Je doet je sig weinig eer aan.quote:
Vandaag weer veel in ICMm gereisd (blauwe bankjes).quote:Op zaterdag 25 juni 2011 10:54 schreef Watertornado het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen zo dweept met de uitgezakte oranjerode bankjes. Ik vind de gereviseerde blauwe zetels een stuk fijner zitten.
pics of je liegtquote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:09 schreef benb2 het volgende:
ik heb een oranje koploperbankje in mijn tuin staan! Het zit geweldig!
idd Brings back memorys!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:09 schreef Isabeau het volgende:
Neeeee! Ik miste ze al en nu vertel je me dat ik nooit meer in een oranje met bruine coupé kan reizen?Maar....
![]()
Die oranje banken zaten (lagen) véél beter dan die stoffen
Maak er ruim 25 jaar van. Die treinen zijn voor mij prille jeugdherinnerringen .quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
De mooiste treinen zijn al minstens 15 jaar weg uit de dienstregeling. En dan heb ik het uiteraard over de DE-1. Heerlijk, zo'n rood monstertje met een gele snor en een grommende motor.
Ja, klopt. Ik vergeet steeds hoe oud ik ben.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 03:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak er ruim 25 jaar van. Die treinen zijn voor mij prille jeugdherinnerringen .
Airco is het grootste verlies in die treinen. Gewoon raampjes die je kan opendraaien of schuiven. Je zal maar in een trein zitten met een elektrische storing; dat wordt een bakoven.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 03:50 schreef Stokstaart het volgende:
Ze rijden nog steeds die koplopers.
Met vernieuwde stoelen en airco, alles.
Roken, oranje stoelen en railtendersquote:Op donderdag 30 juni 2011 13:29 schreef ACT-F het volgende:
Good old days,
Lekker weggezakt in de riante oranje stoelen met een ruime asbak ernaast die niet zo snel vol raakte. De RailTender kwam af en toe langs om daar een blikje Hertog Jan te halen. En zo was een lange reis Enschede-Amsterdam, Rotterdam of Den Haag geen seconde te lang. Van het OV heb ik al meer dan 10 jaar afscheid genomen, maar de herinneringen specifiek aan deze trein (en de Plan U) blijven, mede omdat ik hier heel wat uurtjes in doorgebracht heb.
[ afbeelding ]
Nou ja `een´. Er rijdt er nu welgeteld nog eentje rond. De 4240 (Olympische Koploper). Deze gaat 8 juli, met een week vertraging, in revisie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:16 schreef Timvw het volgende:
Ik zag gisteren nog gewoon een oud koplopertreinstel met rode banken rijden tussen Utrecht en Amersfoort...
Zijn dit stoffen of lederen banken? Nou ben ik een beetje in de war. Ik vond deze (met bruin/oranje achtig leer) treinen altijd het modernst ogen van alle intercities. Sommigen hadden ook een TV enzo. Ik neem aan dat dan de gerenoveerde zijn. Gaan díe weg?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:34 schreef Socios het volgende:
Afgelopen nacht alleen wat foto's gemaakt, maar een tijdje terug heb ik ook een keer het interieur gefilmd:
Inderdaadquote:Op zondag 26 juni 2011 02:58 schreef Isabeau het volgende:
^^ klopt! Je kon op die oranje banken echt véél beter in slaap sukkelen.
De banken te zien in het filmpje zijn oranje lederen banken. Dit is het originele interieur. Het topic gaat dan ook over het afscheid van deze trein (ICM).quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:06 schreef Mirel het volgende:
Zijn dit stoffen of lederen banken? Nou ben ik een beetje in de war. Ik vond deze (met bruin/oranje achtig leer) treinen altijd het modernst ogen van alle intercities. Sommigen hadden ook een TV enzo. Ik neem aan dat dan de gerenoveerde zijn. Gaan díe weg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |