abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97761188
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is verder: waarom zouden we dát dan in stand moeten willen houden?
Ja, want het is immers allemaal bij elkaar gejat tijdens de Gouden Eeuw/slavernij/kolonialisme/kapitalistische uitbuiterij. Het is absoluut geen eigen verdienste die misschien wat te maken heeft met organisatie, eigendomsrechten, relatieve vrijheid etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97761213
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat dat inhoud dat onze welvaart en manier van leven geen stand zal houden.
Wat vermoedelijk de enige manier is om wat peper terug in de culturele waarden te krijgen. Een forse teruggang van welvaart.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97761221
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef LXIV het volgende:

Uiteraard heb je hier weer helemaal gelijk en een scherp punt, Sigme! Alles is onmiskenbaar deel van onze cultuur.

Maar ook het protest hiertegen, wat er wel degelijk is, maakt deel uit van onze cultuur.
Klopt, dat is het paradoxale.

Maar ik vind het goed dat Bolkestein de Renaissance aanhaalt, dat is de geboorteplek van de moderne Europeaan en het (burgerlijke) individu. Ook stromingen als het Marxisme zijn daar van af te leiden, maar met het doel de kunst, wetenschap en welvaart er voor iedereen te laten zijn.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:12:10 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97761258
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zullen we nooit weten natuurlijk.
Slotje dus.
quote:
Maar ieder mens wordt mede gevormd door zijn omgeving. Moet ik nu ergens wat wetenschappelijke artikelen over nature en nurture gaan opdissen om dit evidente punt te bewijzen?
Nee, je moet duidelijk aangeven wat de gevolgen van e.e.a. zijn, anders komt de definitie van "onze cultuur" niet van de grond.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 5 juni 2011 @ 22:12:14 #55
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97761264
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben bezig aan te tonen dat jouw "cultuur" en "ons" lege woorden zijn.
Je bent bezig iets heel anders aan te tonen.
zonnig Brasil
pi_97761292
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben bezig aan te tonen dat jouw "cultuur" en "ons" lege woorden zijn.
Ja, maar die kritiek past ook binnen de westerse cultuur. Zie je in andere culturen weinig.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:12:46 #57
pi_97761296
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, want het is immers allemaal bij elkaar gejat tijdens de Gouden Eeuw/slavernij/kolonialisme/kapitalistische uitbuiterij. Het is absoluut geen eigen verdienste die misschien wat te maken heeft met organisatie, eigendomsrechten, relatieve vrijheid etc
En dat moeten we zo houden? Onze cultuur is er 1 van stelen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 5 juni 2011 @ 22:14:08 #58
pi_97761391
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:12 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Ja, maar die kritiek past ook binnen de westerse cultuur. Zie je in andere culturen weinig.
Ik zie in NL voornamelijk meelopers, misschien komt dat kritische van een vreemde cultuur?
pi_97761442
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Slotje dus.

[..]

Nee, je moet duidelijk aangeven wat de gevolgen van e.e.a. zijn, anders komt de definitie van "onze cultuur" niet van de grond.
Je moet niet zo zeiken, je bent niet eens bezig met inhoudelijk erop in te gaan. Je bent als een klein kind op 1 detail aan het focussen en gaat daarover zitten zeiknekken. Terwijl het detail niet eens belangrijk voor de discussie is.

Verder krijg jij ongetwijfeld geld uit belastinginkomsten op je rekening gestort, dus alleen al daarom is er een 'ons', hoe graag je ook wilt doen alsof dat er niet is.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:15:30 #60
pi_97761490
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens. En ik denk ook dat er verzet moet komen tegen de verloochening, wil onze cultuur niet ten onder gaan.

Maar hedonisme en individualisme zijn hele sterke krachten. Zolang er welvaart genoeg is, sciet je daar geen gaten in. Dat maakt de saamhorigheid zwak. En daarmee onze cultuur.
Dus de basis van onze cultuur is armoede. _O-
pi_97761532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat vermoedelijk de enige manier is om wat peper terug in de culturele waarden te krijgen. Een forse teruggang van welvaart.
Ha, je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben ook. Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:16:33 #62
pi_97761559
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je moet niet zo zeiken, je bent niet eens bezig met inhoudelijk erop in te gaan. Je bent als een klein kind op 1 detail aan het focussen en gaat daarover zitten zeiknekken. Terwijl het detail niet eens belangrijk voor de discussie is.
Detail? Dat "weg-met-ons" gedoe ligt aam de basis van de discussie.
quote:
Verder krijg jij ongetwijfeld geld uit belastinginkomsten op je rekening gestort, dus alleen al daarom is er een 'ons', hoe graag je ook wilt doen alsof dat er niet is.
Ad Hominems zijn leuk. *O*
  zondag 5 juni 2011 @ 22:17:30 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97761619
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens. En ik denk ook dat er verzet moet komen tegen de verloochening, wil onze cultuur niet ten onder gaan.

Maar hedonisme en individualisme zijn hele sterke krachten. Zolang er welvaart genoeg is, sciet je daar geen gaten in. Dat maakt de saamhorigheid zwak. En daarmee onze cultuur.
Jij noemt als belangrijke kenmerken van onze cultuur het hedonisme en het individualisme. Zeker het hedonisme zie ik helemaal niet zozeer als typisch voor de Nederlandse cultuur. Dus daar is alvast geen overeenstemming over!
Ik denk juist dat die kenmerken (die wel zeker zeer sterk in opkomst zijn), onze cohesie en onze kracht juist verminderen.

Los van dat heb ik zo weinig met die bepaalde trend in de Nederlandse maatschappij en identiteit (hedonisme, individualisme, secularisatie, ontaarding, relativisme, ietsisme, et cetera) dat ik daar al helemaal geen vinger voor uit wil steken.

Voor het Nederland dat bestaat uit feestvierende dertigers die van house-party naar meubelboulevard gaan, hun doden in een crematorium-drive-in lozen, hun huis iedere drie jaar herinrichten met Ikea-meubelen, 90% van hun vrienden via de social media 'kennen', niet weten waar aardappels vandaan komen, zonder problemen iedere 2 jaar verhuizen, nooit stilstaan bij de dood of het leven, hun tijd verblijven op vliegvelden, benzinestations, winkelcentra en alleen buiten Nederland ooit eens een halfuurtje in de natuur zijn, dat Nederland veracht ik vanuit de grond van mijn hart.
The End Times are wild
pi_97761641
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus de basis van onze cultuur is armoede. _O-
Je lijkt wat moeite te hebben met hoofd en bijzaken, en oorzaak en gevolg.
Eén basis van onze cultuur is de samenhang tussen arbeid van allerlei Nederlanders. Wel en niet bevriend, in dezelfde zuil, tijd, etc. Opbouwen van surplus, investeren in zaken als drooglegging, stedebouw, universiteiten. Doorgifte van kennis en ervaring. Doorvertellen van verhalen hoe het zo gekomen is.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 juni 2011 @ 22:19:30 #65
pi_97761753
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Je lijkt wat moeite te hebben met hoofd en bijzaken, en oorzaak en gevolg.
Eén basis van onze cultuur is de samenhang tussen arbeid van allerlei Nederlanders.
Alleen maar Nederlanders? :') Tot welke generatie?
quote:
Wel en niet bevriend, in dezelfde zuil, tijd, etc. Opbouwen van surplus, investeren in zaken als drooglegging, stedebouw, universiteiten. Doorgifte van kennis en ervaring. Doorvertellen van verhalen hoe het zo gekomen is.
Alleen Nederlandse verhalen? Alleen Nederlandse kennis?
pi_97761897
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij noemt als belangrijke kenmerken van onze cultuur het hedonisme en het individualisme. Zeker het hedonisme zie ik helemaal niet zozeer als typisch voor de Nederlandse cultuur. Dus daar is alvast geen overeenstemming over!
Ik denk juist dat die kenmerken (die wel zeker zeer sterk in opkomst zijn), onze cohesie en onze kracht juist verminderen.
Hedonisme zie ik als belangrijk deel van de huidige Nederlandse cultuur. Niet als deel van de Nederlandse cultuur van meer dan 50 jaar geleden. Integendeel; de cultuur zou je over alle zuilen heen daarover eensgezind kunnen verklaren; algemene afwijzing.

De cultuur is dan ook volgens mij nogal veranderd, de afgelopen (halve) eeuw.
pi_97761938
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie in NL voornamelijk meelopers, misschien komt dat kritische van een vreemde cultuur?
Dat komt doordat de elite de toegang tot de cultuur hiërarchisch gemaakt heeft. En nu ook geld als waarde-beoordelaar van cultuur in gaat stellen. Daar hoor je de Bolk dan weer niet over.
pi_97761973
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Redeneren naar het absurde is geen argumenteren.
Nee, nvt, nee, nee.
pi_97761991
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Wederom zucht en m'n laatste reactie op je getroll: het gaat om Europa hier, niet alleen NL.
pi_97762244
Hoe dan ook, jammer dat "Bolkestein: Hoe Europese trots omsloeg in zelfhaat" nou net niet gaat over dat HOE.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:30:49 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97762553
Uiteindelijk kan het enige zinnige antwoord op de vragen van PV zijn: omdat ik dat fijn vind. Omdat ik me het beste thuisvoel in dat spectrum van Europees/Nederlandse normen en waarden. En met mij waarschijnlijk nog wel wat anderen.

Natuurlijk valt alles door te relativeren. En dan eindig je met niks. Maar als ík het nu gewoon fijner vind wanneer hetgeen algemeen geaccepteerd wordt als 'de Nederlandse cultuur' bewaard blijft en een sterke invloed blijft uitoefenen op mijn directe omgeving, dan is dat toch gewoon zo?

Hierbij kan ik dan alweer als kanttekening plaatsen dat ik mij alweer veel minder verbonden voel met hetgeen meestal als de Nederlandse cultuur gepresenteerd wordt (is erg op Holland gericht) en dat ik me ook niet zo thuis voel met wat Sigme beschrijft als 'de tegenwoordige Nederlandse cultuur'.
Het interesseert me dan maar ook secundair wat er in Amsterdam allemaal gebeurt en of men daar tot Mekka bidt (zolang het maar niet teveel invloed heeft op Brabant, wat uiteraard wel zo is). Wat mij eigenlijk enkel boeit is zijn de mensen en de omgeving in mijn kleine stukje van Brabant, waar ik toch nog bijna dagelijks aangenaam verrast wordt over de taaiheid van onze gebruiken en zeden.

Zo kwam ik er vandaag nog achter dat op nog geen steenworp afstand van mijn woning een heus relikwie van de Heilige Antonius vereerd wordt! Kapel is opgericht in 2005 (iets verderop staat er een opgericht in 2010), en toen ik er binnenkwam brandden er 11 kaarsjes. Nu is het wel zondag, maar zo'n waxinelichtje brandt ook maar hooguit een paar uurtjes, dus het is er nog druk genoeg geweest.
The End Times are wild
  zondag 5 juni 2011 @ 22:31:08 #72
pi_97762575
quote:
9s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wederom zucht en m'n laatste reactie op je getroll: het gaat om Europa hier, niet alleen NL.
Ons = Europa?
pi_97762701
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ons = Europa?
Wat anders?
  zondag 5 juni 2011 @ 22:37:05 #74
pi_97762976
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:33 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Wat anders?
Ik spreek geen Grieks, ik eet geen bonen bij het ontbijt, ik ....
pi_97763186
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik spreek geen Grieks, ik eet geen bonen bij het ontbijt, ik ....
Je leeft in een democratie gebaseerd op Griekse filosofische ideeen en met wetten afgeleid van het Romeinse recht. Je individualisme is afgeleid van hoe men in de Renaissance de economie ging inrichten en dat je hier kan posten komt door de wetenschappelijke revolutie.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:43:36 #76
pi_97763361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Je leeft in een democratie gebaseerd op Griekse filosofische ideeen en met wetten afgeleid van het Romeinse recht. Je individualisme is afgeleid van hoe men in de Renaissance de economie ging inrichten en dat je hier kan posten komt door de wetenschappelijke revolutie.
Sillicon Valley ligt toch niet in Europa?
pi_97763524
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

En al deze kennis is overgebracht en beïnvloed door de Arabieren en Perzen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 5 juni 2011 @ 22:46:58 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97763557
Ik kan uit dat hele stuk eigenlijk niet halen wat Bolkestein nu eigenlijk precies wil.

En zijn idee dat we onszelf haten kan ik eigenlijk ook nergens met de praktijk staven.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:49:04 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97763694
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef fratsman het volgende:
Eens. Ophouden met die "weg met ons" houding van sommige politici.
Noem eens man en paard?
  zondag 5 juni 2011 @ 22:49:23 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97763708
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:46 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Leren jullie dat tegenwoordig op school? Alles is wel heel erg veel!
The End Times are wild
pi_97763709
quote:

[..]

Klopt, het is een cultuur met een sterk universele inslag (vandaar ook de constante kritiek op de definitie ervan).
  zondag 5 juni 2011 @ 22:50:03 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97763752
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan uit dat hele stuk eigenlijk niet halen wat Bolkestein nu eigenlijk precies wil.

En zijn idee dat we onszelf haten kan ik eigenlijk ook nergens met de praktijk staven.
We haten onszelf ook niet zozeer. We hebben wel weinig respect voor onze eigen cultuur en identiteit.
The End Times are wild
pi_97763827
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leren jullie dat tegenwoordig op school? Alles is wel heel erg veel!
Nee eigenlijk niet, ik las het in een wetenschappelijk blad, en vooral hoe krampachtig men hier mee omgaat.

Natuurlijk niet alles, maar wel veel ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 22:52:48 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97763910
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

We haten onszelf ook niet zozeer. We hebben wel weinig respect voor onze eigen cultuur en identiteit.
Waar blijkt dat dan uit?

Wat zou er anders moeten zijn dan?
pi_97763948
quote:

[..]

Het zijn golfbewegingen, een uitschieter naar boven in de geschiedenis heeft ons geleerd wat er mis kan gaan.
Ik ben nog steeds van mening dat nationalisme ingebakken zit bij het volk en dat een beetje cultuurrelativisme daar tegenover zetten geen kwaad kan.

Ik zie ook niet in in welk opzicht de Europese cultuur gevaar loopt. Mensen zijn hier het gelukkigst en de levensstandaard wordt bewonderd en als voorbeeld gezien wereldwijd.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:54:10 #86
pi_97764005
quote:

[..]

Iedereen heeft veel respect voor zijn eigen cultuur en identiteit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:55:44 #87
182269 sneakypete
On the edge
pi_97764105
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar er is geen "onze" identiteit en cultuur. Ik ben een individu.
Jouw identiteit is net zo min rotsvast als de Europese.
Je gebruikt relativisme gewoon wanneer het je uitkomt, terwijl datzelfde relativisme jouw ego natuurlijk ook gewoon opheft.
pi_97764130
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jouw identiteit is net zo min rotsvast als de Europese.
Je gebruikt relativisme gewoon wanneer het je uitkomt, terwijl datzelfde relativisme jouw ego natuurlijk ook gewoon opheft.
Wat is dit nou voor borrelpraat dan?
pi_97764157
quote:

[..]

Dat is wat jij echt gelooft he?
pi_97764300
quote:
15s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is wat jij echt gelooft he?
Het is ook gewoon waar, naast dat de Byzantijnen ook belangrijk waren in het begin van de Renaissance. Je hoeft niet met Ahmadinejad of Hamas te gaan huggen of Bin Laden niet neer te knallen om dat gewoon te accepteren.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:02:46 #91
182269 sneakypete
On the edge
pi_97764576
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:56 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor borrelpraat dan?
Volgens mij snap je gewoonweg niet wat ik bedoel:
Wat maakt Europa Europees? Het is net zo'n vraag als wat jou jezelf maakt. Wanneer vindt dat Europa niets is, misschien ben je zelf dan ook wel niets.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:05:59 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97764783
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:53 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het zijn golfbewegingen, een uitschieter naar boven in de geschiedenis heeft ons geleerd wat er mis kan gaan.
Ik ben nog steeds van mening dat nationalisme ingebakken zit bij het volk en dat een beetje cultuurrelativisme daar tegenover zetten geen kwaad kan.
Dat ben ik wel met je eens. Maar puur voor het behoud is het wel noodzakelijk dat er voldoende waarde aan wordt toegekend.
quote:
Ik zie ook niet in in welk opzicht de Europese cultuur gevaar loopt. Mensen zijn hier het gelukkigst en de levensstandaard wordt bewonderd en als voorbeeld gezien wereldwijd.
De Europese cultuur is sowieso onderhevig aan verandering (zoals iedere cultuur altijd op den duur). Er zijn mi twee krachten die sterk zijn: op de eerste plaats het riedeltje Amerikanisering(consumentisme, etc)secularisering/ontaarding en op de tweede plaats (een feitelijke tegenbeweging aan de eerste) de invloed van de massa-immigratie uit de derde wereld, met name de islam. De eerste is dus duidelijk intern van aard, de tweede extern.
The End Times are wild
pi_97765244
Respect en waarde voor eigen cultuur zijn inderdaad golfbewegingen. In de afgelopen paar honderd jaren is deze naar boven geschoten (kolonialisme, joden uitmoorden), waarna als gevolg daarvan na de WO2 deze naar beneden is geschoten: cultuurrelativisme waar we nu in zitten. Met de grote immigratie rijst de vraag in hoeverre de Europese cultuur aangetast wordt.

De immigratie neemt af, en na verloop van tijd zal dit gereduceerd zijn tot beperkte immigratie. Ik promoot kennisimmigratie, waar het land wat aan heeft. Ik denk dat het cultuurrelativisme in de loop der tientallen jaren geleidelijk aan verdwijnt, omdat men de "compensatie van het verleden" in de vorm van cultuurrelativisme langzaam beu begint te worden. Dat zie je ook aan de openheid van deze discussie; 20 jaar geleden hadden we niet zo open hierover kunnen discussieren.

Dus nee, ik geloof niet zo in dat angstdenken :)
pi_97765482
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef fratsman het volgende:
Eens. Ophouden met die "weg met ons" houding van sommige politici.
Dit is nou net het hele probleem van deze discussie. Het gaat uiteindelijk altijd tussen de 2 extremen, altijd tussen het weg-met-ons-groepje en het weg-met-alle-anderen-groepje. Het gezonde midden is er nooit..
  zondag 5 juni 2011 @ 23:19:17 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97765652
Ach cultuurrelativisme hoeft niet erg te zijn mits het niet gebruikt wordt om dingen die naar onze waarde echt fout zijn recht te praten.

Een voorbeeld:
-Ik heb er begrip voor dat Duitsers zeer formeel zijn in werksituaties

-Maar ik heb helemaal geen begrip voor ouders die dochters gedwongen uithuwelijken
  zondag 5 juni 2011 @ 23:20:30 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97765723
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dit is nou net het hele probleem van deze discussie. Het gaat uiteindelijk altijd tussen de 2 extremen, altijd tussen het weg-met-ons-groepje en het weg-met-alle-anderen-groepje. Het gezonde midden is er nooit..
En ik vraag me ook nog steeds af wie die "weg met ons" politici nu precies zijn?
  zondag 5 juni 2011 @ 23:23:34 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97765909
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En ik vraag me ook nog steeds af wie die "weg met ons" politici nu precies zijn?
Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?
quote:
Politiek
Jacques Wallage (PvdA, Burgemeester Groningen, ex-staatssecretaris)
Marcel van Dam (PvdA, drankorgel, Vara-voorzitter, demoniseerder, '68-er)
Wim Kok (PvdA, links lullen, rechts vullen, '68-er)
Bram Peper (PvdA, links lullen, rechts vullen, '68-er)
Relus ter Beek (PvdA, links lullen, rechts vullen, '68-er)
Hans Alders (PvdA, CvK Groningen)
Joop den Uyl (dood, Godfather van de Linkse Kerk)
Johan Stekelenburg (dood, ex-vakbondsleider, links lullen, rechts vullen)
Wim Duisenberg (PvdA, 68'er, gulden inwisseld voor Euro, ziel en zaligheid verkocht aan Europa)
Hedy d'Ancona (PvdA, excuustruus, links lullen, rechts vullen)
Ed van Thijn (PvdA, ex-burgemeester Amsterdam)
Job Cohen (PvdA, burgemeester Amsterdam, papper en nathouder)
Jan Pronk (PvdA, '68-er, milieufreak, links 'geweten' PvdA)
Rogier van Boxtel (D'66, demoniseerder)
Jos van Kemenade (PvdA, '68-er, ex-CvK Noord-Holland, senaat)
Tineke Netelenbos (PvdA, oud-minister Verkeer en Wat er Staat)
Ad Melkert (PvdA, demoniseerder, ex-minister ESF-fraude)
Paul Rosenmöller (GroenLinks, demoniseerder, links lullen, rechts vullen)
Femke Halsema (GroenLinks, pinnige excuustruus)
Dries van Agt (CDA, ex-premier, wil Nederland afschaffen)
Max van den Berg (CPN, communist, mede verantwoordelijk art.1 grondwet)
Harry van de Berg (PvdA, '68-er)
Thom de Graaff (D'66, vice-president, krullebol, demoniseerder)
Gerrit Zalm (VVD, verantwoordelijk Euro, en uitverkoop aan Europa)
Hans Kombrink (PvdA Rotterdam)
Fatima Elatik (PvdA, demoniseerder, excuus-allochtoon, haatdoekjesdraagster, Wethouder deelraad Amsterdam)
Rob Oudkerk (PvdA, wethouder Amsterdam, ex-kamerlid)
Wouter Bos (PvdA, fractievoorzitter, schimmige stemmentrekker)
Hans Dijkstal (ultra linkse vleugel VVD, demoniseerder)
Adri Duivesteyn (PvdA)
Anja Meulenbelt (SP senator)
Karel Glastra van loon (SP denktank)
Ella Kalsbeek (PvdA)
Hans van Mierlo (D66 uitvinder, orakel zonder hersens)
Klaas de Vries (kopstuk PvdA, schrijftafelmoordenaar Fortuyn)
Marijke Vos (groezelig slinks)
Ruud Koole (voorzitter PravdA)
W. Duyvendak (rara, wat heeft die man gedaan?)
De broer van W. Duyvendak (die van dat linkse onderzoeksbureau)
Dick Benschop (PvdA campagneleider en europamiskundige)
Bert Middel (PvdA, heeft duizenden gelukzoekers binnengelaten)
Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA: excuus-truus)
Minister Brinkhorst (D'66 LPF'ers zijn honden, verantwoordelijk voor dierengenocide)
Miryam Araough (internationale socialisten)
Hannah Belliot (excuus PvdA wethouder)
Tara Singh Varma (GL, multikul profeet, leugenaar, dief, bewezen aanstelster)

Media
Jan Blokker (Columnist Volkskrant)
Hans Laroes (Hoofdredacteur NOS-journaal, exponent Linkse media)
Job Frieszo (Journalist NOS-journaal, demoniseerder)
Fons de Poel (Journalist KRO, demoniseerder)
Peter Giessen (Journalist Volkskrant, demoniseerder)
Gerrit Wolfesperger (D'66, bestuursvoorzitter Publieke omroepen)
Freek de Jonge, (linkse cabaretier)
Youp van 't hek (linkse cabaretier)
Harry de Winter, (linkse programmamaker)
Barend & Van Dorp, (linkse journalisten/programmamakers)
Jan Mulder (linkse zwerver, zéér nare man)
Jeroen Pauw, (linkse journalist)
Riek Rensen, (linkse ex-hoofdredacteur NOS-journaal)
Clairy Polak, (linkse presentatrice NOS-journaal, ex AT5)
Dolf Jansen, (linkse programmamaker)
Willem Lust, (linkse redacteur NOS-journaal)
Martin van Rossum (linkse zgn. Amerikadeskundige)
Bart Tromp (linkse columnist, demoniseerder)
Kees Driehuis, (linkse ex-presentator NOS-journaal)
Vera Keur, (linkse netmanager Publieke Omroepen)
Rob Trip, (linkse ex-presentator NOS-journaal)
Felix Rottenberg, (PvdA, ex-voorzitter, programmamaker, etc)
Matthijs van Nieuwkerk, (linkse programmamaker)
Paul Witteman, (linkse journalist/programmamaker)
Ferry Mengele (linkse parlementaire journalist DenHaag Vandaag)
Max de Bok (Nieuwspoort-voorzitter actief PvdA-lid)
Roel van Duijn, (GroenLinks, ex-provo, ex-wethouder Amsterdam)
Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC-Handelsblad)
Freek van der Linden (journalist)
Max Pam (journalist)
Max van Wezel (radio 1 journaal)
Freddy van Tijn (Radio1 journaal)
Henny stoel (NOS)
Matty Verkamman (journalist Trouw, demoniseerder)
René Cuperus, (Wiardi Beekman Stichting PvdA, demoniseerder)
Els Kuijper (lijsttrekker PvdA Rotterdam, demoniseerder)
Jaap van Ginneken, (politiek psycholoog Parool, demoniseerder)
Wouke Scherrenburg ("NOS DH vandaag, ga toch koken mevrouw".)
Henk van Hoorn (radio 1, met het oog op morgen) Noemde gisteren Fortuyn een hype waaraan 'gelukkig' een einde is gekomen.
Peter van Ingen, (Buitenhof)
John Janssen van Galen (presentator van met het oog op morgen)
Jan Tromp (ex-presentator van met het oog op morgen)
Joop van Zijl (ex-presentator van met het oog op morgen)
Frits Abrahams (columnist NRC)
Jack Spijkerman (PvdA, overtuigt soci-demo met enorme media macht)
Lebbis/Janssen (SP aanhangers, ultra linkse cabaretiers met aanzien en groot tv/theater bereik)
Prem Radhakishun (SP aanhanger, doorgeslagen multikul 'solver' met door ons betaalde NPS zendtijd NED3 'Premtime')
Maartje van Wegen (Domme, geile, Koninginnefreak: tot haar grote spijt had Leefbaar Rotterdam meer dan 33% van alle stemmen in Rotterdam)
Pim van Galen (NOS den Haag vandaag)
Marjolijn Uitzinger (avro, radio 1)

Rechtspraak
Frans Bauduin (rechter vvdg)

Overig
Volkert van der Graaf (politiek moordenaar, melkertbaan bij VMO).
Gretta Duisenberg (importeren jihad en jodenhaat)
Saar Boerlage (Amsterdam Anders, beroepsactiviste)
Bea Post (SP aanhangster, directie Postcode Loterij, links lullen-rechts vullen, miljoenen connectie links actiewezen)
Manuel Kneepkens (Stadpartij Rotterdam, demoniseerder)
The End Times are wild
pi_97766094
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel geen politicus, maar wel een goed voorbeeld denk ik: Die (Nederlandse) vrouw wat ooit bij een kliniek klaagde over schilderijen van varkens omdat die misschien wel eens beledigend zouden kunnen zijn voor moslims (en de kliniek die die klacht ook nog eens serieus neemt).
  zondag 5 juni 2011 @ 23:30:21 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97766342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?

[..]

Het is allemaal een groot complot zo te zien.

Maar ik kan van deze mensen niet een uitspraak herinneren die op "weg met ons" slaat
pi_97766351
Heel apart dat veel mensen in die lijst gepakt worden op de 'uitverkoop aan Europa' terwijl het hier over de Europese trots gaat. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')