quote:Op maandag 23 mei 2011 14:09 schreef Etsu het volgende:
De verbetering van de relatie tussen de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie
vanaf 1970 had een positief gevolg voor de Amerikaanse positie in de
onderhandelingen met Noord-Vietnam.
2p 26 Leg dit uit
Ik heb dit:
De VS beloofde wapensvermindering en graanleverancies, mits de SU ervoor zorgde dat Noord-Vietnam akkoord zou gaan met de Parijse Akkoorden.
Maar da's het antwoord nietBen ik fout?
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Spouwerranger het volgende:
Waarom openen jullie altijd alles twee keer? Echt irritant
Over het algemeen is het zo dat degene die als eerste opent, het enige topic is. Alleen het Fok systeem faaltquote:Op maandag 23 mei 2011 14:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.
Zeuren.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.
quote:
Nooit vertrouwen op een systeem. Lapo maakt nieuw deel aan. Einde discussie.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:13 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Over het algemeen is het zo dat degene die als eerste opent, het enige topic is. Alleen het Fok systeem faalt
Niks zeuren. Loop gewoon niet zo irritant te doen en laat diegene die de lapo had, het nieuwe topic openen.quote:
In EXA is dat niet zo zelfsprekend, hier is OP huntingquote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
[..]
Nooit vertrouwen op een systeem. Lapo maakt nieuw deel aan. Einde discussie.
je doet je naam in ieder geval eer aanquote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Clumsy het volgende:
never mind, ik kon ook gwn lezen wat er onderaan stond.
FAIL
Ik kwam uit op 50/77quote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Etsu het volgende:
Ik kom uit op 49/77, dus 5,7 - 7,7
Het is een zes.
En cijfer zit zo tussen de 45 en 60 punten. Grove schatting. Toch best netjes zo in 1.5 uurquote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Mr.DD het volgende:
" In 1972 wijzigde Nixon zijn Vietnambeleid door over te gaan op zware
bombardementen op Noord-Vietnam, wat leidde tot het neerhalen van
Amerikaanse bommenwerpers door Noord-Vietnam (en het maken van
de krijgsgevangenen die op de foto zijn te zien"Alsof er de rest van de oorlog NIET is gebombardeerd of piloten hebben gevlogen of mensen gevangen zijn genomen. Antwoord slaat helemaal nergens op in combinatie met beleid Nixon
De verheviging van de bombardementen onder Nixon was wel degelijk een koerswijziging.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Mr.DD het volgende:
" In 1972 wijzigde Nixon zijn Vietnambeleid door over te gaan op zware
bombardementen op Noord-Vietnam, wat leidde tot het neerhalen van
Amerikaanse bommenwerpers door Noord-Vietnam (en het maken van
de krijgsgevangenen die op de foto zijn te zien"Alsof er de rest van de oorlog NIET is gebombardeerd of piloten hebben gevlogen of mensen gevangen zijn genomen. Antwoord slaat helemaal nergens op in combinatie met beleid Nixon
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik dacht dat die jongens op die foto na onderhandeling naar huis mochten
Verheviging ja, maar nou niet echt het eerste punt waar je op komt als je krijgsgevangen ziet right? Meerdere antwoorden goed iig lijkt mequote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
De verheviging van de bombardementen onder Nixon was wel degelijk een koerswijziging.
Ja ik had ook zoiets van huh? En dat zie je op dat plaatje omdat? Maar dat stuk van dat VS wel kwetsbaar was had ik iig wel een punt voor.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Verheviging ja, maar nou niet echt het eerste punt waar je op komt als je krijgsgevangen ziet right? Meerdere antwoorden goed iig lijkt me
Wat heeft dat met mediabeleid te maken?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
Ik vind vraag 27 wel vaag hoor.
Ik had iets van : Achteraf bleek dat de oorlog helemaal voor niets was geweest, want het Noorden ging het Zuiden twee jaar later bezetten.
Mediabeleid staat er hequote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
Ik had iets van : Achteraf bleek dat de oorlog helemaal voor niets was geweest, want het Noorden ging het Zuiden twee jaar later bezetten.
'mediabeleid'quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mediabeleid te maken?
quote:
quote:
quote:Bij 11
Ik heb staan dat door de welvaart in 1500 - 1650 de leefsomstandigheden etc. beter waren, waardoor de bevolking kon groeien en mensen gemiddeld langer leefden.
Daarna ging het weer slecht met de nijverheid, waardoor de bevolking inkrimpte.. etc.
Zou dit een puntje opleveren?
Had over het lands/zeegewesten gelezen
Ik heb 63-66 punten ofzo.
Volgens mij is dat niet echt goed... Ik had iets staan over dat de landgewesten meer zelfvoorziend waren enzo.quote:
Die had ik foutquote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Wat een kutvraag met die foto van die Amerikaanse soldatenHeb maar 1 punt.
Ik heb wel de verheviging van de bombardementen, maar als politieke boodschap heb ik: Noord-Vietnam laat zo aan de bevolking zien dat de strijd nog steeds een onafhankelijkheidsoorlog tegen de Amerikanen is (dus geen burgeroorlog tegen andere Vietnamezen). Zou dat nog een punt opleveren?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik dacht dus dat ze naar huis mochten na onderhandelingenquote:
Hm, weet niet...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:29 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik heb wel de verheviging van de bombardementen, maar als politieke boodschap heb ik: Noord-Vietnam laat zo aan de bevolking zien dat de strijd nog steeds een onafhankelijkheidsoorlog tegen de Amerikanen is (dus geen burgeroorlog tegen andere Vietnamezen). Zou dat nog een punt opleveren?
Nee, want volgens mij is dat niet het geval...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:32 schreef Amasin het volgende:
En bij 26 heb ik dat de SU stopte met het leveren van wapens door de verbetering van de relatie met VS, waardoor Noord-Vietnam niet meer sterk was en zich onderdrukt voelde...
Staat ook niet in correctiemodel.. Denken jullie dat het wel wordt goed gerekend?
Die vond ik juist easy had ik alle 3 de puntenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ja ik heb precies hetzelfde. Ik heb volgens mij mezelf 0 punten gegeven maar ik denk dat het wel 2 punten zijn eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 mei 2011 14:32 schreef Amasin het volgende:
Bij vraag 25 over Fullbright en dan punt 1:
Fullbright breekt met het Westerse beeld van de communistische wereld uit de jaren vijftig en zestig.
Ik heb daar: dit is zo omdat hij niet zozeer in de dominotheorie gelooft. Hij gelooft niet dat zo'n klein land als Noord-Vietnam een bedreiging kan zijn voor Amerika. Dit breekt met het Westerse beeld van de communistische wereld, omdat het Westerse beeld was dat dat juist wel kon. Zij geloofden in de dominotheorie.
Dit vind ik ook een redelijk antwoord? Maar het is een heel antwoord dan in het antwoordmodel..
Chillingz voor snuffa g.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:38 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Die vond ik juist easy had ik alle 3 de punten
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:40 schreef examensss het volgende:
idd beetje rare vroeg met die foto.
- ik had daar gezet dat met de vietnamisering nixon wilde dat de amerikanen geleidelijk aan uit vietnam gehaald werden. onderdeel was ook de onderhandelingen met noord-vietnam over het vrij laten van krijgsgevangenen. de piloot spreekt op de foto met zijn familie omdat die waarschijnlijk naar huis mocht.![]()
- noord-vietnam maakt duidelijk aan zijn volk dat het goede bedoelingen en vrede wilt.
mezelf 0 puntjes voor gegeven
Eervolle vrede -> beeindiging van oorlog; dus waarom zouden ze daar nog blijven?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?
Ja, dat had ik dus ook. Wist ook niet dat het krijsgevangen waren...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef a-f-g het volgende:
bij die foto had ik niet eens door dat het krijgsgevangen waren![]()
ik had het gegooid op de vietnamisering en dat er eindelijk zicht op vrede kwam bladiebla..
maarja, ik heb met streng nakijken 45 punten dus voor geschiedenis ook geslaagd!
Ja, erg raar antwoord inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Het antwoord met die spotprent van Ho Chi Minh slaat helemaal nergens op, bij die spotprent stond dat het ging over het tet-offensief maar in het antwoord verwerken ze de hele Vietnam oorlog
Ik vind 'm ook raar. Het antwoordmodel zegt:quote:Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Het antwoord met die spotprent van Ho Chi Minh slaat helemaal nergens op, bij die spotprent stond dat het ging over het tet-offensief maar in het antwoord verwerken ze de hele Vietnam oorlog
Zou dit goed zijn:quote:Behrendt ziet het conflict in Vietnam als een gevolg van de totalitaire /
communistische ideologie van Ho Chi Minh/Noord-Vietnam, want hij
beeldt Ho Chi Minh af als iemand die zijn volk opoffert in de strijd /
verwijst in het onderschrift op een cynische manier naar de
communistische ideologie/Karl Marx
?quote:Behrendt benadrukt de Vietnamese/communistische hypocrisie: Ho Chi Minh offert zonder problemen zijn eigen volk op en verloochent daarmee het communistische gedachtegoed waarin het belang van de mens wordt benadrukt.
want?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over Vraag 23 met die Ho Chi Minh spotprent
Ga ik nu ook doen. Dat vuur!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over Vraag 23 met die Ho Chi Minh spotprent
Vind jij. Ik ben niet de enige die het niet heeft gezienquote:Op maandag 23 mei 2011 14:51 schreef Corkscrew het volgende:
Dat vuur vond ik vrij duidelijk. De uitleg is wat vreemder vind ik.
Had je eerst 'was vrij duidelijk', of faal ik in lezen?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Vind jij. Ik ben niet de enige die het niet heeft gezien
Het waren gevangenen hequote:Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eervolle vrede -> beeindiging van oorlog; dus waarom zouden ze daar nog blijven?
Wat maakt dat uit? Ga er gewoon vanuit dat het in 1672 geschreven isquote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef Sieps het volgende:
Bij vraag 6 stond trouwens dat het boek in 1672 geschreven was terwijl in de bron staat dat het in 1672 gepubliceerd, maar niet per se geschreven was. Klacht waardig?
Ja dat is een gevangenequote:Op maandag 23 mei 2011 14:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb over dat mannetje die praat tegen zijn familie.
enkele maanden na deze foto wordt het verdrag van parijs getekend waarin staat dat krijgsgevangenen worden vrij gelaten. de piloot spreekt tegen zijn familie + noord-vietnam geeft toestemming voor publicatie van de foto. lijkt me niet dat ze m dan nog ff gaan executeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?
Waarom zouden ze hem niet alsnog executeren? Dit is VOOR de vrede en ze gebruiken dit gewoon als propaganda. Kijk ons een gevangene van de Amerikanen hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:55 schreef examensss het volgende:
[..]
enkele maanden na deze foto wordt het verdrag van parijs getekend waarin staat dat krijgsgevangenen worden vrij gelaten. de piloot spreekt tegen zijn familie + noord-vietnam geeft toestemming voor publicatie van de foto. lijkt me niet dat ze m dan nog ff gaan executeren.
Ik weet niet hoor, maar ik ga niet kijken naar welke kleren de mensen dragen op een foto.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:56 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je ziet allemaal amerikanen zitten in gevangenispak?
Had je wel moeten doenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik ga niet kijken naar welke kleren de mensen dragen op een foto.
haha denk jij dat ze iemand gaan executeren, zonder proces, terwijl ze binnen een paar maanden de vrede gaan tekenen en de onderhandelingen al lang gaande zijn. wat denk je dat de reactie van de vs zou zijn... daarnaast is het antwoord niet erg waarschijnlijk. volgens het correctiemodel lijden de bombardementen van nixon tot het neerhalen van vliegtuigen, terwijl rond die tijd het luchtafweergeschut in noord-vietnam vrijwel uitgeschakeld was.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:57 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Waarom zouden ze hem niet alsnog executeren? Dit is VOOR de vrede en ze gebruiken dit gewoon als propaganda. Kijk ons een gevangene van de Amerikanen hebben
Vrijwel uitgeschakeld houdt nog altijd in dat er een deel in werking is en je ziet 9 gevangenenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:59 schreef examensss het volgende:
[..]
haha denk jij dat ze iemand gaan executeren, zonder proces, terwijl ze binnen een paar maanden de vrede gaan tekenen en de onderhandelingen al lang gaande zijn. wat denk je dat de reactie van de vs zou zijn... daarnaast is het antwoord niet erg waarschijnlijk. volgens het correctiemodel lijden de bombardementen van nixon tot het neerhalen van vliegtuigen, terwijl rond die tijd het luchtafweergeschut in noord-vietnam vrijwel uitgeschakeld was.
Je spreekt jezelf erg tegen en daarom begrijp ik het niet meerquote:Op maandag 23 mei 2011 15:00 schreef examensss het volgende:
en toch was het vrij duidelijk dat het gevangenen waren. gaan de alarmbellen niet rinkelen als amerikaanse piloten in noord-vietnam zitten en noord-vietnam toestemming heeft gegeven voor publicatie van de foto? en daarnaast inderdaad de kleren. en bij een bron is het wel de bedoeling dat je naar dat soort dingen kijkt :p
Ja, als je mij bedoelt. Ik had eerst 'was duidelijk', maar ik hecht belang aan nuance he.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Had je eerst 'was vrij duidelijk', of faal ik in lezen?
en jij wil nu beweren dat noord-korea en noord-vietnam in een vergelijkbare situatie zaten/zitten?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:01 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Vrijwel uitgeschakeld houdt nog altijd in dat er een deel in werking is en je ziet 9 gevangenenDat is dus heel reeel.
En jij wil nu beweren dat in Noord-Korea alleen mensen worden geexecuteerd met een proces?
zoals?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:05 schreef Keauning het volgende:
Nja, cijfers vallen bij mij in de klas tegen.
op welke manier spreek ik mijzelf tegen?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf erg tegen en daarom begrijp ik het niet meer
die van vorig jaar was echt makkelijker hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Neem aan van wel, vorig jaar was het 0,1 en was moeilijker dan dit jaar.
Wat heeft vraag 18 met die foto te maken?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:26 schreef tim. het volgende:
Antwoord om over te klagen: vraag 18 gaat over "zijn beschrijving van de landhervorming", het tweede punt in het antwoord over de tekst daarboven, waarin wordt verteld dat Noord-Vietnam toestemming voor het interview heeft gegeven.
Spijtig dat ik niet heb gezien dat de foto van die soldaten in Hanoi is geschoten.
Dat waren twee losse opmerkingen. Maar mijn eerste punt, ik vind dat wel een belangrijke, net zoals die vraag over cultuurrelativisme bij Nederlands, jullie niet zo te zien?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:38 schreef Tijz het volgende:
[..]
Wat heeft vraag 18 met die foto te maken?
Ik kan je punt wel begrijpen. Ik had als tweede punt wel de beschrijving van het proces als "foutloos" genoemd, maar zonder de toestemming van Noord-Vietnam. Wat had je zelf?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:44 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat waren twee losse opmerkingen. Maar mijn eerste punt, ik vind dat wel een belangrijke, net zoals die vraag over cultuurrelativisme bij Nederlands, jullie niet zo te zien?
klopt, dit vond ik ook al zo raar. ze geven geen antwoord op de vraag. ik had als antwoord dat de landhervormingen foutloos waren gegaan en dat phan van chu een os aan de cooperatie had gegeven uit vaderlandsliefde. ik vond het sowieso een rare vraag :Squote:Op maandag 23 mei 2011 16:51 schreef Tijz het volgende:
Dat er toestemming was gegeven voor het interview staat niet in de beschrijving van Phan Van Chu over de landhervormingen en dus is het gewoon een fout voorbeeld. Ze vragen twee voorbeelden uit de beschrijving van Phan Van Chu...
Er staat dat je twee voorbeelden uit de beschrijvingen van Phan Van Chu moet halen. Lees eens goed.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:55 schreef Corkscrew het volgende:
Hm, er staat wel "uit de bron", en niet "uit de uitspraken van Phan Van Chu" in de opgave.
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:36 schreef Nezhi het volgende:
Ik had bij 26 iets anders
Er kwam een wapenbeperking en SU kreeg gunstige handelsvoorwaarden. De VS wilde zo proberen China en de SU tegen elkaar uit te spelen in de driehoeksdiplomatie. China durfde toen niet meer Vietnam te steunen in de strijd tegen de Amerikanen door de dreiging van de SU, waardoor Vietnam sneller akkoord moest gaan met vrede want zonder materiaal konden ze de oorlog niet volhouden.
Klopt! Ik had snel even gekeken en zag daardoor alleen het eerste deel van de deelvraag, maar je hebt gelijk:quote:Op maandag 23 mei 2011 17:00 schreef Tijz het volgende:
[..]
Er staat dat je twee voorbeelden uit de beschrijvingen van Phan Van Chu moet halen. Lees eens goed.
quote:Stel: je doet een onderzoek met als vraagstelling ''Hoe verliep de
landhervorming in Noord-Vietnam?'' Je vindt deze bron, maar door de
gekleurdheid ervan twijfel je aan de bruikbaarheid van de bron voor je
onderzoek.
Licht je twijfel toe door:
− eerst aan te geven welke politieke kleur Phan Van Chu heeft en
− daarna met twee voorbeelden uit de bron uit te leggen op welke manier die
politieke kleur in zijn beschrijving van de landhervorming naar voren komt.
Hmm, ik had ook zoiets..quote:Op maandag 23 mei 2011 17:01 schreef Nezhi het volgende:
Gewoon klacht indienen want ze geven een fout antwoord.
Maar weet iemand of dit ook goed is?
[..]
Met streng tellen kom ik uit op 49 punten, wat neerkomt op een punt tussen de 5.7 en 7.7. Ik had een 6.1 nodig voor een 6.5 gemiddeld.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:35 schreef Regnarts het volgende:
Ik vond 'm ook lastiger dan die van vorig jaar, maar desalniettemin wel te doen. Aantal klachten valt ook mee en als ik zo naar m'n omgeving kijk dan heeft iedereen 'm wel redelijk gemaakt. Verwacht dus niet een al te hoge normering, in de buurt van 0,3 o.i.d.
Hopen voor je dat de corrector uitkomt op meer dan 49 punten of dat de norm min. 0.4 is.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:38 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Met streng tellen kom ik uit op 49 punten, wat neerkomt op een punt tussen de 5.7 en 7.7. Ik had een 6.1 nodig voor een 6.5 gemiddeld.
Ik had: de ongelijkheid die hij beschrijft en zijn opmerkingen over de schuld van de grootgrondbezitters. De ongelijkheid (bijv in het onderwijs) is natuurlijk ook geen onderdeel van zijn beschrijving van landhervorming, dat besefte ik me toen ik het opschreef, maar ik had echt geen tijd om weer iets nieuws op te schrijven. Knap hoe sommigen hier al om half twaalf zaten te posten, ik kan me dat niet voorstellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:50 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik kan je punt wel begrijpen. Ik had als tweede punt wel de beschrijving van het proces als "foutloos" genoemd, maar zonder de toestemming van Noord-Vietnam. Wat had je zelf?
Hij vond de coöperatie helemaal geweldig, dat zie ik nergens. Dat grootgrondbezitters misdadigers zijn zegt hij ook niet, hij zegt: "Er bestond nooit enige twijfel [daarover]..." Ik weet niet of dat ook over hem gaat. Pas in de laatste alinea wordt het persoonlijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:56 schreef Tijz het volgende:
Zijn beschrijving is wel communistisch hoor. Volgens hem zijn grootgrondbezitters per definitie misdadigers en hij vond de coöperatie helemaal geweldig. Dat is toch behoorlijk communistisch.
Nu je het zegt... ik had hiervoor gewoon zonder er verder naar te kijken 0 punten aan mezelf gegeven bij het nakijken, maar je hebt gelijk: er wordt inderdaad helemaal niks gezegd: de schade voor de Amerikaanse belangen wordt helemaal niet genoemd.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:05 schreef tim. het volgende:
Antwoord op vraag 25: "Fulbright stelt de oorlog voor als schadelijk voor de belangen van de VS." Ik zie dat op geen enkele manier terug in bron 13?
Dat zei ik hierboven dus ook. Ik zou punten terecht vinden. Maar misschien is het noodzakelijk om de uitbreiding van invloedssferen te noemen, omdat dat het gevolg is van "hun idealen het meest overkwamen met die leiders".quote:Op maandag 23 mei 2011 20:57 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Bij vraag 14 over waarom Amerika Bao nog wat erkende als leider en China Ho Chi Minh had ik iets in de zin van, omdat hun idealen het meest overkwamen met die leiders. Ho Chi Minh in de zin van communistisch en Bao Dai pro-Frans. En omdat de Amerikanen de Fransen destijds steunden en zo het communisme wouden tegengaan.
Zou ik daar punten voor krijgen?
Bij het antwoord staat alleen dat ze hun invloedssfeer wouden uitbreiden.
Denk ut nie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:06 schreef TMartina het volgende:
http://www.havovwo.nl/vwo/vgs/bestanden/vgs11ibb.pdf
bron 5
Dat boeren door de crisis "Op droog brood" zaten, en daarom boter gingen maken zodat het nog te eten was, zou dat een goed antwoord zijn?
hahaha die vind ik leuk bedacht XDquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:06 schreef TMartina het volgende:
http://www.havovwo.nl/vwo/vgs/bestanden/vgs11ibb.pdf
bron 5
Dat boeren door de crisis "Op droog brood" zaten, en daarom boter gingen maken zodat het nog te eten was, zou dat een goed antwoord zijn?
Betrouwbare scores?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Heb een aantal scores gezien, en die waren echt matig. Niet hoger dan de 40..
Dat met een n-term van 0,0 wordt echt huilen..
Aan de andere kant hoop op een hogere n-term daardoor
Had een 7.6. Was echter 's nachts begonnen met leren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:38 schreef ViaRegnum2 het volgende:
7.8 gehaald, ook hier veel te streng nagekeken, dus het viel me mee. Toch jammer, want ik ging voor de 8.5 voor een 9, maar dat zat er gewoon niet in. Ben op zich wel tevreden hiermee...
Goed gedaan dan. Ik had de Republiek wel redelijk goed geleerd, en Vietnam pas de nacht ervoor, alleen de syllabus 1x doorgelezen. Ongeveer even goed gescoord op beide onderwerpen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:40 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Had een 7.6. Was echter 's nachts begonnen met leren.
Geschiedenis vind ik ook 'n eitje. Ik had niet geleerd omdat ik wiskunde nog moest beginnen de dag ervoorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:46 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Goed gedaan dan. Ik had de Republiek wel redelijk goed geleerd, en Vietnam pas de nacht ervoor, alleen de syllabus 1x doorgelezen.
Dat had ik helemaal niet geleerd, wiskundequote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:47 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Geschiedenis vind ik ook 'n eitje. Ik had niet geleerd omdat ik wiskunde nog moest beginnen de dag ervoor.
Hoe kunnen mensen nou goed zijn in Latijn en Grieksquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:49 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Dat had ik helemaal niet geleerd, wiskundeIk had Grieks ook op dinsdag, dezelfde dag als wiskunde... dat was meer werk. Maar ook de dag ervoor begonnen
Ach ja, nog wel een 8 gehaald daarvoor.
Als je de grammatica echt goed beheerst, kom je een heel eind. Dan is het stukken makkelijker om de puzzelstukjes op de juiste plaats te krijgen. En dat is inderdaad gewoon stampen, die grammatica.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:51 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen nou goed zijn in Latijn en Grieks
Ofja, kan best. Ik zou eigenlijk best graag m'n CE willen inzien. Kijken hoeveel punten ik had voor de vertaling.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:53 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Als je de grammatica echt goed beheerst, kom je een heel eind. Dan is het stukken makkelijker om de puzzelstukjes op de juiste plaats te krijgen.
Met een 3.3 had je in totaal 20 punten. En inderdaadquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:55 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ofja, kan best. Ik zou eigenlijk best graag m'n CE willen inzien. Kijken hoeveel punten ik had voor de vertaling.
En kijken of ik nou die scandeervraag goed
(oh ja, dit is GS-topic)
Ik had een 5quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:57 schreef ThaTim het volgende:
Voor degene met GS herkansing: Gewoon goed leren zodat je alle verbanden weet + jaartallen.
Bij elke vraag goed kijken uit welk jaar de bron komt en welke begrippen erin voorkomen.
Sure, ik ga morgen of overmorgen nog ff examenbundel doorlezen. Meer niet, fuck it gehalte ligt best hoog.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:36 schreef Etsu het volgende:
Hmm.. Heb een 4,4 gehaald, nu ga ik gewoon voor een 6,8 voor een 7. Lijkt me beetje onmogelijk, aangezien de norm gewoon verdomme 0,1 is. [ afbeelding ] Maarja, ben bezig met examencursus dit dat, dus gaan voor zo hoog mogelijk.
Mr.DD, as woensdag bijpraten in dit topic toch?Aangezien we de enigen zijn.
Hij was makkelijk. Alleen had ik er weinig zin an en wiebelde m'n tafel en had ik een loopneus waardoor ik na 70 minuten het pand weer verliet. Wel alles ingevuld, maarja. Veel kleine vragen ook. Zou zo nog een een 6.5 kunnen zijn, maar net zo goed een 4.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:33 schreef Etsu het volgende:
Ik vond tijdvak 1 makkelijker...
Teveel bronnen, veel vage vragen en ik weet niet. Een twijfelgevalletje.
Hm, leek even veel als vorige keer. Ook niet echt 'nieuwe' bronnen, gewoon best duidelijk. Maarja. Komt goed ofzo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:03 schreef Etsu het volgende:
Jammer.
Ik vond dat het teveel bronnen waren.
Holy tokkels. Das wel netjes. Ik heb vooral m'n laatste hersencapaciteit weggedronken. Vanavond weer. En morgen ook. Overmorgen ook trouwens.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:16 schreef Etsu het volgende:
'Komt goed ofzo', daar ga ik al m'n hoop op vestigen.
41 punten nodig voor een 4,8 voor een 6... We zullen het zien woensdag.
Ik heb m'n best gedaan, 4 dagen gestudeerd, herexamentraining Leiden geweest, voor het slapen gaan aantekeningen gelezen, meer kon ik niet doen.
Gefeliciteerd gozerquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:57 schreef Etsu het volgende:
Ik kan meefeesten dat ik dit vak met een voldoende heb afgesloten
SE: 6,2
Eerste tijdvak: 4,4
Tweede tijdvak: 5,2
Afgerond: 6
Kutvak.
Ze weten wel heel goed hoe je mensen kan laten zakken met zo'n norm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |