Ah, het is dus geen foto uit 1958?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ten eerste, mijn excuses voor de onderstaande afbeelding in sepia.
Ja sorry maar ik vind die filter echt zo waardeloosquote:
Duurde even, maar nou ben je er eindelijk vanaf! Gefeliciteerdquote:
Is een gifje waarin alle auto's van de 'vaste users' langskomen geen optie? Komt iedereen aan de beurt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:42 schreef FalleNk810i het volgende:
Niet flauw bedoelt, maar mag er een andere auto in de OP? Deze hadden we in de vorige ook al![]()
Klinkt goed, maar ben geen held in dat soort dingen! Leef je uitquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:39 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is een gifje waarin alle auto's van de 'vaste users' langskomen geen optie? Komt iedereen aan de beurt.
Is die lijst in de OP nog actueel dan? Zo nee, fix dat even. Dan kijk ik wel één dezer dagen of ik daar tijd voor kan vinden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar ben geen held in dat soort dingen! Leef je uit
Viel mee, heb er de aanschafprijs voor teruggekregen dus best netjes.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Duurde even, maar nou ben je er eindelijk vanaf! Gefeliciteerd![]()
Nog onderhandeld?
Ik heb weer parkeerruimte!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:42 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man, dat zal een last van je schouders zijn na al die tijd.
Nicequote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Viel mee, heb er de aanschafprijs voor teruggekregen dus best netjes.
Redelijk, niet alles. Ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is die lijst in de OP nog actueel dan? Zo nee, fix dat even. Dan kijk ik wel één dezer dagen of ik daar tijd voor kan vinden.
Geinig idee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Is die lijst in de OP nog actueel dan? Zo nee, fix dat even. Dan kijk ik wel één dezer dagen of ik daar tijd voor kan vinden.
Helaas kan ik de OP niet zelf aanpassen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:00 schreef Opa_vertelt het volgende:
Als jullie die lijst actueel hebben, hoor ik het graag (PM). Wil dan wel een poging wagen.
Zonnige dagen? Waar?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het zijn nu wel redelijk zonnige dagen, iedereen dus even de auto poetsen en een foto'tje schieten.
Back on-topic, autorijden is cool!
Sowieso moet bij mij dan de Mitsubishi uit de op en de Renault er inquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:09 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het zijn nu wel redelijk zonnige dagen, iedereen dus even de auto poetsen en een foto'tje schieten.
Back on-topic, autorijden is cool!
Rechterquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:26 schreef FalleNk810i het volgende:
de sephia foto![]()
Weet alleen niet welke van de 2 van jou is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Dan ben je niet in het 'zonnige zuiden' geweestquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb dat vandaag niet terug gezien.
Lagers die sneller slijten, vaak onderdelen die kapot gaan door trillingen, en op ten duur kun je last krijgen van metaal moeheid. Maargoed, alles is te maken, en plat op de pens is gewoon mooi om te zien. Nadeel is dat het overal schraapt en drempels zijn lastiger.. Maar eerlijk is eerlijk, ik krijg met hoge auto's altijd het gevoel dat ze zwabberig zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:50 schreef Goddelijker het volgende:
Al kan het nooit goed zijn voor je auto om zo laag te rijden, aangezien je dan toch moet inleveren op comfort.
Zoals?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
* Soms kun je onder dingen door rijden
Plaat van 4mm dik gepantserd staal onder de hele auto over de hele lengte/breedte.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nadeel is dat het overal schraapt en drempels zijn lastiger..
Is die van jou?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:35 schreef Opa_vertelt het volgende:
Niet zo laag als die van stanceworks, maar ik doe mijn best.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stance dingen zijn leuk, maar tegenwoordig toch veel airride dingen er tussen... Wordt schijnbaar minder moeilijk over gedaan de laatste tijd.
Tja, zitten voor en nadelen aan he. Vind t zelf uiteraard mooier, en het bochtengedrag is heerlijk!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:50 schreef Goddelijker het volgende:
Al kan het nooit goed zijn voor je auto om zo laag te rijden, aangezien je dan toch moet inleveren op comfort.
Velgen hadden inderdaad wat stijlvoller gemogen, maarja zelfde stance, andere velgen en t is perfectquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:55 schreef Dubish het volgende:
[..]
De 2e, maar de velgen...
* En voor de OP update ik rij inmiddels in een A6:
Dubish Audi A6, 3.0TDI 2006, Foto 1, Foto 2, Foto 3, Foto 4.
Bedankt! , hou niet zo van al dat letters op de achterklep. De dealer had er ook nog eens stickers opgeplakt, die waren nog moeilijker te verwijderen.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Vind t wel netjes dat je je A6 gedebadged hebtLekker strak!
Da's idd de mijne.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Is die van jou?
Niet echt iets voor jou als ik je verhaal mag geloven van een paar jaar geleden van de corrado eruit rijden met een laguna diesel
Hoge vrachtwagens die geparkeerd staanquote:
Ik durf met mijn auto die parkeergarage niet eens in, dus parkeren onder die buis gaat 'm niet wordenquote:Op zondag 29 mei 2011 07:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hoge vrachtwagens die geparkeerd staanEn parkeren op een parkeerplek in een parkeergarage, waar boven die plek van die verwarm/koelbuizen hangen. Je kan normaal gezien daar niet parkeren. Met een lage wagen ging het wel. Dus ik stond makkelijk en goed geparkeerd.
Kben op de snelweg eens afgesneden door een vrachtwagen die me niet zag, maar daar durfde ik toch echtr niet onderdoor te gaan als ik eerlijk ben.. Ik ging gewoon verder naar links en flink toeterenHad gewoon F&F na kunnen doen, maar ik ben niet zo van de leipe acties.. Met extreem laag halen vrachtwagens soms in op de snelweg. Das dan wel triest
Hmm idd.. Laatst reed er een opel kadett op zo'n turborotonde voor mij. Die begreep het miet helemaal geloof ik en aangezien het naar mjn idee meer een zondagsrijder was besloot ik hem in te halen ( de linker baan van zo'n rotonde is immers bedoelt voor rechtdoorgaand verkeer en linksafgaand verkeer, de rechterbaan voor rechts en ook rechtdoor). Die kadett stond dus rechts en ik wil er links langs, wat doet die kerel dus: knipperlicht nar links ineens aan, rijdt over de verhoging ( die ervoor bedoelt is om mensen tegen te houden zodat ze niet naar de andere baan gaan als ze al op een andere baan zitten) en slaat ineens links voor mijn neus af... Idiootquote:Op zondag 29 mei 2011 11:30 schreef Catch_me het volgende:
Rotondes vind ik om te huilen in Nederland inderdaad. Overal verschilt het ook weer of is het onduidelijk geregeld of fietsers nou wel of geen voorrang hebben. Gevolg is dat je weer keihard op de rem moet omdat iemand stil gaat staan bij het verlaten van de rotonde.
Ook van die open turbo rotondes (), het overzicht is vaak ver te zoeken, mensen volgen de aangegeven rijrichting niet, gaan stilstaan, snijden je, rijden keihard etc etc, niet echt veilig te noemen dus
Iemand die het begrijptquote:Op zondag 29 mei 2011 02:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Da's idd de mijne.
Ook dit is weer een rap gechipped dieseltje. Ik heb wat met foute autootjes.
Maar deze gaat binnenkort de deur uit, weet nog niet goed wat ik weer ga kopen.
Denk een SLK. En dan lekker laag en breed maken, Lekker foute Duitse stijl.
Dit idee dus () :
[ afbeelding ]
Stickers zijn inderdaad vreselijk, wees blij dat tie er net op zat en je een nieuwe auto hebt, moet je eens proberen met een rode auto van 20 jaar oudquote:Op zondag 29 mei 2011 01:49 schreef Dubish het volgende:
[..]
Bedankt! , hou niet zo van al dat letters op de achterklep. De dealer had er ook nog eens stickers opgeplakt, die waren nog moeilijker te verwijderen.
Wat mij vooral ergert zijn de rotonde's in Nijmegen, o.a. op het Keizer Karelplein. Daar is helemaal niets geregeld en moet je dus letten op verkeer wat de rotonde opkomt (heeft voorrang) en als je er zelf af gaat moet je goed opletten dat niemand rechts van je zit die je dan bij het verlaten van het plein afdrukt. Dat er ook geen rijstrookmarkering is en iedereen alle kanten op schiet helpt dan ook niet echt mee.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:30 schreef Catch_me het volgende:
Rotondes vind ik om te huilen in Nederland inderdaad. Overal verschilt het ook weer of is het onduidelijk geregeld of fietsers nou wel of geen voorrang hebben. Gevolg is dat je weer keihard op de rem moet omdat iemand stil gaat staan bij het verlaten van de rotonde.
Ook van die open turbo rotondes (), het overzicht is vaak ver te zoeken, mensen volgen de aangegeven rijrichting niet, gaan stilstaan, snijden je, rijden keihard etc etc, niet echt veilig te noemen dus
Je hent dus 3 banen die op de rotonde zelf niet meer 'begeleid' worden? Niet echt handig nee.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat mij vooral ergert zijn de rotonde's in Nijmegen, o.a. op het Keizer Karelplein. Daar is helemaal niets geregeld en moet je dus letten op verkeer wat de rotonde opkomt (heeft voorrang) en als je er zelf af gaat moet je goed opletten dat niemand rechts van je zit die je dan bij het verlaten van het plein afdrukt. Dat er ook geen rijstrookmarkering is en iedereen alle kanten op schiet helpt dan ook niet echt mee.![]()
Altijd als ik daar rij is dat wel even een stressmoment omdat je heel erg moeilijk het overzicht kan bewaren en er zo iemand in je dode hoek zit. Dat ik daar nog nooit iemand heb geraakt is mij een raadsel.
Om dit plein gaat het, op google streetview lijkt het rustig, maar probeer het gerust eens tijdens de spits uit.![]()
http://maps.google.nl/map(...)75,0.022638&ie=UTF8&
hq=&hnear=Keizer+Karelplein,+Nijmegen&ll=51.840365,5.861807&spn=0,0.022638&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.841483,5.859541
&panoid=rWAvkyeIwvef14Mc-n-YYQ&cbp=12,68.02,,0,-4.18
Nice, nieuwe?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef gateway het volgende:
Vanaf woensdag ben ik waarschijnlijk eigenaar van een VW touran
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Ja, 3 banen, soms zijn het ook 4 of 5 banen, afhankelijk van het verkeersaanbod. Maar dat maakt het juist zo verwarrend, plus het feit dat de auto's je aan alle kanten voorbij (kunnen) komen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hent dus 3 banen die op de rotonde zelf niet meer 'begeleid' worden? Niet echt handig nee.
[/quote]quote:Op zondag 29 mei 2011 13:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hent dus 3 banen die op de rotonde zelf niet meer 'begeleid' worden? Niet echt handig nee.
Ik heb daar echt nooit last van. Kwestie van goed voorsorteren en beetje spiegels in de gaten houden, dan hobbel je er zo overheen. En een beetje ballen tonen, want door heel veel mensen die niet weten hoe ze daar moeten rijden, is het vaak het recht van de sterkste...quote:Op zondag 29 mei 2011 13:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, 3 banen, soms zijn het ook 4 of 5 banen, afhankelijk van het verkeersaanbod. Maar dat maakt het juist zo verwarrend, plus het feit dat de auto's je aan alle kanten voorbij (kunnen) komen.
quote:Op zondag 29 mei 2011 13:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nice, nieuwe?
Anders heb ik wat inspiratie voor je
gebruiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Volkswagen rood
quote:Volkswagen Touran 2.0 TDI Trendline
Elektr. Fensterheber
ESP
Klima
Scheckheftgepflegt
Schiebedach
Servolenkung
Sitzheizung
Tempomat
Wegfahrsperre
Zentralverriegelung
Glossar
Motor und Umwelt
Getriebeart: Schaltgetriebe
Hubraum: 1968 cm³
Kraftstoff:
Diesel
Kraftstoffverbrauch:
6,0 l/100 km
(kombiniert)
7,6 l/100 km
(innerorts)
5,2 l/100 km
(außerorts)
CO2-Emissionen:
162 g/km
(kombiniert)
Schadstoffklasse: Euro 4
Feinstaubplakette: 4 (Grün)
Anzahl Türen: 4
Sitzplätze: 5
Betaal je je niet scheel aan de verzekering?quote:Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef Janeiros het volgende:
Na het behalen van mijn rijbewijs 2 weken terug heb ik gister mijn eerste auto opgehaald!
Gaat om een Rover 200 VI 1.8 VVC met 146PK!
Misschien wat té om mee te beginnen maar zo lang ik er rustig mee omga zal het wel meevallen :p
Heeft een MG ZR Spoiler en MG ZR 17'' velgen. 143.000 op de teller.
[ afbeelding ]
Vage foto maar is met mn telefoon!
Lijkt wel wat op een Civic maar even net iets meer auto naar mijn mening!
Dat vraag ik me ook af!quote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Betaal je je niet scheel aan de verzekering?
quote:Op zondag 29 mei 2011 13:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Nice, nieuwe?
Anders heb ik wat inspiratie voor je
Ik ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, want vaak als je eigen auto brand ben je toch te laat met je blusser, zie weleens dat mensen anderen ermee helpenquote:Op zondag 29 mei 2011 16:47 schreef Dubish het volgende:
Ik ga in de zomer op vakantie, en in sommige landen MOET je het in de auto hebben.
Dat is de reden dat ik het heb gekocht.
Da's een coole rotonde. Ik rijd er bijna iedere dag en probeer 'm altijd z.s.m. te nemenquote:Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat mij vooral ergert zijn de rotonde's in Nijmegen, o.a. op het Keizer Karelplein. Daar is helemaal niets geregeld en moet je dus letten op verkeer wat de rotonde opkomt (heeft voorrang) en als je er zelf af gaat moet je goed opletten dat niemand rechts van je zit die je dan bij het verlaten van het plein afdrukt. Dat er ook geen rijstrookmarkering is en iedereen alle kanten op schiet helpt dan ook niet echt mee.![]()
Altijd als ik daar rij is dat wel even een stressmoment omdat je heel erg moeilijk het overzicht kan bewaren en er zo iemand in je dode hoek zit. Dat ik daar nog nooit iemand heb geraakt is mij een raadsel.
Om dit plein gaat het, op google streetview lijkt het rustig, maar probeer het gerust eens tijdens de spits uit.![]()
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,68.02,,0,-4.18
daar was ik woebsdagnacht..,was blij dat het erg rustig was.. anders....quote:Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat mij vooral ergert zijn de rotonde's in Nijmegen, o.a. op het Keizer Karelplein. Daar is helemaal niets geregeld en moet je dus letten op verkeer wat de rotonde opkomt (heeft voorrang) en als je er zelf af gaat moet je goed opletten dat niemand rechts van je zit die je dan bij het verlaten van het plein afdrukt. Dat er ook geen rijstrookmarkering is en iedereen alle kanten op schiet helpt dan ook niet echt mee.![]()
Altijd als ik daar rij is dat wel even een stressmoment omdat je heel erg moeilijk het overzicht kan bewaren en er zo iemand in je dode hoek zit. Dat ik daar nog nooit iemand heb geraakt is mij een raadsel.
Om dit plein gaat het, op google streetview lijkt het rustig, maar probeer het gerust eens tijdens de spits uit.![]()
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,68.02,,0,-4.18
Vind het de mooiste Golf zelfs denk ikquote:Op zondag 29 mei 2011 20:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik heb wat met de Golf II, vind het op de één of andere manier nog steeds een leuke auto.
12,-quote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Betaal je je niet scheel aan de verzekering?
Meerdere auto's van me zijn tectielloos geworden door parkeergaragesquote:Op zondag 29 mei 2011 10:07 schreef D. het volgende:
[..]
Ik durf met mijn auto die parkeergarage niet eens in, dus parkeren onder die buis gaat 'm niet worden
Lekker handigquote:Op zondag 29 mei 2011 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Meerdere auto's van me zijn tectielloos geworden door parkeergarages
Ik kan die knikjes niet nemen, dus gewoon vol gas schrapend er overheen..
Dan streef je toch een beetje je doel voorbij hoor.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Meerdere auto's van me zijn tectielloos geworden door parkeergarages
Ik kan die knikjes niet nemen, dus gewoon vol gas schrapend er overheen..
Ik wil mijn uitlaatsysteem heel houden graagquote:Op zondag 29 mei 2011 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Meerdere auto's van me zijn tectielloos geworden door parkeergarages
Ik kan die knikjes niet nemen, dus gewoon vol gas schrapend er overheen..
Je weet dat als je dat ding in de poeier rijdt, je volop aan de beurt bent hè? Verzekeringsmaatschappijen doen regelmatig onderzoek en als jij blijkt de regelmatige bestuurder te zijn, komen ze het uitgekeerde bedrag gewoon bij je halen. Om je vervolgens uit de verzekering te trappen, dan kun je je bij Rialto gaan meldenquote:
Zo'n simpele poederblusser zeker? Sterkte. Als je die leegspuit en je auto is na een half jaar nog in goede conditie, heb je een wereldbak gekocht en moet je 'm nooit meer wegdoen, want dan kan ie niet meer kapot. Die zooi vreet alles weg, vooral elektronica.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef Dubish het volgende:
Zo, net een mini brandblusser besteld voor in de auto.
En iedereen erachter enorm geïrriteerd omdat het allemaal zo traag gaat. Zhe horror. Prima als het je hobby is, maar rij daarmee anderen niet in de weg.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:51 schreef Kriegel het volgende:
Dan streef je toch een beetje je doel voorbij hoor.
"Kijk mij, ik heb een zwaar verlaagde auto, koel hè? Oh kut een drempel!" *SCHRAAAAP*
Een schuifdak, goed bezig! Bewust voor een Touran gekozen ivm ruimte ofzo? Ik vind het echt geen mooie auto's namelijkquote:
Tigraquote:Op zondag 29 mei 2011 23:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opel Tigra (eentje zonder roest!)En dan bedenken dat ie gewoon plat op z'n pens lag, en body compleet origineel, alleen de wielkasten wat verbreed, omdat de wielen er anders niet in paste vanwege de laagheid
Uiteindelijk zonde van de tigra geweest, aangezien het een van de weinige was die roestloos was op de bekende plekken.. Maar ach, ik heb me lol gehad met dat hok
Als ik er nu eentje op standaard hoogte zie rijden denk ik meteen dat de vering echt niet klopt bij de autoquote:Op maandag 30 mei 2011 00:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tigra![]()
Sorry, niet echt mijn ding![]()
Maar hij zal er waarschijnlijk een stuk mooier hebben uitgezien zo laag enzo![]()
Zit ook te denken om die van mij nog veeeel lager te gooien, want hoe die nu staat is eigenlijk prima te doen
3 maar? Hier staat de teller op 7, met daarbij ook nog een eenmalig ooknapproject.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Rensjebree het volgende:
Gister een golfje 2 uit 1990 gekocht voor m'n vriendin..
nu heb ik 3 auto's te onderhouden
Voor elke dag van de week een andere auto? Heb je goed voor elkaar!quote:Op maandag 30 mei 2011 07:55 schreef L0we het volgende:
[..]
3 maar? Hier staat de teller op 7, met daarbij ook nog een eenmalig ooknapproject.
2 zijn dr maar van mij, de rest van vrienden / familie / kennissen, maar vaak heb ik wel keuze zat inderdaad, wat ik meeneemquote:Op maandag 30 mei 2011 08:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Voor elke dag van de week een andere auto? Heb je goed voor elkaar!
En je wil graag een auto hebben waar je eigenlijk niet fatsoenlijk mee kan rijden?quote:Op maandag 30 mei 2011 00:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zit ook te denken om die van mij nog veeeel lager te gooien, want hoe die nu staat is eigenlijk prima te doen
Hater gonna hatequote:Op maandag 30 mei 2011 09:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En je wil graag een auto hebben waar je eigenlijk niet fatsoenlijk mee kan rijden?
Ik weet alle mogelijke gevolgen ja. Maar voor mij is het nu wat voordeliger om het zo te doenquote:Op zondag 29 mei 2011 23:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je weet dat als je dat ding in de poeier rijdt, je volop aan de beurt bent hè? Verzekeringsmaatschappijen doen regelmatig onderzoek en als jij blijkt de regelmatige bestuurder te zijn, komen ze het uitgekeerde bedrag gewoon bij je halen. Om je vervolgens uit de verzekering te trappen, dan kun je je bij Rialto gaan melden.
[..]
Tot je een ongeval krijgt met letselschade en de verzekering ineens moeilijk gaat doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:40 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Ik weet alle consequenties ja. Maar voor mij is het nu wat voordeliger om het zo te doen![]()
Laten we maar hopen dat ik lang van mn 1e auto mag genieten ipv. de negatieve kant er van te bekijkenquote:Op maandag 30 mei 2011 09:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tot je een ongeval krijgt met letselschade en de verzekering ineens moeilijk gaat doen.
Ach, laten we hopen dat de fraude die je pleegt tot niet al te ernstige consequenties zal leiden...quote:Op maandag 30 mei 2011 09:43 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat ik lang van mn 1e auto mag genieten ipv. de negatieve kant er van te bekijken
Ik neem aan dat jij meer moet betalen? Het zit je zeker wel heel hoogquote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Op papier niet? Of in het echt niet? Het was toch jou auto?
Dat hoop ik dan maar voor je. Overigens vind ik het persoonlijk redelijk kansloos om je eigen auto niet zelf te verzekeren, als je het niet kan betalen koop dan geen auto of een goedkopere.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef -tape- het volgende:
Ik doe precies hetzelfde hoor, ze komen er toch nooit achter dat jij er vaak in rijdt.
Dan is het wel heel makkelijk te controlerenquote:Op maandag 30 mei 2011 09:51 schreef FalleNk810i het volgende:
mrb belasting en de rest staat trouwens wel op mijn naam...
En dat natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar voor je. Overigens vind ik het persoonlijk redelijk kansloos om je eigen auto niet zelf te verzekeren, als je het niet kan betalen koop dan geen auto of een goedkopere.
Ja, ik ruil me auto (audi a4-2003) in zodat ik een goedkopere verzekering kan afsluiten..quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar voor je. Overigens vind ik het persoonlijk redelijk kansloos om je eigen auto niet zelf te verzekeren, als je het niet kan betalen koop dan geen auto of een goedkopere.
Dus dit.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:55 schreef -tape- het volgende:
[..]
Ja, ik ruil me auto (audi a4-2003) in zodat ik een goedkopere verzekering kan afsluiten..Sorry hoor, maar ze kunnen er toch niet achter komen dat ik in die auto rijd? Hoe willen ze dat doen, camera beelden? Ik kan het wel betalen, maar ik blijf een Nederlander. Als het goedkoper kan, hoezo niet?
Edit; Alles staat op me vaders naam, ANWB, verzekering, mrb etc etc.
Ik betaal meer ja, en nee, i don't give a shit. Ik rij 50k per jaar, en wil gewoon 100 procent zekerheid dat ik goed gedekt ben op het moment dat er wat gebeurt.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:51 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij meer moet betalen? Het zit je zeker wel heel hoogMaar je hebt helemaal gelijk wat je een paar posts terug vertelde. Alleen voor mij is het gewoon voordeliger
Niet meer tegen je voorgangers aan rijdenquote:Op maandag 30 mei 2011 09:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Hoe kan ik nog goedkoper gaan rijden dan dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou nou, ik betaal dit jaar 500 euro voor mijn eerste auto. Is nog een redelijk vlotte auto ook. Volgend jaar heb ik dan 1 schadevrijejaar een gaat de premie behoorlijk omlaag. Ik bouw liever snel wat schadevrijejaren op dan dat ik dadelijk een nieuwe auto niet verzekerd kan krijgen.quote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Niet meer tegen je voorgangers aan rijdenHeeft me wel een nettere voorbumper opgeleverd hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt... Nu de achterbumper nog
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Niet meer tegen je voorgangers aan rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jep, beetje jammer ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan is het wel heel makkelijk te controleren
[..]
En dat natuurlijk.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Dan heb je nog geluk gehad, dat zijn best flinke beesten.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:05 schreef JDude het volgende:
Gisteren op de A15 een bijna-aanrijding met een reiger. Het beest besloot net op tijd naar rechts af te buigen en tikte alleen met de punt van zijn vleugel mijn zijraam aan.
Ik zag pas een laagvliegende gans de snelweg oversteken, die kegelde bijna een motorrijder omver. Best bizar om dat vlak voor je bijna fout te zien gaan...quote:Op maandag 30 mei 2011 10:05 schreef JDude het volgende:
Gisteren op de A15 een bijna-aanrijding met een reiger. Het beest besloot net op tijd naar rechts af te buigen en tikte alleen met de punt van zijn vleugel mijn zijraam aan.
Ja... Ik heb één restauratie project.. Zie mijn golf 1 topic!quote:Op maandag 30 mei 2011 07:55 schreef L0we het volgende:
[..]
3 maar? Hier staat de teller op 7, met daarbij ook nog een eenmalig ooknapproject.
Dat topic had ik gezien inderdaad, dat wordt een hoop werk! Je zou bijna op zoek gaan naar een andere carrosserie, of is deze nog wel de moeite waard?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:19 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ja... Ik heb één restauratie project.. Zie mijn golf 1 topic!
en 2 rijdende auto's!
Wat voor 205je? Wat scheelt eraan? Vriend van me heeft ook een 205je die niet door de APK komt, zou mooi zijn om een donorauto te hebbenquote:Nu zou ik wat dingen gaan doen aan de golf deze week!
Pikt me vriendin hem mee omdat haar 205 het niet meer wou doen...
205 kopen?
Nice! Altijd leuk, zulke koopjesquote:En feest, ik kocht gister 2 golf 1 gti pirelli voor 50 euro
met 1 klein gaatje in de stof.. zelf met gaten zo groot als het gat in de ozonlaag betaal je al 150 tot 200 euro, Nu de achterbank nog..
[ afbeelding ]
Ik was het woord stoelen vergeten!quote:Op maandag 30 mei 2011 10:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Zijn het orginele Golf 1 GTi Pirelli's, beginnen de chassisnummers ook met W64 of W65 ?
In goede staat doen die dingen >¤5000 per stuk..
na ja maybe dat ik nog een donor carrosserie ga kopen...quote:Op maandag 30 mei 2011 10:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat topic had ik gezien inderdaad, dat wordt een hoop werk! Je zou bijna op zoek gaan naar een andere carrosserie, of is deze nog wel de moeite waard?
Succes ermee!
[..]
Wat voor 205je? Wat scheelt eraan? Vriend van me heeft ook een 205je die niet door de APK komt, zou mooi zijn om een donorauto te hebben
[..]
Nice! Altijd leuk, zulke koopjes
Ja dat zijn dure dingen..quote:
He dat is bij Pieperquote:Op maandag 30 mei 2011 10:42 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ja dat zijn dure dingen..
zijn ook geen normale rechte aandrijfassen namelijk
kijk maar!
[ afbeelding ]
Het was een voorbeeld!quote:Op maandag 30 mei 2011 10:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
He dat is bij Pieper.. Mijn vaste sloperij
Ben benieuwd!quote:Op maandag 30 mei 2011 10:35 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ik was het woord stoelen vergeten!
[..]
na ja maybe dat ik nog een donor carrosserie ga kopen...
Ik ga me nu proberen te redden met nieuwe onderdelen.
Prijs?quote:205 uit 1993 300dkm. Kop en keerringen lekken.
Voor de rest is de auto hard, alleen een flauw deuk in de zijkant..
en een stuk knipperlichtje. (en een dode accu)
Auto heeft wel een nieuwe aandrijfas twv 200 euro..
200 pleuro!quote:Op maandag 30 mei 2011 10:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ben benieuwd!. Ik volg het projecttopic iig
.
[..]
Prijs?
Aii dat is jammer!quote:Op maandag 30 mei 2011 15:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Die gok wil hij niet nemen, hij koopt zn onderdelen wel los, succes met de verkoop
Welke regio staat hij? Wellicht heb ik wel belang bij wat losse onderdelen als hij naar de sloop gaat...quote:Op maandag 30 mei 2011 15:34 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Aii dat is jammer!
Als ik volgende week niemand heb gevonden voor dat ding gaat hij naar de sloop..
noord-Holland noord! Daar waar het land stopt...quote:Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke regio staat hij? Wellicht heb ik wel belang bij wat losse onderdelen als hij naar de sloop gaat...
Mm ja kan!quote:Op maandag 30 mei 2011 16:01 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gooi dat ding gewoon in V&A, je weet het nooit.
dankquote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef L0we het volgende:
Oke, dan gaat het hem niet echt worden. Succes ermee!
Leuk dat ie erop zat.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een schuifdak, goed bezig! Bewust voor een Touran gekozen ivm ruimte ofzo? Ik vind het echt geen mooie auto's namelijk
Ghehe jij misschien niet, maar dan stopt er zo'n medeweggebruiker om te helpen en die pakt die van hem en hoppaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:55 schreef Dubish het volgende:
Ja Ja dat weet ik allemaal wel, zoals ik al zei, ik heb gekocht omdat het in het buitenland MOET.
Niet dat ik het ga gebruiken wanneer mijn auto in de fik staat.
Nee, dat sta ik niet toequote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:07 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ghehe jij misschien niet, maar dan stopt er zo'n medeweggebruiker om te helpen en die pakt die van hem en hoppa
Volgende keer pas editen als je foto's hebt hequote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:01 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee, dat sta ik niet toe.
Vandaag komen mijn nieuwe achterlichten weer, WAAR BLIJFT IE NOU....
*EDIT, Hij is er!!!
Hangt af van welke weg je bedoelt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:15 schreef willemwaus het volgende:
Geen zin om een heul nieuw topique te openen maar vanaf wanneer mag er nou 130 gereden worden? Zou toch vanaf vandaag mogen ofzo?
Dacht dat alle 120 wegen naar 130 werden gezet?quote:
Minder denken, meer Google gebruikenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:17 schreef willemwaus het volgende:
[..]
Dacht dat alle 120 wegen naar 130 werden gezet?
Vind alleen maar oude berichten, weinig actueels ..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Minder denken, meer Google gebruiken
Juist, thanks, dat kon ik niet vindenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:22 schreef Piles het volgende:
http://www.rijkswaterstaa(...)ur_vanaf_31_mei.aspx
Is al een tijdje zo op de afsluitdijk en stukken a7...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:15 schreef willemwaus het volgende:
Geen zin om een heul nieuw topique te openen maar vanaf wanneer mag er nou 130 gereden worden? Zou toch vanaf vandaag mogen ofzo?
Bedankt!quote:
Yep:quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:04 schreef Goddelijker het volgende:
Staat goed trouwens die achterlichten, nog een foto van terwijl ze aan staan?
Man, wees blij dat je op die leeftijd zo'n bak kan rijdenquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:31 schreef -tape- het volgende:
P.S ik ben 19 trouwens, houd daar rekening mee ivm de prijs![]()
Zou er geen lelijke aftermarket lampen inhangen, vind deze Audi al heel mooie lampen hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:31 schreef -tape- het volgende:
Ik zit zelf met een idee om 'wat' te gaan doen aan de audi waar ik in rijd. Alhoewel ik de achterlichten al wel heel mooi vind, dacht ik eigenlijk aan xenon/led (?) verlichting voor en achter. Of past dat niet echt bij een 2003 a4? Of nieuwe velgen, maar dan wordt het misschien wel erg duur.![]()
Ik heb het gevoel dat ik er wel wat mee kan gaan doen om hem op te 'pimpen' (Kutwoord) maar weet niet zo goed wat. Iemand een idee/tip? P.S ik ben 19 trouwens, houd daar rekening mee ivm de prijs
![]()
Foto1
Foto2
Ziet er trouwens echt tof uit Dubish, die lichten.![]()
Xenon-set in je orginele koplampunits bouwen kan natuurlijk altijd wel, echter zou ik er geen anderequote:Op donderdag 2 juni 2011 12:31 schreef -tape- het volgende:
Ik zit zelf met een idee om 'wat' te gaan doen aan de audi waar ik in rijd. Alhoewel ik de achterlichten al wel heel mooi vind, dacht ik eigenlijk aan xenon/led (?) verlichting voor en achter. Of past dat niet echt bij een 2003 a4? Of nieuwe velgen, maar dan wordt het misschien wel erg duur.![]()
Ik heb het gevoel dat ik er wel wat mee kan gaan doen om hem op te 'pimpen' (Kutwoord) maar weet niet zo goed wat. Iemand een idee/tip? P.S ik ben 19 trouwens, houd daar rekening mee ivm de prijs
![]()
Foto1
Foto2
Ziet er trouwens echt tof uit Dubish, die lichten.![]()
Filmpje ziet er goed uit Dubish.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:05 schreef Dubish het volgende:
Wow de RS4 velgen staan wel heel strak onder een A4.
Vandaag ook mijn "Dashboard camera" ontvangen, hele mooie beeldkwaliteit!
Ben nu een kort videootje aan het uploaden.![]()
*Edit, video is geupload, kan je in de Camera topic vinden: Klik
Bazige post. Thanks.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Xenon-set in je orginele koplampunits bouwen kan natuurlijk altijd wel, echter zou ik er geen andere
(aftermarket, al dan niet LED) koplampunits in gaan bouwen. Die originele A4 koplampen zijn mooi zat.
-Anders wordt het wel erg onoverzichtelijk-
/edit
Hier even een snelle fotoshop van de dingen welke ik hierboven noemde.
(al zou het er een stuk beter uitzien als al die vogelstront niet overal op de wagen zat.)
Van dit:
[ afbeelding ]
Naar dit:
[ afbeelding ]
Stond van de week een test van autobanden in de Autoweek, de betere banden kosten tussen de 100 en 150 euro.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:31 schreef -tape- het volgende:
[..]
Bazige post. Thanks.![]()
Dat verlagen is wel een goed (goedkoop idee) net als die backlightspray. Die velgen wil ik ook graag veranderen, die van beide posts zijn tof. Alleen wat kost een nieuw setje banden? De auto moet over 10.000km een grote beurt hebben dus kan ik alvast wat gaan sparen voor wat veranderingen. Oh en die bumpers ga ik wel bij laten kleuren denk ik, helemaal zwart is sowieso mooier.![]()
Informatieve reacties, bedankt. Ik zal jullie zeker updaten als er wat gaat veranderen.
Die zou ik er persoonlijk toch wel als de donder af halen. Is niet echt bevorderlijk voor onder andere de remweg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik rijd nog altijd op winterbandenzaten bij de auto.
te groot.. ik zoek nog leuke bandjes voor mijn 13" telephonevelgenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wil iemand hier toevallig nog ongelofelijk stretchen met 16"?
Dan hebk nog bandjes liggen voor weinig haha
denk dat een andere auto MET airco goedkoper isquote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Jongens, hoe haalbaar is het op een airco te willen in mijn micra? Hoe werkt dat met inbouwen (kan het uberhaupt wel?) en wat is daarvan ongeveer het kostenplaatje (ben bereid het zelf te doen, maar dan moet ik wel de onderdelen hebben)
Vind het bloedheet in dat gele ding
Dat gaat zeker over de 1000 euro heen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef monsterd. het volgende:
Jongens, hoe haalbaar is het op een airco te willen in mijn micra? Hoe werkt dat met inbouwen (kan het uberhaupt wel?) en wat is daarvan ongeveer het kostenplaatje (ben bereid het zelf te doen, maar dan moet ik wel de onderdelen hebben)
Vind het bloedheet in dat gele ding
Nouja, ik krijg het geld wat ik sowieso al in de micra heb gestoken niet meer terug dus het plan is nu om hem toch helemaal op te gaan rijden. Dat zou best wat comfortabeler mogen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:47 schreef gateway het volgende:
[..]
denk dat een andere auto MET airco goedkoper is
Wat voor onderdelen heb ik zoal nodig?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat gaat zeker over de 1000 euro heen.
Werkelijk geen idee, maar volgens ben je goedkoper uit door een auto te kopen met auto.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, ik krijg het geld wat ik sowieso al in de micra heb gestoken niet meer terug dus het plan is nu om hem toch helemaal op te gaan rijden. Dat zou best wat comfortabeler mogen.
[..]
Wat voor onderdelen heb ik zoal nodig?
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee, maar volgens ben je goedkoper uit door een auto te kopen met auto.
Purdeys micra is dezelfde micra met aircoquote:Op zondag 5 juni 2011 22:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, welke onderdelen. Zo'n klusje doe je echt niet zomaar even, zeker niet als je auto er totaal niet op is voorbereid. Zijn er wel micra's met airco van jouw model?
Dan zou je op de sloop op zoek moeten naar een micra waar wel airco inzit en al die onderdelen overzetten, als dat al kan.
kabelboom in de auto ook precies dezelfde? stekkertjes overal al waar ze moeten zitten enzo? ik geloof er geen bips vanquote:Op zondag 5 juni 2011 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Purdeys micra is dezelfde micra met airco
Het is verder hetzelfde model, geen idee hoe het met de kabeltjes zit. Denk eigenlijk dat het ongeveer hetzelfde is.. Maargoed, als er geen airco inkan dan is dat jammer want ga de micra niet weg doenquote:Op zondag 5 juni 2011 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kabelboom in de auto ook precies dezelfde? stekkertjes overal al waar ze moeten zitten enzo? ik geloof er geen bips van
Alles kan, zolang je maar betaaltquote:Op zondag 5 juni 2011 22:39 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het is verder hetzelfde model, geen idee hoe het met de kabeltjes zit. Denk eigenlijk dat het ongeveer hetzelfde is.. Maargoed, als er geen airco inkan dan is dat jammer want ga de micra niet weg doen
'ongeveer' is niet genoeg vrees ik. Een airco heeft denk ik wat meer voetjes in de aarde als jij denkt, en je zult sowieso het hele dash moeten uitbouwen om de kachelmeuk om te bouwen, bediening moet erin, pomp moet erin, extra radiateurtje, of een andere radiateur (weenie hoe dat zit bij een Micra) voelers moeten erin, en dan de shit onder de kap (poelies, snaren, koelsysteem) en alles wat ik vergeet aan elektra.. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zeg wel: bezint eer ge begint, want je haalt jezelf nogal wat op de halsquote:Op zondag 5 juni 2011 22:39 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Het is verder hetzelfde model, geen idee hoe het met de kabeltjes zit. Denk eigenlijk dat het ongeveer hetzelfde is.. Maargoed, als er geen airco inkan dan is dat jammer want ga de micra niet weg doen
Hmm, snap ik ook wel. Was alleen benieuwd of het mogelijk is, en zo ja hoe. Ik vraag het binnenkort anders nog wel even bij de garage na.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'ongeveer' is niet genoeg vrees ik. Een airco heeft denk ik wat meer voetjes in de aarde als jij denkt, en je zult sowieso het hele dash moeten uitbouwen om de kachelmeuk om te bouwen, bediening moet erin, pomp moet erin, extra radiateurtje, of een andere radiateur (weenie hoe dat zit bij een Micra) voelers moeten erin, en dan de shit onder de kap (poelies, snaren, koelsysteem) en alles wat ik vergeet aan elektra.. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zeg wel: bezint eer ge begint, want je haalt jezelf nogal wat op de hals
Ik probeer vaak ook wel af te remmen op de motor om de remmen te sparen inderdaad. Ik zou niet weten waarom dat schadelijk zou moeten zijn?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:49 schreef Luchtkoker het volgende:
Afremmen op de motor (d.w.z. terugschakelen op een wat hogere snelheid om af te remmen) is toch niet 'slecht' voor je motor? Behalve dat je uiteraard wat meer toeren maakt, maar goed, dat maak je ook als je wat sneller optrekt.Zolang je niet uitbundige toeren maakt (dus niet in z'n 80 terugschakelen naar 2 oid, zeg max 3.5k toeren op het toppunt bij terugschakelen)
Ik had het er laatst met een vriend over en ik was van mening dat afremmen op de motor wel iets goeds is omdat je remschijven etc bespaart (hoewel ik er meestal te lui voor ben en ik toch wat later begin met remmen) maar hij had het idee dat afremmen op de motor juist slecht voor je motor was. Hij kon het niet baseren op feiten oid, maar puur op iets wat hij een keer ergens gedacht gehoord te hebben oid.
Ben wel benieuwd wat jullie mening hierover is
Omdat je koppeling de wrijving en de 'klap' opvangt. Je bespaart remschijven, maar het kost je koppelings levensduur. De vraag is welke welke outweighed.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik probeer vaak ook wel af te remmen op de motor om de remmen te sparen inderdaad. Ik zou niet weten waarom dat schadelijk zou moeten zijn?
In de regel zijn een paar remschijven toch een stuk goedkoper dan een versnellingsbak-revisie. Maar goed, zolang je het niet constant doet denk ik niet dat het veel kwaad kan, tijdens m'n rijlessen werd uit laten rollen zelfs aangeraden, maar dat had uiteraard weer z'n oorsprong in die 'nieuwe rijden' ongein.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:57 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Omdat je koppeling de wrijving en de 'klap' opvangt. Je bespaart remschijven, maar het kost je koppelings levensduur. De vraag is welke welke outweighed.
Is een eitje idd! Alleen niet wanneer je tijdens het monteren de achterste 2 klauwen verkeerd om monteert (ontluchtingsnippel onder ipv boven)quote:Op maandag 6 juni 2011 21:01 schreef FalleNk810i het volgende:
Zo, mn remmen achter zijn weer in orde en ontlucht, was wel ff een klus maar ik hoop woensdag weer een jaar APK op de polo te hebben![]()
Heb bijna alles zelf gedaan, alleen kwam de garagist vanavond even langs om het te controleren en te helpen met ontluchten omdat ik zeker wou weten of het in orde was! Zijn toch je remmen
Oh, remklauwen zijn inderdaad easy, had t over remtrommels, klote dingen met al die veertjes enzoquote:Op maandag 6 juni 2011 21:05 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Is een eitje idd! Alleen niet wanneer je tijdens het monteren de achterste 2 klauwen verkeerd om monteert (ontluchtingsnippel onder ipv boven)![]()
Dat hebben we je gezegd, het zou verstandig zijn dat nu ook te doen voor het echt misgaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:57 schreef Janeiros het volgende:
En meneer de agent vertelde mij dat als ik de meeste km's maak ik de auto maar op eigen naam moet zetten!Goh..
Ik dus! :pquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nieuwe voorruit
EN WIE ER NU NOG MET Z'N SMERIGE VETPOTEN AAN DE BINNENKANT ERVAN ZIT HAK IK ZE ER AF!
Vieze vingers op ruiten...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nieuwe voorruit
EN WIE ER NU NOG MET Z'N SMERIGE VETPOTEN AAN DE BINNENKANT ERVAN ZIT HAK IK ZE ER AF!![]()
Met die gelikte navigatie zuignap van jequote:
Dat klinkt ook raar om zo te zeggen...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met die gelikte navigatie zuignap van je
Kan Brinky eindelijk eens z'n zinnen waarmakenquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:30 schreef Kriegel het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)-aut-2006-zwart.html
Lolwut. Die prijs.
1. Die prijs klopt niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:30 schreef Kriegel het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)-aut-2006-zwart.html
Lolwut. Die prijs.
Net de tandarts wat dat betreft.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Thanks!
Altijd spanned of ze wat op te merken hebben of niet he
Kennelijk was de prijs echt, want hij is al verkochtquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:29 schreef Marco001 het volgende:
Iemand suggesties voor een mailtje naar Sarah?
Sahra is het niet eens met haar man denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:34 schreef Marco001 het volgende:
Hmm, datum laatste tenaamstelling is 27-5, die advertentie is 8-6 geplaatst....
Ik kan 'm niet vinden bij de Halfords op de website?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:29 schreef Marco001 het volgende:
Vast en zeker meer dan de ¤13 die hij bij de Halfords kost...
akkoord, maar liever zo'n busje in de kofferbak als een volledig reservewiel..(blijft er zo weinig ruimte over in de toch al kleine kofferbakruimte..)quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Werkt alleen niet zo goed met een klapband he?
Weet ik, maar het probleem is dat mijn vaders' auto niet voorzien is van een thuisbrenger of reservewiel. En vanochtend hebben we de reparatieset moeten gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Werkt alleen niet zo goed met een klapband he?
Zit wel een bak, (sterker nog, daar lag vroeger zelfs een volwaardig reservewiel) maar daar zit wat anders in..quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Marco, als er geen bak in de vloer zit, snap ik dat ook wel hehe
@Goddelijker; dan ist logisch dat je een nieuwe wilt
Is dat niet van dat spul wat tijdelijk is? Dat je alsnog de band moet vervangen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Weet ik, maar het probleem is dat mijn vaders' auto niet voorzien is van een thuisbrenger of reservewiel. En vanochtend hebben we de reparatieset moeten gebruiken.
Er zit inmiddels al een nieuwe band om.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is dat niet van dat spul wat tijdelijk is? Dat je alsnog de band moet vervangen?
Gezien het uiterlijk van de auto, denk niet dat een verzekering ooit gaat geloven dat jij niet degene bent die de meeste km's maakt. Had je Volvo 740 station moeten kiezen, maar ja, eigen schuld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:57 schreef Janeiros het volgende:
Gister aangehoudenWas vergeten m'n verstralers uit te doen nadat ik ze popiejopie had geshowed in een donkere parkeergarage. Zag in eerste instantie niet het STOP POLITIE bordje haha.
En meneer de agent vertelde mij dat als ik de meeste km's maak ik de auto maar op eigen naam moet zetten!Goh..
Maar er gelukkig met een waarschuwing vanaf gekomen. Gewoon vergeten ze uit te doen
Ik snap het ook niet hoor. Wel de grote, stoere jongen willen uithangen en tof willen doen met een auto, maar niet de vaste lasten willen of kunnen dragen. Neem dan, als je het niet kan of wil betalen, geen auto.quote:Op donderdag 9 juni 2011 02:21 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Gezien het uiterlijk van de auto, denk niet dat een verzekering ooit gaat geloven dat jij niet degene bent die de meeste km's maakt. Had je Volvo 740 station moeten kiezen, maar ja, eigen schuld.
Als de schade van de tegenpartij meevalt, en je maar een paar duizend euro aan blikschade hoeft te dokken, kan je blij zijn. Maar als er lichamelijk letsel is, wordt het minder vrolijk. Bovenal, zodra je, voor welk pietluttig bedrag dan ook de verzekering inschakelt en ze komen erachter, dan kom je op de zwarte lijst en kan je je nergens meer en voor (vrijwel) niks meer verzekeren. Oh nee, excuus je kan je nog verzekeren bij een hoopje malafide bedrijfjes voor recordprijzen. Heeft niet mijn voorkeur.
Dacht je dat als verzekeringsmaatschappijen via lakkleuren en soort krassen kunnen onderzoeken of de schade wel precies overeenkomt met het gerapporteerde, men niet uit zou vinden dat jij de hoofdbestuurder bent?
Aangezien je deze auto voor langere tijd blijft rijden, loont het altijd om boel op eigen naam te hebben. Over een jaar betaal je al flink minder. Bijna iedere eerste autobezitter heeft er aan moeten geloven...
1 2 3 | The car is in good condition, NEVER been in accidents, no technical problems, no hidden defects. The car is still registered in Netherlands (dutch car, dutch registration) . I have worked in Netherlands for the last year and I've purchased the car there. My company wanted me back home, so currently I'm in Liverpool , England. I've brought the car home with me and it's now located in Liverpool, England. The car is already deposited at 24 Expert Spedition Ltd. (http://www.24espedition.com, United Kingdom transport company). I've already paid this company to take care about the transaction. The company can deliver the car directly to your address. I WILL PAY THE TRANSPORT TAXES. You will have 5 to 10 days for inspection so you can make sure the car is in perfect condition. If you are still interested to buy it let me know. |
Dat dus. Want doordat zulke gasten premie ontduiken, betaalt de normale persoon extra. Pure fraude, opflikkeren dus.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:17 schreef Opa_vertelt het volgende:
..en terecht natuurlijk, het is en blijft gewoon fraude. Mag imho veel harder aangepakt worden.
Ik kreeg zelfs een flinke stapel pallets in de AXquote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Fijn, zo'n grote kofferbak waar niet eens een miezige ikea tv-meubel in past
Het lag ook meer aan de verpakkingkunsten van de Zweden dan aan de auto. De doos stak nog een halve meter verder uit dan de meubel normaal gesproken in elkaar zit.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kreeg zelfs een flinke stapel pallets in de AX
Ze slijten onder je auto weg en je wegligging is minder goed dan bij zomerbanden.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Trouwens vraagje he, ik rijd nu op winterbanden. Gewoon omdat ze bij aankoop op de auto zaten, verder geen zomerbanden erbij gekregen en was ook niet echt van plan om die te kopen.
Kan het kwaad?
Banden slijten snel en het is funest voor je remweg/weglegging.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Trouwens vraagje he, ik rijd nu op winterbanden. Gewoon omdat ze bij aankoop op de auto zaten, verder geen zomerbanden erbij gekregen en was ook niet echt van plan om die te kopen.
Kan het kwaad?
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Banden slijten snel en het is funest voor je remweg/weglegging.
Zag een mooie oplossing laatst bij de Peugeot dealer! TomTom's links weggewerkt in een houder, geen kabeltjes te zien!quote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag een TomTom-Air-Vent-Holder besteld, geen zuignap meer op m'n voorruit
Van de ANWB:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.htmlquote:Met winterbanden de zomer door, kan dat?
We hebben het nu gehad over zomerbanden in de winter maar hoe zit het eigenlijk met winterbanden in de zomer. Als we ons weer even concentreren op remwegen want dat is toch het meest sprekend, dan kan een moderne auto op droog wegdek met zomerbanden binnen 12 meter stilstaan. Met winterbanden is remmen op droog altijd wat lastiger want het voor sneeuw ontworpen profiel is hier in het nadeel. Bij een buitentemperatuur van 15 graden zou de auto met winterbanden zo’n 14 à 15 meter nodig hebben. Bij hoge temperaturen nemen de prestaties van winterbanden snel af. Bij een buitentemperatuur van zo’n 35 graden constateerden wij een gemiddelde afname van de remprestaties van winterbanden van zo’n 30%. De auto zou dan dus zo’n 19 meter nodig hebben om tot stilstand te komen. All seasonbanden doen het beter dan winterbanden maar ook hier moet rekening gehouden worden met een merkbare afname van de prestaties bij hoge temperaturen, wij noteerden gemiddeld zo’n 25%. Ook de wegligging neemt merkbaar af, zowel bij all seasonbanden als bij winterbanden maar hier zijn de verschillen kleiner. Toch is er met winterbanden veilig te rijden in de zomer want we hebben het dan over veel minder kritieke rijomstandigheden die goed zijn te compenseren door het aanpassen van snelheid en volgafstand. Met winterbanden de zomer door kan dus wel maar ideaal is het niet. Bovendien zal de band aanmerkelijk sneller slijten dan in de winter door de hogere temperaturen.
Ik denk dat het toch wel een aardig percentage is, net zoals het in de winter ook verschillend is (als geen sneeuw/ijs op de weg is).quote:Op maandag 13 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?
Maar wij gebruiken hem in 2 auto's, dus dan is een losse makkelijker.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zag een mooie oplossing laatst bij de Peugeot dealer! TomTom's links weggewerkt in een houder, geen kabeltjes te zien!
Duidelijkquote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Van de ANWB:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.html
Je kon hem ook loshalen, maar de prijs was wel idioot. Men kan zoiets thuis ook wel monterenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
Maar wij gebruiken hem in 2 auto's, dus dan is een losse makkelijker.
Handige dingen zijn dat. Heb er ook een voor m'n mobiel. Alleen een kort kabeltje dat van de air vent naar het dashboardkastje loopt is zichtbaar. En met de airco aan wordt het apparaat ook nog gekoeld als'ie hard moet werkenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag een TomTom-Air-Vent-Holder besteld, geen zuignap meer op m'n voorruit
Voor 3 euro valt het altijd te proberen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef Marco001 het volgende:
Wil denk ik niet bij mijn auto: 4,3" gpssysteem + ronde, diepliggende ventilatieroosters gaan niet goed samen(veel geurdingetjes passen zelfs niet eens..) Anders had ik ook wel zoiets, en een dashboardmount is er niet voor mijn systeem...
Mwah, als er al geen eens een airwick luchtverfrissertje in past...quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Voor 3 euro valt het altijd te proberen.
Deze hoef je maar op 1 hoogte vast te klikken aan de roosters, de onderkant rust gewoon tegen je dashboard of tegen het stuk rooster er onder als je een groot rooster hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, als er al geen eens een airwick luchtverfrissertje in past...
Een Micra?quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:29 schreef FalleNk810i het volgende:
Purdey? Monsterd?
[ afbeelding ]
Vind m wel vet
De mijne is blauw, zonder goudkleurige velgenquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:29 schreef FalleNk810i het volgende:
Purdey? Monsterd?
[ afbeelding ]
Vind m wel vet
Detailsquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
De mijne is blauw, zonder goudkleurige velgen
My Lord, hoe kunnen ze zo'n duf karretje als een Micra nu zo optuigen
Koop een setje velgen + banden via MP en je bent klaar. Kost je wat geld, maar je slaat jezelf voor je kop als je om 300 euro te besparen een keer je remweg niet haalt, met tot gevolg dat je een kind op je kap hebt of je auto kort rijdt op een ander. Dan is de schade een stuk groter...quote:Op maandag 13 juni 2011 15:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Duidelijkwinterbanden it is. Geen zin om nu geld er aan uit te geven en bovendien lijken deze banden echt nieuw te zijn.
precies, je hoeft nu in principe niet meer dan zo'n 200,- kwijt te zijn..quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Koop een setje velgen + banden via MP en je bent klaar. Kost je wat geld, maar je slaat jezelf voor je kop als je om 300 euro te besparen een keer je remweg niet haalt, met tot gevolg dat je een kind op je kap hebt of je auto kort rijdt op een ander. Dan is de schade een stuk groter...
Bovendien slijten je winterbanden dan niet en kun je die er gewoon in de winter weer onder leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |