Hoe handig ben je? Welke middelen/materialen heb je tot je beschikking?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:29 schreef Joe-Momma het volgende:
Niet doen!! Straks 'bak' je er niets van.
Ik ben niet echt handig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:34 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoe handig ben je? Welke middelen/materialen heb je tot je beschikking?
Het frame maken is het moeilijkst. Hier moet je handigheid in hebben.
Ik vraag me af of het goedkoper is. Je moet ook alle onderdelen los kopen. En dat zal duurder zijn dan een nieuwe fiets. Koop dus liever 2e hands fietsen als donorfiets.
Ik raad het je af als je niet echt handig bent. Ben je wel handig, ben je niet onbekend met fietsen en ijzer, lasapparaten, slijptol en het richten van constructies, dan moet het lukken.
Staat er niet iets 2e hands op marktplaats?
PM me even, ik kan je wel schetsen aanleveren. Ik heb ooit bakfietsframes gelast. Ik heb een frame staan, ik kan je evt. wel de maatschetsen doen. Als je handig bent kan je afhankelijk van het jouw beschikbare materiaal wel iets fabriceren.
Niet handig? Niet doen!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben niet echt handig.Hoopte eigenlijk op een soort van bouwpakket want een lasapparaat heb ik ook niet.
Dingen kosten hier minimaal 5000, tweedehands zijn ze niet te krijgen. Hier is een lijstje met dealers dus is er wel een bescheiden markt voor. Erg bescheiden zullen we maar zeggen.
Daar was ik al bang voor.quote:
Die had ik al gevonden. Ik woon in Michigan dus dan kom je al snel bij op dit soort sites terecht. http://www.dutchbikeseattle.com/quote:
Hmmm, dacht ik al. Dat je niet in Nederland woont.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden. Ik woon in Michigan dus dan kom je al snel bij op soort sites terecht. http://www.dutchbikeseattle.com/
Misschien kan er iemand een waterbakfiets van maken dan kom ik 'm wel oppikken en waterfiets ik 'm wel terug.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:56 schreef densmee het volgende:
wat zou versturen moeten kosten naar Michigan
Als jij je mensen zoekt, maak ik je een schets waarmee een handig iemand uit de voeten kan.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Misschien kan er iemand een waterbakfiets van maken dan kom ik 'm wel oppikken en waterfiets ik 'm wel terug.![]()
Ik zal eens rondvragen, ik ken wel wat handige lui, misschien dat die wat kunnen. Als ik een soort van instructieboek kan vinden.
Dat waardeer ik. Zal kijken of er iemand is die er z'n poten aan wil branden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:04 schreef beerten het volgende:
[..]
Als jij je mensen zoekt, maak ik je een schets waarmee een handig iemand uit de voeten kan.
Neemt niet weg dat een en ander sterk afhankelijk is van de onderdelen die je tot je beschikking hebt. Wielen vooral.
Je hebt workcycles gevonden zie ik. Heb je de blog van die kerel wel eens gelezen? Daar heeft hij een aantal keer geschreven over goedkope bakfietsen en wat voor rommel dat is. Het heeft mij iig een miskoop bespaart, liever geen bakfiets dan eentje die binnen een jaar uitelkaar is geroest. Als je het nog niet kent: http://www.bakfiets-en-meer.nl/quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben niet echt handig.Hoopte eigenlijk op een soort van bouwpakket want een lasapparaat heb ik ook niet.
Dingen kosten hier minimaal 5000, tweedehands zijn ze niet te krijgen. Hier is een lijstje met dealers dus is er wel een bescheiden markt voor. Erg bescheiden zullen we maar zeggen.
OK, rare vraag.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat waardeer ik. Zal kijken of er iemand is die er z'n poten aan wil branden.
bleiblei, die eerste. Die tweede foto, die vind ik helemaal niks.
Ik ben van plan er boodschappen in te gooien, oh ja, en m'n zoontje ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:13 schreef beerten het volgende:
[..]
OK, rare vraag.
Ga met je voeten plat op de grond staan. met een stang tussen je benen, trek het strak onder je nageslacht.. Wat is de afstand van de grond tot de bovenzijde van de stang? Stang wel horizontaal houden.
De afstand tot de onderkant van je kruis (bovenzijde stang) is belangrijk voor de frame-maat. (afstand hart/midden van de trapas tot bovenzijde zadelbuis) Die afstand minus 25 cm wordt de framemaat.
Mocht je vriend(in) ook gebruik maken van de bakfiets en aanzienlijk kleiner zijn, laat het dan weten.
Heb je nog specifieke wensen? Ik noem maar iets, je speelt gitaar en je koffer moet in de bak kunnen? Je wilt naar ik aanneem niet zoveel moeite doen om een bakfiets te bouwen voor de leuk. Zo ja, held! Bakfietsen zijn best cool. (Ik ben een beetje een passieve stiekeme fiets-fetisjist...)
Overigens, mijn referentie bakfiets is de bakfiets van t mannetje. Die frames kwamen ooit van mijn hand.
Ik ga een der dezer dagen even de schetsen maken. Ik zal ze universeel houden. Opdat jouw techneut er wat mee kan, ongeacht het beschikbare materiaal.
Ah, gelukkigquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat waardeer ik. Zal kijken of er iemand is die er z'n poten aan wil branden.
bleiblei, die eerste. Die tweede foto, die vind ik helemaal niks.
De basics zijn hetzelfde. Als ik van die chopper-programma's kijk op Discovery is het voor wat het frame betreft feest der herkenning...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben van plan er boodschappen in te gooien, oh ja, en m'n zoontje ook.
Je hoeft 't niet alleen voor mij te doen natuurlijk, de kans dat ik iemand vind is niet al te groot aangezien Amerikanen meer verstand hebben van motoren en auto's.Maak er wel wat van dat je altijd weer kunt gebruiken.
Ik zie dat je fietsenframebouwer bent, dat verklaart je enthousiasme wel een beetje.
Ga toch fietsen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ff zitten kijken op tnt.com en die vragen 8000 euro.
Maar dat moet veeeeeeeeeeeeeel goedkoper kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |