abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97600326
Borstvoeding deel 97

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_97600401
Post ik hier s illegaal, gooi k m nog dicht ook :')

Mijn laatste post (de rest heb ik geen zin om te knippen plakken hoor)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

helemaal mee eens :)
Hoe vaak je wel niet alleen maar hele negatieve dingen hoort die er gezegd zouden zijn. Ik heb altijd het idee dat mensen dat veel negatiever horen.
Maar goed, hier eerder een jonge moeder en ook nooit gezeur.
Ook toen ik nog bv gaf (heeeeel lang geleden ;)) vroeg ze hoeveel voedingen hij kreeg, dus ik zat een beetje te tellen (hield t soort van bij voor mezelf)en zij: oh op verzoek dus.
En met de 4maanden afspraak ging ze er helemaal vanuit dat ik nog voedde.
Bijvoeding was met 4 maanden echt nog niet nodig, nou ja ze zit lekker op 1 lijn.
En ze is Floris fan dus dan vind ik al snel iemand leuk ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:26:33 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97600429
Ik sluit me aan bij Son, behalve dan dat mijn wijkvp (en cb-arts) natuurlijk Harry-fan is ;)
pi_97600558
Wat ik me ook helemaal kan voorstellen ;)
pi_97600722
Whehe Son :D Ik was bezig met een post ineens topic dicht :')

hihi vanyel, go go gadget nipple :')
hier ook, en inderdaad ook met verminderde melkstroom.

haha Mrien dat heb ik ook ja pffrt... het gaat snel hè?
Elin is morgen precies 4 maanden, van de dietiste mochten we nu met bijvoeding beginnen :')
nou was ik dat sowieso nog niet van plan maar als ik haar zie kan ik me ook gewoon écht nog niets voorstellen bij bijvoeden :@ ze is nog zo klein voor mijn gevoel, mn kleine baby O+ hell ze zakt zelfs in een wipstoel nog scheef weg dus ik zou ook niet weten hoe :D

Nieuw topic, nieuwe foto's...; omdat het kan :P

ochtendvoeding O+

vol! B. vond een romper niet nodig

dat handje altijd <3 zo schetig.

die dichtzakkende oogjes O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600767
Excuus voor de spam :') maar ik hou van mn voed-foto's O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600789
Mooie foto's zeg Huup!
Ik heb vanavond ook een paar gemaakt, zal ff kijken of ze netjes zijn ;)
pi_97601052

(ik haal ze later wel weer weg hoor)
pi_97601062
Hier vragen ze eigenlijk helemaal niks.. Althans, ik heb het idee dat als ze het idee hebben dat er iets niet goed gaat, ze er wel dieper op ingaan. De laatste keer was het hier: GEFELICITEERD!! 9 maanden borstvoeding, dat houden echt weinig moeders vol. Heel goed van je! Hoe eet ze? Fruit, avondeten? Gaat goed? Prima! (nou ziet Leia er ook niet uit alsof ze heel slecht eet, zeg maar :'))

Leuke was dat ik een nieuwe arts kreeg en die legde e.e.a. uit en zei, dan is er nog ruimte voor jullie vragen en dan onderzoek ik haar. Dus, wat zijn de vragen? M. en ik: euh, eigenlijk hebben we geen vragen? :D was ze wel verbaasd over, maar ze vond dat te zien was dat we genieten O+ en dat is natuurlijk ook zo. Maar nu is muppet ook een makkelijk kind, dat scheelt de helft denk ik!

1 keer heb ik wel :') gestaan, dat de andere arts rond de 5 maanden zei: nou je hebt genoeg voedingsstoffen, gezien haar curve :') !! toen dacht ik wel even: en jij bent arts? Kom op even..
Maar ik heb nooit de vraag gekregen of ze nog nachtvoedingen kreeg, en dat we daar mee zouden moeten stoppen.. Maar denk ook dat dat is hoe je er zelf in staat. Als ze zou vragen gaan de voedingen goed, dan zeg ik: prima! :Y zou je zeggen, ja wel goed maar die nachten he? Dan zul je eerder adviezen krijgen over hoe die te stoppen..

Enige waar ik knettergek van word zijn die uitloop-tijden. Áltijd. Al ben je de eerste om half 9 dan nog presteren ze het uit te lopen :')

Elin O+ lekker ding isset!

Lekker bolletje Jelle O+

Ik ga ook snel weer foto's maken.. Ik zie het zo gebeuren dat het straks klaar is en dat ik dat gewoon verder vergeten ben :')
pi_97601168
oh ja Orea dat is ook echt mijn enige punt van kritiek bij het cb, dat het ál-tijd uitloopt. Ik zit altijd minimaal een half uur te wachten pffrt }:|

Mrien O+ O+ wat lief zo met allebei die handjes!! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97601201
Meestal wordt er momenteel met 1 handje m'n shirt heel stevig vast gehouden, of het handje in m'n shirt gestopt O+
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:42:32 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97601222
Wat een mooie foto's! O+

Ik was vorige week in het Linnaeushof met p_iglet en fam. Zij heeft ook hele mooie voedfoto's gemaakt. Ben er heel blij mee.

Qua handjes herken ik alles. Enerzijds wordt een handje gebruikt om haren mee uit te trekken, bril af te slaan, etc. Het handje kan ook heel lieftallig om mijn borst worden gedrapeerd. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_97601330
Haren trekken ja.. check :') en het dan uitgieren als ik bozig auw!! ZACHTJES Leia, roep...
pi_97603365
Oh Huup, wat een mooie foto's! Echt geweldig leuk om die te hebben. O+

En Mrien ook al zulke lieve foto's! O+

Ik heb laatst ook nog wat foto's gemaakt, wat een grote kerel is het dan in vergelijking met jullie kleintjes. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97605231
mijn punt van kritiek op t cb: dat ze op dinsdag, woensdagmiddag en vrijdag dichtzijn :') Op precies mijn vrije dagen,...
oh ja en dat ze dus zeggen oh bel begin juni maar, want dan wordt er een extra dag toegevoegd. Ik gisteren bellen, kon die vrouw geen eens een vrije plek meer vinden deze maand :')
Stom gedoe, maar goed kwam ook door het overgaan naar ander cb gebeuren enzo..

oh ja en wat ik wilde posten
Wat een mooie foto's huup!
Ik vind dr op de 1 na laatste op Leyla lijken :D (niet dat ze er op lijkt, maar komt door die kleuren ofzo)
pi_97612006
Te lui om te quoten, maar die gadget nipple :D

Ik heb voedfoto's vrijwel alleen op mijn telefoon. Jammer van de kwaliteit en best lastig als je iemand je kind wil laten zien...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:53:21 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97612480
Mja, ik heb er hier ook nooit een probleem van gemaakt van die nachtvoedingen en ook geen geheim.
Ik heb het idee dat ze hier ook alles wel tof vinden wat ik doe (vooral ook dragen!). Ik heb ook nooit vragen Orea. Ja 1x. Hoeveel je kind móet drinken op een dag. Maar toen had ik een invalarts en die begon toen een heel verhaal over dat dat afhankelijk is van o.a. het weer etc. Maar ik wilde gewoon een richtlijn even van hoeveel Harry echt binnen móest krijgen aan vocht.
diezelfde arts zei ook dat Rapley leuk was voor trage kinderen die niet zoveel calorieën verbruiken. Voor snelle kinderen als Harry moest je gewoon prakjes voeren want anders kreeg hij niet genoeg binnen en dat kon een reden zijn waarom hij zo klein bleef. Daar heb ik later mijn ongenoegen over uitgesproken tegen de wijk die echt zo :o keek

Voedfoto's zijn mij ook heilig.
Geweldige foto's huup en mrien O+
En met dat handje doet Harry nog steeds (mits ik borst bedekt heb, anders draait hij dus aan de tepel :X )
pi_97613784
Oja, over de nachten hebben we het gisteren ook even gehad. In één adem:
'Slaapt ze goed?'
'Ja.'
'Slaapt ze door?'
'Nee.'
Einde onderwerp :D

Jullie foto's zijn O+ O+ O+ !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 19:13:04 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97628780
ik kwam ook even een mini spam bv-foto's doen. Ik heb een (mini) mijlpaal vandaag samen met Geert: drie maanden oud dus drie maanden borstvoeding! En het gaat nog steeds goed!

alleen met de eerste maand kon ik zo snel geen foto vinden. zal straks nog eens goed zoeken :@

z'n cruve:

De lengte ook lekker gemiddeld:

en gewoon omdat het kan (volgens huup :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:14:27 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97631660
Leuke foto's weer! En net zulke saaie curvese als Emma produceert ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 20:27:04 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97631908
De CB arts zei ook : het is een heel gemiddeld kindje .. (op hun curve's zit hij dus op alles op het middelste lijntje) ik had echt zoiets van whut? gemiddeld? Hij is perfect! :{w
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_97631911
Die foto's!! O+

Ik heb geen recente foto's. Maar Niels lijkt vast enorm in vergelijking met mij, ik ben maar klein :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:19:10 #24
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688693
Even een vraagje: Hoe warmen jullie de afgekolfde melk op als het uit de vriezer komt?
Als je het dan onder de kraan, of het flesje in een pan water doet om te ontdooien dan duurt dat toch ontzettend lang?
Is een flessenwarmer dan niet handig? Hoe werkt zo'n ding eigenlijk :@

Ik heb 2 jaar borstvoeding gegeven maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat toen deed :@
pi_97688716
flessenwarmer inderdaad, paar minuutjes duurt dat.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:31:38 #26
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688747
Ah, dank.
Een flessenwarmer slaat dan vanzelf af als de melk op de juiste temperatuur is? ik heb echt geen idee hoe dat werkt.
En wat voor merk flessenwarmer heb jij dan?
pi_97688758
Op het kinderdagverblijf gebruiken ze daar ook een flessenwarmer voor. Ik heb wel eens gezocht naar flessenwarmers maar over elk exemplaar had iemand wel iets negatiefs te melden. :Y)

Wat ik doe is dat ik zorg dat ik de melk op tijd achterin de koelkast zet om te ontdooien, net voor het slapen gaan bijvoorbeeld. De dag erna wordt de melk in de magnetron opgewarmd (laag vermogen, niet te lang, flesje even ronddraaien tussendoor en als het uit de magnetron komt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:50:26 #28
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688813
Een avond van tevoren in de koelkast zetten deed ik idd ook als ik melk meegaf naar het kdv, maar ik zoek een wat een snellere manier voor thuis als ik even de deur uit ben en niet zeker weet of ik op tijd terug ben.
Want dan is het zonde om uit de vriezer te halen als het misschien toch niet nodig is.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:10:47 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97688936
Ik heb een flessenwarmer en ik heb het ding nauwelijks gebruikt.
Echt, als ik een miskoop heb gedaan dan is het dat wel.
Het duurt echt niet maar een paar minuten om de melk daarin op te warmen. Ja wel als je het hebt over 10 ml die een pasgeboren baby drinkt, maar niet als het gaat om 100/150cc.

Ik deed het gewoon in de magnetron. Vermogen heel laag zetten, minuutje of 2 erin (waarbij tussendoor 2x even zwenken met de fles) en klaar!

als iemand na dit praatje nog steeds een flessenwarmer wil: ik heb er eentje te koop van Tommee Tippee. Nauwelijks gebruikt. Was ¤30 maar je mag hem voor ¤15 overnemen
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:13:31 #30
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97688958
Normaal laat ik ontdooien in de koelkast, 1 keer moest ik echt de melk hebben, toen heb ik de magnetron gebruikt (Nathan was toen een maand of 9).

Perfecte Geert :D
pi_97689278
Ontdooien doe ik ook in de koelkast.. als ik iets nu nu nodig heb, dan pak ik de melk ingevroren in de lansinoh zakjes, even onder de hete kraan en het is ontdooit.. Dan in de fles in de warmer, stand 1 en 10 minuten later is het warm.. ik vind het dus wel meevallen :D Magnetron verwarmen/ontdooien heb ik nog nooit gedaan!

(ik heb ook de TT warmer en ik vind hem ideaal :D zoveel mensen, zoveel wensen denk ik :P)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:34:06 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97692667
shit. Hendel van mijn kolf vergeten :X ik moet tot 17 uur werken :X Als het 's nachts lukt, moet het overdag toch ook lukken? Stom van me zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97692783
En met de hand kolven, lukt dat misschien? Rot zeg!

Op onze flessenwarmer (avent) zit ook een diepvriesstand, zelf geloof ik 1x gebruikt en ging prima. Was wel iets minder warm dan normaal
pi_97697178
oh, ik had het wel over opwarmen, niet over ontdooien. Ontdooien doen we hier ook in de koelkast. Heb trouwens een avent staan, 2ehands, paar euro voor gegeven.
pi_97700851
Is het goedgekomen Saffier? Meneer hendel kunnen komen brengen?

Ik merk hier trouwens dat het minderen met kolven echt prima gaat.. Ik neem zelfs geen kolf mee op vakantie, denk ik.. Gisteren dagje sauna, en van 9 tot 19:00 niet kunnen kolven (had gekund, maar bewust niet gedaan) en geen (amper) stuwing.. :) dus eigenlijk wel fijn!!

Leia heeft overdag ook niet echt veel behoefte om te drinken.. 's morgens tankt ze zich helemaal vol, overdag drinkt ze een keer of 2 vrij kort (echt kort) en in de avond tankt ze zich nog een keer helemaal vol... dus ik denk wel dat ze genoeg krijgt.

Ga bij terugkomst gewoon rustig aan de voorraad opmaken (nu nog 8,5 liter :)) en dan houden we het zo (ochtend en avond dan vind ik prima).

Maar nu is het dametje sowieso nooit een kindje geweest wat heel vaak aan de borst hing (met een maand of 4 zat ze al op een keer of 5 max. 6 drinken per 24 uur, uit zichzelf)...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:22:08 #36
259886 pessie
pi_97701602
Orea Nathan is dus echt een borstbaby, heel anders dan Leia zo te horen!
Wat betreft die kolf op vakantie, ik heb 1 keer gelezen in dit topic dat diegene de kolf niet meehad. Toen haar dochter opeens een hele nacht doorsliep (volgens mij) had ze flink stuwing en daar had ze toen liever een kolf voor gehad. Ik weet alleen niet meer wie dat was. Ik neem dus altijd mn kolf mee.
pi_97703407
Wij waren niet zo lang geleden een midweekje weg en toen besloot Emma gelijk superweinig te drinken. Geen kolf bij me, uiteindelijk natuurlijk stuwing en toen heb ik een heel dorp afgekamd op zoek naar een handkolf. Nergens te verkrijgen, moest ervoor naar een andere stad :{ Uiteindelijk Emma weer aan de borst gekregen en toen dronk ze ook weer als vanouds, maar leuk was anders. Mijn advies? Pak een handkolf in. Beter mee verlegen dan om verlegen.
pi_97703906
Ja, ik had een handkolf van iemand gekregen, en die brak af, gisteren -O- (Harmony).. ik wil maandag nog wel kijken of ik een onderdeel kan vinden, voor het geval dat. Maar als dat niet lukt, ga ik het toch zonder proberen.. 's morgens en 's avonds drinkt ze altijd! En overdag red ik het wel zonder (ik kan inmiddels ook met de hand kolven, niet helemaal een volledige voeding, maar wel genoeg om de spanning eraf te halen..) dus het komt wel goed (ding wat bij de PISA zit is echt een onding..) en ik ga niet een hele elektrische kolf meenemen of nog een nieuwe handkolf aanschaffen..

Een optie is nog wel mijn swing.. niet meer optimaal, maar voor nood wel goed.. met het batterijpack van de pisa zou dat een optie zijn.. En die is lichtgewicht..
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:00:44 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97704766
Mijn meneer kon 'm onmogelijk brengen. Ik kwam tegen 18 uur thuis en gelukkig wilde Ylana meteen drinken. Meestal wil ze niet tegen etenstijd, dan wil ze eerst een prak. Andere borst heb ik net gekolfd maar ik had maar 40 cc terwijl die nog steeds vol voelt.
Ylana
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:16:47 #40
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97705376
Ze heeft net de andere borst ook (een heel eind) leeggedronken. Dat voelt een stuk beter zo. Wel raar dat ik maar zo weinig kolfde :{
Ylana
pi_97706361
Misschien dat die lastiger toeschoot omdat hij zo vol zat?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:45:52 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97706541
Ik kom ff een aaahgrrrrr hartluchtpost doen. Man, ik word getest op dit moment met de BV. Heb volgens de LK vasospasme :X :'( Dus behalve dat het aanleggen pijnlijker is dan de bevalling, heb ik ook nog eens gewoon de hele dag door brandende tetten :'(

Vanaf gisteren overdag zit ik al te bijten op mijn tanden, en het lijkt enkel erger te worden. Vanmiddag deed het zo zeer dat ik maar de binnenkant van mijn lip stukbeet om maar ergens anders pijn te voelen |:( Alexa snapt er ook niks van, die ziet mij enkel huilend met Seth aan de borst....
*zucht*
Ik ben voorlopig maar even aan het kolven en Seth krijg dus mijn melk ff uit een flesje, omdat ik gewoon ook niet meer kan genieten van hem soms omdat het allemaal zo'n zeer doet :'(

Zo ik ben klaar, hart gelucht, verhaal kwijt ;(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97706651
Ooooh wat vreselijk lijkt me dat Takkembah! -O- is die pijn minder door het kolven? Lijkt me heel lastig en zwaar... Knuffel! :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:48:08 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97706658
Ooh takkembah, wat naar!
Blijft dat zo of wordt het beter?
pi_97706864
takkem, wat naar ;( Soms helpt warmte, al is het maar wat verlichting, omdat je bloedvaten dan wijder open gaan staan. Nicotine en caffeine beter vermijden. Er zijn bepaalde supplementen die mogelijk kunnen helpen tegen vasospasme, zoals teunisbloemolie of vitamine B6. Lees dit stuk eens: http://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds.html
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:55:12 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97706925
De pijn is iets minder bij het kolven inderdaad. Maar daarna komt dat brandende weer.

Volgens de LK komt het mede door het niet volledig goed aanleggen en/of dat Seth bij mij graag in slaap valt/sabbelt (dus ineffectief zuigen). Met daaraan werken zou het op een gegeven moment over moeten gaan.

Wup, thnx voor de link, werd er ook door de LK op gewezen.
Alexa en Seth zijn lief
pi_97710602
Wat rot, Takkembah! Veel sterkte. :*
pi_97712087
Enig idee wanneer je verbetering kunt verwachten Takkembah?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:14:26 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97713716
Ow wat naar Takkembah :X

@ Orea, geen idee.
Ylana
  zondag 5 juni 2011 @ 12:54:11 #50
259886 pessie
pi_97732191
Takkembah wat naar!
pi_97744747
* laiveneertiekje komt hier om het hoekje kijken..

2 juni is zoonlief geboren, en ik probeer de bv op gang te krijgen

Vanmorgen heeft hij echt 15 minuten liggen drinken, maar vaak is het aanleggen het probleem. Hij wordt vrijwel gelijk heel boos/gefrustreerd waardoor aanleggen onmogelijk wordt.

Ik ben sinds vrijdagmiddag aan het kolven(kolf gehuurd, een medela symphony), en nu de stuwing flink oploopt kon ik er net 25 cc uithalen, die hij met een spuitje gekregen heeft. De eerste volledige voeding van moedermelk dus!

De kraamzorg kon zo niets vinden wat ik fout doe, en ik ga morgen weer eens kijken met de nieuwe kraamhulp (en eventueel de verloskundige), en dan overleg ik ook gelijk over het inschakelen van een lactatiekundige..
  zondag 5 juni 2011 @ 19:52:44 #52
259886 pessie
pi_97752039
laiv ik denk dat je inderdaad het beste een lactatiekundige kunt raadplegen.
pi_97758777
l'tiekje, wat vervelend dat het aanleggen zo lastig gaat! Heb je enig idee van de reden? Vind baby het wel tijd om te drinken of vond 'ie dat eigenlijk al een tijdje eerder, waardoor hij te gefrustreerd is om aan te happen? (Oplossing: eerdere signalen proberen te herkennen of eventueel het ritueel rondom voeden aanpassen)
Of lijkt het wel het juiste moment, maar gooit hij zich achterover als hij wordt aangelegd? Ik had zelf een exemplaar die zich niet liet aanleggen, maar lekker zelf aan wilde happen. Ik voedde daardoor liggend op m'n zij, waarbij ik alleen hoefde te zorgen dat Emma op de juiste hoogte naast me lag.
Of hapt hij wel enthousiast, maar laat hij los? Dan zou je alsnog jullie houding onder de loep kunnen nemen (ontspanning!) of misschien heeft moeite met grip houden doordat hij jouw borst niet ver genoeg in z'n mond neemt of misschien heeft hij een kort tongriempje. Spruw is zo snel na de geboorte niet heel waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk.

Fijn dat je je productie op gang krijgt met de kolf! Dat scheelt alvast wat stressen. Hier kun je meer lezen over aanleggen van de baby: http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html
Hier kun je foto's bekijken van verschillende houdingen: http://www.borstvoeding.c(...)edingshoudingen.html

Schroom niet om een lactatiekundige in te schakelen en wacht er vooral niet te lang mee. Je hebt in elk geval geen toestemming of verwijzing nodig van de kraamverzorgster of verloskundige, maar kunt er zelf eentje uitzoeken: http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
Door vroegtijdig professionele hulp in te schakelen, kun je echt een hele hoop problemen en lastige tijd voorkomen. Succes meid, het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten zo vlak na de bevalling!
pi_97759343
laiv, wat heb je een moeilijke naam ;) Wat vervelend dat het aanleggen zo lastig gaat!
Ik zou ook zo snel mogelijk een lactatiekundige inschakelen. Misschien kun je eens proberen om onderuitgezakt op je rug in bed te voeden ipv rechtop: biological nurturing/ instinctief voeden. Het is in die houding voor het kindje makkelijker om de borst zelf te vinden en goed aan te happen.
Zo:

Verder wat Wups zegt.
Succes :*

Takkembah wat rot :X Ik denk dat Davinia je wel goede tips kan geven, zij heeft ook Raynaud in haar tepels. Mijn LK adviseerde handwarmers in je bh te doen voor het voeden, zodat je borsten goed opwarmen. Succes!! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 juni 2011 @ 21:44:01 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97759513
Ik ben door een LK via de mail geholpen (ik had haar een zooi foto's van hoe ik aanlegde etc gemaild) en kreeg een zooi tips terug. Ik had door verkeerd aanleggen oa last van kloofjes, die dankzij de mensen hier (de tip van lanoline) en de LK zo verdwenen waren. Wat Wuppie zegt, je zou NU nog een LK kunnen bellen. En kijk er de eerste dagen niet raar van op als je nog maar heel weinig melk kolft, een baby haalt altijd meer uit de borst dan jij kunt kolven. Zelfs als jij een volledige voeding uit je borst hebt gekolfd, krijgt je baby er nog melk uit.
zelf heb ik hier ook veel aan gehad. Het was voor mij de meest ontspannen houding op dat moment, tegenwoordig voed ik zelfs lopend terwijl ik geert maar met één arm ondersteun ;) (en dadt is niet zo heel vaak gelukkig, alleen als jan té ondeugend word :') )

pi_97760491
freecell had ook zo'n last van Raynaud toch?
pi_97760572
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
Was dat niet "gewoon pijn" doordat Florian door zijn tong niet goed aan kon happen?
pi_97760734
Volgens mij niet alleen. Ze kon namelijk ook niet kolven en moest daarom helemaal stoppen.

free, geef ons het verlossende antwoord!
pi_97764231
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florian
Als ik het mij goed herinner ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:32:10 #60
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97766438
Hoi allemaal,

Laive, hier gaat het aanleggen goed, maar de productie niet... Sam is 1 juni geboren. Meteen aangelegd, ging super en we dachten dat ze goed dronk. Maar na 28 uur was ze aan het gillen van de honger. Dus kv in huis gehaald en aan het finger feeden. Ze drinkt nu teveel voor het finger feeden, dus nu een flesje.
Zelf ben ik aan het kolven, maar dat levert nog niet veel op. Ongeveer 10 cc per keer per 2 borsten. Als ik haar eerst aanleg, dan pakt ze daarna nog zeker 30 cc kv. Dus zij zou er zeker 10 cc per borst uit halen, dat is wel het dubbele.
Vervelend hoor. Voor mij is dit weer hetzelfde als bij Joep, daar kwam het ook niet op gang. Alleen had ik toen geen ander kindje wat ook aandacht en met zijn moeder wil spelen. Ik hoop dat het een beetje op gang komt. Ik ben zelf geneigd om te gaan proberen of het om en om kan. Dus 1 voeding kv en 1 voeding bv, maar ik ben ook weer bang dat het dan helemaal dood komt vallen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_97766943
Wat vervelend seilram. Hoe is het uiteindelijk bij Joep gegaan? Om en om lijkt me haast onmogelijk, daar moet je productie wel aardig stabiel voor zijn. Heb je al contact (gehad) met een lactatiekundige?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 juni 2011 @ 23:42:25 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97766971
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje komt hier om het hoekje kijken..

2 juni is zoonlief geboren, en ik probeer de bv op gang te krijgen

Vanmorgen heeft hij echt 15 minuten liggen drinken, maar vaak is het aanleggen het probleem. Hij wordt vrijwel gelijk heel boos/gefrustreerd waardoor aanleggen onmogelijk wordt.

overigens lees ik nu pas goed deze zin. bij mij werd gezegd dat een baby gerust 20 minuten over één borst mag doen. moest doen zelfs. dat helpt de productie het beste op gang. Ik weet niet meer waar of van wie ik het las, maar ik las dus ook ergens dat baby's erop gemaakt zijn om de hele dag door kleine beetjes te drinken.

Heb je al eens geprobeerd om hem aan te leggen als hij gewoon wakker is, dus niet al hongerig is? En je borst ondersteunen zodat hij goed kan aanhappen enzo? Wellicht roep ik nu dingen die allang gezegd zijn tegen je, maar vergeef me dat dan maar hoor ;)

pi_97774362
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:57 schreef mrien het volgende:

[..]

Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florian
Als ik het mij goed herinner ;)
Dat. Bij Leander had ik af en toe ook al Raynaulds, maar dat kon ik met goed aanleggen wel wat oplossen en het werd over de loop van de maanden minder.

Maar die Raynauld is inderdaad knap beroerd... Sterkte Takkembah!
Bij mij werd het ook flink getriggerd door kolven,inderdaad AUW.
En als het nou over was direct na het voeden of kolven.... Maar nee, je staat de hele dag in de fik. En net als je denkt: nu gaat het wel weer, dan moet je weer :')

Wollen zoogcompressen zijn fijn tegen het brandende gevoel. Goed warmhouden, ook tijdens het voeden, warme handdoeken ed erop. Warmte verlicht wel wat :)
  maandag 6 juni 2011 @ 07:59:56 #64
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97774722
Thnx for the info freecell :*

Inmiddels warme zoogcompressen in bezit, en ga vandaag met LK maar eens pogen om Seth fatsoenlijk aan te leggen. En hij mag dan niet meer tutten om in slaap te vallen (was wel handig).

Hier is het juist dat het kolven minder pijnlijk is (of wellicht raak ik gewend :? ). Maar enige kou doet het inderdaad goed triggeren hier. Gisteren liep ik buiten, en de zon verdween even achter de wolken, kwam een briesje en meteen BURNNNNN.

Nou ja, we houden vooralsnog vol.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 6 juni 2011 @ 08:18:51 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97774946
Ik had (en heb nog wel eens) last van Raynauds.
Vooral als ik zelf niet oplet en Harry slordiger is. Ik heb er eigenlijk nooit iets aan gedaan. Gewoon weer opletten bij aanleggen en op m'n tanden bijten...
Gelukkig had ik met kolven veel minder last...

Laiv en Seilram, heel veel succes! En aarzel niet om een lactatiekundige in te schakelen. Dat kan echt zoveel schelen.
tip: als je nog op controle moet in ziekenhuis, kun je ook even bellen naar het ziekenhuis en kijken of er een kinderarts is die tevens lk is. Dan kost het je niks
  maandag 6 juni 2011 @ 09:24:17 #66
259886 pessie
pi_97775952
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,

Laive, hier gaat het aanleggen goed, maar de productie niet... Sam is 1 juni geboren. Meteen aangelegd, ging super en we dachten dat ze goed dronk. Maar na 28 uur was ze aan het gillen van de honger. Dus kv in huis gehaald en aan het finger feeden. Ze drinkt nu teveel voor het finger feeden, dus nu een flesje.
Zelf ben ik aan het kolven, maar dat levert nog niet veel op. Ongeveer 10 cc per keer per 2 borsten. Als ik haar eerst aanleg, dan pakt ze daarna nog zeker 30 cc kv. Dus zij zou er zeker 10 cc per borst uit halen, dat is wel het dubbele.
Vervelend hoor. Voor mij is dit weer hetzelfde als bij Joep, daar kwam het ook niet op gang. Alleen had ik toen geen ander kindje wat ook aandacht en met zijn moeder wil spelen. Ik hoop dat het een beetje op gang komt. Ik ben zelf geneigd om te gaan proberen of het om en om kan. Dus 1 voeding kv en 1 voeding bv, maar ik ben ook weer bang dat het dan helemaal dood komt vallen.
Seilram, hoe doe je het nu? Wij legden Nathan eerst aan en vervolgens gaven we hem max 30cc kv. Sam moet het zelf ook regelen he? Als je te veel kv bij geeft regelt zij jouw productie niet. Na 10 dagen zijn we gestopt nadat we 1 dag in plaats van 30cc, 20cc bijgaven. Flinke regeldag gehad (het was gelukkig bijna weekend) en toen was het goed (minus de zaken waar we in de maanden daarna weer tegenaan liepen, maar goed daar gaat het nu niet over). Ik hoor wel eens vaker dat bij sommige vrouwen de productie minder snel op gang komt. Probeer je rust te pakken (makkelijker gezegd dan gedaan als je elke 2 uur in de weer moet en er nog een ouders kindje bij rond hebt lopen, dat snap ik) en gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen.

Wat betreft herkennen van hongersignalen: Dunstan methode, werkte hier als een trein.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:54:50 #67
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97776539
Jore, bij Joep heb ik een maand gekolfd. 8 keer per dag en het max was 50 cc wat ik per 2 borsten haalde. Omdat Joep toen veel meer dronk ben ik er na een maand mee gestopt. Wij doen het nu net zo als Pessie. Sam mag vandaag 60 drinken en pakt zelf ook nog zeker zelf 30 cc kv bij na mijn borsten. Ik kolf nu 10 cc per 2 borsten.
Vorige keer wel een lactatiedeskundige gehad. Nu doe ik alles net als vorige keer. Ook met het fingerfeeden enzo.

Net wel tijdens het douchen voor het eerst "volle"(zo voelt het zeg maar) borsten. Ik drukte erop en er kwam ook wat uit!
Vannacht om 00.30 had ze honger. Om 23.00 toch 50 cc kv op (ik had volledig gekolfd, wilde een keer zien wat eruit kwam na 20 minuten kolven). Ze heeft toch tot 04.00 geslapen om 2 borsten. Dus ik heb hoop.

Ow Jore, beide kraamverzorgsters hier zeggen dat het kan... maar ik durf het nog niet aan hoor. Ben zelf ook veels te bang dat het helemaal dood valt. Voorlopig ga ik zo even door denk ik, aanleggen en kijken wat ze nog van kv wil. Er zit iig vooruit gang in.
pi_97777270
Ik had helemaal niet meegekregen dat je ook Raynaud had Free. En Florian kon helemaal niet goed aanhappen :X auch!

Ik had het in het begin vaak bij "kou". Temperatuurverschil na het douchen bijvoorbeeld. En mijn man de hele tijd "klagen" dat ik het doucheraampje niet open deed tijdens het douchen :)

Seilram, heel verstandig en sterk van je dat je doorgaat met voeden op verzoek en niet om en om borst en fles geeft. Dat is het recept om de borstvoeding af te bouwen ipv de boel te stimuleren. Jammer dat de kraamverzorgsters daar niet van op de hoogte zijn.... -O-
Ik las volgens mij in het baby'tjestopic dat je nu een flesje toe geeft ipv te fingerfeeden? Misschien is het verstandig om een cupje te proberen, zo voorkom je dat Sam last krijgt van tepelverwarring en straks ook niet meer goed aan wil happen en wil zuigen.
pi_97777449
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:54 schreef seilram het volgende:
Jore, bij Joep heb ik een maand gekolfd. 8 keer per dag en het max was 50 cc wat ik per 2 borsten haalde. Omdat Joep toen veel meer dronk ben ik er na een maand mee gestopt. Wij doen het nu net zo als Pessie. Sam mag vandaag 60 drinken en pakt zelf ook nog zeker zelf 30 cc kv bij na mijn borsten. Ik kolf nu 10 cc per 2 borsten.
Vorige keer wel een lactatiedeskundige gehad. Nu doe ik alles net als vorige keer. Ook met het fingerfeeden enzo.

Net wel tijdens het douchen voor het eerst "volle"(zo voelt het zeg maar) borsten. Ik drukte erop en er kwam ook wat uit!
Vannacht om 00.30 had ze honger. Om 23.00 toch 50 cc kv op (ik had volledig gekolfd, wilde een keer zien wat eruit kwam na 20 minuten kolven). Ze heeft toch tot 04.00 geslapen om 2 borsten. Dus ik heb hoop.

Ow Jore, beide kraamverzorgsters hier zeggen dat het kan... maar ik durf het nog niet aan hoor. Ben zelf ook veels te bang dat het helemaal dood valt. Voorlopig ga ik zo even door denk ik, aanleggen en kijken wat ze nog van kv wil. Er zit iig vooruit gang in.
Kraamverzorgsters hebben daar meestal te weinig verstand van. Als je productie al niet zo geweldig is is dat echt niet te doen, je borsten moeten (veel) regelmatig(er) gestimuleerd worden (in het begin zeker 8 keer per dag, liefst meer) om de boel draaiende te krijgen en te houden. Als je om en om zou voeden red je misschien vier keer borstvoeding en dat is voor een heel aantal vrouwen echt te weinig, zelfs na een maand of zes.

Dit is helemaal niet bedoeld als 'blijf alsjeblieft volledig borstvoeding geven' trouwens, het lijkt me gewoon rot als je zoiets van plan zou zijn en het zou mislukken. Die kans lijkt me namelijk enorm groot in jouw geval. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij één van de 100 bent die echt daadwerkelijk te weinig melk hebben? Daar moest ik aan denken toen ik je verhaal las.
pi_97777674
Hmm, daar zou ik nu nog niet van uit gaan hoor. Het komt wel vaker voor dat het een tijdje duurt voor het goed op gang is. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Acht keer per dag is echt het minimum, ik denk dat jij veel vaker aan moet leggen Seilram :*
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk een LK inschakelen die meekijkt bij het aanhappen en drinken en tips kan geven zoals hoe je met een cupje bijvoeding geeft. Het kan heel goed zijn dat Sam niet goed aangelegd is en daarom te weinig drinkt en je borsten te weinig stimuleert, dat hoeft geen pijn te doen.
pi_97777759
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, daar zou ik nu nog niet van uit gaan hoor. Het komt wel vaker voor dat het een tijdje duurt voor het goed op gang is. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Acht keer per dag is echt het minimum, ik denk dat jij veel vaker aan moet leggen Seilram :*
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk een LK inschakelen die meekijkt bij het aanhappen en drinken en tips kan geven zoals hoe je met een cupje bijvoeding geeft. Het kan heel goed zijn dat Sam niet goed aangelegd is en daarom te weinig drinkt en je borsten te weinig stimuleert, dat hoeft geen pijn te doen.
Ook gezien de situatie bij Joep :) Het is inderdaad veel te vroeg om zoiets te roepen eigenlijk, maar misschien vallen er puzzelstukjes op z'n plaats voor seilram. Je weet het niet!
Ik zou er ook sowieso een lactatiekundige bijhalen.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:20:19 #72
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97778710
Mijn kraamverzorgende liet mij extra kolven naast dat ik hem ongeveer7 a 8 keer per dag voedde, gewoon op de productie omhoog te krijgen.
Ik moet ook zeggen dat mijn tweede kraamhulp die 5 dagen is geweest echt geweldig was.

Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.

Trouwens mijn man meldde gisteren dat als hij de kleine heeft en ik aan het werk ben hij soms gaat langskomen op mijn werk met de kleine zodat ik live kan voeden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lukken (meer of hij het redt om dan heen en weer te reizen etc).

Succes alle startende dames! Ik heb ook geen superstart gehad, maar met volhouden en de adviezen van hier geeft ik nu al 8,5 weken borstvoeding. Morgen naar CB dus dan weet ik weer hoe goed hij het doet.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 6 juni 2011 @ 11:38:33 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97779338
Dat soort "goedbedoelde" adviezen idd gewoon laten voor wat ze zijn, complete nonsens dat een kind anders later niets zou lusten.

Soneal proeft trouwens echt, je ziet hem bij een eerste hapje serieus bezig zijn met de smaak, en als het niet bevalt dan krijg je er misschien nog één of twee hapjes in, maar meer niet, en als de smaak wel bevalt dan kunnen de hapjes bijna niet snel genoeg komen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97780273
Nouja J-net :D wat een raar advies? En kindjes die kunstvoeding krijgen zouden dat probleem niet hebben dan? :? Ik moet eerlijk zeggen dat ik noch borstvoeding, noch kunstvoeding ooit *(bewust)* geproefd heb, maar men zegt toch juist dat borstvoeding variabel is qua smaak, afhankelijk van wat de moeder eet. En kunstvoeding smaakt in principe allemaal hetzelfde.

Seilram :* dikke zoen voor jullie! Ik hoop dat het allemaal goed gaat, en goed op gang komt. Neem de tijd als dat lukt en kan. Het is een opgave om de boel goed op gang te krijgen als het allemaal niet vanzelf gaat, zeker als je daarnaast nog een kind hebt die aandacht en verzorging nodig heeft.

Hier gaat het goed, het weigeren is weer over, na de ei-provocatie toch weer een voeding of 2 geweigerd en moeilijk gedaan maar nu gaat het weer prima. Ze heeft het wel 's nachts ingehaald :O De LK had al gezegd dat ze dacht dat het weigeren van Elin in de afgelopen maanden verband lijkt te houden met overgevoeligheid/allergie en dat lijkt inderdaad zo te zijn. Gelukkig, want daar kan ik zelf wat aan doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 juni 2011 @ 12:46:12 #75
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97781617
Bedankt allemaal. Sinds vandaag een andere kraam. Sam heeft om 10.00 uur zeker 20 minuten bij mij liggen eten en ze had een mooie melk mond en als ik op mijn borsten drukte kwam er nog voeding! (helemaal gelukkig is).
Om 11.30 kwamen ze voor de gehoortest en hielprik, ze was zo verdrietig, dus weer aangelegd en 1 borst wat gedronken.
Twinkly, we hebben inderdaad 1 keer een flesje gegeven. Lief vindt het fingerfeeden heel lastig en wilde ook een keer. Daarna weer gewoon door mij gefingerfeed.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:21:18 #76
259886 pessie
pi_97782670
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:20 schreef J-net het volgende:
Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.

_O- for the picture: Nathan, bijvoeding vanaf 5.5 maanden. Vreet alles. Kinderen kunnen na een jaar bepaald voedsel weigeren omdat ze het kunnen weigeren dus doen ze dat. Zelfde met peuters, heeft denk ik niet zoveel te maken met lusten of niet lusten. Ik vermoed dat Nathan over een tijd ook wel dingen niet meer wil hebben die hij nu met smaak wegvreet.

Wat betreft flesje. Ik denk dat dat afhankelijk is per kind enof je het risico wilt nemen. Wij zijn na 3 dagen fingerfeeden overgegaan op flesje, hier ging dat wel heel goed. Maar goed, Nathan dronk met tepelhoedje, misschien dat dat verschil maakt?

Seilram, gewoon lekker sowieso elke 2 uur aanleggen, en let erop dat je tussen 's nachts 2 en 5 minimaal 1 keer aanlegd, naar het schijnt is dan je prolactine gehalte het hoogst. Probeer anders nu alvast af te bouwen, je hebt stuwing en je kindje drinkt lekker, ik denk zelf dat de stimulatie meer is als je minder kv aanbied. Bv 20 cc ipv 30. Komt ze waarschijnlijk wel eerder weer voor voeding maar dat is alleen maar goed. Ik hoop dat het je lukt naast een peuter ook nog bv volledig op gang krijgen! Is je man thuis zodat hij je kan helpen? Heb je anders verder nog hulp?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:12:47 #77
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787176
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:15:43 #78
259886 pessie
pi_97787261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Klinkt alsof je ongeveer 30 cc tekort gaat hebben. Uurtje na de laatst kolfbeurt nog een keer en proberen er alsnig die 30cc uit te persen?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:18:16 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787343
30 cc in het gunstigste geval
pi_97790205
quote:
Dat denk ik ook altijd en dan drinkt hij ineens minder dan normaal :D
En gister baalde ik want ik kwam ruim 180cc tekort. en ik kolfde het in 5 min nadat hij al gedronken had.

Komt vast helemaal goed :Y :*
pi_97790269
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
  maandag 6 juni 2011 @ 16:36:12 #82
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97791020
ik kijk vanaaf nog wel hoeveel ik dan kolf. Ik heb nog wel wat in de vriezer, maar niet veel meer.
Gelukkig is Eline morgen bij papa, die kan haar wel afleiden totdat ik thuis ben
pi_97792202
He vervelend Sugarsnap -O- idd fijn dat ze bij papa is, dat is dan toch een prettiger idee dan dat ze haar op het kdv moeten afleiden, daar zal vast niet altijd de tijd voor zijn.

Wij zijn terug van de kinderarts, Elin's gewicht trekt weer een pietsje omhoog. Voorzichtig doen met provocaties zodat het borstweigeren zo min mogelijk uitgelokt wordt.

ze maakt een heerlijk zigzag-zooitje van haar lengtegroeicurve :D de meting klopt als een bus, daar ligt het niet aan ;) ze groeit gewoon echt in spurten, ineens een paar cm en da weer tijdje stilstand.

verder vooral zo doorgaan, hoe langer borstvoeding hoe beter, aldus de kinderarts.
Maar omdat het met flesvoeding makkelijker is om nutriton te geven en ik aan heb gegeven langer door hoop te voeden moeten we wsl zantac blijven geven tot ze 1 is. Ook goed :)
Ze was helemaal goed te spreken over rapley, dat was voor reflux-kindjes een veel beter plan dan gepureerd ivm het omhoog komen. Kortom, dikke prima en over twee maanden terugkomen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 juni 2011 @ 20:02:43 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97802539
huup, heerlijk zo'n goed nieuws! *O*

En seilram, fijn dat het vandaag wat beter ging :Y

Sugarsnap, en anders morgenochtend nog een laatste beetje eruit persen na een voeding?
  maandag 6 juni 2011 @ 20:10:06 #85
259886 pessie
pi_97802986
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juni 2011 @ 20:12:21 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97803129
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@

maandag 6 juni 2011 @ 20:15:41 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97803386
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:12 schreef DJMO het volgende:
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@
Nee dat zou ook kunnen. Eigenlijk wel ja...
pi_97803824
ik weet nooit wanneer het een half uur voor de voeding is en mocht hij wakker worden dan zit ik dus met een hele hongere baby en moet ik eerst nog vanalles doen. Daarom doe ik er na.
Omdat ik wel de tijd nodig heb voor kolven
pi_97804041
Ik kolf niet meer net voor een voeding. Lena is gauw afgeleid aan de borst en als ze ook nog eens meer moeite moet doen voor haar melk dan haakt ze vlugger af.

Sugarsnap, het is maar net wat je zelf wilt: nog een keer extra kolven ergens tussendoor, proberen om haar morgen iets minder te geven, je voorraad aanbreken of een beetje kunstvoeding bijgeven. Ik vind het al wonderlijk dat je het voor elkaar krijgt om 's avonds bij te kolven. Lena drinkt nog te vaak om tussendoor extra af te kolven. Als ik echt iets extra's wil kan ik dat het beste een half uur na de voeding doen.

Huup, wat fijn dat je je verklaring nu rond lijkt te hebben voor Elins borstweigeren! En die curves zijn geweldig. :D

Ik kolf de laatste tijd zo makkelijk dat ik me afvraag hoe het ooit moeilijk heeft kunnen gaan. Vandaag heb ik zelfs een record behaald.
pi_97804583
Vervelend sugarsnap! Hopelijk kolf je vanavond nog genoeg

Huup, mooi lijntje!

Records zijn goed claudia *O*
pi_97804895
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef pessie het volgende:
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
Normaal gesproken zou ik denken dat je gelijk hebt over dat knikje. Maar dit knikje begint bij 6 weken ongeveer, en het borstweigeren is wel dusdanig geweest dat ze echt op bepaalde momenten wel erg weinig binnenkreeg. Dan liet ze zo 9 of 10 uur tussen een voeding. Ik ben er vrij zeker van dat dat in de curve terug te zien is.
Neemt niet weg dat de curve natuurlijk ook inderdaad sowieso al 'natuurlijk' af had kunnen buigen :Y

Hoe dan ook ben ik ontzettend blij dat het zo goed gaat met mn mupje.
T is een mamaplakker, dat sowieso O+ ze ligt nu ook heerlijk om me heen gevouwen, dat maakt het overdag in mn eentje met nog een kind wel eens lastig, maar ze doet het zoveel beter dan in het begin nu, en das me veel belangrijker dan een knik of niet. Knik schmik! Dat ze maar goed mag groeien op mama's melk en ik vind het een fijn idee dat ik haar strakjes iets kan geven dat sowieso 'veilig' is en waar ze ook genoeg aan heeft, als het voedsel introduceren niet helemaal naar wens verloopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97805066
Ja, het is heel fijn dat je dit hebt om op terug te vallen, huup! Dat vind ik ook, hoor, terwijl Lena niet de allergieproblematiek heeft. Vanavond hebben we haar bijvoorbeeld een flesje gegeven voor het eten omdat de melk op moest en ze ging helemaal niet lekker slapen waardoor ik haar alsnog gevoed heb. Het is handig dat het kan, dat ze het fijn vindt en ik geniet zelf ook zo van die momenten. O+
  maandag 6 juni 2011 @ 20:39:29 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805084
quote:
Kijken of hij er toch genoeg aan heeft.. Heb je de mogelijkheid eerder van je werk te gaan? Vraag bijvoorbeeld of ze je even kunnen bellen als ze de laatste melk geven, dan heb je een idee of je iets eerder wegkan.
En is dat geen optie, dan ook vroeg ik of ze even wilden bellen. Dan kun je een inschatting maken... Duurt het dan nog een uur of 4, tja dan moet je zelf de keuze maken of ze een flesje kunstmelk maken.
Persoonlijk, ik vind niet dat je een kleintje met honger moet laten wachten, dan maar gewoon 100cc nutricia erin, vraag wel of ze even willen opschrijven hoeveel (dan kon ik daar weer rekening mee houden), en liever geen fles van 200cc zodat ze propvol zit en jij moe wachten met ploftieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:42:05 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805280
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
ja zo doe ik het ook. Of na een uurtje nog eens. Of 2x om de 30min. Dan heb ik toch wel zo'n 60 à 80 extra. En die melk is ook nog eens erg vet, dus dat vult wel.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:54:37 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97829887
Ik had gisteravond toch nog 100 cc gekolfd en kwam dus maar 20 cc tekort. J. geeft vandaag 2 flessen van 150 cc, moet ook genoeg zijn.
Ik heb wel mijn kolfbeleid omgegooid, eens kijken of me dat meer gaat opleveren. ipv 2x per dag kolven om de 4 uur, nu 3x per werkdag om de 3 uur. En dan 's avonds nog eens extra. En vanmiddag maar weer een pakje bv-thee ophalen. De vorige keer werkte dat ook goed bij mij.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:26:36 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97830695
Ik heb ook nog een tijd 3x per dag gekolfd.. Nu red ik het ongeveer met 1x.. Maar dan merk ik wel dat de productie iets inkakt, dan heb ik het weekend om het weer bij te trekken.
pi_97837013
Ff een semi-crosspost uit de GC.

Ik kom net bij het ziekenhuis vandaan om bloed te laten prikken. Ik voel me namelijk al zo'n 20 maanden nogal onfijn, zeg maar. Zo moe dat ik elke dag makkelijk een dut van zo'n 3 uur zou kunnen doen, niet te genieten, soms onwijze hartkloppingen en af en toe zo'n mistig en wattig gevoel in m'n hoofd dat ik het idee heb dat ik in zo'n glazen sneeuwschudbolletje beland ben. Dan lijkt het alsof er een deken over me heen is gevallen die ik met geen mogelijkheid van me af kan schudden. En niemand kan tot me doordringen op zo'n moment, ook ikzelf niet.

Ik heb heel lang gedacht dat het psychische klachten waren (lees: dat ik depressief ben of zo) en had al bijna een afspraak gemaakt met een psycholoog. Maar vorige week bedacht ik me ineens dat er volgens mij helemaal geen psychische oorzaak aan ten grondslag ligt. Ik voel me gewoon moe en kut, maar ik heb geen sombere gedachten e.d.

Ik denk dat het hormonaal is, vooral omdat ik me tijdens m'n zwangerschap juist superwoman voelde.

Maar goed, dit is niet 'Hoe gaat het met ons', maar waar ik naartoe wil is dat de ha denkt dat het door de borstvoeding komt. Hij denkt dat dat een te zware belasting is voor m'n lichaam. Het kan zijn dat ik sowieso (door m'n verleden) al wat labiel ben en dat dat versterkt wordt doordat ik lichamelijk uitgeput raak door het geven van borstvoeding.

Nu dus eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en als daar niets opvallends uitkomt, raadt ie aan om met de borstvoeding te stoppen.

;(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:58:35 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97837181
Serieus?
Dat zou ik eens overleggen met bijvoorbeeld Gonneke. Als artsen het echt niet meer weten gooien ze het liever maar gewoon op de borstvoeding.
pi_97837504
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:08:02 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97837573
Jeetje Serpente... en ik maar denken dat het bij jou altijd Lente was ;)

Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97837693
Serieus. :D

Ik heb 'm verteld dat ik me voor m'n zwangerschap ook al regelmatig zo voelde, inclusief periodiek een soort labiele, hormonsterlijke buien waarin ik helemaal door het lint ga. :@

Maar dat wattige gevoel had ik toen niet, voor zover ik me kan herinneren. Toch bleef ie aan de borstvoeding denken. De energie die me dat kost zou er nu voor kunnen zorgen dat dat versterkt wordt, zeg maar.

Ik vraag me ook af of dat echt nog zoveel invloed heeft. Lente drinkt max. 1 tot 3 keer per dag. Dat heb ik m ook verteld.

Maar goed, eerst het bloedonderzoek maar eens afwachten.
pi_97837719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Jups!

En wie is Gonneke?
pi_97837910
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.

En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosies :@ Bij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:23:03 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97838180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.

En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosies :@ Bij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
Dat was voor mij 16 jaar geleden al reden om over te stappen op een koperspiraaltje, niet dat ik daardoor helemaal niet meer explosief was, maar wel beduidend minder.

En ik hoefde iig niet meer te janken als iemand op TV een staafmixer won :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:24:55 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97838261
Precies daarom wil ik geen hormonale anticonceptie meer.
pi_97838268
Maar kan het niet aan de hormonale kant van het verhaal liggen in plaats van aan de energie die borstvoeding geven je kost?
pi_97838498
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:10:24 #108
259886 pessie
pi_97840105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Wat Ticootje zegt dus.

:9 :Y)

Ik vraag me ook af of het niet meer hormonaal is dan bv. Arme arts, kunnen ze niet een "bijscholing borstvoeding voor artsen" in het leven roepen bij de LLL of VBN? Ik bedoel, anno 2011 lijkt het mij dat huisartsen regelmatig moeders die bv geven tegenkomen, dan lijkt het me toch praktisch om, stel dat ik arts zou zijn wat ik overigens niet ben, er meer van te weten dan bovenstaande.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:12:31 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97840184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij :)
Anders moet je ook niet meer klaarkomen.
pi_97840869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:32:21 #111
259886 pessie
pi_97840891
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
Goede vraag, heeft dat ik nog wel es last heb van mn bekken ook te maken met bv?
pi_97841238
Ik herken het wel een beetje, Ssserpente. Vooral die moeheid. Ik zou zo kunnen slapen (ieder moment van de dag) terwijl ik nooit onderbroken nachten heb.

Ik dacht ook altijd aan het ontzwangeren maar ik ben ook nu nog steeds zo moe. Maar ja, een baan van 30 uur en drie kinderen kost nu eenmaal energie.
Mijn HA zei ook toen Leah een jaar was; stop gewoon met de borstvoeding want dat kost teveel energie.
Ik vond dat echt te makkelijk.
Leah drinkt nu 2 keer per dag, dat kan toch niet veel van mijn energie vergen?

Ben benieuwd of er wat uitkomt (je bloeduitslag). .
pi_97855621
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.

bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176

Last hebben van je bekken heeft niet te maken met borstvoeding of met ontzwangeren, wel alles met een doorgemaakte zwangerschap. Je bekken, je borsten, je buik, je baarmoeder en je onderkant zullen nooit meer zo zijn als voor de zwangerschap. ;(
Daarentegen is pijn niet iets wat je moet accepteren. Pijn is altijd een reden om hulp in te schakelen! Last van je bekken? Bekkenfysio bellen! Last van verzakking (baarmoeder, blaas, rectum, incontinentie voor plas of zelfs ontlasting)? bekkenbodemfysiotherapeut bellen! Pijn bij het vrijen? Huisarts of bekkenbodemfysiotherapeut.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:52:14 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97857191
Jeetje Serpente, dat bv zoveel energie kan kosten. :* Hopelijk meer duidelijkheid binnenkort.

Nog even snel een update. Gisteren met LK Seth aangelegd, zij zag daar geen problemen, enkel dat hij op het einde van de voeding dus gaat tutten en dan mijn tepel half loslaat en weer aantrekt. Dat moet ik dus in de gaten houden, en ik heb er ws gewoon aanleg voor, dat vasospasmen.

Maar vandaag heeft Seth drie voedingen volledig bij me gedronken *O* en dat terwijl ik vannacht echt echt echt op het punt stond van opgeven. Ben zo blij dat ik door heb gezet. De laatste voeding deed weer erg pijn, dus vanavond en vannacht twee keer kolven weer. Gelukkig ben ik (volgens mij) inmiddels redelijk geoefend in het kolven (krijg er binnen 15 min 150 cc uit), dus dat is wel een geruststelling.

Nog een vraag echter: ik heb links een borstontsteking gehad en die borst blijft nog steeds achter met productie. Ik haal er rechts 100cc uit en links dus maar 50cc. Is dat normaal? Ontsteking is inmiddels twee weken terug.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:54:57 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97857418
ik heb geen ontsteking gehad, maar mijn rechterborst blijft ook achter op links.
pi_97857601
Fijn dat je weer moed hebt, Takkembah!

Ik heb trouwens het idee dat je een gigantische hoeveelheid kolft!
pi_97857733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef WupWup het volgende:
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.

bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176
Interessant! Dankjewel.

Het roept nog wel veel vragen op. Ik ga even op het wereldwijde web snuffelen. c_/
pi_97857835
Kan heel goed Takkem, ik hoor en lees het vaker na BO's. Overigens is het ook normaal dat de ene borst meer produceert dan de andere. Hoeft dus niet per se door BO te komen. En wat goeoeeoeoeed dat Seth alweer 3 voedingen bij je heeft gedronken! En wat geweldig dat je zelf ook zo blij bent dat je door hebt gezet *O*
pi_97858101
Fijn dat het zo goed gaat Takkembah!

Ik merk ook verschil met kolven hoor, ene borst krijg ik er meer uit dan de andere. Was ook bij Lotte zo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:13:09 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97858713
Takkembah, fijn dat het beter gaat zeg!
En dat achterblijven van prodcutie: veel dames hebben een borst die het minder goed doet dan de ander (de zgn stieftiet ;) ). Misschien is dat bij jou toevallig de borst waarin je ook de ontsteking had...

Ssserpente, voordat ik stopte met de pil voelde ik me ook altijd vreselijk. In de stopweek kon ik zo erg dippen dat ik in staat was te stoppen met werken! De huisarts stelde zelfs voor om antidepressiva te gaan slikken maar dat vond ik gekkenwerk voor die ene week per maand. Ben toen gestopt met de pil en vanaf die tijd voel ik me stukken beter!

Ik geef ook minstens 3 voedingen per dag en ik herken niet dat gevoel dat je elke dag wel uren zou kunnen slapen (wel na een paar slechte nachten maar anders ook niet). Slaap je wel voldoende en goed 's nachts?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 21:27:47 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97859555
onze praktijk kent twee huisartsen. een oude en een jonge. de oude heeft het niet zo op borstvoeding/voeden op verzoek lijkt het wel, hij zei me idd ook wat meer tijd te gaan rekken (in de eerste drie weken na de bevalling) tussen de voedingen omdat het me teveel energie zou kosten. Terwijl ik er voor mijn gevoel juist meer energie door krijg! De jongere huisarts is juist wel pro-bv. Die stuurde me bij onstoken holtes naar de KNO arts om m'n holtes te laten spoelen ipv me een prednison kuur voor te schrijven.

fijn dat het beter gaat Takkembah!! en Sssserpente :*

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 21:53:44 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97861324
overigens heb ik een plakbaby vanavond. zolang ik 'm aan de borst heb is 't goed, leg ik 'm neer, is het gelijk weer wakker en huilen :{ en hij laat steeds poepjes, wellicht dat hij krampjes heeft en troost zoekt aan de borst? hoewel hij, in slaap gevallen, op schoot gewoon doorslaapt, en rustig blijft liggen. pas als ik 'm neerleg is het foute boel :')

dinsdag 7 juni 2011 @ 22:17:59 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97863011
Gewoon clusteren?
pi_97863384
Oh Sserpente, wat vervelend dat je je zo slecht voelt zeg. Hopelijk is het iets aanduidbaars en geneesbaars ipv het vage advies te stoppen met bv. Zou best kunnen hoor, dat je er last van hebt, maar ik zou het als arts toch wel zeker willen weten.
Ik herken het trouwens niet. Althans ik ben wel moe, maar dat is mijn eigen schuld. ;)
Ik wens je een snelle verbetering van je lichamelijke gestel. :*
Wauw wat een rare zin. :D Ik wist even niks anders. :P

Interessant Wupwup. :Y

Takkembah, wat fijn dat het vandaag zo goed ging. *O* Goed om te horen.

Klinkt inderdaad als clusteren. Misschien is hij zich meer bewust van zijn omgeving en heeft hij de zekerheid van zijn mama nodig? O+

Vanavond heb ik precies 2 jaar bv gegeven. Met tepelhoedje!
Het jongetje geniet er nog steeds van. Tegenwoordig is het eigenlijk alleen een avondvoeding en soms een middagvoeding.
En 2 foto's, omdat het kan. ;)
Van het weekend:

dinsdag 7 juni 2011 @ 22:25:23 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97863603
Gaaf oeke!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:27:24 #126
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97863758
Mooiw foto's oeke O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_97863868
Mooi oeke O+

Klinkt inderdaad als clusteren DJMO

Jelle had vandaag duidelijk last van de warmte (in huis was het vrij warm nog, buiten wat koeler) en heeft dus lekker vaak gedronken. Blijft zo lief gezicht, vol overgave drinken en dan als een blok in slaap vallen O+ O+
pi_97864243
Wauw Oeke, wat een prachtige foto's O+ Gefeliciteerd met je kleine grote jongen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 22:38:52 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97864559
clusteren klinkt het meest logische nu ik er over nadenk. ach ja, zo'n plakbaby is ook wel eens leuk ;)

gefeliciteerd oeke!! Een prachtige mijlpaal die ik dit keer ook hoop te bereiken!

zo lief trouwens, ik had 'm zonet even neergelegd om wat te drinken te pakken, en ja hoor brullen natuurlijk. leg 'm aan, en hij valt weer in slaap aan de borst maar nu is hij van de borst af en is aan het droogdrinken _O- O+ O+

dinsdag 7 juni 2011 @ 22:45:22 #130
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97864970
oh die oogjes dicht O+
2 jaar oeks <3 wauw.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97865062
Oeke, gefeliciteerd! Heel lief O+
En fijn ook, ik kan me jullie eerste periode nog wel herinneren. En nu is Ko al twee! w/
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:47:48 #132
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97865105
Vandaag bij CB en mn mannetje is nu 5255 gram bij 8 weken geheel (op paar keer bijvoeden na in eerste week) op mijn borstoeding woehoe!!!!

En dus ook ondanks dat hij 10 tot 15 minuten drinkt.
Ik zit laatste dagen op 6 voedingenen het gaat super.

Ben best trots op mezelf dat he zo goed gaat. En blij met mn man voor zijn steun.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:48:41 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97865161
Goed voor jullie j-net!
pi_97865262
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:47 schreef J-net het volgende:
Vandaag bij CB en mn mannetje is nu 5255 gram bij 8 weken geheel (op paar keer bijvoeden na in eerste week) op mijn borstoeding woehoe!!!!

En dus ook ondanks dat hij 10 tot 15 minuten drinkt.
Ik zit laatste dagen op 6 voedingenen het gaat super.

Ben best trots op mezelf dat he zo goed gaat. En blij met mn man voor zijn steun.
*O*
Fijn!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:55:28 #135
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97865571
fijn j-net! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97865922
Wat fijn J-net! *O*

Oh Jore, ik kan het me nog ook herinneren. Dat we bijna op stoppen stonden, omdat het gewoon niet lukte. En dan 80 ml fingerfeeden. En steeds weer kolven, en proberen aan te leggen. :N
Wat een drama.
Ik heb nu wel goede hoop dat het voor een volgend kindje makkelijker zou moeten zijn omdat mijn tepels wel meer gevormd zijn. Ondanks of dankzij het tepelhoedje.
Soms denk ik weleens dan gewoon weer een tepelhoedje te gebruiken omdat het zo'n makkelijk communicatiemiddel is. Ko diept het doosje gewoon uit mijn tas op als hij wil drinken. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 07:40:40 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97875216
oeke O+

J-net, fijn dat het zo goed gaat!
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:01:32 #138
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97877227
Oeke, wat een heerlijke foto! Prachtig.

Nou, lactatiedeskundige geraadpleegd. Nog een keer met verloskundige overlegt...
Ik blijf nog even doen wat ik nu doe, dus aanleggen, kv geven en nakolven, maar waar het op neer komt... ik moet er niet vanuit gaan dat mijn lijf meer maakt dan het nu doet. Bij Joep was mijn hoogtepunt ongeveer 25-30 cc per borst en met domperidon werd dat 35-40cc per borst.
Ik merk ook dat als ze bij mij gedronken heeft en ze komt 3 uur later, dat mijn borsten nog gewoon leeg zijn. Ze drinkt dan inderdaad ook meer kv daarna. Voorlopig is lief nog thuis en heb ik nog tijd om zo wat aan te "klooten" met de voeding en stille hoop dat er toch wat meer komt, maar als hij weer gaat werken, dan stop ik, heb ik vanmorgen besloten. Joep wil ook aandacht en 9 tot 10 keer per dag bijna een uur op de bank met Sam, dat is voor hem ook echt niet gezellig.
Ik heb er wel 3 dagen menig traantje om gelaten en nu ik het schrijf zit ik weer te janken... stom lijf ook. Wel baren en niet voeden, nou ja niet... amper.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 10:03:03 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97877259
seilram :*

woensdag 8 juni 2011 @ 10:05:01 #140
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97877306
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
pi_97877311
Ik heb niet echt tijd gehad om bij te lezen, maar iig wel bedankt voor de adviezen.

Gistermorgen is de lk langsgeweest, en ben ik gaan voeden met een tepelhoedje. Ook raadde zij aan om een manueel therapeut in te schakelen ivm vermoeden van KISS. Die man is vanmorgen geweest, en er zaten wat werveltjes scheef. Dus daar ook tips voor gekregen, en zoonlief is behandeld.

Gisteren en vannacht heeft hij heel goed gedronken met het tepelhoedje, dus dat is een enorme opluchting. Hopen dat het nu zo door blijft gaan.
pi_97877692
Och Seilram, wat moeilijk om zoiets te accepteren. ;(
Dikke zoen! :*

Laiveneertiekje, wat fijn. Dat klinkt goed. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:41:24 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97878261
Seilram, das gewoon pech, maar je kunt er niets aan doen. Er zijn gewoon vrouwen die niet genoeg kunnen produceren voor de baby. Wat je zou kunnen overwegen is voeden met een hulpset, waarbij je dan de hulpset vult met kv, zodat de borst wel maximaal gestimuleerd wordt en blijft. Als je grote waarde hecht aan moedermelk zou je nog kunnen overwegen een donormoeder te zoeken via moedermelknetwerk.

Maar dan nog, die melk die je wel hebt en geeft is toch wat je kunt doen en dat is toch hartstikke fijn dat je dat wel kunt en doet?
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:35:39 #144
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97882416
Tico, dat is zeker fijn, daar ben ik ook blij mee hoor. Er is iets en ze krijgt iig iets binnen. Tis gewoon mijn gevoel, wat ik al zeg, het gevoel dat je opgeeft ofzo. Maar goed, ik moet het positief zien, ze heeft iig alles wat ik heb gekregen.

Een donormoeder lijkt me dan weer een beetje gek, kweenie...

Laive, wat fijn!

J-net, geweldig! Kei goed!
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:38:18 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97882507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef seilram het volgende:
Tico, dat is zeker fijn, daar ben ik ook blij mee hoor. Er is iets en ze krijgt iig iets binnen. Tis gewoon mijn gevoel, wat ik al zeg, het gevoel dat je opgeeft ofzo. Maar goed, ik moet het positief zien, ze heeft iig alles wat ik heb gekregen.

Een donormoeder lijkt me dan weer een beetje gek, kweenie...

Laive, wat fijn!

J-net, geweldig! Kei goed!
Een donormoeder is natuurlijk helemaal niet zo gek. Vroegah, voordat er uberhaupt kunstvoeding bestond was een kleine waarvan de moeder het zelf niet kon voeden gewoon afhankelijk van een moeder die het wel voedde. Ik vind het iets moois, maar steeds vaker wordt moedermelk al iets gezien dat vies is.. Dat vind ik jammer.
Het is veel onnatuurlijker om koeienmelk te drinken of te geven. We zijn in feite het enige diersoort dat melk blijft drinken na de zoogtijd en nog wel van een ander dier ook. Koeienmelk is gemaakt voor kalfjes, dus eigenlijk is dat heel raar.

Ik vind ook niet dat je opgeeft. Je geeft toch borstvoeding? Das toch gewoon goed?
pi_97884054
Het is heel rot dat het anders loopt dan je had gehoopt, seilram. Je hebt gedaan wat je kon en het is heel begrijpelijk dat je ergens een grens trekt. Dat je gevoel nog een beetje achter die beslissing aan hobbelt is herkenbaar. :*

Oeke, wat een prachtige foto's. O+ En wat bijzonder dat je Ko al zo lang kunt voeden. Als ik even in de put zit vanwege een zware nacht of een voeding die stroef verliep en dan denk ik meestal aan jou en Ko, hoe je ervan geniet om hem bij je te hebben slapen en dat het met de borstvoeding helemaal goedgekomen is.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:46:33 #147
259886 pessie
pi_97885011
Lang leve tepelhoedjes! *O* Al ben ik wel blij dat Nathan na 5 maanden zonder heeft geleerd te drinken.

Gefeliciteerd Ko en Oeke!

J-net, lekker gegroeid!

Wat betreft stieftiet, volgens mij kapt mijn rechterborst er gewoon mee. Nathan wordt erg boos als hij rechts ligt en bijt dan (al heb ik nu ook een ei-sprong, dus misschien is het gewoon toeval). Het is bij mij ook duidelijk zichtbaar, mijn linkerborst is groter dan mn rechterborst.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:46:17 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97887505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
Herkenbaar hoor :*, ik had laatst ook al KV in huis gehaald en schaamde me kapot op straat met die bus, alsof iedereen mij nakeek :')

Maar je hebt nu echt alles eraan gedaan, dan is het toch geen opgeven :*

J-net, wat fijn!
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:30:07 #149
259886 pessie
pi_97889224
Seilram, een paar procent van de vrouwen zijn fysiek niet in staat om bv te geven, kennelijk heb jij de pech dat jij bij die paar procent hoort. Je hebt het geprobeerd. Als je het echt zo moeilijk vind denk ik net als tico dat je een hulpset kunt gebruiken. Enerzijds weet je dan dat je kindje voldoende krijgt en anderzijds geef je zelf de voeding die je zelf kunt geven. Maar goed, misschien even met de lk overleggen wat zij daarvan denkt?
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:17:15 #150
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97896496
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken :'(, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
Alexa en Seth zijn lief
pi_97898080
:*
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:30:55 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97900161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken :'(, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
Wat kut!!
Je mag als je dat normaal ook gebruikt paracetamol en/of ibuprofen tegen de pijn he?

Hoe hoog is je koorts? Aan de hoogte van je koorts kun je een beetje bepalen of je naar de huisarts moet voor AB. Wat heel belangrijk is nu, is toch door voeden. (dat zeg ik niet omdat ik de borstvoedingmaffia ben;)) Het is belangrijk om de borst goed te laten drinken door de kleine, lukt dat niet dan kolven. Geef die pijnlijke borst als eerste.. Probeer met warme doeken of na een warme douche te voeden, zodat alles goed open staat en de verstopping (die de ontsteking waarschijnlijk veroorzaakt) eruit kan. Heb je langer dan 24 uur koorts, dan doe je er goed aan om even je huisarts te bellen.

Je kan eens een andere houding proberen, niet omdat het kinnetje richting de verstopping moet, dat is achterhaald, maar door soms een andere houding te proberen hapt een kindje soms net even beter aan en legen ze net even beter die borst. Als je na een voeding nog harde plekken voelt doe je er goed aan die proberen weg te kolven. Probeer ook wat rustiger aan te doen. Is dat mogelijk?

Heb je een bh met beugels? Of slaap je steeds op 1 zijkant? Zit er iets straks bij de borst? Probeer je het neusje vrij te houden? Of heb je hele grote borsten? (Grote borsten kun je beter een beetje ondersteunen)

Op het moment dat alles rustig is, eigenlijk dan pas stoppen met voeden als dat is wat je wilt. Om niet nog een borstontsteking uit te lokken.

Heel veel succes ermee, ik weet hoe zeer het doet en hoe rot het is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 19:31:12 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97900180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
het is ook een moeilijke keus. ik heb bij Jan voor dezelfde keus gestaan: opgeven of doorgaan. Omdat er toen de dreiging was van jeugdzorg en ik zó bang was dat ze hem weg zouden halen als ook maar dit *insert vingerknipgebaar* niet goed ging, was de keus toen snel gemaakt voor/door me. Ook voor mij voelde het toen, en voelt het nog steeds als falen. Dat ik een tweede (derde) kans heb gekregen met Geert en dat het nu wél goed loopt maakt dat ik me soms nog steeds schuldig voel tov Jan. Heb ik wel genoeg m'n best gedaan bij hem/voor hem destijds?

Ik heb toen gekozen wat er toen goed voelde, en dat was stoppen en zorgen dat hij ging groeien. Hij had dankzij mij al een moeilijkere start gehad dan andere baby's en ik mocht hem niet nog meer tekort doen door ons beiden te dwingen bv te blijven geven als hij daar niet op groeide.

Wat de rest ook al zegt: je faalt echt niet als mama als je je kindje kunstvoeding geeft, omdat je er alles aan hebt gedaan om toch bv te kunnen geven, en juist omdat je het besluit neemt wat voor je kindje het beste is, maakt dat je een prima moeder bent! Je kiest immers voor je kindje en niet voor de stress, pijn en ongemak die de borstvoeding jou oplevert?

woensdag 8 juni 2011 @ 20:05:12 #154
259886 pessie
pi_97902017
Takkembah :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:36:37 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97903849
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring?
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:38:04 #156
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97903960
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:44:57 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_97904401
Waarom de goede afbouwen? Of begrijp ik het verkeerd? :?
Ik ben zelf gewoon met de goede verder gegaan en heb de slechte afgebouwd. Niet dat die zo veel problemen gaf, maar we vonden beide de ander gewoon prettiger werken. Het enige nadeel wat ik ervan ondervind, is dat je een verschil krijgt in grootte. Maar uiterlijkheden hebben me nooit zo kunnen boeien, dus daar zit ik verder niet mee.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:05:25 #158
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97905989
Ik bedoel natuurlijk ook links afbouwen. Niet zo scherp hier meer
Alexa en Seth zijn lief
pi_97907827
De_Taartjesfee heeft een hele tijd met 1 borst gevoed zonder problemen. Je zou haar nog even een pm kunnen sturen, weet niet of ze hier nog mee leest.

Seilram en Takkembah :*

Vanmorgen om 11 uur gekolfd en toen ik tegen kwart over 4 mijn spullen op het werk aan het opruimen was bedacht ik me opeens: fuck, vergeten de 2e keer te kolven. Gelukkig niet heel veel stuwing gehad (moest toen ook echt weg wegens afspraak). Jelle had gelukkig redelijk goed gedronken toen hij thuis kwam. Morgen toch maar even alarm in m'n outlook zetten. Is me echt nog nooit gebeurd dat ik het vergat 8)7
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:34:48 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97908348
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:03:14 #161
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_97915379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden ;)
Heb jij toch ook gedaan? (dat eerste dan... ;))
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:05:50 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97915588
Ja een tijdje toen ik dat abces had en dat opengesneden moest worden. Ik was er helemaal klaar mee.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:16:35 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97916251
ooh Takkembah, wat naar!
En je borst leegkolven?

En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...

Laiv, fijn dat het bij jou beter gaat nu :Y
pi_97924554
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef Asyniur het volgende:
En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 04:11:23 #165
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97924770
Sterkte takkembah
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:50:26 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97925297
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 03:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
Ja, dit dus...
Ik had er gisteren ook nog achtergezet: Sam en Joep hebben meer aan een happy mama dan aan een verdrietige/gefrustreerde mama.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:04:49 #167
259886 pessie
pi_97925428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Dat laatste is zo herkenbaar! Nu heb ik Goddank nog nooit een BO gehad, maar heb toch echt wel een aantal momenten gehad dat ik erdoorheen zat.

Mijn schoonzus heeft 4 maanden een tweeling gevoed, ging prima. Maar na 4 maanden had ze het gehad, wat ik in geval van een tweeling ook wel kan begrijpen, vooral als je er 2 peuters naast hebt rennen. Het schijnt er wel grappig uit te hebben gezien, de momenten dat ze 2 tegelijk deed, helaas nooit gezien.

Ik voed ook met 2 kanten maar ben zichtbaar ongelijk, dus tsja, dat hoeft ook geen criterium te zijn.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:46:32 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97925927
Dankjulliewel voor jullie lieve reacties. Ik heb ook inderdaad besloten om me er "proberen" niet verder over op te winden, daar hebben mijn kindjes inderdaad niets aan, dat zou alleen voor mezelf zijn.
Vooralsnog... drinkt ze nog steeds alle melk die ik heb. Ik voel ook echt dat mijn hele borst dan leeg is, hij voelt dan heel soepel zeg maar.

Takkembah :* hopelijk lukt het met 1 borst! Hier is iig 1 borst de hele tijd favoriet, terwijl er in die ander wel gewoon hetzelfde zit, maar die moet ik toch vaker kolven.
pi_97941466
Oeke.... O+ oooh ik heb helemaal gemist dat je jongetje alweer 2 is.. Wat een práchtige foto's.. O+
Och Seilram.. jij stoere! Jij faalt echt zo niet! Het is gewoon zwaar *piep* dat het niet wil, maar wát je kunt geven is al geweldig.. Wees niet te hard voor jezelf.. :*
Takkembah... grmbl! Dikke knuffel!

Mijn dame drinkt ineens weer meer en beter en heeft er ook meer behoefte aan O+ (maar ook niet gek als je bijna kind tov waterpokken niet meer kunt onderscheiden)... Wel heel fijn omdat ik er langzamerhand rekening mee houdt/hield dat het steeds minder zal worden (normaal drinkt ze alleen de ochtend en 's avonds laat echt goed, en overdag misschien nog maar een paar slokken)... Echt heel fijn O+ lang geleden dat ze gewoon zo een kwartier per borst drinkt/tut... O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:09:09 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_97948757
Ik heb even een vraagje: dat het hier niet volledig borstvoeding zou worden zat er altijd al in (borstverkleining gehad namelijk). Met Driekus heb ik met tepelhoedjes gevoed, maar bleek het bij drie weken gewoon te weinig en met vijf weken was het op.
Mijn linkerborst blijkt nu zo enorm gevoelig en pijnlijk dat zelfs de tepelhoedjes geen optie zijn. Ik wil dus gaan kijken om wel met rechts te voeden en dan links te kolven. Alles wat ik er links uit krijg is mooi meegenomen. Maar, tsr heb ik nooit gehad (beide borsten niet) en ik ben ook geen kei in kolven. Wat is nu verstandig: kort kolven en dan vaak of langer kolven? Eerste opbrengst was zojuist nog geen bodempje, maar goed, Tienus is pas een dag oud, dus dan mag ik niet klagen he.

Oja, LK komt na het weekend (ze is ook onze vk) en dit is allemaal al met haar besproken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97948967
Liever vaker kort kolven dan minder vaak lang kolven
Dan mag je zeker niet klagen, klinkt goed hoor!
Met wat voor kolf kolf je?
pi_97949179
Mefke, een bodempje is echt al heel goed, hoor! Raak niet teleurgesteld van dit soort hoeveelheden. Hij is er nog maar net! En wat bedoel je met 'een toeschietreflex heb ik nog nooit gehad'? Je hebt toch een bodempje gekolfd! Bij mij loopt de melk er ook nooit spontaan uit.

Takkembah, hoe is het vandaag met je?

[ Bericht 15% gewijzigd door Claudia_x op 09-06-2011 19:25:04 ]
pi_97949430
Mefke, ik heb geen verstand van tepelhoedjes, maar kan het niet zo zijn dat indertijd bij Driekus je borsten misschien toch te weinig gestimuleerd zijn? Wat ik op borstvoeding.com lees is:

"Hormonen spelen hierbij een belangrijke rol. Een tepelhoedje zit daar fysiek tussen en maakt de tepel/ tepelhof minder gevoelig, er worden daardoor mogelijk minder sterke signalen geactiveerd en daardoor mogelijk ook minder hormonen aangemaakt. Zodoende wordt er minder melk geproduceerd en afgegeven. Uiteindelijk is er een groot risico dat er op den duur minder melkproductie is."
pi_97950169
Mefke, de eerste dag kolven kreeg ik maar een paar druppels, nu kolf ik maar niet meer, omdat ik volledig voed(met tepelhoedje), en loopt de melk er gewoon uit als zoonlief zich te lang niet meldt..
pi_97950898
hier t zelfde ook hoor Mef de 3e dag zelfs nog, daarna zochten mijn borsten het voor hen bekende standje overproductie weer op en was dit het geval op dag 8..gelukkig werkte het padje wel goed ;)

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_97951009
hahahahhahahaha _O- _O-

sorry :@
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:01:13 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97951010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:09 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb even een vraagje: dat het hier niet volledig borstvoeding zou worden zat er altijd al in (borstverkleining gehad namelijk). Met Driekus heb ik met tepelhoedjes gevoed, maar bleek het bij drie weken gewoon te weinig en met vijf weken was het op.
Mijn linkerborst blijkt nu zo enorm gevoelig en pijnlijk dat zelfs de tepelhoedjes geen optie zijn. Ik wil dus gaan kijken om wel met rechts te voeden en dan links te kolven. Alles wat ik er links uit krijg is mooi meegenomen. Maar, tsr heb ik nooit gehad (beide borsten niet) en ik ben ook geen kei in kolven. Wat is nu verstandig: kort kolven en dan vaak of langer kolven? Eerste opbrengst was zojuist nog geen bodempje, maar goed, Tienus is pas een dag oud, dus dan mag ik niet klagen he.

Oja, LK komt na het weekend (ze is ook onze vk) en dit is allemaal al met haar besproken.
Neusspray voor het toeschietreflex, dat kan geen kwaad en raak je niet verslaafd aan..

En dan kolven?
pi_97951100
Oeps poppedein :o

Ik baalde vanmorgen zo gigantisch tijdens het kolven. Het flesje liet opeens los en viel op de grond }:| hele vloerbedekking onder de melk want er zat al ruim 140cc in.. :W melk
Gelukkig ging de 2e kolf sessie wel goed ;)
pi_97951168
Shit Mrien!! dan moet je echt ff op je tanden bijten he... Zul je toch zien dat de haren van de vloerbedenking daar morgen ook nog langer zijn! ;)
pi_97951222
Poppedein! :D Die pad! :D

Da's balen, mrien! :o
pi_97951636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef Poppedein het volgende:
Shit Mrien!! dan moet je echt ff op je tanden bijten he... Zul je toch zien dat de haren van de vloerbedenking daar morgen ook nog langer zijn! ;)
_O-
Ik hoop eigenlijk meer dat de vlekken er weer een beetje uit gaan :@ de melk zat echt op de muur, vloerbedekking en tafeltje. Ik had 1 spuugdoekje mee, daar maar een beetje mee schoongemaakt. Toen ik er de 2e keer kwam was de vloerbedekking nog nat..fijn
pi_97951757
Ow, wat ik me nog afvroeg Claudia. Hoe gaat het drinken met Lena en de breastflow? Ik kreeg gisteren het verzoek van de creche voor een grotere speen omdat hij wel erg lang over de fles deed (tot 1 uur over 150cc). Eveni gekeken, bleek inderdaad een grotere speen te zijn (medium-fast-flow) en die gisteravond nog even bij de LK opgehaald. Vandaag hebben ze hem geprobeerd en het ging wel wat beter, maar hij liep blijkbaar te klooien vandaag met de flessen.
Nja, ik vind het belangrijkste dat hij gewoon iets drinkt, de rest haalt hij thuis wel weer in. Volgens mij heeft hij vandaag over de hele dag op de creche zo'n 200cc gedronken
pi_97952004
Wij hadden voor Lena al meteen die grotere speen. Op het kinderdagverblijf vinden ze dat het drinken heel makkelijk gaat. Ik gaf haar zelf pas een flesje en vond dat ze toch ook nog wel wat zat te klooien, net alsof ze niet een lekkere stand kon vinden. Maar misschien lag dat aan mezelf. Ik heb het net even aan mijn lief gevraagd en hij zegt dat ze voorbeeldig drinkt uit de fles.

Is het drinken uit de fles een tijdje beter gegaan bij Jelle?
pi_97952063
Ja, ging een tijd heel goed. Dronk van de fles 100-150cc meestal. Nja..misschien is het een fase ofzo ;) Of komt het door tandjes ofzo
pi_97952282
Zou me niets verbazen als het door tandjes komt. En misschien moet hij nog even wennen aan de nieuwe speen en het binnenkrijgen van meer melk? Het kan ook zijn dat hij vandaag zijn dag niet had.

Haalt Jelle 's nachts in? Of gaat hij 's avonds clusteren?
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:38:36 #186
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97952733
Poppedein die foto :o

Iemand enig idee hoeveel een baby van 5 weken oud ongeveer drinkt? dan weet ik een beetje hoeveel ik klaar moet zetten als ik de deur uit ben.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:40:43 #187
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97952837
_O- Poppedein!! _O-
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:57:54 #188
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97953659
Fijn dat die pad wel goed werkt Poppedein ;-)

Ik heb wel eens een lekkeage gehad, maar dit is wel erg erg
pi_97954111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zou me niets verbazen als het door tandjes komt. En misschien moet hij nog even wennen aan de nieuwe speen en het binnenkrijgen van meer melk? Het kan ook zijn dat hij vandaag zijn dag niet had.

Haalt Jelle 's nachts in? Of gaat hij 's avonds clusteren?
's nachts komt hij meestal 1 keer momenteel. 's avonds clusterd hij eigenlijk nooit meer.
Nja, we zien volgende week wel weer hoe het gaat ;) Hij was wel erg vrolijk vandaag, dus daar lag het in ieder geval niet aan :)
pi_97954209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef krijtlijk het volgende:
Poppedein die foto :o

Iemand enig idee hoeveel een baby van 5 weken oud ongeveer drinkt? dan weet ik een beetje hoeveel ik klaar moet zetten als ik de deur uit ben.
dat is denk ik echt een kwestie van proberen. Ik ben begonnen met rond de 100 cc aan te bieden, daar dronk hij in het begin 60cc van. Anders oefen je eerst thuis als je er wel bij bent met welke hoeveelheid je een tevreden baby hebt ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:12:59 #191
100412 mefke79
komt goed!
pi_97954497
Poppedein! Haha, nou ja, ze doen het, zeg maar.

Claudia, klopt hoor, dat tepelhoedjes de gevoeligheid verminderen. Het streven is dan ook rechts geen tepelhoedje te gebruiken. En eerst zou ik dan links wel met hoedje doen, maar die hele borst is echt zo onwijs pijnlijk dat de tranen letterlijk in mijn ogen blijven springen. Waarschijnlijk is er tijdens de operatie iets beschadigd (een zenuw ofzo) en doet het daarom zo onwijs veel pijn. Tel daarbij op dat er bijna niets uit komt en de tepel ingetrokken is, dus dat gaat em niet worden. Gelukkig had ik me daar al op ingesteld, dus de beslissing is nu ook veel makkelijker te nemen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:13:09 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97954503
:D Poppedein :D Geweldig :D

Met 9 maanden hebben ze soms een soort van dip he? Wel eens van flesweigeren gehoord bij iets van bijna 10 maanden? Ylana drinkt momenteel overdag bij mij heel weinig (of eigenlijk heel heel kort) en uit een fles nog minder bij mijn ouders. Ik kolf als ik een hele dag werk 2 keer op een dag en heb dan 100-150 cc per keer. Van de week in het zh 150, 100 en 70 cc gekolfd, dat was tussen 8.00 en 16.00 uur. Lijkt me zat dus. Ze drinkt het alleen bij lange na niet uit de fles. Ze komt wel 's avonds en 's nachts 3 of 4 keer....

Ik geloof dat ik hier mijn antwoord heb :o ze drinkt overdag dus te weinig naar mijn zin en haalt dat 's avonds/'s nachts bij me in. Nu dus kijken hoe ik dat wat gedraaid krijg want ik ben moe, heel moe.
Ylana
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:32:00 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97955597
Whoaaaa Poppedein :D _O-, ik moest huilen van het lachen!!!

Vandaag de hele dag geslapen hier, dan weer rillen, dan weer koorts. Manlief gelukkig thuisgebleven en die heeft Seth de hele dag gevoed met flesje. Ik ben enkel omhoog gekomen om te kolven tussendoor. Het is aardig gelukt de harde plekken tijdens het kolven weg te masseren, er zit inmiddels wel zo'n mooie rode ontstekingsdriehoek op mijn tet. De productie loopt wel weer achteruit bij mijn ontstoken borst 50naar 30cc. Mijn "goede" blijft haar best netjes doen, daar komt inmiddels met gemak 120-150cc uit. Alsof mijn lichaam zelf aangeeft met 1 borst te gaan voeden ;)

@ma_ma, Seth drinkt dus nu uit een flesje 100cc moedermelk. Hij is nu drie weken en bijna 4,5 kilo. Hij zou volgens de richtlijnen dus genoeg moeten hebben aan85cc, maar het zal wel een veelvraatje zijn.
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:49:12 #194
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97956640
Mrien en takkembah (ik vroeg het, niet ma_ma ;) ) bedankt voor de antwoorden, nu heb ik beetje een idee. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 21:51:08 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97956750
Poppedein _O- het lijkt net alf er een nat kindje op je borst heeft liggen slapen

hier zijn de regeldagen weer voorbij geloof ik. Meneer houdt een slaapdagje en vanmorgen stonden m'n borsten al op ploffen, toen ik maar op mijn verzoek gevoed heb, aangezien ik ook naar t ziekenhuis moest voor de uitslag ct-scan. Inmiddels staan ze weer op ploffen, dus ik ga 'm zometeen maar weer wakker maken.

21 juni heb ik afspraak bij de anesthesist (die zal me wel weer vertellen dat ik moet kolven en weggooien, maar ik vertik het gewoon. Johan brengt zodra ik bijkom uit de narcose mooi geert maar naar me toe zodat als ik me daar toe in staat voel, zelf kan voeden.

ze gaan een neusschotje oid weghalen omdat ik ondanks de kaakspoeling snot blijf houden in m'n holte's en chronisch verklouden blijf ondanks avamys. arts ze tegen me dat het ook wel onder lokale verdoving kon. Daar heb ik vriendelijk doch resoluut voor bedankt. ik ben de pijn nog niet vergeten die hij me vorige keer gedaan heeft ;(

donderdag 9 juni 2011 @ 21:52:52 #196
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97956843
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef krijtlijk het volgende:
Mrien en takkembah (ik vroeg het, niet ma_ma ;) ) bedankt voor de antwoorden, nu heb ik beetje een idee. :)
Oh :D ehm ben niet zo scherp de laatste dagen
Alexa en Seth zijn lief
pi_97959262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:51 schreef DJMO het volgende:
21 juni heb ik afspraak bij de anesthesist (die zal me wel weer vertellen dat ik moet kolven en weggooien, maar ik vertik het gewoon. Johan brengt zodra ik bijkom uit de narcose mooi geert maar naar me toe zodat als ik me daar toe in staat voel, zelf kan voeden.
Denk je niet dat jouw narcosemedicijnen slecht zijn voor je jochie? Daar weegt 1 x weggooien toch niet tegenop..
pi_97960670
quote:
Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden

Niet waar!
Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby's.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.html

takkembah, seilram en mefke, ik heb bewondering voor jullie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 23:27:46 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97962680
lol, alsof de duvel ermee speelt, de verkorte versie van de quote van WupWup staat op de pagina van de borstvoedingsagenda 2011 .. precies in de week dat ik de afspraak bij de anesthesist heb. En ik had er vorige keer toen ik die ct-scan moest laten maken al over zitten lezen dat dat dus helemaal geen kwaad kan Vanyel, anders had ik nooit zo vol overtuiging neergezet hier ;) Jammer genoeg is het ikazia ziekenhuis niet echt pro-bv lijkt het wel. Vanmorgen bij de opnameplanning moest ik ook geert voeden, ik was in een gangetje op de grond gaan zitten en zat daar prima in kleermakerszit met ruggesteun, maar men zou perse een kamertje zoeken voor me. (zogenaamd omdat dat prettiger voor mij zou zitten). tegen de tijd dat ze wat gevonden hadden, had ik Geert al in slaap gevoed en was ik al weer gewoon in de wachtruimte gaan zitten ;)

pi_97969047
quote:
Serieus? Snap ik nou weer niks van. Ik mag nog geen ceterizinepilletje (hooikoorts) slikken volgens de bijsluiter maar een narcose is geen probleem 8)7
No fair.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 07:25:39 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97969346
http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/hooikoorts.html
quote:
Enkele middelen hebben level 0 = code groen, dus veilig. De meeste middelen hebben
level 1, code geel, wat wil zeggen relatief veilig. En enkele middelen hebben level 2 = code rood, dus niet gebruiken tijdens de borstvoedingperiode.

Middelen met code groen
Carbinoxamine (Hista CT)
Cetirizine
Desloratadine
Epinastine
Fexofenadine
Hydroxyzine
Loratidine (Claritine) (zonder recept)
Triprolidine
bedoel je die soms?

pi_97969404
Oooh daar ben ik héél blij mee!
*propt allergiepil in mond
  vrijdag 10 juni 2011 @ 08:34:06 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97969868
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 07:37 schreef Jore het volgende:
Oooh daar ben ik héél blij mee!
*propt allergiepil in mond
:D
pi_97969897
quote:
Ja die waarvan de bijsluiter dus zegt niet doen :?
Eikels!
En waarvan ik altijd een i vergeet ja..
  vrijdag 10 juni 2011 @ 08:40:06 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97969950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eikels!
Dat komt (denk ik) omdat het niet specifiek onderzocht is wat de effectene zijn.
Domperidon mag ook niet bij lacterende vrouwen. MIjn huisarts weigerde het voor te schrijven (zoals zovelen).

De LK van mij (tevens kinderarts) zei dat huisartsen zelf mogen kiezen welke bijscholingen ze jaarlijks doen en borstvoedende vrouwen staan daarbij heel laag in prioriteit. Ik geloof dat zei vorig jaar 10 huisartsen geschoold hadden...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 08:41:56 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97969969
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eikels!
En waarvan ik altijd een i vergeet ja..
ik kon 'm met jouw naam idd niet vinden, toen zocht ik maar op hooikoorts :P ;)

pi_97978624
Bijsluiters zeggen 9 van de 10 keer dat je het niet mag gebruiken tijdens lactatie. Op bv.com staat een betrouwbare medicatielijst van arts Thomas Hale waarin je kan terugzoeken wat je kunt gebruiken en wat niet. En in sommige gevallen moet je zelf overwegen of het risico van medicatiegebruik het waard is of toch beter niet. Daar kun je natuurlijk professionele hulp bij vragen in de vorm van een medicatieconsult bij een speciaal daarvoor geschoolde lactatiekundige.

En cetirizine gebruik ik zelf ook dagelijks ;)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:39:29 #208
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97979258
Ik gebruik tweemaal daags Aerius (desloratadine) en tweemaal daags neusspray tegen allergie. De huisarts hier was op de hoogte van de bv-medicatie lijst en schreef probleemloos Aerius voor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97979983
Die desloratadinges ken ik niet, maar cetirizine is hier altijd in huis, das wel zo handig natuurlijk. Behalve nu, want nu is ie natuurlijk op en de vrouw haalt maar geen nieuwe :(
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:05:24 #210
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97980348
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Die desloratadinges ken ik niet, maar cetirizine is hier altijd in huis, das wel zo handig natuurlijk. Behalve nu, want nu is ie natuurlijk op en de vrouw haalt maar geen nieuwe :(
heb je geen apotheek die eventueel aan huis komt?
Ik kan echt niet zonder die medicatie helaas, zo allergisch als een draaideur ;( dus het was erg prettig dat de huisarts goed op de hoogte was van de combinatie met borstvoeding.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:06:58 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97980401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Kwestie van goed africhten.
pi_97981023
Ja ik heb nooit een puppycursus gedaan, daar ben ik nog niet zo goed in.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:26:05 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97981189
Puppy curcus is voor watjes. Riem erover.
pi_97981528
Daar ga ik mijn riem niet aan vuilmaken hoor. Ik haal dan liever een paardrijzweep oid.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:37:16 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97981568
Oh. CB. :') :')

Leyla had nu toch echt water nodig. Dus ik zeg gewoon, nou dat lijkt mij niet nodig ze mag onbeperkt aan de borst. Maar het zou het lichaam zuiveren :') en ze moet de smaak leren waarderen. Dikke onzin zei ik dus. Nou dan moest ik het zelf maar weten :').
Oh en de hoeveelheid borstvoeding zou ook de inname van vast voedsel in de weg staan. :').

Dit was duidelijk een afspraak waar ik niets aan had. Ze groeide goed trouwens, dus ik denk niet dat we iets veranderen.
pi_97981876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Maar het zou het lichaam zuiveren :') en ze moet de smaak leren waarderen.
HUHHHH???!!! Ze verzinnen het werkelijk waar je bij staat, hè :') Of eigenlijk :'( , want mensen zouden er maar in mee gaan.
Je had moeten antwoorden dat je zelf genoeg water drinkt, dus dat je borstvoeding er dan ook vanzelf naar gaat smaken :P

Dit
quote:
Oh en de hoeveelheid borstvoeding zou ook de inname van vast voedsel in de weg staan.
is in principe natuurlijk wel waar. Alleen het is positief, borstvoeding is veel voedzamer dan vast voedsel. Jammer dat ze dát dan weer net niet begrijpen ;)
pi_97981894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:37 schreef Ticootje het volgende:
Oh. CB. :') :')

Leyla had nu toch echt water nodig. Dus ik zeg gewoon, nou dat lijkt mij niet nodig ze mag onbeperkt aan de borst. Maar het zou het lichaam zuiveren :') en ze moet de smaak leren waarderen. Dikke onzin zei ik dus. Nou dan moest ik het zelf maar weten :').
Oh en de hoeveelheid borstvoeding zou ook de inname van vast voedsel in de weg staan. :').

Dit was duidelijk een afspraak waar ik niets aan had. Ze groeide goed trouwens, dus ik denk niet dat we iets veranderen.
Oh mên, het zou het lichaam zuiveren? :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:47:01 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97981963
Nou. Ik vind het jammer. Ik heb er dus wel wat van gezegd. Maar ze reageerde dus geïrriteerd dat ik het maar zelf moet uitzoeken. Das dan gewoon een gemiste kans voor haar.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:50:21 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97982126
Nou ja, er zullen vast genoeg moeders zijn die het wel aannemen.
pi_97982190
Je zou er eigenlijk een klacht voor moeten indienen om die moeders ted beschermen, maar dat is ook weer zo'n gedoe he.
pi_97982283
Ticootje, 0_0 echt.......
pi_97982322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, er zullen vast genoeg moeders zijn die het wel aannemen.
Dat is ook het probleem :{ Ik vind het lachwekkend maar zo'n mevrouw zit daar toch als een soort van autoriteit.

Een kennis van mij belde naar de hulplijn van het consultatiebureau omdat haar zoontje 's avonds zo lang en vaak wilde drinken (gevalletje clusteren, kende ze niet), de reactie van de dame aan de andere kant van de lijn was dat ze hem ook niet steeds wakker moest houden 's avonds, hij moest na de voeding in bed. Daar sta je dan, met een schuldgevoel en absoluut geen oplossing voor je probleem. :{
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:55:02 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97982329
Voor een klacht vind ik het niet waard, maar ik zal er toch nog eens op wijzen ja.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:01:02 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97987589
Ik heb er een mailtje over gestuurd.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:11:00 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97988014
Beste,
Ik was vanmorgen op het cb *knip* met mijn jonste dochter Leyla. Het betrof een extra weegafspraak omtrent haar groei.

Tijdens deze afspraak werd mij geadviseerd om Leyla voortaan ook water aan te gaan bieden, omdat zij dat met 9 maanden wel nodig zou hebben. Ik ben erg duidelijk geweest dat Leyla gewoon op verzoek borstvoeding krijgt en in principe onbeperkt mag drinken. Maar dat zou volgens de wvk (??) niet meer voldoende zijn, bovendien zou water het lichaam zuiveren. Dit laatste stuit mij enorm, omdat het waarschijnlijk ter plekke is verzonnen om haar, al niet kloppende, advies wat extra gewicht te geven. Borstgevoedde kinderen hebben in feite geen ander drinken “nodig”, de melk, mits onbeperkt beschikbaar en op verzoek, is gewoon voldoende, ook als het warm is. Dat het water zou worden aangeboden om haar te laten oefenen met een beker, daar had ik in kunnen komen, maar dat kwam niet ter sprake. Leyla mag van mij best oefenen, in bad ofzo.
Vanmorgen heb ik dit ook aangegeven dat het advies niet klopt en dat het niet nodig is. Helaas kreeg ik een geirriteerde opmerking terug dat ik het dan maar zelf moest weten. Gelukkig sta ik erg sterk in mijn schoenen en ben ik goed op de hoogte als het gaat over het geven van borstvoeding. (zelf contactpersoon bij vereniging borstvoeding natuurlijk) Maar een andere moeder die een dusdanig advies krijgt zal het misschien wel opvolgen omdat de indruk wordt gewekt dat het noodzakelijk is. En dat is jammer.

Uiteraard kwamen we kort daarop op het onderwerp vast eten. En daar gingen we voor de 2e keer. De hoeveelheid borstvoeding zou ik toch mee moeten uitkijken dat het niet de inname van het vaste voedsel in de weg zou staan. Dat lijkt mij een vrij rare opmerking. Zeker omdat ik ervan uitga dat deze dame zich heeft verdiept in het dossier van Leyla voordat ze mij met haar naar binnen riep, maar afgezien van dat is vast eten het gehele eerste jaar BIJvoeding en zeker geen hoofdmaaltijd. Dat dit richting het eerste jaar steeds meer onderdeel gaat uitmaken van de hoofdmaaltijd is zeker waar, maar om te benadrukken dat borstvoeding de vaste voeding in de weg staat is een absurde uitspraak. Moedermelk bevat in verhouding meer calorieen en is in een ideale afstemming voor het kind, de hoeveelheid vast eten die Leyla op dit moment zelf eet (uit een potje, door mij gegeven, dus geen alternatief rapley) is niet van die dusdanige omvang dat het de moedermelk zou kunnen vervangen. En dat is gewoon ook niet de bedoeling, het is, juist voor leyla, erg belangrijk dat zij voldoende calorieen binnen krijgt om te groeien. Om nu kunstmatig haar voedingen aan de borst te gaan onthouden zodat zij meer vast eten tot zich zou nemen (wat nog maar de vraag is of dat zo werkt) lijkt mij verre van een ideale situatie.
Ik wil hierbij ook nog eens benadrukken dat jullie een borstvoedingscertificaat hebben en dat zeker daarom adviezen van “achter de tafel” door veel moeders als kloppende informatie wordt beschouwd. Wees bewust van die autoritaire functie die een CB hierin heeft, of dat dat voor veel moeders wel zo voelt.

Ik wil als laatste nog toevoegen dat de WHO voorschrijft, ook voor westerse landen, om een kind minimaal 2 jaar te voeden. Dat wij als westerse cultuur dit raar vinden of zelfs afkeuren wil niet zeggen dat dit advies niet uit de lucht gegrepen is. Adviezen als deze kunnen ervoor zorgen dat moeders die al langer doorvoeden dan de norm zich ook op een cb onbegrepen voelen, dat is jammer, want juist een CB zou de waarde van het langer voeden van een kind aan de borst juist moeten toejuigen.

Over het algemeen ben ik erg goed te spreken over de adviezen en de goede zorgen, maar dit moest mij echt van het hart en ik hoop dan ook dat er in elk geval antwoord terugkomt.

Dank u wel,
Met vriendelijke groet,
pi_97988549
Goeg bezig, Tico! Heb je 'm al verstuurd?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:28:41 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97988735
Yep. Het is niet eens echt een klacht, maar ik denk dat het wel belangrijk is om het even te melden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 22:51:53 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98004860
bah. volgens mij begin ik een verschil in m'n borsten te merken. Rechts zit sneller vol dan links na drinken. en dan laat ik 'm voor mijn gevoel toch aan beide zijden even vaak drinken. Soms als hij misselijk is, maar niet te troosten leg ik 'm links aan (want leegste borst, fijnste houding voor hem ook) maar moet 'm dan toch vaker rechts aanleggen volgens mij of zit ik nou verkeerd? :?

pi_98005134
In de loop der tijd gaan je borsten minder vol aanvoelen en kun je ook productieverschil merken tussen beide borsten. Zolang dat het enige is en verder niks anders, dan is er ook helemaal niks aan de hand.
En met dat 'anders' bedoel ik natuurlijk een ontevreden kind, achterblijvende groei en/of weinig plasluiers.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:04:36 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98005587
Links is m'n stieftiet, die biedt ik het vaakste als eerste aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 23:05:00 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98005606
plasluiers zijn voldoende (ruim voldoende zelfs) groei is ook prima, ontevreden, soms wat jengelig, maar dat komt niet voort uit te weinig voeding/melk. Eerder een voortdurende zuigebehoefte, of wellicht wat last van maagzuur(hij lijkt soms oprispingen te hebben, maar spuugt zelden). Ik merk nu dus wel dat rechts een betere productie lijkt te hebben dan links.

zaterdag 11 juni 2011 @ 10:39:57 #233
259886 pessie
pi_98017611
Mijn schoonmoeder vertelde laatst dat ze ongelijke borsten heeft als gevolg van bv. Ik had de hoop dat het bij zou trekken, helaas dus :')
pi_98021465
Ik las vandaag over de Breast to Baby-kolf van Difrax. Zou dat nou wat zijn? Klinkt ideaal!
pi_98021879
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las vandaag over de Breast to Baby-kolf van Difrax. Zou dat nou wat zijn? Klinkt ideaal!
ziet er wel mooi uit

als het werkt dan lijkt ie me ideaal!
wat kost ie eigenlijk?
pi_98021940
Er staat dat 'ie medio 2011 verkrijgbaar is de winkels. Ik weet dus niet of 'ie er al is! Misschien ga ik even bij het borstvoedingscentrum langs om informatie in te winnen. Ik ben op zich blij met m'n huidige kolf, maar dit klinkt wel heel goed!

-Edit- Hij is zo te zien wel enkelzijdig?
pi_98022132
Ja, zo te zien wel. Ik heb nooit een dubbelzijdige gehad trouwens dus ik weet niet beter.
ik heb helemaal geen kolf meer nodig maar dit terzijde
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:34:07 #238
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98022208
Maar hoe houd je de slangetjes schoon? Zo te zien gaat het vanuit de kolf door de slangetjes direct in de fles?

Voor de rest lijkt het me ideaal :Y
Alexa en Seth zijn lief
pi_98022228
Haha, en toch geïnteresseerd, lily? Nou ja, het is eigenlijk gek dat zoiets niet eerder op de markt is gebracht.
pi_98022252
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Maar hoe houd je de slangetjes schoon? Zo te zien gaat het vanuit de kolf door de slangetjes direct in de fles?

Voor de rest lijkt het me ideaal :Y
"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."

Maar hoe je ze dan droog krijgt...?
pi_98022276
Ik dacht dat hij dubbelzijdig zou zijn..volgens mij was hij ook al te koop, had ik pas gehoord
pi_98022331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."

Maar hoe je ze dan droog krijgt...?
Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseer ;)
pi_98022347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, en toch geïnteresseerd, lily? Nou ja, het is eigenlijk gek dat zoiets niet eerder op de markt is gebracht.
nou, niet echt natuurlijk
maar na drie bv periodes blijf je toch nieuwsgierig
pi_98022354
Ik zie op alle foto's maar één borstschelp, en er staat ook in de tekst dat 'ie geleverd wordt met één buitenschelp en drie binnenschelpen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:40:58 #245
259886 pessie
pi_98022457
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik hing ze altijd over mn handdoekhaakjes.
pi_98022606
Op de website staat dat je de slangetjes schoonmaakt door er water doorheen te laten lopen, maar zo krijg je de eiwitten en vetten er toch niet uit :? In de magnetron maak je dan wel de bacteriën dood, maar het lijkt mij dat de slangetjes toch steeds meer dichtslibben. Slangetjesverkalking ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:01:07 #247
259886 pessie
pi_98023087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Op de website staat dat je de slangetjes schoonmaakt door er water doorheen te laten lopen, maar zo krijg je de eiwitten en vetten er toch niet uit :? In de magnetron maak je dan wel de bacteriën dood, maar het lijkt mij dat de slangetjes toch steeds meer dichtslibben. Slangetjesverkalking ;)
Hm, vaatwasser?
pi_98023196
via google op een ander forum:
"Antwoord terug van difrax (nadat ik de vraag nogmaals gesteld heb) de kolf is alleen enkelzijdig te gebruiken... Dat is jammer!"
Ik zet ook vraagtekens bij de hygiëne, maar wellicht geheel onterecht. Ik speur nog even verder ;)
pi_98023429
Ik weet niet hoor, wat is er nu precies zo innovatief aan?
Ik bedoel, bewezen stiller dan de swing? Dus nog steeds niet muisstil.

En dit:
quote:
De schelp wordt onder de kleding gedragen en de kolf kan bijvoorbeeld op tafel gezet worden, je hebt je beide handen vrij en niemand ziet dat je aan het kolven bent, hierdoor heb je echt even een momentje voor je zelf.
Een momentje voor jezelf? In een druk kantoor? Mij lijken geschikte kolfruimtes eerder iets om voor te vechten.
En dat hij niet opvalt onder je kleding lijkt me ook kul. 3 cupmaten groter ongeveer.

Volgens mij is het gewoon een nieuw soort kolf erbij.
Wel een mooie, dat wel. :Y
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:14:25 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98023493
Ik vond het ook mooi dat het ding al een prijs had gewonnen voordat het koop was.
pi_98023586
Design is heel mooi, maar voordelen op andere kolven? Kan het me bijna niet voorstellen. Ook leuk dat je m onder je kleding kan stoppen, maar ook al bedacht hóe je dat doet en hoe je 'm er weer onderuit haalt? Dat eerste gaat misschien nog onzichtbaar, maar het tweede zou mij al niet lukken ivm lekdruppels.
pi_98029467
Als hij minder geluid maakt, makkelijker is om handsfree te gebruiken en je enigszins discreet kunt kolven doordat je geen flessen onderaan je borsten hebt bungelen dan is dat voor mij innovatief genoeg. Bij ons is het vrij simpel geregeld om even een kamer voor jezelf te krijgen, maar het is iets minder makkelijk geregeld dat je dan niet open en bloot voor een raam zit en iedereen je kan zien. Zoiets zou ideaal zijn,

Wat ik nu doe is het licht uit in de kamer en mijn tas op tafel parkeren waar ik achter ga zitten. Dan moet ik allerlei foefjes uithalen om handsfree te kunnen kolven waardoor ik niet heel comfortabel zit. Ik kan ook niet goed zien hoeveel ik gekolfd heb doordat het licht uit is. En als er overleg is in de kamer naast me dan ben ik me er heel bewust van dat ze me horen kolven. Ook zit ik nooit echt relaxed doordat er altijd iemand binnen kan komen lopen.

Ik heb overigens altijd een hydrofiel bij me voor het lekken. Als ik de reguliere schelpen van mijn borst haal knoei ik ook nogal eens wat.
pi_98029570
Maar goed, mijn harde eisen zouden wel zijn dat (1) de schelpen ook écht goed zitten bij handsfree gebruik, en (2) dat je dubbelzijdig kunt kolven. Ik begrijp niet waarom ze dat laatste niet hebben geregeld. Misschien wordt de kolf dan te groot, te duur of maakt 'ie te veel lawaai?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:17:18 #254
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_98030210
Nog even terugkomen op Ticootje van de vorige pagina; ik vind dat je het supergoed hebt vwoord in je mail.
Ik ben overwegende om alleen maar inentingen te gaan halen. Onze arts en verpleegkundige zitten in mijn irritatiezone en als ik die verhalen lees ook van Ticootje.
Ik heb zlfs nagevraagd bij onze huisarts, maar de inentingen moet ik echt bij het consultatiebureau halen. Hij herkende mijn weestand op het CB, ik ben schijnbaar niet de eerste moeder die bij hem heeft zitten klagen over het cB.... En ik ben pas 2 keer geweest :o
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:31:40 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98030734
Ik denk dat het toch belangrijk is dat ook bij het cb aan te geven. Als niemand het doet kunnen ze ook niets verbeteren.
pi_98033467
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef mrien het volgende:

[..]

Ik moest even terugkijken om te zien of dit nou door een man of een vrouw gepost was. :P
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:10:17 #257
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98034328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:47 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik moest even terugkijken om te zien of dit nou door een man of een vrouw gepost was. :P
:D :D :D

Hier inmiddels de BO bijna verdwenen, zonder AB kuur gelukkig! Gisteren om de 1,5/2 uur moeten kolven, omdat de productie weer achteruitging. Als de BO verdwenen is, ga ik mijn ontstekende stieftiet afbouwen en met 1 borst verder voeden, daarvoor ga ik nu al bezig met de productie verhogen. We zullen eens zien hoe dat gaat. Seth heeft tot nu toe gekolfde melk gehad, vanaf morgen weer op het gemakje aanleggen.
Alexa en Seth zijn lief
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:36:32 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98035363
Flink hoor tak. Ik vind het knap dat je wilt doorzetten.
pi_98070471
Dapper takkembah!

Vandaag de eerste dag zonder kraamzorg. Gisteren bleek bij het wegen dat zoonlief weer iets afgevallen was. Hij is na zijn geboorte 210 gram afgevallen, en zat gisteren nog steeds 170 gram onder zijn geboortegewicht.

De kraamverzorgster zei dat het wel goed gaat komen, en ik ben ook gewoon hard bezig om hem elke keer goed vol te stoppen, maar ik word er wel heel erg onzeker van moet ik zeggen.

Hij meldt zich elke keer netjes om de 2,5 tot 3 uur, soms eens een keer 4,5 uur ertussen, en is na het voeden ook nog wel even wakker en alert. Geeft soms een mondje terug, maar niet veel. Luiers zijn ook ok, dus hij zou volgens mij gewoon flink moeten gaan groeien.
Woensdag gaan we even wegen bij het cb, en als hij dan nog niet aan het groeien is bel ik de lactatiekundige weer denk ik.

Hij had vannacht erg veel last van krampjes, is er nog iets waar ik op kan letten bij de voeding?
  zondag 12 juni 2011 @ 17:53:32 #260
100412 mefke79
komt goed!
pi_98072012
Hier zijn we inmiddels met de voeding gestopt. De linkerborst was al opgegeven, maar de rechter bleek gewoonweg veel te weinig te leveren. En als het voeden dan echt heel veel pijn blijft doen en telkens maar een paar druppels oplevert, is dat mij het niet waard. Na overleg met de lk was aan mij de keuze en dus besloten dan maar te stoppen. Jammer maar helaas, voor mezelf heb ik er gewoon vrede mee. Ik heb het geprobeerd, maar ik ben gewoon niet 1 van de succesverhalen van een borstverkleining en voeden. Tienus (en Driekus) hebben dan meer aan een blije mama zonder pijn.
pi_98078285
Jammer mefke, maar inderdaad wat niet gaat, gaat gewoon niet. Helaas!

Takkembah, ik hoop dat het de oplossing voor jullie is! Hoe ging het aanleggen vandaag?

l'tiekje, lijkt me een goed plan. Even afwachten, wegen en dan evt de lk weer. Prima! En qua krampjes heb ik wat standaard adviezen: buikje met de klok mee masseren, goed laten boeren na de voeding, met de beentjes 'fietsen', warmte op de buik, kindje op de buik op jouw onderarm of schoot leggen, baby in de draagdoek (want rechtop, warmte en beweging). Ik weet niet of je je eigen voeding bedoelde, maar nee, dat zijn bakerpraatjes en achterhaald. In principe kun je zelf alles eten en drinken tijdens de borstvoeding, tenzij je kind ergens allergisch voor blijkt te zijn.
pi_98078431
Ik bedoelde eigenlijk beide Wupwup. Het boeren hield ik inderdaad al wat in de gaten, kraamverzorgster zei dat het niet hoefde, maar er komen toch soms flinke boeren uit!
En eigen voeding bedoelde ik ook wel een beetje, aangezien je dus wel verhalen hoort over ui, koolsoorten, kruiden en dergelijke, en ik me afvroeg wat daarvan waar is..

Het is nu gewoon onzekerheid die mij kwelt vrees ik. Ik heb zo'n idee dat als hij nu niet groeit, ik niet goed voor hem zorg ofzo.. Maar ik kan het mij niet voorstellen dat hij nu echt tekort komt, omdat ik die indruk zo niet krijg..

Maar tijd voor de tweede helft voeding... :W

Mefke, jammer dat het niet wilde joh.
pi_98078682
Wat jammer Mefke :* !

Takkembah, wat dapper :* ! Hoe ging het vandaag?

Laiveneertiekje, ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt :* Ik heb verder geen tips, behalve die Wups al noemde. En je noemt zelf al dat alle tekens erop wijzen dat het gewoon goed gaat :) Niels liet trouwens ook altijd enorme boeren, dat kindjes die bv krijgen geen boeren hoeven laten klopt dus niet altijd :D
  zondag 12 juni 2011 @ 22:03:08 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98085270
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:17 schreef WupWup het volgende:
Jammer mefke, maar inderdaad wat niet gaat, gaat gewoon niet. Helaas!

Takkembah, ik hoop dat het de oplossing voor jullie is! Hoe ging het aanleggen vandaag?

l'tiekje, lijkt me een goed plan. Even afwachten, wegen en dan evt de lk weer. Prima! En qua krampjes heb ik wat standaard adviezen: buikje met de klok mee masseren, goed laten boeren na de voeding, met de beentjes 'fietsen', warmte op de buik, kindje op de buik op jouw onderarm of schoot leggen, baby in de draagdoek (want rechtop, warmte en beweging). Ik weet niet of je je eigen voeding bedoelde, maar nee, dat zijn bakerpraatjes en achterhaald. In principe kun je zelf alles eten en drinken tijdens de borstvoeding, tenzij je kind ergens allergisch voor blijkt te zijn.
Hmm, ik weet niet of dat helemaal waar is.
Harry heeft echt nooit krampjes gehad, zijn hele babytijd niet, behalve de avond dat ik erwtensoep op had (hij was toen 4 dagen oud). Daarvoor en daarna nooit meer iets gehad...

mef, jammer maar beter een happy mama :Y

takkembah, petje af voor jou!

laiv, ik heb niet alles helemaal goed gelezen maar ik heb Harry in den beginne ook moeten bijvoeden. Ik ga hem dan eerst 2 borsten en daarna moest ik er nog 20cc bv bij proppen dmv fingerfeeden.
Harry hoefde eigenlijk zelden te boeren. Geen idee waarom niet want ik heb me in het begin suf geklopt, maar er kwam bijna nooit wat.
Succes met je hummeltje.
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 22:05:00 #265
5428 crew  miss_sly
pi_98085419
Maar Asy, juist op basis van die ene keer zou ik de opmerking van Wup dan weer niet in twijfel trekken. Dat is toch veel te weinig om conclusies uit te trekken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 juni 2011 @ 22:18:48 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98086501
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Maar Asy, juist op basis van die ene keer zou ik de opmerking van Wup dan weer niet in twijfel trekken. Dat is toch veel te weinig om conclusies uit te trekken?
Ergens heb je wel gelijk maar ik vond het wel heel erg toevallig...
Wij eten altijd hele ladingen ui/knoflook en ik heb nooit mijn dieet aangepast, maar erwtensoep heb ik wel even uitgesteld na die ene nacht...
pi_98087943
Dan kun je juist niet weten of het daaraan lag :)
  zondag 12 juni 2011 @ 23:18:55 #268
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98090836
Geen boeren voor borstvoedingskindjes :D
hoe komen mensen daar toch bij? B.'s nichtje had ook zoiets te horen gekregen van de kraamverzorgster bij haar eerste, dat was allemaal niet nodig bij borstvoeding. Met als gevolg mega-krampen voor t arme meiske die de lucht in haar buikje niet kon bolwerken :X

Mijn dochters zijn wel van het betere boer-werk :9 charmante dames die ze zijn O+

Oh mensen ik geniet echt weer zo van het voeden O+ gewoon even helemaal niets, even mn meisje en ik en verder niemand, een momentje van ons samen, een rustpuntje en een contactpuntje.
De lachjes worden steeds meer, ik mag er wel een anti-lekbak onder gaan hangen :') en ik vind het zo fijn om een momentje een paar keer per dag alleen met haar te hebben. Ik kan haar natuurlijk nooit dezelfde hoeveelheid een-op-een aandacht geven die Amelie destijds gehad heeft maar dit zijn onze momentjes samen <3

Mef :* wat er niet in zit, zit er niet, soms zelfs letterlijk :Y) Je jommetjes doen het keurig op kunstvoeding en voor jezelf is het misschien fijn dat je het toch weer hebt geprobeerd, je hoeft je geen 'wat nou als' vragen te stellen.

Takkems :* bikkel!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 12 juni 2011 @ 23:22:31 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98091088
De kraamhulp hier zei het ook... en ik had ook zoiets van :? ik heb er al een keer een borstvoeding gegeven, en die boerde ook gewoon.

Daarbij herinner ik me nog dat alle babies die ik gevoed heb zien worden toen ik klein was, gewoon na de (borst)voeding een boertje moesten laten, en dat ook deden...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 juni 2011 @ 23:33:11 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98091799
ik denk dat de gedachte erachter is dat bv-kindjes wenig tot geen lucht binnenkrijgen aangezien er in een fles lucht zit en in een borst niet :+

pi_98092102
Die van ons boerde in het begin nooit. Dat is echt iets van de laatste 2 weken. In de kraamweek heb ik het wel geprobeerd, maar dat geklop zonder resultaat was ik heel snel zat.
  zondag 12 juni 2011 @ 23:40:36 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98092252
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:33 schreef DJMO het volgende:
ik denk dat de gedachte erachter is dat bv-kindjes wenig tot geen lucht binnenkrijgen aangezien er in een fles lucht zit en in een borst niet :+
Ja, maar kinderen moeten al eeuwen (letterlijk) een boertje doen na de voeding.... en kunstvoeding bestaat nog niet zo lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 12 juni 2011 @ 23:41:43 #273
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98092320
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:33 schreef DJMO het volgende:
Hier ligt het meer aan het loslaten en weer aanhappen, en aan het slordig ademhalen tussen de slokken door. Dan hoor ik zo die lucht doorgeslikt worden :X overigens was dat bij Amelie bij een fles niet anders.

Kloppend een boertje laten doen helpt bij Elin ook nauwelijks, wrijven met redelijke kracht van onder naar boven daarentegen levert gegarandeerd wat op :Y) en anders traplopen wel :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 juni 2011 @ 23:46:49 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98092649
overigens merk ik wel dat ik doordat ik borstvoeding geef (?) de hele dag door kan blijven eten. Met name junkfood vult voor geen meter. ik zit inmiddels aan frikandel acht en negen vandaag en tegen mijn gewoonte in eet ik tegenwoordig evenveel zo niet meer dan mijn man met normaal avondeten door de weeks en ontbijt/lunch ik tegenwoordig ook. Deed ik vroeger nooit!

pi_98101936
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:41 schreef huuphuup het volgende:
Kloppend een boertje laten doen helpt bij Elin ook nauwelijks, wrijven met redelijke kracht van onder naar boven daarentegen levert gegarandeerd wat op :Y) en anders traplopen wel :+
Ik pomp het eruit door haar armpjes op en neer te bewegen :@
pi_98102306
Huup, wat een mooie post! Ik ging in gedachten weer helemaal terug naar Lente dr babytijd. O+

Lente boerde zich ook suf hoor, na een borstvoeding.

DjMO, 9 frikandellen?!? Iets meer calorieen heb je wel nodig nu, maar is het niet verstandiger om die binnen te krijgen met gezonde dingen? Als je zo doorgaat groei je dicht!
  maandag 13 juni 2011 @ 09:12:23 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98102406
Ik wist eigenlijk niet beter of alle baby'tjes 'moeten' boeren na het drinken. Alleen de mijne deed dat bijna nooit :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 juni 2011 @ 09:23:45 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98102493
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 08:59 schreef Ssserpente het volgende:
Huup, wat een mooie post! Ik ging in gedachten weer helemaal terug naar Lente dr babytijd. O+

DjMO, 9 frikandellen?!? Iets meer calorieen heb je wel nodig nu, maar is het niet verstandiger om die binnen te krijgen met gezonde dingen? Als je zo doorgaat groei je dicht!
whehe, ik heb geen aanleg om dik te worden. Daarnaast was dit echt een utizondering :+ Doordeweeks eten we gewoon gezond hoor; en dat gaf ik ook al aan ;) maar ook van gezonde dingen eet ik meer dan ik vroeger deed :Y

pi_98102671
Gelukkig! Ik had idd niet gelezen dat het een uitzondering was. Ik heb ook geen aanleg om dik te worden, maar met negen frikandandellen per dag moet het mij ook lukken. :D
  maandag 13 juni 2011 @ 10:24:41 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98103197
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 08:59 schreef Ssserpente het volgende:

Ja van binnen ofzo. Krijg je een vet hart.

Nee zonder gein. Das echt niet gezond. Beter een bak brinta of een paar zware bruine boterhammen ofzo.
  maandag 13 juni 2011 @ 10:31:18 #281
259886 pessie
pi_98103286
Nathan boerde ook weinig. Meestal pas wanneer hij een hele tijd overeind gehouden werd (bv in de draagdoek). Tegenwoordig dans ik een tijdje met hem tegen me aan op zn slaapmuziekje en zodra hij dan geboerd heeft gaat ie zn bed in. Overdag gaat boeren nu ook steeds beter.

Nog even wat betreft die kolf. Dubbelzijdig lijkt me gewoon 2 kolven kopen. Ben je alleen wel dubbel zo duur uit, maar dat ben je ook als je kijkt naar het verschil tussen een medela Swing en een medela PISA. Ik denk dat het voordeel er meer in ligt dat je "handzamer" handsfree kunt kolven door de schelpen in je BH te doen, dubbelzijdig moest ik altijd beide kanten vasthouden en door me in alle bochten te wringen kon ik dan toch nog even de zuigkracht veranderen, lijkt me dit makkelijker. Maar als je enkelzijdig kolft vind ik dat toch niet aan de orde.

Edit, mega spellingsfout verbeterd

[ Bericht 2% gewijzigd door pessie op 13-06-2011 12:07:38 ]
  maandag 13 juni 2011 @ 11:32:17 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98104659
Je kan best handsfree dubbelzijdig kolven hoor.
pi_98105097
Lukte mij toen niet met de (vlgns mij) Symphony.
pi_98108054
Ik kan het half handsfree, dus één arm om de schelpen vast te klemmen. En dan nog een paar uur met van die mooie rode kringen op je onderarmen rondlopen :')

Een dieet van frikandellen lijkt me ook niet erg gezond nee. En dan zou ik me ook niet zo'n zorgen maken over dikker worden, maar vooral welke aanslag die meuk op je organen en bloedvaten heeft ;)

Ik moest Emma ook laten boeren. Meestal duurde het een paar minuten voordat 'ie kwam, maar het scheelde echt aanzienlijk in de krampjes. En krampjes zijn ons helaas bekend. We hebben er bijna 5 maanden mee van doen gehad. Dag en nacht en dag en nacht en dag en nacht... daarom zou ik ook echt opzien tegen nog een keer die eerste maanden :@
pi_98108457
Dat laatste heb ik ook :@ maarja, een tweede zit er hier nu toch niet in

Ik wilde nog vertellen dat ik deze cyclus direct toen ik een productiedaling merkte begonnen ben met 3 x 1 domperidon en dat hielp goed! Ik ben nu weer helemaal afgebouwd en heb aan Niels helemaal geen reactie op een eventuele productiedaling gemerkt :)
pi_98108626
Wat goed Twinkly! Ik doe het niet meer, laat het lekker op z'n beloop. Ik merk dat Emma beduidend meer water drinkt tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden, maar als het eenmaal doorzet komt m'n productie ook weer snel terug. Het is me wel best zo, ga er geen kunstgrepen meer voor uithalen na anderhalf jaar.
pi_98237223
Ik heb sinds een dag of 2 pijn aan mijn tepels, links meer dan rechts. Het doet behoorlijk pijn bij het aanhappen en de eerste minuut oid drinken, maar is ook gevoelig in bed als ik me omdraai etc.
Kan dat te maken hebben met ongesteld worden of kan ik beter vast verder zoeken naar de oorzaak?
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:57:59 #288
259886 pessie
pi_98237702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb sinds een dag of 2 pijn aan mijn tepels, links meer dan rechts. Het doet behoorlijk pijn bij het aanhappen en de eerste minuut oid drinken, maar is ook gevoelig in bed als ik me omdraai etc.
Kan dat te maken hebben met ongesteld worden of kan ik beter vast verder zoeken naar de oorzaak?
Ja! Ik heb het zelf ook.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:16:22 #289
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98238015
Eline is nu ruim 5 maanden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Van mij mag het voorlopig wel wegblijven ook
pi_98238485
Zo oneerlijk. Zelfs met nachtvoedingen begon ik weer stipt 3 maanden na de bevalling -O-
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:40:53 #291
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_98238539
Hier ook nog minimaal 1 nachtvoeding en meestal ligt ze vanaf een uurtje of 5 bij me in bed, soort van clusteren.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:50:44 #292
259886 pessie
pi_98238790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:16 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline is nu ruim 5 maanden en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Van mij mag het voorlopig wel wegblijven ook
Bij mij begon het na ongeveer 7 maanden. Een ruime maand na het begin van de bijvoeding.
pi_98241742
Na 9 weken hier ;( Veel last van m'n tepels ook. Inmiddels niet meer overigens, het is weer als vanouds :'( :'(
pi_98247455
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met het bewaren van afgekolfde melk in moedermelkzakjes? Van medela, Lansinoh of in het bijzonder van Elanee?
pi_98247850
Elanee ken ik niet, ik gebruikte Lansinoh zakjes. Ik vind het wel duur, omdat je ze niet kunt hergebruiken, maar veel handiger dan Advent bekertjes, die nemen zoveel ruimte in in de vriezer en ik kreeg ze vaak niet open.
pi_98247955
Elanee is een stuk goedkoper dan Medela. Ik ken het ook niet, maar weet dat die merk in deVS wel veel bekender is.
Ik zit inderdaad ook een beetje vanuit ruimtegebrek te denken. t is geen dikke knoeiboel met die zakjes in ieder geval?
pi_98248023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:15 schreef Poppedein het volgende:
Elanee is een stuk goedkoper dan Medela. Ik ken het ook niet, maar weet dat die merk in deVS wel veel bekender is.
Ik zit inderdaad ook een beetje vanuit ruimtegebrek te denken. t is geen dikke knoeiboel met die zakjes in ieder geval?
Met die van Lansinoh heb ik nog nooit geknoeid, je giet de melk heel makkelijk vanuit het flesje in het zakje en andersom.
pi_98248130
Ah fijn!! Dan daar toch ook maar even naar kijken!
pi_98248378
Ik gebruik die nu ook (volgens mij heeft Orea er 100 in haar vriezer liggen).
Zijn fijn in het gebruik maar inderdaad duur. Mocht je toevallig in Duitsland komen, daar kosten ze iets van 30% minder.
pi_98248575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:15 schreef Poppedein het volgende:
Voor ruimtegebrek ideaal! Maar toen ik gisterochtend de koelkast opendeed bleek het zakje dat ik 's avonds uit de vriezer gehaald had, gescheurd te zijn en kon ik 's ochtendsvroeg alle melk uit de koelkast dweilen (: de volgende zakjes zet ik dus voor de zekerheid in een bakje neer.
pi_98249162
Dat doet zeer mrien :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')