abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98639546
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Je doet je sig weinig eer aan.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_98639669
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen zo dweept met de uitgezakte oranjerode bankjes. Ik vind de gereviseerde blauwe zetels een stuk fijner zitten.

Gelukkig weet ik een plek waar ik te allen tijde kan genieten van een oranjerood uitgezakt bankje.

Daarbij zat de ICK het fijnst. Alhoewel, de DDM-1 1e naar 2e klas omgebouwde stoelen zitten ook grandioos.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_98644470
ik heb een oranje koploperbankje in mijn tuin staan! Het zit geweldig!
pi_98668870
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:54 schreef Watertornado het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen zo dweept met de uitgezakte oranjerode bankjes. Ik vind de gereviseerde blauwe zetels een stuk fijner zitten.
Vandaag weer veel in ICMm gereisd (blauwe bankjes).

Nou, ik weet meteen weer waarom ik de oranje banken zo mis. De laatste reismogelijkheid van de randstad naar Leeuwarden genomen. (Aankomst 02.03u). Waar ik normaal op de oranje heerlijk weg kan zakken en oprecht lekker kan `liggen´ wegdoezelen, is dat op de blauwe bankjes niet te doen.

Ik ga de Koploper met oranje banken oprecht missen. ;(
pi_98668894
^^ klopt! Je kon op die oranje banken echt véél beter in slaap sukkelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98669683
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:09 schreef benb2 het volgende:
ik heb een oranje koploperbankje in mijn tuin staan! Het zit geweldig!
pics of je liegt
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:31:12 #107
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_98714768
Prachtige treinen! Nooit heb ik in eentje gezeten met oranje banken (reis niet vaak met de trein), wel met het vernieuwde interieur, maar gelukkig rijdt hetzelfde model nog wel rond, want het zijn de mooiste treinen die ons spoornetwerk kent. Lang leve de 747 trein! *O*
pi_98742914
Vind die treinen met dat gele stoffen interieur ook zeer chill.... haat aan sprinters en dubbeldekkers.
pi_98830926
Die dubbeldekkers met het groene(en soms knalrode) interieur :r Wat een schijtdingen zijn dat.

Doe mij maar een koploper, maakt me niet uit welke.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:32 #110
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_98863930
Good old days,

Lekker weggezakt in de riante oranje stoelen met een ruime asbak ernaast die niet zo snel vol raakte. De RailTender kwam af en toe langs om daar een blikje Hertog Jan te halen. En zo was een lange reis Enschede-Amsterdam, Rotterdam of Den Haag geen seconde te lang. Van het OV heb ik al meer dan 10 jaar afscheid genomen, maar de herinneringen specifiek aan deze trein (en de Plan U) blijven, mede omdat ik hier heel wat uurtjes in doorgebracht heb.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_98921999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 03:09 schreef Isabeau het volgende:
Neeeee! Ik miste ze al en nu vertel je me dat ik nooit meer in een oranje met bruine coupé kan reizen? :o Maar.... -O-
Die oranje banken zaten (lagen :Z ) véél beter dan die stoffen :{
idd Brings back memorys!
Ik heb daar 10 maanden mee gereisd van Den Haag naar Assen, zat daar in militaire dienst.
Vaak genoeg in Groningen :') wakker geworden (laatste trein op zondag)
Bankies lagen idd heerlijk! :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:55:51 #112
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_98934188
De mooiste treinen zijn al minstens 15 jaar weg uit de dienstregeling. En dan heb ik het uiteraard over de DE-1. Heerlijk, zo'n rood monstertje met een gele snor en een grommende motor.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 2 juli 2011 @ 03:44:46 #113
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_98940098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
De mooiste treinen zijn al minstens 15 jaar weg uit de dienstregeling. En dan heb ik het uiteraard over de DE-1. Heerlijk, zo'n rood monstertje met een gele snor en een grommende motor.
Maak er ruim 25 jaar van. Die treinen zijn voor mij prille jeugdherinnerringen .
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_98940140
Ze rijden nog steeds die koplopers.
Met vernieuwde stoelen en airco, alles.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 04:02:41 #115
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_98940223
Mooie treinen inderdaad, die locomotief met die hoge 'cockpit' vind ik er altijd vrij imposant uitzien :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:26:39 #116
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_98941922
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 03:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maak er ruim 25 jaar van. Die treinen zijn voor mij prille jeugdherinnerringen .
Ja, klopt. Ik vergeet steeds hoe oud ik ben.

quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 03:50 schreef Stokstaart het volgende:
Ze rijden nog steeds die koplopers.
Met vernieuwde stoelen en airco, alles.
Airco is het grootste verlies in die treinen. Gewoon raampjes die je kan opendraaien of schuiven. Je zal maar in een trein zitten met een elektrische storing; dat wordt een bakoven.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_98942008
Ooit gehad in dat treintje tussen Heerlen en Aken in. Er was blijkbaar iets mis met de airco, want er zat letterlijk bijna geen lucht in die trein. Helaas was het nog zomer ook. Ik voelde me op z'n zachtst gezegd niet bepaald lekker toen ik eenmaal in Aken was. :{
pi_98942102
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef ACT-F het volgende:
Good old days,

Lekker weggezakt in de riante oranje stoelen met een ruime asbak ernaast die niet zo snel vol raakte. De RailTender kwam af en toe langs om daar een blikje Hertog Jan te halen. En zo was een lange reis Enschede-Amsterdam, Rotterdam of Den Haag geen seconde te lang. Van het OV heb ik al meer dan 10 jaar afscheid genomen, maar de herinneringen specifiek aan deze trein (en de Plan U) blijven, mede omdat ik hier heel wat uurtjes in doorgebracht heb.

[ afbeelding ]
Roken, oranje stoelen en railtenders _O_ Toch een paar jaar van kunnen genieten!
pi_98949767
Ik zag gisteren nog gewoon een oud koplopertreinstel met rode banken rijden tussen Utrecht en Amersfoort...
pi_98952594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:16 schreef Timvw het volgende:
Ik zag gisteren nog gewoon een oud koplopertreinstel met rode banken rijden tussen Utrecht en Amersfoort...
Nou ja `een´. Er rijdt er nu welgeteld nog eentje rond. De 4240 (Olympische Koploper). Deze gaat 8 juli, met een week vertraging, in revisie.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:02:11 #121
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98953151
Huhhhhhh. Ik vind deze treinen het beste en meest comfortabele interieur hebben. Jammer genoeg rijden ze nooit op mijn traject, alleen als ik naar Rotterdam ging via Utrecht. Vond het eigenlijk nogal tof als ik in zo'n soort trein kon zitten. Big city feel.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:06:45 #122
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98953326
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:34 schreef Socios het volgende:
Afgelopen nacht alleen wat foto's gemaakt, maar een tijdje terug heb ik ook een keer het interieur gefilmd:

Zijn dit stoffen of lederen banken? Nou ben ik een beetje in de war. Ik vond deze (met bruin/oranje achtig leer) treinen altijd het modernst ogen van alle intercities. Sommigen hadden ook een TV enzo. Ik neem aan dat dan de gerenoveerde zijn. Gaan díe weg?

Ik zie de treinen die ik omschrijf dus elke dag op Utrecht CS vertrekken naar oa. Den Haag en Rotterdam.
When all else fails, you always have delusion.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 17:07:44 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98953363
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 02:58 schreef Isabeau het volgende:
^^ klopt! Je kon op die oranje banken echt véél beter in slaap sukkelen.
Inderdaad :) ! Prima stoelen! En ze reden vaak van Utrecht naar Groningen _O_ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_98953456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:06 schreef Mirel het volgende:
Zijn dit stoffen of lederen banken? Nou ben ik een beetje in de war. Ik vond deze (met bruin/oranje achtig leer) treinen altijd het modernst ogen van alle intercities. Sommigen hadden ook een TV enzo. Ik neem aan dat dan de gerenoveerde zijn. Gaan díe weg?
De banken te zien in het filmpje zijn oranje lederen banken. Dit is het originele interieur. Het topic gaat dan ook over het afscheid van deze trein (ICM).

Al deze treinstellen zijn inmiddels (op één na nog) omgebouwd naar ICMm (blauwe stoffen banken en tv-schermen). Dit gereviseerde materieel zal nog geruimte tijd verder rijden, maar is lang niet zo mooi en comfortabel als de `originele versie´.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:19:00 #125
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_98953772
Socios, laten we de prachtige doorloopkop niet vergeten die er ook al geruime tijd uit weg gesloopt is. ;(
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_98953807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
Socios, laten we de prachtige doorloopkop niet vergeten die er ook al geruime tijd uit weg gesloopt is. ;(
Goed aangekaart inderdaad...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:22:07 #127
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_98953915
Ik zat dus laatst in een koploper met oranje stoelen maar die oogde qua interieur moderner aan dan die nieuwe sprinters. :') Had ook een TVtje enzo. Of ik zat denk ik toevallig in een ICMm die nog niet volledig gerenoveerd was.

Anyway, blauw is lelijk voor een stoelenkleur en die bruinoranje stoelen zaten idd erg lekker. Wat komt er na de ICMm? Eerst die sprinters die kut zitten (behalve vooraan waar je in de reisrichting kan zitten, het eerste stel na die verhoogde stoelen waar ook de brandblusser zit) en nu dit :') WTF NS.
When all else fails, you always have delusion.
pi_98968546
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Nou ja `een´. Er rijdt er nu welgeteld nog eentje rond. De 4240 (Olympische Koploper). Deze gaat 8 juli, met een week vertraging, in revisie.
Het was inderdaad die variant ja.
pi_98969009
Prachtige trein ook zeker door mijn herinneringen aan deze trein. Van Almere naar Venlo was altijd zon 3 uur, dan op Amsterdam Centraal overstappen op de intercity vanuit Haarlem (?) naar Maastricht of Heerlen geloof ik. Altijd mooie reizen waren dat en zeker als kind een hele belevenis. De intercity was toen nog echt speciaal omdat ik deze alleen op zojuist genoemd traject mocht ervaren Mijn vader die dan altijd naar het rokersgedeelte moest :P.

Wel jammer was dat de trein vaak zo vol zat dat je een heel stuk moest staan.

Heb dit gevoel ook wel met de oude stoptrein die gaat verdwijnen. Geloof dat ie Plan-V heet? Vandaag van Velp naar Dieren mogen genieten van het meesterlijke geluid van deze trein zowel bij het optrekken als het vaak remmen met piepende remmen ^O^ en als de ramen openstaan kan je elkaar nauwelijks verstaan. :P. Ook het ontbreken van het vervelende Sprinteromroepbandje is een waar genot.
pi_98969238
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is ingevoerd/ gewijzigd bij de start van de revisie van de 4200-bakken.
Dan moeten ze de 40xx bakken nog een keer doen en die idiote prullenbak weer weghalen. Die ondingen zitten gewoon in de weg. En als ik mijn kniereflexen wil testen, zoek ik wel een arts op.
pi_99034661
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:


Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.

Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:46:35 #132
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_99070766
ik mis de hondekop :+

Was eens een keer met een vriend die ook gek op treinen is, bij zo'n dag met treinen van vroeger. Blokkendoos, blauwe engel, hondenkop... :) was een leuk dagje :) Jammer dat die koploper er ook uitgaat :{ Toch een stukkie jeugdsentiment :)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:43:17 #133
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99076217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef najazeg het volgende:
ik mis de hondekop :+

Was eens een keer met een vriend die ook gek op treinen is, bij zo'n dag met treinen van vroeger. Blokkendoos, blauwe engel, hondenkop... :) was een leuk dagje :) Jammer dat die koploper er ook uitgaat :{ Toch een stukkie jeugdsentiment :)
Ik mis die dingen ook hoor, zelfs de Beneluxversie mis ik.
Zat er vaak in als ik naar familie ging in Zeeland.
Die waren vaak gekoppeld aan de intercity naar Middelburg en bij Roosendaal koppelde die af.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_99080418
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 03:47 schreef Langdon het volgende:

[..]

Ik zou je doen op een harde blauwe NS stoel.
:D
pi_99080633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
Socios, laten we de prachtige doorloopkop niet vergeten die er ook al geruime tijd uit weg gesloopt is. ;(
Was het niet de bedoeling die in ere te herstellen (wel enkel tussen stellen met gemeenschappelijk begin- en eindbestemming, dus de treinstellen van IC Den Haag-Groningen onderling en die van de IC Rotterdam-Leeuwarden idem, bijvoorbeeld)?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:19:36 #136
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99102130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Was het niet de bedoeling die in ere te herstellen (wel enkel tussen stellen met gemeenschappelijk begin- en eindbestemming, dus de treinstellen van IC Den Haag-Groningen onderling en die van de IC Rotterdam-Leeuwarden idem, bijvoorbeeld)?
Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.


Voor de verbouwing.


Na de verbouwing
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_99102191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:19 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.

[ afbeelding ]
Voor de verbouwing.

[ afbeelding ]
Na de verbouwing
Dat wist ik, van die plaat, maar dat men dat hier en daar dus terug wilde draaien.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:14:36 #138
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99112488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat wist ik, van die plaat, maar dat men dat hier en daar dus terug wilde draaien.
Daar heb ik niks over gehoord, en het lijkt me ook een beetje vreemd dat ze eerst die dingen verbouwen en daarna weer een aantal terugbouwen.
Kost toch behoorlijk wat geld.
En dan lijkt me het makkelijker om een stam ICR rijtuigen met een 1700 lok in te zetten en aan de andere kant een stuurstand.

Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:26:26 #139
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_99112965
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:


Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.

Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
Die treinen zijn gereviseerd om er 10% meer zitplaatsen in te kunnen zetten, ten koste van beenruimte en toiletten. Oh, en ze zijn makkelijker (goedkoper) schoon te houden blijkbaar. Dat soort overwegingen was destijds geen sprake van.
pi_99166768
Morgen (een week later dan oorspronkelijk gepland) verdwijnt het laatste Koplopertreinstel (ICM 4240) van het spoor om gereviseerd te worden.

Ik had mijn officiële afscheidsritje al gemaakt, maar ik kon het (uiteraard) niet laten om vandaag een allerlaatste reisje te maken met treinstel in kwestie nadat ik vanochtend zag dat de omloopplanning van deze trein `gunstig´ voor mij was.


Hier nog blij (op één van mijn favoriete plekken in de trein!) tijdens mijn laatste definitieve afscheidreis van dit materieel aan het eind van afgelopen middag van Enschede naar Deventer.


ICM 4240 vertrekt als trein IC 1760 uit Deventer om 17.15u.

Nu dan toch echt mijn allerallerlaatste blik op een Koploper als deze langs `de tuintjes´ en via de bocht verderop Deventer verlaat.

Wie nog op `het oranje´ wil reizen, moet vanavond nog op pad. IC 1682 is de laatste trein.

Vertrek Enschede 21.57u, aankomst Schiphol Airport 00.08u.

Hierna zal het nooit meer mogelijk zijn om in een Koploper op deze oranje banken te reizen. :{ ;( :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 07-07-2011 22:55:42 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 juli 2011 @ 22:46:51 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_99175301
die banken O+ ;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:42:08 #142
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_99178513
http://www.mp-produktie.nl/railn/pic1370.html

Op het eerste gezicht lijken de 2e klasse stoelen kwa vorm nog op de oude. De beenruimte lijkt echter kleiner te zijn, en is het vast ook. 2250 extra zitplaatsen staat er.

When all else fails, you always have delusion.
pi_99178620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:19 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.

[ afbeelding ]
Voor de verbouwing.

[ afbeelding ]
Na de verbouwing
Heeft iemand een foto of filmpje van zo'n open Koploper? :@
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:25:11 #144
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_99186765
Hier worden 2 koplopers gekoppeld.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_99196383
Dat interieur staat voor mij echt symbool voor de vele uitstapjes "in den lande" eind jaren '90 en begin deze eeuw; Autorai, megafestatie, races op Zandvoort, dancefeesten enz. Weer een stukje jeugdsentiment dat de tand des tijds niet doorstaat, ik word oud... ;(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_99196987
Herkenbaar. Ik ben de eerste driekwart van de jaren 00 nogal uithuizig geweest, maakte elke maand minimaal één keer (vaker kwam ook regelmatig voor) een dagtrip van 's ochtends heel vroeg tot 's avonds heel laat, en heb zo'n beetje alle uithoeken van het land doorkruisd met van die dagkaarten en Zomertoer-kaarten (die laatste waren toen nog een stuk uitgebreider dan tegenwoordig). Ik kan die trein echt dromen. :{
pi_99305204
Man, man, man... Ik zou niet weten welke trein het was, maar die stoelen zaten echt lekker.
Ik wachte op station zwolle op de trein. Ik weet niet meer welke kleur de trein was, maar die stoelen waren paars en van donzige stof gemaakt. Er was ook airco wat al helemaal luxe was.

Was s'avonds dan ook wakker geworden in de trein :D
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_99310897
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:43 schreef Zenato het volgende:
Man, man, man... Ik zou niet weten welke trein het was, maar die stoelen zaten echt lekker.
Ik wachte op station zwolle op de trein. Ik weet niet meer welke kleur de trein was, maar die stoelen waren paars en van donzige stof gemaakt. Er was ook airco wat al helemaal luxe was.

Was s'avonds dan ook wakker geworden in de trein :D


Die? Dan is dat niet waar dit topic over gaat! :D
Beter onethisch dan oneetbaar
  maandag 11 juli 2011 @ 11:39:19 #149
11766 eymey
koning één-oog
pi_99313919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Baggertreinen!? Prachtig juist dat Mat '64 op dat traject. Hèt boegbeeld van de Nederlandse stoptrein. Sterker nog, Zwolle - Emmen is het traject waar deze treinen het langst zullen blijven rijden en wel tot eind 2012. Tegen die tijd kunnen we dus wéér afscheid nemen van een prachtige trein.
Hmm, niet mee eens. Op zich rijden ze qua 'wegligging' wel prettig, maar verder vind ik het maar oude en krakerige troep. Het interieur geeft me geen behagelijk gevoel door het kille licht (je ziet de tl-balken veelal duidelijk zitten) en omdat het er gewoon vervallen uit ziet.

Qua koploper ben ik het wel met je eens: Jammer dat het oude interieur verdwijnt. De vormgeving van de ramen, de bagagerekken en de oranje banken, vond het altijd prettig reizen.

Aan de andere kant vind ik ook het nieuwe design wel weer wat hebben, iig qua reiscomfort. Minder snel een zweterige kont en overal airco. En de wifi werkt over het algemeen ook best goed, op een incidentele gecrashte treinserver na :P. En van buiten heb je gelukkig nog steeds de kenmerkende kop :P.
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
  maandag 11 juli 2011 @ 11:52:37 #150
11766 eymey
koning één-oog
pi_99314357
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:42 schreef female81 het volgende:
Je kunt in die Sprinters van tegenwoordig niet eens naar het toilet. :{

Je zult maar een zwakke blaas hebben, niet kunnen autorijden, en op jouw treintraject steeds met Sprinters geconfronteerd worden. Dan ben je mooi de klos (én om de haverklap 50 cent kwijt aan een of ander stationstoilet).

En verder is je privacy helemaal nul, door de nogal 'transparante' manier waarop die treinen zijn ingericht. Natuurlijk heb je in geen enkele trein echt privacy, maar in de Sprinter is er écht geen enkele manier om een beetje weg te kruipen als je even geen zin hebt in mensen (achter een hoge rugleuning of - op hele rustige uren - op het balkon). Dat was bij de Mat '64 toch een stuk beter. :{

Die Sprinter kan in ieder geval de strijd aan met die hele oude treinen met lange rijen kleine coupétjes met zes blauwe stoelen erin (die recentelijk van het spoor gehaald zijn), als het gaat om de ergste trein ooit. Maar ik vermoed dat ze die Sprinters bewust zo hebben ingericht, om veiligheids-redenen.

---------------------

Over de treinen met oranje banken: Jammer dat ze weg zijn, de banken zaten lekker en er hing een aangename sfeer door die ouderwetse inrichting, met die bruinige kleurtjes. Maar de moderne variant, met beige/gele of blauwe stoelen, vind ik ook heel plezierig om in te zitten. Ik hoop altijd dat er zoëen komt, en niet zo'n dubbeldekker, al is die ook nog wel te doen.
Dat je niet naar het toilet kan is inderdaad een grote faal :(.

Wat betreft die 'privacy' ben ik het minder met je eens: Geef mij maar een indeling waarin je alles kan zien. Na div. 'zaken' in Opsporing Verzocht over overvallen in treinen (gek genoeg veelal op het traject Zwolle-Amersfoort) kies ik er toch altijd voor om in een coupe met andere mensen te gaan zitten en niet in m'n eentje op een tussenbalkon of een lege coupe.

Overigens klopt je 'gok': Juist vanwege die sociale veiligheid wordt er nu naar gestreefd om treinen zo transparant mogelijk te ontwerpen.
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
  maandag 11 juli 2011 @ 13:07:11 #151
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_99316767
kan me herinneren dat in Veenendaal van die stroomlocs werden gebruikt om treinstelle nte duwen en te trekken

eind jaren 90 denk ik dan, '97-'99?
pi_99322661
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:30 schreef Watertornado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die? Dan is dat niet waar dit topic over gaat! :D
Ja! _O_ Weet het. niet ontopic natuurlijk, maar die zaten gewoon lekker.
Aanrader voor mensen die op een erg lekkere stoel willen zitten :D
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:41 #153
11766 eymey
koning één-oog
pi_99340689
Tsja, de meningen over dat (v)irm spul verschillen dus nogal.

Ik kan me voorstellen dat mensen het gevoel hebben dichter op elkaar gepakt te zitten (maar ja, mensen willen nou eenmaal kunnen zitten en treinen krijgen niet vanzelf meer ruimte).

Ik vind die dubbeldekkertjes best lekker rijden (ze wiebelen rustig heen en weer). Alleen als je nog in van dat doedelzak-materieel zit is dat idd bloed-iritant.
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_99379050
doedelzak?
pi_99395055
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:


Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.

Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
Kees Prins op 0:59 :D
pi_99487122
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.



En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
pi_99487228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland
De Koploper is het boegbeeld van de binnenlandse Nederlandse Intercity.

En Japan staat juist bekend om zijn lelijke hogesnelheidstreinen. De Europese (ICE en TGV) zijn veel mooier en net zo snel.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:24:00 #158
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_99496924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:33 schreef Nielsch het volgende:
doedelzak?
ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
pi_99497452
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:24 schreef Nina-Sanders het volgende:

[..]

ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
Oh dat ja!
pi_99497954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
pi_99498410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
pi_99503004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
Nou, redelijk goed gegokt dus. Maar dan blijft mijn opmerking gelden.
Over de koploper: ben blij dat deze blijft. Ik heb periodes dat ik elke dag uren in zo'n trein zit en dan is deze wel veruit het fijnst; fijne stoelen, ruimte en geen doedelzaak bij elk vertrek.

De dubbeldekkers zijn vreselijk, stoelen zitten niet echt fijn, het geluid dus en om een of andere reden stinkt het er altijd.

En de sprinters, :X Grootste @#$&-treinen van allemaal. Keiharde stoelen, hoog en laag zitten, totaal geen privacy what-so-ever. Geen toiletten (hoewel ik zelf nog nooit een toilet in een trein heb gebruikt kan ik me wel voorstellen hoe onprettig dit kan zijn), en dat constante gejengel bij het dichtgaan van de deuren. :%
Proberen ze een orkest samen te stellen ofzo?

Gelukkig zit ik daar nooit langer dan een 15-20 minuten in.
pi_100266561
Jammer dat ze weggaan, beste trein inderdaad. :")
pi_100266754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
Wat een lelijk kutding :').
pi_100266887
quote:
13s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat een lelijk kutding :').
De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
pi_100266957
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Ok
pi_100267115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak. }:|
Dit dus :r

Lijkt wel een hint dat lange mensen niet met de trein mogen :r
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113693100
Opdat wij niet vergeten ;(
pi_113693433
zeer trieste gebeurtenis.. hoop dat je er snel weer bovenop komt jongen
It's not a case of telling the truth
Some lines just fit the situation
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2012 @ 08:41:24 #170
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_113704788
Sterkte Socios! Waren inderdaad mooie trein, op mijn twaalfde en dertiende ieder weekend in zo'n trein gezeten op het traject Hilversum-Hoogeveen v.v..
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:09:42 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113893973
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:13:11 #172
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113894074
Net als bij autorijden toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:00:09 #173
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113899618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:40:39 #174
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113900807
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Als je rukt op tentakelporno wellicht.
pi_113901647
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Alleen de 4001 t/m de 4007 waren afgevoerd omdat die afweken van de rest.
Dat waren namelijk de proefstellen, maar die waren in 2003 al afgevoerd.

Maar voor mij waren de Mat '46 Mat "54 en Mat '64 de echte treinen.
Ik heb de Mat '46 nog meegemaakt in begin jaren 80.

[ afbeelding ]
Mat '46

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:


En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:04:01 #176
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113901648
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 juli 2012 @ 22:02:02 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113905590
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:

[..]

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]

En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
Station Tiel of niet? :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:04:59 #178
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113905693
Ik vind de TT een beetje misleidend want het interieur verandert alleen, het kenmerkende uiterlijk blijft natuurlijk.
When all else fails, you always have delusion.
pi_113905756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
zeker als je daar nog eens bij meerekent dat de belastingbetaler er ook nog eens een flink deel voor betaalt.
pi_113905782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:04 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de TT een beetje misleidend want het interieur verandert alleen, het kenmerkende uiterlijk blijft natuurlijk.
Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.

En sowieso, ook aan de buitenkant zijn er dingen (nutteloos) veranderd.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:07:54 #181
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113905799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Dat zie je helemaal goed. En dat is maar de helft van de werkelijke kosten, de rest wordt aangevuld door de overheid. De auto is in feite veel goedkoper, maar door de belastingen houdt de overheid er een mooi centje aan over.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2012 @ 02:37:52 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113914471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.

En sowieso, ook aan de buitenkant zijn er dingen (nutteloos) veranderd.
Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juli 2012 @ 03:38:19 #183
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_113915081
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.
Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 8 juli 2012 @ 09:05:11 #184
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_113916432
Ik zie nog steeds de bekende koplopers overal rijden en ze zitten nooit op mijn trajecten dus binnen zitten doe ik nooit.

Merk er helemaal niks van :?
When all else fails, you always have delusion.
pi_113916850
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:05 schreef Mirel het volgende:
Ik zie nog steeds de bekende koplopers overal rijden en ze zitten nooit op mijn trajecten dus binnen zitten doe ik nooit.

Merk er helemaal niks van :?
:')_!
pi_113916872
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:
Wat dan?
Ramen zijn dicht. Verf is vervangen door een bestickering (tevens ander patroon). Doorloopkop is weg. Koersrol is weg. Etc.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:07:55 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113916965
edit: verkeerde topic
pi_113934058
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 03:38 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.
De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!
  zondag 8 juli 2012 @ 23:02:56 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113949584
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!
Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113950316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:02 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.
Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:15:01 #191
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_114014847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:

[..]

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]

En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
De goeie ouwe tijd die helaas niet meer terugkomt. :'(

Een plan E rijtuig :)
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:49:57 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114031187
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).
Ik weet niet of je aan 4 raampjes genoeg hebt. Zeker niet omdat ze maar een beetje open kunnen. Daarbij zou het best zo kunnen zijn dat de omroepinstallatie op de accu ook nog werkt. De airco heeft toch echt bovenleidingspanning nodig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:19:37 #193
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114032857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan. :@
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:22:23 #194
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_114033000
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:19 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan. :@
Ja dat kan dus niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:25:25 #195
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114033198
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet.
Hoezo kan dat niet? :o
Kaleidoscopiklimax
pi_114033452
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet? :o
De doorloopkoppen zijn al járen geleden afgesloten
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:34:09 #197
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114033661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De doorloopkoppen zijn al járen geleden afgesloten
Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevat :D
Ik heb een paar weken iig in een hele lange koploper gezeten, maar dat zijn er waarschijnlijk niet meerdere achter mekaar ;)
Kaleidoscopiklimax
pi_114034615
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:34 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevat :D
Ik heb een paar weken iig in een hele lange koploper gezeten, maar dat zijn er waarschijnlijk niet meerdere achter mekaar ;)
Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:01:44 #199
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114035390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.
De koploper waar ik in heb gezeten veel langer dan 4 bakken, ik heb toen iets van 7 bakken doorgelopen eer ik aan de achterkant van de trein was. :P (Maar een vergissing is zo gemaakt, de volgende keer als ik die lijn neem en ik kom een koploper tegen, dan tel ik het wel ;) )
Kaleidoscopiklimax
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 02:08:40 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114046807
Bij een doorloopkop loop je niet de hele tijd door het midden van de trein. De route naar de doorloopkop toe gaat via een smal gangetje tegen de zijwand van de trein. Daarbij is de doorloopkop vrij laag. Als ik het me goed herinner moet ik me bukken om er langs te lopen (ik ben 1,84m lang).

Ik vind het zonde dat de doorloopkoppen wegbezuinigd zijn, maar snap ook wel een beetje dat ze niet meer van deze tijd zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')