abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97600326
Borstvoeding deel 97

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_97600401
Post ik hier s illegaal, gooi k m nog dicht ook :')

Mijn laatste post (de rest heb ik geen zin om te knippen plakken hoor)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

helemaal mee eens :)
Hoe vaak je wel niet alleen maar hele negatieve dingen hoort die er gezegd zouden zijn. Ik heb altijd het idee dat mensen dat veel negatiever horen.
Maar goed, hier eerder een jonge moeder en ook nooit gezeur.
Ook toen ik nog bv gaf (heeeeel lang geleden ;)) vroeg ze hoeveel voedingen hij kreeg, dus ik zat een beetje te tellen (hield t soort van bij voor mezelf)en zij: oh op verzoek dus.
En met de 4maanden afspraak ging ze er helemaal vanuit dat ik nog voedde.
Bijvoeding was met 4 maanden echt nog niet nodig, nou ja ze zit lekker op 1 lijn.
En ze is Floris fan dus dan vind ik al snel iemand leuk ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:26:33 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97600429
Ik sluit me aan bij Son, behalve dan dat mijn wijkvp (en cb-arts) natuurlijk Harry-fan is ;)
pi_97600558
Wat ik me ook helemaal kan voorstellen ;)
pi_97600722
Whehe Son :D Ik was bezig met een post ineens topic dicht :')

hihi vanyel, go go gadget nipple :')
hier ook, en inderdaad ook met verminderde melkstroom.

haha Mrien dat heb ik ook ja pffrt... het gaat snel hè?
Elin is morgen precies 4 maanden, van de dietiste mochten we nu met bijvoeding beginnen :')
nou was ik dat sowieso nog niet van plan maar als ik haar zie kan ik me ook gewoon écht nog niets voorstellen bij bijvoeden :@ ze is nog zo klein voor mijn gevoel, mn kleine baby O+ hell ze zakt zelfs in een wipstoel nog scheef weg dus ik zou ook niet weten hoe :D

Nieuw topic, nieuwe foto's...; omdat het kan :P

ochtendvoeding O+

vol! B. vond een romper niet nodig

dat handje altijd <3 zo schetig.

die dichtzakkende oogjes O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600767
Excuus voor de spam :') maar ik hou van mn voed-foto's O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600789
Mooie foto's zeg Huup!
Ik heb vanavond ook een paar gemaakt, zal ff kijken of ze netjes zijn ;)
pi_97601052

(ik haal ze later wel weer weg hoor)
pi_97601062
Hier vragen ze eigenlijk helemaal niks.. Althans, ik heb het idee dat als ze het idee hebben dat er iets niet goed gaat, ze er wel dieper op ingaan. De laatste keer was het hier: GEFELICITEERD!! 9 maanden borstvoeding, dat houden echt weinig moeders vol. Heel goed van je! Hoe eet ze? Fruit, avondeten? Gaat goed? Prima! (nou ziet Leia er ook niet uit alsof ze heel slecht eet, zeg maar :'))

Leuke was dat ik een nieuwe arts kreeg en die legde e.e.a. uit en zei, dan is er nog ruimte voor jullie vragen en dan onderzoek ik haar. Dus, wat zijn de vragen? M. en ik: euh, eigenlijk hebben we geen vragen? :D was ze wel verbaasd over, maar ze vond dat te zien was dat we genieten O+ en dat is natuurlijk ook zo. Maar nu is muppet ook een makkelijk kind, dat scheelt de helft denk ik!

1 keer heb ik wel :') gestaan, dat de andere arts rond de 5 maanden zei: nou je hebt genoeg voedingsstoffen, gezien haar curve :') !! toen dacht ik wel even: en jij bent arts? Kom op even..
Maar ik heb nooit de vraag gekregen of ze nog nachtvoedingen kreeg, en dat we daar mee zouden moeten stoppen.. Maar denk ook dat dat is hoe je er zelf in staat. Als ze zou vragen gaan de voedingen goed, dan zeg ik: prima! :Y zou je zeggen, ja wel goed maar die nachten he? Dan zul je eerder adviezen krijgen over hoe die te stoppen..

Enige waar ik knettergek van word zijn die uitloop-tijden. Áltijd. Al ben je de eerste om half 9 dan nog presteren ze het uit te lopen :')

Elin O+ lekker ding isset!

Lekker bolletje Jelle O+

Ik ga ook snel weer foto's maken.. Ik zie het zo gebeuren dat het straks klaar is en dat ik dat gewoon verder vergeten ben :')
pi_97601168
oh ja Orea dat is ook echt mijn enige punt van kritiek bij het cb, dat het ál-tijd uitloopt. Ik zit altijd minimaal een half uur te wachten pffrt }:|

Mrien O+ O+ wat lief zo met allebei die handjes!! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97601201
Meestal wordt er momenteel met 1 handje m'n shirt heel stevig vast gehouden, of het handje in m'n shirt gestopt O+
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:42:32 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97601222
Wat een mooie foto's! O+

Ik was vorige week in het Linnaeushof met p_iglet en fam. Zij heeft ook hele mooie voedfoto's gemaakt. Ben er heel blij mee.

Qua handjes herken ik alles. Enerzijds wordt een handje gebruikt om haren mee uit te trekken, bril af te slaan, etc. Het handje kan ook heel lieftallig om mijn borst worden gedrapeerd. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_97601330
Haren trekken ja.. check :') en het dan uitgieren als ik bozig auw!! ZACHTJES Leia, roep...
pi_97603365
Oh Huup, wat een mooie foto's! Echt geweldig leuk om die te hebben. O+

En Mrien ook al zulke lieve foto's! O+

Ik heb laatst ook nog wat foto's gemaakt, wat een grote kerel is het dan in vergelijking met jullie kleintjes. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97605231
mijn punt van kritiek op t cb: dat ze op dinsdag, woensdagmiddag en vrijdag dichtzijn :') Op precies mijn vrije dagen,...
oh ja en dat ze dus zeggen oh bel begin juni maar, want dan wordt er een extra dag toegevoegd. Ik gisteren bellen, kon die vrouw geen eens een vrije plek meer vinden deze maand :')
Stom gedoe, maar goed kwam ook door het overgaan naar ander cb gebeuren enzo..

oh ja en wat ik wilde posten
Wat een mooie foto's huup!
Ik vind dr op de 1 na laatste op Leyla lijken :D (niet dat ze er op lijkt, maar komt door die kleuren ofzo)
pi_97612006
Te lui om te quoten, maar die gadget nipple :D

Ik heb voedfoto's vrijwel alleen op mijn telefoon. Jammer van de kwaliteit en best lastig als je iemand je kind wil laten zien...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:53:21 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97612480
Mja, ik heb er hier ook nooit een probleem van gemaakt van die nachtvoedingen en ook geen geheim.
Ik heb het idee dat ze hier ook alles wel tof vinden wat ik doe (vooral ook dragen!). Ik heb ook nooit vragen Orea. Ja 1x. Hoeveel je kind móet drinken op een dag. Maar toen had ik een invalarts en die begon toen een heel verhaal over dat dat afhankelijk is van o.a. het weer etc. Maar ik wilde gewoon een richtlijn even van hoeveel Harry echt binnen móest krijgen aan vocht.
diezelfde arts zei ook dat Rapley leuk was voor trage kinderen die niet zoveel calorieën verbruiken. Voor snelle kinderen als Harry moest je gewoon prakjes voeren want anders kreeg hij niet genoeg binnen en dat kon een reden zijn waarom hij zo klein bleef. Daar heb ik later mijn ongenoegen over uitgesproken tegen de wijk die echt zo :o keek

Voedfoto's zijn mij ook heilig.
Geweldige foto's huup en mrien O+
En met dat handje doet Harry nog steeds (mits ik borst bedekt heb, anders draait hij dus aan de tepel :X )
pi_97613784
Oja, over de nachten hebben we het gisteren ook even gehad. In één adem:
'Slaapt ze goed?'
'Ja.'
'Slaapt ze door?'
'Nee.'
Einde onderwerp :D

Jullie foto's zijn O+ O+ O+ !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 19:13:04 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97628780
ik kwam ook even een mini spam bv-foto's doen. Ik heb een (mini) mijlpaal vandaag samen met Geert: drie maanden oud dus drie maanden borstvoeding! En het gaat nog steeds goed!

alleen met de eerste maand kon ik zo snel geen foto vinden. zal straks nog eens goed zoeken :@

z'n cruve:

De lengte ook lekker gemiddeld:

en gewoon omdat het kan (volgens huup :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:14:27 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97631660
Leuke foto's weer! En net zulke saaie curvese als Emma produceert ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 20:27:04 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97631908
De CB arts zei ook : het is een heel gemiddeld kindje .. (op hun curve's zit hij dus op alles op het middelste lijntje) ik had echt zoiets van whut? gemiddeld? Hij is perfect! :{w
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_97631911
Die foto's!! O+

Ik heb geen recente foto's. Maar Niels lijkt vast enorm in vergelijking met mij, ik ben maar klein :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:19:10 #24
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688693
Even een vraagje: Hoe warmen jullie de afgekolfde melk op als het uit de vriezer komt?
Als je het dan onder de kraan, of het flesje in een pan water doet om te ontdooien dan duurt dat toch ontzettend lang?
Is een flessenwarmer dan niet handig? Hoe werkt zo'n ding eigenlijk :@

Ik heb 2 jaar borstvoeding gegeven maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat toen deed :@
pi_97688716
flessenwarmer inderdaad, paar minuutjes duurt dat.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:31:38 #26
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688747
Ah, dank.
Een flessenwarmer slaat dan vanzelf af als de melk op de juiste temperatuur is? ik heb echt geen idee hoe dat werkt.
En wat voor merk flessenwarmer heb jij dan?
pi_97688758
Op het kinderdagverblijf gebruiken ze daar ook een flessenwarmer voor. Ik heb wel eens gezocht naar flessenwarmers maar over elk exemplaar had iemand wel iets negatiefs te melden. :Y)

Wat ik doe is dat ik zorg dat ik de melk op tijd achterin de koelkast zet om te ontdooien, net voor het slapen gaan bijvoorbeeld. De dag erna wordt de melk in de magnetron opgewarmd (laag vermogen, niet te lang, flesje even ronddraaien tussendoor en als het uit de magnetron komt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:50:26 #28
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688813
Een avond van tevoren in de koelkast zetten deed ik idd ook als ik melk meegaf naar het kdv, maar ik zoek een wat een snellere manier voor thuis als ik even de deur uit ben en niet zeker weet of ik op tijd terug ben.
Want dan is het zonde om uit de vriezer te halen als het misschien toch niet nodig is.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:10:47 #29
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97688936
Ik heb een flessenwarmer en ik heb het ding nauwelijks gebruikt.
Echt, als ik een miskoop heb gedaan dan is het dat wel.
Het duurt echt niet maar een paar minuten om de melk daarin op te warmen. Ja wel als je het hebt over 10 ml die een pasgeboren baby drinkt, maar niet als het gaat om 100/150cc.

Ik deed het gewoon in de magnetron. Vermogen heel laag zetten, minuutje of 2 erin (waarbij tussendoor 2x even zwenken met de fles) en klaar!

als iemand na dit praatje nog steeds een flessenwarmer wil: ik heb er eentje te koop van Tommee Tippee. Nauwelijks gebruikt. Was ¤30 maar je mag hem voor ¤15 overnemen
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:13:31 #30
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97688958
Normaal laat ik ontdooien in de koelkast, 1 keer moest ik echt de melk hebben, toen heb ik de magnetron gebruikt (Nathan was toen een maand of 9).

Perfecte Geert :D
pi_97689278
Ontdooien doe ik ook in de koelkast.. als ik iets nu nu nodig heb, dan pak ik de melk ingevroren in de lansinoh zakjes, even onder de hete kraan en het is ontdooit.. Dan in de fles in de warmer, stand 1 en 10 minuten later is het warm.. ik vind het dus wel meevallen :D Magnetron verwarmen/ontdooien heb ik nog nooit gedaan!

(ik heb ook de TT warmer en ik vind hem ideaal :D zoveel mensen, zoveel wensen denk ik :P)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:34:06 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97692667
shit. Hendel van mijn kolf vergeten :X ik moet tot 17 uur werken :X Als het 's nachts lukt, moet het overdag toch ook lukken? Stom van me zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_97692783
En met de hand kolven, lukt dat misschien? Rot zeg!

Op onze flessenwarmer (avent) zit ook een diepvriesstand, zelf geloof ik 1x gebruikt en ging prima. Was wel iets minder warm dan normaal
pi_97697178
oh, ik had het wel over opwarmen, niet over ontdooien. Ontdooien doen we hier ook in de koelkast. Heb trouwens een avent staan, 2ehands, paar euro voor gegeven.
pi_97700851
Is het goedgekomen Saffier? Meneer hendel kunnen komen brengen?

Ik merk hier trouwens dat het minderen met kolven echt prima gaat.. Ik neem zelfs geen kolf mee op vakantie, denk ik.. Gisteren dagje sauna, en van 9 tot 19:00 niet kunnen kolven (had gekund, maar bewust niet gedaan) en geen (amper) stuwing.. :) dus eigenlijk wel fijn!!

Leia heeft overdag ook niet echt veel behoefte om te drinken.. 's morgens tankt ze zich helemaal vol, overdag drinkt ze een keer of 2 vrij kort (echt kort) en in de avond tankt ze zich nog een keer helemaal vol... dus ik denk wel dat ze genoeg krijgt.

Ga bij terugkomst gewoon rustig aan de voorraad opmaken (nu nog 8,5 liter :)) en dan houden we het zo (ochtend en avond dan vind ik prima).

Maar nu is het dametje sowieso nooit een kindje geweest wat heel vaak aan de borst hing (met een maand of 4 zat ze al op een keer of 5 max. 6 drinken per 24 uur, uit zichzelf)...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:22:08 #36
259886 pessie
pi_97701602
Orea Nathan is dus echt een borstbaby, heel anders dan Leia zo te horen!
Wat betreft die kolf op vakantie, ik heb 1 keer gelezen in dit topic dat diegene de kolf niet meehad. Toen haar dochter opeens een hele nacht doorsliep (volgens mij) had ze flink stuwing en daar had ze toen liever een kolf voor gehad. Ik weet alleen niet meer wie dat was. Ik neem dus altijd mn kolf mee.
pi_97703407
Wij waren niet zo lang geleden een midweekje weg en toen besloot Emma gelijk superweinig te drinken. Geen kolf bij me, uiteindelijk natuurlijk stuwing en toen heb ik een heel dorp afgekamd op zoek naar een handkolf. Nergens te verkrijgen, moest ervoor naar een andere stad :{ Uiteindelijk Emma weer aan de borst gekregen en toen dronk ze ook weer als vanouds, maar leuk was anders. Mijn advies? Pak een handkolf in. Beter mee verlegen dan om verlegen.
pi_97703906
Ja, ik had een handkolf van iemand gekregen, en die brak af, gisteren -O- (Harmony).. ik wil maandag nog wel kijken of ik een onderdeel kan vinden, voor het geval dat. Maar als dat niet lukt, ga ik het toch zonder proberen.. 's morgens en 's avonds drinkt ze altijd! En overdag red ik het wel zonder (ik kan inmiddels ook met de hand kolven, niet helemaal een volledige voeding, maar wel genoeg om de spanning eraf te halen..) dus het komt wel goed (ding wat bij de PISA zit is echt een onding..) en ik ga niet een hele elektrische kolf meenemen of nog een nieuwe handkolf aanschaffen..

Een optie is nog wel mijn swing.. niet meer optimaal, maar voor nood wel goed.. met het batterijpack van de pisa zou dat een optie zijn.. En die is lichtgewicht..
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:00:44 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97704766
Mijn meneer kon 'm onmogelijk brengen. Ik kwam tegen 18 uur thuis en gelukkig wilde Ylana meteen drinken. Meestal wil ze niet tegen etenstijd, dan wil ze eerst een prak. Andere borst heb ik net gekolfd maar ik had maar 40 cc terwijl die nog steeds vol voelt.
Ylana
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:16:47 #40
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97705376
Ze heeft net de andere borst ook (een heel eind) leeggedronken. Dat voelt een stuk beter zo. Wel raar dat ik maar zo weinig kolfde :{
Ylana
pi_97706361
Misschien dat die lastiger toeschoot omdat hij zo vol zat?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:45:52 #42
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97706541
Ik kom ff een aaahgrrrrr hartluchtpost doen. Man, ik word getest op dit moment met de BV. Heb volgens de LK vasospasme :X :'( Dus behalve dat het aanleggen pijnlijker is dan de bevalling, heb ik ook nog eens gewoon de hele dag door brandende tetten :'(

Vanaf gisteren overdag zit ik al te bijten op mijn tanden, en het lijkt enkel erger te worden. Vanmiddag deed het zo zeer dat ik maar de binnenkant van mijn lip stukbeet om maar ergens anders pijn te voelen |:( Alexa snapt er ook niks van, die ziet mij enkel huilend met Seth aan de borst....
*zucht*
Ik ben voorlopig maar even aan het kolven en Seth krijg dus mijn melk ff uit een flesje, omdat ik gewoon ook niet meer kan genieten van hem soms omdat het allemaal zo'n zeer doet :'(

Zo ik ben klaar, hart gelucht, verhaal kwijt ;(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97706651
Ooooh wat vreselijk lijkt me dat Takkembah! -O- is die pijn minder door het kolven? Lijkt me heel lastig en zwaar... Knuffel! :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:48:08 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97706658
Ooh takkembah, wat naar!
Blijft dat zo of wordt het beter?
pi_97706864
takkem, wat naar ;( Soms helpt warmte, al is het maar wat verlichting, omdat je bloedvaten dan wijder open gaan staan. Nicotine en caffeine beter vermijden. Er zijn bepaalde supplementen die mogelijk kunnen helpen tegen vasospasme, zoals teunisbloemolie of vitamine B6. Lees dit stuk eens: http://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds.html
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:55:12 #46
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97706925
De pijn is iets minder bij het kolven inderdaad. Maar daarna komt dat brandende weer.

Volgens de LK komt het mede door het niet volledig goed aanleggen en/of dat Seth bij mij graag in slaap valt/sabbelt (dus ineffectief zuigen). Met daaraan werken zou het op een gegeven moment over moeten gaan.

Wup, thnx voor de link, werd er ook door de LK op gewezen.
Alexa en Seth zijn lief
pi_97710602
Wat rot, Takkembah! Veel sterkte. :*
pi_97712087
Enig idee wanneer je verbetering kunt verwachten Takkembah?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:14:26 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97713716
Ow wat naar Takkembah :X

@ Orea, geen idee.
Ylana
  zondag 5 juni 2011 @ 12:54:11 #50
259886 pessie
pi_97732191
Takkembah wat naar!
pi_97744747
* laiveneertiekje komt hier om het hoekje kijken..

2 juni is zoonlief geboren, en ik probeer de bv op gang te krijgen

Vanmorgen heeft hij echt 15 minuten liggen drinken, maar vaak is het aanleggen het probleem. Hij wordt vrijwel gelijk heel boos/gefrustreerd waardoor aanleggen onmogelijk wordt.

Ik ben sinds vrijdagmiddag aan het kolven(kolf gehuurd, een medela symphony), en nu de stuwing flink oploopt kon ik er net 25 cc uithalen, die hij met een spuitje gekregen heeft. De eerste volledige voeding van moedermelk dus!

De kraamzorg kon zo niets vinden wat ik fout doe, en ik ga morgen weer eens kijken met de nieuwe kraamhulp (en eventueel de verloskundige), en dan overleg ik ook gelijk over het inschakelen van een lactatiekundige..
  zondag 5 juni 2011 @ 19:52:44 #52
259886 pessie
pi_97752039
laiv ik denk dat je inderdaad het beste een lactatiekundige kunt raadplegen.
pi_97758777
l'tiekje, wat vervelend dat het aanleggen zo lastig gaat! Heb je enig idee van de reden? Vind baby het wel tijd om te drinken of vond 'ie dat eigenlijk al een tijdje eerder, waardoor hij te gefrustreerd is om aan te happen? (Oplossing: eerdere signalen proberen te herkennen of eventueel het ritueel rondom voeden aanpassen)
Of lijkt het wel het juiste moment, maar gooit hij zich achterover als hij wordt aangelegd? Ik had zelf een exemplaar die zich niet liet aanleggen, maar lekker zelf aan wilde happen. Ik voedde daardoor liggend op m'n zij, waarbij ik alleen hoefde te zorgen dat Emma op de juiste hoogte naast me lag.
Of hapt hij wel enthousiast, maar laat hij los? Dan zou je alsnog jullie houding onder de loep kunnen nemen (ontspanning!) of misschien heeft moeite met grip houden doordat hij jouw borst niet ver genoeg in z'n mond neemt of misschien heeft hij een kort tongriempje. Spruw is zo snel na de geboorte niet heel waarschijnlijk, maar ook niet onmogelijk.

Fijn dat je je productie op gang krijgt met de kolf! Dat scheelt alvast wat stressen. Hier kun je meer lezen over aanleggen van de baby: http://www.borstvoeding.c(...)mtijd/aanleggen.html
Hier kun je foto's bekijken van verschillende houdingen: http://www.borstvoeding.c(...)edingshoudingen.html

Schroom niet om een lactatiekundige in te schakelen en wacht er vooral niet te lang mee. Je hebt in elk geval geen toestemming of verwijzing nodig van de kraamverzorgster of verloskundige, maar kunt er zelf eentje uitzoeken: http://www.nvlborstvoeding.nl/particulieren/zoek-lactatiekundige
Door vroegtijdig professionele hulp in te schakelen, kun je echt een hele hoop problemen en lastige tijd voorkomen. Succes meid, het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten zo vlak na de bevalling!
pi_97759343
laiv, wat heb je een moeilijke naam ;) Wat vervelend dat het aanleggen zo lastig gaat!
Ik zou ook zo snel mogelijk een lactatiekundige inschakelen. Misschien kun je eens proberen om onderuitgezakt op je rug in bed te voeden ipv rechtop: biological nurturing/ instinctief voeden. Het is in die houding voor het kindje makkelijker om de borst zelf te vinden en goed aan te happen.
Zo:

Verder wat Wups zegt.
Succes :*

Takkembah wat rot :X Ik denk dat Davinia je wel goede tips kan geven, zij heeft ook Raynaud in haar tepels. Mijn LK adviseerde handwarmers in je bh te doen voor het voeden, zodat je borsten goed opwarmen. Succes!! :*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 juni 2011 @ 21:44:01 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97759513
Ik ben door een LK via de mail geholpen (ik had haar een zooi foto's van hoe ik aanlegde etc gemaild) en kreeg een zooi tips terug. Ik had door verkeerd aanleggen oa last van kloofjes, die dankzij de mensen hier (de tip van lanoline) en de LK zo verdwenen waren. Wat Wuppie zegt, je zou NU nog een LK kunnen bellen. En kijk er de eerste dagen niet raar van op als je nog maar heel weinig melk kolft, een baby haalt altijd meer uit de borst dan jij kunt kolven. Zelfs als jij een volledige voeding uit je borst hebt gekolfd, krijgt je baby er nog melk uit.
zelf heb ik hier ook veel aan gehad. Het was voor mij de meest ontspannen houding op dat moment, tegenwoordig voed ik zelfs lopend terwijl ik geert maar met één arm ondersteun ;) (en dadt is niet zo heel vaak gelukkig, alleen als jan té ondeugend word :') )

pi_97760491
freecell had ook zo'n last van Raynaud toch?
pi_97760572
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
Was dat niet "gewoon pijn" doordat Florian door zijn tong niet goed aan kon happen?
pi_97760734
Volgens mij niet alleen. Ze kon namelijk ook niet kolven en moest daarom helemaal stoppen.

free, geef ons het verlossende antwoord!
pi_97764231
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florian
Als ik het mij goed herinner ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:32:10 #60
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97766438
Hoi allemaal,

Laive, hier gaat het aanleggen goed, maar de productie niet... Sam is 1 juni geboren. Meteen aangelegd, ging super en we dachten dat ze goed dronk. Maar na 28 uur was ze aan het gillen van de honger. Dus kv in huis gehaald en aan het finger feeden. Ze drinkt nu teveel voor het finger feeden, dus nu een flesje.
Zelf ben ik aan het kolven, maar dat levert nog niet veel op. Ongeveer 10 cc per keer per 2 borsten. Als ik haar eerst aanleg, dan pakt ze daarna nog zeker 30 cc kv. Dus zij zou er zeker 10 cc per borst uit halen, dat is wel het dubbele.
Vervelend hoor. Voor mij is dit weer hetzelfde als bij Joep, daar kwam het ook niet op gang. Alleen had ik toen geen ander kindje wat ook aandacht en met zijn moeder wil spelen. Ik hoop dat het een beetje op gang komt. Ik ben zelf geneigd om te gaan proberen of het om en om kan. Dus 1 voeding kv en 1 voeding bv, maar ik ben ook weer bang dat het dan helemaal dood komt vallen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_97766943
Wat vervelend seilram. Hoe is het uiteindelijk bij Joep gegaan? Om en om lijkt me haast onmogelijk, daar moet je productie wel aardig stabiel voor zijn. Heb je al contact (gehad) met een lactatiekundige?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 juni 2011 @ 23:42:25 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97766971
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:38 schreef laiveneertiekje het volgende:
* laiveneertiekje komt hier om het hoekje kijken..

2 juni is zoonlief geboren, en ik probeer de bv op gang te krijgen

Vanmorgen heeft hij echt 15 minuten liggen drinken, maar vaak is het aanleggen het probleem. Hij wordt vrijwel gelijk heel boos/gefrustreerd waardoor aanleggen onmogelijk wordt.

overigens lees ik nu pas goed deze zin. bij mij werd gezegd dat een baby gerust 20 minuten over één borst mag doen. moest doen zelfs. dat helpt de productie het beste op gang. Ik weet niet meer waar of van wie ik het las, maar ik las dus ook ergens dat baby's erop gemaakt zijn om de hele dag door kleine beetjes te drinken.

Heb je al eens geprobeerd om hem aan te leggen als hij gewoon wakker is, dus niet al hongerig is? En je borst ondersteunen zodat hij goed kan aanhappen enzo? Wellicht roep ik nu dingen die allang gezegd zijn tegen je, maar vergeef me dat dan maar hoor ;)

pi_97774362
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:57 schreef mrien het volgende:

[..]

Volgens mij Raynaud, niet kunnen kolven en de te korte tong van Florian
Als ik het mij goed herinner ;)
Dat. Bij Leander had ik af en toe ook al Raynaulds, maar dat kon ik met goed aanleggen wel wat oplossen en het werd over de loop van de maanden minder.

Maar die Raynauld is inderdaad knap beroerd... Sterkte Takkembah!
Bij mij werd het ook flink getriggerd door kolven,inderdaad AUW.
En als het nou over was direct na het voeden of kolven.... Maar nee, je staat de hele dag in de fik. En net als je denkt: nu gaat het wel weer, dan moet je weer :')

Wollen zoogcompressen zijn fijn tegen het brandende gevoel. Goed warmhouden, ook tijdens het voeden, warme handdoeken ed erop. Warmte verlicht wel wat :)
  maandag 6 juni 2011 @ 07:59:56 #64
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97774722
Thnx for the info freecell :*

Inmiddels warme zoogcompressen in bezit, en ga vandaag met LK maar eens pogen om Seth fatsoenlijk aan te leggen. En hij mag dan niet meer tutten om in slaap te vallen (was wel handig).

Hier is het juist dat het kolven minder pijnlijk is (of wellicht raak ik gewend :? ). Maar enige kou doet het inderdaad goed triggeren hier. Gisteren liep ik buiten, en de zon verdween even achter de wolken, kwam een briesje en meteen BURNNNNN.

Nou ja, we houden vooralsnog vol.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 6 juni 2011 @ 08:18:51 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97774946
Ik had (en heb nog wel eens) last van Raynauds.
Vooral als ik zelf niet oplet en Harry slordiger is. Ik heb er eigenlijk nooit iets aan gedaan. Gewoon weer opletten bij aanleggen en op m'n tanden bijten...
Gelukkig had ik met kolven veel minder last...

Laiv en Seilram, heel veel succes! En aarzel niet om een lactatiekundige in te schakelen. Dat kan echt zoveel schelen.
tip: als je nog op controle moet in ziekenhuis, kun je ook even bellen naar het ziekenhuis en kijken of er een kinderarts is die tevens lk is. Dan kost het je niks
  maandag 6 juni 2011 @ 09:24:17 #66
259886 pessie
pi_97775952
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef seilram het volgende:
Hoi allemaal,

Laive, hier gaat het aanleggen goed, maar de productie niet... Sam is 1 juni geboren. Meteen aangelegd, ging super en we dachten dat ze goed dronk. Maar na 28 uur was ze aan het gillen van de honger. Dus kv in huis gehaald en aan het finger feeden. Ze drinkt nu teveel voor het finger feeden, dus nu een flesje.
Zelf ben ik aan het kolven, maar dat levert nog niet veel op. Ongeveer 10 cc per keer per 2 borsten. Als ik haar eerst aanleg, dan pakt ze daarna nog zeker 30 cc kv. Dus zij zou er zeker 10 cc per borst uit halen, dat is wel het dubbele.
Vervelend hoor. Voor mij is dit weer hetzelfde als bij Joep, daar kwam het ook niet op gang. Alleen had ik toen geen ander kindje wat ook aandacht en met zijn moeder wil spelen. Ik hoop dat het een beetje op gang komt. Ik ben zelf geneigd om te gaan proberen of het om en om kan. Dus 1 voeding kv en 1 voeding bv, maar ik ben ook weer bang dat het dan helemaal dood komt vallen.
Seilram, hoe doe je het nu? Wij legden Nathan eerst aan en vervolgens gaven we hem max 30cc kv. Sam moet het zelf ook regelen he? Als je te veel kv bij geeft regelt zij jouw productie niet. Na 10 dagen zijn we gestopt nadat we 1 dag in plaats van 30cc, 20cc bijgaven. Flinke regeldag gehad (het was gelukkig bijna weekend) en toen was het goed (minus de zaken waar we in de maanden daarna weer tegenaan liepen, maar goed daar gaat het nu niet over). Ik hoor wel eens vaker dat bij sommige vrouwen de productie minder snel op gang komt. Probeer je rust te pakken (makkelijker gezegd dan gedaan als je elke 2 uur in de weer moet en er nog een ouders kindje bij rond hebt lopen, dat snap ik) en gewoon aanleggen, aanleggen, aanleggen.

Wat betreft herkennen van hongersignalen: Dunstan methode, werkte hier als een trein.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:54:50 #67
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97776539
Jore, bij Joep heb ik een maand gekolfd. 8 keer per dag en het max was 50 cc wat ik per 2 borsten haalde. Omdat Joep toen veel meer dronk ben ik er na een maand mee gestopt. Wij doen het nu net zo als Pessie. Sam mag vandaag 60 drinken en pakt zelf ook nog zeker zelf 30 cc kv bij na mijn borsten. Ik kolf nu 10 cc per 2 borsten.
Vorige keer wel een lactatiedeskundige gehad. Nu doe ik alles net als vorige keer. Ook met het fingerfeeden enzo.

Net wel tijdens het douchen voor het eerst "volle"(zo voelt het zeg maar) borsten. Ik drukte erop en er kwam ook wat uit!
Vannacht om 00.30 had ze honger. Om 23.00 toch 50 cc kv op (ik had volledig gekolfd, wilde een keer zien wat eruit kwam na 20 minuten kolven). Ze heeft toch tot 04.00 geslapen om 2 borsten. Dus ik heb hoop.

Ow Jore, beide kraamverzorgsters hier zeggen dat het kan... maar ik durf het nog niet aan hoor. Ben zelf ook veels te bang dat het helemaal dood valt. Voorlopig ga ik zo even door denk ik, aanleggen en kijken wat ze nog van kv wil. Er zit iig vooruit gang in.
pi_97777270
Ik had helemaal niet meegekregen dat je ook Raynaud had Free. En Florian kon helemaal niet goed aanhappen :X auch!

Ik had het in het begin vaak bij "kou". Temperatuurverschil na het douchen bijvoorbeeld. En mijn man de hele tijd "klagen" dat ik het doucheraampje niet open deed tijdens het douchen :)

Seilram, heel verstandig en sterk van je dat je doorgaat met voeden op verzoek en niet om en om borst en fles geeft. Dat is het recept om de borstvoeding af te bouwen ipv de boel te stimuleren. Jammer dat de kraamverzorgsters daar niet van op de hoogte zijn.... -O-
Ik las volgens mij in het baby'tjestopic dat je nu een flesje toe geeft ipv te fingerfeeden? Misschien is het verstandig om een cupje te proberen, zo voorkom je dat Sam last krijgt van tepelverwarring en straks ook niet meer goed aan wil happen en wil zuigen.
pi_97777449
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:54 schreef seilram het volgende:
Jore, bij Joep heb ik een maand gekolfd. 8 keer per dag en het max was 50 cc wat ik per 2 borsten haalde. Omdat Joep toen veel meer dronk ben ik er na een maand mee gestopt. Wij doen het nu net zo als Pessie. Sam mag vandaag 60 drinken en pakt zelf ook nog zeker zelf 30 cc kv bij na mijn borsten. Ik kolf nu 10 cc per 2 borsten.
Vorige keer wel een lactatiedeskundige gehad. Nu doe ik alles net als vorige keer. Ook met het fingerfeeden enzo.

Net wel tijdens het douchen voor het eerst "volle"(zo voelt het zeg maar) borsten. Ik drukte erop en er kwam ook wat uit!
Vannacht om 00.30 had ze honger. Om 23.00 toch 50 cc kv op (ik had volledig gekolfd, wilde een keer zien wat eruit kwam na 20 minuten kolven). Ze heeft toch tot 04.00 geslapen om 2 borsten. Dus ik heb hoop.

Ow Jore, beide kraamverzorgsters hier zeggen dat het kan... maar ik durf het nog niet aan hoor. Ben zelf ook veels te bang dat het helemaal dood valt. Voorlopig ga ik zo even door denk ik, aanleggen en kijken wat ze nog van kv wil. Er zit iig vooruit gang in.
Kraamverzorgsters hebben daar meestal te weinig verstand van. Als je productie al niet zo geweldig is is dat echt niet te doen, je borsten moeten (veel) regelmatig(er) gestimuleerd worden (in het begin zeker 8 keer per dag, liefst meer) om de boel draaiende te krijgen en te houden. Als je om en om zou voeden red je misschien vier keer borstvoeding en dat is voor een heel aantal vrouwen echt te weinig, zelfs na een maand of zes.

Dit is helemaal niet bedoeld als 'blijf alsjeblieft volledig borstvoeding geven' trouwens, het lijkt me gewoon rot als je zoiets van plan zou zijn en het zou mislukken. Die kans lijkt me namelijk enorm groot in jouw geval. Zou het niet zo kunnen zijn dat jij één van de 100 bent die echt daadwerkelijk te weinig melk hebben? Daar moest ik aan denken toen ik je verhaal las.
pi_97777674
Hmm, daar zou ik nu nog niet van uit gaan hoor. Het komt wel vaker voor dat het een tijdje duurt voor het goed op gang is. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Acht keer per dag is echt het minimum, ik denk dat jij veel vaker aan moet leggen Seilram :*
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk een LK inschakelen die meekijkt bij het aanhappen en drinken en tips kan geven zoals hoe je met een cupje bijvoeding geeft. Het kan heel goed zijn dat Sam niet goed aangelegd is en daarom te weinig drinkt en je borsten te weinig stimuleert, dat hoeft geen pijn te doen.
pi_97777759
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, daar zou ik nu nog niet van uit gaan hoor. Het komt wel vaker voor dat het een tijdje duurt voor het goed op gang is. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Acht keer per dag is echt het minimum, ik denk dat jij veel vaker aan moet leggen Seilram :*
Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk een LK inschakelen die meekijkt bij het aanhappen en drinken en tips kan geven zoals hoe je met een cupje bijvoeding geeft. Het kan heel goed zijn dat Sam niet goed aangelegd is en daarom te weinig drinkt en je borsten te weinig stimuleert, dat hoeft geen pijn te doen.
Ook gezien de situatie bij Joep :) Het is inderdaad veel te vroeg om zoiets te roepen eigenlijk, maar misschien vallen er puzzelstukjes op z'n plaats voor seilram. Je weet het niet!
Ik zou er ook sowieso een lactatiekundige bijhalen.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:20:19 #72
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97778710
Mijn kraamverzorgende liet mij extra kolven naast dat ik hem ongeveer7 a 8 keer per dag voedde, gewoon op de productie omhoog te krijgen.
Ik moet ook zeggen dat mijn tweede kraamhulp die 5 dagen is geweest echt geweldig was.

Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.

Trouwens mijn man meldde gisteren dat als hij de kleine heeft en ik aan het werk ben hij soms gaat langskomen op mijn werk met de kleine zodat ik live kan voeden. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lukken (meer of hij het redt om dan heen en weer te reizen etc).

Succes alle startende dames! Ik heb ook geen superstart gehad, maar met volhouden en de adviezen van hier geeft ik nu al 8,5 weken borstvoeding. Morgen naar CB dus dan weet ik weer hoe goed hij het doet.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  maandag 6 juni 2011 @ 11:38:33 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97779338
Dat soort "goedbedoelde" adviezen idd gewoon laten voor wat ze zijn, complete nonsens dat een kind anders later niets zou lusten.

Soneal proeft trouwens echt, je ziet hem bij een eerste hapje serieus bezig zijn met de smaak, en als het niet bevalt dan krijg je er misschien nog één of twee hapjes in, maar meer niet, en als de smaak wel bevalt dan kunnen de hapjes bijna niet snel genoeg komen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97780273
Nouja J-net :D wat een raar advies? En kindjes die kunstvoeding krijgen zouden dat probleem niet hebben dan? :? Ik moet eerlijk zeggen dat ik noch borstvoeding, noch kunstvoeding ooit *(bewust)* geproefd heb, maar men zegt toch juist dat borstvoeding variabel is qua smaak, afhankelijk van wat de moeder eet. En kunstvoeding smaakt in principe allemaal hetzelfde.

Seilram :* dikke zoen voor jullie! Ik hoop dat het allemaal goed gaat, en goed op gang komt. Neem de tijd als dat lukt en kan. Het is een opgave om de boel goed op gang te krijgen als het allemaal niet vanzelf gaat, zeker als je daarnaast nog een kind hebt die aandacht en verzorging nodig heeft.

Hier gaat het goed, het weigeren is weer over, na de ei-provocatie toch weer een voeding of 2 geweigerd en moeilijk gedaan maar nu gaat het weer prima. Ze heeft het wel 's nachts ingehaald :O De LK had al gezegd dat ze dacht dat het weigeren van Elin in de afgelopen maanden verband lijkt te houden met overgevoeligheid/allergie en dat lijkt inderdaad zo te zijn. Gelukkig, want daar kan ik zelf wat aan doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 juni 2011 @ 12:46:12 #75
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97781617
Bedankt allemaal. Sinds vandaag een andere kraam. Sam heeft om 10.00 uur zeker 20 minuten bij mij liggen eten en ze had een mooie melk mond en als ik op mijn borsten drukte kwam er nog voeding! (helemaal gelukkig is).
Om 11.30 kwamen ze voor de gehoortest en hielprik, ze was zo verdrietig, dus weer aangelegd en 1 borst wat gedronken.
Twinkly, we hebben inderdaad 1 keer een flesje gegeven. Lief vindt het fingerfeeden heel lastig en wilde ook een keer. Daarna weer gewoon door mij gefingerfeed.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:21:18 #76
259886 pessie
pi_97782670
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:20 schreef J-net het volgende:
Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.

_O- for the picture: Nathan, bijvoeding vanaf 5.5 maanden. Vreet alles. Kinderen kunnen na een jaar bepaald voedsel weigeren omdat ze het kunnen weigeren dus doen ze dat. Zelfde met peuters, heeft denk ik niet zoveel te maken met lusten of niet lusten. Ik vermoed dat Nathan over een tijd ook wel dingen niet meer wil hebben die hij nu met smaak wegvreet.

Wat betreft flesje. Ik denk dat dat afhankelijk is per kind enof je het risico wilt nemen. Wij zijn na 3 dagen fingerfeeden overgegaan op flesje, hier ging dat wel heel goed. Maar goed, Nathan dronk met tepelhoedje, misschien dat dat verschil maakt?

Seilram, gewoon lekker sowieso elke 2 uur aanleggen, en let erop dat je tussen 's nachts 2 en 5 minimaal 1 keer aanlegd, naar het schijnt is dan je prolactine gehalte het hoogst. Probeer anders nu alvast af te bouwen, je hebt stuwing en je kindje drinkt lekker, ik denk zelf dat de stimulatie meer is als je minder kv aanbied. Bv 20 cc ipv 30. Komt ze waarschijnlijk wel eerder weer voor voeding maar dat is alleen maar goed. Ik hoop dat het je lukt naast een peuter ook nog bv volledig op gang krijgen! Is je man thuis zodat hij je kan helpen? Heb je anders verder nog hulp?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:12:47 #77
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787176
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:15:43 #78
259886 pessie
pi_97787261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Klinkt alsof je ongeveer 30 cc tekort gaat hebben. Uurtje na de laatst kolfbeurt nog een keer en proberen er alsnig die 30cc uit te persen?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:18:16 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787343
30 cc in het gunstigste geval
pi_97790205
quote:
Dat denk ik ook altijd en dan drinkt hij ineens minder dan normaal :D
En gister baalde ik want ik kwam ruim 180cc tekort. en ik kolfde het in 5 min nadat hij al gedronken had.

Komt vast helemaal goed :Y :*
pi_97790269
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
  maandag 6 juni 2011 @ 16:36:12 #82
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97791020
ik kijk vanaaf nog wel hoeveel ik dan kolf. Ik heb nog wel wat in de vriezer, maar niet veel meer.
Gelukkig is Eline morgen bij papa, die kan haar wel afleiden totdat ik thuis ben
pi_97792202
He vervelend Sugarsnap -O- idd fijn dat ze bij papa is, dat is dan toch een prettiger idee dan dat ze haar op het kdv moeten afleiden, daar zal vast niet altijd de tijd voor zijn.

Wij zijn terug van de kinderarts, Elin's gewicht trekt weer een pietsje omhoog. Voorzichtig doen met provocaties zodat het borstweigeren zo min mogelijk uitgelokt wordt.

ze maakt een heerlijk zigzag-zooitje van haar lengtegroeicurve :D de meting klopt als een bus, daar ligt het niet aan ;) ze groeit gewoon echt in spurten, ineens een paar cm en da weer tijdje stilstand.

verder vooral zo doorgaan, hoe langer borstvoeding hoe beter, aldus de kinderarts.
Maar omdat het met flesvoeding makkelijker is om nutriton te geven en ik aan heb gegeven langer door hoop te voeden moeten we wsl zantac blijven geven tot ze 1 is. Ook goed :)
Ze was helemaal goed te spreken over rapley, dat was voor reflux-kindjes een veel beter plan dan gepureerd ivm het omhoog komen. Kortom, dikke prima en over twee maanden terugkomen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 juni 2011 @ 20:02:43 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97802539
huup, heerlijk zo'n goed nieuws! *O*

En seilram, fijn dat het vandaag wat beter ging :Y

Sugarsnap, en anders morgenochtend nog een laatste beetje eruit persen na een voeding?
  maandag 6 juni 2011 @ 20:10:06 #85
259886 pessie
pi_97802986
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juni 2011 @ 20:12:21 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97803129
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@

maandag 6 juni 2011 @ 20:15:41 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97803386
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:12 schreef DJMO het volgende:
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@
Nee dat zou ook kunnen. Eigenlijk wel ja...
pi_97803824
ik weet nooit wanneer het een half uur voor de voeding is en mocht hij wakker worden dan zit ik dus met een hele hongere baby en moet ik eerst nog vanalles doen. Daarom doe ik er na.
Omdat ik wel de tijd nodig heb voor kolven
pi_97804041
Ik kolf niet meer net voor een voeding. Lena is gauw afgeleid aan de borst en als ze ook nog eens meer moeite moet doen voor haar melk dan haakt ze vlugger af.

Sugarsnap, het is maar net wat je zelf wilt: nog een keer extra kolven ergens tussendoor, proberen om haar morgen iets minder te geven, je voorraad aanbreken of een beetje kunstvoeding bijgeven. Ik vind het al wonderlijk dat je het voor elkaar krijgt om 's avonds bij te kolven. Lena drinkt nog te vaak om tussendoor extra af te kolven. Als ik echt iets extra's wil kan ik dat het beste een half uur na de voeding doen.

Huup, wat fijn dat je je verklaring nu rond lijkt te hebben voor Elins borstweigeren! En die curves zijn geweldig. :D

Ik kolf de laatste tijd zo makkelijk dat ik me afvraag hoe het ooit moeilijk heeft kunnen gaan. Vandaag heb ik zelfs een record behaald.
pi_97804583
Vervelend sugarsnap! Hopelijk kolf je vanavond nog genoeg

Huup, mooi lijntje!

Records zijn goed claudia *O*
pi_97804895
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef pessie het volgende:
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
Normaal gesproken zou ik denken dat je gelijk hebt over dat knikje. Maar dit knikje begint bij 6 weken ongeveer, en het borstweigeren is wel dusdanig geweest dat ze echt op bepaalde momenten wel erg weinig binnenkreeg. Dan liet ze zo 9 of 10 uur tussen een voeding. Ik ben er vrij zeker van dat dat in de curve terug te zien is.
Neemt niet weg dat de curve natuurlijk ook inderdaad sowieso al 'natuurlijk' af had kunnen buigen :Y

Hoe dan ook ben ik ontzettend blij dat het zo goed gaat met mn mupje.
T is een mamaplakker, dat sowieso O+ ze ligt nu ook heerlijk om me heen gevouwen, dat maakt het overdag in mn eentje met nog een kind wel eens lastig, maar ze doet het zoveel beter dan in het begin nu, en das me veel belangrijker dan een knik of niet. Knik schmik! Dat ze maar goed mag groeien op mama's melk en ik vind het een fijn idee dat ik haar strakjes iets kan geven dat sowieso 'veilig' is en waar ze ook genoeg aan heeft, als het voedsel introduceren niet helemaal naar wens verloopt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97805066
Ja, het is heel fijn dat je dit hebt om op terug te vallen, huup! Dat vind ik ook, hoor, terwijl Lena niet de allergieproblematiek heeft. Vanavond hebben we haar bijvoorbeeld een flesje gegeven voor het eten omdat de melk op moest en ze ging helemaal niet lekker slapen waardoor ik haar alsnog gevoed heb. Het is handig dat het kan, dat ze het fijn vindt en ik geniet zelf ook zo van die momenten. O+
  maandag 6 juni 2011 @ 20:39:29 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805084
quote:
Kijken of hij er toch genoeg aan heeft.. Heb je de mogelijkheid eerder van je werk te gaan? Vraag bijvoorbeeld of ze je even kunnen bellen als ze de laatste melk geven, dan heb je een idee of je iets eerder wegkan.
En is dat geen optie, dan ook vroeg ik of ze even wilden bellen. Dan kun je een inschatting maken... Duurt het dan nog een uur of 4, tja dan moet je zelf de keuze maken of ze een flesje kunstmelk maken.
Persoonlijk, ik vind niet dat je een kleintje met honger moet laten wachten, dan maar gewoon 100cc nutricia erin, vraag wel of ze even willen opschrijven hoeveel (dan kon ik daar weer rekening mee houden), en liever geen fles van 200cc zodat ze propvol zit en jij moe wachten met ploftieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:42:05 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805280
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
ja zo doe ik het ook. Of na een uurtje nog eens. Of 2x om de 30min. Dan heb ik toch wel zo'n 60 à 80 extra. En die melk is ook nog eens erg vet, dus dat vult wel.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:54:37 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97829887
Ik had gisteravond toch nog 100 cc gekolfd en kwam dus maar 20 cc tekort. J. geeft vandaag 2 flessen van 150 cc, moet ook genoeg zijn.
Ik heb wel mijn kolfbeleid omgegooid, eens kijken of me dat meer gaat opleveren. ipv 2x per dag kolven om de 4 uur, nu 3x per werkdag om de 3 uur. En dan 's avonds nog eens extra. En vanmiddag maar weer een pakje bv-thee ophalen. De vorige keer werkte dat ook goed bij mij.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:26:36 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97830695
Ik heb ook nog een tijd 3x per dag gekolfd.. Nu red ik het ongeveer met 1x.. Maar dan merk ik wel dat de productie iets inkakt, dan heb ik het weekend om het weer bij te trekken.
pi_97837013
Ff een semi-crosspost uit de GC.

Ik kom net bij het ziekenhuis vandaan om bloed te laten prikken. Ik voel me namelijk al zo'n 20 maanden nogal onfijn, zeg maar. Zo moe dat ik elke dag makkelijk een dut van zo'n 3 uur zou kunnen doen, niet te genieten, soms onwijze hartkloppingen en af en toe zo'n mistig en wattig gevoel in m'n hoofd dat ik het idee heb dat ik in zo'n glazen sneeuwschudbolletje beland ben. Dan lijkt het alsof er een deken over me heen is gevallen die ik met geen mogelijkheid van me af kan schudden. En niemand kan tot me doordringen op zo'n moment, ook ikzelf niet.

Ik heb heel lang gedacht dat het psychische klachten waren (lees: dat ik depressief ben of zo) en had al bijna een afspraak gemaakt met een psycholoog. Maar vorige week bedacht ik me ineens dat er volgens mij helemaal geen psychische oorzaak aan ten grondslag ligt. Ik voel me gewoon moe en kut, maar ik heb geen sombere gedachten e.d.

Ik denk dat het hormonaal is, vooral omdat ik me tijdens m'n zwangerschap juist superwoman voelde.

Maar goed, dit is niet 'Hoe gaat het met ons', maar waar ik naartoe wil is dat de ha denkt dat het door de borstvoeding komt. Hij denkt dat dat een te zware belasting is voor m'n lichaam. Het kan zijn dat ik sowieso (door m'n verleden) al wat labiel ben en dat dat versterkt wordt doordat ik lichamelijk uitgeput raak door het geven van borstvoeding.

Nu dus eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en als daar niets opvallends uitkomt, raadt ie aan om met de borstvoeding te stoppen.

;(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:58:35 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97837181
Serieus?
Dat zou ik eens overleggen met bijvoorbeeld Gonneke. Als artsen het echt niet meer weten gooien ze het liever maar gewoon op de borstvoeding.
pi_97837504
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:08:02 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97837573
Jeetje Serpente... en ik maar denken dat het bij jou altijd Lente was ;)

Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')