Alleen de (een van de eersten) Koplopers die niet gerenoveerd zijn zoals bovenstaande volgens mij. Die Koplopers zijn te oud om nog gerenoveerd te kunnen worden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:03 schreef Skv het volgende:
Gaan die allemaal weg? Komen nu overal van die walgelijke dubbeldekkers?
Dit waren juist bazentreinen. Die dubbeldekkers zuigen harder dan....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:14 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Oh gaan de oude baggertreinen eindelijk van ons trajectemmen-zwolle
krijgen wij nou ook eindelijk fatsoenlijke treinen?
die oranje banken zitten wel chillerquote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit waren juist bazentreinen. Die dubbeldekkers zuigen harder dan....
Dan gaan er (bijna) alleen maar gerenoveerde Koplopers rijden met blauwe coupés en stoffen stoelen. Meestal ook met wifi aan boordquote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:14 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Oh gaan de oude baggertreinen eindelijk van ons trajectemmen-zwolle
krijgen wij nou ook eindelijk fatsoenlijke treinen?
Dat gebied is ook achtergesteld. Zelfs de Wadden wonen meer mensen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:15 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
die oranje banken zitten wel chiller
maar echt op ons traject rijdt dikke poep
echt zo gauw ik in zwolle overstap is hetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat gebied is ook achtergesteld. Zelfs de Wadden wonen meer mensen.
Ja psies. NS 747 Boing! Wat zal ik deze treinen missen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:17 schreef Specularium het volgende:
Toen ik jong was en ze langzaam plaatsen van de hondekop innamen vond ik het al
een lelijk produkt van vooruitgang dat niet geslaagd is. Later ben ik ze wel mooi
gaan vinden. Ik zag ze als boeings van de treinen door die verhoogde cabine aan de voor/bovenkant.
Als ze weggaan gaat er toch weer een klein beetje cultuur weg.
Wel vreemd dat ik in zo'n burgerlijk topic van Socios in serious mode zit.
Niet dat ze ook maar een beetje bij het comfort van de oranje banken in de buurt komen.. maar dan nog liever treinen met blauwe stoelen dan dubbeldekkers, want die zijn idd helemaal verschrikkelijk..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:03 schreef Skv het volgende:
Gaan die allemaal weg? Komen nu overal van die walgelijke dubbeldekkers?
Ik zou je doen op een harde blauwe NS stoel.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet dat ze ook maar een beetje bij het comfort van de oranje banken in de buurt komen.. maar dan nog liever treinen met blauwe stoelen dan dubbeldekkers, want die zijn idd helemaal verschrikkelijk..
Juiste reactie is juiste reactie.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:47 schreef Langdon het volgende:
[..]
Ik zou je doen op een harde blauwe NS stoel.
Neukende Spoorwegenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Juiste reactie is juiste reactie.
Je moet heel vlug zijn. Momenteel rijden er nog drie onverbouwde stellen rond. Naast de genoemde 4239 en 4242 ook nog de 4240 (in Olympische kleuren).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:09 schreef Isabeau het volgende:
Neeeee! Ik miste ze al en nu vertel je me dat ik nooit meer in een oranje met bruine coupé kan reizen?Maar....
![]()
Die oranje banken zaten (lagen) véél beter dan die stoffen
Baggertreinen!? Prachtig juist dat Mat '64 op dat traject. Hèt boegbeeld van de Nederlandse stoptrein. Sterker nog, Zwolle - Emmen is het traject waar deze treinen het langst zullen blijven rijden en wel tot eind 2012. Tegen die tijd kunnen we dus wéér afscheid nemen van een prachtige trein.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:14 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Oh gaan de oude baggertreinen eindelijk van ons trajectemmen-zwolle
Idd erg jammer dat we dat lijntje kwijtraken, denk wel het mooiste en authentiekste stukje baanvak van Ned.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Baggertreinen!? Prachtig juist dat Mat '64 op dat traject. Hèt boegbeeld van de Nederlandse stoptrein. Sterker nog, Zwolle - Emmen is het traject waar deze treinen het langst zullen blijven rijden en wel tot eind 2012. Tegen die tijd kunnen we dus wéér afscheid nemen van een prachtige trein.
Dus die museumtrein die ik al heel lang niet meer heb gezien is al gesloopt?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:28 schreef Socios het volgende:
Je moet heel vlug zijn. Momenteel rijden er nog drie onverbouwde stellen rond. Naast de genoemde 4239 en 4242 ook nog de 4240 (in Olympische kleuren).
Welke museumtrein?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
Dus die museumtrein die ik al heel lang niet meer heb gezien is al gesloopt?
Klopt... Vanmiddag stond 'ie rond het middaguur te Amersfoort.quote:Die Olympische trein rijdt (reed?) nog wel regelmatig tussen Zwolle en Groningen.
Prachtig, ja!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:28 schreef HilarityEnsues het volgende:
Dat zoemende geluid bij het optrekken vond ik ook mooi.
De Groninger-museum trein bedoel je?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus die museumtrein die ik al heel lang niet meer heb gezien is al gesloopt?
Plus mat 64 rijdt ook altijd, niks van dat moderne gezeik huppa kilometers maken!quote:Op zondag 29 mei 2011 17:44 schreef Leigh het volgende:
Koplopers
De beste treinen op het spoor.
Het maakt mij niet zoveel uit of ze nu oranje stoelen hebben, of dat ik op de nieuwe bankjes zit. Als ze maar blijven rijden. Fijne dingen. Nooit rare geluiden of ander vaag gedoe.
Zat laatst ook nog op oranje bankjes btw
De oranje banken blijven voor mij wel favoriet.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:44 schreef Leigh het volgende:
Koplopers
De beste treinen op het spoor.
Het maakt mij niet zoveel uit of ze nu oranje stoelen hebben, of dat ik op de nieuwe bankjes zit. Als ze maar blijven rijden. Fijne dingen. Nooit rare geluiden of ander vaag gedoe.
Zat laatst ook nog op oranje bankjes btw
Ja dat grapje is leuk als je op volle snelheid een tegemoetkomende trein passeert. Door de druk willen die deuren dan ook in eens een stuk meegeven. Toen ik daar een keer tegen aan leunde dacht ik dat ik uit de trein viel of zo. Fucking weird.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:11 schreef n0ir het volgende:
Wat ook wel chill is dat als je tegen de deur aanleunt hij een beetje meegeeft, je kan als je maar genoeg kracht gebruikt die deuren gewoon tijdens het rijden (een beetje) openmaken.
Dat heb ik ook met die kut dingenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak.
Inderdaad.quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:17 schreef Specularium het volgende:
Toen ik jong was en ze langzaam plaatsen van de hondekop innamen vond ik het al
een lelijk produkt van vooruitgang dat niet geslaagd is. Later ben ik ze wel mooi
gaan vinden. Ik zag ze als boeings van de treinen door die verhoogde cabine aan de voor/bovenkant.
Als ze weggaan gaat er toch weer een klein beetje cultuur weg.
Wel vreemd dat ik in zo'n burgerlijk topic van Socios in serious mode zit.
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:53 schreef Sushimonster het volgende:
Zonde, dat oranje-bruine interieur was epic, en de banken zaten heerlijk. Al moet ik zeggen dat die blauwe ook best oké zijn, vooral met wifi. Haat aan VIRM's. Plastic op de banken, stoffen zittingen maar dan vies, die KUTPIEPJES, en het lijkt ook wel of er ALTIJD net een groepje hangjongeren borrelnootjes heeft zitten eten in het treinstel waar ik instap.
Alleen de 4001 t/m de 4007 waren afgevoerd omdat die afweken van de rest.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 03:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Alleen de (een van de eersten) Koplopers die niet gerenoveerd zijn zoals bovenstaande volgens mij. Die Koplopers zijn te oud om nog gerenoveerd te kunnen worden.
Ja klopt. Maar veel hebben al vernieuwde prullenbakken. Niet meer zo'n irritant bakje in het midden, maar verwerkt in de rugleuning van de stoel voor je.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:30 schreef n0ir het volgende:
In die coupés met blauwe bankjes zit ik met mijn knie precies op de scherpe punt van de prullenbak.
Er rijden er nu nog 2 rond. Héél binnenkort nog maar één. (De 4240 (Olympische Koploper)). Half juli gaat ook deze in revisie en dan is het echt gedaan.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:45 schreef Stokstaart het volgende:
Vorige week nog in zo'n kreng (met oranje stoelen) gezeten.
Dat is ingevoerd/ gewijzigd bij de start van de revisie van de 4200-bakken.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:46 schreef Sapstengel het volgende:
Ja klopt. Maar veel hebben al vernieuwde prullenbakken. Niet meer zo'n irritant bakje in het midden, maar verwerkt in de rugleuning van de stoel voor je.
Afgelopen donderdag een week geleden was dat. Tussen R'dam Centraal en Utrecht (trein ging geloof ik in 2 delen richting Leeuwarden en Groningen )quote:Op maandag 20 juni 2011 23:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Er rijden er nu nog 2 rond. Héél binnenkort nog maar één. (De 4240 (Olympische Koploper)). Half juli gaat ook deze in revisie en dan is het echt gedaan.![]()
Ik heb na mijn afscheidsritje geschetst in de OP niet meer op de oranje banken gezeten.
Krijg de rambam ziekte ofzo. Onverbouwd is beste. Dáár kon je nog lekker onderuit gehangen slapen. Raampjes open. Relaxed zitten. Enzovoorts.quote:
Dat is al eerder dan ik dacht, zelfs.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
1 Juli word hij in de werkplaats voor revisie binnen genomen.
Wat een kut openingspost. Zoveel info ontbreekt. Jammer hoor socios, dit is toch niet nodigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 02:59 schreef Socios het volgende:
Vannacht heb ik officieel afscheid genomen van het door mij zo gekoesterde ICM.![]()
Op Zwolle heb ik even voor 01.00u nog 2 originele Koplopers mogen aanschouwen. Eerst de stilstaande 4239:
[ afbeelding ]
Voor het laatst een ICM gefotografeerd. 00.47u te Zwolle
Toen naar spoor 3 verkast om voor het laatst met een onverbouwde Koploper te reizen. Hiervoor heb ik trein 10787 (Vertrek Zwolle 00.59u, aankomst Leeuwarden 02.02u) uitgezocht. (Lekker rustig, coupé voor mij alleen). Nog één keer na al die jaren (eerste keer voor mij eind jaren '80 op hetzelfde traject) in het holst van de nacht `lekker hangen´ en chillen op de bekende oranje banken. Voor het allerallerlaatst een reisje in de Koploper. ICM 4242 was de uitverkorene.
[ afbeelding ]
De oranje banken... Plaatsgenomen op één van mijn favoriete plekken in die trein.
Even na 02.00u uitgestapt te Leeuwarden, dat was het dan...
Dag Koploper.
Kuttrollquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wat een kut openingspost. Zoveel info ontbreekt. Jammer hoor socios, dit is toch niet nodig
Je hoeft toch geen treinautist te zijn om dat type trein te kennen, of wel?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Voor een noob op treinengebied is het echt niet duidelijk hoe wat en waarom.
Fapfapfap!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 02:59 schreef Socios het volgende:
Toen naar spoor 3 verkast om voor het laatst met een onverbouwde Koploper te reizen. Hiervoor heb ik trein 10787 (Vertrek Zwolle 00.59u, aankomst Leeuwarden 02.02u) uitgezocht. (Lekker rustig, coupé voor mij alleen).
Fappen doe ik ook meestal alleen en ik geniet er ook van.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:38 schreef Socios het volgende:
Gewoon nog even `alleen´ genieten van de nostalgie.
Dat is heel iets anders. Iets dat niet in de trein plaatsvindt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:36 schreef donald_dick het volgende:
Fappen doe ik ook meestal alleen en ik geniet er ook van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |