Lekker verdelen en heersenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Op zich kan ik het hier helemaal mee eens zijn. Het lijkt me ook een aanleiding voor Europa om zich even op zichzelf te gaan richten en te 'herbronnen' ipv met een superioriteitsgevoel de wereld in te rennen.
Europa doet het op het gebied van wetenschappelijke ontwikkelingen, corruptie, rechtsysteem, mensenrechten, kunst&cultuur, het bieden van gelijke kansen, alfabetisme, universele gezondheidszorg en ga nog maar even door, het inderdaad het beste ter wereld, de grootte van het gebied meegenomen.quote:
Alsnog een heel stuk beter dan de rest vd wereld, maar als we zo doorgaan krijg je over een paar decennia misschien gelijk.quote:
Binnen het huidige kader van wet- en regelgeving is er ook geen 'overwinning' meer mogelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alsnog een heel stuk beter dan de rest vd wereld, maar als we zo doorgaan krijg je over een paar decennia misschien gelijk.
Het lijkt soms gewoon dat Europa zich niet wil verdedigen, alsof we de strijd al opgegeven hebben.
Het is ook een kwestie van willen. Dat gemiep dat bepaalde regels en verdragen alles tegenhouden. Kom op zeg dan zeg je die op. Onzin allemaal. Die regels zijn in andere tijden voor een hele andere situatie opgesteld, niet om heel Afrika en West-Azie hier te laten komen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Binnen het huidige kader van wet- en regelgeving is er ook geen 'overwinning' meer mogelijk.
Ons? Wie zijn dat?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef fratsman het volgende:
Eens. Ophouden met die "weg met ons" houding van sommige politici.
Zucht...quote:
Lastig he als het mooie praatje niet voor zoete koek wordt geslikt.quote:
Nou, leg uit.quote:
Dat klopt. Die verdragsregels zijn oorspronkelijk met een heel ander beeld opgesteld: om de individuele, politieke vluchteling met een hoge status tijdelijk een toevlucht te bieden in dit land. Bijvoorbeeld Nelson Mandela die dan in Nederland had kunnen blijven totdat de situatie in Zuid-Afrika genormaliseerd was. Niet om hele volksstammen Somaliërs toegang tot Nederland en zijn sociale voorzieningen te geven.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van willen. Dat gemiep dat bepaalde regels en verdragen alles tegenhouden. Kom op zeg dan zeg je die op. Onzin allemaal. Die regels zijn in andere tijden voor een hele andere situatie opgesteld, niet om heel Afrika en West-Azie hier te laten komen.
Ja ja er is geen ons, we zijn allemaal anders, we hebben geen gedeelde cultuur en er is geen enkele reden dat mensen die hier geboren zijn meer recht hebben op hier te leven als om het even wie dan ook van waar dan ook ter wereld.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Lastig he als het mooie praatje niet voor zoete koek wordt geslikt.
Nee hoor, dat stond al een paar posts terug.quote:
Dat hangt af van waar je het tegenover zet. Ja, ik vind Europeanen een 'ons' vergeleken met bv Afrikanen. Daar in tegen vind ik Duitsers, Belgen en Scandinaviers meer ons vergeleken met bv Roemenen, Italianen of Grieken.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, leg uit.
Ons = Jij en jouw vrienden?
Ons = Nederlanders?
Ons = Europeanen?
Ons = Blanke Europeanen?
Ons = Iedereen boven modaal?
[insert Godwin]quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
We moeten dus eerst van het gelijkheidsbeginsel af.
En die moeten dus allemaal weg?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat hangt af van waar je het tegenover zet. Ja, ik vind Europeanen een 'ons' vergeleken met bv Afrikanen. Daar in tegen vind ik Duitsers, Belgen en Scandinaviers meer ons vergeleken met bv Roemenen, Italianen of Grieken.
Als je dat niet dumpt is er geen rationele manier meer om volledige globalisatie en multikul tegen te gaan.quote:
Dus ook Marokkanen die hier geboren zijn?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja ja er is geen ons, we zijn allemaal anders, we hebben geen gedeelde cultuur en er is geen enkele reden dat mensen die hier geboren zijn meer recht hebben op hier te leven als om het even wie dan ook van waar dan ook ter wereld.
En waarom zouden we dat tegen moeten gaan?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dat niet dumpt is er geen rationele manier meer om volledige globalisatie en multikul tegen te gaan.
Nee de meeste niet. Die zijn nml. hoofdzakelijk Marokkaans, niet Europees in gedrag/cultuur.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dus ook Marokkanen die hier geboren zijn?
Voor het behoud van onze eigen identiteit en cultuur. Maar dat kan dus alleen (op rationele wijze, op irrationele wijze zijn er allerlei manieren) door dat axioma van gelijkheid te laten vervallen. Anders is het allemaal kul.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom zouden we dat tegen moeten gaan?
Blijkbaar is die verloochening deel (geworden?) van onze cultuur. Een uitvloeisel van de cultuur die eerst meer van zichzelf overtuigd was.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef LXIV het volgende:
Verder heeft hij natuurlijk gewoon gelijk dat een overdreven cultuurrelativisme en verloochening van de eigen cultuur en identiteit snel hebben geleid tot een teloorgang van de Europese cultuur, normen en waarden.
Kunnen we voor de duidelijkheid even vaststellen wat "Europeesch gedrag" is?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee de meeste niet. Die zijn nml. hoofdzakelijk Marokkaans, niet Europees in gedrag/cultuur.
Kijk, hier ze je al Bolkesteins gelijk.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Blijkbaar is die verloochening deel (geworden?) van onze cultuur. Een uitvloeisel van de cultuur die eerst meer van zichzelf overtuigd was.
Uiteraard heb je hier weer helemaal gelijk en een scherp punt, Sigme! Alles is onmiskenbaar deel van onze cultuur.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Blijkbaar is die verloochening deel (geworden?) van onze cultuur. Een uitvloeisel van de cultuur die eerst meer van zichzelf overtuigd was.
Maar er is geen "onze" identiteit en cultuur. Ik ben een individu.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor het behoud van onze eigen identiteit en cultuur. Maar dat kan dus alleen (op rationele wijze, op irrationele wijze zijn er allerlei manieren) door dat axioma van gelijkheid te laten vervallen. Anders is het allemaal kul.
Tip: ga eens op reis buiten Europa en beweer dan nog eens dat er geen grote gemene deler is.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kunnen we voor de duidelijkheid even vaststellen wat "Europeesch gedrag" is?
Ik kan prima voor mezelf op komen. Maar voor die vage "ons" van jou zie ik geen mogelijkheden.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kijk, hier ze je al Bolkesteins gelijk.
Kom voor jezelf op staat gelijk aan Vernichtungslager.
Dat neemt niet weg dat er wel degelijk een gemeenschappelijke cultuur is. En dat die niet voor iedereen op elk vlak volledig gelijk is, doet daar niets aan af.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar er is geen "onze" identiteit en cultuur. Ik ben een individu.
Niet flauw doen nou! Ik wil een duidelijke definitie zodat we zaken goed kunnen afbakenen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tip: ga eens op reis buiten Europa en beweer dan nog eens dat er geen grote gemene deler is.
Jij behoort tot die groep die deze mening is toegedaan. Naar mijn mening ben jij wel degelijk als individu gevormd door je omgeving, die zich in een Westerse, Europese, Nederlandse cultuur bevond. Jij zou een heel andere PV zijn wanneer je in Den Bosch geboren was, of in Warschau of in Bhopal.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar er is geen "onze" identiteit en cultuur. Ik ben een individu.
Dat doet daar alles aan af. Jij begint over ons, en nou kan je die ons niet definiëren, zeg dan niks.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er wel degelijk een gemeenschappelijke cultuur is. En dat die niet voor iedereen op elk vlak volledig gelijk is, doet daar niets aan af.
Omdat dat inhoud dat onze welvaart en manier van leven geen stand zal houden.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waarom zouden we dat tegen moeten gaan?
De vraag is verder: waarom zouden we dát dan in stand moeten willen houden?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat dat inhoud dat onze welvaart en manier van leven geen stand zal houden.
Wat voor PV precies? We moeten wel nauwkeurig en volledig zijn over die "ons" anders kunnen we net zo goed een slotje aanvragen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij behoort tot die groep die deze mening is toegedaan. Naar mijn mening ben jij wel degelijk als individu gevormd door je omgeving, die zich in een Westerse, Europese, Nederlandse cultuur bevond. Jij zou een heel andere PV zijn wanneer je in Den Bosch geboren was, of in Warschau of in Bhopal.
Onze welvaart? Welke ons?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat dat inhoud dat onze welvaart en manier van leven geen stand zal houden.
Wanneer zijn ze Europees?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee de meeste niet. Die zijn nml. hoofdzakelijk Marokkaans, niet Europees in gedrag/cultuur.
Crap, culturen bestaan en mensen die zeggen dat dat bullshit is komen A: zelden buiten Nederland en B: zijn precies onderdeel van het probleem zoals beschreven in de openingspost. Je toont het echt perfect aan.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doet daar alles aan af. Jij begint over ons, en nou kan je die ons niet definiëren, zeg dan niks.
Ik denk dat hij denkt dat ie het goed heeft en bang is dat iemand zijn lolly gaat afpakken.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is verder: waarom zouden we dát dan in stand moeten willen houden?
Dat zullen we nooit weten natuurlijk. Maar ieder mens wordt mede gevormd door zijn omgeving. Moet ik nu ergens wat wetenschappelijke artikelen over nature en nurture gaan opdissen om dit evidente punt te bewijzen?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat voor PV precies? We moeten wel nauwkeurig en volledig zijn over die "ons" anders kunnen we net zo goed een slotje aanvragen.
Eens. En ik denk ook dat er verzet moet komen tegen de verloochening, wil onze cultuur niet ten onder gaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard heb je hier weer helemaal gelijk en een scherp punt, Sigme! Alles is onmiskenbaar deel van onze cultuur.
Maar ook het protest hiertegen, wat er wel degelijk is, maakt deel uit van onze cultuur.
Ik ben bezig aan te tonen dat jouw "cultuur" en "ons" lege woorden zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap, culturen bestaan en mensen die zeggen dat dat bullshit is komen A: zelden buiten Nederland en B: zijn precies onderdeel van het probleem zoals beschreven in de openingspost. Je toont het echt perfect aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |