quote:Episode 1507 "You're Getting Old" Press Release
From the Comedy Central Press Release:
STAN'S 10TH BIRTHDAY CHANGES EVERYTHING
IN AN ALL-NEW "SOUTH PARK" PREMIERING
ON WEDNESDAY, JUNE 8 AT 10:00 P.M. ON COMEDY CENTRAL
NEW YORK, June 6, 2011 - All the kids are listening to Tween wave in an all-new episode of "South Park" titled "Youre Getting Old," premiering on Wednesday, June 8 at 10:00 p.m. on Comedy Central.
After Stan celebrates his 10th birthday, he begins to see everything differently. The other boys think he's become a major buzzkill and start to avoid hanging out with him. When Stan and Kyle have a major blow up, the very fabric of South Park begins to unravel.
Randyquote:Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef ImMaxa het volgende:
Ah, weer een nieuwe topic. Met bij deze de aankondiging van de laatste episode voor de zomerstop:
s15e07: You're Getting Old
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit.quote:
quote:
Ik sprak gewoon chinees hoor.quote:
Vrijwel altijd in oktoberquote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Quincy5 het volgende:
Wanneer gaan ze weer verder na de zomerstop (ongeveer)?
Ach, je bent niet de eerstequote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ahh, ik lag te slapen, het stond al in dit topic
Hoezo, Bart Simpson is toch ook al 20 jaar hetzelfde kleine brutale kind?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de jongens nu zo overduidelijk als 10 jaar oud worden neergezet, heeft wellicht meer betekenis. Iets in de trant van afronding, afsluiting. Want het begint nu toch wel erg het randje te worden met het contract.
Beter lezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo, Bart Simpson is toch ook al 20 jaar hetzelfde kleine brutale kind?
Oh, dat kan best. Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon een verjaardagsaflevering wilden en niet zozeer richting eind contract denken.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat de jongens nu zo overduidelijk als 10 jaar oud worden neergezet, heeft wellicht meer betekenis. Iets in de trant van afronding, afsluiting. Want het begint nu toch wel erg het randje te worden met het contract.
Wat is er met het contract dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Zelf vrees ik van wel. Ze hebben veel projecten naast South Park en zijn nog steeds erg boos over de censuur in 201quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:29 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Oh, dat kan best. Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon een verjaardagsaflevering wilden en niet zozeer richting eind contract denken.
Ik volg het gebeuren achter de schermen niet zo. Maar er is dus nog geen contract al voor een nieuwe seizoen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zelf vrees ik van wel. Ze hebben veel projecten naast South Park en zijn nog steeds erg boos over de censuur in 201
Het huidige seizoen is het laatste waarvoor nog een contract is getekend. Dus als daar niet binnenkort een nieuwe komt, is het snel gedaan met de serie. Nu is 15 seizoenen natuurlijk een hele prestatie, maar weinig series halen dat. Maar het blijft enorm jammer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:41 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik volg het gebeuren achter de schermen niet zo. Maar er is dus nog geen contract al voor een nieuwe seizoen?
Ik heb liever dat ze met passie aan nieuwe projecten beginnen dan wanneer ze SP moeten uitmelken. En dat SP niet een serie wordt dat irrelevant en eentonig wordt (zoals Simpsons het nu beetje is). Dit seizoen was nog wel oke, maar ik weet niet, het heeft niet meer dezelfde impact als de eerste seizoenen. En dat is ook bijna onmogelijk voor series die zo lang lopen. En volgens mij hebben hun dat gevoel ook. Been there, done that.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:45 schreef fwokker het volgende:
Ik dacht dat hun huidige contract liep tot 2012, maar daarna willen ze er vanaf.
Als dat zo zou zijn hadden ze denk ik een 9e verjaardag gepakt. Immers, al de hele serie zijn de hoofdrolspelers 8-9 jaar oud. Het is gewoon opvallend dat het nu opeens 10 is. Combineer dat met het feit dat het huidige contract na dit seizoen afloopt, en je gaat toch doordenken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:29 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Oh, dat kan best. Ik dacht eigenlijk dat ze gewoon een verjaardagsaflevering wilden en niet zozeer richting eind contract denken.
meh... ik vond Team America maar een flauwe film..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:11 schreef RacerDKB het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als South Park eindigt na 15 seizoenen, mits Matt & Trey dan met andere projecten verder gaan.
Zoals Team America 2
Ach ik vond em toen wel heel grappig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
meh... ik vond Team America maar een flauwe film..
Issie nog steeds!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:28 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ach ik vond em toen wel heel grappig.
Dat is vloeken in de kerk hierquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:11 schreef RacerDKB het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als South Park eindigt na 15 seizoenen,
Dan ook gelijk Baseketball en in mindere mate Orgazmo kijkenquote:
Team Americaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:11 schreef RacerDKB het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als South Park eindigt na 15 seizoenen, mits Matt & Trey dan met andere projecten verder gaan.
Zoals Team America 2
helemaal nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef hornage het volgende:
[..]
Dan ook gelijk Baseketball en in mindere mate Orgazmo kijkenZijn ook lachen
lolquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Xurk het volgende:
Dit is wel héél toevalligDit was toch nog niet bekend voordat die aflevering gemaakt werd?
http://today.msnbc.msn.co(...)ews-wonderful_world/
Ze noemen Steve Martin een comic greatquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:31 schreef Xurk het volgende:
Dit is wel héél toevalligDit was toch nog niet bekend voordat die aflevering gemaakt werd?
http://today.msnbc.msn.co(...)ews-wonderful_world/
Niet veel?quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:40 schreef sp3c het volgende:
die nieuwe is niet zo heel erg leuk vind ik, veel poep maar verder gebeurt er nix
single Randy belooft iig wel wat
Dit dus. De hele episode draait om dat punt, en eindigt er ook mee. Geen 'oplossing' ofzo, nee, bam. Het is alsof de makers zeggen 'fuck it, we zijn er klaar mee, we willen niet meer'.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:04 schreef Bolter het volgende:
[..]
Niet veel?
Hele aflevering is één grote verwijzing naar het stoppen van SP.
iddquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:10 schreef ImMaxa het volgende:
[..]
Dit dus. De hele episode draait om dat punt, en eindigt er ook mee. Geen 'oplossing' ofzo, nee, bam. Het is alsof de makers zeggen 'fuck it, we zijn er klaar mee, we willen niet meer'.
Toch snap ik die emotie wel. Na zoveel jaren is het op een gegeven moment klaar. Als je voelt dat je niet meer uitgedaagd wordt dan moet je verder. Af en toe zaten er nog steeds briljantjes tussen, maar de laatste jaren was het af en toe toch ook routine werk. So don't be a pessismistic asshole. South park is vet, en je moet stoppen zolang het nog leuk is. En als het straks klaar mocht zijn, dan is dat jammer maar heb ik er veel lol aan gehad.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:10 schreef ImMaxa het volgende:
[..]
Dit dus. De hele episode draait om dat punt, en eindigt er ook mee. Geen 'oplossing' ofzo, nee, bam. Het is alsof de makers zeggen 'fuck it, we zijn er klaar mee, we willen niet meer'.
Volgensmij heb je de achterliggende betekenis niet echt goed begrepen, dit was namelijk 1 grote verwijzing naar South Park en de makers en hoe ze nog 7 (fantastische) afleveringen maken in het najaar en het dan na 15 seizoenen ten einde is, dit was eigenlijk hun bekendmaking dat dit het laatste seizoen is, op een zeer serieuze manier (prachtig eindnummer van fleetwood mac trouwens).quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:37 schreef fwokker het volgende:
Rated Argh for pirates FUCK YOUDie trailers waren het beste aan de aflevering. The president is.......... a DUCK!?
Ze behandelden het ouder worden wel erg goed en erg serieus (ondanks dat er overal poep werd rondgesproeid). Je kan wel merken dat dit echt iets is wat ze bezighoudt. Vond dit echt een goede aflevering maar ze omschrijven hoe ik klaag over de tv/muzieksmaak van mijn zusjes wel erg goed
Het was allang bekend dat ze wilden stoppen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef pietjansma het volgende:
[..]
Volgensmij heb je de achterliggende betekenis niet echt goed begrepen, dit was namelijk 1 grote verwijzing naar South Park en de makers en hoe ze nog 7 (fantastische) afleveringen maken in het najaar en het dan na 15 seizoenen ten einde is, dit was eigenlijk hun bekendmaking dat dit het laatste seizoen is, op een zeer serieuze manier (prachtig eindnummer van fleetwood mac trouwens).
nee, wij gaan south park altijd baas vinden, maar als wij over 30 jaar een dvd met south park opzetten, vinden onze kinders het niks, en kijken ze naar Jesse the Firefly of iets dergelijksquote:Op donderdag 9 juni 2011 12:28 schreef LimboFan het volgende:
De kijker als stan, wel leuk bedacht. Vroegah was het vet, en nu zijn veel afleveringen shit.
We worden oud mensen!
ongetwijfeld ... maar er gebeurde naast poepgrappen niet veelquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:04 schreef Bolter het volgende:
[..]
Niet veel?
Hele aflevering is één grote verwijzing naar het stoppen van SP.
Dat zou wel ongeveer overeenkomen met de periode van Tween Wave die ze noemen, tot 2013. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:14 schreef Michie_ het volgende:
Op IMDB lees ik al een tijdje dat South Park nog tot tenminste seizoen 17 doorgaat.
Maar na deze aflevering zou het me niet eens verbazen als ze direct al stoppen.
vind ik een mooie omschrijving iddquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Minder grappig, maar wel erg sterke aflevering. Mooi idd die verwijzingen naar het (mogelijke) einde van de serie zelf. Dat uit elkaar groeien tussen Randy en z'n vrouw, was een grote metafoor voor de relatie tussen Parker&Stone en de kijkers. Zo meta is South Park nog nooit geweest.
Bovendien is als ze nog wel doorgaan, dit de aflevering met de meeste ontwikkeling en grootste verandering in de serie sinds dat ze besloten om Kenny dood te laten (voor een paar seizoen.) (Als ze tenminste niet volgende keer weer bij de status quo terugkeren).
Ik vond die cynische Stan trouwens wel grappig. Echt zo'n irritante puber die niets leuk vind en alleen maar kan klagen.
Hoe bedoel je dat met ''de rest er van bakt''? Matt en Trey doen het meeste van het schrijven en zowat alle mannelijke stemmen, dus je wilt een South Park geschreven door anderen; met andere stemmen bij iedereen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:53 schreef sp3c het volgende:
hoelang is het hele Southpark team eigenlijk bij elkaar (dus naast Trey en Matt) dat zal toch ook best een tijd zijn?
laat ze gewoon een stapje terug nemen en een seizoen lang aankijken wat de rest er van bakt
ik wil gewoon meer southpark
quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef sp3c het volgende:
hoe bedoel je hoe bedoel je dat met "de rest er van bakt"
gewoon hoe de rest een seizoen afleveringen schrijft en alles wat erbij komt, hoeven stone en parker alleen de stemmen te doen
evt houd je (internationaal?) audities voor stemacteurs, na 15 jaar southpark moet je echt wel wat kunnen vinden ... en dan gewoon kijken hoe het loopt, kun je er na seizoen 16 altijd nog mee stoppen
ik zou het echt jammer vinden als het ineens stopt omdat parker en stone geen zin meer hebben
southpark is vandaag de dag veel groter dan hun 2
Mja, maar omdat ze ook gewoon samen The Book Of Mormon doen, lijkt me dat ook niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:59 schreef RacerDKB het volgende:
Ik betwijfel trouwens of het de relatie tussen MattTrey en de kijkers zou zijn.
Eerder tussen Matt & Trey zelf.
Ik ben inderdaad ook al bijna 10.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je hebt ook cynisme, alles lijkt op poep zeker
Ik ook, van het idee dat Southpark op zn einde loopt lijkt het.quote:
Dat was wel een overduidelijke parallel ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:27 schreef Beaudelaire het volgende:
Wat een vreemde aflevering.
Volgens mij wat Sharon op het eind zei tegen Randy (iets als dat het iedere week weer dezelfde shit is en ze nog iets wilde met haar leven) iets wat de makers ook voelen. Een soort van metafoor.
Dit is het begin van het einde. 15 seizoenen, iets om trots op te zijn.quote:"How much longer can we keep doing this? It's like the same shit just happens over and over. In a week, it all resets until it happens again. Every week, it's like the same story in a different way but it keeps on getting more and more ridiculous."
"...I just feel like I don't have a whole lot of time left and I want to enjoy it."
"I want to enjoy it too but I can't fake it anymore. You just seem kind of shitty to me."
"People get older Randy. People grow apart."
Ja, dat was nog het vetstequote:Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
ik heb nu de slappe lach om dat bob dylan stuk
feel like I PFFFFF
die kutstem die bob dylan moet voorstellen ook
Vind ik eigenlijk niet. seizoen 14 bijvoorbeeld was echt de hele tijd briljant.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:05 schreef MikeyMo het volgende:
Ach South Park heeft al een tijd dat een seizoen 4 echt leuke afleveringen heeft en verder 10 (middel)matige.
Ergens is South Park een mooie paralel geweest voor mij met de vooruitgang de afgelopen 15 jaar. Eind jaren 90 videobanden regelen bij iemand met Filmnet om er dan achter te komen dat er veel ruis was en het beeld zwart wit was omdat opnemen van een oorspronkelijk gecodeerd kanaal niet zo feilloos ging. Vervolgens kon je via internet hele afleveringen bekijken zij het in postzegelformaat in Real Player, dat werd Xvid en nu in HD mkv bestanden die in enkele minuten op je HD staan.
Ik zie niet hoe dat nu nog echt beter kan en wat dat betreft zou ook South Park daarmee aan zijn eind mogen komen.
Tenzij ze een fris schrijversteam op zetten die wel tijd en zin heeft.
Inderdaad, het is na deze uitzending wel heel raar om nog 6 afleveringen te gaan maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:09 schreef Seam het volgende:
Eerste tien minuten waren hilarisch.
Daarna werd ik droevig, dit is het einde van SP
Dit had net zo goed de laatste aflevering geweest kunnen zijn, al die verwijzingen enz.
Eerst even de andere zes afwachten, misschien past het wel goed.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef arucard het volgende:
[..]
Inderdaad, het is na deze uitzending wel heel raar om nog 6 afleveringen te gaan maken.
Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken.quote:What is "South Park's" current status?
It will continue for a 16th season in 2012 and a 17th season in 2013.
Dat is een soort wiki waar iedereen alles kan toevoegen. Het is dan ook nergens op gebaseerd. Dit huidige seizoen is het enige dat nog onder contract staat.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:50 schreef pugehenis het volgende:
imdb:
[..]
Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken.
ik vind dit seizoen ook gewoon heel erg goed tot nu toequote:Op donderdag 9 juni 2011 23:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk niet. seizoen 14 bijvoorbeeld was echt de hele tijd briljant.
zoals ik al eerder zei, het 'vroeger was alles beter' syndroom. De eerste afleveringen waren echt niet zo goed als nu. Vanaf seizoen 4/5 begon het echt kwaliteit te worden en daarvoor was het meer onderbroekenlol (ook leuk, maar niet te vergelijken)quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:39 schreef Jabberwocky het volgende:
In dit topic komen die eerste seizoenen nogal vaak terug. Maar als je nu de eerste afleveringen nog eens kijkt, zijn ze dan nog steeds goud, of is het dan best shitty?
Tsja je kan zeggen wat je wilt, maar vrijwel iedere aflevering van seizoen 14 was beter dan aflevering 1 en 2 van seizoen 15 .. en deze aflevering(slaat eig nergens op?)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei, het 'vroeger was alles beter' syndroom. De eerste afleveringen waren echt niet zo goed als nu. Vanaf seizoen 4/5 begon het echt kwaliteit te worden en daarvoor was het meer onderbroekenlol (ook leuk, maar niet te vergelijken)
Ja ik denk het haast wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:11 schreef BobW het volgende:
[..]
Omdat deze nog vervolgd moet worden en dan wordt het fantastisch.
Het ging dan ook over de allereerste seizoenen, en niet over het verschil tussen 14 en 15.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tsja je kan zeggen wat je wilt, maar vrijwel iedere aflevering van seizoen 14 was beter dan aflevering 1 en 2 van seizoen 15 .. en deze aflevering(slaat eig nergens op?)
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei, het 'vroeger was alles beter' syndroom. De eerste afleveringen waren echt niet zo goed als nu. Vanaf seizoen 4/5 begon het echt kwaliteit te worden en daarvoor was het meer onderbroekenlol (ook leuk, maar niet te vergelijken)
Ze spreken dus niet richting de kijker, of over elkaar, maar over hun relatie met South Park- De Serie. Ze zijn er klaar mee en dat merkte je eigenlijk al wel aankomen de afgelopen seizoenen, en zoals gezegd kan ik dit soort meta-afleveringen heel erg waarderen - het is feitelijk een blik in de zielen en groei van degenen die begin jaren '90 op een campus een korrelig filmpje in elkaar knipten en plakten en feitelijk nog steeds hetzelfde trucje doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat was wel een overduidelijke parallel ja.
[..]
Dit is het begin van het einde. 15 seizoenen, iets om trots op te zijn.
Eens. Ik denk dat de periode tussen seizoen 4 en seizoen 11/12 de beste was; alle andere afleveringen waardeer ik net zo en kijk ik even goed voor de zesentwintigste keer wel, maar 1/2/3 idd veel onderbroekenlol en 12-15 veel movie-spoofs, flauwe geintjes over celebrities matig uitgewerkt, ongeloofwaardige oprispingen van wéér Randy of wéér Cartman, Butters die stándaard de lul is - deze aflevering slaat feitelijk de spijker op z'n kop.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Zo denk ik er ook precies over. Bijvoorbeeld die mr. Hankey Christman drol dat is echt zulke puberale poep en plashumor. Daar kan ik nu echt niet meer omlagen.
Ja ik ook heel ergquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:16 schreef Liquidist het volgende:
Pff ik hield een vreemd gevoel aan deze aflevering over.
Eigenlijk grappig dat je over onderbroekenlol begint aangezien die 2 oudjes heel symbolisch die onderbroeken van Randy weghalenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat zou dan echt het grootste 'jump the shark' moment ooit worden, na 15 jaar er andere schrijvers opzetten en nieuwe stemacteurs inhurenquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef sp3c het volgende:
hoe bedoel je hoe bedoel je dat met "de rest er van bakt"
gewoon hoe de rest een seizoen afleveringen schrijft en alles wat erbij komt, hoeven stone en parker alleen de stemmen te doen
evt houd je (internationaal?) audities voor stemacteurs, na 15 jaar southpark moet je echt wel wat kunnen vinden ... en dan gewoon kijken hoe het loopt, kun je er na seizoen 16 altijd nog mee stoppen
ik zou het echt jammer vinden als het ineens stopt omdat parker en stone geen zin meer hebben
southpark is vandaag de dag veel groter dan hun 2
Vind ik ook. Als P&S er geen zin meer in hebben, moet de sterker er gewoon uit.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat zou dan echt het grootste 'jump the shark' moment ooit worden, na 15 jaar er andere schrijvers opzetten en nieuwe stemacteurs inhurenZulke grote veranderingen verlopen eigenlijk nooit goed. Je moet gewoon een keer stoppen met zo'n serie en ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze er nu wel eens genoeg van hebben. Beter dan The Simpsons die minimaal 10 jaar geleden al hadden moeten stoppen, maar toch maar door blijven gaan.
Nog veel te open plottenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:09 schreef Seam het volgende:
Eerste tien minuten waren hilarisch.
Daarna werd ik droevig, dit is het einde van SP
Dit had net zo goed de laatste aflevering geweest kunnen zijn, al die verwijzingen enz.
vond dingen zoals mr hankey nooit grappig, ik vind south park vooral leuk om de satire en die was er toen nog nauwelijksquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Zo denk ik er ook precies over. Bijvoorbeeld die mr. Hankey Christman drol dat is echt zulke puberale poep en plashumor. Daar kan ik nu echt niet meer omlagen.
Nee, met de hedendaagse technologie is dat helaas nog niet mogelijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:26 schreef fwokker het volgende:
Kan je die ook ergens bekijken zonder naar de VS te vliegen?
Jezus dat is wel indrukwekkend zegquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef Felixa het volgende:
Aanstaande zondag worden trouwens de Tony Awards uitgereikt. Matt en Trey en de cast/crew zijn voor 14 awards genomineerd voor the Book of Mormon.
Van mij mogen ze ze alle 14 winnen, ik vond het een geniale musical. Zit er zelfs aan te denken om nog een keer naar New York te gaan en 'm nog een keer te bekijken, begin volgend jaar of zo.![]()
Butters en randy kan ik geen genoeg van krijgen.. maar het moet ooit klaar zijn.. de laatste paar jaar is het indd hetzelfde trucje. Vooral filmspoofs zijn vaak erg flauw.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat de periode tussen seizoen 4 en seizoen 11/12 de beste was; alle andere afleveringen waardeer ik net zo en kijk ik even goed voor de zesentwintigste keer wel, maar 1/2/3 idd veel onderbroekenlol en 12-15 veel movie-spoofs, flauwe geintjes over celebrities matig uitgewerkt, ongeloofwaardige oprispingen van wéér Randy of wéér Cartman, Butters die stándaard de lul is - deze aflevering slaat feitelijk de spijker op z'n kop.
was het te vergelijken met de mormon aflevering van SP?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef Felixa het volgende:
Aanstaande zondag worden trouwens de Tony Awards uitgereikt. Matt en Trey en de cast/crew zijn voor 14 awards genomineerd voor the Book of Mormon.
Van mij mogen ze ze alle 14 winnen, ik vond het een geniale musical. Zit er zelfs aan te denken om nog een keer naar New York te gaan en 'm nog een keer te bekijken, begin volgend jaar of zo.![]()
In dit artikel staat toch duidelijk dat de show doorgaat tot 2013. Niks om je zorgen over te maken mensen, tv maken is nu eenmaal een stressvolle baan!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is een soort wiki waar iedereen alles kan toevoegen. Het is dan ook nergens op gebaseerd. Dit huidige seizoen is het enige dat nog onder contract staat.
Nou het staat in het artikel. Waar halen mensen die zeggen dat het na dit seizoen gebeurd is hun informatie vandaan?quote:
Je hebt de laatste ep niet gezien?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:45 schreef fwokker het volgende:
[..]
Nou het staat in het artikel. Waar halen mensen die zeggen dat het na dit seizoen gebeurd is hun informatie vandaan?
Wel het overmatig vriendelijke, bijna irritante gedrag van de mormonen. En ook het Joseph Smith verhaal natuurlijk: dat Jezus een Amerikaan zou zijn enzo. En de "golden plates" etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
was het te vergelijken met de mormon aflevering van SP?
Jij kent het precieze contract?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:53 schreef fwokker het volgende:
[..]
Jawel, maar als er een contract loopt moeten er afleveringen gemaakt worden.
Nee, maar ik denk niet dat 'een contract tot 2013' betekent dat ze maar tot midden 2011 afleveringen hoeven te maken.quote:
Misschien dat ze dit seizoen afmaken, maar ik zie ze al helemaal niet nog meer seizoenen maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:57 schreef fwokker het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk niet dat 'een contract tot 2013' betekent dat ze maar tot midden 2011 afleveringen hoeven te maken.
tjah jij baseert je op je gevoel over deze aflevering. Als ik niet beter zou weten zou dit inderdaad een 'final episode' kunnen zijn, maar dit is SP: ze halen wel vaker streken uit met de kijker. Ik baseer me op dit artikel en meerdere amerikaanse blogs die ook zeggen dat het doorloopt tot 2017 (edit: 2013, dus seizoen 17). Dat noem ik niet ontkenningsfase, dat noem ik afgaan op feiten ipv gevoel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:02 schreef arucard het volgende:
[..]
Misschien dat ze dit seizoen afmaken, maar ik zie ze al helemaal niet nog meer seizoenen maken.
Is er ook een officiële bron (Comedy Central bijvoorbeeld) dat het contract tot 2013 doorloopt?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:07 schreef Nagil het volgende:
[..]
tjah jij baseert je op je gevoel over deze aflevering. Als ik niet beter zou weten zou dit inderdaad een 'final episode' kunnen zijn, maar dit is SP: ze halen wel vaker streken uit met de kijker. Ik baseer me op dit artikel en meerdere amerikaanse blogs die ook zeggen dat het doorloopt tot 2017 (edit: 2013, dus seizoen 17). Dat noem ik niet ontkenningsfase, dat noem ik afgaan op feiten ipv gevoel.
Volgende week is er toch nog een aflevering? Deel 2 van het tweeluik.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:03 schreef Liquidist het volgende:
Denk wel dat fwokker gelijk heeft. Deze episode is gewoon een statement tegen alle zure zeurkousjes die op de laatste afleveringen lopen te zeiken. Episode 8 gaat hier in okt. wss gewoon op door en vervolgens is er weer niks aan het handje en gana ze vrolijk verder met S16 en S17.
Nee die komt pas in oktober. Altijd 7 afleveringen, dan zomerstop, dan vanaf oktober de andere 7quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:39 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgende week is er toch nog een aflevering? Deel 2 van het tweeluik.
Uit het feit dat er maar één bron is die claimt dat er nog een meerjarig contract open staat. En heel veel letterlijke quotes van die bron.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:45 schreef fwokker het volgende:
[..]
Nou het staat in het artikel. Waar halen mensen die zeggen dat het na dit seizoen gebeurd is hun informatie vandaan?
Dat is hetzelfde als Seinfeld door laten gaan als Jerry Seinfeld opstaptquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:14 schreef Jappie81 het volgende:
Damn, ze zijn echt goed de weg kwijt. Schrijven ze de afleveringen met z'n 2en? Dit soort series hebben toch altijd een heel team aan schrijvers, het wordt iig tijd dat ze het stokje maar eens door gaan geven.
Om dat te voorkomen gaan ze nu misschien (hopelijk) meer doorlopende verhaallijnen creëren, of in ieder geval ervoor zorgen dat standaardsituaties anders worden. Nu dus het scheiden van de Marshes. Op deze manier krijg je een hele andere basis en hiermee zou die eventuele ‘sleur’ worden tegengegaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Eens. Ik denk dat de periode tussen seizoen 4 en seizoen 11/12 de beste was; alle andere afleveringen waardeer ik net zo en kijk ik even goed voor de zesentwintigste keer wel, maar 1/2/3 idd veel onderbroekenlol en 12-15 veel movie-spoofs, flauwe geintjes over celebrities matig uitgewerkt, ongeloofwaardige oprispingen van wéér Randy of wéér Cartman, Butters die stándaard de lul is - deze aflevering slaat feitelijk de spijker op z'n kop.
Dat vind ik ook wel een hint. Die wave was vanaf 2009 tot 2013. Dus dat zou kunnen betekenen dat ze vinden dat mensen vanaf seizoen 13 begonnen te zeiken op de ‘shit’ die South Park geworden zou zijn. Bovendien zou het (HOPELIJK) kunnen betekenen dat ze nog tot 2013 doorgaan. En dat zou erg vet kunnen worden als ze met die verhaallijn gaan oeroesen, zoals ik hiervoor zei.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:54 schreef BobW het volgende:
Die Tween Wave ging toch ook door tot en met 2013 in de aflevering? En South Park dus ook, toeval?
Dat vond ik ook een eventuele hint naar een complete wijziging in de verhaallijn. Het leek hier alsof Cartman en Kyle nieuwe BFF’s gingen worden nu Stan de schlemiel is. Dat zou wel een heel erg drastische wijziging zijn, maar dat zou maar zo kunnen met South Park.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:29 schreef Xurk het volgende:
En dat Cartman en Kyle op de bank aan het gamen waren en naar elkaar glimlachtten lijkt me daar aardige "foreshadowing" van.
Het idee achter die oudjes die die onderbroeken jatten snapte ik niet. Iemand die hier een verklaring voor heeft. Of was ‘underpants fun’ wel een plausibele verklaring?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk grappig dat je over onderbroekenlol begint aangezien die 2 oudjes heel symbolisch die onderbroeken van Randy weghalenMaar dat zal wel toeval zijn, ik weet niet of onderbroekenlol ook een engels woord is namelijk
Burnin' them bridgesquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Het idee achter die oudjes die die onderbroeken jatten snapte ik niet. Iemand die hier een verklaring voor heeft. Of was ‘underpants fun’ wel een plausibele verklaring?
Hehe, wel een grappige reactie. De aflevering gaat eigenlijk over de reactie die je nu geeft.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:38 schreef Jappie81 het volgende:
Nou, het is ze in ieder geval gelukt bij een hoop mensen de aandacht te verleggen van het feit dat ze weer een enorme drol van een aflevering in elkaar hebben gedraaid.
quote:Even without layered real life implications, the depth of meaning is striking already, setting up a complex and incredibly thought out model for how our society has become infused with *beep* entertainment and expression, resulting in grown children who are just as desperate to fit in as ever and young introspective kids left with no home, not naive enough to buy into the *beep* but not nearly grown enough to enter the bob dylan world of layers and abstract-ism, only anger and frustration is left, anger and frustration that alienates them out of not being comfortable social company, and continues to pile until the world is full of *beep* and love is a *beep* proposition filled with more isolation and pain then joy. In other words we see in Stan anxious depression, in Sharron pessimistic numbness, in Kyle misguided narcissism, and in Randy discontent delusion, look what has happened to the characters we've loved for so long, all sparked by the degradation of entertainment and pop culture into being pure *beep* *beep* that infects minds and mushrooms into dysfunction and pain from characters we know can be happily devoted to each other at their best.
So the final question is how does this relate to the show? Well the key is certainly Randy and Sharron's split and how it effects Stan. Sharron is all to aware of the idiocy of pop culture to where she is in a loop of constantly having to bring her immature husband back down to earth. In the process she becomes very forward about wanting Stan to be different and to have maturity and tastes, the result is that Stan in fact can see that tween pop culture is absolute *beep* At the same time, Randy gains disdain for Sharron's cynicism, still veering towards being a dreamer and having hopes then accepting the world as it is solid all the way through, he doesn't want to be dead like her, but out of that worry he reacts with immaturity and *beep* up bad. He lies to himself and others about who he is, scared to admit he's grown past pop culture, so not only does he support Stan being exposed to the *beep* but he is scared to admit that he can tell the better song by the police isn't *beep* he lets Stan believe that his father like him thinks it's *beep*
A mother protective over her son's personality can and really should be able to be fine but not when the father is immature and selfishly delusional, MORE DEDICATED TO ACHIEVING HIS IDEAL ADULTHOOD THEN RAISING HIS SON. Stan's transition is *beep* up bad because when his interest should be growing in more meaningful, challenging fair if he's grown past bad music he has no father to show him what good music is, his father is lying and standing on Stan's side, so the lesson that Gerald was teaching Kyle about music is nowhere to be found. Stan knows that *beep* is *beep* but doesn't know what he's supposed to embrace, so without that guidance adult music never really gets its start with Stan, and without that base Stan is completely confused lost and unappreciative of a valuable genius like Bob Dylan. If you don't first learn that genuine pop like The Police are more intellectual then the *beep* then you have no way to grow into someone who can appreciate brilliance like Bob Dylan.
How does this spell out the message of it all? Well if you use logic but also if you use the show itself, which always has Randy encapsulating the *beep* of society and Sharron telling him to get a grip, you find that Randy is pop culture or mainstream culture, and Sharron is indicative of the show (and thus Trey and Matt). Trey and Matt are in an unhealthy relationship with the mainstream culture that they're satirizing, society has shown no growth but only increasing stakes in their idiocy and *beep* spewing, and Trey and Matt have just grown increasingly frustrated that our society isn't growing at all, it keeps making the same mistakes again and again. The result: society (Randy) breaks down and finally admits that he's been making the same mistakes over and over again because he's unhappy, the subtext being that these desperate absurd attempts to capture weaker and weaker ideals comes from a core unhappiness that society hasn't come to terms with. Dedicated satirists Trey and Matt, also representing analytical intellectuals in general, are similarly unhappy, seeing no effect of their criticism and instead having to endure the same *beep* over and over as it only gets more absurd.
In other words, the mass theory is correct, the show is announcing that it needs change if not to completely move on. Randy and the often idiotic mainstream culture he represents picks up and leaves South Park, appearing to mean that South Park will seek growth by no longer satirizing culture and mass through (it's tough to theorize about how pop culture might grow accept to say that left to it's own devices it might have to face itself more without the constant criticism and mirror of comedy to show them their faults).
But where do we play in? Well, with our show aging and our own growth into real people, we're no longer left with satire to rely on as identity, Stan and Kyle both have to make choices and so do we, but we're actually one of 4 people.
Cartman represents those that have always been sick and disturbed and seen South Park's behavior as functional, those that have no sense of irony and laugh at the antisemitism and heavy prejudice the show presents on a literal level, agreeing with the things said. They can maintain being in the *beep* the dysfunction, the backwards thinking..
Some of us have chosen, as we grow, to grow into the main society that we once shared disdain for through this show, and who can blame those? It's not a strong decision and the effect of it isn't good, but ultimately they're left with a moment when the cynicism of Satiric perspective only ever serves to make things worse, and it's only natural to choose to be happy over choosing to be miserable, even if the latter is tied to seeing the world as it is. But there's a line, what if they begin to take part in social class-ism and political bureaucratic dysfunction in order to fit, then they've become part of the problem, and that's the question were left with when Kyle bonds with Cartman. How far will this lead him down the path of backwards dysfunction? Will he maintain a good sense of his critical self?
Kenny represents the muffled, the quieted, the almost invisible. Those who have satirical perspective but are left to never actually express it clearly nonetheless do anything with it, they'll just drift within a system they quietly hold some level of disdain for.
Finally we have Stan, Stan makes his move and rejects mainstream culture, he's a true product of the show, of Matt and Trey, and he has veered in their direction over Randy's mainstream. The Stans are forever changed by the experience of embracing satirical perspective, and will be left outsiders, but this means they have to find their own value. And there lies the rub, raised by a dysfunctional desperate consumer identity obsessed culture (Randy) have we ever learned to find new, abstract, poetic value? For now Stan's answer is no and he's left cynical isolated and likely to not have healthy relationships, but whether we can hear Bob Dylan will all depend on circumstance and personal approach, Did we have a parent who taught us the value? Or a friend who instead stayed an outcast with and thus they can build an intellectual world together? Will Stan's personal reflection allow him to grow? It's a question South Park's most true fans are faced with.
But Stan is still wearing that Terrance and Phillip shirt, so we know his satirical perspective remains, whether he and for that matter we can find value in a world seperate of mainstream culture, or we will get desperate until we turn into Randy and desperately try to ignore that we know it's all *beep*
This is quite the open ended note to leave on, leaving philosophical questions and simple plot ones about how things will continue, and only time can tell. But it's going to be tough, because our britches, our accomplishments and capabilities, the old men tried to salvage them but the police cracked down and stopped them, showing the government and controlling culture's irreverent approach to our culture's strength and depth.
We're still left unsure of what comes next, but that's the brilliance of this episode. When South Park tired as a contained and overwhelming source of satire and criticism, they regained their sense of irreverence, they remembered (in an idea planted in the Germany episode) to not take their own comedy world seriously or they'll cease to be comedians, and with all of that they did the most brilliant move no one ever saw coming, they had an episode filled with un-ironic value ending on a note of complete sincerity, all after the poetic use of a song that in no way was tongue in cheek. They turned their satirical, critical perspective that calls for change and they inverted it onto themselves, recapturing their satirical soul by, ironically, making an incredibly serious episode, one that stays irreverent to the show itself, capturing comedic spirit in a very Joker like fashion, by making the greatest joke the vulnerability and imperfection of it's own world. The only way to not treat the show as so serious and with so much respect for its formula was to finally take the show seriously.
Afterall, it was time, we must keep growing or we'll become unhappy and dysfunctional, South Park's growth was to emotionally ask, what do we do now? What's left for us? How do we evolve into a happy perspective again?
http://www.imdb.com/title/tt0121955/board/nest/183915599
Van imdb boards:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:51 schreef Toad het volgende:
linkje waar je deze tekst vandaan hebt zou wel prettig zijn.
tyquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Van imdb boards:
http://www.imdb.com/title/tt0121955/board/nest/183915599
Je wordt gewoon oud..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:45 schreef vaasinbloem het volgende:
Jezus, wat een baggeraflevering was dat zeg.. Ja, ik snap wat ze bedoelden en ook de ironie van mijn reactie, maar wat een baggeraflevering was dat zeg..
Haha jah, gaan ze een bagger aflevering maken over het feit dat het nieuwe seizoen tot nu toe bagger isquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:46 schreef Toad het volgende:
[..]
Hehe, wel een grappige reactie. De aflevering gaat eigenlijk over de reactie die je nu geeft.
Je vond het wel grappig of vermakelijk? Moet ik al die schetengrappen leuk vinden omdat het een kleine dubbele bodem heeft die tien keer in me gezicht wordt geschoven. Ik weet niet, ik vind het gewoon niet meer zo leuk als de oude afleveringen (alhoewel sommige episodes deze seizoen weer vermakelijk waren). Het voelt allemaal zo geforceerd, alsof ze er zelf geen zin meer hebben.. En deze episode bewijst het maar eens dat ze er zelf ook zo over denken..quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:53 schreef vaasinbloem het volgende:
Je vond het wel grappig of vermakelijk? Moet ik al die schetengrappen leuk vinden omdat het een kleine dubbele bodem heeft die tien keer in me gezicht wordt geschoven.
Zou goed kunnen, bij deze neem ik het terugquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:54 schreef Xurk het volgende:
[..]
Volgens mij refereert hij naar de situatie met Stan in de aflevering
En wat dacht je van de titelquote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:54 schreef Xurk het volgende:
[..]
Volgens mij refereert hij naar de situatie met Stan in de aflevering
Je hebt wel gelijk dat er idd verder geen nieuwsberichten over zijn geweest, maar de recapper van the AV club zegt ook zeker te weten dat het contract tot 2013 loopt (meestal toch wel goed op de hoogte in de industrie die mensen). Zou wel fijn zijn als er nou een duidelijk bericht naar voren komt over wat en hoe. Alle meningen op internet lijken verdeeld. Al vind ik de 2009-2013 reference ook geniaal als het idd 2013 is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uit het feit dat er maar één bron is die claimt dat er nog een meerjarig contract open staat. En heel veel letterlijke quotes van die bron.
Bij vorige contractverleningen waren er altijd meerdere geloofwaardige bronnen. Maar nu is er helemaal niks te vinden behalve dat ene artikel.
De nieuwslezer heeft het over 2012. Als ze na dit seizoen stoppen kan het wel kloppen dat hiermee deze periode bedoeld wordt. Normaliter begint de zomerstop van South Park in april en draait het weer van september tot november. Omdat we nu twee maanden zijn zitten zal de tweede helft van het seizoen eindigen in 2012quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Het zou goed kunnen dat ze na dit seizoen stoppen, maar toch heb ik ook nog wel een beetje het gevoel (of misschien alleen de hoop) dat ze doorgaan tot en met 2013.
[..]
Om dat te voorkomen gaan ze nu misschien (hopelijk) meer doorlopende verhaallijnen creëren, of in ieder geval ervoor zorgen dat standaardsituaties anders worden. Nu dus het scheiden van de Marshes. Op deze manier krijg je een hele andere basis en hiermee zou die eventuele ‘sleur’ worden tegengegaan.
[..]
Dat vind ik ook wel een hint. Die wave was vanaf 2009 tot 2013. Dus dat zou kunnen betekenen dat ze vinden dat mensen vanaf seizoen 13 begonnen te zeiken op de ‘shit’ die South Park geworden zou zijn. Bovendien zou het (HOPELIJK) kunnen betekenen dat ze nog tot 2013 doorgaan. En dat zou erg vet kunnen worden als ze met die verhaallijn gaan oeroesen, zoals ik hiervoor zei
Het is wel Cartman waar je het over hebt.....quote:Dat vond ik ook een eventuele hint naar een complete wijziging in de verhaallijn. Het leek hier alsof Cartman en Kyle nieuwe BFF’s gingen worden nu Stan de schlemiel is. Dat zou wel een heel erg drastische wijziging zijn, maar dat zou maar zo kunnen met South Park.
Trey Parker en Matt Stone zijn de 40 momenteel ook al gepasseerd. Dat ze vanaf seizoen 17 een andere richting uit zijn gegaan is een aanwijzing dat de ideeën van het oude format op waren. Dit heeft er natuurlijk ook mee te maken dat tijden (en humor) veranderen. Als Randy als Trey Parker en Matt Stone wordt verbeeld beschouw ik dit als een poging tot het aanspreken van de huidige kijkers. Mochten zij het met z'n tweeën schrijven, dan kan ik begrijpen dat het lastig wordt de huidige humor nog aan te kunnen spreken..quote:Het idee achter die oudjes die die onderbroeken jatten snapte ik niet. Iemand die hier een verklaring voor heeft. Of was ‘underpants fun’ wel een plausibele verklaring?
Het zou ook maar zo kunnen dat episode 8 van dit seizoen gewoon weer begint met de standaardsituatie. Dat Randy en Sharon gewoon weer bij elkaar zijn en het lijkt alsof er niks gebeurd is. Dat zou ik echter wel jammer vinden.
Of er komt zoeen irritante T&P ep ofzo.
<end of post>
De 2e helft van dit seizoen loopt in oktober/november van dit jaarquote:Op zaterdag 11 juni 2011 05:06 schreef mamaisboos. het volgende:
De nieuwslezer heeft het over 2012. Als ze na dit seizoen stoppen kan het wel kloppen dat hiermee deze periode bedoeld wordt. Normaliter begint de zomerstop van South Park in april en draait het weer van september tot november. Omdat we nu twee maanden zijn zitten zal de tweede helft van het seizoen eindigen in 2012
niemand zegt dat dit de laatste aflevering isquote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:01 schreef slindenau het volgende:
Het hele idee van "vroeger was alles beter" en het ouder worden van Stan is natuurlijk wel leuk uitgevoerd met al die "shit" vervormingen...maar verder had deze aflevering niks te bieden.
En dan het idee dat dit een "slotaflevering" zou zijn is natuurlijk onzin, je stop niet midden in een seizoen.
QFTquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja hoorquote:Op zondag 12 juni 2011 14:21 schreef arucard het volgende:
Ik denk dat ze er een sitcom van gaan maken, met real life acteurs, Als je er een beetje doorheen kijkt is dat duidelijk te zien in deze aflevering.
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:42 schreef Maxxxxy het volgende:
Ik vond de laatste aflevering wat minder, maar dat vind ik het hele seizoen ook al
Vergeet Rainforest Schmainforest niet!quote:Op zondag 12 juni 2011 14:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
Maar goed, ik ben het wel eens met wat er eerder gezegd is. Periode tussen 4 en 12 was het beste. Ik snap eigenlijk niet hoe ze zo de mist in zijn gegaan. Allemaal leuk en aardig met verwijzingen naar current events maar het is allemaal zo geforceerd en niet grappig. De echte klassiekers met bijvoorbeeld Scott Tenorman, de Woodland Critters, Cartman Lee of Imaginationland, dat waren wel hoogtepunten.
[ afbeelding ]
Seizoen 14 vond ik ook enorm goed hoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
Maar goed, ik ben het wel eens met wat er eerder gezegd is. Periode tussen 4 en 12 was het beste. Ik snap eigenlijk niet hoe ze zo de mist in zijn gegaan. Allemaal leuk en aardig met verwijzingen naar current events maar het is allemaal zo geforceerd en niet grappig. De echte klassiekers met bijvoorbeeld Scott Tenorman, de Woodland Critters, Cartman Lee of Imaginationland, dat waren wel hoogtepunten.
[ afbeelding ]
Damn! Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar die musical!quote:Op maandag 13 juni 2011 07:19 schreef Felixa het volgende:
9 van de 14 Tony-nominaties verzilverd voor The Book of Mormon, waaronder die voor Best Musical.![]()
[ afbeelding ]
Best Musical
Best Book of a Musical
Best Original Score (Music and/or Lyrics) Written for the Theatre
Best Performance by an Actress in a Featured Role in a Musical
Best Direction of a Musical
Best Orchestrations
Best Scenic Design of a Musical
Best Lighting Design of a Musical
Best Sound Design of a Musical
[ afbeelding ]
Of je leest de reacties boven je eerst doorquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand zegt dat dit de laatste aflevering is
thanks. kan m me niet herinneren.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Seizoen 3, aflevering 14
The Red Badge of Gayness
Tja, als iets kut is, is het kutquote:Op maandag 13 juni 2011 07:38 schreef Document1 het volgende:
Tering wat kunnen jullie serieus doen over south park.
quote:
Geniale Cartman episode.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik ook niet, denk dat ik die zelf niet gezien heb
Een van de beste inderdaad.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
quote:Op maandag 13 juni 2011 17:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Een van de beste inderdaad.Met die energiedrankjes ofzo toch? En die oorlog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
quote:Dear guys, words cannot express how much I hate you guys. As we fight our way northward into the great unknown, only that one thing remains certain, that I hate you guys with every tired muscle in my confederate body. We have taken Topeka, and now I must rally the men onto Missourah. Because I will not stop until we have won it all and you guys are my slaves. Because I hate you guys. I hate you guys so very, very much. Yours General Cartman Lee.
quote:Dear Ms. McCormick,
It is with a very heavy heart that I must inform you that your son Kenny was killed in battle on the morning of November 18, at Ruby Hills Funland in Chattanooga. This war has taken something from all of us, and although your son seems to be the only casualty so far, know that we all share your pain. Your son did not die in vain. I shall persevere and make Stan and Kyle my slaves. Because I hate those guys. I hate them so very very much.
Yours,
General Cartman Lee
Thanks voor de tip, ik ga het kijken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:02 schreef BobW het volgende:
Vanavond zijn Matt en Trey bij The Daily Show. Misschien komt er nieuws
Laat even weten wat er gezegd wordt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Thanks voor de tip, ik ga het kijken.
Of de volgende aflevering gewoon totaal iets anders, iedereen in verwarring, en dan de laatste aflevering van het seizoen het vervolg.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:29 schreef sp3c het volgende:
ze gaan toch sowieso het seizoen afmaken dat is de vraag helemaal niet volgens mij (contracten enzo)
dit is een megagrote cliffhanger ... daar sluit je toch geen 15 jaar Southpark mee af
al zou het wel Southpark zijn om dat te doen natuurlijk
als south park fan spreekt dat toch voor zichquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:56 schreef ImMaxa het volgende:
Volgensmij slaat het doorgaan echt puur op dat de show gewoon doorgaat in de herfst. Niet over een zestiende seizoen. Al suggereert de clip wel dat ze de show niet helemaal zat zijn, en doorgaan dus wel degelijk een optie is.
dat lijkt me niet onwaarschijnlijk neequote:Op donderdag 16 juni 2011 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of de volgende aflevering gewoon totaal iets anders, iedereen in verwarring, en dan de laatste aflevering van het seizoen het vervolg.
Dit zou ik ook denken ja.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of de volgende aflevering gewoon totaal iets anders, iedereen in verwarring, en dan de laatste aflevering van het seizoen het vervolg.
Dat is dan weer wel een serie die mag eindigen wat mij betreft. De glans is al lang verdwenen. Er is niks meer over van wat de serie ooit eens was.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:52 schreef sp3c het volgende:
alles is al is gedaan ... door de Simpsons
Bart in High School en Homer gepensioneerdquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:01 schreef sp3c het volgende:
true
of die kutsimpsons moeten is 5 jaar ouder worden
kun je weer hele nieuwe grappen gaan maken
Clubhouses anyone?quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat lijkt me niet onwaarschijnlijk nee
Randy en Sharon die in de laatste aflevering zeggen dat ze die shit toch wel missen
maar ik wil iig 1 aflevering met randy die de bloemetjes buiten zet ... imo probeert hij zelfs Wendy te scoren op een gegeven moment
Hoerenlopen erger vinden dan die shit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:42 schreef sp3c het volgende:
Randy is trailer trash on steroids
je zoon dr dochter proberen te scoren en vice versa is ok in die kringen en Parker en Stone hebben er nog de ballen voor om het hem te laten proberen ook
hell met Jimmie die naar de hoeren gaat zijn ze een stuk verder gegaan al
From 1997 to 1999, Wendy Testaburger was voiced by Mary Kay Bergman. Bergman listed the character among her five favourite roles in South Park, (together with Liane Cartman, Shelly Marsh, Mrs. McCormick, and Sheila Broflovski); stating that she admired the character's overall sweetness and intelligence, balanced by her unpredictability.[2] After Bergman's death in 1999, the character was voiced by Eliza J. Schneider, Mona Marshall, and is currently voiced by April Stewart.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:50 schreef arucard het volgende:
Die stemacteur van Wendy is toch overleden? Ze deed ook heel veel andere vrouwen, daarom komen die bijna nooit meer in de show.
er is een reden dat Southpark gemaakt wordt door Matt & Trey en niet door jou en dat is dat zij wél humor hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:42 schreef sp3c het volgende:
Randy is trailer trash on steroids
je zoon dr dochter proberen te scoren en vice versa is ok in die kringen en Parker en Stone hebben er nog de ballen voor om het hem te laten proberen ook
hell met Jimmie die naar de hoeren gaat zijn ze een stuk verder gegaan al
ja klopt, je ziet r nog in dit filmpje:quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:50 schreef arucard het volgende:
Die stemacteur van Wendy is toch overleden? Ze deed ook heel veel andere vrouwen, daarom komen die bijna nooit meer in de show.
try again ...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:18 schreef Liquidist het volgende:
[..]
er is een reden dat Southpark gemaakt wordt door Matt & Trey en niet door jou en dat is dat zij wél humor hebben
lol, is dat filmpje niet uit een of andere heel erg wazige special van heel lang geleden, volgens mij zelfs seizoen 1. Dan zitten ze gewoon anderhalf uur zo dom te lullen in die jacuzziquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja klopt, je ziet r nog in dit filmpje:
http://inlovi.blogspot.co(...)-park-4min.html#more
Dat ligt meer aan het feit dat ik 'm meteen na HUMANCETiPAD heb gezien.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Het feit dat het een slechte grap was, was toch juist het punt van die aflevering.
Je bent wel de eerste die ik positief zie over Funnybot. Over dieptepunten gesproken.
Idd, was voor mij de eerste aflevering die ik stop wou zetten. Maar toen dacht ik: Ik heb de videoclip Friday van Rebecca Black ook afgezien, dan moet ik dit ook vol kunnen houdenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Het feit dat het een slechte grap was, was toch juist het punt van die aflevering.
Je bent wel de eerste die ik positief zie over Funnybot. Over dieptepunten gesproken.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:23 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan het feit dat ik 'm meteen na HUMANCETiPAD heb gezien.
Vergeleken met die aflevering is bijna alles goed.
Ik vond het gewoon jammer van de aflevering dat ze de hele tijd poep lieten zien.
Het had best gewoon een zielige aflevering kunnen worden à la Kenny Dies. Daar heb ik echt bij moeten huilen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik vond het gewoon jammer van de aflevering dat ze de hele tijd poep lieten zien.
Het had best gewoon een zielige aflevering kunnen worden à la Kenny Dies. Daar heb ik echt bij moeten huilen.
Zo erg nou ook weer niet.quote:
Nee.quote:
wat moeten we dan doen, speculeren over de episode van september?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:16 schreef slindenau het volgende:
Zucht, niet alweer "post je top x lijstje"
Dat komt ook alleen maar elke pauze weer langs...
Sja dat heb je overal, van die paupers die altijd het allereerste goed vinden en daarna verzuurd raken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:39 schreef Jabberwocky het volgende:
In dit topic komen die eerste seizoenen nogal vaak terug. Maar als je nu de eerste afleveringen nog eens kijkt, zijn ze dan nog steeds goud, of is het dan best shitty?
dit topic gewoon laten rusten totdat er echt nieuws is, misschien?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wat moeten we dan doen, speculeren over de episode van september?
Maar dan ben ik het topic straks weer kwijt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:18 schreef slindenau het volgende:
[..]
dit topic gewoon laten rusten totdat er echt nieuws is, misschien?
Je weet niet half wat voor een debiel zij isquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:45 schreef Document1 het volgende:
Topics kwijt raken op fokwat voor een debiel moet je dan wel zijn.
En jij bent een klootzak.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:41 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Je weet niet half wat voor een debiel zij is
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |