abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97694567
hoi!

ik doe niet mee met de geloofsdiscussie, maar wil wel even zeggen dat ik heerlijk gesport heb O+
Ja doei.
pi_97694608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, onlangs een partij mannen gezien met striae. Was een gevalletje n=30 en er waren er maar 3 bij zonder overgewicht. Heb de groep niet bestudeerd (over het hoofd zien was moeilijker), maar gok dat er 10 bij zaten met striae.
M. heeft dat op zn bovenbenen. Tot in de tweede klas van middelbare klas was hij 't kleinste jongetjen in de klas. En toen kwam ineens zijn groeispurt: dat icm met heel veel lopen/wandelen en hoppa: striae. (Wel echte mannenbenen btw, niet van die sprietjes)
pi_97694636
Mooi zo Mo!
Mijn gesport was ook fijn, alleen jammer dat ik sindsdien een beetje zwik met mn knie rechts :')
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 13:42:11 #54
70532 loveli
N
pi_97694637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:19 schreef sigme het volgende:
En nu ben ik toch benieuwd wat je vindt van wat ik vind :@.
Jij bent van jongsaf in aanraking geweest met bepaalde mindere punten van "de kerk", maar hebt er geen vijandige (Maarten 't Hart) gevoelens aan over gehouden (om je in een hokje te plaatsen: van huis uit niet gelovig, maar in een artikel 31 dorp opgegroeid en daar op school basiskennis opgedaan? Of was je wel kerkelijk (of christelijk?) van huis uit? Mea culpa dat ik niet alles onthoud ;) ).

Daarom was ik juist benieuwd naar jouw mening. Je visie vind ik vaak hout snijden.
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Ik ben volledig atheïst. Maar ik kan religie scheiden van godsdienst, geloof van weten, bewijs van overtuiging, liefde van gemakzucht en hoofd- van bijzaak.

Ik hou niet van mensen die hun overtuiging aan anderen willen opleggen. Veruit de meeste mensen hebben hele nare trekjes op dat terrein. Toen de meeste mensen godsgelovig waren, uitten die trekjes zich bij wijze van exponenten van dat godsgeloof. Tegenwoordig doen ze dat meestal als uiting van ongeloof. De kern is gelijk, de kern blijft de menselijkheid.

En de groepsdwang die bij gevoeligen dat soort nare eigenschappen verstrekt, is een variant van een gevoelde verplichting die mensen aanzet tot onbaatzuchtig helpen. Helaas is die variant van de groepsdwang wel een stuk minder sterk in onze huidige maatschappij.

Oh, en ik heb op m'n 18e ofzo m'n haar gemillimeterd (8>.
Ik wilde dat meer mensen de gave hadden om die scheiding te kunnen maken te kunnen maken. De dingen die jij aanstipt over groepsdwang/wil opleggen zijn net de dingen waardoor ik moeite heb om een kerk te kiezen om me bij aan te sluiten.

Hoewel je een andere basis hebt dan ik, ben ik het vaak in grote lijnen met je eens. Ook met bovenstaande, met uitzondering van milimeteren. Denk dat krullen leuker zijn bij jou.
crap in = crap out
pi_97694642
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

pigment beschermt, maar ís in feite al zonneschade. verdikking van de pigmentlaag betekent celverandering, en hoe vaker die celverandering voorkomt, hoe groter de kans dat er iets verkeerd deelt en er zich huidkanker vormt.

bruin worden is zelfbescherming, om nog meer zonschade te voorkomen.

dat gezegd hebbende ben ik eergisteren verbrand, voor t eerst dit jaar en hopelijk voor t laatst.... ik pas altijd goed op, loop standaard met factor 30 rond, factor 50 als t hoogzomer is en de zonkracht erg sterk is...
Volgens mij heb jij idd ook een hele lichte huid he? Tenminste, ik schat het een beetje in zoals mijn eigen velletje. Echt roomblank, of hoe je het ook wilt noemen.
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 13:43:43 #56
70532 loveli
N
pi_97694688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

M. heeft dat op zn bovenbenen. Tot in de tweede klas van middelbare klas was hij 't kleinste jongetjen in de klas. En toen kwam ineens zijn groeispurt: dat icm met heel veel lopen/wandelen en hoppa: striae. (Wel echte mannenbenen btw, niet van die sprietjes)
Ik had dat ook, tot klas 3 was ik de op 2 na kleinste. In klas 5 werd basketballen opeens leuk.

Striae van genoemde populatie was ter hoogte van de middensectie en niet te wijten aan groeispurts.
crap in = crap out
pi_97694735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik had dat ook, tot klas 3 was ik de op 2 na kleinste. In klas 5 werd basketballen opeens leuk.

Striae van genoemde populatie was ter hoogte van de middensectie en niet te wijten aan groeispurts.
Nou ja, dat is ook een soort van groeispurt :D

Ik ben zelf eigenlijk altijd een van de kleintjes geweest :) Heb het uiteindelijke weten te brengen tot 1.61m.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:51:00 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97694884
Op mijn 11e kreeg ik m'n eerste striae-streep O+ :') Ik was er vroeg bij :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97694911
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
Op mijn 11e kreeg ik m'n eerste striae-streep O+ :') Ik was er vroeg bij :+
Ik heb er zelf geen. Begin langzaam aan wel putjes te krijgen ;(
pi_97694924
ik spaar striae :')
Ja doei.
pi_97695049
Heb ze op mn heupen, borsten en flanken. Gelukkig komen die delen toch niet in de zon dus valt het amper op :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:02:09 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695235
Pff, tis echt warm zeg! :o. M'n rug plakt helemaal :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97695274
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij bent van jongsaf in aanraking geweest met bepaalde mindere punten van "de kerk", maar hebt er geen vijandige (Maarten 't Hart) gevoelens aan over gehouden (om je in een hokje te plaatsen: van huis uit niet gelovig, maar in een artikel 31 dorp opgegroeid en daar op school basiskennis opgedaan? Of was je wel kerkelijk (of christelijk?) van huis uit? Mea culpa dat ik niet alles onthoud ;) ).

Daarom was ik juist benieuwd naar jouw mening. Je visie vind ik vaak hout snijden.

[..]

Ik wilde dat meer mensen de gave hadden om die scheiding te kunnen maken te kunnen maken. De dingen die jij aanstipt over groepsdwang/wil opleggen zijn net de dingen waardoor ik moeite heb om een kerk te kiezen om me bij aan te sluiten.

Hoewel je een andere basis hebt dan ik, ben ik het vaak in grote lijnen met je eens. Ook met bovenstaande, met uitzondering van milimeteren. Denk dat krullen leuker zijn bij jou.
M'n hokje klopt hoor :Y. Mijn ouders komen beide uit humanistische nesten.
Het moet heel lastig zijn om zelf een gemeente te kiezen - van oudsher gewoon bij eentje horen is vast makkelijker. En er zit veel verschil tussen, heb ik inmiddels wel geleerd.
Mijn schoonmoeder heeft nogal wat rondgezworven de laatste jaren, maar steeds wel gewoon zich aangesloten bij de dichtstbijzijnde kerk van de juiste soort. Ze is nu op haar eindbestemming aangekomen, mogen we aannemen (en hopen), en gelukkig is ze zeer content met de kerk aldaar.

Ik vind haar levensloop in combinatie met haar geloof en kerk zo opmerkelijk. Van zeer rechtlijnige maar wel liefdevolle huize, braaf getrouwd met een geloofsgenoot. Kinderen en een keuterboerderijtje, tot zover alles goed. En toen liep het mis: haar man draaide door, ze is zowaar van 'm gescheiden. Mocht haar plaats in de kerk houden (!). Jaren als gescheiden alleenstaande moeder geleefd, uiteindelijk hertrouwd met een keurige (en weer liefdevolle) gerefomeerde man. Die na 6 jaar huwelijk een hartaanval krijgt. Weduwe.
Paar jaar later is ze gaan hokken (!) met een vriend. Dat werd niks dus toen is ze weer op zichzelf gaan wonen. Alleen de oudste dochter is in het geloof gebleven trouwens, de andere vier hebben het er niet zo op.

Hoe dan ook, ik hou wel van de christenen die in dit tijdsgewricht nog inhoud geven aan hun geloof, te midden van het hedonisme.

En ik had de hoeken van m'n hoofd gespaard - voor wie weet wat dat betekent ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:04:40 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695312
Meh, ik ga niks meer over die discussie zeggen, want zoals loveli al zei: we worden het toch niet eens en ik zie geen enkele reden om genuanceerd tegen deze materie aan te kijken.
Niet meer actief op Fok!
pi_97695340
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:04 schreef Viking84 het volgende:
Meh, ik ga niks meer over die discussie zeggen, want zoals loveli al zei: we worden het toch niet eens en ik zie geen enkele reden om genuanceerd tegen deze materie aan te kijken.
Je zou een buitengewoon vervelende christen geweest zijn als je er een was geworden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97695365
:')! Dan had ze dat net zo hard verkondigd als het 'hardloopisme' :')!
Ja doei.
pi_97695366
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 13:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb ze op mn heupen, borsten en flanken. Gelukkig komen die delen toch niet in de zon dus valt het amper op :)
ikke: bovenbenen, heupen/looove handle's, en borsten. Bij mij zie je het behoorlijk goed ;( zeker in bikini. Ook bij mijn borsten zie je het vrij goed, ook al heb ik gewoon shirtje met gewoon decolleté. :(
~ Bonito La Risa ~
pi_97695440
Zo. Tijd om een mestbult te gaan omzetten.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:09:51 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695467
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Je zou een buitengewoon vervelende christen geweest zijn als je er een was geworden.
Ik heb wel een fase gehad waarin ik het christendom fel verdedigde ;). En idd, eigenlijk ben ik nooit gelovig geweest, want ik ben ermee opgevoed en zodra ik wist dat het ook mogelijk was om níet te geloven, was het klaar voor mij :). Mijn moeder denkt nog steeds dat ik niet meer geloof omdat ik denk dat God homo's niet accepteert, maar mijn 'niet meer geloven' gaat veel dieper dan dat en het komt ook niet meer 'goed' :).

Ik zag ook nog hardlopers net, in de felle zon. Dan spoor je echt niet :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97695541
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb wel een fase gehad waarin ik het christendom fel verdedigde ;). En idd, eigenlijk ben ik nooit gelovig geweest, want ik ben ermee opgevoed en zodra ik wist dat het ook mogelijk was om níet te geloven, was het klaar voor mij :). Mijn moeder denkt nog steeds dat ik niet meer geloof omdat ik denk dat God homo's niet accepteert, maar mijn 'niet meer geloven' gaat veel dieper dan dat en het komt ook niet meer 'goed' :).

Ik zag ook nog hardlopers net, in de felle zon. Dan spoor je echt niet :').
Ik loop ook hard in Frankrijk. Weliswaar pas tussen 17 en 18 uur, maar dan is het vaak nog steeds >30 graden. Het kan, echt!! :P
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:13:29 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695565
http://www.nu.nl/buitenla(...)er-dan-groenten.html

Whooh! :o. Ook al geen vlees meer ;(.

@ Co: jij spoort dus niet :P.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:15:10 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695615
Ik weet niet zo goed wat ik zal gaan doen ;(. Ja, buiten zitten, logisch, maar ik heb geen leuk boek ofzo. Naja, ik pluk wel wat uit de kast en ga gewoon :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_97695635
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef Viking84 het volgende:

Tolerantie, baby, you've gotta acquire some!! :+
pi_97695667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik zal gaan doen ;(. Ja, buiten zitten, logisch, maar ik heb geen leuk boek ofzo. Naja, ik pluk wel wat uit de kast en ga gewoon :P.
Ga rennen!! Verlaag je tempo, ga wat minder lang! Veel drinken erna. :*
pi_97695704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef Viking84 het volgende:

Maar de komkommers hoeven niet meer geschild!

Je bent wel rechtlijnig Vik!
* MevrouwPuff wordt steeds milder
pi_97695848
ik ga morgen weer proberen te hardlopen. Dan is 't hopelijk wat koeler in de regen :+
Ja doei.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:24:24 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97695913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga morgen weer proberen te hardlopen. Dan is 't hopelijk wat koeler in de regen :+
Het gaat morgen heul niet regenen :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_97696009
Volgens de voorspellingen voor Nijmegen wel :)
Ja doei.
pi_97696598
Regen?
* voert alle regendansen op die ze kent *O*
pi_97696625
zo, huis helemaal gestofzuigd en beetje de spinnenwebben in de hoeken enzo weggehaald...
Dinsdag komen ze de woning inspecteren en ik hoop dat we zaken als het laminaat mogen laten liggen..

Helaas wordt het huis verkocht en niet verhuurd, dus geen nieuwe huurders om dingen aan over te dragen -O-
Ja doei.
pi_97696649
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:49 schreef sigme het volgende:
Regen?
* voert alle regendansen op die ze kent [ afbeelding ] *O* [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
:D Maandag ook! Je kan je lol op! :P
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 14:51:14 #82
70532 loveli
N
pi_97696657
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Ga rennen!! Verlaag je tempo, ga wat minder lang! Veel drinken erna tijdens. :*
Camelback!
crap in = crap out
pi_97696731
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Camelback!
Ik heb er eentje!! Wel fijn voor wandelen, niet om te rennen.
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 14:55:34 #84
70532 loveli
N
pi_97696803
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:03 schreef sigme het volgende:
Het moet heel lastig zijn om zelf een gemeente te kiezen - van oudsher gewoon bij eentje horen is vast makkelijker.
Was ik maar vrijgemaakt geboren. Dan was ik naar de vrijgemaakte creche gegaan, daarna naar de vrijgemaakte kleuterschool, lagere school, middelbare school. Dan had ik een leuke vrijgemaakte jongen aan de haak geslagen (want laten we eerlijk zijn, veel vrijgemaakte jongens zijn leuk) en dan was ik nu vrijgemaakt getrouwd en had ik een vrijgemaakt gezinnetje gehad met vrijgemaakte kindertjes.

Ik kom de drempel niet over om lid te worden bij de vrijgemaakten. Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk.
crap in = crap out
pi_97696810
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:50 schreef conleche het volgende:

[..]

:D Maandag ook! Je kan je lol op! :P
Maandag moet ik de laatste loopgraaf graven. Graven in de regen is deprimerend.
pi_97696822
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb zo'n heuptasding voor een bidon! Ideaal, want mn sleutels enzo passen er ook in. En de bidon staat 'schuin' zodat het water niet klotst.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97696832
quote:
18s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Maandag moet ik de laatste loopgraaf graven. Graven in de regen is deprimerend.
Dinsdag is ook een dag. Een droge dag. Woensdag weer regen.
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 14:57:25 #88
70532 loveli
N
pi_97696858
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Scuzi voor tikfout. Ik heb er 1 voor motorrijden.

Toen ik nog naar mijn lagere school (met den bijbel) rende (want altijd aan de late kant), rende ik met rugzak. Nu nog kan ik harder en makkelijker rennen met een rugzak. Dan weet ik ten minste waar ik m'n handen moet laten :')
crap in = crap out
pi_97696862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Was ik maar vrijgemaakt geboren. Dan was ik naar de vrijgemaakte creche gegaan, daarna naar de vrijgemaakte kleuterschool, lagere school, middelbare school. Dan had ik een leuke vrijgemaakte jongen aan de haak geslagen (want laten we eerlijk zijn, veel vrijgemaakte jongens zijn leuk) en dan was ik nu vrijgemaakt getrouwd en had ik een vrijgemaakt gezinnetje gehad met vrijgemaakte kindertjes.

Ik kom de drempel niet over om lid te worden bij de vrijgemaakten. Ze zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk.
Misschien hebben ze het?

En als jij potdorie kleine vuurtorentjes wil hebben om wel naar de vrijgemaakt creche te sturen mag je wel opschieten met het slechten van die drempel. /preek
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 14:58:38 #90
70532 loveli
N
pi_97696895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het?

En als jij potdorie kleine vuurtorentjes wil hebben om wel naar de vrijgemaakt creche te sturen mag je wel opschieten met het slechten van die drempel. /preek
Point taken.
*belijdenisattestatie opvragen gaat*
crap in = crap out
pi_97696943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Dinsdag is ook een dag. Een droge dag. Woensdag weer regen.
Dinsdag is de tweede dag van de loopgraaf. Een loopgraaf duurt twee dagen. Woensdag moet schoonzusje verhuisd worden. Zondag regen, daarna weer droog, ok Hermes? * trekt gevleugelde schoentjes aan om 'm extra gunstig te stemmen
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:03:33 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97697052
EHEC in vlees is wmb makkelijker dan op rauwe groenten... apart bestek en plankjes voor rauw vlees, handen wassen tussendoor of niet met blote handen aanraken, vlees helemaal gaar bakken - dus even geen biefstukjes in Duitsland eten.
Kwak
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:04:20 #93
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97697076
ik kreeg van mn mama eergisteren een snoepkomkommerplantje met een pot en schotel en aarde O+ nu heb ik twee zusjes voor m gekocht, paprikaplukplantjes, en een pot met schotel O+ lekker groente snoepen uit mn eigen tuintje!
Kwak
pi_97697114
Toch vreemd, zo'n man die met ontbloot bovenlijf in een galerie binnenkomt. ;( Ik ben niet heel erg gehecht aan dresscodes, maar er zijn grenzen.
pi_97697162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik kreeg van mn mama eergisteren een snoepkomkommerplantje met een pot en schotel en aarde O+ nu heb ik twee zusjes voor m gekocht, paprikaplukplantjes, en een pot met schotel O+ lekker groente snoepen uit mn eigen tuintje!
Ja bij de AH hè? Ik heb ook al tomaatjes, paprika en aardbeitjes!
  Vis een optie? zaterdag 4 juni 2011 @ 15:08:16 #96
70532 loveli
N
pi_97697182
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:03 schreef sigme het volgende:
En ik had de hoeken van m'n hoofd gespaard - voor wie weet wat dat betekent ;).
Google helpt me niet op weg, dus ik weet (nog) niet wat het betekent.
crap in = crap out
pi_97697342
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Google helpt me niet op weg, dus ik weet (nog) niet wat het betekent.
Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.
Leviticus 19:27
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:32:25 #98
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97697840
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja bij de AH hè? Ik heb ook al tomaatjes, paprika en aardbeitjes!
komkommertjes waren van t tuincentrum, maar de paprikaatjes heb ik zelf bij ah gehaald ja. pot komt van blokker (in een pot met grond doen ze t toch net effe beter dan in een klein plastic potje.
Kwak
pi_97698175
Ik heb 'beter leven biologische kalfsgehakt' gekocht (aanbieding), wat voor leuke dingen kan ik daarmee maken? Wat heeft kalfsgehakt dat normaal rundergehakt/half om half niet heeft?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:02:50 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97698796
Lijstje:

O: drie beschuiten met aardbei
L: twee boterhammen, twee gekookte eitjes
T: 500 ml banaansinaasappelsap
T: halve meloen
T: kriekbiertje
D: lasagne a la Jagär (gaat M klaarmaken)
T: miss wat M&M's oid bij de film (afh van wat M neemt, ik neem zelf niks)
T: kriekbiertje

Ik mis zuivel, dus nog even een glas melk drinken zo en ik weet niet wat voor veggies, if any :@, er in de lasagne zitten.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')