Wat kut!!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
het is ook een moeilijke keus. ik heb bij Jan voor dezelfde keus gestaan: opgeven of doorgaan. Omdat er toen de dreiging was van jeugdzorg en ik zó bang was dat ze hem weg zouden halen als ook maar dit *insert vingerknipgebaar* niet goed ging, was de keus toen snel gemaakt voor/door me. Ook voor mij voelde het toen, en voelt het nog steeds als falen. Dat ik een tweede (derde) kans heb gekregen met Geert en dat het nu wél goed loopt maakt dat ik me soms nog steeds schuldig voel tov Jan. Heb ik wel genoeg m'n best gedaan bij hem/voor hem destijds?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
Heb jij toch ook gedaan? (dat eerste dan...quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef Asyniur het volgende:
En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...
Ja, dit dus...quote:Op donderdag 9 juni 2011 03:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
Dat laatste is zo herkenbaar! Nu heb ik Goddank nog nooit een BO gehad, maar heb toch echt wel een aantal momenten gehad dat ik erdoorheen zat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet, daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Neusspray voor het toeschietreflex, dat kan geen kwaad en raak je niet verslaafd aan..quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:09 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb even een vraagje: dat het hier niet volledig borstvoeding zou worden zat er altijd al in (borstverkleining gehad namelijk). Met Driekus heb ik met tepelhoedjes gevoed, maar bleek het bij drie weken gewoon te weinig en met vijf weken was het op.
Mijn linkerborst blijkt nu zo enorm gevoelig en pijnlijk dat zelfs de tepelhoedjes geen optie zijn. Ik wil dus gaan kijken om wel met rechts te voeden en dan links te kolven. Alles wat ik er links uit krijg is mooi meegenomen. Maar, tsr heb ik nooit gehad (beide borsten niet) en ik ben ook geen kei in kolven. Wat is nu verstandig: kort kolven en dan vaak of langer kolven? Eerste opbrengst was zojuist nog geen bodempje, maar goed, Tienus is pas een dag oud, dus dan mag ik niet klagen he.
Oja, LK komt na het weekend (ze is ook onze vk) en dit is allemaal al met haar besproken.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef Poppedein het volgende:
Shit Mrien!! dan moet je echt ff op je tanden bijten he... Zul je toch zien dat de haren van de vloerbedenking daar morgen ook nog langer zijn!
's nachts komt hij meestal 1 keer momenteel. 's avonds clusterd hij eigenlijk nooit meer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zou me niets verbazen als het door tandjes komt. En misschien moet hij nog even wennen aan de nieuwe speen en het binnenkrijgen van meer melk? Het kan ook zijn dat hij vandaag zijn dag niet had.
Haalt Jelle 's nachts in? Of gaat hij 's avonds clusteren?
dat is denk ik echt een kwestie van proberen. Ik ben begonnen met rond de 100 cc aan te bieden, daar dronk hij in het begin 60cc van. Anders oefen je eerst thuis als je er wel bij bent met welke hoeveelheid je een tevreden baby hebtquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef krijtlijk het volgende:
Poppedein die foto![]()
Iemand enig idee hoeveel een baby van 5 weken oud ongeveer drinkt? dan weet ik een beetje hoeveel ik klaar moet zetten als ik de deur uit ben.
Ohquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef krijtlijk het volgende:
Mrien en takkembah (ik vroeg het, niet ma_ma) bedankt voor de antwoorden, nu heb ik beetje een idee.
Denk je niet dat jouw narcosemedicijnen slecht zijn voor je jochie? Daar weegt 1 x weggooien toch niet tegenop..quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:51 schreef DJMO het volgende:
21 juni heb ik afspraak bij de anesthesist (die zal me wel weer vertellen dat ik moet kolven en weggooien, maar ik vertik het gewoon. Johan brengt zodra ik bijkom uit de narcose mooi geert maar naar me toe zodat als ik me daar toe in staat voel, zelf kan voeden.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.htmlquote:Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden
Niet waar!
Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby's.
Serieus? Snap ik nou weer niks van. Ik mag nog geen ceterizinepilletje (hooikoorts) slikken volgens de bijsluiter maar een narcose is geen probleemquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:51 schreef WupWup het volgende:
[..]
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-3.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |