Ja!quote:Op maandag 11 juli 2011 09:30 schreef Watertornado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die? Dan is dat niet waar dit topic over gaat!
Kees Prins op 0:59quote:Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:
Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.
Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
De Koploper is het boegbeeld van de binnenlandse Nederlandse Intercity.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.
[ afbeelding ]
En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland
ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.quote:
Oh dat ja!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:24 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.
Heeft met de techniek te maken
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.
[ afbeelding ]
En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland
Nou, redelijk goed gegokt dus. Maar dan blijft mijn opmerking gelden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.
Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
Wat een lelijk kutdingquote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.
[ afbeelding ]
En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
Okquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Dit dusquote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak.
Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.
- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.
Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren.Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig.
Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Als je rukt op tentakelporno wellicht.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:quote:Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Alleen de 4001 t/m de 4007 waren afgevoerd omdat die afweken van de rest.
Dat waren namelijk de proefstellen, maar die waren in 2003 al afgevoerd.
Maar voor mij waren de Mat '46 Mat "54 en Mat '64 de echte treinen.
Ik heb de Mat '46 nog meegemaakt in begin jaren 80.
[ afbeelding ]
Mat '46
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |