hoe is dit afgelopen Wonderer? heb je ze er van kunnen overtuigen dat het echt niet eng is om onder de zee te wonen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 03:48 schreef wonderer het volgende:
Ik ga morgen een presentatie houden over Nederland voor een stel AmerikanenBen benieuwd
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
tsjonge jonge, wat is het stil hierde laatste tijd...daarom maar even een
[ afbeelding ]
morgen op vakantie/familiebezoek naar NL
Nog wat Hollanders leren kennen in Londen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..
En wat je zeker uit NL mee terug moet nemen?
Lukt alles in 3 weken?
Ja hoor ik ken er best wat. Familie en voormalige collega's. Er zouden er zo'n 30k moeten zijn dus zo uniek is het niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:58 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Nog wat Hollanders leren kennen in Londen?
Waarvan de meesten in Londen zitten, of niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja hoor ik ken er best wat. Familie en voormalige collega's. Er zouden er zo'n 30k moeten zijn dus zo uniek is het niet.
Volgens Wikipedia zijn het 26 000 in andere plaatsen? ( Wat dus niet altijd accuraat is. )quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:10 schreef Individual het volgende:
Dat is alleen Londen zelfs, de rest van de UK weet ik niet. Dit is ook slechts een schatting. Zelf woon ik er officieel ook nog.
inderdaad wel wat op het verlanglijstje staan...o.a. babi pangang en verder moeders' pot zoals boekweit en bruine bonen met spek.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je al plannen gemaakt voor voedsel? 1e dag NL frituur, 2e dag NL-Chinees/Indo, 3e dag vietmanese loempias, etc etc..
Lukt alles in 3 weken?
Die 30k is een nummer dat ik jaren geleden heb gehoord. Op die wiki noemen ze ook de census. Daar geloof ik weinig van.. Het zou best kunnen trouwens.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:30 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia zijn het 26 000 in andere plaatsen? ( Wat dus niet altijd accuraat is. )
http://en.wikipedia.org/w(...)f_the_United_Kingdom
Maar dan hebben we het wel over het Verenigd Koninkrijk zelf, en niet alleen Engeland.
Dus je kan niets vers meenemen? Jammer! Mijn ouders zijn nu op het eiland en die hebben 4kg kaas meegenomen (die ik 2 weken geleden was vergeten). De stroopwafels (en -koeken) gaan er weer hard doorheen op het werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad wel wat op het verlanglijstje staan...o.a. babi pangang en verder moeders' pot zoals boekweit en bruine bonen met spek.
Verder kan ik niet zoveel meenemen i.v.m. uiterst strenge biosecurity wetten maar een paar doosjes zoethoudertjes moet zeker wel lukken.
Zal wel een drukke 3 weken worden maar heb me voor genomen om niet te veel afspraken te maken " omdat het moet", ik ga vooral heen om mijn familie te zien en bij te praten op hoofdkantoor van mijn werk
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:51 schreef Individual het volgende:
Betaalt je werk (deels) voor de reis?
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Lukt alles in 3 weken?
Als ik 6 weken had...zou ik ook gelijk andere landen bezoeken...Italie bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:25 schreef wonderer het volgende:
"vakantie" in Nederland geboekt. Bijna zes weken
kijk, en daar ligt nu het probleem...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?
quote:Edendale is a town in the Southland region of New Zealand's South Island. According to the 2001 New Zealand Census of Population and Dwellings, it has a population of 570 (comprising 300 males and 270 females)
Duitsland en Belgie en Frankrijk staan ook op het programma, maar niet om iets van het land te zien, heheh. Het is ook deels werkbezoek, dat scheelt. Er zijn een paar dingen die ik per se wil doen en ja, als het ene ding 17 september is en het andere 16 oktober...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:50 schreef breaky het volgende:
[..]
Als ik 6 weken had...zou ik ook gelijk andere landen bezoeken...Italie bijvoorbeeld![]()
Of twee weken NL en dan naar de USA voor wat rondtrekken (als ik het geld had)
Aan diary products geen gebrek in ieder geval!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 05:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kijk, en daar ligt nu het probleem...
als je hier woon http://en.wikipedia.org/wiki/Edendale,_New_Zealand dan is Auckland de meest dichtbijzijnde wereldstad....op zo'n 1500km afstand
[..]
Die Vietnamese loempia's en Chinees/Indo hebben weer hun eigen unieke smaakje in NL. De NL frituur is juist het makkelijkste. Frikandellen, patat en kroketten heb ik ook buiten NL wel gegeten, die andere dingen niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
[..]
Goede chinees en Vietnamese loempia's zijn in veel wereldsteden toch wel te vinden?
De loempia's hier smaken beter dan in Nederland![]()
NL frituur kan ik me dan wel weer voorstellen.
Abbekerk?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 07:23 schreef breaky het volgende:
[..]
Aan diary products geen gebrek in ieder geval!![]()
Doet me denken aan waar ik opgegroeid ben...daar was ook alleen kaas fabriek en een grasdrogerij.
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...hier zijn het franse frietjes (a la McDonalds) of dikke frieten maar ik heb liever een maatje er tussen in. Frikandellen en kroketten zijn mischien in Thailand te krijgen maar waar zou ik niet weten.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Die Vietnamese loempia's en Chinees/Indo hebben weer hun eigen unieke smaakje in NL. De NL frituur is juist het makkelijkste. Frikandellen, patat en kroketten heb ik ook buiten NL wel gegeten, die andere dingen niet.
Kan je zelf ook Laotiaans spreken? Want ik neem aan dat je moeite hebt met het communiceren met anderen, aangezien het geen Engels-sprekend land is?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef breaky het volgende:
[..]
De patat vind ik in Nederland nog het lekkerst...hier zijn het franse frietjes (a la McDonalds) of dikke frieten maar ik heb liever een maatje er tussen in. Frikandellen en kroketten zijn mischien in Thailand te krijgen maar waar zou ik niet weten.![]()
Ik kan hier bij een Maleisisch-Indiaas restaurant een lekkere "mee goreng" krijgen. Het is niet zoals de Bami in Nederland but close enough. Wat ik mis is vaak een goede varkens sate en en babi pangang. Ze hebben hier wel varkens sate maar het vlees is vaak te vet![]()
Al mag ik eigenlijk niet klagen...ik zit nu eenmaal wel in Laos, wat nog steeds in veel opzichten een derde wereld land is.
Laotiaanse eten zelf is niet zo gevarieerd als Thais, Vietnamees of Chinees, maarja al die nationaliteiten heb je hier in overvloed dus ik eet regelmatig noodle soepjes, thaise curries en vaak peking duck
Aangezien Luang Prabang het vooral van het toerisme moet hebben spreken hier relatief veel (jonge) mensen een woordje Engels.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:15 schreef Salisbury het volgende:
[..]
Kan je zelf ook Laotiaans spreken? Want ik neem aan dat je moeite hebt met het communiceren met anderen, aangezien het geen Engels-sprekend land is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |