Wij betalen hier in Kazachstan 10% inkomstenbelasting, we hebben een nettolooncontract. Geen belasting op vermogen, dus daar ga ik echt verder geen moeite voor doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:09 schreef Individual het volgende:
Een internationale offshore bankrekening niks voor jullie? Dan kan je meteen belasting ontduiken.
Hmm, rare mensen bij de ING. Maar misschien was bij ons het probleem dat ons postadres voor bankzaken (want nogal onbetrouwbare posterijen) ook in NL is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:05 schreef Xtreem het volgende:
Zijn ze nog niet vanaf gestapt; ik heb zelf net 2 maanden geleden een nieuwe TANlijst gekregen...
Papieren lijst is natuurlijk achterhaald, maar aangezien sms'jes uit Nederland vaker NIET dan wel aankomen vind ik het prima om even achterhaald te zijn....
Goed om te horen. Zowel het Triodos gedeelte (volgend jaar maar eens proberen) als dat het nog altijd goed gaat. Ben je inmiddels ook een beetje aan het expatvrouwdom gewend?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:03 schreef Essebes het volgende:
Hi,
Triodos bevalt ons nog steeds uitstekend! Autorisaties werken met een identifier, dus je hebt in het buitenland alleen maar een internet verbinding nodig.
Minder blij ben ik met de kosten van elke ATM opname, maar ja, dat is bij andere banken ook :-)
Wij hebben de rekeningen in Nederland al opgezet, dus de verhuizing gaf weinig problemen. We hadden enkele vragen, maar telefonisch zijn ze altijd zeer goed te bereiken, altijd een persoon aan de lijn en teruggebeld worden als dat beloofd wordt.
Het bevat hier in Kazachstan nog steeds prima, nieuw apartement sinds afgelopen mei, uitzicht over de rivier de Oeral, lekker temperatuurtje (uch, uch, boven de 40 graden overdag), en verder reizen we de hele wereld over voor onze vakantiesNee, wij mogen niet klagen.
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:quote:
Ik heb ook Rabobank idd en dat werkt prima met die randomreader (een rekenmachine met een enorme TANlijst).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:
"Om uw pas te kunnen gebruiken moet deze geactiveerd worden. Dit doet u door bij een vestiging van de rabobank de geldautomaat eenmalig te gebruiken, en de pas wordt dan geactiveerd".
Leuk! Laat ik nu NET geen Rabobank vestiging in de buurt hebben.
Gelukkig konden ze me telefonisch helpen met een activatie.
en die dingen zijn niet aan je pas gekoppeld, dus ik heb er standaard 2 of 3 in huis, voor als er eens eentje kapot gaat...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik doe het al jaren met de Rabobank, en dat werkt ook prima. Ik heb zo'n geval waar ik mijn pasje moet instoppen die dan een code genereerd die je online moet gebruiken. Onlangs wel nog problemen gehad met een nieuwe pas die ik opgestuurd kreeg:
"Om uw pas te kunnen gebruiken moet deze geactiveerd worden. Dit doet u door bij een vestiging van de rabobank de geldautomaat eenmalig te gebruiken, en de pas wordt dan geactiveerd".
Leuk! Laat ik nu NET geen Rabobank vestiging in de buurt hebben.
Gelukkig konden ze me telefonisch helpen met een activatie.
oh, dat heb ik ook ooit gehad. Lag aan de pas, geloof ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:32 schreef popolon het volgende:
Ze sturen me een nieuwe reader en pas toe. De Rabo.
Ik krijg een 'leesfout'.
Volgens mij kun je echt ook alleen maar een Nederlandse telefoon nummer gebruiken bij de ING. Het is wel zwaar expat onvriendelijk moet ik zeggen, maar uit veiligheids overwegingen mischien weer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 06:24 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb zoveel gezeik gehad met de ING... Omdat ik overstapte naar een Australische telco, kreeg ik uiteraard een Australisch telefoonnummer. En dus moest mijn TAN-functionaliteit omgezet worden naar dit nummer. Om dat te doen, moet je een unlock-code aanvragen, die vervolgens fysiek opgehaald moet worden in je ING filiaal. Vrij lastig als je in Australie woont en zelfs mijn volledig gemachtigde moeder de code NIET meekrijgt. Heb behoorlijk wat bonje gehad met de 'klantenservice'; ben wekenlang bezig geweest om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het simpelweg niet kan.
Mijn spaargeld naar Australie overblazen is gezien de huidige wisselkoers simpelweg geen optie, zelfs met hoge spaarrentes hier.
Uiteindelijk maar overgestapt op zo'n ouderwetse TAN-lijst, want mobiel krijg ik het dus niet voor elkaar
Zeg het abo op, maar laat het omzetten in een prepaid kaart met hetzelfde nummer. Geen maandelijkse kosten, wel de lusten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, goeie! ben van plan mijn kpn abo maar 's op te gaan zeggen, maar daar sturen ze wel m'n codes heen! Even niet vergeten te checken of dat ook naar m'n Britse nummer kan!
Hier niks gemerkt...eigenlijk is het de laatste dagen juist beter weer. Droog maar niet te warmquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:50 schreef Gaoxing het volgende:
Ohmanohman.... als het onweer hier in de buurt hier zo over gaat komen breekt de hel los. Ik ben zojuist serieus buiten gaan kijken of er een kapotte tl buis in de buurt was ofzo, en waar het continue gerommel vandaan kwam. Gigantisch! En we zijn best wel wat gewend. Ik hoop van harte dat het de andere kant opgaat.
Ik heb even gecheckt en nu sta ik nog op mijn oude adres in Nederland geregistreert. Ik ga kijken of ik dit om kan zetten naar een postbus adres in Vientiane en hopelijk kan ik dan gewoon een buitenlands nummer er in zetten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben ik dan de enige waarbij het sturen van TAN codes naar mijn buitenlandse nummer gewoon werkt ? Geen enkel probleem mee gehad...(tot nog toe)
Dat is dus verrotte slim. had ik eerder aan moeten denkenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zeg het abo op, maar laat het omzetten in een prepaid kaart met hetzelfde nummer. Geen maandelijkse kosten, wel de lusten.
Ieder jaar met 5¤ opwaarderen en/of een keer bellen ermee en dat probleem is ook opgelost.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:28 schreef KarinJ. het volgende:
Als je een pre-paid kaart een tijd ( ik dacht een jaar) niet gebruikt dan werkt die kaart niet meer,
afgaande op de media lukt het aardig om veel van de daders op te sporen en te bestraffenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef Individual het volgende:
Haha ja hoor. Tijdens de rellen heb ik meteen een vlucht naar huis geboekt en m'n huis stond er nog steeds ongeschonden. Het was wel even spannend omdat er om de hele buurt heen rellen en plunderingen waren. Er was vrij snel een leger op de been van buurtbewoners, politie, beveiligingsbedrijven en voetbalhooligans om de relschoppers buiten te houden.
Ze zijn flink bezig:quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
afgaande op de media lukt het aardig om veel van de daders op te sporen en te bestraffen
quote:Name: Thomas Downey, 48
Offense: Took doughnuts from looted Krispy Kreme in city
Sentence: 16 months
De cellen zitten bijna vol. Verhalen gaan dat niet alleen de politie achter ze aanzit, maar ook georganiseerde misdaad en als die je pakken had je gehoopt dat het toch de politie was.quote:Name: Jordan Blackshaw, 21, and Perry Sutcliffe-Keenan, 22
Offense: Using Facebook to encourage disorder, sought to organise criminality similar to events elsewhere
Sentence: Four years
Die dingen overleven atoomontploffingen met al dat suiker.quote:
Engeland heeft zich verlaagd tot Krispy Kreme?quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 11:56 schreef Gaoxing het volgende:
In Thailand hebben er maandenlang rijen voor de nieuwgeopende Krispy Kreme gestaan. En ze werden elders in de stad op straat doorverkocht voor woekerprijzen.
Dat is de rode draad van de KAA slowchat.quote:
Dan kan ie mooi regelmatig dat speciale roggebrood voor je meenemen net als al die andere dingen uit NL supermarkten!quote:Op zaterdag 10 september 2011 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn man gaat eens in de 2 á 3 weken terug omdat hij nog op afstand voor zijn Nederlandse werkgever werkt en af en toe voor overleg even terug moet
Yup, al gaan we vrijdag met twee motoren met volle koffersetsquote:Op zaterdag 10 september 2011 15:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan kan ie mooi regelmatig dat speciale roggebrood voor je meenemen net als al die andere dingen uit NL supermarkten!![]()
Jammer dat (warme) snacks en ander NL take away moeilijker is mee te nemen.
Vanuit Albuquerque wel eens een hele doos home made voedsel in dry ice meegenomen.
want in engeland hebben ze geen wijn?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup, al gaan we vrijdag met twee motoren met volle koffersetsen dan gaat er ook een hoop wijn mee terug
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
want in engeland hebben ze geen wijn?
quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...
Ze is studente.quote:
ach, 2x zo duur is normaal..quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De wijn die we altijd hebben is hier meer dan twee keer zo duur...
quote:
Geen idee, nooit van gehoord eigenlijk? Maar wij hebben graag de Shiraz van de Lidl als slobberwijntje, die is iets van 2,40 (euro) in Nederland, en hier 4,70GBPquote:Op zondag 11 september 2011 00:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach, 2x zo duur is normaal..
Nee, als mensen hier met de auto naar toe komen is wijn ook een van de standaard ingredienten...
Verkopen ze daar ook Bag'nBox? Is hier goede kwaliteit, en vaak goedkoper dan flessen wijn!
quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:35 schreef GreatPretender het volgende:
Vandaag op de markt in Bergen een zoute haring gescoord. Aan de staart met uitjes nog wel ook.
haha! Ik ga komende week weer een batch bitterballen maken. Tegen de tijd dat we weer naar Nederland komen zijn we waarschijnlijik expert bitterballen maken :-)quote:Op zondag 11 september 2011 01:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
![]()
als ik dan toch iets moet noemen waar ik af en toe een verlangen naar heb....
Leer PI lezenquote:Op zondag 11 september 2011 00:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Boh, kan niet wachten tot ik m'n rooster weet en dan ook gerichter kan zoeken
[..]
Geen idee, nooit van gehoord eigenlijk? Maar wij hebben graag de Shiraz van de Lidl als slobberwijntje, die is iets van 2,40 (euro) in Nederland, en hier 4,70GBP![]()
En de volgende mensen die met de auto komen mogen ook een kratje (of twee) Hertog Jan meenemenWe drinken ook wel de gewone lagers hier, uiteraard, maar af en toe een HJ is wel lekker, dat mis ik soms wel!
Ja best wel. Ben weer terug in m'n eigen huis met oude vrienden en familie in dezelfde stad. Nu even lekker rust en dingen op orde brengen totdat ik weer ga nadenken over werk.quote:
Blij in Argentinië te wonenquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:03 schreef Individual het volgende:
Jersey is het 14 drukste land ter wereld: http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Veelste druk joh, Argentinie... Noorwegen staat op plek 213quote:Op dinsdag 20 september 2011 16:23 schreef Individual het volgende:
[..]
#208 van #241
Is #241 (Groenland) niet wat voor je Popo? Lekker rustig!
En naar die 2 mensen in het verre noorden met de dichtsbijzijndste buren op 100km ligt natuurlijk wel een prachtige weg met dure tunnels en volledig 3G bereik overal.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Veelste druk joh, Argentinie... Noorwegen staat op plek 213
Slow chat is...... sloooww.quote:Op maandag 17 oktober 2011 08:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
holy moly...er is hier bijna een maand niet gepost dus maar even een schopje.
Waar heeft iedereen het druk mee dat er niet gepost is?
Hier iig druk met de WK rugby en de opkomende verkiezingen (vrijwilliger bij politieke partij)
Nou ja als Argentinie de Falklands zou krijgen zouden ze natuurlijk bijna net zo rijk zijn in olie en het geld net zo eerlijk besteden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:47 schreef flipsen het volgende:
Iets zegt me dat je nu Noorwegen bedoelt en niet Argentinie
klopt maar er is...slooowwquote:
Vervolgens gaat het nog een hele tijd door met vertellen wat je zoal aan enge creepy crawlies kunt tegenkomen, en eindigt met:quote:With more than 30 provinces submerged and the casualty list piling up by the day, public grievances from loss of life and property are aggravated by fears of the floodwaters being infested with poisonous snakes and crocodiles, not to mention the diseases they spawn.
Ik weet nog steeds niet wat ik daar nou precies van moet denkenquote:Well-known veterinarian Alongkorn Mahannop suggests placing clothes soaked in paraffin oil around risk-prone areas to keep small poisonous creatures at bay. As a safeguard against snakes, people should hit the ground or water with a wooden stick before stepping forward. However, the noise can alert crocodiles to attack them. Therefore stay quiet if you spot one. When attacked by the beast, try to stick in a wooden wedge before it is able to lock its jaws on you. It is a very difficult thing to do, but it is better than doing nothing to save your own life.
mooi gesproken....quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn dochter zei vorige week "I've really had enough of this natural disaster stuff", en ik kon alleen maar zeggen "meisje, ik weet dat het nu niet leuk is, en spannend, en een beetje eng, maar dat je dit soort dingen meemaakt draag je voor de rest van je leven met je mee, en het zal alleen maar helpen".
inderdaad, al staan we er hier niet elke dag bij stil, wel zit in ons achterhoofd dat we op elk moment getroffen kunnen worden door een aardbevingquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Grappig he, hoe je dat soort dingen per woonplaats leert, en ze echt deel van je worden?
Weet ik niet. Die heeft vanavond een praatje op de ambassade, maar wij gaan naar Oudste kijken, die in een schoolmusical speelt. Veul belangrijker!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:22 schreef Individual het volgende:
Sterkte Gao! Wat is de prognose van de Nederlandse waterdeskundige van de ambassade?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |