Hmm. Is dat zo?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:02 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Uiteraard, je betaalt BTW bij aanschaf.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders komen niet in financiële problemen en zo hebben ze mij ook opgevoed.
Geef niet andermans geld uit voor onnodige luxe, leef niet op het randje als je je dat niet kunt veroorloven en laat al helemaal niet je kinderen je fuck ups opdraaien.
Ik zal iig nooit kinderen op de wereld zetten als financiële investering. Ik kan gewoon niet eens geloven dat je dit serieus zegt en dat sommige users er ook echt nog over willen nadenken.
WTF?! Dit is toch wel een grap zeker?
Klopt, maar als de kinderen bijv. 16 of 18 jaar zin kan je vragen of ze daarmee instemmen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan leg je alsnog een financiële claim op mensen (kinderen) die daar nooit willens en wetens, laat staan goed geïnformeerd, mee hebben kunnen instemmen. Nu is staatsschuld in feite weinig anders, maar dat betekent nog dat dat in private vorm een wenselijke constructie is.
Uhu. Dus niet per definitie. Was het overigens niet 2 jaar?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:04 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Bij oplevering en bij doorverkoop binnen drie jaar na ingebruikname.
Vele studierichtingen zijn wel erg laag qua niveau. Ik neem alleen academici van een TU echt serieus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:04 schreef GSbrder het volgende:
Die er niet thuishoren.
Plebs op de universiteit
Dat bestaat al, en heet aanvullende lening.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, maar als de kinderen bijv. 16 of 18 jaar zin kan je vragen of ze daarmee instemmen.
Dit. Ik heb voor kinderen gekozen en zorg er ook voor al kost het me zelf dan een vermogen en moet daardoor goed uitkijken wat ik uitgeef. Door ook hun studie grotendeels te betalen. Ik ben tegen het lenen. Natuurlijk ik had ze toen ze 18 werden het huis uit kunnen stampen en zo had ik dan zelf een mooie cent over om een hoop luxe aan te schaffen. Maar luxe doet me niets. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn ouders komen niet in financiële problemen en zo hebben ze mij ook opgevoed.
Geef niet andermans geld uit voor onnodige luxe, leef niet op het randje als je je dat niet kunt veroorloven en laat al helemaal niet je kinderen je fuck ups opdraaien.
Ik zal iig nooit kinderen op de wereld zetten als financiële investering. Ik kan gewoon niet eens geloven dat je dit serieus zegt en dat sommige users er ook echt nog over willen nadenken.
WTF?! Dit is toch wel een grap zeker?
Voor de huizenbezitters was het een leuke ritquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:59 schreef GSbrder het volgende:
Mensen hebben decennia winst gemaakt terwijl ze woonden. Alle economische wetten ten spijt. Consumptie kan op de lange termijn niet beloond blijven worden.
Mijn dank is groot.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vele studierichtingen zijn wel erg laag qua niveau. Ik neem alleen academici van een TU echt serieus.
Als je ouders 20.000 schuld heb kan je die gelden niet gebruiken om je ouders te helpen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat bestaat al, en heet aanvullende lening.
Boehoe: ik ben tegen lenen. Lenen kán juist een investering zijn. Sterker nog, in bepaalde omstandigheden, wanneer er bijv deflatie heerst, is het winstgevend om te lenen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Ik heb voor kinderen gekozen en zorg er ook voor al kost het me zelf dan een vermogen en moet daardoor goed uitkijken wat ik uitgeef. Door ook hun studie grotendeels te betalen. Ik ben tegen het lenen. Natuurlijk ik had ze toen ze 18 werden het huis uit kunnen stampen en zo had ik dan zelf een mooie cent over om een hoop luxe aan te schaffen. Maar luxe doet me niets. Gelukkig maar.
Dat kan wel, maar lijkt me niet wenselijk, omdat je het dan niet in jezelf investeert.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je ouders 20.000 schuld heb kan je die gelden niet gebruiken om je ouders te helpen.
Ik stelde voor om als gezin aandelenkapitaal uit te geven wanneer men krap zit en men toekomstig studerende kinderen heeft.quote:
Hoe kan je nou aandelen op je kinderen uitgeven?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik stelde voor om als gezin aandelenkapitaal uit te geven wanneer men krap zit en men toekomstig studerende kinderen heeft.
9 vd 10 is het hierin niet met mij eens.
Het ging niet op aan drank, maar m'n ouders konden gewoon niet met geld omgaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hangt ervan wat de ouders gedaan hebben.
Als het geld aan drank wordt verspild o.i.d: no way.
Als mijn ouders buiten hun eigen schuld moeilijk rond zouden kunnen komen, dan zou ik ze 100% helpen. Je hoort elkaar te helpen. Het is jammer dat het door het tegenwoordige individualisme verwatert.
Je ouders hebben toch ook in jou geinvesteerd door je op te voeden, onderdak te geven en je te verzorgen? Dan kan je best wat terug doen, wanneer jouw ouders in problemen zitten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar lijkt me niet wenselijk, omdat je het dan niet in jezelf investeert.
Jij ging uit van kinderen die later voor je shit op kunnen draaien. Als investering dus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]Je maakt geen kinderen uit financiele investering
Ik zeg enkel dat áls je kinderen hebt, je kinderen je kunnen helpen om uit de ellende te komen. Zo gaat het al 1000en jaren. 100 jaar geleden deed men hier niets anders: de kinderen zorgden voor de ouders wanneer zij oud zijn.
Ga keihard Stock, Aitken & Waterman producties draaienquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:10 schreef eriksd het volgende:
Mijn onderbuurman zat net keihard hardcore te luisteren. Ik werd al aardig boos maar het is voorlopig gestopt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou aandelen op je kinderen uitgeven?
Het kan zelfs aantrekkelijk zijn om te lenen voor aandelen, maar dat is een gok die je moet kunnen en durven maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Boehoe: ik ben tegen lenen. Lenen kán juist een investering zijn. Sterker nog, in bepaalde omstandigheden, wanneer er bijv deflatie heerst, is het winstgevend om te lenen.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uhu. Dus niet per definitie. Was het overigens niet 2 jaar?
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Jij ging uit van kinderen die later voor je shit op kunnen draaien. Als investering dus.
Ik ga trouwens wat anders doen maar bij iedere post van jou heb ik het idee dat ik geRickrolled word en het gros gezellig meedoet..
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga keihard Stock, Aitken & Waterman producties draaien
Onderhands regelen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou aandelen op je kinderen uitgeven?
'Investeer' in geluidsdichte wanden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:12 schreef eriksd het volgende:
Ik kan gewoon slecht tegen dat monotone gebonk.
YES YES YES ZIEN JULLIE DAT MENSEN ZIEN JULLIE DAT??!!!!!!!quote:
Heh? Hoe kan je nou opties op de verdiencapaciteit van je kinderen uitgeven? Dit begint een beetje naar mensenhandel te ruiken.quote:
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vele studierichtingen zijn wel erg laag qua niveau. Ik neem alleen academici van een TU echt serieus.
Ik leen nu bij mijn ouders. Mijn ouders hebben in vastgoed in opkomende markten geinvesteerd. Normaal gesproken kan een student, vanwege weinig geld, nauwelijks investeringen doen. Maar door af te spreken dat ik een X percentage in de investeringen heb, kan ik ook van de winst profiteren. Bij verlies draai ik - wanneer ik een baan heb - op voor dat X percentagequote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan zelfs aantrekkelijk zijn om te lenen voor aandelen, maar dat is een gok die je moet kunnen en durven maken.
.. ik wil niet weten wat jij dan van plan bent met je buren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_ke vind dat je je buren dood moet knuffelen. Hij is tegen wapenbezit .
Kan ik hieruit afleiden dat jij het liefste het vuur op ze zou openen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze niet doodschieten is wat anders dan knuffelen hè?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind jou en je ouders verstandige mensen. Op dit gebied dan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik leen nu bij mijn ouders. Mijn ouders hebben in vastgoed in opkomende markten geinvesteerd. Normaal gesproken kan een student, vanwege weinig geld, nauwelijks investeringen doen. Maar door af te spreken dat ik een X percentage in de investeringen heb, kan ik ook van de winst profiteren. Bij verlies draai ik - wanneer ik een baan heb - op voor dat X percentage
De helft van de klanten in dit topic zou het direct afkeuren, want boe lenen is slecht, boe investeren is slecht
Klinkt als een schenking. Wat vindt de fiscus ervan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik leen nu bij mijn ouders. Mijn ouders hebben in vastgoed in opkomende markten geinvesteerd. Normaal gesproken kan een student, vanwege weinig geld, nauwelijks investeringen doen. Maar door af te spreken dat ik een X percentage in de investeringen heb, kan ik ook van de winst profiteren. Bij verlies draai ik - wanneer ik een baan heb - op voor dat X percentage
De helft van de klanten in dit topic zou het direct afkeuren, want boe lenen is slecht, boe investeren is slecht
Tsja, volgens mij is dat precies het gedrag waar de VVD de PvdA steeds maar op probeert te pakken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aandelen, geen opties.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heh? Hoe kan je nou opties op de verdiencapaciteit van je kinderen uitgeven? Dit begint een beetje naar mensenhandel te ruiken.
Ik heb een vaag vermoeden dat de quote eerder was gepost. Vergeefs een beroep gedaan op vergeetachtigheid van julliequote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:14 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren.
Exact. Maar half Fok! gaat tegen mij tekeer omdat boehoe lenen slecht is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:16 schreef eriksd het volgende:
Er is niets mis met lenen zolang er maar toekomstmuziek inzit en men ook de risico's kan overzien.
Mensenhandel is verboden hè?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:17 schreef Reya het volgende:
Een putoptie op je kind. Ten aller tijd heb je het recht om hem voor 50.000 euro te verkopen.
Winstbewijzen, aandelen, een pot nat als het gaat om geld. En dan kan ik mijzelf in stukjes verdelen en verkopen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aandelen, geen opties.
Het is niets anders dan dat een kind of een jongeren geld aan zijn ouders uitleent, wanneer zij het moeilijk hebben. Nu is het geen lening, maar zijn het aandelen.
Welke broker wilt er een kind en een putoptie "ten allen tijde"?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:17 schreef Reya het volgende:
Een putoptie op je kind. Ten aller tijd heb je het recht om hem voor 50.000 euro te verkopen.
Het zijn interessante vormen van financiering. Bedrijven doen niets anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Winstbewijzen, aandelen, een pot nat als het gaat om geld. En dan kan ik mijzelf in stukjes verdelen en verkopen?
Op zich klinkt het als een interessante constructie.
Je hebt in ieder geval je mantra van de avond weer gevonden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb een vaag vermoeden dat de quote eerder was gepost. Vergeefs een beroep gedaan op vergeetachtigheid van jullie
Op die manier krijgt de term "sterfhuisconstructie" een heel andere lading.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Winstbewijzen, aandelen, een pot nat als het gaat om geld. En dan kan ik mijzelf in stukjes verdelen en verkopen?
Zou dat ook mogelijk zijn met hypotheken?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bronhttp://www.scienceguide.n(...)egio-ter-wereld.aspxquote:Eindhoven slimste regio ter wereld
3 juni 2011 - Brainport Eindhoven is uitgeroepen tot Intelligent Community of the Year 2011. Na twee keer een top-7 notering werd nu alle concurrentie verslagen. Eerder wonnen steden en regio's als Seoul, Taipei, Tokyo, New York en Stockholm.
Winnen van 300 andere regio's wereldwijd
"Dit is een prestatie om als regio trots op te zijn. Het is geweldig om te winnen van driehonderd andere regio's. Deze erkenning is erg goed voor de werkgelegenheid in onze regio," zeggen B&W. De bekendmaking van de titelwinnaar vormde de afsluiting van het jaarlijkse internationale ICF-congres 'Building the Broadband Economy' in New York.
Regio's die voor de titel 'Intelligent Community of the Year' in aanmerking komen, slagen er in de ogen van het ICF in om op brede schaal innovatieve, maatschappelijk relevante toepassingen te realiseren op het gebied van breedband en ICT. Jaarlijks schrijven zich voor de wedstrijd driehonderd steden of regio's in. Begin april bezocht het Amerikaanse ICF-jurylid Robert Bell de Brainportregio. Tijdens zijn vierdaags bezoek werd al duidelijk dat hij enthousiast was over de ontwikkelingen. Zo was hij bijvoorbeeld erg onder de indruk van de ontwikkelingen bij ASML en Philips Healthcare.
Op weg naar Top 5 of toch liever Champions League?
Nu maar hopen dat men op het hoogste bestuurlijke niveau ook begrijpt, dat het kopen van de grond onder een voetbalstadion voor bijna ¤50 mln om een failliete club te redden -uit angst waarschijnlijk voor het anders boze, dreigende janhagel der fans- niet echt past bij een regio die investeert in een vooraanstaande plaats in de global kenniseconomie. De beschikbare bedragen daarvoor zijn immers in ons land toch al karig de facto.
Adeldom verplicht een wereldcentrum van kennis en innovatie: 'put your money where your mouth is', kortom. "De titel geeft ons een enorme boost om Brainport Eindhoven nóg verder op de nationale en internationale kaart te zetten. Brainport Eindhoven is als toptechnologieregio één van de pijlers van de Nederlandse economie. Deze titel onderstreept de ambitie van de Nederlandse regering om tot de top vijf van de wereldeconomieën te behoren," aldus burgemeester Van Gijzel. Zijn partijgenote Mariëtte Hamer die die ambitie politiek wist vast te leggen, is daar nóg duidelijker over.
Jij ook.quote:
Zienswijze zou zeggen dat de markt er een oplossing voor vindt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke broker wilt er een kind en een putoptie "ten allen tijde"?
En het een rechtvaardigt het ander want?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me op dat half Fok op EG zit te zeiken vanwege het vermeende gevaar dat hij is als hij vuurwapens heeft, maar als bij hem nu de stoppen doorslaan kan hij alsnog een mes pakken om daarmee zijn buren om te brengen.
Geen geile opmerkingen meer!quote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Zienswijze zou zeggen dat de markt er een oplossing voor vindt.
Is geen schenking. Op papier, onderhands geregeld, heb ik een X participatie in die investering van mijn ouders. Meer niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klinkt als een schenking. Wat vindt de fiscus ervan?
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:19 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Zou dat ook mogelijk zijn met hypotheken?
Ik moest direct aan hem denken toen Hoensbroek in het nieuws kwam.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:19 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me op dat half Fok op EG zit te zeiken vanwege het vermeende gevaar dat hij is als hij vuurwapens heeft, maar als bij hem nu de stoppen doorslaan kan hij alsnog een mes pakken om daarmee zijn buren om te brengen.
Anti-kapitalistquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:21 schreef Reya het volgende:
[..]
quote:
Niets, maar het is hypocriet om EG als gevaar neer te zetten als hij de beschikking heeft over vuurwapens terwijl dat niet het geval zou zijn als hij dat niet had.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
En het een rechtvaardigt het ander want?
De markt verzint geen oplossingen in ongunstige investeringen of eenzijdig profiterende contractvormen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:21 schreef Reya het volgende:
[..]
En jij stemt zeker PvdA, zou nooit lenen en investeren? Want boe dat is allemaal kapitalisme en kijk wat er met de DSB is gebeurd!quote:
Wat als we Zienswijze nu op de markt gooien?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel vrij destructief wanneer een idioot vuurwapens heeft.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niets, maar het is hypocriet om EG als gevaar neer te zetten als hij de beschikking heeft over vuurwapens terwijl dat niet het geval zou zijn als hij dat niet had.
Vandaag nog in Hoensbroek, een gestoorde gek met een zwaard op pad geweest om mensen te vermoorden.
Gek ben je, dat word je niet van vuurwapens.
Misschien levert het wel geld op.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat als we Zienswijze nu op de markt gooien?
U bedoelt in schavot op de marktplaats?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat als we Zienswijze nu op de markt gooien?
Ik ben niet in geldwaarde uit te drukken, zoals reeds bediscussieerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:24 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Friek wel willen verkopen. En VS, en GS.
'De Markt' is geen medicijn voor alles.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En jij stemt zeker PvdA, zou nooit lenen en investeren? Want boe dat is allemaal kapitalisme en kijk wat er met de DSB is gebeurd!
No way!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De markt verzint geen oplossingen in ongunstige investeringen of eenzijdig profiterende contractvormen.
Dan zijn we het iig eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel vrij destructief wanneer een idioot vuurwapens heeft.
En nee, ik heb het niet over EG.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben niet in geldwaarde uit te drukken, zoals reeds bediscussieerd.
¤50quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Voor Ilja Leonard Pfeijffer in eenzelfde positie zou ik enige aandelen willen liquideren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
U bedoelt in schavot op de marktplaats?
¤20.000/QALYquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hmmm. Ik kan jou zonder enig probleem verkopen denk ik, eigendom of niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef GSbrder het volgende:
Mij mag je best verkopen.
Dat wil zeggen, alle eigendomsrechten die jij van mij bezit mag je verkopen
Jij ageert tegen vormen van financiering, die ook gewoon door bedrijven gebruikt wordenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:25 schreef Dutchnative het volgende:
Zie hier de doorgeslagen hypocrisie
[..]
'De Markt' is geen medicijn voor alles.
Yeah way.quote:
Uw categorische kwaadaardigheid maakt mij zielsgelukkig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor Ilja Leonard Pfeijffer in eenzelfde positie zou ik enige aandelen willen liquideren.
Ik heb een hoge marktwaarde, ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmm. Ik kan jou zonder enig probleem verkopen denk ik, eigendom of niet.
Ik zie het punt niet. Staat je vrij om hypotheekrechten te nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:27 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/ACC_Capital_Holdings
Zo ben ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb een hoge marktwaarde, ja.
Bedankt voor het compliment en de erkenning.
Waarschijnlijk is hij als een oude Porsche. Het lijkt een koopje, maar daarna betaal je je blauw aan onderhoudskosten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:27 schreef eriksd het volgende:
Ik bied 60 voor Friek. Huisfilosoof voor in de hoek.
Dat lijkt me geen onthulling.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Sjuul Paradijs op Nieuwsuur . Ik ben het zowaar met hem eens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |