Nu vind ik de term 'cultuurrelativist' sowieso al een laffe term, maar ik weet zeker dat Volkert van der Graaf alles behalve een relativist is.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?
[..]
Dat is een of ander haatlijstje van gefrustreerde Fortuyn aanhangers die een groot complot verzonnen tegen hun idool om zijn critici de mond te kunnen snoeren.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Heel apart dat veel mensen in die lijst gepakt worden op de 'uitverkoop aan Europa' terwijl het hier over de Europese trots gaat.
Dat is het dualistische van die manier van denken. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niemand om Verlichting, Europa, anti-antisemitisme, homorechten en dergelijke. Dat is het dilemma van wat ik dan maar volks-rechts zal noemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Heel apart dat veel mensen in die lijst gepakt worden op de 'uitverkoop aan Europa' terwijl het hier over de Europese trots gaat.
QFTquote:Op zondag 5 juni 2011 23:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu vind ik de term 'cultuurrelativist' sowieso al een laffe term, maar ik weet zeker dat Volkert van der Graaf alles behalve een relativist is.
Hoe naargeestig moet jouw leven zijn als je er altijd zo zuur in staat?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?
[..]
Zo werkt dat niet... Het zijn zondebokken... En dan is het niet nodig dat ze schuldig zijn....quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is allemaal een groot complot zo te zien.
Maar ik kan van deze mensen niet een uitspraak herinneren die op "weg met ons" slaat
Volgens mij snap je het hele stuk dan niet. Bolkestein is juist blij dat de huidige politici het immigratiebeleid van de afgelopen decennia veroordelen, terwijl jij aangeeft dat diezelfde politici nog steeds slap reageren. Hoe kun je het nou met een stuk eens zijn als je in diezelfde reactie de inhoud ervan weerspreekt?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
--------------------------------------------
Ben het er wel mee eens. Als ik iedere keer weer zie hoe slap Europese politici reageren als er weer eens bootladingen ongewensten binnen komen. En maar miepen dat ze er niets tegen kunnen doen ipv ze met de boot waarmee ze van Lampedusa naar het vaste land worden gevaren ze linea recta op het strand van Libie dumpen.
En dan figuren als Khadaffi lid van de mensenrechtenraad
Wat een arrogantie...quote:Op zondag 5 juni 2011 21:11 schreef Louis22 het volgende:
Wat een wannabe, die Bolkestein. In het land der randdebielen (VVD), is iemand die 2 boeken heeft gelezen een intellectueel, zullen we maar zeggen.
Juist.quote:Dat de wereld beter af is als Europa meer voor haar waarden opkomt, illustreert Bolkestein met de huidige situatie binnen de Verenigde Naties. Binnen dit instituut - ooit opgericht door het westen - houdt tegenwoordig een meerderheid zich alleen bezig met afgeven op datzelfde westen en Israel, stelt Bolkestein. Als voorbeeld noemt hij de verkiezing van de Libische leider Moeammar Kadaffi in de VN-raad voor mensenrechten en de benoeming van een antiwesterse Senegalees die dertien jaar lang Unesco mocht leiden 'alsof het een Afrikaans dorp was en hij de stamoudste'. "In 1984 verlieten de VS Unesco, in 1985 gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Singapore. De continentale Europese landen bleven zitten en lieten zich naar behoren tuchtigen."
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef De_Nuance het volgende:
Van Bolkestein is bekend dat hij Israël een zeer warm hart toedraagt en dat dat zijn mening en visie inzake sommige dagen helaas vertroebelt.
quote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.
Ferry Mengele is wel grappigquote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een of ander haatlijstje van gefrustreerde Fortuyn aanhangers die een groot complot verzonnen tegen hun idool om zijn critici de mond te kunnen snoeren.
Je bent aan het trollen ?quote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.
Het is een troll.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat een arrogantie...![]()
Zeker nog steeds gefrustreerd dat de regering maar niet valt...
Waarom zouden die landen zich niet meer tot de 'derde wereld' rekenen als wij ons arroganter opstellen?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:26 schreef RM-rf het volgende:
Verder is het natuurlijk gewoon en slimme keuze om als wets-europa vooral niet arrogant van de hoge toren te willen blazen en heel toeschietelijk te zijn naar derde-wereldlanden... dat is dé methode om zulke landen klein te houden..
Het wordt poas gevaarlijk als die landen zélf niet meer zich tot die 'derde wereld' laten rekenen en gewoon zélf onafhankelijk en zonder zich tezeer op het mekkeren over europa te richten...
Dat gebeurt óók en daarvoor dient west-europa zich zo mogelijk nog meer beduchter te zijn dan een gezocht 'zondebok-idee' over moslims, vluchtelingen en afrikanen:
Klopt ja, demografisch delven wij het onderspit. Of daar begint het op te lijken.quote:Een veel groter gevraag komt op in India, Brazilie, China en dat 'gevaar' is niet de 'stroom aan vluchtelingen', of dat die landen voroal 'klagen'.... maar vooral dat zulke landen zo hard groeien dat ze mogelijk europa economisch gaan 'wegconcurreren als europa zo navelstaarderig, xenofoob én 'isolationisme-gericht' blijft...
overigens heeft west-europa gezien de bevolkingsontwikkeling al een zwaar nadeel tov die 'groeilanden', die een ras ontwikkelende en groeiende jonge bevolking hebben, waarbij wets-europa veranderd in een gezapig 'ouden-van-dagen-huis'....
dat heeft dar ook helemaal niks mee te maken...quote:Op maandag 6 juni 2011 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zouden die landen zich niet meer tot de 'derde wereld' rekenen als wij ons arroganter opstellen?
Europa is inderdaad veel te veel bezig met dat soort politiek-correcte discussies. Maar is dat niet hele probleem dat Bolkestein aanhaalt: dat we een soort cultuur van medelijden met de rest van de wereld hebben en ons daarom verplicht voelen om de politiek-correcte discussies te voeren.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat heeft dar ook helemaal niks mee te maken...
enkel is dat en verandering die die landen kennen...
waar bv afrika zichzelf graag opstelt als 'slachtoffer' en daarover een heel politiek-correct gezeik bestaat dat eigenlijk irrelevant is en veelal een nietszeggend politiek spelletje (ook niet óf Kadafi nu wel of niet lid is van de mensenrechtenraad of een afrikaan de UNESCO leidt)..
ondertusen doen andere landen en regio's juist niet mee met dat navelstaarderige welles-niets-spelletje waar ook Bolkestein zich in die hele column vooral op richt met dat gezeik van een 'culturele strijd' tussen het 'westen' en andere gebieden...
bv landen als China hebben minder behoefte zich te mengen in disucssies of wets-europa nu wel of niet 'trots' is, omdat hun economie vooral om de pegels draait en dat doen de chinezen slim, erg slim...
lekker bepaalde groepen in euzropa laten miepen over 'het gevaar van de moslims'... en over een tijdje werken we ook in Europa gewoon voor een werkgever uit Peking of Shanghai...
wat natuurlijk geen moslims zijn
mwah, alhoewel ik Bolkestein hoog heb zitten vind ik dat hij juiszt zélf zich laat meeslepen met een soort van politiek-correcte 'zelf-kastijding...:quote:Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef waht het volgende:
[..]
Europa is inderdaad veel te veel bezig met dat soort politiek-correcte discussies. Maar is dat niet hele probleem dat Bolkestein aanhaalt: dat we een soort cultuur van medelijden met de rest van de wereld hebben en ons daarom verplicht voelen om de politiek-correcte discussies te voeren.
de retoriek is van een fundamentalist ?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:10 schreef RM-rf het volgende:
lees bv een zin als "Alleen op die manier kan Europa haar culturele zelfmoord voorkomen en haar klassieke waarden herstellen."
Omdat ik het niet gemaakt heb.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:51 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zou je eigenlijk niet trots zijn op Nederland?
1) Dat lijstje was natuurlijk ironisch. Ik denk dat de meesten dat wel door haddenquote:Op maandag 6 juni 2011 08:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe naargeestig moet jouw leven zijn als je er altijd zo zuur in staat?
En dat vind ik nu altijd net een beetje ongeloofwaardig. Het is onbestaanbaar dat je geen opvattingen (die, of je het wilt of niet, teminste deels gebaseerd zijn op vooroordelen) hebt over Israël. Die kunnen genaunceerd heten of gebaseerd zijn op zoveel mogelijk dossierkennis, maar uiteindelijk is het onmogelijk om niet te kiezen, hooguit om jezelf er gewoon niet mee bezig te houden.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:44 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
![]()
![]()
Lekker makkelijk om me meteen in het anti-Semitische hoekje te duwen. Ik heb niks tegen joden (hoe kom je daar überhaupt bij??) noch tegen Israël.
Echter ik draag Israël niet een warmer hart toe dan een willekeurig ander land. In tegenstelling tot Bolkestein.
En ook hier weet je als geen ander de cynische waarheid te verkondigen, namelijk dat elk denkkader haar eigen innerlijke contradicties kent.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is het dualistische van die manier van denken. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niemand om Verlichting, Europa, anti-antisemitisme, homorechten en dergelijke. Dat is het dilemma van wat ik dan maar volks-rechts zal noemen.
Net zoals Links weer een dilemma heeft tov de islam en de houding hiervan richting homo's.
Uiteindelijk kan volks-rechts de hele EU natuurlijk gestolen worden.
Volgens mij is Bolkestein een van eerste geweest die de falende integratiepolitiek aan de kaak heeft gesteld. Dat populisten er op een verkeerde manier mee aan de haal zijn gegaan is erg jammer want het vertroebeld de discussie nogal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:04 schreef Reuzelbek het volgende:
Het is ook niet zo dat Bolkestein geen invloed hierop heeft kunnen uitoefenen ofzo. Zoals de wind waait, waait zijn jasje.
Dat geldt overigens ook voor alle Browns, Sarkozy's en Merkel's. Zelf jarenlang lopen profiteren van de situatie maar nu het niet uitkomt meehuilen met de rechts-populistische bewegingen. Lafbekken.
nee hoor... niks een van de eersten....quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef marky het volgende:
[..]
Volgens mij is Bolkestein een van eerste geweest die de falende integratiepolitiek aan de kaak heeft gesteld. Dat populisten er op een verkeerde manier mee aan de haal zijn gegaan is erg jammer want het vertroebeld de discussie nogal.
tja, dat is nu exact wat 'aan de kaak stellen' is.. iets luidop roepen en 'blootstellen., maar er verder eigenlijk ook niks mee doen, hooguit hopen dat die blootstelling zélf de oplossing is (afkomstig van middeleeuwse gebruiken om criminelen op een schavot tentoon te stellen aan het publiek en zo te vernederen).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hij riep wat op intellectueel abstract niveau en kon niet veel konkrete oplossingen aanbieden....
De vraag komt nu op wat kennelijk in 14 jaar zo veranderd is dat nu opens de Islam volgens Bolkestein opeens wél verworden is tot een veel 'succesvollere' bedreiging voor het westen en er nu opeens een hele grote dreiging is dat het wetsen het onderspit zou delven...quote:Conclusie: de islamitische wereld vormt geen bedreiging voor het westen. In alle recente conflicten tussen moslims en westerse krachten hebben de moslims het onderspit gedolven. De moslimleiders hebben grotendeels gefaald. Vraag het maar aan de Moslim-Broederschap in Hama, de Koerden in Halabja, de Shia in Zuid-Irak. Volgens Sadik al-Azm, hoogleraar aan de universiteit van Damaskus, weten de moslims dat ze zwak zijn. Het is juist het westen, met zijn ideeën over democratie, individualisme en pluralisme, dat een bedreiging vormt voor de wereld van de islam.
In die 14 jaar tijd is hij tot het inzicht gekomen dat de economische, technische en militaire superioriteit van het Westen niet is opgewassen tegen de demografische superioriteit van de Islam.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:29 schreef RM-rf het volgende:
De vraag komt nu op wat kennelijk in 14 jaar zo veranderd is dat nu opens de Islam volgens Bolkestein opeens wél verworden is tot een veel 'succesvollere' bedreiging voor het westen en er nu opeens een hele grote dreiging is dat het wetsen het onderspit zou delven...
Blijft staan dat Bolkestein niet veel concreets te bieden had en ook zijn eigen VVD niet kon inspireren... tot andere standpunten en andere plannen dan ze al hadden. Als wel, als Bolkestein geslaagd was in zijn rol van vroege integratiedebataanzwengelaar , dan was het fortuynisme en wilderisme veel wind uit de zeilen genomen. Dus niet... Overigens had de VVD alleen die bewegingen kunnen voorkomen door zelf etnische haat opkrikken als strategie te nemen.. het pleit dus voor hen dat zij daarin faalden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, dat is nu exact wat 'aan de kaak stellen' is.. iets luidop roepen en 'blootstellen., maar er verder eigenlijk ook niks mee doen, hooguit hopen dat die blootstelling zélf de oplossing is
dat essay ken ik niet . maar ik doelde op de assimilatiediscussie die o.a. in de Volkskrant werd gevoerd door Bolkestein in die periode(so much for de mythe dat 'links' geen aandacht had daarvoor)quote:wat Bolkkestein toen, in 1997 schreef was juist het tegengestelde, hij pleitte tegen die negatieve en donkere en ook 'ondergeschikte' blik op de Islam:
Op welke basis..?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
In die 14 jaar tijd is hij tot het inzicht gekomen dat de economische, technische en militaire superioriteit van het Westen niet is opgewassen tegen de demografische superioriteit van de Islam.
Hoe het precies op dit moment in het MO is weet ik niet. Het beeld wat toen geschetst werd in de media was inderdaad van studenten die vrijheid, rechten en pluralisme wilden. Maar het kunnen ook best wel moslimfundi's zijn die tegen hun relatief seculiere regeringen in opstand kwamen. Dat zal nog moeten blijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Op welke basis..?
als je naar de feiten kijkt zou ik juist zeggen dat de stelling van Bolkestein in 1997, dat het midden-oosten en de Islam meer te vrezen heeft van de wetserse ideologie, en dat deze denkwijze zich verder zal verbreijden juist zich in de realiteit meer bewezen heeft...
Islam-landen zijn eerder isolationistisch gericht en moeten alle zeilen bijzetten hun bevolking te onderdrukken..
recentelijk hebben in veel landen in het midden-oosten juist de bevolking zelf bewezen véél positiever te staan tegen over het Westen en ideen als Vrijheid, individuele rechten, Pluralisme en Openheid, dan al die calimero's en zelf-haterts uit het wetsen zelf steeds beweren.
Het westen is op dit moment veel machtiger. De vraag is echter of wij dat over 50 jaar nog zijn. Ondanks die Europese waarden. Waar deze ons enerzijds sterk maken (ontwikkeling wetenschap en technologie, economische macht), maken zij ons anderzijds zwak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:04 schreef RM-rf het volgende:
@LXIV ...., oftewel, je hebt een hoop zelfhaat en vind je eigen cultuur kennelijk graag 'ondergeschikt' aan 'die Grote Boze Islam' die de hele tijd zou winnen
Waarom die 'zelfhaat'... durf je niet gewoon uit te gaan van een wets-europese superioriteit, en ook te stellen dat op basis van europese waarden als Vrijheid, Verlichting, Pluralisme (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pluralisme .. sommigen zouden dat 'multiu-culti' noemen) juist het Westen véél machtiger is dan achterlijke beschavingen die het hooguit moeten hebben van en brede, arme en manipuleerbare bevolkingslaag, en één kleine onderdrukkende elite.
dus jij pleit eigenlijk ervoor die waarden maar op te 'geven'... 'wegens de moslims' en omdat je denkt dat het vasthouden aan westerse normen en waarden en de westerse cultuur je 'zwak' zou maken..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar deze ons enerzijds sterk maken (ontwikkeling wetenschap en technologie, economische macht), maken zij ons anderzijds zwak.
Dat zeg ik toch niet. Ik geef enkel de effecten die deze waarden hebben op onze positie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dus jij pleit eigenlijk ervoor die waarden maar op te 'geven'... 'wegens de moslims' en omdat je denkt dat het vasthouden aan westerse normen en waarden en de westerse cultuur je 'zwak' zou maken..
en je je beter net zo kunt gedragen als die 'uiterst succesvolle afrikanen en arabieren'
bedankt dat je exact mijn punt bewijst
Laat ik dan duidelijker zijn, ik vind dat Israël mag/moet blijven bestaan maar de bezette gebieden (VN) moet verlaten.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:23 schreef sneakypete het volgende:
[..]
En dat vind ik nu altijd net een beetje ongeloofwaardig. Het is onbestaanbaar dat je geen opvattingen (die, of je het wilt of niet, teminste deels gebaseerd zijn op vooroordelen) hebt over Israël. Die kunnen genaunceerd heten of gebaseerd zijn op zoveel mogelijk dossierkennis, maar uiteindelijk is het onmogelijk om niet te kiezen, hooguit om jezelf er gewoon niet mee bezig te houden.
Nederland lag volkomen aan puin na WO2. Dat is daarna in enkele decennia eigenhandig opgebouwd en verworden tot een rijk, sociaal land. Om nou steeds die VOC periode erbij te gaan slepen lijkt me ook wat overdreven. Bolkie gaat misschien wat kort door de bocht, maar feit blijft gewoon dat de meeste landen met een sterke tribale cultuur niet van de grond komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:39 schreef MadScientist het volgende:
Ik vind het walgelijk hoe hij Europa's handen schoon wil wassen van de ellende in Afrika in enkele nonchalante pennenstreken. Je kunt best wat nuanceren maar nu veegt ie en passant maar even al dat kapitaal wat we in het verleden in het Westen (en in Nederland) hebben opgebouwd over bijvoorbeeld de slavenarbeid, slaven-, goud- en ivoorhandel onder het tapijt. En ik denk zo maar dat de mensen in Venezuela nog meer geld terugzien van de oliebronnen in hun land dan bijvoorbeeld Nigeria, waar een Nederlands bedrijf zonder al te veel om te kijken naar de sociale omstandigheden en het lokale milieu grote winsten weghaalt.
Hij claimt dat je niet moet kijken waarom Afrika arm is maar waarom wij rijk zijn, maar hij vergeet dat Afrika ook arm is in contrast met onze rijkdom en dat één en ander ook causaal niet los van elkaar te zien is.
Wat een varken.
QFT.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:39 schreef MadScientist het volgende:
Ik vind het walgelijk hoe hij Europa's handen schoon wil wassen van de ellende in Afrika in enkele nonchalante pennenstreken. Je kunt best wat nuanceren maar nu veegt ie en passant maar even al dat kapitaal wat we in het verleden in het Westen (en in Nederland) hebben opgebouwd over bijvoorbeeld de slavenarbeid, slaven-, goud- en ivoorhandel onder het tapijt. En ik denk zo maar dat de mensen in Venezuela nog meer geld terugzien van de oliebronnen in hun land dan bijvoorbeeld Nigeria, waar een Nederlands bedrijf zonder al te veel om te kijken naar de sociale omstandigheden en het lokale milieu grote winsten weghaalt.
Hij claimt dat je niet moet kijken waarom Afrika arm is maar waarom wij rijk zijn, maar hij vergeet dat Afrika ook arm is in contrast met onze rijkdom en dat één en ander ook causaal niet los van elkaar te zien is.
Wat een varken.
Ook wat armoedig, als dat je enige post in dit topic is. Of heb je je in je kloon vergist?quote:
Nou, vandaar die vluchtelingenstroom en bv zwaar verslechterde verhoudingen tussen moslims en niet-moslims in bv Egypte.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, dat is nu exact wat 'aan de kaak stellen' is.. iets luidop roepen en 'blootstellen., maar er verder eigenlijk ook niks mee doen, hooguit hopen dat die blootstelling zélf de oplossing is (afkomstig van middeleeuwse gebruiken om criminelen op een schavot tentoon te stellen aan het publiek en zo te vernederen).
Overigens, juist in zn essay uit 1997, "Europa en de Islam" had Bolkestein stevige kritiek op de toen gehoorde stellingen over een 'culturele clash' cq bloederige oorlog tussen Islam en het westen, die toen al afkwamen van neo-conservatieve denkers/filosofen als Francis Fukuyama en Samuel Huntington.
wat Bolkkestein toen, in 1997 schreef was juist het tegengestelde, hij pleitte tegen die negatieve en donkere en ook 'ondergeschikte' blik op de Islam:
[..]
persoonlijk bevalt mij nog steeds de stellingname van Bolkestein uit 1997 veel beter, is zelfs eigenlijk beter toiegespits opd e recente ontwikkelingen _in_ het midden-oosten waar inderdaad de westerse filosofie van Verlichting, Bevrijding, Individualisme en Mensen-/Burgerrechten behoorlijk aan de winnende hand lijkt te zijn....
Jaja, dus wij zijn rijk geworden door oa slavenhandel? Dat de Arabische slavenhandel niet onderdeed voor de Europese en daarbij ook nog eens miljoenen Europeanen tot slaaf maakte wordt zeker vergeten? Want zijn zijn er blijkbaar niet zo rijk van geworden en wij niet zo arm.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:39 schreef MadScientist het volgende:
Wat een varken.
Hij schermt voor een liberaal wel verdacht veel met Christelijke waarden en Koptische minderheden in de wereld, om in de VS een wit voetje te scoren.quote:If they have any doubt about the importance of Christianity in contemporary Western life, these non-European Christians need only look to locales such as England's Oxford. There, in a land with an established Christian church, the municipality has decided to replace Christmas with a "Winter Light Festival." According to a spokesman, this ensures that equal attention is paid to all religions.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |