quote:Op maandag 6 juni 2011 11:20 schreef J-net het volgende:
Gisteren iemand op kraamvisite die toen ik meldde dat ik sowieso minimaal 26 weken volledig borstvoeding wil geven me aanraadde daarnaast ook fruithapjes te geven etc vanaf 3 (!) maanden anders lust hij straks nix bla di bla. Kijk dat gaat ene oor in en andere uit. Ik weet wat ik wil.
Klinkt alsof je ongeveer 30 cc tekort gaat hebben. Uurtje na de laatst kolfbeurt nog een keer en proberen er alsnig die 30cc uit te persen?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Dat denk ik ook altijd en dan drinkt hij ineens minder dan normaalquote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
Bah, ik ga vandaag voor het eerst niet genoeg kolven voor de volgende dag. Ik heb nu 210 cc en moet er 320 hebben. Vanavond kolf ik (zoals altijd) nog een keer extra, maar dat is altijd tussen de 60-90 cc. Wat nu?
Nee dat zou ook kunnen. Eigenlijk wel ja...quote:Op maandag 6 juni 2011 20:12 schreef DJMO het volgende:
't valt mij op dat iedereen zegt ná de voeding die 30 cc kolven, maar waarom niet een half uurtje vóór de voeding kolven? Dan kan je in ieder geval genoeg kolven en bang zijn dat je niet genoeg melk overhoudt hoeft niet, aangezien beeb altijd effectiever drinkt dan jij kolft.
of zeg ik nu iets raars?
Normaal gesproken zou ik denken dat je gelijk hebt over dat knikje. Maar dit knikje begint bij 6 weken ongeveer, en het borstweigeren is wel dusdanig geweest dat ze echt op bepaalde momenten wel erg weinig binnenkreeg. Dan liet ze zo 9 of 10 uur tussen een voeding. Ik ben er vrij zeker van dat dat in de curve terug te zien is.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef pessie het volgende:
Huup klinkt goed!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knikje in de gewichtscurve eerder als een 4-maanden knikje opvat dan een borstweigerings knikje. Maar goed, ik ben een leek in kindervoeding, ik heb maar 1 proefpersoontje rondlopen.
Fijn dat ze positief is over Rapley! Nu nog hopen dat Elin dat ook is!
Kijken of hij er toch genoeg aan heeft.. Heb je de mogelijkheid eerder van je werk te gaan? Vraag bijvoorbeeld of ze je even kunnen bellen als ze de laatste melk geven, dan heb je een idee of je iets eerder wegkan.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:12 schreef Sugarsnap het volgende:
ja zo doe ik het ook. Of na een uurtje nog eens. Of 2x om de 30min. Dan heb ik toch wel zo'n 60 à 80 extra. En die melk is ook nog eens erg vet, dus dat vult wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Vanyel het volgende:
Heb je geen reserve?
Ik kan er na een normale kolfbeurt altijd nog wel 30 cc uitpersen door het na een minuut of 5 nog eens te proberen. Dit heb ik ook precies nodig trouwens, dus dat is maar goed ook.
In het uiterste geval morgenochtend nog even de kolf erop?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |