quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
helemaal mee eens
Hoe vaak je wel niet alleen maar hele negatieve dingen hoort die er gezegd zouden zijn. Ik heb altijd het idee dat mensen dat veel negatiever horen.
Maar goed, hier eerder een jonge moeder en ook nooit gezeur.
Ook toen ik nog bv gaf (heeeeel lang geleden) vroeg ze hoeveel voedingen hij kreeg, dus ik zat een beetje te tellen (hield t soort van bij voor mezelf)en zij: oh op verzoek dus.
En met de 4maanden afspraak ging ze er helemaal vanuit dat ik nog voedde.
Bijvoeding was met 4 maanden echt nog niet nodig, nou ja ze zit lekker op 1 lijn.
En ze is Floris fan dus dan vind ik al snel iemand leuk
Was dat niet "gewoon pijn" doordat Florian door zijn tong niet goed aan kon happen?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
freecell had ook zo'n last van Raynaud toch?
Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florianquote:Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
freecell had ook zo'n last van Raynaud toch?
overigens lees ik nu pas goed deze zin. bij mij werd gezegd dat een baby gerust 20 minuten over één borst mag doen. moest doen zelfs. dat helpt de productie het beste op gang. Ik weet niet meer waar of van wie ik het las, maar ik las dus ook ergens dat baby's erop gemaakt zijn om de hele dag door kleine beetjes te drinken.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje komt hier om het hoekje kijken..
2 juni is zoonlief geboren, en ik probeer de bv op gang te krijgen
Vanmorgen heeft hij echt 15 minuten liggen drinken, maar vaak is het aanleggen het probleem. Hij wordt vrijwel gelijk heel boos/gefrustreerd waardoor aanleggen onmogelijk wordt.
Dat. Bij Leander had ik af en toe ook al Raynaulds, maar dat kon ik met goed aanleggen wel wat oplossen en het werd over de loop van de maanden minder.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:57 schreef mrien het volgende:
[..]
Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florian
Als ik het mij goed herinner
Seilram, hoe doe je het nu? Wij legden Nathan eerst aan en vervolgens gaven we hem max 30cc kv. Sam moet het zelf ook regelen he? Als je te veel kv bij geeft regelt zij jouw productie niet. Na 10 dagen zijn we gestopt nadat we 1 dag in plaats van 30cc, 20cc bijgaven. Flinke regeldag gehad (het was gelukkig bijna weekend) en toen was het goed (minus de zaken waar we in de maanden daarna weer tegenaan liepen, maar goed daar gaat het nu niet over). Ik hoor wel eens vaker dat bij sommige vrouwen de productie minder snel op gang komt. Probeer je rust te pakken (makkelijker gezegd dan gedaan als je elke 2 uur in de weer moet en er nog een ouders kindje bij rond hebt lopen, dat snap ik) en gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,
Laive, hier gaat het aanleggen goed, maar de productie niet... Sam is 1 juni geboren. Meteen aangelegd, ging super en we dachten dat ze goed dronk. Maar na 28 uur was ze aan het gillen van de honger. Dus kv in huis gehaald en aan het finger feeden. Ze drinkt nu teveel voor het finger feeden, dus nu een flesje.
Zelf ben ik aan het kolven, maar dat levert nog niet veel op. Ongeveer 10 cc per keer per 2 borsten. Als ik haar eerst aanleg, dan pakt ze daarna nog zeker 30 cc kv. Dus zij zou er zeker 10 cc per borst uit halen, dat is wel het dubbele.
Vervelend hoor. Voor mij is dit weer hetzelfde als bij Joep, daar kwam het ook niet op gang. Alleen had ik toen geen ander kindje wat ook aandacht en met zijn moeder wil spelen. Ik hoop dat het een beetje op gang komt. Ik ben zelf geneigd om te gaan proberen of het om en om kan. Dus 1 voeding kv en 1 voeding bv, maar ik ben ook weer bang dat het dan helemaal dood komt vallen.
Kraamverzorgsters hebben daar meestal te weinig verstand van. Als je productie al niet zo geweldig is is dat echt niet te doen, je borsten moeten (veel) regelmatig(er) gestimuleerd worden (in het begin zeker 8 keer per dag, liefst meer) om de boel draaiende te krijgen en te houden. Als je om en om zou voeden red je misschien vier keer borstvoeding en dat is voor een heel aantal vrouwen echt te weinig, zelfs na een maand of zes.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:54 schreef seilram het volgende:
Jore, bij Joep heb ik een maand gekolfd. 8 keer per dag en het max was 50 cc wat ik per 2 borsten haalde. Omdat Joep toen veel meer dronk ben ik er na een maand mee gestopt. Wij doen het nu net zo als Pessie. Sam mag vandaag 60 drinken en pakt zelf ook nog zeker zelf 30 cc kv bij na mijn borsten. Ik kolf nu 10 cc per 2 borsten.
Vorige keer wel een lactatiedeskundige gehad. Nu doe ik alles net als vorige keer. Ook met het fingerfeeden enzo.
Net wel tijdens het douchen voor het eerst "volle"(zo voelt het zeg maar) borsten. Ik drukte erop en er kwam ook wat uit!
Vannacht om 00.30 had ze honger. Om 23.00 toch 50 cc kv op (ik had volledig gekolfd, wilde een keer zien wat eruit kwam na 20 minuten kolven). Ze heeft toch tot 04.00 geslapen om 2 borsten. Dus ik heb hoop.
Ow Jore, beide kraamverzorgsters hier zeggen dat het kan... maar ik durf het nog niet aan hoor. Ben zelf ook veels te bang dat het helemaal dood valt. Voorlopig ga ik zo even door denk ik, aanleggen en kijken wat ze nog van kv wil. Er zit iig vooruit gang in.
Ook gezien de situatie bij Joepquote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, daar zou ik nu nog niet van uit gaan hoor. Het komt wel vaker voor dat het een tijdje duurt voor het goed op gang is. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Acht keer per dag is echt het minimum, ik denk dat jij veel vaker aan moet leggen Seilram
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk een LK inschakelen die meekijkt bij het aanhappen en drinken en tips kan geven zoals hoe je met een cupje bijvoeding geeft. Het kan heel goed zijn dat Sam niet goed aangelegd is en daarom te weinig drinkt en je borsten te weinig stimuleert, dat hoeft geen pijn te doen.
quote:Op maandag 6 juni 2011 11:20 schreef J-net het volgende:
Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.
Klinkt alsof je ongeveer 30 cc tekort gaat hebben. Uurtje na de laatst kolfbeurt nog een keer en proberen er alsnig die 30cc uit te persen?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Dat denk ik ook altijd en dan drinkt hij ineens minder dan normaalquote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Nee dat zou ook kunnen. Eigenlijk wel ja...quote:Op maandag 6 juni 2011 20:12 schreef DJMO het volgende:
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.
of zeg ik nu iets raars?
Normaal gesproken zou ik denken dat je gelijk hebt over dat knikje. Maar dit knikje begint bij 6 weken ongeveer, en het borstweigeren is wel dusdanig geweest dat ze echt op bepaalde momenten wel erg weinig binnenkreeg. Dan liet ze zo 9 of 10 uur tussen een voeding. Ik ben er vrij zeker van dat dat in de curve terug te zien is.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef pessie het volgende:
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
Kijken of hij er toch genoeg aan heeft.. Heb je de mogelijkheid eerder van je werk te gaan? Vraag bijvoorbeeld of ze je even kunnen bellen als ze de laatste melk geven, dan heb je een idee of je iets eerder wegkan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
ja zo doe ik het ook. Of na een uurtje nog eens. Of 2x om de 30min. Dan heb ik toch wel zo'n 60 à 80 extra. En die melk is ook nog eens erg vet, dus dat vult wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
Jups!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Dat was voor mij 16 jaar geleden al reden om over te stappen op een koperspiraaltje, niet dat ik daardoor helemaal niet meer explosief was, maar wel beduidend minder.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.
En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosiesBij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.
Anders moet je ook niet meer klaarkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij
Goede vraag, heeft dat ik nog wel es last heb van mn bekken ook te maken met bv?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
Interessant! Dankjewel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef WupWup het volgende:
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.
bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef J-net het volgende:
Vandaag bij CB en mn mannetje is nu 5255 gram bij 8 weken geheel (op paar keer bijvoeden na in eerste week) op mijn borstoeding woehoe!!!!
En dus ook ondanks dat hij 10 tot 15 minuten drinkt.
Ik zit laatste dagen op 6 voedingenen het gaat super.
Ben best trots op mezelf dat he zo goed gaat. En blij met mn man voor zijn steun.
Een donormoeder is natuurlijk helemaal niet zo gek. Vroegah, voordat er uberhaupt kunstvoeding bestond was een kleine waarvan de moeder het zelf niet kon voeden gewoon afhankelijk van een moeder die het wel voedde. Ik vind het iets moois, maar steeds vaker wordt moedermelk al iets gezien dat vies is.. Dat vind ik jammer.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef seilram het volgende:
Tico, dat is zeker fijn, daar ben ik ook blij mee hoor. Er is iets en ze krijgt iig iets binnen. Tis gewoon mijn gevoel, wat ik al zeg, het gevoel dat je opgeeft ofzo. Maar goed, ik moet het positief zien, ze heeft iig alles wat ik heb gekregen.
Een donormoeder lijkt me dan weer een beetje gek, kweenie...
Laive, wat fijn!
J-net, geweldig! Kei goed!
Herkenbaar hoorquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
Wat kut!!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
het is ook een moeilijke keus. ik heb bij Jan voor dezelfde keus gestaan: opgeven of doorgaan. Omdat er toen de dreiging was van jeugdzorg en ik zó bang was dat ze hem weg zouden halen als ook maar dit *insert vingerknipgebaar* niet goed ging, was de keus toen snel gemaakt voor/door me. Ook voor mij voelde het toen, en voelt het nog steeds als falen. Dat ik een tweede (derde) kans heb gekregen met Geert en dat het nu wél goed loopt maakt dat ik me soms nog steeds schuldig voel tov Jan. Heb ik wel genoeg m'n best gedaan bij hem/voor hem destijds?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
Heb jij toch ook gedaan? (dat eerste dan...quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef Asyniur het volgende:
En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...
Ja, dit dus...quote:Op donderdag 9 juni 2011 03:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
Dat laatste is zo herkenbaar! Nu heb ik Goddank nog nooit een BO gehad, maar heb toch echt wel een aantal momenten gehad dat ik erdoorheen zat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet, daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Neusspray voor het toeschietreflex, dat kan geen kwaad en raak je niet verslaafd aan..quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:09 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb even een vraagje: dat het hier niet volledig borstvoeding zou worden zat er altijd al in (borstverkleining gehad namelijk). Met Driekus heb ik met tepelhoedjes gevoed, maar bleek het bij drie weken gewoon te weinig en met vijf weken was het op.
Mijn linkerborst blijkt nu zo enorm gevoelig en pijnlijk dat zelfs de tepelhoedjes geen optie zijn. Ik wil dus gaan kijken om wel met rechts te voeden en dan links te kolven. Alles wat ik er links uit krijg is mooi meegenomen. Maar, tsr heb ik nooit gehad (beide borsten niet) en ik ben ook geen kei in kolven. Wat is nu verstandig: kort kolven en dan vaak of langer kolven? Eerste opbrengst was zojuist nog geen bodempje, maar goed, Tienus is pas een dag oud, dus dan mag ik niet klagen he.
Oja, LK komt na het weekend (ze is ook onze vk) en dit is allemaal al met haar besproken.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef Poppedein het volgende:
Shit Mrien!! dan moet je echt ff op je tanden bijten he... Zul je toch zien dat de haren van de vloerbedenking daar morgen ook nog langer zijn!
's nachts komt hij meestal 1 keer momenteel. 's avonds clusterd hij eigenlijk nooit meer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zou me niets verbazen als het door tandjes komt. En misschien moet hij nog even wennen aan de nieuwe speen en het binnenkrijgen van meer melk? Het kan ook zijn dat hij vandaag zijn dag niet had.
Haalt Jelle 's nachts in? Of gaat hij 's avonds clusteren?
dat is denk ik echt een kwestie van proberen. Ik ben begonnen met rond de 100 cc aan te bieden, daar dronk hij in het begin 60cc van. Anders oefen je eerst thuis als je er wel bij bent met welke hoeveelheid je een tevreden baby hebtquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef krijtlijk het volgende:
Poppedein die foto![]()
Iemand enig idee hoeveel een baby van 5 weken oud ongeveer drinkt? dan weet ik een beetje hoeveel ik klaar moet zetten als ik de deur uit ben.
Ohquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef krijtlijk het volgende:
Mrien en takkembah (ik vroeg het, niet ma_ma) bedankt voor de antwoorden, nu heb ik beetje een idee.
Denk je niet dat jouw narcosemedicijnen slecht zijn voor je jochie? Daar weegt 1 x weggooien toch niet tegenop..quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:51 schreef DJMO het volgende:
21 juni heb ik afspraak bij de anesthesist (die zal me wel weer vertellen dat ik moet kolven en weggooien, maar ik vertik het gewoon. Johan brengt zodra ik bijkom uit de narcose mooi geert maar naar me toe zodat als ik me daar toe in staat voel, zelf kan voeden.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.htmlquote:Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden
Niet waar!
Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby's.
Serieus? Snap ik nou weer niks van. Ik mag nog geen ceterizinepilletje (hooikoorts) slikken volgens de bijsluiter maar een narcose is geen probleemquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:51 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.html
bedoel je die soms?quote:Enkele middelen hebben level 0 = code groen, dus veilig. De meeste middelen hebben
level 1, code geel, wat wil zeggen relatief veilig. En enkele middelen hebben level 2 = code rood, dus niet gebruiken tijdens de borstvoedingperiode.
Middelen met code groen
Carbinoxamine (Hista CT)
Cetirizine
Desloratadine
Epinastine
Fexofenadine
Hydroxyzine
Loratidine (Claritine) (zonder recept)
Triprolidine
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:37 schreef Jore het volgende:
Oooh daar ben ik héél blij mee!
*propt allergiepil in mond
Ja die waarvan de bijsluiter dus zegt niet doenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:25 schreef DJMO het volgende:
http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/hooikoorts.html
[..]
bedoel je die soms?
Dat komt (denk ik) omdat het niet specifiek onderzocht is wat de effectene zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja die waarvan de bijsluiter dus zegt niet doen
Eikels!
ik kon 'm met jouw naam idd niet vinden, toen zocht ik maar op hooikoortsquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja die waarvan de bijsluiter dus zegt niet doen
Eikels!
En waarvan ik altijd een i vergeet ja..
heb je geen apotheek die eventueel aan huis komt?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Die desloratadinges ken ik niet, maar cetirizine is hier altijd in huis, das wel zo handig natuurlijk. Behalve nu, want nu is ie natuurlijk op en de vrouw haalt maar geen nieuwe
Kwestie van goed africhten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Die desloratadinges ken ik niet, maar cetirizine is hier altijd in huis, das wel zo handig natuurlijk. Behalve nu, want nu is ie natuurlijk op en de vrouw haalt maar geen nieuwe
HUHHHH???!!! Ze verzinnen het werkelijk waar je bij staat, hèquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zou het lichaam zuiverenen ze moet de smaak leren waarderen.
is in principe natuurlijk wel waar. Alleen het is positief, borstvoeding is veel voedzamer dan vast voedsel. Jammer dat ze dát dan weer net niet begrijpenquote:Oh en de hoeveelheid borstvoeding zou ook de inname van vast voedsel in de weg staan.
Oh mên, het zou het lichaam zuiveren?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh. CB.![]()
Leyla had nu toch echt water nodig. Dus ik zeg gewoon, nou dat lijkt mij niet nodig ze mag onbeperkt aan de borst. Maar het zou het lichaam zuiverenen ze moet de smaak leren waarderen. Dikke onzin zei ik dus. Nou dan moest ik het zelf maar weten
.
Oh en de hoeveelheid borstvoeding zou ook de inname van vast voedsel in de weg staan..
Dit was duidelijk een afspraak waar ik niets aan had. Ze groeide goed trouwens, dus ik denk niet dat we iets veranderen.
Dat is ook het probleemquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, er zullen vast genoeg moeders zijn die het wel aannemen.
ziet er wel mooi uitquote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las vandaag over de Breast to Baby-kolf van Difrax. Zou dat nou wat zijn? Klinkt ideaal!
"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Maar hoe houd je de slangetjes schoon? Zo te zien gaat het vanuit de kolf door de slangetjes direct in de fles?
Voor de rest lijkt het me ideaal
Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseerquote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."
Maar hoe je ze dan droog krijgt...?
nou, niet echt natuurlijkquote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, en toch geïnteresseerd, lily? Nou ja, het is eigenlijk gek dat zoiets niet eerder op de markt is gebracht.
Ik hing ze altijd over mn handdoekhaakjes.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef mrien het volgende:
[..]
Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseer
Hm, vaatwasser?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Op de website staat dat je de slangetjes schoonmaakt door er water doorheen te laten lopen, maar zo krijg je de eiwitten en vetten er toch niet uitIn de magnetron maak je dan wel de bacteriën dood, maar het lijkt mij dat de slangetjes toch steeds meer dichtslibben. Slangetjesverkalking
Een momentje voor jezelf? In een druk kantoor? Mij lijken geschikte kolfruimtes eerder iets om voor te vechten.quote:De schelp wordt onder de kleding gedragen en de kolf kan bijvoorbeeld op tafel gezet worden, je hebt je beide handen vrij en niemand ziet dat je aan het kolven bent, hierdoor heb je echt even een momentje voor je zelf.
Ik moest even terugkijken om te zien of dit nou door een man of een vrouw gepost was.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef mrien het volgende:
[..]
Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseer
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:47 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik moest even terugkijken om te zien of dit nou door een man of een vrouw gepost was.
Hmm, ik weet niet of dat helemaal waar is.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:17 schreef WupWup het volgende:
Jammer mefke, maar inderdaad wat niet gaat, gaat gewoon niet. Helaas!
Takkembah, ik hoop dat het de oplossing voor jullie is! Hoe ging het aanleggen vandaag?
l'tiekje, lijkt me een goed plan. Even afwachten, wegen en dan evt de lk weer. Prima! En qua krampjes heb ik wat standaard adviezen: buikje met de klok mee masseren, goed laten boeren na de voeding, met de beentjes 'fietsen', warmte op de buik, kindje op de buik op jouw onderarm of schoot leggen, baby in de draagdoek (want rechtop, warmte en beweging). Ik weet niet of je je eigen voeding bedoelde, maar nee, dat zijn bakerpraatjes en achterhaald. In principe kun je zelf alles eten en drinken tijdens de borstvoeding, tenzij je kind ergens allergisch voor blijkt te zijn.
Ergens heb je wel gelijk maar ik vond het wel heel erg toevallig...quote:Op zondag 12 juni 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Maar Asy, juist op basis van die ene keer zou ik de opmerking van Wup dan weer niet in twijfel trekken. Dat is toch veel te weinig om conclusies uit te trekken?
Ja, maar kinderen moeten al eeuwen (letterlijk) een boertje doen na de voeding.... en kunstvoeding bestaat nog niet zo lang.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:33 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat de gedachte erachter is dat bv-kindjes wenig tot geen lucht binnenkrijgen aangezien er in een fles lucht zit en in een borst niet
Hier ligt het meer aan het loslaten en weer aanhappen, en aan het slordig ademhalen tussen de slokken door. Dan hoor ik zo die lucht doorgeslikt wordenquote:Op zondag 12 juni 2011 23:33 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat de gedachte erachter is dat bv-kindjes wenig tot geen lucht binnenkrijgen aangezien er in een fles lucht zit en in een borst niet
Ik pomp het eruit door haar armpjes op en neer te bewegenquote:Op zondag 12 juni 2011 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Kloppend een boertje laten doen helpt bij Elin ook nauwelijks, wrijven met redelijke kracht van onder naar boven daarentegen levert gegarandeerd wat open anders traplopen wel
whehe, ik heb geen aanleg om dik te worden. Daarnaast was dit echt een utizonderingquote:Op maandag 13 juni 2011 08:59 schreef Ssserpente het volgende:
Huup, wat een mooie post! Ik ging in gedachten weer helemaal terug naar Lente dr babytijd.
Lente boerde zich ook suf hoor, na een borstvoeding.
DjMO, 9 frikandellen?!? Iets meer calorieen heb je wel nodig nu, maar is het niet verstandiger om die binnen te krijgen met gezonde dingen? Als je zo doorgaat groei je dicht!
Ja van binnen ofzo. Krijg je een vet hart.quote:Op maandag 13 juni 2011 08:59 schreef Ssserpente het volgende:
Huup, wat een mooie post! Ik ging in gedachten weer helemaal terug naar Lente dr babytijd.
Lente boerde zich ook suf hoor, na een borstvoeding.
DjMO, 9 frikandellen?!? Iets meer calorieen heb je wel nodig nu, maar is het niet verstandiger om die binnen te krijgen met gezonde dingen? Als je zo doorgaat groei je dicht!
Ja! Ik heb het zelf ook.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb sinds een dag of 2 pijn aan mijn tepels, links meer dan rechts. Het doet behoorlijk pijn bij het aanhappen en de eerste minuut oid drinken, maar is ook gevoelig in bed als ik me omdraai etc.
Kan dat te maken hebben met ongesteld worden of kan ik beter vast verder zoeken naar de oorzaak?
Bij mij begon het na ongeveer 7 maanden. Een ruime maand na het begin van de bijvoeding.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:16 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline is nu ruim 5 maanden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Van mij mag het voorlopig wel wegblijven ook
Met die van Lansinoh heb ik nog nooit geknoeid, je giet de melk heel makkelijk vanuit het flesje in het zakje en andersom.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:15 schreef Poppedein het volgende:
Elanee is een stuk goedkoper dan Medela. Ik ken het ook niet, maar weet dat die merk in deVS wel veel bekender is.
Ik zit inderdaad ook een beetje vanuit ruimtegebrek te denken. t is geen dikke knoeiboel met die zakjes in ieder geval?
Voor ruimtegebrek ideaal! Maar toen ik gisterochtend de koelkast opendeed bleek het zakje dat ik 's avonds uit de vriezer gehaald had, gescheurd te zijn en kon ik 's ochtendsvroeg alle melk uit de koelkast dweilen (: de volgende zakjes zet ik dus voor de zekerheid in een bakje neer.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:15 schreef Poppedein het volgende:
Elanee is een stuk goedkoper dan Medela. Ik ken het ook niet, maar weet dat die merk in deVS wel veel bekender is.
Ik zit inderdaad ook een beetje vanuit ruimtegebrek te denken. t is geen dikke knoeiboel met die zakjes in ieder geval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |