Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:34 schreef Individual het volgende:
Ik mis klompen.. oh wacht ik heb een paar in m'n huis!![]()
Serieus, ik ben al bijna een jaar niet in NL geweest en dat is is het langste ooit.. Moet snel weer!
Wat ik het meest mis van NL zijn m'n familie en vrienden (hoewel die ook niet altijd stil zitten)... en dan komt voedsel.
idem, het was me nooit opgevallen hoeveel windmolens (die oude) er wel eigenlijk in Nederland staan totdat min NZ'se vrouw ze allemaal ging aanwijzen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde wel, was 4 jaar niet in NL geweest en nu ging ik met mijn Argentijnse vrouw (cultuurshock!), dus zag NL nu veel meer met de ogen van een buitenlander. En dat was wel apart, ga je toch over dingen heel anders nadenkenMaar inderdaad, toen we weer op Ezeiza landden was ik blij weer ´thuis´ te zijn
Vandaar dat ik op mijn kantoor 's morgens vroeg altijd Radio 2 aan heb staan met zo af en toe Nederlands cabaretquote:
ja het gaat inderdaad snel, ik weet nog goed het moment dat mijn eerste "NZ'se" baas mij vertelde dat hij zelf al 8 jaar in NZ woonde, toen dacht ik....8jaar !!! dat hou ik nooit vol,....nu woon ik er zelf al weer ruim 14 jaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef qwerty_x het volgende:
Ik bedenk me trouwens net, dat ik vanaf volgend jaar meer dan de helft van m'n leven buiten Nederland woon.
Het gaat hard ....
dr was ooit een kaart, waarop we bijhielden waar fok!ers wonen...quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die vrienden missen, daar zie ik het meeste tegenop.
Ideetje voor de poll om een lijstje te maken van woonplaatsen? Kan het nu al nauwelijks volgen...?
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:quote:
Heb al lang onderzoek gedaan natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Nederlandse collega van me had zijn bakfiets mee verhuisd. Het is niet zo'n enorme, waar studenten mee verhuizen en zo, maar zo'n eentje:
[ afbeelding ]
En die worden nu ook in de VS verkocht, alleen zijn ze wel vrij duur.
Dan zou ik in Nederland ergens een oud frame op de kop tikken, in twee stukken zagen voor de grootte, en opsturen naar de VS. Voor een paar honderd euro moet dat kunnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:59 schreef popolon het volgende:
Zelf een bakfiets maken.
Zelfbouw is een optie.
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:58 schreef El_Matador het volgende:
En het Nederlands spreken wat ik nu alleen op FOK! en andere websites doe (en tijdens het (tafel)voetballen met de moffen).
Ach, valt toch wel mee? Af en doe maak ik t, d, dt fouten, maar volgens mij heb je het daarmee wel gehad. Nederlands schrijven doet mijn vrouw niet zo veel verder, alleen spreken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef wonderer het volgende:
Nederlands spreken doe ik echt bijna nooit, het is echt alleen typen. En ik hoop dat je vrouw jouw fouten niet overneemt, Maarten
Al eens gedacht aan een elektronische boeklezer? Amazon heeft bijvoorbeeld de Kindle, en heeft volgens mij ook een flinke hoeveelheid Nederlandse boeken. En boeken zijn nou niet zo groot dat je dat niet kan binnenhalen met een een 128 kbit/s DSLquote:Op donderdag 9 juni 2011 03:44 schreef breaky het volgende:
Ik mis soms de optie om Nederlandse boeken te kunnen kopen.
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik weer niet..... ik spreek Nederlands met mijn vrouw, voornamelijk ook dat zij het niet verleerd, ze heeft 4 jaar in Nederland gewoon en in Nederland geleerd. Tevens heb ik hier 2 Nederlandse collega's, en er zijn met regelmaat Nederlanders op bezoek, dus op het werk babbel ik wel eens Nederlanders..... en zo 1 keer per maand ga ik met een groep Nederlanders naar de kroeg, even gezellig bij kletsen.
Ik gok: Een stuk of 3000 tot 4000 in de "Greater Los Angeles Area"quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:46 schreef El_Matador het volgende:
In CA zullen wel veel Nederlanders zitten zeker?
Grappigquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef wonderer het volgende:
Er woont trouwens familie van mijn moeder een uur verderop. What are the odds, huh?Geen idee hoe ver maar ze hebben dezelfde achternaam dus ze hebben in ieder geval dezelfde stamvader.
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
De kaas die ze dus hebben bij Whole Foods, is eigenlijk heel goed..... deze is niet geimporteerd, maar wordt gekocht bij Nederlandse boeren in centraal California die ook kaas maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, kaas. Praat me er niet over. Dat mis ik echt!
Ik probeer ze Gouda nog wel eens normaal uit te leren sprekenquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:52 schreef maartena het volgende:
Ik heb even wat Nederlandse kaas ingeslagen.
[ afbeelding ]
Graskaas!!! (Meadowkaas, rechtsboven).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |