Nu vind ik de term 'cultuurrelativist' sowieso al een laffe term, maar ik weet zeker dat Volkert van der Graaf alles behalve een relativist is.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?
[..]
Dat is een of ander haatlijstje van gefrustreerde Fortuyn aanhangers die een groot complot verzonnen tegen hun idool om zijn critici de mond te kunnen snoeren.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Heel apart dat veel mensen in die lijst gepakt worden op de 'uitverkoop aan Europa' terwijl het hier over de Europese trots gaat.
Dat is het dualistische van die manier van denken. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niemand om Verlichting, Europa, anti-antisemitisme, homorechten en dergelijke. Dat is het dilemma van wat ik dan maar volks-rechts zal noemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Heel apart dat veel mensen in die lijst gepakt worden op de 'uitverkoop aan Europa' terwijl het hier over de Europese trots gaat.
QFTquote:Op zondag 5 juni 2011 23:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu vind ik de term 'cultuurrelativist' sowieso al een laffe term, maar ik weet zeker dat Volkert van der Graaf alles behalve een relativist is.
Hoe naargeestig moet jouw leven zijn als je er altijd zo zuur in staat?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ontvang je de mailing met de actuele weg-met-ons-lijst niet?
[..]
Zo werkt dat niet... Het zijn zondebokken... En dan is het niet nodig dat ze schuldig zijn....quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is allemaal een groot complot zo te zien.
Maar ik kan van deze mensen niet een uitspraak herinneren die op "weg met ons" slaat
Volgens mij snap je het hele stuk dan niet. Bolkestein is juist blij dat de huidige politici het immigratiebeleid van de afgelopen decennia veroordelen, terwijl jij aangeeft dat diezelfde politici nog steeds slap reageren. Hoe kun je het nou met een stuk eens zijn als je in diezelfde reactie de inhoud ervan weerspreekt?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
--------------------------------------------
Ben het er wel mee eens. Als ik iedere keer weer zie hoe slap Europese politici reageren als er weer eens bootladingen ongewensten binnen komen. En maar miepen dat ze er niets tegen kunnen doen ipv ze met de boot waarmee ze van Lampedusa naar het vaste land worden gevaren ze linea recta op het strand van Libie dumpen.
En dan figuren als Khadaffi lid van de mensenrechtenraad
Wat een arrogantie...quote:Op zondag 5 juni 2011 21:11 schreef Louis22 het volgende:
Wat een wannabe, die Bolkestein. In het land der randdebielen (VVD), is iemand die 2 boeken heeft gelezen een intellectueel, zullen we maar zeggen.
Juist.quote:Dat de wereld beter af is als Europa meer voor haar waarden opkomt, illustreert Bolkestein met de huidige situatie binnen de Verenigde Naties. Binnen dit instituut - ooit opgericht door het westen - houdt tegenwoordig een meerderheid zich alleen bezig met afgeven op datzelfde westen en Israel, stelt Bolkestein. Als voorbeeld noemt hij de verkiezing van de Libische leider Moeammar Kadaffi in de VN-raad voor mensenrechten en de benoeming van een antiwesterse Senegalees die dertien jaar lang Unesco mocht leiden 'alsof het een Afrikaans dorp was en hij de stamoudste'. "In 1984 verlieten de VS Unesco, in 1985 gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Singapore. De continentale Europese landen bleven zitten en lieten zich naar behoren tuchtigen."
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef De_Nuance het volgende:
Van Bolkestein is bekend dat hij Israël een zeer warm hart toedraagt en dat dat zijn mening en visie inzake sommige dagen helaas vertroebelt.
quote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.
Ferry Mengele is wel grappigquote:Op zondag 5 juni 2011 23:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een of ander haatlijstje van gefrustreerde Fortuyn aanhangers die een groot complot verzonnen tegen hun idool om zijn critici de mond te kunnen snoeren.
Je bent aan het trollen ?quote:Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is dus zoals gewoonlijk volgens links/allochtoon-NL de schuld van de joden.
Het is een troll.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat een arrogantie...![]()
Zeker nog steeds gefrustreerd dat de regering maar niet valt...
Waarom zouden die landen zich niet meer tot de 'derde wereld' rekenen als wij ons arroganter opstellen?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:26 schreef RM-rf het volgende:
Verder is het natuurlijk gewoon en slimme keuze om als wets-europa vooral niet arrogant van de hoge toren te willen blazen en heel toeschietelijk te zijn naar derde-wereldlanden... dat is dé methode om zulke landen klein te houden..
Het wordt poas gevaarlijk als die landen zélf niet meer zich tot die 'derde wereld' laten rekenen en gewoon zélf onafhankelijk en zonder zich tezeer op het mekkeren over europa te richten...
Dat gebeurt óók en daarvoor dient west-europa zich zo mogelijk nog meer beduchter te zijn dan een gezocht 'zondebok-idee' over moslims, vluchtelingen en afrikanen:
Klopt ja, demografisch delven wij het onderspit. Of daar begint het op te lijken.quote:Een veel groter gevraag komt op in India, Brazilie, China en dat 'gevaar' is niet de 'stroom aan vluchtelingen', of dat die landen voroal 'klagen'.... maar vooral dat zulke landen zo hard groeien dat ze mogelijk europa economisch gaan 'wegconcurreren als europa zo navelstaarderig, xenofoob én 'isolationisme-gericht' blijft...
overigens heeft west-europa gezien de bevolkingsontwikkeling al een zwaar nadeel tov die 'groeilanden', die een ras ontwikkelende en groeiende jonge bevolking hebben, waarbij wets-europa veranderd in een gezapig 'ouden-van-dagen-huis'....
dat heeft dar ook helemaal niks mee te maken...quote:Op maandag 6 juni 2011 16:44 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zouden die landen zich niet meer tot de 'derde wereld' rekenen als wij ons arroganter opstellen?
Europa is inderdaad veel te veel bezig met dat soort politiek-correcte discussies. Maar is dat niet hele probleem dat Bolkestein aanhaalt: dat we een soort cultuur van medelijden met de rest van de wereld hebben en ons daarom verplicht voelen om de politiek-correcte discussies te voeren.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat heeft dar ook helemaal niks mee te maken...
enkel is dat en verandering die die landen kennen...
waar bv afrika zichzelf graag opstelt als 'slachtoffer' en daarover een heel politiek-correct gezeik bestaat dat eigenlijk irrelevant is en veelal een nietszeggend politiek spelletje (ook niet óf Kadafi nu wel of niet lid is van de mensenrechtenraad of een afrikaan de UNESCO leidt)..
ondertusen doen andere landen en regio's juist niet mee met dat navelstaarderige welles-niets-spelletje waar ook Bolkestein zich in die hele column vooral op richt met dat gezeik van een 'culturele strijd' tussen het 'westen' en andere gebieden...
bv landen als China hebben minder behoefte zich te mengen in disucssies of wets-europa nu wel of niet 'trots' is, omdat hun economie vooral om de pegels draait en dat doen de chinezen slim, erg slim...
lekker bepaalde groepen in euzropa laten miepen over 'het gevaar van de moslims'... en over een tijdje werken we ook in Europa gewoon voor een werkgever uit Peking of Shanghai...
wat natuurlijk geen moslims zijn
mwah, alhoewel ik Bolkestein hoog heb zitten vind ik dat hij juiszt zélf zich laat meeslepen met een soort van politiek-correcte 'zelf-kastijding...:quote:Op maandag 6 juni 2011 17:00 schreef waht het volgende:
[..]
Europa is inderdaad veel te veel bezig met dat soort politiek-correcte discussies. Maar is dat niet hele probleem dat Bolkestein aanhaalt: dat we een soort cultuur van medelijden met de rest van de wereld hebben en ons daarom verplicht voelen om de politiek-correcte discussies te voeren.
de retoriek is van een fundamentalist ?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:10 schreef RM-rf het volgende:
lees bv een zin als "Alleen op die manier kan Europa haar culturele zelfmoord voorkomen en haar klassieke waarden herstellen."
Omdat ik het niet gemaakt heb.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:51 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zou je eigenlijk niet trots zijn op Nederland?
1) Dat lijstje was natuurlijk ironisch. Ik denk dat de meesten dat wel door haddenquote:Op maandag 6 juni 2011 08:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe naargeestig moet jouw leven zijn als je er altijd zo zuur in staat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |