quote:In de oude verhalen van grieken en romeinen zitten vaak toch ook goede verhalen en overpeinzingen? Dat iets geschiedkundig niet klopt is geen reden om het af te doen.
Bij mij is het vooral een kwestie van opgroeien rond het te strenge milieu. Ik vind het zonde van je leven als je enige doel is zo calvinistisch mogelijk te doen, recht = aanrecht en niet naar de bioscoop mogen.
Dat rottige gebeurtenissen nogal eens aangezien worden als een straf vind ik ook stom.
Dat was het.![]()
Sorry? Waar slaat dit nou weer op? Gelovigen zouden geen wetenschappers kunnen zijn omdat ze geloven in een god? Iedere wetenschapper doet onderzoek om te kijken of wat hij/zij denkt klopt. Een wetenschapper die gelooft dat het Higgs-deeltje bestaat (om maar een voorbeeld te noemen) verzint experimenten om te kijken of dit klopt. Waarom zou dat ander onderzoek zijn dan wanneer een niet-gelovige wetenschapper het doet, die óók gelooft dat het Higgs-deeltje bestaat?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik neem gelovige geologen / natuurkundigen / biologen etc absoluut niet serieus. Die kijken imho niet naar de feiten maar naar wat in hun gelovige straatje past. Dat is geen wetenschap.
Dat is waar. Het is altijd lastig om je niet teveel door je scholing / opvoeding / eerder behaalde resultaten etc te laten beïnvloeden. Maar gelovige wetenschappers kúnnen niet anders, zonder hun geloof los te laten, dat is het verschil.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat doen de niet-gelovige biologen / geologen / natuurkundigen ook, op hun manier.
Ik doel natuurlijk op onderzoek waarbij de informatie uit de Bijbel conflicteert met buiten-Bijbelse informatiequote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Sorry? Waar slaat dit nou weer op? Gelovigen zouden geen wetenschappers kunnen zijn omdat ze geloven in een god? Iedere wetenschapper doet onderzoek om te kijken of wat hij/zij denkt klopt. Een wetenschapper die gelooft dat het Higgs-deeltje bestaat (om maar een voorbeeld te noemen) verzint experimenten om te kijken of dit klopt. Waarom zou dat ander onderzoek zijn dan wanneer een niet-gelovige wetenschapper het doet, die óók gelooft dat het Higgs-deeltje bestaat?
Dat is niet waar. Je kunt de keuze maken geen onderzoek te doen op terreinen waarbij je geloof in de weg staat, maar iedere wetenschapper doet onderzoek aan de hand van zijn eigen overtuiging dat iets (waarschijnlijk) op een bepaalde manier in elkaar zit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is waar. Het is altijd lastig om je niet teveel door je scholing / opvoeding / eerder behaalde resultaten etc te laten beïnvloeden. Maar gelovige wetenschappers kúnnen niet anders, zonder hun geloof los te laten, dat is het verschil.
Het Higgs-deeltje wordt gezien als bewijs van de evolutietheorie, het ontstaan van het heelal. En zo gek is die bocht niet, er staat in de bijbel iets in de trant van 'voor god is een dag als jaren en kan een jaar zijn als een dag'.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doel natuurlijk op onderzoek waarbij de informatie uit de Bijbel conflicteert met buiten-Bijbelse informatie.
Als gelovige wetenschapper ga je je dan in rare bochten wringen om eea toch te laten kloppen, bijvoorbeeld door de schepping symbolisch voor te stellen.
Dus volgens jou gaat een gelovige wetenschapper niet uit van de principes uit de Bijbel en kan hij zijn religieuze overtuiging volledig loslaten? Nou nee, lijkt me niet. Geloof is een zó ingebakken iets. Vergeet niet dat ik zelf ooit gelovig ben geweest, hè, ik weet hoe hardnekkig het geloof in God kan zijn en hoe creatief een christen kan zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je kunt de keuze maken geen onderzoek te doen op terreinen waarbij je geloof in de weg staat, maar iedere wetenschapper doet onderzoek aan de hand van zijn eigen overtuiging dat iets (waarschijnlijk) op een bepaalde manier in elkaar zit.
Ben je gelovig geweest of gelovig opgevoed?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaat een gelovige wetenschapper niet uit van de principes uit de Bijbel en kan hij zijn religieuze overtuiging volledig loslaten? Nou nee, lijkt me niet. Geloof is een zó ingebakken iets. Vergeet niet dat ik zelf ooit gelovig ben geweest, hè, ik weet hoe hardnekkig het geloof in God kan zijn en hoe creatief een christen kan zijn.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doel natuurlijk op onderzoek waarbij de informatie uit de Bijbel conflicteert met buiten-Bijbelse informatie.
Als gelovige wetenschapper ga je je dan in rare bochten wringen om eea toch te laten kloppen, bijvoorbeeld door de schepping symbolisch voor te stellen.
dat is echt onzin. mijn vriendje is gelovig en aardwetenschapper. vanuit wat hij in zijn studie tegenkomt weet hij wat de feiten zijn, en in zijn geloof neemt hij een positie in die past bij de feiten. hij weet het allemaal ook niet zeker (de geloofkant) maar zal nooit de wetenschap aan een godbeeld aanpassen. eerder andersom.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik neem gelovige geologen / natuurkundigen / biologen etc absoluut niet serieus. Die kijken imho niet naar de feiten maar naar wat in hun gelovige straatje past. Dat is geen wetenschap.
Elk vakgebied heeft zijn hardnekkige oude denkbeelden/theorieën waar mensen ondanks tegengesteld bewijs toch in blijven geloven. Dat is niet zo anders dan een religieus dogma.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dus volgens jou gaat een gelovige wetenschapper niet uit van de principes uit de Bijbel en kan hij zijn religieuze overtuiging volledig loslaten? Nou nee, lijkt me niet. Geloof is een zó ingebakken iets. Vergeet niet dat ik zelf ooit gelovig ben geweest, hè, ik weet hoe hardnekkig het geloof in God kan zijn en hoe creatief een christen kan zijn.
Juist.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Elk vakgebied heeft zijn hardnekkige oude denkbeelden/theorieën waar mensen ondanks tegengesteld bewijs toch in blijven geloven. Dat is niet zo anders dan een religieus dogma.
Jij kunt juist niet loslaten dat niet alle Christenen zo zijn als jij denkt vanuit je (sorry) toch beperkte ervaring. Zeker de Christelijke wetenschapper is bij uitstek iemand die dat wél kan loslaten. Anders word je toch ook geen wetenschapper.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vind dat de tien geboden een goede richtlijn zijn om naar te leven. De mensen in m;n omgeving weten wel dat ik gelovig ben, soms shockeer ik wat collega's of 'nieuwe' contacten even door het te melden. Als christen schiet ik soms (vaak) tekort, als mens doe ik het nog best aardig denk ikquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:36 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Juist.
li, wat doe je ermee in je dagelijks leven?
Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
ik word altijd spontaan Christelijker van dit soort discussies....
Jij verwoordt precies wat ik ook zie in mijn omgeving.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
dat is echt onzin. mijn vriendje is gelovig en aardwetenschapper. vanuit wat hij in zijn studie tegenkomt weet hij wat de feiten zijn, en in zijn geloof neemt hij een positie in die past bij de feiten. hij weet het allemaal ook niet zeker (de geloofkant) maar zal nooit de wetenschap aan een godbeeld aanpassen. eerder andersom.
Maar jij bent je gaan afkeren van het christendom en zoekt in (bijna) alles de domheid van mensen die nog wel geloven omdat zij 'het licht' nog niet gezien hebben. Of tenminste, zo komt het op mij over, correct me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
Inderdaad, mensen die de Bijbel echt letterlijk nemen zullen misschien niet eens wetenschapper worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jij kunt juist niet loslaten dat niet alle Christenen zo zijn als jij denkt vanuit je (sorry) toch beperkte ervaring. Zeker de Christelijke wetenschapper is bij uitstek iemand die dat wél kan loslaten. Anders word je toch ook geen wetenschapper.
Dat begrijp ik niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
De agnost.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:43 schreef conleche het volgende:
Ik vind het beter om toe te geven dat je geen idee hebt, dan om te zeggen: god is er, want ik geloof erin.
Hmm. Ik ben volledig atheïst. Maar ik kan religie scheiden van godsdienst, geloof van weten, bewijs van overtuiging, liefde van gemakzucht en hoofd- van bijzaak.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:36 schreef loveli het volgende:
Ben benieuwd wat sigme aan deze discussie bij te dragen heeft.
Yup, maar sterk aanleunend tegen de atheïst, aangezien ik het bestaan van (een) god wel erg onwaarschijnlijk acht.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:45 schreef loveli het volgende:
[..]
De agnost.
Om terug te komen op de mannendiscussie van gisteren, Rubinstein over God:
haha me2, ben wel christelijk opgevoed etc. maar doet er tegenwoordig vrij weinig meer mee. Ik weet nog dat ik het raar vond dat ze bij mijn vriend thuis niet bidden voor het eten... tegenwoordig doen wij het in mijn huis ook nietquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef kwakz0r het volgende:
ik geloof dat God er is, en dat er op een bepaald moment in de geschiedenis verhalen en een dogmatiek bij zijn bedacht die gebaseerd zijn op de identiteitsvorming van bepaalde volkeren/joden in een bepaalde regio in een bepaalde tijd. Een groot deel van die verhalen passen wat mij betreft bij het streven dat een god als God voor de mensheid heeft: namelijk goedheid, meededogen, naastenliefde, etc.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet.
Dat je gelooft dat er iets zou kunnen zijn, kan ik best begrijpen, want zelfs al geloof je in bv de oerknal: wat was er daarvoor dan? Want die deeltjes moeten ook ergens vandaan zijn gekomen. Ik heb geen idee.
Maar dat je gelooft in iets wat op een bepaald moment in de geschiedenis is bedacht, dat snap ik dan echt niet. Dat is voor mij even raar als geloven in de oude Egyptische goden, of elke andere god.
Ik vind het beter om toe te geven dat je geen idee hebt, dan om te zeggen: god is er, want ik geloof erin.
Had je dat laatst niet ook al? Pas eens op jij!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:59 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga lekker binnen vegeteren want bijna ieder onbedekt stukje huid is verbrand. En ik moet huiswerk maken. Bwuuuh.
*Boks*quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:07 schreef Mixende_match het volgende:
en ik zit binnen... op mijn werk tot 5u.
Want het hoofd op hol brengen van gelovigen wil je niet? Of vind je die niet in de bouwmarkt? Tss, over vooroordelen gesprokenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:02 schreef loveli het volgende:
Ik ga lekker in m'n zeegroene jurk met goudkleurige schoentjes en witte benen naar een bouwmarkt. Even een paar ongelovigen het hoofd op hol jagen
Nee laatste keer is vorig jaar geweest. Ik verbrand ieder jaar een keer aan het begin van het seizoen omdat ik de eerste warme dag buiten vergeet om me in te smeren. Ben al wel verstandiger geworden, zodra ik merkte dat mn gezicht roder werd deed ik een hoedje op en toen mijn schouders begonnen te gloeien deed ik een shirt met mouwen aan. Helaas allemaal net iets te laat. Voordeel: ik verbrand meestal 1x per lichaamsdeel en heb daarna een beschermend laagje zodat ik er op vakantie geen last meer van hebquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Had je dat laatst niet ook al? Pas eens op jij!
Die zijn natuurlijk niet van de leg te krijgen (en gewend aan vrouwen in jurken).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Want het hoofd op hol brengen van gelovigen wil je niet? Of vind je die niet in de bouwmarkt? Tss, over vooroordelen gesproken![]()
.
Maar loveli in groene jurk is wel van een ander kaliberquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk niet van de leg te krijgen (en gewend aan vrouwen in jurken).
Statistiekquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Want het hoofd op hol brengen van gelovigen wil je niet? Of vind je die niet in de bouwmarkt? Tss, over vooroordelen gesproken![]()
.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aargh, ik zit op het station te wachten...
Dikke vrouwen met cellulitis in jumpsuits, met tube tops, triangelbikinitopjes![]()
![]()
quote:
Ik hou wel van het juiste antwoord.quote:
Mijn liefste heeft striae. Op z'n billen en bovenbenen. Ik vind het mooiquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, onlangs een partij mannen gezien met striae. Was een gevalletje n=30 en er waren er maar 3 bij zonder overgewicht. Heb de groep niet bestudeerd (over het hoofd zien was moeilijker), maar gok dat er 10 bij zaten met striae.
Zonneschade? Ik bedoel dat als ik 1x verbrand, het daarna niet meer gebeurd en ik dan gewoon bruin word. Sowieso als het rood is weggetrokken, blijft er bruin achter. Pigment beschermt toch tegen zonlicht?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
En chico, wat jij een beschermend laagje noemt, noemt een dermatoloog zonneschade. Als je dit jaarlijks doet tot je 60e kan je er best last van krijgen.
Buiten dat is een verbrande huid ook op de korte termijn heel oncharmant.
pigment beschermt, maar ís in feite al zonneschade. verdikking van de pigmentlaag betekent celverandering, en hoe vaker die celverandering voorkomt, hoe groter de kans dat er iets verkeerd deelt en er zich huidkanker vormt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zonneschade? Ik bedoel dat als ik 1x verbrand, het daarna niet meer gebeurd en ik dan gewoon bruin word. Sowieso als het rood is weggetrokken, blijft er bruin achter. Pigment beschermt toch tegen zonlicht?
En ik doe het niet expres, ik onderschat de zon blijkbaar ieder jaar minstens 1x.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:35 schreef conleche het volgende:
Ja dat bedoel ik! Maar verder zijn ze wel aangenaam hoor haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat Pief dit bedoelt. Die plooitjes aan de onderkant. Vind ik ook niet zo mooi nee. Deze billen zijn sws vrij weerzinwekkend.
Hmmmm, misschien is een spoiler wel beter. Bijlezen tijdens ontbijt wordt anders minder aangenaam. *spoiler zet*Worry is a misuse of imagination
M. heeft dat op zn bovenbenen. Tot in de tweede klas van middelbare klas was hij 't kleinste jongetjen in de klas. En toen kwam ineens zijn groeispurt: dat icm met heel veel lopen/wandelen en hoppa: striae. (Wel echte mannenbenen btw, niet van die sprietjes)quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, onlangs een partij mannen gezien met striae. Was een gevalletje n=30 en er waren er maar 3 bij zonder overgewicht. Heb de groep niet bestudeerd (over het hoofd zien was moeilijker), maar gok dat er 10 bij zaten met striae.
Jij bent van jongsaf in aanraking geweest met bepaalde mindere punten van "de kerk", maar hebt er geen vijandige (Maarten 't Hart) gevoelens aan over gehouden (om je in een hokje te plaatsen: van huis uit niet gelovig, maar in een artikel 31 dorp opgegroeid en daar op school basiskennis opgedaan? Of was je wel kerkelijk (of christelijk?) van huis uit? Mea culpa dat ik niet alles onthoudquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef sigme het volgende:
En nu ben ik toch benieuwd wat je vindt van wat ik vind.
Ik wilde dat meer mensen de gave hadden om die scheiding te kunnen maken te kunnen maken. De dingen die jij aanstipt over groepsdwang/wil opleggen zijn net de dingen waardoor ik moeite heb om een kerk te kiezen om me bij aan te sluiten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Ik ben volledig atheïst. Maar ik kan religie scheiden van godsdienst, geloof van weten, bewijs van overtuiging, liefde van gemakzucht en hoofd- van bijzaak.
Ik hou niet van mensen die hun overtuiging aan anderen willen opleggen. Veruit de meeste mensen hebben hele nare trekjes op dat terrein. Toen de meeste mensen godsgelovig waren, uitten die trekjes zich bij wijze van exponenten van dat godsgeloof. Tegenwoordig doen ze dat meestal als uiting van ongeloof. De kern is gelijk, de kern blijft de menselijkheid.
En de groepsdwang die bij gevoeligen dat soort nare eigenschappen verstrekt, is een variant van een gevoelde verplichting die mensen aanzet tot onbaatzuchtig helpen. Helaas is die variant van de groepsdwang wel een stuk minder sterk in onze huidige maatschappij.
Oh, en ik heb op m'n 18e ofzo m'n haar gemillimeterd.
Volgens mij heb jij idd ook een hele lichte huid he? Tenminste, ik schat het een beetje in zoals mijn eigen velletje. Echt roomblank, of hoe je het ook wilt noemen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
pigment beschermt, maar ís in feite al zonneschade. verdikking van de pigmentlaag betekent celverandering, en hoe vaker die celverandering voorkomt, hoe groter de kans dat er iets verkeerd deelt en er zich huidkanker vormt.
bruin worden is zelfbescherming, om nog meer zonschade te voorkomen.
dat gezegd hebbende ben ik eergisteren verbrand, voor t eerst dit jaar en hopelijk voor t laatst.... ik pas altijd goed op, loop standaard met factor 30 rond, factor 50 als t hoogzomer is en de zonkracht erg sterk is...
Ik had dat ook, tot klas 3 was ik de op 2 na kleinste. In klas 5 werd basketballen opeens leuk.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
M. heeft dat op zn bovenbenen. Tot in de tweede klas van middelbare klas was hij 't kleinste jongetjen in de klas. En toen kwam ineens zijn groeispurt: dat icm met heel veel lopen/wandelen en hoppa: striae. (Wel echte mannenbenen btw, niet van die sprietjes)
Nou ja, dat is ook een soort van groeispurtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik had dat ook, tot klas 3 was ik de op 2 na kleinste. In klas 5 werd basketballen opeens leuk.
Striae van genoemde populatie was ter hoogte van de middensectie en niet te wijten aan groeispurts.
Ik heb er zelf geen. Begin langzaam aan wel putjes te krijgenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Op mijn 11e kreeg ik m'n eerste striae-streep![]()
Ik was er vroeg bij
M'n hokje klopt hoorquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij bent van jongsaf in aanraking geweest met bepaalde mindere punten van "de kerk", maar hebt er geen vijandige (Maarten 't Hart) gevoelens aan over gehouden (om je in een hokje te plaatsen: van huis uit niet gelovig, maar in een artikel 31 dorp opgegroeid en daar op school basiskennis opgedaan? Of was je wel kerkelijk (of christelijk?) van huis uit? Mea culpa dat ik niet alles onthoud).
Daarom was ik juist benieuwd naar jouw mening. Je visie vind ik vaak hout snijden.
[..]
Ik wilde dat meer mensen de gave hadden om die scheiding te kunnen maken te kunnen maken. De dingen die jij aanstipt over groepsdwang/wil opleggen zijn net de dingen waardoor ik moeite heb om een kerk te kiezen om me bij aan te sluiten.
Hoewel je een andere basis hebt dan ik, ben ik het vaak in grote lijnen met je eens. Ook met bovenstaande, met uitzondering van milimeteren. Denk dat krullen leuker zijn bij jou.
Je zou een buitengewoon vervelende christen geweest zijn als je er een was geworden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:04 schreef Viking84 het volgende:
Meh, ik ga niks meer over die discussie zeggen, want zoals loveli al zei: we worden het toch niet eens en ik zie geen enkele reden om genuanceerd tegen deze materie aan te kijken.
ikke: bovenbenen, heupen/looove handle's, en borsten. Bij mij zie je het behoorlijk goedquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb ze op mn heupen, borsten en flanken. Gelukkig komen die delen toch niet in de zon dus valt het amper op
Ik heb wel een fase gehad waarin ik het christendom fel verdedigdequote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zou een buitengewoon vervelende christen geweest zijn als je er een was geworden.
Ik loop ook hard in Frankrijk. Weliswaar pas tussen 17 en 18 uur, maar dan is het vaak nog steeds >30 graden. Het kan, echt!!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb wel een fase gehad waarin ik het christendom fel verdedigde. En idd, eigenlijk ben ik nooit gelovig geweest, want ik ben ermee opgevoed en zodra ik wist dat het ook mogelijk was om níet te geloven, was het klaar voor mij
. Mijn moeder denkt nog steeds dat ik niet meer geloof omdat ik denk dat God homo's niet accepteert, maar mijn 'niet meer geloven' gaat veel dieper dan dat en het komt ook niet meer 'goed'
.
Ik zag ook nog hardlopers net, in de felle zon. Dan spoor je echt niet.
Tolerantie, baby, you've gotta acquire some!!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)er-dan-groenten.html
Whooh!. Ook al geen vlees meer
.
@ Co: jij spoort dus niet.
Ga rennen!! Verlaag je tempo, ga wat minder lang! Veel drinken erna.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik zal gaan doen. Ja, buiten zitten, logisch, maar ik heb geen leuk boek ofzo. Naja, ik pluk wel wat uit de kast en ga gewoon
.
Maar de komkommers hoeven niet meer geschild!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef Viking84 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)er-dan-groenten.html
Whooh!. Ook al geen vlees meer
.
@ Co: jij spoort dus niet.
Het gaat morgen heul niet regenenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga morgen weer proberen te hardlopen. Dan is 't hopelijk wat koeler in de regen
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:49 schreef sigme het volgende:
Regen?
* voert alle regendansen op die ze kent [ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Camelback!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Ga rennen!! Verlaag je tempo, ga wat minder lang! Veel drinken erna tijdens.
Was ik maar vrijgemaakt geboren. Dan was ik naar de vrijgemaakte creche gegaan, daarna naar de vrijgemaakte kleuterschool, lagere school, middelbare school. Dan had ik een leuke vrijgemaakte jongen aan de haak geslagen (want laten we eerlijk zijn, veel vrijgemaakte jongens zijn leuk) en dan was ik nu vrijgemaakt getrouwd en had ik een vrijgemaakt gezinnetje gehad met vrijgemaakte kindertjes.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:03 schreef sigme het volgende:
Het moet heel lastig zijn om zelf een gemeente te kiezen - van oudsher gewoon bij eentje horen is vast makkelijker.
Maandag moet ik de laatste loopgraaf graven. Graven in de regen is deprimerend.quote:
Ik heb zo'n heuptasding voor een bidon! Ideaal, want mn sleutels enzo passen er ook in. En de bidon staat 'schuin' zodat het water niet klotst.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb er eentje!! Wel fijn voor wandelen, niet om te rennen.
Dinsdag is ook een dag. Een droge dag. Woensdag weer regen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Maandag moet ik de laatste loopgraaf graven. Graven in de regen is deprimerend.
Scuzi voor tikfout. Ik heb er 1 voor motorrijden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb er eentje!! Wel fijn voor wandelen, niet om te rennen.
Misschien hebben ze het?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Was ik maar vrijgemaakt geboren. Dan was ik naar de vrijgemaakte creche gegaan, daarna naar de vrijgemaakte kleuterschool, lagere school, middelbare school. Dan had ik een leuke vrijgemaakte jongen aan de haak geslagen (want laten we eerlijk zijn, veel vrijgemaakte jongens zijn leuk) en dan was ik nu vrijgemaakt getrouwd en had ik een vrijgemaakt gezinnetje gehad met vrijgemaakte kindertjes.
Ik kom de drempel niet over om lid te worden bij de vrijgemaakten. Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk.
Point taken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het?
En als jij potdorie kleine vuurtorentjes wil hebben om wel naar de vrijgemaakt creche te sturen mag je wel opschieten met het slechten van die drempel. /preek
Dinsdag is de tweede dag van de loopgraaf. Een loopgraaf duurt twee dagen. Woensdag moet schoonzusje verhuisd worden. Zondag regen, daarna weer droog, ok Hermes? * trekt gevleugelde schoentjes aan om 'm extra gunstig te stemmenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Dinsdag is ook een dag. Een droge dag. Woensdag weer regen.
Ja bij de AH hè? Ik heb ook al tomaatjes, paprika en aardbeitjes!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik kreeg van mn mama eergisteren een snoepkomkommerplantje met een pot en schotel en aardenu heb ik twee zusjes voor m gekocht, paprikaplukplantjes, en een pot met schotel
lekker groente snoepen uit mn eigen tuintje!
Google helpt me niet op weg, dus ik weet (nog) niet wat het betekent.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:03 schreef sigme het volgende:
En ik had de hoeken van m'n hoofd gespaard - voor wie weet wat dat betekent.
Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Google helpt me niet op weg, dus ik weet (nog) niet wat het betekent.
komkommertjes waren van t tuincentrum, maar de paprikaatjes heb ik zelf bij ah gehaald ja. pot komt van blokker (in een pot met grond doen ze t toch net effe beter dan in een klein plastic potje.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja bij de AH hè? Ik heb ook al tomaatjes, paprika en aardbeitjes!
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door DevilsAndDust op 05-06-2011 11:10:45 ]Still a little bit of your face I haven't kissed.
Mooi! Kleur staat je ook prachtigquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even spammen, ik ben zo blij met m'n jurkje..
[..]
Nice!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even spammen, ik ben zo blij met m'n jurkje..
[..]
Alvast welkom Dandelion83quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:39 schreef Dandelion83 het volgende:
Hallo menschen!
Ik heb van een vriendin gehoord dat jullie STEEEEEENGOED zijn in advies geven (slijm) dus vandaar dat ik het maar eens probeer.
Ik wil afvallen. Ik heb er geen haast mee en heb dan ook geen hangbuik, maar toch begin ik echt wel een buikje te krijgen sinds ik weer op school zit en me minder beweeg. Ik was benieuwd of er succesvolle afvallers zijn die mij kunnen helpen met het geven van een duwtje in de goede richting.
Als er mensen zijn die mij willen helpen geef ik maar al te graag de info die jullie nodig hebben.
Alvast enorm bedankt!
Halllooo! Bedankt voor de groet Sigme!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:11 schreef sigme het volgende:
Uit een ander topic
[..]
Alvast welkom Dandelion83.
Vertel! Hoeveel weeg je, hoe lang ben je, zo te zien ben je man, klopt dat? Euh, hoe oud ben je? Wat is je plan en wat is je doel? Lust je broccoli?
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:24 schreef Dandelion83 het volgende:
[..]
Halllooo! Bedankt voor de groet Sigme!
Hier wat info over mezelf:
- 27 jaar
- man (inderdaad)
- plan: Geen behoefte aan een blokjesbuik, maar wel een gaatje of twee strakker op m'n riem. (Is dit een plan?)
- Eetgewoontes: Pasta met een beetje mager gehakt of geen vlees at all. Wokken. Geen fast food bij de snackbar maar soms wel een diepvries pizza (ongv 1x per week.) Ik lust best veel groentes, maar vaak wel in combinatie met andere soorten (zoals wokken).
- Waar ben ik NIET gek op: vis (al vind ik gamba's met knoflook wel erg lekker), witlof, couscous, olijven, feta kaas. Dingen die heel sterk van smaak vind ik over het algemeen niet zo lekker als ik het zo kan inschatten.
Thanks voor de reactie!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Een man van 27 moet vrij vlot wat vet kunnen inwisselen voor spier, maar dan zou je toch wat moeten gaan bewegen. Met een beetje krachttraining kan je heel snel resultaat boeken - zou dat niet iets voor je zijn?
Pasta is overigens niet heel goed voor buikvet (of juist wel, 't is maar hoe je het bekijkt). Je eetgewoonten een beetje aanpassen richting geen of heel weinig pasta en in plaats daarvan wat extra groente met daarover datgene wat je anders over de paste zou doen, zou ook behoorlijk moeten helpen.
Meten met je riem is trouwens een prima plan (en dus 2 gaatjes een prima doel). Je kan beter centimeters meten dan kilo's, zeker als je jezelf er toch toe zou kunnen zetten wat te gaan sporten. Want spieren erbij betekend minder verlies in kilo's maar meer in centimeters.
Wat eet je verder zoal overdag? Brood, zuivel, .. ?
bloedarmoedequote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:43 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb 'beter leven biologische kalfsgehakt' gekocht (aanbieding), wat voor leuke dingen kan ik daarmee maken? Wat heeft kalfsgehakt dat normaal rundergehakt/half om half niet heeft?
Krachttraining is geen must, maar wel snel en ook goed voor de rest van je welbevinden en je gezondheid. Andere vormen van inspanning ook, hardlopen, zwemmen etc - maar dat gaat een stuk minder snel en je bouwt minder spier op.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:39 schreef Dandelion83 het volgende:
[..]
Thanks voor de reactie!
Ik eet overdag vaak brood met wat zoets erop, zoals pindakaas of (light) jam. Geen vlees op brood. Ik wil sowieso zo min mogelijk vlees eten. Alleen pasta vind ik zo enorm lekker dat ik het daar vaak nog wel bij doe. Al heb ik wel eens een verdomd lekkere vegetarische pasta gegeten. Toch eens opzoeken. Ik eet vaak hetzelfde, en ook makkelijk te bereiden dingen omdat ik vaak pas heel laat thuis ben van school/werk.
Wat betreft de kracht training: Tja dat vroeg ik me dus echt af of dat een must is. Tuurlijk gaat het daarmee sneller enzo maar is dat echt een verplichting? Kan je je "vet intake" niet zo aanpassen dat je langzaam afvalt, of werkt het gewoon zo niet? (n00b ja)
Zoute troep bij warm weer is wel logisch op zich.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:52 schreef Amsel het volgende:
Ik heb net een zak chips opgevroten en de dipsaus op de bank gemorstBen zo enorm hongerig vandaag, slaat nergens op
Ik was het de vorige keer vergeten en dat was ook een pijnlijke lesquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
neem je zonnebrand mee? Dat zijn wij donderdag vergeten, was een pijnlijke les
Zo kan iedereen wel een lijstje maken, we zijn gewoon divers qua onderwerpen hier!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Sauna's, gedweep op mannen, schoenen, jurkjes...
Soms denk ik wel eens wat de onderwerpen zijn die me in dit topic houden
Er is hier werkelijk waar niets te doen..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:53 schreef Goodbye het volgende:
Blijf je toch lekker daar slapen en ga je morgen terug?
Het is 23:15, ga lekker naar bed, doe ik ook als m'n biertje op isquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:15 schreef Probability het volgende:
[..]
Er is hier werkelijk waar niets te doen..
Ai!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:10 schreef Amsel het volgende:
Mijn buren luisteren naar René Froger. Heel hard.
Ik heb zin om in mijn nieuwe bed te slapen!!! Nog luxer dan een hotelbedquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is 23:15, ga lekker naar bed, doe ik ook als m'n biertje op is.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:37 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb zin om in mijn nieuwe bed te slapen!!! Nog luxer dan een hotelbed
quote:
Ja, ik heb een Garmin GPS-horloge. Conleche heeft laatst zo'n zelfde gekocht en vindt het een miskoop, ik heb deze nu al een hele tijd en vind 'm geweldig.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:31 schreef Amsel het volgende:
Sigme, hoe houd jij je tijd en afstand bij, heb jij zo'n horloge?
Oh, het lukt ons wel heel goed om samen op te lopen. Voor hem is het beter om wat rustiger te lopen dan hij uit zichzelf doet en voor mij is het niet verkeerd om me echt in te spannen.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:41 schreef Laureline het volgende:
Dat vind ik zo irritant aan samen lopen, dat die tempo's (ja Vik, ik weet dat het tempi is) altijd anders liggen.
Dit heb ik inderdaad ookquote:Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het lukt ons wel heel goed om samen op te lopen. Voor hem is het beter om wat rustiger te lopen dan hij uit zichzelf doet en voor mij is het niet verkeerd om me echt in te spannen.
Loop jij nog wel eens een rondje? Of naai je alleen nog maar?
Vorige week liep ik nog even mijn rondje van een half uur door het bos, dat was best weer zwaar! Het was wel warm toen, dat scheelt. En ik probeer af en toe nog wel op de crosstrainer te staan, dat is wat minder een 'onderneming' dan het rennen.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het lukt ons wel heel goed om samen op te lopen. Voor hem is het beter om wat rustiger te lopen dan hij uit zichzelf doet en voor mij is het niet verkeerd om me echt in te spannen.
Loop jij nog wel eens een rondje? Of naai je alleen nog maar?
Heb een boxspring overgenomen en had al een heerlijk matras!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:57 schreef Ml-etje het volgende:
wat heb je voor een nieuw bedje?
/
Mobiel
[..]
Bootje varen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:05 schreef Goodbye het volgende:
Morning![]()
Ik had gehoopt dat het toch nog droog zou zijn vandaag. Mijn ouders komen vandaag langs en ik wilde graag even met het bootje wegDan maar iets anders leuks verzinnen, ik hou er niet van om alleen maar op de bank te zitten.
Floria, je eet inderdaad te weinig. 's Ochtends 2 volkoren boterhammen met ander beleg nemen? En dan die kwark lekker als tussendoortje nemen!Ik zou jezelf trouwens niet altijd vlokken en chocola ontzeggen, dat kan best wel af en toe
• Vlokken vervangen door honing is geen verbetering.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:51 schreef Floria het volgende:
Morning!
Volg deze reeks al maanden, zo niet jaren
Ga nu maar eens een poging doen om mee te schrijven. Na 2 zwangerschappen wil ik nu toch echt meer/beter gaan afvallen.
Ik loop minstens 3x pw hard en loop 5km in ongeveer eenhalf uurtje. Ik merk dat mijn condititie flink vooruit is gegaan en afvallen doe ik ook een beetje maar ondertussen blijf ik wel enorm veel taarten bakken enzo dus daar moet ik maar eens mee gaan kappen
Ik eet nu rdelijk 'normaal' m.i maar ik zie wel waar er winst te behalen is.
Zo ontbijt is meestal met 2 volkoren boterhammen met vlokken. Heerlijk! Niet zo goed beleg dus dat moet anders. Ik zit te denken aan (volle)kwark met banaan en beetje honing.
T: eet ik niets, of een appeltje
L: ik werk en het is lastig on een goede lunch te nuttigen. Meestal eet is instant noodles maar die zijn evil! ( maar wel lekker!)
T: niets
D: Ik eet geen vlees, wel vis. Geen hollandse pot maar wel veel groenten in allerlei gerechten. Toetje: I <3 Arla vanille yoghurt maar daar zit veel suiker in.
Meestal snaai ik nog wat chocolade bij de thee. Geen hele repen maar toch wel max 50 gram ofzo.
Dus.
Ik moet mijn beleg gaan vervangen of iets anders gaan ontbijten.
Ik moet aan de twee tussendoortjes ipv geen of slechts 1. Ik eet te weinig fruit.
Geen chocolade meer in de avond.
Geen toetje?
Maar ik denk dat als ik al het slechte weg haal ik te weinig eet, klopt dat? Ik ben 185 lang en weeg 93 kilo.
Ik wil toch echt naar -15 kilo.
Wie kan zijn licht hierover laten schijnen?
http://nl.wikipedia.org/w(...)erlandse_werkwoordenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:48 schreef Probability het volgende:
Hij wilt klopt niet, dat weer ik, maar is dat omdat het een onregelmatig werkwoord is?
Het is een onregelmatig werkwoord omdat het niet "hij wilt" is.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:48 schreef Probability het volgende:
Hij wilt klopt niet, dat weer ik, maar is dat omdat het een onregelmatig werkwoord is?
Proberen kan iig geen kwaad lijkt me.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oei!
In een poging huisvrouwig te doen, ben ik aan de strijk gegaan. Nu lijkt het stoomding dus te lekken, en verscheen er ineens een roestige plek op de kraag van mn nieuwe (lichtblauw gestreepte) keischattige bloesje![]()
Is dit nog te redden met wassen?
Ja, zo ver was ik ook, maar WAAROM gebruik je die T niet?quote:Op zondag 5 juni 2011 11:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een onregelmatig werkwoord omdat het niet "hij wilt" is.
Zelf iets maken een optie? Kan me herinneren dat je talent hebt voor wauw.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welkom Floria, welkom terug Californium!
X-Men, die wil ik ook zien!![]()
Gisteren bij een lokaal winkeltje geweest die o.a. prints / giclees / original artwork verkoopt van animatiefilms (vooral veel Disney), bohIk wil al een tijdje iets moois voor aan een grote kale muur in ons huisje, en zie genoeg moois maar nog niet iets wat echt 'wauw' is - nu heb ik allerlei leuks gezien daaro!
Wel vrij prijzig (voor mij
), maar misschien...
Er is geen "waarom". Omdat.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja, zo ver was ik ook, maar WAAROM gebruik je die T niet?
Het stoomding lekt niet denk ik, je bent hem gaan gebruiken voor hij lampje uit is (verwarmen) gegaan en dan lekt hij inderdaad de rommel die erin zit.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oei!
In een poging huisvrouwig te doen, ben ik aan de strijk gegaan. Nu lijkt het stoomding dus te lekken, en verscheen er ineens een roestige plek op de kraag van mn nieuwe (lichtblauw gestreepte) keischattige bloesje![]()
Huishouden op rolletjes schrijft zuringzout of oxaalzuur voor. Voor heel tere weefsels citroensap of citroenzuur. Heb je zoiets in huis? Dan kan ik de rest van de instructies wel overtypenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oei!
Oh niet zoveel talentquote:Op zondag 5 juni 2011 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Zelf iets maken een optie? Kan me herinneren dat je talent hebt voor wauw.
50+.nl zegt citroenzuur-zoutpapjequote:Op zondag 5 juni 2011 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Huishouden op rolletjes schrijft zuringzout of oxaalzuur voor. Voor heel tere weefsels citroensap of citroenzuur. Heb je zoiets in huis? Dan kan ik de rest van de instructies wel overtypen.
^^quote:
^^ goed ophangen FTWquote:
Jawel maar die zien er vaak heel oubollig uitquote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef loveli het volgende:
Ik kan meer mannen opnoemen die strijken dan vrouwen. Bestaan er geen strijkvrije overhemden meer?
quote:Op zondag 5 juni 2011 11:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een onregelmatig werkwoord omdat het niet "hij wilt" is.
quote:Op zondag 5 juni 2011 12:05 schreef loveli het volgende:
Ik kan meer mannen opnoemen die strijken dan vrouwen. Bestaan er geen strijkvrije overhemden meer?
quote:
Waarom? Daarom!quote:
Liefje, met jouw skills: maak het zelf.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Welkom Floria, welkom terug Californium!
X-Men, die wil ik ook zien!![]()
Gisteren bij een lokaal winkeltje geweest die o.a. prints / giclees / original artwork verkoopt van animatiefilms (vooral veel Disney), bohIk wil al een tijdje iets moois voor aan een grote kale muur in ons huisje, en zie genoeg moois maar nog niet iets wat echt 'wauw' is - nu heb ik allerlei leuks gezien daaro!
Wel vrij prijzig (voor mij
), maar misschien...
Baedeker voor de huisvrouwquote:
Hahahaha, tof! Jammer dat mijn nichtje net jarig is geweest.quote:
Had je ook mijn antwoord gezien?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Liefje, met jouw skills: maak het zelf.
-edit- ik zie dat loveli dat idee ook al had, wat mij een spuit 11 maakt.
Geen spuit 11, maar een bevestiging van wat Maria blijkbaar nog niet weet.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Liefje, met jouw skills: maak het zelf.
-edit- ik zie dat loveli dat idee ook al had, wat mij een spuit 11 maakt.
Ja!quote:
Ik kan best een semi-rechte lijn trekken op een papiertje (bij wijze vanquote:Op zondag 5 juni 2011 12:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen spuit 11, maar een bevestiging van wat Maria blijkbaar nog niet weet.
Het gaat hier toch om Disneyplaatjes naschilderen? Dat kan jij. (en nog wel meer ook, maar goed, dit in ieder geval.)quote:Op zondag 5 juni 2011 12:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik kan best een semi-rechte lijn trekken op een papiertje (bij wijze van), maar heb helaas niet echt originele ideetjes
En met de skillz an sich valt het helaas ook wel mee. Het oefenen is er de laatste jaren ook nogal bij in geschoten
De ietsistquote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:45 schreef loveli het volgende:
[..]
De agnost.
Om terug te komen op de mannendiscussie van gisteren, Rubinstein over God:
Hmm maybe! Maar het namaken van het spul van iemand anders voelt ook altijd wel een beetje sneakyquote:Op zondag 5 juni 2011 12:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om Disneyplaatjes naschilderen? Dat kan jij. (en nog wel meer ook, maar goed, dit in ieder geval.)
Ik dacht dat je naar XM was geweestquote:Op zondag 5 juni 2011 12:15 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja!![]()
Maar vandaag dus niet![]()
En ik ben ook al naar X Men geweest, afgelopen donderdag. Was leuk
Nopequote:
Nou, het lijkt me dat je dan wel goed bent gekeurd, jaquote:Op zondag 5 juni 2011 12:29 schreef _Calimero_ het volgende:
Verder zie ik dat er een oude bekende terug is in het topic: Welcome back! Ik hoop dat de ellende snel helemaal achter de rug is en het beter gaat...
And I met the parents! Volgens mij ben ik goedgekeurd. Vriendje vertelde dat z'n moeder had gezegd dat ik een 'vrouw naar haar hart' was![]()
En ik heb 3 maanden jubileum gevierd, met een heerlijke dag vol leuke dingen
Ja, het is ook niet iets wat ik aanraad, normaal gesproken.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hmm maybe! Maar het namaken van het spul van iemand anders voelt ook altijd wel een beetje sneaky
Wat fijn allemaal!quote:Op zondag 5 juni 2011 12:29 schreef _Calimero_ het volgende:
Verder zie ik dat er een oude bekende terug is in het topic: Welcome back! Ik hoop dat de ellende snel helemaal achter de rug is en het beter gaat...
And I met the parents! Volgens mij ben ik goedgekeurd. Vriendje vertelde dat z'n moeder had gezegd dat ik een 'vrouw naar haar hart' was![]()
En ik heb 3 maanden jubileum gevierd, met een heerlijke dag vol leuke dingen
Dattes!!quote:Op zondag 5 juni 2011 12:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me dat je dan wel goed bent gekeurd, ja![]()
Dat is een doel. Hoe je dat doel denk te gaan bereiken is je planquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:24 schreef Dandelion83 het volgende:
[..]
- plan: Geen behoefte aan een blokjesbuik, maar wel een gaatje of twee strakker op m'n riem. (Is dit een plan?)
-
Ze is eerder goedgekeurd!quote:Op zondag 5 juni 2011 12:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me dat je dan wel goed bent gekeurd, ja![]()
ooohhh ik dacht ook altijd dat mijn strijkijzer lektequote:Op zondag 5 juni 2011 12:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Citroen werkt![]()
Icm de tip van Ml-tje gaat het verder wel goedkomen met de strijk.
Hahahaha nee geen score kaartenquote:Op zondag 5 juni 2011 12:37 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ze is eerder goedgekeurd!![]()
Of zaten zijn ouders met scorekaarten op de bank?
weet niet of je geld voor alles wil hebben, en het is de omgekeerde wereld van wat je hier vraagt, maar ken je www.gratisaftehalen.nlquote:Op zondag 5 juni 2011 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
Weet er iemand een site behalve marktplaats/speurders ed. waar mensen oproepjes zetten dat ze bepaalde dingen (meubels/gasfornuizen/etc.) ZOEKEN? Wil ze ook actief aan gaan bieden aan mensen die een oproepje geplaatst hebben dat ze eea. nodig hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, lang verhaal!I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:02 schreef _Calimero_ het volgende:
Ach, als hij het zo wil zien...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, lang verhaal!
Dit is waarschijnlijk het beste voor zijn ego
Verkeerd gelezen! Ik dacht dat hij eindelijk de boodschap begrepen had en hij nu aan jou dit terugmailde
[ Bericht 2% gewijzigd door MevrouwPuff op 05-06-2011 13:18:20 ]
Dat heb ik al 3x gedaanquote:Op zondag 5 juni 2011 13:16 schreef Ml-etje het volgende:
Zou gewoon aangeven dat jij de behoefte om bij te kletsen niet hebt zoals hij die heeft
Ah dat was hierboven niet echt terug te zienquote:
@ dat laatste: nee, niet zeggen dat je het druk hebt. Dan houdt hij hoop en probeert hij het over een tijdje weer. Ik vind niet dat cali er iets groots van maakt. Zij heeft geen behoefte aan contact met hem buiten de sportschool, dus ze wil ook niet vriendschappelijk iets met hem drinken (zoals ik het opvat dan, weet niet of het klopt?)quote:Op zondag 5 juni 2011 13:30 schreef conleche het volgende:
Ik accepteer ze meestal wel op FB en mail ook gezellig een paar x terug en dan op een gegeven moment geef ik gewoon geen antwoord meer.
Denk dat dat van jou wel duidelijker is, hoewel je er misschien een te groot iets van maakt. Want misschien wil hij gewoon alleen maar bijkletsen zonder al te veel bijbedoelingen. Je kan ook zijn mail negeren en als hij het een keer in de sportschool vraagt, kan je misschien zeggen dat je dat niet zo ziet zitten omdat je je tijd hard nodig hebt voor studie, werk, vrienden en je vriend (weet hij dat ook direct).
Neem een halfje brood en los beleg mee en smeer op werk je brood? Dan is het niet klef en geplet. Koelkast erbij is nog beter, dan kan je ook vleeswaren/kaas meenemen. Salade: avond tevoren maken en terplekke de ingredienten mixen? Hoef je niet perse 's morgens voor te bereiden.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:32 schreef Floria het volgende:
Ha!
Die taarten bak ik zo'n 3/4 pw. Death by chocolate, witte choco cheesecake, choc chip cookies, tarte tatin and so on. Die eet ik niet allemaal in mijn eentje op maar toch
Ik weet niet precies hoeveel ik afval. Ik sta niet zo regelmatig op de weegschaal. maar als ik er op sta dan is het steeds minder dan de vorige x. Soms cheelt het maar 200 gram op de paar weken dus hard gaat het niet denk ik. Ik zal een vast weegmoment in gaan lassen denk ik?
Lunchen op mijn werk, tsja. Ik haar kleffe boterhammen en tijd voor salade maken heb ik echt niet in de ochtend dus ik zou nog een echt goed alternatief.
Thanks voor de tips!
Salades kun je ook de avond ervoor maken, en desnoods onderdeeltjes apart verpakken. Zelf doe ik dingen als dressing altijd erbij in een boterhamzakje zodat ik het als ik het op ga eten er pas bij hoef te doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:32 schreef Floria het volgende:
Ha!
Die taarten bak ik zo'n 3/4 pw. Death by chocolate, witte choco cheesecake, choc chip cookies, tarte tatin and so on. Die eet ik niet allemaal in mijn eentje op maar toch
Ik weet niet precies hoeveel ik afval. Ik sta niet zo regelmatig op de weegschaal. maar als ik er op sta dan is het steeds minder dan de vorige x. Soms cheelt het maar 200 gram op de paar weken dus hard gaat het niet denk ik. Ik zal een vast weegmoment in gaan lassen denk ik?
Lunchen op mijn werk, tsja. Ik haar kleffe boterhammen en tijd voor salade maken heb ik echt niet in de ochtend dus ik zou nog een echt goed alternatief.
Thanks voor de tips!
Dan heeft hij wel een erge plaat voor zijn kop, omdat ze dan basically heeft gezegd dat hij niet belangrijk genoeg is voor haar. Ze heeft namelijk niet gezegd dat ze het te druk heeft. Maar ze heeft gezegd dat ze haar tijd wil gebruiken voor zaken en mensen die er toe doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ dat laatste: nee, niet zeggen dat je het druk hebt. Dan houdt hij hoop en probeert hij het over een tijdje weer. Ik vind niet dat cali er iets groots van maakt. Zij heeft geen behoefte aan contact met hem buiten de sportschool, dus ze wil ook niet vriendschappelijk iets met hem drinken (zoals ik het opvat dan, weet niet of het klopt?)
En idd, weet hij wel van de ware?
Hebbuh? Die droger dan?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:39 schreef loveli het volgende:
Wees blij dat 'ie 'em niet in de droger heeft gestopt
Eet je dan elke dag een punt taart? Of gaat een taart in 1 dag op en eet je 1 punt. Of een kwart taart?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:32 schreef Floria het volgende:
Ha!
Thanks voor de tips!
die rode pesto is je dressing?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Salades kun je ook de avond ervoor maken, en desnoods onderdeeltjes apart verpakken. Zelf doe ik dingen als dressing altijd erbij in een boterhamzakje zodat ik het als ik het op ga eten er pas bij hoef te doen.
Idee voor een lekkere lunch die 's avonds makkelijk is klaar te maken:
Kook een boel sperziebonen, ik houd er wel van als ze nog wat knapperig zin, en koel ze af onder koud water.
In een bakje doen met daarbij tonijn uit blik, rode ui, rode pesto, kappertjes en eventueel wat uitgebakken spekjes
Vult ontzettend en is ook nog eens gezonden makkelijk te maken
Hij ziet nog geen dichte deur geloof ik...quote:Op zondag 5 juni 2011 13:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan heeft hij wel een erge plaat voor zijn kop, omdat ze dan basically heeft gezegd dat hij niet belangrijk genoeg is voor haar. Ze heeft namelijk niet gezegd dat ze het te druk heeft. Maar ze heeft gezegd dat ze haar tijd wil gebruiken voor zaken en mensen die er toe doen.
Jeetje, wat ben ik anders geworden in m'n instelling.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
En idd, roggebrood Floria!
Bij de Lidl verkopen ze Roggebrood, 5 pakjes van 2 plakjes. Neem een klein potje pindakaas mee en je kunt het ter plekke smeren![]()
Nou ja als dat zo is, dan kan ze altijd nog haar toevlucht nemen tot: Wat precies begrijp je niet aan nee?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij ziet nog geen dichte deur geloof ik...
O, naar... Veel klachten?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:47 schreef Viking84 het volgende:
Meh, m'n ouders moeten allebei gekatheteriseerd worden. M'n moeder dodag al.
ik ben echt een lunchpakketnaziquote:Op zondag 5 juni 2011 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Jeetje, wat ben ik anders geworden in m'n instelling.
Ik wilde namelijk typen dat ik gemist had of er een kantine is op het werk van floria, anders daar eten of idd roggebrood mee en plakje kaas oid halen.
Paar jaar terug had ik vast gezegd dat lunch kopen onzin is en je het ook zelf kan smeren
Ik heb die plaat voor m'n kop ook gehad, dus geloof mij nu maar dat het beter is om het zo duidelijk mogelijk te zeggen en geen ruimte te laten voor andere interpretaties: +.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Dan heeft hij wel een erge plaat voor zijn kop, omdat ze dan basically heeft gezegd dat hij niet belangrijk genoeg is voor haar. Ze heeft namelijk niet gezegd dat ze het te druk heeft. Maar ze heeft gezegd dat ze haar tijd wil gebruiken voor zaken en mensen die er toe doen.
Klopt inderdaad Vik, en ik heb in het afgelopen jaar al meerdere keren gezegd dat ik het druk had/geen behoefte om met hem af te spreken/wel op mailtjes geantwoord/mailtjes genegeerd etc. Hij heeft mij overigens zelf van facebook afgegooid nadat het uit was, en wilde me een paar weken geleden weer terug erop. Daar zie ik het nut niet van in. Hij hoeft geen vast plekje in mijn leven te krijgen, sterker nog, liever niet zelfs.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ dat laatste: nee, niet zeggen dat je het druk hebt. Dan houdt hij hoop en probeert hij het over een tijdje weer. Ik vind niet dat cali er iets groots van maakt. Zij heeft geen behoefte aan contact met hem buiten de sportschool, dus ze wil ook niet vriendschappelijk iets met hem drinken (zoals ik het opvat dan, weet niet of het klopt?)
En idd, weet hij wel van de ware?
Ik ga er op door, maar waar zou je de hoop nog uit kunnen halen als iemand heeft gezegd dat ze haar tijd niet aan jou wil besteden? Dus niet algemeen heeft gezegd dat ze het te druk heeft, maar specifiek jou daarvan heeft uitgesloten?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb die plaat voor m'n kop ook gehad, dus geloof mij nu maar dat het beter is om het zo duidelijk mogelijk te zeggen en geen ruimte te laten voor andere interpretaties: +.
Echt? Lijkt me heerlijk een droger! ik heb zo;n hekel aan was ophangenquote:Op zondag 5 juni 2011 13:41 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hebbuh? Die droger dan?
Die verroest hier gewoon
Eens met het laatste. Dat is inderdaad de feitelijke boodschap die ik voor hem heb, nu niet en nooit niet. Maar ik wil hem niet kwetsen, hij heeft niks misdaan, is gewoon nog jong, onzeker, was ontzettend verliefd op mij en is een ZEER gevoelig/met net zo veel gevoel voor drama- persoon...quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ga er op door, maar waar zou je de hoop nog uit kunnen halen als iemand heeft gezegd dat ze haar tijd niet aan jou wil besteden?
Dan kan je ook wel zeggen dat hij hoop haalt uit het feit dat ze de periode met hem zo speciaal vond. Hoewel ze dat feitelijk niet eens zo zegt, maar zo zou hij dat kunnen interpreteren.
Je kan ook zeggen: Nee, geen koffie. Niet bijkletsen. Nu niet. Nooit niet. Want je was maar een scharrel die niks te betekenen had. Ik ben zelf niet van zachte heelmeesters, maar dat zou mij te ver gaan, er zijn best iets tactischer manieren, waardoor iemand zich niet ineens een nul voelt.
Pas als hij gaat stalken zou ik heel bot worden. Daarvoor nergens voor nodig, lijkt mij.
Ik heb er een voor je staan!quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Echt? Lijkt me heerlijk een droger! ik heb zo;n hekel aan was ophangen
hihi ik ben een echte extravert he in veel opzichten: Eerst doen en dan denken. Oftewel, de mail was allang de deur uitquote:Op zondag 5 juni 2011 13:57 schreef MarMar het volgende:
props voor de tekst van je mail cali, misschien even niet leuk, maar je bent eerlijk en respectvol en bovenal duidelijk, ik zeg doen!
Ja, dat is een ander verhaalquote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ga er op door, maar waar zou je de hoop nog uit kunnen halen als iemand heeft gezegd dat ze haar tijd niet aan jou wil besteden? Dus niet algemeen heeft gezegd dat ze het te druk heeft, maar specifiek jou daarvan heeft uitgesloten?
Dan kan je ook wel zeggen dat hij hoop haalt uit het feit dat ze de periode met hem zo speciaal vond. Hoewel ze dat feitelijk niet eens zo zegt, maar zo zou hij dat kunnen interpreteren.
Je kan ook zeggen: Nee, geen koffie. Niet bijkletsen. Nu niet. Nooit niet. Want je was maar een scharrel die niks te betekenen had. Ik ben zelf niet van zachte heelmeesters, maar dat zou mij te ver gaan, er zijn best iets tactischer manieren, waardoor iemand zich niet ineens een nul voelt.
Pas als hij gaat stalken zou ik heel bot worden. Daarvoor nergens voor nodig, lijkt mij.
Volgens mij ben je daarom te lief tegen hem geweest en is de boodschap die je had willen brengen niet goed overgekomen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef _Calimero_ het volgende:
Eens met het laatste. Dat is inderdaad de feitelijke boodschap die ik voor hem heb, nu niet en nooit niet. Maar ik wil hem niet kwetsen, hij heeft niks misdaan, is gewoon nog jong, onzeker, was ontzettend verliefd op mij en is een ZEER gevoelig/met net zo veel gevoel voor drama- persoon...
maar als ik niet duidelijk ben, blijft hij dus om de zoveel maanden weer contact opnemen en ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik heb mijn ware en alle andere scharrles/exen moeten uit mijn leven weg![]()
en inderdaad zeg ik niet dat ik de tijd zo speciaal vond, maar mag hij dat van mij zo interpreteren, als hem dat helpt. Voor mij stelde het namelijk weinig voor
Gister is de was dus in de droger geweest en daarom strijk ik nu.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Echt? Lijkt me heerlijk een droger! ik heb zo;n hekel aan was ophangen
Oneens. Warm uit de droger gladstrijken/ophangen => minder strijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gister is de was dus in de droger geweest en daarom strijk ik nu.![]()
Zonder droger strijk je de helft minder!
Jahaaaa, maar dan is onze hele onderlinge discussie dus onnodig geweest, omdat ik dat in mijn eerste post hierover ook al zei. Met uitzondering van het zinnetje nu niet, nooit niet. Maar als jij dat er ter verduidelijking bij wilt hebben: be my guest. Ik zal het zonder blijven doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is een ander verhaal. Maar dan zeg je echt: "Ik wil mijn tijd niet in jou steken, nu niet, nooit niet." Dat is gewoon duidelijk. Maar ik kan niet ruiken of iemand het echt te druk heeft of het te druk zijn als excuus gebruikt, dus je helpt jezelf en de ander meer als je meteen duidelijk bent. Ik snap niet waarom mensen daarin niet gewoon eerlijk kunnen zijn
.
Gister om elf uur thuis ofzo, toen geen zin meer.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Oneens. Warm uit de droger gladstrijken/ophangen => minder strijken.
ik vind dat ik toch al wel duidelijk ben geweest, maar waarschijnlijk wel ja.. lomp/bot zijn is misscien minder aardig, maar komt wel altijd aanquote:Op zondag 5 juni 2011 14:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij ben je daarom te lief tegen hem geweest en is de boodschap die je had willen brengen niet goed overgekomen.
Of zit ik mis?
Oehoehoeeequote:Op zondag 5 juni 2011 14:05 schreef conleche het volgende:
De volgende keer dat ik een ex-scharrel in de sportschool een blauwtje laat lopen
Nou ja, de boodschap is nu overgekomen geloof ik. Ga je alleen Mo PM-en?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:07 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ik vind dat ik toch al wel duidelijk ben geweest, maar waarschijnlijk wel ja.. lomp/bot zijn is misscien minder aardig, maar komt wel altijd aan![]()
Ik zal PM sturen Mo
Ik ookquote:
Is Hull --> Leeds te bereizen voor je? (ben even kwijt waar Hull ligtquote:Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, Maria, hebben die Engelsen nog een baan voor me denk je?![]()
Nog even mijn 2 cent, maar ik ben al die zogenaamde gevoelige/gevoelsmensen toch zo beu hè. In de praktijk betekent dat schermen met al die gevoeligheid bij iemand vooral een enorm egocentrische houding, en zichzelf op een hoger plan zetten dan de rest van de mensheid (ongevoelige apparaten die ze er zijn!), terwijl er wordt verwacht dat zíj wel zoveel mogelijk worden ontzien: ze zijn immers zo gevoelig!quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Eens met het laatste. Dat is inderdaad de feitelijke boodschap die ik voor hem heb, nu niet en nooit niet. Maar ik wil hem niet kwetsen, hij heeft niks misdaan, is gewoon nog jong, onzeker, was ontzettend verliefd op mij en is een ZEER gevoelig/met net zo veel gevoel voor drama- persoon...
maar als ik niet duidelijk ben, blijft hij dus om de zoveel maanden weer contact opnemen en ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik heb mijn ware en alle andere scharrles/exen moeten uit mijn leven weg![]()
en inderdaad zeg ik niet dat ik de tijd zo speciaal vond, maar mag hij dat van mij zo interpreteren, als hem dat helpt. Voor mij stelde het namelijk weinig voor
Gooi het eruit!!!!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nog even mijn 2 cent, maar ik ben al die zogenaamde gevoelige/gevoelsmensen toch zo beu hè. In de praktijk betekent dat schermen met al die gevoeligheid bij iemand vooral een enorm egocentrische houding, en zichzelf op een hoger plan zetten dan de rest van de mensheid (ongevoelige apparaten die ze er zijn!), terwijl er wordt verwacht dat zíj wel zoveel mogelijk worden ontzien: ze zijn immers zo gevoelig!
Ligt eraan of hij zichzelf zo gevoelig noemt of dat hij zo ingeschat wordt en anderen dat soort beslissingen voor hem gaan maken.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nog even mijn 2 cent, maar ik ben al die zogenaamde gevoelige/gevoelsmensen toch zo beu hè. In de praktijk betekent dat schermen met al die gevoeligheid bij iemand vooral een enorm egocentrische houding, en zichzelf op een hoger plan zetten dan de rest van de mensheid (ongevoelige apparaten die ze er zijn!), terwijl er wordt verwacht dat zíj wel zoveel mogelijk worden ontzien: ze zijn immers zo gevoelig!
Ach lieffie toch! Kussiekroel!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nou ja, ik kon, zeker in het verleden, ook best snel geraakt worden door negatieve dingen m.b.t. mij. Maar zorg dan wel zelf niet-ambigu, niet kwetsend en duidelijk te zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 14:14 schreef Laureline het volgende:
[..]
Hoe slecht? En herkenbaarquote:Op zondag 5 juni 2011 14:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Gooi het eruit!!!!
Maar wel een beetje waar. Te gevoelige mensen wantrouw ik ook altijd een beetje en ze moeten ook niet met slechte gedichten aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |