Waarom zo afwijzend? Het zijn valide argumenten, ga er eens op in tenzij je hier alleen je mening maar bevestigd wilt zien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:22 schreef Krantenmeisje het volgende:
Gelukkig heeft de huidige generatie dan wel genoeg zelfvertrouwen. Bedankt voor deze bevestigende woorden.
Alleen als ik ingelogd ben.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:54 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Je zegt 'we', dus je voelt je een onderdeel van Fok?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Hohohohohoho, nu ga je er van uit dat "het volledige verhaal" (wel) in de krant staat.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:33 schreef waht het volgende:
Ik kan me wel redelijk vinden in de stelling. Jongeren willen inderdaad liever 'nieuws-snacks' dan het volledige verhaal.
Dat is weer een heel ander verhaal. Het 'gehele verhaal' is niet in één krant, boek of andere bron te vinden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hohohohohoho, nu ga je er van uit dat "het volledige verhaal" (wel) in de krant staat.
Bedankt voor je reactie! Er bestaat natuurlijk ook de vraag: was het lezen van achtergrondinformatie 'vroeger' (Baby Boom generatie) een morele verplichting, of zagen mensen het toen als ontspannend? Zit het misschien in de aard van het beestje om eigenlijk niet te willen weten wat zich buiten de landsgrenzen afspeelt? Ik heb ook het boekje gelezen van J.Boschma en I.Groen ('generatie Einstein') & zij beweren dat jongeren nu in de 5de Maslow zitten (Maslow's hierarchy of needs). Ook dat de community (zoiets als fok dus bijvoorbeeld), boven het afstandelijke van een krant verkozen wordt. Individualisme en meningsvorming viert hoogtijdagen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:24 schreef Boldface het volgende:
Jongeren die niet geïnteresseerd zijn in nieuws, gaan ook geen kranten lezen. Op internet is nieuws snel voor iedereen toegankelijk en zo actueel als maar kan. Je kunt precies vinden wat je zoekt, maar dat geldt voor elk onderwerp waar je belangstelling voor hebt.
Wat betreft nieuws en actualiteiten is op internet genoeg diepgang te vinden. Lang niet iedereen zoekt die diepgang op, maar dat maakt mensen nog niet dommer. Het is volgens mij vooral een kwestie van instelling. Wil je weten wat er zoal gebeurt in de wereld om je heen, of interesseert je dat niks?
Tegenwoordig kun je maatschappelijk heel ver komen zonder dat je beschikt over een beetje algemene ontwikkeling. Het niveau van welvaart is ongekend hoog (hoewel we graag klagen) en ook domme, kortzichtige mensen die zich totaal niet in nieuws verdiepen, kunnen in relatieve luxe leven. Dus waarom zou je je bezighouden met zoiets saais als nieuws?
Kijk maar naar dit forum: Onzin en Klaagbaak trekken een veelvoud aan reacties en views dan de aantallen van nieuws. Zegt toch eigenlijk alles?
Kijk. Je kan natuurlijk niet stellen dat mensen dommer worden als ze geen domme kranten meer lezen. Dan worden ze juist slimmer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is weer een heel ander verhaal. Het 'gehele verhaal' is niet in één krant, boek of andere bron te vinden.
Ze lazen door uit pure verveling.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Er bestaat natuurlijk ook de vraag: was het lezen van achtergrondinformatie 'vroeger' (Baby Boom generatie) een morele verplichting, of zagen mensen het toen als ontspannend?
In kranten als het NRC, de Volkskrant of Trouw staat meer dan op Nu.nl.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kijk. Je kan natuurlijk niet stellen dat mensen dommer worden als ze geen domme kranten meer lezen. Dan worden ze juist slimmer.
Verveling? En wat is dan bijvoorbeeld nu de reden dat je vaker op nieuws websites te vinden bent?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze lazen door uit pure verveling.
Dan vergelijk je een Lada met een fiets; de Lada is sneller.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:38 schreef waht het volgende:
[..]
In kranten als het NRC, de Volkskrant of Trouw staat meer dan op Nu.nl.
Gemak.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:39 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Verveling? En wat is dan bijvoorbeeld nu de reden dat je vaker op nieuws websites te vinden bent?
Voor sommigen is het vliegtuig te duur (geen interesse om ergens meer over te lezen).quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan vergelijk je een Lada met een fiets; de Lada is sneller.
Maar ik ga met het vliegtuig.
Mwah, een krant heeft voor mij vandaag de dag ook nog nut hoor. Het is niet perfect allemaal en er staan dagelijks genoeg fouten in, maar na een uurtje krant lezen ben ik beter geïnformeerd dan na een uurtje NU.nl of FOK!...quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Scorpie het volgende:
Kranten hebben hun nut in het verleden bewezen. Tegenwoordig zijn het niks anders dan logge, trage en achterhaalde instrumenten om informatie te verspreiden op een inefficiente manier. De tijd van de krant is voorbij, de tijd van Internet is gekomen.
De krant is niet gemakkelijk meer?quote:
In zijn papieren vorm, met informatie van 24 uur geleden, vind ik hem inderdaad qua (bedienings)gemak zwaar onder doen voor de elektronische snelweg.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:45 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
De krant is niet gemakkelijk meer?
Toen mijn ouders jong waren, begin jaren '60, had je één of twee tv-zenders. een paar radiozenders, tijdschriften en kranten. Dat was hoe het nieuws de mensen bereikte. Geen internet, geen gratis kranten in de trein, geen mobiele telefoons, geen apps, enzovoort. Tegenwoordig wordt je overspoeld met een enorme lading berichten, waaronder nieuws, maar ook allerlei andere bedrijven die om je aandacht vechten. Computerspelletjes, reclame, etc. De situatie is dus niet te vergelijken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Krantenmeisje het volgende:
Bedankt voor je reactie! Er bestaat natuurlijk ook de vraag: was het lezen van achtergrondinformatie 'vroeger' (Baby Boom generatie) een morele verplichting, of zagen mensen het toen als ontspannend? Zit het misschien in de aard van het beestje om eigenlijk niet te willen weten wat zich buiten de landsgrenzen afspeelt? Ik heb ook het boekje gelezen van J.Boschma en I.Groen ('generatie Einstein') & zij beweren dat jongeren nu in de 5de Maslow zitten (Maslow's hierarchy of needs). Ook dat de community (zoiets als fok dus bijvoorbeeld), boven het afstandelijke van een krant verkozen wordt. Individualisme en meningsvorming viert hoogtijdagen.
Er wordt natuurlijk veel over tijd gesproken en dat de krant (bijna altijd) niet de eerste is met het brengen van een nieuwsfeit, maar vaak spelen er ook dingen al langer & verschaffen ze juist achtergrondinformatie over bepaalde (inter)nationale conflicten, waar je dan later weer veel aan hebt. Het is informatie over waarom dingen gebeuren, niet dat ze gebeuren. Ben je het daar mee eens?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, een krant heeft voor mij vandaag de dag ook nog nut hoor. Het is niet perfect allemaal en er staan dagelijks genoeg fouten in, maar na een uurtje krant lezen ben ik beter geïnformeerd dan na een uurtje NU.nl of FOK!...
Deze reply lijkt het bericht bijna te bevestigen..quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:46 schreef HeatWave het volgende:
dus het nieuws van websites maakt jongeren dommer? En als je het nieuws in de krant leest niet?
Rare titel...
Ja, maar daar gaat het dus mank. Waar men vroeger behoefte had aan achtergrondinformatie leven we nu in een tijdperk waarbij informatie Just In Time en in sneltrein vaart wordt aangeleverd, met minimale uitbreiding. Kort, bondig, to the point. Dat is Internet in een notendop.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:49 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk veel over tijd gesproken en dat de krant (bijna altijd) niet de eerste is met het brengen van een nieuwsfeit, maar vaak spelen er ook dingen al langer & verschaffen ze juist achtergrondinformatie over bepaalde (inter)nationale conflicten, waar je dan later weer veel aan hebt. Het is informatie over waarom dingen gebeuren, niet dat ze gebeuren. Ben je het daar mee eens?
Vroeger waren de meeste mensen analfabeet. Maar als nu niet iedereen intellectueel is is dat een achteruitgang.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:43 schreef waht het volgende:
[..]
Voor sommigen is het vliegtuig te duur (geen interesse om ergens meer over te lezen).
N.Carr (how the internet fragments the brain) heeft daar onderzoek naar gedaan. Alles wordt in stukjes geserveerd, vluchtig en zonder veel aandacht en ook nog eens door elkaar. Vinden we dit fijn of worden we er alleen maar ongeduldige wezens van?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
Toen mijn ouders jong waren, begin jaren '60, had je één of twee tv-zenders. een paar radiozenders, tijdschriften en kranten. Dat was hoe het nieuws de mensen bereikte. Geen internet, geen gratis kranten in de trein, geen mobiele telefoons, geen apps, enzovoort. Tegenwoordig wordt je overspoeld met een enorme lading berichten, waaronder nieuws, maar ook allerlei andere bedrijven die om je aandacht vechten. Computerspelletjes, reclame, etc. De situatie is dus niet te vergelijken.
Mensen consumeren nieuws heel anders dan vroeger. Ze gunnen zichzelf veel minder tijd. Dat is een voorname reden waarom kranten het nieuws in hapklare brokken opdienen, kort en bondig, liefst op tabloidformaat. Op internet gelden identieke regels: korte zinnen en alinea's. Vooral niet te veel tekst (lees: verdieping/achtergrondinformatie), want de lezer 'zapt' zo weg. Alles draait om de behoefte van de gebruiker, niet om wat de zender kwijt wil. Zie ook een fenomeen als 'NOS op 3', waarbij in 60 seconden het nieuws wordt gemeld...
Jongeren van 18 mogen best naar het 8 uur- of 10 uur-journaal kijken... - Dat doen ze alleen niet.
just-in-time informatie aanlevering kan tot oppervlakkige processing leiden, wat de topic zou onderschrijven. Maar goed, dat is niet anders dan in kranten (ik denk dat 'on-demand' meer het verschil tussen de twee duidt)quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het dus mank. Waar men vroeger behoefte had aan achtergrondinformatie leven we nu in een tijdperk waarbij informatie Just In Time en in sneltrein vaart wordt aangeleverd, met minimale uitbreiding. Kort, bondig, to the point. Dat is Internet in een notendop.
Er gebeurd sowieso veel meer, je kan meer kiezen, je kan meer weten. Dat is de veranderende wereld. Het is dom om dat te beperken tot een internet-effect.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:55 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
N.Carr (how the internet fragments the brain) heeft daar onderzoek naar gedaan. Alles wordt in stukjes geserveerd, vluchtig en zonder veel aandacht en ook nog eens door elkaar. Vinden we dit fijn of worden we er alleen maar ongeduldige wezens van?
Ik denk dat men meer info heeft en dat ook opneemt , hoe meer info op internet betreffende het verleden hoe makkelijker het is om dat op te zoeken en hoe meer discussie er zal ontstaan, net als nu met wikipediaquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:10 schreef Krantenmeisje het volgende:Of vinden jullie juist dat, omdat nieuws 24/7 beschikbaar is, we juist meer weten over wat er zich afspeelt in de wereld?
Of zijn we misschien op een hele nieuwe manier met nieuws bezig, die gewoon nog niet goed wordt begrepen door de oudere generaties?
Mwa dat zou ik niet zeggen. Het gemiddelde opleidingsniveau is in Nederland alleen maar gegroeid. En dat is zeker te merken qua ontwikkelingsniveau en welvaart van in land. Zeker in vergelijking met de minder hoog opgeleide volkeren is dat verschil duidelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vroeger waren de meeste mensen analfabeet. Maar als nu niet iedereen intellectueel is is dat een achteruitgang.
En denk je dan nooit: Ik zou eigenlijk wat meer over een zeker onderwerp willen weten? Of voel je je altijd volledig geïnformeerd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het dus mank. Waar men vroeger behoefte had aan achtergrondinformatie leven we nu in een tijdperk waarbij informatie Just In Time en in sneltrein vaart wordt aangeleverd, met minimale uitbreiding. Kort, bondig, to the point. Dat is Internet in een notendop.
Misschien is het probleem idd niet dat jongeren geen krant lezen, maar dat we hier alleen oppervlakkige sensationele nieuwswebsites kennen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:32 schreef Juicyhil het volgende:
Ik lees zelf voornamelijk Amerikaanse nieuwssites waar ze veel correcte artikelen hebben met veel verdieping. Dus voor mij is de stelling niet van toepassing.
Het was wel een neurologisch onderzoek, dus in feite niet zomaar een mening van een oude idioot. Bovendien is de i-Pad toch ontworpen voor Baby Boomers?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er gebeurd sowieso veel meer, je kan meer kiezen, je kan meer weten. Dat is de veranderende wereld. Het is dom om dat te beperken tot een internet-effect.
Het zijn ouwe idioten die de moderne wereld niet bij kunnen houden die lopen te klagen dat ANDEREN niet met internet om kunnen gaan.
Als ik achtergrond informatie opzoek, of niet bevredigd voel in het artikel ga ik wel op zoek naar andere relevante nieuwsbronnen. Hetzij Internet, hetzij een krant.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:00 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
En denk je dan nooit: Ik zou eigenlijk wat meer over een zeker onderwerp willen weten? Of voel je je altijd volledig geïnformeerd?
Volkskrant.nl is toch een voorbeeld van een site met redelijk objectieve berichtgeving? Hoe zou jouw ideale nieuws website eruitzien?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien is het probleem idd niet dat jongeren geen krant lezen, maar dat we hier alleen oppervlakkige sensationele nieuwswebsites kennen.
Maar goed, zoals hierboven al gezegd, je kan je middels datzelfde internet uitstekend zelf voorzien van achtergrondinfo.
Ik heb volgens mij een aantal heel erg correcte bezwaren en problemen aangekaart met de claims die je maakt, die je alleen maar negeert.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:22 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de huidige generatie dan wel genoeg zelfvertrouwen. Bedankt voor deze bevestigende woorden.
En weer ga je veel te kort door de bocht...quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:04 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Het was wel een neurologisch onderzoek, dus in feite niet zomaar een mening van een oude idioot. Bovendien is de i-Pad toch ontworpen voor Baby Boomers?
En zonder krantenredacties zouden die sites alleen nog maar kariger worden. Om echt te doorgronden waarom bijv. politieke besluiten worden genomen heb je iemand nodig met achtergrondkennis, een netwerk en tijd om dingen uit te zoeken. Dat ga je niet redden met wat feeds van ANP.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien is het probleem idd niet dat jongeren geen krant lezen, maar dat we hier alleen oppervlakkige sensationele nieuwswebsites kennen.
Zoals Jan Marijnissen ooit heeft gezegd: ''Zonder objectieve journalistiek hebben alle sites niets meer om over te schrijven.'' Goed punt idd ook qua politieke besluiten. Toch belangrijk dat er media overblijven die nog vanuit verschillende oogpunten rapporteren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En zonder krantenredacties zouden die sites alleen nog maar kariger worden. Om echt te doorgronden waarom bijv. politieke besluiten worden genomen heb je iemand nodig met achtergrondkennis, een netwerk en tijd om dingen uit te zoeken. Dat ga je niet redden met wat feeds van ANP.
Liever niet. Hoe objectiever hoe beter.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:36 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Zoals Jan Marijnissen ooit heeft gezegd: ''Zonder objectieve journalistiek hebben alle sites niets meer om over te schrijven.'' Goed punt idd ook qua politieke besluiten. Toch belangrijk dat er media overblijven die nog vanuit verschillende oogpunten rapporteren.
Oké, oké, oké, komt-ie dan, speciaal voor jou: Je bent geweldig, grappig, cynisch en scherp. Je hebt me zeker aan het denken gezet wat betreft de aanpak van deze discussie, dus hartstikke goed van je! Verder zou ik me als ik jou was niet te druk maken, ik ben ook maar een meisje met een schoolopdrachtje.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij een aantal heel erg correcte bezwaren en problemen aangekaart met de claims die je maakt, die je alleen maar negeert.
Dus of je hebt niet genoeg vooronderzoek gedaan en negeert relevante informatie, óf je bent alleen geïnteresseerd in meningen die jouw overtuiging bevestigen. Beiden zijn niet echt een hele juiste manier van journalistiek uitoefenen lijkt me.
Hoe heet dat ene boek ook al weer, als ik van een oudere generatie was had ik het misschien wel geweten
Oh ja, catch 22
[..]
En weer ga je veel te kort door de bocht...
Slotje plzquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:43 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Oké, oké, oké, komt-ie dan, speciaal voor jou: Je bent geweldig, grappig, cynisch en scherp. Je hebt me zeker aan het denken gezet wat betreft de aanpak van deze discussie, dus hartstikke goed van je! Verder zou ik me als ik jou was niet te druk maken, ik ben ook maar een meisje met een schoolopdrachtje
Objectief = alle mogelijke meningen belichten? Of hoe zie jij dat?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liever niet. Hoe objectiever hoe beter.
Je vergeet bescheidenquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:43 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Oké, oké, oké, komt-ie dan, speciaal voor jou: Je bent geweldig, grappig, cynisch en scherp. Je hebt me zeker aan het denken gezet wat betreft de aanpak van deze discussie, dus hartstikke goed van je! Verder zou ik me als ik jou was niet te druk maken, ik ben ook maar een meisje met een schoolopdrachtje.
En dat, of ben je stiekem heel toevallig 40?quote:
Wat een onvolwassen en vooral onverdiende reactie. Jammer dat er zoveel mensen in dit topic hebben geïnvesteerd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:43 schreef Krantenmeisje het volgende:
Oké, oké, oké, komt-ie dan, speciaal voor jou: Je bent geweldig, grappig, cynisch en scherp. Je hebt me zeker aan het denken gezet wat betreft de aanpak van deze discussie, dus hartstikke goed van je! Verder zou ik me als ik jou was niet te druk maken, ik ben ook maar een meisje met een schoolopdrachtje.
Grappig ook dat ik al verwachtte dat je met je tweede account nog een extra opmerking zou maken. Hoe heerlijk voorspelbaar. Ik meende het trouwens wel, hoor, dat van dat scherp zijn enzo. Ik zou lekker in het zonnetje gaan zitten als ik jou was!quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een onvolwassen en vooral onverdiende reactie. Jammer dat er zoveel mensen in dit topic hebben geïnvesteerd.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:50 schreef Krantenmeisje het volgende:
[..]
Grappig ook dat ik al verwachtte dat je met je tweede account nog een extra opmerking zou maken. Hoe heerlijk voorspelbaar. Ik meende het trouwens wel, hoor, dat van dat scherp zijn enzo. Ik zou lekker in het zonnetje gaan zitten als ik jou was!
hahaha ik ben Disana niet =Dquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een onvolwassen en vooral onverdiende reactie. Jammer dat er zoveel mensen in dit topic hebben geïnvesteerd.
kijk. daar ga je dus zelf ook al de mist in. je gaat er blind van uit dat fok uitsluitend jonge bezoekers heeftquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:32 schreef Krantenmeisje het volgende:
Maak je niet druk, hoor, ik zal de naam kwiwi niet noemen. En jullie meningen worden niet verwerkt in een krant. Dit is gewoon om erachter te komen hoe jongeren er nou zelf over denken, aangezien ik alleen literatuur kon vinden geschreven door mensen van andere generaties en die over het algemeen een beetje negatief zijn. Dus, als je een mening hebt, dan hoor ik die graag. Zo niet; it's a free world...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |