz van de Lidl als slobberwijntje, die is iets van 2,40 (euro) in Nederland, en hier 4,70GBP![]()
En de volgende mensen die met de auto komen mogen ook een kratje (of twee) Hertog Jan meenemenWe drinken ook wel de gewone lagers hier, uiteraard, maar af en toe een HJ is wel lekker, dat mis ik soms wel!
Ja best wel. Ben weer terug in m'n eigen huis met oude vrienden en familie in dezelfde stad. Nu even lekker rust en dingen op orde brengen totdat ik weer ga nadenken over werk.quote:
Blij in Argentinië te wonenquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:03 schreef Individual het volgende:
Jersey is het 14 drukste land ter wereld: http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Veelste druk joh, Argentinie... Noorwegen staat op plek 213quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:23 schreef Individual het volgende:
[..]
#208 van #241
Is #241 (Groenland) niet wat voor je Popo? Lekker rustig!
En naar die 2 mensen in het verre noorden met de dichtsbijzijndste buren op 100km ligt natuurlijk wel een prachtige weg met dure tunnels en volledig 3G bereik overal.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Veelste druk joh, Argentinie... Noorwegen staat op plek 213
Slow chat is...... sloooww.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
holy moly...er is hier bijna een maand niet gepost dus maar even een schopje.
Waar heeft iedereen het druk mee dat er niet gepost is?
Hier iig druk met de WK rugby en de opkomende verkiezingen (vrijwilliger bij politieke partij)
Nou ja als Argentinie de Falklands zou krijgen zouden ze natuurlijk bijna net zo rijk zijn in olie en het geld net zo eerlijk besteden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:47 schreef flipsen het volgende:
Iets zegt me dat je nu Noorwegen bedoelt en niet Argentinie
klopt maar er is...slooowwquote:
Vervolgens gaat het nog een hele tijd door met vertellen wat je zoal aan enge creepy crawlies kunt tegenkomen, en eindigt met:quote:With more than 30 provinces submerged and the casualty list piling up by the day, public grievances from loss of life and property are aggravated by fears of the floodwaters being infested with poisonous snakes and crocodiles, not to mention the diseases they spawn.
Ik weet nog steeds niet wat ik daar nou precies van moet denkenquote:Well-known veterinarian Alongkorn Mahannop suggests placing clothes soaked in paraffin oil around risk-prone areas to keep small poisonous creatures at bay. As a safeguard against snakes, people should hit the ground or water with a wooden stick before stepping forward. However, the noise can alert crocodiles to attack them. Therefore stay quiet if you spot one. When attacked by the beast, try to stick in a wooden wedge before it is able to lock its jaws on you. It is a very difficult thing to do, but it is better than doing nothing to save your own life.
mooi gesproken....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn dochter zei vorige week "I've really had enough of this natural disaster stuff", en ik kon alleen maar zeggen "meisje, ik weet dat het nu niet leuk is, en spannend, en een beetje eng, maar dat je dit soort dingen meemaakt draag je voor de rest van je leven met je mee, en het zal alleen maar helpen".
inderdaad, al staan we er hier niet elke dag bij stil, wel zit in ons achterhoofd dat we op elk moment getroffen kunnen worden door een aardbevingquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Grappig he, hoe je dat soort dingen per woonplaats leert, en ze echt deel van je worden?
Weet ik niet. Die heeft vanavond een praatje op de ambassade, maar wij gaan naar Oudste kijken, die in een schoolmusical speelt. Veul belangrijker!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:22 schreef Individual het volgende:
Sterkte Gao! Wat is de prognose van de Nederlandse waterdeskundige van de ambassade?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |