Dit is de verkeerdequote:
Static vond mijn foto's niks.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dit is de verkeerde.
Okee, hij was wel eerder, maar ik heb een reeks gemaakt en die andere er aan gekoppeld (omdat deze nieuwe er nog niet bij zat).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat probeerde ik in eerste instantie maar dat kan (nog) niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:05 schreef maartena het volgende:
Static mag van deze ook wel een reeks maken hoor.....
Als je het Argentijnse nieuws een beetje gevolgd zou hebben ipv domme posts te plaatsen op Fok: De aswolk heeft in BsAs voor problemen gezorgd, zowel op Aeroparque als Ezeiza waren vluchten geannuleerd vandaag. Maar inmiddels is het gevaar weer geweken en is alles back to normal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop dat de as ook naar BA komt
Domme posts?quote:Op woensdag 8 juni 2011 04:25 schreef flipsen het volgende:
Even quoten uit het andere topic dan maar
[..]
Als je het Argentijnse nieuws een beetje gevolgd zou hebben ipv domme posts te plaatsen op Fok: De aswolk heeft in BsAs voor problemen gezorgd, zowel op Aeroparque als Ezeiza waren vluchten geannuleerd vandaag. Maar inmiddels is het gevaar weer geweken en is alles back to normal.
Ik mis Nederland totaal niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef rubje het volgende:
ok,een gewetensvraag voor al die landgenoten die ver wonen.
Is er een moment op de dag/week dat echt NL mistof is het meer van "ach als ik geland ben en mijn familie zie dan voel ik weer wat voor ons kikkerlandje maar anders niet"
Ik woon niet ver en kom zowat elke week in Nederland. Dus in die zin mis ik niet zoveel. Straks, als ik in Colombia woon zal dat anders zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef rubje het volgende:
ok,een gewetensvraag voor al die landgenoten die ver wonen.
Is er een moment op de dag/week dat echt NL mistof is het meer van "ach als ik geland ben en mijn familie zie dan voel ik weer wat voor ons kikkerlandje maar anders niet"
Voor mij geldt hetzelfde wel, was 4 jaar niet in NL geweest en nu ging ik met mijn Argentijnse vrouw (cultuurshock!), dus zag NL nu veel meer met de ogen van een buitenlander. En dat was wel apart, ga je toch over dingen heel anders nadenkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:31 schreef qwerty_x het volgende:
Ik mis Nederland totaal niet.
Verder vind ik het wel grappig om NL -als ik er ben- deels door de ogen van een buitenlander te zien, want zover is het inmiddels al gekomen.
Maar als ik dan weer land op Guarulhos airport, heb ik het idee thuis te komen.
Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:34 schreef Individual het volgende:
Ik mis klompen.. oh wacht ik heb een paar in m'n huis!![]()
Serieus, ik ben al bijna een jaar niet in NL geweest en dat is is het langste ooit.. Moet snel weer!
Wat ik het meest mis van NL zijn m'n familie en vrienden (hoewel die ook niet altijd stil zitten)... en dan komt voedsel.
idem, het was me nooit opgevallen hoeveel windmolens (die oude) er wel eigenlijk in Nederland staan totdat min NZ'se vrouw ze allemaal ging aanwijzen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde wel, was 4 jaar niet in NL geweest en nu ging ik met mijn Argentijnse vrouw (cultuurshock!), dus zag NL nu veel meer met de ogen van een buitenlander. En dat was wel apart, ga je toch over dingen heel anders nadenkenMaar inderdaad, toen we weer op Ezeiza landden was ik blij weer ´thuis´ te zijn
Vandaar dat ik op mijn kantoor 's morgens vroeg altijd Radio 2 aan heb staan met zo af en toe Nederlands cabaretquote:
ja het gaat inderdaad snel, ik weet nog goed het moment dat mijn eerste "NZ'se" baas mij vertelde dat hij zelf al 8 jaar in NZ woonde, toen dacht ik....8jaar !!! dat hou ik nooit vol,....nu woon ik er zelf al weer ruim 14 jaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef qwerty_x het volgende:
Ik bedenk me trouwens net, dat ik vanaf volgend jaar meer dan de helft van m'n leven buiten Nederland woon.
Het gaat hard ....
dr was ooit een kaart, waarop we bijhielden waar fok!ers wonen...quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.
Ideetje voor de poll om een lijstje te maken van woonplaatsen? Kan het nu al nauwelijks volgen...?
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:quote:
Heb al lang onderzoek gedaan natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:
[ afbeelding ]
En die worden nu ook in de VS verkocht, alleen zijn ze wel vrij duur.
Dan zou ik in Nederland ergens een oud frame op de kop tikken, in twee stukken zagen voor de grootte, en opsturen naar de VS. Voor een paar honderd euro moet dat kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:59 schreef popolon het volgende:
Zelf een bakfiets maken.
Zelfbouw is een optie.
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
En het Nederlands spreken wat ik nu alleen op FOK! en andere websites doe (en tijdens het (tafel)voetballen met de moffen).
Ach, valt toch wel mee? Af en doe maak ik t, d, dt fouten, maar volgens mij heb je het daarmee wel gehad. Nederlands schrijven doet mijn vrouw niet zo veel verder, alleen spreken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Nederlands spreken doe ik echt bijna nooit, het is echt alleen typen. En ik hoop dat je vrouw jouw fouten niet overneemt, Maarten
Al eens gedacht aan een elektronische boeklezer? Amazon heeft bijvoorbeeld de Kindle, en heeft volgens mij ook een flinke hoeveelheid Nederlandse boeken. En boeken zijn nou niet zo groot dat je dat niet kan binnenhalen met een een 128 kbit/s DSLquote:Op donderdag 9 juni 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
Ik mis soms de optie om Nederlandse boeken te kunnen kopen.
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.
Ik gok: Een stuk of 3000 tot 4000 in de "Greater Los Angeles Area"quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:46 schreef El_Matador het volgende:
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?
Grappigquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef wonderer het volgende:
Er woont trouwens familie van mijn moeder een uur verderop. What are the odds, huh?Geen idee hoe ver maar ze hebben dezelfde achternaam dus ze hebben in ieder geval dezelfde stamvader.
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
De kaas die ze dus hebben bij Whole Foods, is eigenlijk heel goed..... deze is niet geimporteerd, maar wordt gekocht bij Nederlandse boeren in centraal California die ook kaas maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!
Ik probeer ze Gouda nog wel eens normaal uit te leren sprekenquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
Jazeker...zie ze hier wel vaak bij toeristen. Heb ze hier nog niet in de winkels gezien. Ik heb al wat boeken gedownload...en die lees ik dan op mijn laptop...niet ideaal maar ja. Echter ik mis nog een aantal jeugd klassiekers...die volgens mij nog niet in electronische vorm beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Al eens gedacht aan een elektronische boeklezer? Amazon heeft bijvoorbeeld de Kindle, en heeft volgens mij ook een flinke hoeveelheid Nederlandse boeken. En boeken zijn nou niet zo groot dat je dat niet kan binnenhalen met een een 128 kbit/s DSL
Had gisteren een leuk telefoontje, krijg dit weekeinde bezoek uit Nederland en die nemen lekkere kaas meequote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:39 schreef flipsen het volgende:
Mijn vrouw wist niet wat ze proefde met al die kazen in NL. Hier is het plastic, plastic en meer plastic wat ze dan kaas noemen. Ook "Gouda" is gewoon plastic hier
Stroopwafels zijn werkelijk altijd een succes in Argentinie, misschien toch maar eens een standje bouwen
nu heb je ons allemaal wakker gemaakt met je geschreeuw....quote:
spannend, alles al een beetje geregeld tot nu toe of nog een hoop te doen voordat jullie gaan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
vanuit een schemerig en net weer droog Nijmegen.
Nog 11 nachtjes en dan gaan we de boot op
wooow, no rest for the wicked!!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:47 schreef motorbloempje het volgende:
Dit weekend nog studeren studeren studerenHeb nog 2 tentamens, 2 mondelingen en *telt* 4 essays te leren, voor te bereiden, te schrijven of af te ronden voor we de 28e op de boot stappen.
Op de 28e zelf heb ik zelfs nog een mondeling om 12.30
hier of hierquote:Waar ergens in NZ zit jij?
nee, gemeubileerd huren, of eerste hand huren. In Zweden een duidelijk verschil, in ieder geval...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:32 schreef Individual het volgende:
Huren ipv kopen bedoel je? Hier op het eiland mag ik niet kopen om in te wonen omdat ik allochtoon ben. ik mag wel kopen om het aan een autochtoon te verhuren. Ze houden er vreemde regels op na om gespuis zoals ik buiten te houden.
Ik ben hier tijdelijk (max een jaar) en zal dan weer teruggaan naar mijn huis in Londen. Daar ben ik thuis.
hoe lang zit jij daar eigenlijk al?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:24 schreef breaky het volgende:
Kopen mag ik hier niet....dus als we ooit een huis laten bouwen zal dat op naam van mijn vrouw moeten staan.
Overigens ben ik er nog niet over uit of ik me hier of in Vientiane me wil vestigen...ben eigenlijk altijd iemand geweest die veel verhuisd...
Dikke 4 jaar....en dat is voor mij lang om op een plek te wonen!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
hoe lang zit jij daar eigenlijk al?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |