abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2011 @ 13:07:11 #151
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_99316767
kan me herinneren dat in Veenendaal van die stroomlocs werden gebruikt om treinstelle nte duwen en te trekken

eind jaren 90 denk ik dan, '97-'99?
pi_99322661
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:30 schreef Watertornado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die? Dan is dat niet waar dit topic over gaat! :D
Ja! _O_ Weet het. niet ontopic natuurlijk, maar die zaten gewoon lekker.
Aanrader voor mensen die op een erg lekkere stoel willen zitten :D
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:49:41 #153
11766 eymey
koning één-oog
pi_99340689
Tsja, de meningen over dat (v)irm spul verschillen dus nogal.

Ik kan me voorstellen dat mensen het gevoel hebben dichter op elkaar gepakt te zitten (maar ja, mensen willen nou eenmaal kunnen zitten en treinen krijgen niet vanzelf meer ruimte).

Ik vind die dubbeldekkertjes best lekker rijden (ze wiebelen rustig heen en weer). Alleen als je nog in van dat doedelzak-materieel zit is dat idd bloed-iritant.
You may be right, I may be crazy. But it just might be a lunatic you're looking for... -- Billy Joel
pi_99379050
doedelzak?
pi_99395055
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:


Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.

Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
Kees Prins op 0:59 :D
pi_99487122
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.



En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
pi_99487228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland
De Koploper is het boegbeeld van de binnenlandse Nederlandse Intercity.

En Japan staat juist bekend om zijn lelijke hogesnelheidstreinen. De Europese (ICE en TGV) zijn veel mooier en net zo snel.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:24:00 #158
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_99496924
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:33 schreef Nielsch het volgende:
doedelzak?
ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
pi_99497452
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:24 schreef Nina-Sanders het volgende:

[..]

ja, diverse VIRM treintjes maken vaak een Tuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuuuuuuuuduuuuuuuuuuu geluidje, welke op een doedelzak-sound lijkt.

Heeft met de techniek te maken
Oh dat ja!
pi_99497954
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
pi_99498410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
De langste intercity afstand zal Amersfoort - Zwolle zijn, o.i.d.?
Wat heb je dan aan zo'n megadure trein in Nederland :')
Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
pi_99503004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Zwolle - Assen: 78 kilometers nonstop razend door het Nederlandse landschap.

Gevolgd door Zwolle - Amersfoort, ja, wat een afstand van 66 kilometer is.
Nou, redelijk goed gegokt dus. Maar dan blijft mijn opmerking gelden.
Over de koploper: ben blij dat deze blijft. Ik heb periodes dat ik elke dag uren in zo'n trein zit en dan is deze wel veruit het fijnst; fijne stoelen, ruimte en geen doedelzaak bij elk vertrek.

De dubbeldekkers zijn vreselijk, stoelen zitten niet echt fijn, het geluid dus en om een of andere reden stinkt het er altijd.

En de sprinters, :X Grootste @#$&-treinen van allemaal. Keiharde stoelen, hoog en laag zitten, totaal geen privacy what-so-ever. Geen toiletten (hoewel ik zelf nog nooit een toilet in een trein heb gebruikt kan ik me wel voorstellen hoe onprettig dit kan zijn), en dat constante gejengel bij het dichtgaan van de deuren. :%
Proberen ze een orkest samen te stellen ofzo?

Gelukkig zit ik daar nooit langer dan een 15-20 minuten in.
pi_100266561
Jammer dat ze weggaan, beste trein inderdaad. :")
pi_100266754
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 00:42 schreef zetalore het volgende:
Waaaaaat!!!??? Kut op met die nederlandse kut treinen, ugly as hell, en trager dan een slak (NS = niet snel) wat is dat voor een combinatie, blauw met geel? Die combinatie gebruik je nog geneens voor je toilet tegels. Pas als je in een land bent zoals Japan zijn de treinen er zoals ze moeten zijn.

[ afbeelding ]

En die zijn nog steeds in ontwikkeling naar iets beters, zelfs de retro treinen daar zijn 1000 keer beter dan die Nederlandse Junk, hoe kun je? Hoe haal je het in je hoofd om het woord mooi te combineren met trein in Nederland :kots:
Wat een lelijk kutding :').
pi_100266887
quote:
13s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat een lelijk kutding :').
De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
pi_100266957
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Ok
pi_100267115
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak. }:|
Dit dus :r

Lijkt wel een hint dat lange mensen niet met de trein mogen :r
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113693100
Opdat wij niet vergeten ;(
pi_113693433
zeer trieste gebeurtenis.. hoop dat je er snel weer bovenop komt jongen
It's not a case of telling the truth
Some lines just fit the situation
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2012 @ 08:41:24 #170
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_113704788
Sterkte Socios! Waren inderdaad mooie trein, op mijn twaalfde en dertiende ieder weekend in zo'n trein gezeten op het traject Hilversum-Hoogeveen v.v..
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:09:42 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113893973
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:13:11 #172
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113894074
Net als bij autorijden toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:00:09 #173
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113899618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso wordt het bijzondere van treinreizen steeds verder afgebroken.

- Veel minder getrokken treinen. (Achter zo'n robuuste 1200 loc van Utrecht naar Maastricht.)
- Geen railcatering meer.
- Geen doorloopkoppen meer. ( Heul lang door een rijdende trein lopen maar je vond wel een zitplaats.)
- Straks geen degelijke spartaanse plan V meer. Zo ongezellig, dat het eigenlijk weer gezellig werd.

Ik ben blij dat ik het allemaal nog mee gemaakt heb. Treinen met fijne banken , ramen die open stonden op warme dagen en dat iedereen zich doodschrok als er een tegemoetkomende trein langs klapte.
En dat niet overal tunnels waren. O+ Het spoorwegviaduct in Rotterdam vond ik altijd machtig. O+

Treinreizen is tegenwoordig veel saaier.
Het moet allemaal goedkoper hè, want de prijzen verhogen is geen optie voor de krenterige Nederlander.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:40:39 #174
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113900807
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De Nozomi 500 is de mooiste trein ooit in de geschiedenis van mooie treinen..
Als je rukt op tentakelporno wellicht.
pi_113901647
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:15 schreef achterlijke_gladiool het volgende:

[..]

Alleen de 4001 t/m de 4007 waren afgevoerd omdat die afweken van de rest.
Dat waren namelijk de proefstellen, maar die waren in 2003 al afgevoerd.

Maar voor mij waren de Mat '46 Mat "54 en Mat '64 de echte treinen.
Ik heb de Mat '46 nog meegemaakt in begin jaren 80.

[ afbeelding ]
Mat '46

Yup Materieel 46 had ook mijn voorkeur, alhoewel het meeste waar ik in zat de gelijkende DE1/DE2 was:


En natuurlijk de 1200 locs met Plan E's :P
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')