Komt door de asquote:Op maandag 27 juni 2011 22:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jemig, wat onhandig dat er toch nog mensen zijn die de "open een nieuw deel" knop niet begrijpen.
quote:
Ok! Dat zal het zijn!quote:
Amerikanen kunne sowieso geen wegen aanleggen waar veel over gereden wordt, wegen rondom LA bijvoorbeeld zijn ook om te janken zo slecht. En dan ergens in de middle of nowhere wel een kaarsrecht biljartlaken neer kunnen leggen... bizarquote:Op maandag 27 juni 2011 22:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, Fogel, hoe zit het met de wegen in Noorwegen? In Minnesota werd mij verteld dat de wegen zo ontzettend slecht waren (met gaten en scheuren enzo) omdat het 's winters zo koud wordt daar en dat de kou zo lang aanhoudt en er in de winter toch vrachtwagens enzo overheen denderen, waardoor het wegdek dus kapot gaat.
Is dat in Noorwegen ook het geval, of kunnen die Amerikanen gewoon geen fatsoenlijke wegen aanleggen en gebruiken ze te goedkope materialen waardoor goedkoop duurkoop wordt?
Dat zou wel een hele praktische oplossing zijn!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:54 schreef k_man het volgende:
Of besteed de aanleg en het onderhoud van de weg tegelijkertijd aan.
Nee, zo uitgebreid gebeurt het mondjesmaat en alleen bij hele grote projecten. Je moet er namelijk heel veel energie in steken, bijv om als opdrachtgever een heel gedetailleerd PvE te schrijven met alle kwaliteitsniveaus (wat wordt bijv gezien als 'goede' schoonmaak? dat moet je definiëren). Bij kleinere projecten weegt de extra inspanning niet op tegen het resultaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Goh, dat klinkt eigenlijk best heel verstandig k_man! Wordt dat veel toegepast?
Je bedoelt wanneer een aannemer een weg aanlegt - volgens alle wettelijke regels en volgens de specificaties van de opdrachtgever - en de weg blijkt toch niet goed te zijn? Hmm, normaal gesproken zou ik zeggen dat je de aannemer dan niks te verwijten valt. Of je zou moeten stellen dat er overduidelijke fouten in de eisen zaten, die opgemerkt hadden moeten worden door elke aannemer die z'n vak verstaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:18 schreef Fogel het volgende:
Indien je alles volgens de geldende regels bouwt, is het dan toch de fout van de aannemer, of mogen ze dan extra factureren voor "extraordinair onderhoud"?
Inderdaad. Als je alles volgens de wet en geldende regels bouwt, is je weg kapot als er een keer een langere en/of strengere vorstperiode is dan normaal. De oplossing is simpel: ca 1 meter extra stenen onder het wegdek, maar dat is volgens de geldende eisen niet zo. Soms duurt het 10 jaar voordat de weg begint te "golven", soms al na 1 winter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt wanneer een aannemer een weg aanlegt - volgens alle wettelijke regels en volgens de specificaties van de opdrachtgever - en de weg blijkt toch niet goed te zijn? Hmm, normaal gesproken zou ik zeggen dat je de aannemer dan niks te verwijten valt. Of je zou moeten stellen dat er overduidelijke fouten in de eisen zaten, die opgemerkt hadden moeten worden door elke aannemer die z'n vak verstaat.
Het is de keerzijde van het wonen in een idyllische omgeving, denk ik dan maar.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef Fogel het volgende:
Als je ergens snel wil zijn is zo'n lineaalstreep erg handig. Maar helaas bestaan dat soort wegen hier gewoon niet. Als ze zouden komen zou het een welkome aanvulling zijn op het bestaande wegennet alwaar de toeristen langzaam met hun caravans kunnen rijden (ja, mijn jaarlijkse zomerfrustratie begint weer op te komen)
Klinkt logischer dan 7 uur in gammele vliegtuigjes te gaan zitten, maar wie ben ik?quote:
Enig idee wat Jersey is?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klinkt logischer dan 7 uur in gammele vliegtuigjes te gaan zitten, maar wie ben ik
Ja, maar hebben ze in Engeland geen veerpondje of een roeiboot of zo?quote:
waarom ga je niet zwemmen, eigenlijk?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Individual het volgende:
Dan zou ik eerst naar Engeland moeten met de boot? Ik neem aan dat je Frankrijk bedoelt?
Vliegtuig totaal: 5,5 uur en 6,5 uur.
Auto totaal (via Frankrijk): 12 uur.
Auto totaal (via Engeland): 24+ uur oid?
Doe eens deur tot deurquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Individual het volgende:
Dan zou ik eerst naar Engeland moeten met de boot? Ik neem aan dat je Frankrijk bedoelt?
Vliegtuig totaal: 5,5 uur en 6,5 uur.
Auto totaal (via Frankrijk): 12 uur.
Auto totaal (via Engeland): 24+ uur oid?
Dat is deur tot deur. Kijk anders even op de kaart en leg uit hoe je de tijden anders ziet.quote:
Dan wordt m'n haar nat, anders had ik het in 20 minuten kunnen doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom ga je niet zwemmen, eigenlijk?
Knap jij hebt een teletijdmaschine die je afzet bij jou thuisquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is deur tot deur. Kijk anders even op de kaart en leg uit hoe je de tijden anders ziet.
Das het verstandigste wat je tot nu hebt gezegdquote:
waarom nu altijd met die milieuvervuilende auto's, mannen? Je kunt toch ook gewoon zwemmen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:38 schreef k_man het volgende:
Hoe lang rij jij er eigenlijk over naar Nederland, flipsen?
Zwemmen zal je een paar uur duren, maar per vliegtuig wordt het pas echt ongemakkelijk!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom nu altijd met die milieuvervuilende auto's, mannen? Je kunt toch ook gewoon zwemmen?
Ik schat in dat ik er best een tijdje mee bezig zou zijn, om naar NL te zwemmen...
Zou gewoon gaan scheldenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Zwemmen zal je een paar uur duren, maar per vliegtuig wordt het pas echt ongemakkelijk!
Troll-logica!
Iedereen trapt wel eens in een troll toch?
wat voor auto, ik bedoe, dat is ook belangrijk!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:57 schreef Individual het volgende:
Als ik ga vliegen ben ik bijna 3x zo snel als per auto, maar dan kan ik niet al m'n zware koffers make-up meenemen die ik er normaalgesproken doorheenjaag in zo'n weekend. Dilemmas dilemmas..
Tuurlijk! Ik ben toch harstikke rijk?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:38 schreef k_man het volgende:
Nadeel van de auto lijkt me ook dat je er eerst een stuk mee door zee moet rijden. Heb je een amfibivoertuig, Individual?
Of je pakt de bootquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:38 schreef k_man het volgende:
Nadeel van de auto lijkt me ook dat je er eerst een stuk mee door zee moet rijden. Heb je een amfibivoertuig, Individual?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Auto:
Voordelen:
Meenemen wat je wil
Aanrijden wanneer je wil
Geen douane op misschien je paspoort laten zien vanuit het raampje
Flexibiliteit
Zelf de auto kunnen gebruiken in Nederland(nu weet ik dat de familie van Indivdual rijk is dus hebben zo een paar auto's voor hem klaar staan, maar dat is helaas niet overal zo)
Je ziet nog eens wat
Nadelen:
Je kan niet lezen behalve dan tijdens de koffie/eten of sanitaire stop
Dat spreekt elkaar een beetje tegen! Ik heb geen idee hoeveel boten er vanaf Jersey vertrekken, maar ik gok zomaar dat dat geen pontje is wat ieder kwartier gaat ofzo.quote:
Hoe vaak ben je eigenlijk al op Jersey geweest?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Duurt de reis met de auto 24 uur dan?
Bij mij gewoon een uur of 8
Goede vrienden met de Bailiff zijn helpt.quote:
'quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je eigenlijk al op Jersey geweest?
Nee, keek op de routeplannerquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:55 schreef k_man het volgende:
Dus op al jouw nul reizen van en naar Jersey ben je erachter gekomen dat de reistijd acht uur is? Klinkt geloofwaardig.
Weet ikquote:
Koop een fatsoenlijke autoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:24 schreef Individual het volgende:
Mijn mobiel (zie foto boven) haalt geen gemiddelde van 160km/u over 900km.. Kom je me ophalen in jouw auto?
En heb jij nog wat leuks meegemaakt?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto
Nee, niks de interessante verhalen laat ik over aan K_manquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
En heb jij nog wat leuks meegemaakt?
Wat rot voor je.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, niks de interessante verhalen laat ik over aan K_man
Klopt vliegen is veel ouderwetserquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:32 schreef Individual het volgende:
Ik ben bang voor die duivelse technologie.. Moderne autos...
ga je met de auto?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:38 schreef Blik het volgende:
Denk niet dat ik morgen nog aan posten toe kom, ik wens jullie alllen een fijne zomer toe. Ik ga even lekker een maandje naar maleisië
ciao!
Met de auto naar Antwerpen Centraal jaquote:
Waterfietsen is toch meest efficient? Dat was de uitkomst van de hele voorgaande discussie toch?quote:
Alleen voor mensen die niet op water kunnen lopen.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Waterfietsen is toch meest efficient? Dat was de uitkomst van de hele voorgaande discussie toch?
'Speciale' mensen daargelaten natuurlijk.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen voor mensen die niet op water kunnen lopen.
Ik denk dat die het vraagt vanwege een discussie die ik had in dit topicquote:Op maandag 4 juli 2011 23:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Waterfietsen is toch meest efficient? Dat was de uitkomst van de hele voorgaande discussie toch?
Nee. Ik vroeg het vanwege de discussie in dit topic....had al gelezen dat je toch met de trein ging...Goede reis!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat die het vraagt vanwege een discussie die ik had in dit topic
Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
In het kort, ik heb een vliegticket gekocht via KLM.be (scheelde 250 euro p.p.). Voorwaarde is dat je op Antwerpen Centraal je reis begint en je treinticket ophaalt en met de Thalys naar Amsterdam gaat. Mijn idee was om het treinkaartje al eerder op te halen en gewoon met de auto naar Schiphol te gaan (ik had namelijk geen lift naar Antwerpen toe, en moest met de trein vanuit Utrecht). Maar blijkbaar verlangt KLM dus een gestempeld treinkaartje aan de balie in Schiphol. Mocht ik dat niet kunnen laten zien dan kunnen ze me theoretisch weigeren op de vlucht.
Na lang wikken en wegen toch besloten om gewoon vanuit Antwerpen met de trein naar Schiphol te vertrekken. Nu maar hopen dat er geen vertraging is
Die neusapen zal wel goed komen, ga verschillende NP's bezoeken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Bij mij heeft de KLM al 2 keer nergens naar gevraagd Blik! Maar geniet van je vakantie, hoop voor je dat je neusapen ziet op Borneo. Gewoon omdat die cool zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |