abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:11:00 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97988014
Beste,
Ik was vanmorgen op het cb *knip* met mijn jonste dochter Leyla. Het betrof een extra weegafspraak omtrent haar groei.

Tijdens deze afspraak werd mij geadviseerd om Leyla voortaan ook water aan te gaan bieden, omdat zij dat met 9 maanden wel nodig zou hebben. Ik ben erg duidelijk geweest dat Leyla gewoon op verzoek borstvoeding krijgt en in principe onbeperkt mag drinken. Maar dat zou volgens de wvk (??) niet meer voldoende zijn, bovendien zou water het lichaam zuiveren. Dit laatste stuit mij enorm, omdat het waarschijnlijk ter plekke is verzonnen om haar, al niet kloppende, advies wat extra gewicht te geven. Borstgevoedde kinderen hebben in feite geen ander drinken “nodig”, de melk, mits onbeperkt beschikbaar en op verzoek, is gewoon voldoende, ook als het warm is. Dat het water zou worden aangeboden om haar te laten oefenen met een beker, daar had ik in kunnen komen, maar dat kwam niet ter sprake. Leyla mag van mij best oefenen, in bad ofzo.
Vanmorgen heb ik dit ook aangegeven dat het advies niet klopt en dat het niet nodig is. Helaas kreeg ik een geirriteerde opmerking terug dat ik het dan maar zelf moest weten. Gelukkig sta ik erg sterk in mijn schoenen en ben ik goed op de hoogte als het gaat over het geven van borstvoeding. (zelf contactpersoon bij vereniging borstvoeding natuurlijk) Maar een andere moeder die een dusdanig advies krijgt zal het misschien wel opvolgen omdat de indruk wordt gewekt dat het noodzakelijk is. En dat is jammer.

Uiteraard kwamen we kort daarop op het onderwerp vast eten. En daar gingen we voor de 2e keer. De hoeveelheid borstvoeding zou ik toch mee moeten uitkijken dat het niet de inname van het vaste voedsel in de weg zou staan. Dat lijkt mij een vrij rare opmerking. Zeker omdat ik ervan uitga dat deze dame zich heeft verdiept in het dossier van Leyla voordat ze mij met haar naar binnen riep, maar afgezien van dat is vast eten het gehele eerste jaar BIJvoeding en zeker geen hoofdmaaltijd. Dat dit richting het eerste jaar steeds meer onderdeel gaat uitmaken van de hoofdmaaltijd is zeker waar, maar om te benadrukken dat borstvoeding de vaste voeding in de weg staat is een absurde uitspraak. Moedermelk bevat in verhouding meer calorieen en is in een ideale afstemming voor het kind, de hoeveelheid vast eten die Leyla op dit moment zelf eet (uit een potje, door mij gegeven, dus geen alternatief rapley) is niet van die dusdanige omvang dat het de moedermelk zou kunnen vervangen. En dat is gewoon ook niet de bedoeling, het is, juist voor leyla, erg belangrijk dat zij voldoende calorieen binnen krijgt om te groeien. Om nu kunstmatig haar voedingen aan de borst te gaan onthouden zodat zij meer vast eten tot zich zou nemen (wat nog maar de vraag is of dat zo werkt) lijkt mij verre van een ideale situatie.
Ik wil hierbij ook nog eens benadrukken dat jullie een borstvoedingscertificaat hebben en dat zeker daarom adviezen van “achter de tafel” door veel moeders als kloppende informatie wordt beschouwd. Wees bewust van die autoritaire functie die een CB hierin heeft, of dat dat voor veel moeders wel zo voelt.

Ik wil als laatste nog toevoegen dat de WHO voorschrijft, ook voor westerse landen, om een kind minimaal 2 jaar te voeden. Dat wij als westerse cultuur dit raar vinden of zelfs afkeuren wil niet zeggen dat dit advies niet uit de lucht gegrepen is. Adviezen als deze kunnen ervoor zorgen dat moeders die al langer doorvoeden dan de norm zich ook op een cb onbegrepen voelen, dat is jammer, want juist een CB zou de waarde van het langer voeden van een kind aan de borst juist moeten toejuigen.

Over het algemeen ben ik erg goed te spreken over de adviezen en de goede zorgen, maar dit moest mij echt van het hart en ik hoop dan ook dat er in elk geval antwoord terugkomt.

Dank u wel,
Met vriendelijke groet,
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97988549
Goeg bezig, Tico! Heb je 'm al verstuurd?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:28:41 #228
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97988735
Yep. Het is niet eens echt een klacht, maar ik denk dat het wel belangrijk is om het even te melden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 22:51:53 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98004860
bah. volgens mij begin ik een verschil in m'n borsten te merken. Rechts zit sneller vol dan links na drinken. en dan laat ik 'm voor mijn gevoel toch aan beide zijden even vaak drinken. Soms als hij misselijk is, maar niet te troosten leg ik 'm links aan (want leegste borst, fijnste houding voor hem ook) maar moet 'm dan toch vaker rechts aanleggen volgens mij of zit ik nou verkeerd? :?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98005134
In de loop der tijd gaan je borsten minder vol aanvoelen en kun je ook productieverschil merken tussen beide borsten. Zolang dat het enige is en verder niks anders, dan is er ook helemaal niks aan de hand.
En met dat 'anders' bedoel ik natuurlijk een ontevreden kind, achterblijvende groei en/of weinig plasluiers.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:04:36 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98005587
Links is m'n stieftiet, die biedt ik het vaakste als eerste aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 23:05:00 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98005606
plasluiers zijn voldoende (ruim voldoende zelfs) groei is ook prima, ontevreden, soms wat jengelig, maar dat komt niet voort uit te weinig voeding/melk. Eerder een voortdurende zuigebehoefte, of wellicht wat last van maagzuur(hij lijkt soms oprispingen te hebben, maar spuugt zelden). Ik merk nu dus wel dat rechts een betere productie lijkt te hebben dan links.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:39:57 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98017611
Mijn schoonmoeder vertelde laatst dat ze ongelijke borsten heeft als gevolg van bv. Ik had de hoop dat het bij zou trekken, helaas dus :')
pi_98021465
Ik las vandaag over de Breast to Baby-kolf van Difrax. Zou dat nou wat zijn? Klinkt ideaal!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98021879
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las vandaag over de Breast to Baby-kolf van Difrax. Zou dat nou wat zijn? Klinkt ideaal!
ziet er wel mooi uit

als het werkt dan lijkt ie me ideaal!
wat kost ie eigenlijk?
pi_98021940
Er staat dat 'ie medio 2011 verkrijgbaar is de winkels. Ik weet dus niet of 'ie er al is! Misschien ga ik even bij het borstvoedingscentrum langs om informatie in te winnen. Ik ben op zich blij met m'n huidige kolf, maar dit klinkt wel heel goed!

-Edit- Hij is zo te zien wel enkelzijdig?
pi_98022132
Ja, zo te zien wel. Ik heb nooit een dubbelzijdige gehad trouwens dus ik weet niet beter.
ik heb helemaal geen kolf meer nodig maar dit terzijde
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:34:07 #238
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98022208
Maar hoe houd je de slangetjes schoon? Zo te zien gaat het vanuit de kolf door de slangetjes direct in de fles?

Voor de rest lijkt het me ideaal :Y
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98022228
Haha, en toch geïnteresseerd, lily? Nou ja, het is eigenlijk gek dat zoiets niet eerder op de markt is gebracht.
pi_98022252
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Takkembah het volgende:
Maar hoe houd je de slangetjes schoon? Zo te zien gaat het vanuit de kolf door de slangetjes direct in de fles?

Voor de rest lijkt het me ideaal :Y
"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."

Maar hoe je ze dan droog krijgt...?
pi_98022276
Ik dacht dat hij dubbelzijdig zou zijn..volgens mij was hij ook al te koop, had ik pas gehoord
pi_98022331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"De slang kan in een magnetronsterilisator gesteriliseerd worden. Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat via deze methode alle bacterien gedood worden."

Maar hoe je ze dan droog krijgt...?
Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseer ;)
pi_98022347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, en toch geïnteresseerd, lily? Nou ja, het is eigenlijk gek dat zoiets niet eerder op de markt is gebracht.
nou, niet echt natuurlijk
maar na drie bv periodes blijf je toch nieuwsgierig
pi_98022354
Ik zie op alle foto's maar één borstschelp, en er staat ook in de tekst dat 'ie geleverd wordt met één buitenschelp en drie binnenschelpen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:40:58 #245
259886 pessie
pi_98022457
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef mrien het volgende:

[..]

Er mee zwiepen en deaaien, doe ik ook als ik mijn slangetjes steriliseer ;)
Ik hing ze altijd over mn handdoekhaakjes.
pi_98022606
Op de website staat dat je de slangetjes schoonmaakt door er water doorheen te laten lopen, maar zo krijg je de eiwitten en vetten er toch niet uit :? In de magnetron maak je dan wel de bacteriën dood, maar het lijkt mij dat de slangetjes toch steeds meer dichtslibben. Slangetjesverkalking ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:01:07 #247
259886 pessie
pi_98023087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:
Op de website staat dat je de slangetjes schoonmaakt door er water doorheen te laten lopen, maar zo krijg je de eiwitten en vetten er toch niet uit :? In de magnetron maak je dan wel de bacteriën dood, maar het lijkt mij dat de slangetjes toch steeds meer dichtslibben. Slangetjesverkalking ;)
Hm, vaatwasser?
pi_98023196
via google op een ander forum:
"Antwoord terug van difrax (nadat ik de vraag nogmaals gesteld heb) de kolf is alleen enkelzijdig te gebruiken... Dat is jammer!"
Ik zet ook vraagtekens bij de hygiëne, maar wellicht geheel onterecht. Ik speur nog even verder ;)
pi_98023429
Ik weet niet hoor, wat is er nu precies zo innovatief aan?
Ik bedoel, bewezen stiller dan de swing? Dus nog steeds niet muisstil.

En dit:
quote:
De schelp wordt onder de kleding gedragen en de kolf kan bijvoorbeeld op tafel gezet worden, je hebt je beide handen vrij en niemand ziet dat je aan het kolven bent, hierdoor heb je echt even een momentje voor je zelf.
Een momentje voor jezelf? In een druk kantoor? Mij lijken geschikte kolfruimtes eerder iets om voor te vechten.
En dat hij niet opvalt onder je kleding lijkt me ook kul. 3 cupmaten groter ongeveer.

Volgens mij is het gewoon een nieuw soort kolf erbij.
Wel een mooie, dat wel. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:14:25 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98023493
Ik vond het ook mooi dat het ding al een prijs had gewonnen voordat het koop was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')