Banden slijten snel en het is funest voor je remweg/weglegging.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Trouwens vraagje he, ik rijd nu op winterbanden. Gewoon omdat ze bij aankoop op de auto zaten, verder geen zomerbanden erbij gekregen en was ook niet echt van plan om die te kopen.
Kan het kwaad?
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Banden slijten snel en het is funest voor je remweg/weglegging.
Zag een mooie oplossing laatst bij de Peugeot dealer! TomTom's links weggewerkt in een houder, geen kabeltjes te zien!quote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag een TomTom-Air-Vent-Holder besteld, geen zuignap meer op m'n voorruit
Van de ANWB:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.htmlquote:Met winterbanden de zomer door, kan dat?
We hebben het nu gehad over zomerbanden in de winter maar hoe zit het eigenlijk met winterbanden in de zomer. Als we ons weer even concentreren op remwegen want dat is toch het meest sprekend, dan kan een moderne auto op droog wegdek met zomerbanden binnen 12 meter stilstaan. Met winterbanden is remmen op droog altijd wat lastiger want het voor sneeuw ontworpen profiel is hier in het nadeel. Bij een buitentemperatuur van 15 graden zou de auto met winterbanden zo’n 14 à 15 meter nodig hebben. Bij hoge temperaturen nemen de prestaties van winterbanden snel af. Bij een buitentemperatuur van zo’n 35 graden constateerden wij een gemiddelde afname van de remprestaties van winterbanden van zo’n 30%. De auto zou dan dus zo’n 19 meter nodig hebben om tot stilstand te komen. All seasonbanden doen het beter dan winterbanden maar ook hier moet rekening gehouden worden met een merkbare afname van de prestaties bij hoge temperaturen, wij noteerden gemiddeld zo’n 25%. Ook de wegligging neemt merkbaar af, zowel bij all seasonbanden als bij winterbanden maar hier zijn de verschillen kleiner. Toch is er met winterbanden veilig te rijden in de zomer want we hebben het dan over veel minder kritieke rijomstandigheden die goed zijn te compenseren door het aanpassen van snelheid en volgafstand. Met winterbanden de zomer door kan dus wel maar ideaal is het niet. Bovendien zal de band aanmerkelijk sneller slijten dan in de winter door de hogere temperaturen.
Ik denk dat het toch wel een aardig percentage is, net zoals het in de winter ook verschillend is (als geen sneeuw/ijs op de weg is).quote:Op maandag 13 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Is het merkbaar dan? De auto rijdt nu al geweldig/comfortabel (vergeleken met de vorige die wat speelser was). Slijtage maakt me niets uit. In hoeverre zal de remweg verschillen?
Maar wij gebruiken hem in 2 auto's, dus dan is een losse makkelijker.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zag een mooie oplossing laatst bij de Peugeot dealer! TomTom's links weggewerkt in een houder, geen kabeltjes te zien!
Duidelijkquote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Van de ANWB:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.html
Je kon hem ook loshalen, maar de prijs was wel idioot. Men kan zoiets thuis ook wel monterenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Goddelijker het volgende:
Maar wij gebruiken hem in 2 auto's, dus dan is een losse makkelijker.
Handige dingen zijn dat. Heb er ook een voor m'n mobiel. Alleen een kort kabeltje dat van de air vent naar het dashboardkastje loopt is zichtbaar. En met de airco aan wordt het apparaat ook nog gekoeld als'ie hard moet werkenquote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag een TomTom-Air-Vent-Holder besteld, geen zuignap meer op m'n voorruit
Voor 3 euro valt het altijd te proberen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:12 schreef Marco001 het volgende:
Wil denk ik niet bij mijn auto: 4,3" gpssysteem + ronde, diepliggende ventilatieroosters gaan niet goed samen(veel geurdingetjes passen zelfs niet eens..) Anders had ik ook wel zoiets, en een dashboardmount is er niet voor mijn systeem...
Mwah, als er al geen eens een airwick luchtverfrissertje in past...quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:14 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Voor 3 euro valt het altijd te proberen.
Deze hoef je maar op 1 hoogte vast te klikken aan de roosters, de onderkant rust gewoon tegen je dashboard of tegen het stuk rooster er onder als je een groot rooster hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, als er al geen eens een airwick luchtverfrissertje in past...
Een Micra?quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:29 schreef FalleNk810i het volgende:
Purdey? Monsterd?
[ afbeelding ]
Vind m wel vet
De mijne is blauw, zonder goudkleurige velgenquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:29 schreef FalleNk810i het volgende:
Purdey? Monsterd?
[ afbeelding ]
Vind m wel vet
Detailsquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
De mijne is blauw, zonder goudkleurige velgen
My Lord, hoe kunnen ze zo'n duf karretje als een Micra nu zo optuigen
Koop een setje velgen + banden via MP en je bent klaar. Kost je wat geld, maar je slaat jezelf voor je kop als je om 300 euro te besparen een keer je remweg niet haalt, met tot gevolg dat je een kind op je kap hebt of je auto kort rijdt op een ander. Dan is de schade een stuk groter...quote:Op maandag 13 juni 2011 15:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Duidelijkwinterbanden it is. Geen zin om nu geld er aan uit te geven en bovendien lijken deze banden echt nieuw te zijn.
precies, je hoeft nu in principe niet meer dan zo'n 200,- kwijt te zijn..quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Koop een setje velgen + banden via MP en je bent klaar. Kost je wat geld, maar je slaat jezelf voor je kop als je om 300 euro te besparen een keer je remweg niet haalt, met tot gevolg dat je een kind op je kap hebt of je auto kort rijdt op een ander. Dan is de schade een stuk groter...
Bovendien slijten je winterbanden dan niet en kun je die er gewoon in de winter weer onder leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |