Komt door de asquote:Op maandag 27 juni 2011 22:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jemig, wat onhandig dat er toch nog mensen zijn die de "open een nieuw deel" knop niet begrijpen.
quote:
Ok! Dat zal het zijn!quote:
Amerikanen kunne sowieso geen wegen aanleggen waar veel over gereden wordt, wegen rondom LA bijvoorbeeld zijn ook om te janken zo slecht. En dan ergens in de middle of nowhere wel een kaarsrecht biljartlaken neer kunnen leggen... bizarquote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, Fogel, hoe zit het met de wegen in Noorwegen? In Minnesota werd mij verteld dat de wegen zo ontzettend slecht waren (met gaten en scheuren enzo) omdat het 's winters zo koud wordt daar en dat de kou zo lang aanhoudt en er in de winter toch vrachtwagens enzo overheen denderen, waardoor het wegdek dus kapot gaat.
Is dat in Noorwegen ook het geval, of kunnen die Amerikanen gewoon geen fatsoenlijke wegen aanleggen en gebruiken ze te goedkope materialen waardoor goedkoop duurkoop wordt?
Dat zou wel een hele praktische oplossing zijn!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:54 schreef k_man het volgende:
Of besteed de aanleg en het onderhoud van de weg tegelijkertijd aan.
Nee, zo uitgebreid gebeurt het mondjesmaat en alleen bij hele grote projecten. Je moet er namelijk heel veel energie in steken, bijv om als opdrachtgever een heel gedetailleerd PvE te schrijven met alle kwaliteitsniveaus (wat wordt bijv gezien als 'goede' schoonmaak? dat moet je definiëren). Bij kleinere projecten weegt de extra inspanning niet op tegen het resultaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Goh, dat klinkt eigenlijk best heel verstandig k_man! Wordt dat veel toegepast?
Je bedoelt wanneer een aannemer een weg aanlegt - volgens alle wettelijke regels en volgens de specificaties van de opdrachtgever - en de weg blijkt toch niet goed te zijn? Hmm, normaal gesproken zou ik zeggen dat je de aannemer dan niks te verwijten valt. Of je zou moeten stellen dat er overduidelijke fouten in de eisen zaten, die opgemerkt hadden moeten worden door elke aannemer die z'n vak verstaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:18 schreef Fogel het volgende:
Indien je alles volgens de geldende regels bouwt, is het dan toch de fout van de aannemer, of mogen ze dan extra factureren voor "extraordinair onderhoud"?
Inderdaad. Als je alles volgens de wet en geldende regels bouwt, is je weg kapot als er een keer een langere en/of strengere vorstperiode is dan normaal. De oplossing is simpel: ca 1 meter extra stenen onder het wegdek, maar dat is volgens de geldende eisen niet zo. Soms duurt het 10 jaar voordat de weg begint te "golven", soms al na 1 winter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt wanneer een aannemer een weg aanlegt - volgens alle wettelijke regels en volgens de specificaties van de opdrachtgever - en de weg blijkt toch niet goed te zijn? Hmm, normaal gesproken zou ik zeggen dat je de aannemer dan niks te verwijten valt. Of je zou moeten stellen dat er overduidelijke fouten in de eisen zaten, die opgemerkt hadden moeten worden door elke aannemer die z'n vak verstaat.
Het is de keerzijde van het wonen in een idyllische omgeving, denk ik dan maar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Fogel het volgende:
Als je ergens snel wil zijn is zo'n lineaalstreep erg handig. Maar helaas bestaan dat soort wegen hier gewoon niet. Als ze zouden komen zou het een welkome aanvulling zijn op het bestaande wegennet alwaar de toeristen langzaam met hun caravans kunnen rijden (ja, mijn jaarlijkse zomerfrustratie begint weer op te komen)
Klinkt logischer dan 7 uur in gammele vliegtuigjes te gaan zitten, maar wie ben ik?quote:
Enig idee wat Jersey is?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klinkt logischer dan 7 uur in gammele vliegtuigjes te gaan zitten, maar wie ben ik
Ja, maar hebben ze in Engeland geen veerpondje of een roeiboot of zo?quote:
waarom ga je niet zwemmen, eigenlijk?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Individual het volgende:
Dan zou ik eerst naar Engeland moeten met de boot? Ik neem aan dat je Frankrijk bedoelt?
Vliegtuig totaal: 5,5 uur en 6,5 uur.
Auto totaal (via Frankrijk): 12 uur.
Auto totaal (via Engeland): 24+ uur oid?
Doe eens deur tot deurquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Individual het volgende:
Dan zou ik eerst naar Engeland moeten met de boot? Ik neem aan dat je Frankrijk bedoelt?
Vliegtuig totaal: 5,5 uur en 6,5 uur.
Auto totaal (via Frankrijk): 12 uur.
Auto totaal (via Engeland): 24+ uur oid?
Dat is deur tot deur. Kijk anders even op de kaart en leg uit hoe je de tijden anders ziet.quote:
Dan wordt m'n haar nat, anders had ik het in 20 minuten kunnen doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom ga je niet zwemmen, eigenlijk?
Knap jij hebt een teletijdmaschine die je afzet bij jou thuisquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is deur tot deur. Kijk anders even op de kaart en leg uit hoe je de tijden anders ziet.
Das het verstandigste wat je tot nu hebt gezegdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |