Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Station Tiel of niet?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:
[..]
Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]
En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's
zeker als je daar nog eens bij meerekent dat de belastingbetaler er ook nog eens een flink deel voor betaalt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:04 schreef Mirel het volgende:
Ik vind de TT een beetje misleidend want het interieur verandert alleen, het kenmerkende uiterlijk blijft natuurlijk.
Dat zie je helemaal goed. En dat is maar de helft van de werkelijke kosten, de rest wordt aangevuld door de overheid. De auto is in feite veel goedkoper, maar door de belastingen houdt de overheid er een mooi centje aan over.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik de kosten van het OV vergelijk met die van mijn auto vind ik het OV aan de dure kant.
Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat?! Niet alleen het interieur, hoor.
En sowieso, ook aan de buitenkant zijn er dingen (nutteloos) veranderd.
Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.quote:Op zondag 8 juli 2012 02:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat dan ? Oprechte interesse, bij mijn weten zijn alleen de deuren van de doorloopkoppen vervangen door naadloze platen.
quote:Op zondag 8 juli 2012 09:05 schreef Mirel het volgende:
Ik zie nog steeds de bekende koplopers overal rijden en ze zitten nooit op mijn trajecten dus binnen zitten doe ik nooit.
Merk er helemaal niks van
Ramen zijn dicht. Verf is vervangen door een bestickering (tevens ander patroon). Doorloopkop is weg. Koersrol is weg. Etc.quote:
De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!quote:Op zondag 8 juli 2012 03:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen er ook al geen raampjes meer open. Da's al een klacht op zich.
Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De combinatie ramen-die-open-kunnen met een warme-lucht-circulatie zijn vervangen door een airco. Is wat mij betreft een prima upgrade!
Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).quote:Op zondag 8 juli 2012 23:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Tot de trein op een hete dag zonder stroom komt te staan. Dan verlang je waarschijnlijk heel hard naar ramen die open kunnen.
De goeie ouwe tijd die helaas niet meer terugkomt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:04 schreef charon het volgende:
[..]
Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:
[ afbeelding ]
En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's
Ik weet niet of je aan 4 raampjes genoeg hebt. Zeker niet omdat ze maar een beetje open kunnen. Daarbij zou het best zo kunnen zijn dat de omroepinstallatie op de accu ook nog werkt. De airco heeft toch echt bovenleidingspanning nodig.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als de conducteur dan even door de hele trein heen loopt (wat die toch moet, omdat z'n omroep-installatie niet werkt) kan die meteen even de 4 raampjes per coupe die nog wel open kunnen open zetten (wel sleutel voor nodig namelijk).
Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
Ja dat kan dus niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:19 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat heb ik een paar weken geleden nog gedaan.
Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevatquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De doorloopkoppen zijn al járen geleden afgesloten
Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:34 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dan zal ik het wel verkeerd hebben opgevat
Ik heb een paar weken iig in een hele lange koploper gezeten, maar dat zijn er waarschijnlijk niet meerdere achter mekaar
De koploper waar ik in heb gezeten veel langer dan 4 bakken, ik heb toen iets van 7 bakken doorgelopen eer ik aan de achterkant van de trein was.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja hele lange koplopers rijden nog wel, maar de maximale lengte van één treinstel (en dus doorloopbaar) is slechts 4 bakken. De doorloopkop vormde een verbinding tussen verschillende treinstellen en dan kon je gerust een bak of 14 doorlopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |