Goed aangekaart inderdaad...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
Socios, laten we de prachtige doorloopkop niet vergeten die er ook al geruime tijd uit weg gesloopt is.
Het was inderdaad die variant ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Nou ja `een´. Er rijdt er nu welgeteld nog eentje rond. De 4240 (Olympische Koploper). Deze gaat 8 juli, met een week vertraging, in revisie.
Dan moeten ze de 40xx bakken nog een keer doen en die idiote prullenbak weer weghalen. Die ondingen zitten gewoon in de weg. En als ik mijn kniereflexen wil testen, zoek ik wel een arts op.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is ingevoerd/ gewijzigd bij de start van de revisie van de 4200-bakken.
Ik mis die dingen ook hoor, zelfs de Beneluxversie mis ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:46 schreef najazeg het volgende:
ik mis de hondekop
Was eens een keer met een vriend die ook gek op treinen is, bij zo'n dag met treinen van vroeger. Blokkendoos, blauwe engel, hondenkop...was een leuk dagje
Jammer dat die koploper er ook uitgaat
Toch een stukkie jeugdsentiment
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:47 schreef Langdon het volgende:
[..]
Ik zou je doen op een harde blauwe NS stoel.
Was het niet de bedoeling die in ere te herstellen (wel enkel tussen stellen met gemeenschappelijk begin- en eindbestemming, dus de treinstellen van IC Den Haag-Groningen onderling en die van de IC Rotterdam-Leeuwarden idem, bijvoorbeeld)?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
Socios, laten we de prachtige doorloopkop niet vergeten die er ook al geruime tijd uit weg gesloopt is.
Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Was het niet de bedoeling die in ere te herstellen (wel enkel tussen stellen met gemeenschappelijk begin- en eindbestemming, dus de treinstellen van IC Den Haag-Groningen onderling en die van de IC Rotterdam-Leeuwarden idem, bijvoorbeeld)?
Dat wist ik, van die plaat, maar dat men dat hier en daar dus terug wilde draaien.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:19 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.
[ afbeelding ]
Voor de verbouwing.
[ afbeelding ]
Na de verbouwing
Daar heb ik niks over gehoord, en het lijkt me ook een beetje vreemd dat ze eerst die dingen verbouwen en daarna weer een aantal terugbouwen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat wist ik, van die plaat, maar dat men dat hier en daar dus terug wilde draaien.
Die treinen zijn gereviseerd om er 10% meer zitplaatsen in te kunnen zetten, ten koste van beenruimte en toiletten. Oh, en ze zijn makkelijker (goedkoper) schoon te houden blijkbaar. Dat soort overwegingen was destijds geen sprake van.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:05 schreef Capstan het volgende:
Nu zitten we het oranje-bruine Koploper-interieur wel helemaal de hemel in te prijzen ten koste van de vernieuwde versie, maar dat doet me toch wel aan dit filmpje denken:
Hierin hoor je enkel positieve geluiden over de gemoderniseerde Hondekoppen, die net zoals dat nu bij de Koplopers het geval is, werden aangepast aan de eisen van de tijd.
Ik vraag me dan toch af of er destijds ook negatieve geluiden waren zoals ze in dit topic geregeld te lezen zijn...
Heeft iemand een foto of filmpje van zo'n open Koploper?quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:19 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Nee, ze hebben zelfs de kop zodanig aangepast dat die niet meer open kan gaan.
[ afbeelding ]
Voor de verbouwing.
[ afbeelding ]
Na de verbouwing
quote:Op maandag 11 juli 2011 00:43 schreef Zenato het volgende:
Man, man, man... Ik zou niet weten welke trein het was, maar die stoelen zaten echt lekker.
Ik wachte op station zwolle op de trein. Ik weet niet meer welke kleur de trein was, maar die stoelen waren paars en van donzige stof gemaakt. Er was ook airco wat al helemaal luxe was.
Was s'avonds dan ook wakker geworden in de trein![]()
Hmm, niet mee eens. Op zich rijden ze qua 'wegligging' wel prettig, maar verder vind ik het maar oude en krakerige troep. Het interieur geeft me geen behagelijk gevoel door het kille licht (je ziet de tl-balken veelal duidelijk zitten) en omdat het er gewoon vervallen uit ziet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Baggertreinen!? Prachtig juist dat Mat '64 op dat traject. Hèt boegbeeld van de Nederlandse stoptrein. Sterker nog, Zwolle - Emmen is het traject waar deze treinen het langst zullen blijven rijden en wel tot eind 2012. Tegen die tijd kunnen we dus wéér afscheid nemen van een prachtige trein.
Dat je niet naar het toilet kan is inderdaad een grote faalquote:Op maandag 20 juni 2011 23:42 schreef female81 het volgende:
Je kunt in die Sprinters van tegenwoordig niet eens naar het toilet.
Je zult maar een zwakke blaas hebben, niet kunnen autorijden, en op jouw treintraject steeds met Sprinters geconfronteerd worden. Dan ben je mooi de klos (én om de haverklap 50 cent kwijt aan een of ander stationstoilet).
En verder is je privacy helemaal nul, door de nogal 'transparante' manier waarop die treinen zijn ingericht. Natuurlijk heb je in geen enkele trein echt privacy, maar in de Sprinter is er écht geen enkele manier om een beetje weg te kruipen als je even geen zin hebt in mensen (achter een hoge rugleuning of - op hele rustige uren - op het balkon). Dat was bij de Mat '64 toch een stuk beter.
Die Sprinter kan in ieder geval de strijd aan met die hele oude treinen met lange rijen kleine coupétjes met zes blauwe stoelen erin (die recentelijk van het spoor gehaald zijn), als het gaat om de ergste trein ooit. Maar ik vermoed dat ze die Sprinters bewust zo hebben ingericht, om veiligheids-redenen.
---------------------
Over de treinen met oranje banken: Jammer dat ze weg zijn, de banken zaten lekker en er hing een aangename sfeer door die ouderwetse inrichting, met die bruinige kleurtjes. Maar de moderne variant, met beige/gele of blauwe stoelen, vind ik ook heel plezierig om in te zitten. Ik hoop altijd dat er zoëen komt, en niet zo'n dubbeldekker, al is die ook nog wel te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |