abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 13:21:18 #76
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97782670
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:20 schreef J-net het volgende:
Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.

_O- for the picture: Nathan, bijvoeding vanaf 5.5 maanden. Vreet alles. Kinderen kunnen na een jaar bepaald voedsel weigeren omdat ze het kunnen weigeren dus doen ze dat. Zelfde met peuters, heeft denk ik niet zoveel te maken met lusten of niet lusten. Ik vermoed dat Nathan over een tijd ook wel dingen niet meer wil hebben die hij nu met smaak wegvreet.

Wat betreft flesje. Ik denk dat dat afhankelijk is per kind enof je het risico wilt nemen. Wij zijn na 3 dagen fingerfeeden overgegaan op flesje, hier ging dat wel heel goed. Maar goed, Nathan dronk met tepelhoedje, misschien dat dat verschil maakt?

Seilram, gewoon lekker sowieso elke 2 uur aanleggen, en let erop dat je tussen 's nachts 2 en 5 minimaal 1 keer aanlegd, naar het schijnt is dan je prolactine gehalte het hoogst. Probeer anders nu alvast af te bouwen, je hebt stuwing en je kindje drinkt lekker, ik denk zelf dat de stimulatie meer is als je minder kv aanbied. Bv 20 cc ipv 30. Komt ze waarschijnlijk wel eerder weer voor voeding maar dat is alleen maar goed. Ik hoop dat het je lukt naast een peuter ook nog bv volledig op gang krijgen! Is je man thuis zodat hij je kan helpen? Heb je anders verder nog hulp?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:12:47 #77
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787176
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:15:43 #78
259886 pessie
pi_97787261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Klinkt alsof je ongeveer 30 cc tekort gaat hebben. Uurtje na de laatst kolfbeurt nog een keer en proberen er alsnig die 30cc uit te persen?
  maandag 6 juni 2011 @ 15:18:16 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97787343
30 cc in het gunstigste geval
pi_97790205
quote:
Dat denk ik ook altijd en dan drinkt hij ineens minder dan normaal :D
En gister baalde ik want ik kwam ruim 180cc tekort. en ik kolfde het in 5 min nadat hij al gedronken had.

Komt vast helemaal goed :Y :*
pi_97790269
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 6 juni 2011 @ 16:36:12 #82
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97791020
ik kijk vanaaf nog wel hoeveel ik dan kolf. Ik heb nog wel wat in de vriezer, maar niet veel meer.
Gelukkig is Eline morgen bij papa, die kan haar wel afleiden totdat ik thuis ben
pi_97792202
He vervelend Sugarsnap -O- idd fijn dat ze bij papa is, dat is dan toch een prettiger idee dan dat ze haar op het kdv moeten afleiden, daar zal vast niet altijd de tijd voor zijn.

Wij zijn terug van de kinderarts, Elin's gewicht trekt weer een pietsje omhoog. Voorzichtig doen met provocaties zodat het borstweigeren zo min mogelijk uitgelokt wordt.

ze maakt een heerlijk zigzag-zooitje van haar lengtegroeicurve :D de meting klopt als een bus, daar ligt het niet aan ;) ze groeit gewoon echt in spurten, ineens een paar cm en da weer tijdje stilstand.

verder vooral zo doorgaan, hoe langer borstvoeding hoe beter, aldus de kinderarts.
Maar omdat het met flesvoeding makkelijker is om nutriton te geven en ik aan heb gegeven langer door hoop te voeden moeten we wsl zantac blijven geven tot ze 1 is. Ook goed :)
Ze was helemaal goed te spreken over rapley, dat was voor reflux-kindjes een veel beter plan dan gepureerd ivm het omhoog komen. Kortom, dikke prima en over twee maanden terugkomen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 6 juni 2011 @ 20:02:43 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97802539
huup, heerlijk zo'n goed nieuws! *O*

En seilram, fijn dat het vandaag wat beter ging :Y

Sugarsnap, en anders morgenochtend nog een laatste beetje eruit persen na een voeding?
  maandag 6 juni 2011 @ 20:10:06 #85
259886 pessie
pi_97802986
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juni 2011 @ 20:12:21 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97803129
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 6 juni 2011 @ 20:15:41 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97803386
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:12 schreef DJMO het volgende:
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.

of zeg ik nu iets raars? :@
Nee dat zou ook kunnen. Eigenlijk wel ja...
pi_97803824
ik weet nooit wanneer het een half uur voor de voeding is en mocht hij wakker worden dan zit ik dus met een hele hongere baby en moet ik eerst nog vanalles doen. Daarom doe ik er na.
Omdat ik wel de tijd nodig heb voor kolven
pi_97804041
Ik kolf niet meer net voor een voeding. Lena is gauw afgeleid aan de borst en als ze ook nog eens meer moeite moet doen voor haar melk dan haakt ze vlugger af.

Sugarsnap, het is maar net wat je zelf wilt: nog een keer extra kolven ergens tussendoor, proberen om haar morgen iets minder te geven, je voorraad aanbreken of een beetje kunstvoeding bijgeven. Ik vind het al wonderlijk dat je het voor elkaar krijgt om 's avonds bij te kolven. Lena drinkt nog te vaak om tussendoor extra af te kolven. Als ik echt iets extra's wil kan ik dat het beste een half uur na de voeding doen.

Huup, wat fijn dat je je verklaring nu rond lijkt te hebben voor Elins borstweigeren! En die curves zijn geweldig. :D

Ik kolf de laatste tijd zo makkelijk dat ik me afvraag hoe het ooit moeilijk heeft kunnen gaan. Vandaag heb ik zelfs een record behaald.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97804583
Vervelend sugarsnap! Hopelijk kolf je vanavond nog genoeg

Huup, mooi lijntje!

Records zijn goed claudia *O*
pi_97804895
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef pessie het volgende:
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
Normaal gesproken zou ik denken dat je gelijk hebt over dat knikje. Maar dit knikje begint bij 6 weken ongeveer, en het borstweigeren is wel dusdanig geweest dat ze echt op bepaalde momenten wel erg weinig binnenkreeg. Dan liet ze zo 9 of 10 uur tussen een voeding. Ik ben er vrij zeker van dat dat in de curve terug te zien is.
Neemt niet weg dat de curve natuurlijk ook inderdaad sowieso al 'natuurlijk' af had kunnen buigen :Y

Hoe dan ook ben ik ontzettend blij dat het zo goed gaat met mn mupje.
T is een mamaplakker, dat sowieso O+ ze ligt nu ook heerlijk om me heen gevouwen, dat maakt het overdag in mn eentje met nog een kind wel eens lastig, maar ze doet het zoveel beter dan in het begin nu, en das me veel belangrijker dan een knik of niet. Knik schmik! Dat ze maar goed mag groeien op mama's melk en ik vind het een fijn idee dat ik haar strakjes iets kan geven dat sowieso 'veilig' is en waar ze ook genoeg aan heeft, als het voedsel introduceren niet helemaal naar wens verloopt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97805066
Ja, het is heel fijn dat je dit hebt om op terug te vallen, huup! Dat vind ik ook, hoor, terwijl Lena niet de allergieproblematiek heeft. Vanavond hebben we haar bijvoorbeeld een flesje gegeven voor het eten omdat de melk op moest en ze ging helemaal niet lekker slapen waardoor ik haar alsnog gevoed heb. Het is handig dat het kan, dat ze het fijn vindt en ik geniet zelf ook zo van die momenten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:39:29 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805084
quote:
Kijken of hij er toch genoeg aan heeft.. Heb je de mogelijkheid eerder van je werk te gaan? Vraag bijvoorbeeld of ze je even kunnen bellen als ze de laatste melk geven, dan heb je een idee of je iets eerder wegkan.
En is dat geen optie, dan ook vroeg ik of ze even wilden bellen. Dan kun je een inschatting maken... Duurt het dan nog een uur of 4, tja dan moet je zelf de keuze maken of ze een flesje kunstmelk maken.
Persoonlijk, ik vind niet dat je een kleintje met honger moet laten wachten, dan maar gewoon 100cc nutricia erin, vraag wel of ze even willen opschrijven hoeveel (dan kon ik daar weer rekening mee houden), en liever geen fles van 200cc zodat ze propvol zit en jij moe wachten met ploftieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:42:05 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805280
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
ja zo doe ik het ook. Of na een uurtje nog eens. Of 2x om de 30min. Dan heb ik toch wel zo'n 60 à 80 extra. En die melk is ook nog eens erg vet, dus dat vult wel.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:54:37 #95
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97829887
Ik had gisteravond toch nog 100 cc gekolfd en kwam dus maar 20 cc tekort. J. geeft vandaag 2 flessen van 150 cc, moet ook genoeg zijn.
Ik heb wel mijn kolfbeleid omgegooid, eens kijken of me dat meer gaat opleveren. ipv 2x per dag kolven om de 4 uur, nu 3x per werkdag om de 3 uur. En dan 's avonds nog eens extra. En vanmiddag maar weer een pakje bv-thee ophalen. De vorige keer werkte dat ook goed bij mij.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:26:36 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97830695
Ik heb ook nog een tijd 3x per dag gekolfd.. Nu red ik het ongeveer met 1x.. Maar dan merk ik wel dat de productie iets inkakt, dan heb ik het weekend om het weer bij te trekken.
pi_97837013
Ff een semi-crosspost uit de GC.

Ik kom net bij het ziekenhuis vandaan om bloed te laten prikken. Ik voel me namelijk al zo'n 20 maanden nogal onfijn, zeg maar. Zo moe dat ik elke dag makkelijk een dut van zo'n 3 uur zou kunnen doen, niet te genieten, soms onwijze hartkloppingen en af en toe zo'n mistig en wattig gevoel in m'n hoofd dat ik het idee heb dat ik in zo'n glazen sneeuwschudbolletje beland ben. Dan lijkt het alsof er een deken over me heen is gevallen die ik met geen mogelijkheid van me af kan schudden. En niemand kan tot me doordringen op zo'n moment, ook ikzelf niet.

Ik heb heel lang gedacht dat het psychische klachten waren (lees: dat ik depressief ben of zo) en had al bijna een afspraak gemaakt met een psycholoog. Maar vorige week bedacht ik me ineens dat er volgens mij helemaal geen psychische oorzaak aan ten grondslag ligt. Ik voel me gewoon moe en kut, maar ik heb geen sombere gedachten e.d.

Ik denk dat het hormonaal is, vooral omdat ik me tijdens m'n zwangerschap juist superwoman voelde.

Maar goed, dit is niet 'Hoe gaat het met ons', maar waar ik naartoe wil is dat de ha denkt dat het door de borstvoeding komt. Hij denkt dat dat een te zware belasting is voor m'n lichaam. Het kan zijn dat ik sowieso (door m'n verleden) al wat labiel ben en dat dat versterkt wordt doordat ik lichamelijk uitgeput raak door het geven van borstvoeding.

Nu dus eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten en als daar niets opvallends uitkomt, raadt ie aan om met de borstvoeding te stoppen.

;(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:58:35 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97837181
Serieus?
Dat zou ik eens overleggen met bijvoorbeeld Gonneke. Als artsen het echt niet meer weten gooien ze het liever maar gewoon op de borstvoeding.
pi_97837504
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:08:02 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97837573
Jeetje Serpente... en ik maar denken dat het bij jou altijd Lente was ;)

Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')