quote:Op maandag 23 mei 2011 14:09 schreef Etsu het volgende:
De verbetering van de relatie tussen de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie
vanaf 1970 had een positief gevolg voor de Amerikaanse positie in de
onderhandelingen met Noord-Vietnam.
2p 26 Leg dit uit
Ik heb dit:
De VS beloofde wapensvermindering en graanleverancies, mits de SU ervoor zorgde dat Noord-Vietnam akkoord zou gaan met de Parijse Akkoorden.
Maar da's het antwoord nietBen ik fout?
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Spouwerranger het volgende:
Waarom openen jullie altijd alles twee keer? Echt irritant
Over het algemeen is het zo dat degene die als eerste opent, het enige topic is. Alleen het Fok systeem faaltquote:Op maandag 23 mei 2011 14:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.
Zeuren.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze (in dit geval Etsu) moeten nog leren dat de lapo het nieuwe topic hoort te openen. Als dit nou een half uur zou duren, mag iemand anders het initiatief nemen om deze ongeschreven wet te overtreden.
quote:
Nooit vertrouwen op een systeem. Lapo maakt nieuw deel aan. Einde discussie.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:13 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Over het algemeen is het zo dat degene die als eerste opent, het enige topic is. Alleen het Fok systeem faalt
Niks zeuren. Loop gewoon niet zo irritant te doen en laat diegene die de lapo had, het nieuwe topic openen.quote:
In EXA is dat niet zo zelfsprekend, hier is OP huntingquote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef DuTank het volgende:
[..]
[..]
Nooit vertrouwen op een systeem. Lapo maakt nieuw deel aan. Einde discussie.
je doet je naam in ieder geval eer aanquote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Clumsy het volgende:
never mind, ik kon ook gwn lezen wat er onderaan stond.
FAIL
Ik kwam uit op 50/77quote:Op maandag 23 mei 2011 14:14 schreef Etsu het volgende:
Ik kom uit op 49/77, dus 5,7 - 7,7
Het is een zes.
En cijfer zit zo tussen de 45 en 60 punten. Grove schatting. Toch best netjes zo in 1.5 uurquote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Mr.DD het volgende:
" In 1972 wijzigde Nixon zijn Vietnambeleid door over te gaan op zware
bombardementen op Noord-Vietnam, wat leidde tot het neerhalen van
Amerikaanse bommenwerpers door Noord-Vietnam (en het maken van
de krijgsgevangenen die op de foto zijn te zien"Alsof er de rest van de oorlog NIET is gebombardeerd of piloten hebben gevlogen of mensen gevangen zijn genomen. Antwoord slaat helemaal nergens op in combinatie met beleid Nixon
De verheviging van de bombardementen onder Nixon was wel degelijk een koerswijziging.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:11 schreef Mr.DD het volgende:
" In 1972 wijzigde Nixon zijn Vietnambeleid door over te gaan op zware
bombardementen op Noord-Vietnam, wat leidde tot het neerhalen van
Amerikaanse bommenwerpers door Noord-Vietnam (en het maken van
de krijgsgevangenen die op de foto zijn te zien"Alsof er de rest van de oorlog NIET is gebombardeerd of piloten hebben gevlogen of mensen gevangen zijn genomen. Antwoord slaat helemaal nergens op in combinatie met beleid Nixon
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik dacht dat die jongens op die foto na onderhandeling naar huis mochten
Verheviging ja, maar nou niet echt het eerste punt waar je op komt als je krijgsgevangen ziet right? Meerdere antwoorden goed iig lijkt mequote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
De verheviging van de bombardementen onder Nixon was wel degelijk een koerswijziging.
Ja ik had ook zoiets van huh? En dat zie je op dat plaatje omdat? Maar dat stuk van dat VS wel kwetsbaar was had ik iig wel een punt voor.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Verheviging ja, maar nou niet echt het eerste punt waar je op komt als je krijgsgevangen ziet right? Meerdere antwoorden goed iig lijkt me
Wat heeft dat met mediabeleid te maken?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
Ik vind vraag 27 wel vaag hoor.
Ik had iets van : Achteraf bleek dat de oorlog helemaal voor niets was geweest, want het Noorden ging het Zuiden twee jaar later bezetten.
Mediabeleid staat er hequote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
Ik had iets van : Achteraf bleek dat de oorlog helemaal voor niets was geweest, want het Noorden ging het Zuiden twee jaar later bezetten.
'mediabeleid'quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Clumsy het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mediabeleid te maken?
quote:
quote:
quote:Bij 11
Ik heb staan dat door de welvaart in 1500 - 1650 de leefsomstandigheden etc. beter waren, waardoor de bevolking kon groeien en mensen gemiddeld langer leefden.
Daarna ging het weer slecht met de nijverheid, waardoor de bevolking inkrimpte.. etc.
Zou dit een puntje opleveren?
Had over het lands/zeegewesten gelezen
Ik heb 63-66 punten ofzo.
Volgens mij is dat niet echt goed... Ik had iets staan over dat de landgewesten meer zelfvoorziend waren enzo.quote:
Die had ik foutquote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Wat een kutvraag met die foto van die Amerikaanse soldatenHeb maar 1 punt.
Ik heb wel de verheviging van de bombardementen, maar als politieke boodschap heb ik: Noord-Vietnam laat zo aan de bevolking zien dat de strijd nog steeds een onafhankelijkheidsoorlog tegen de Amerikanen is (dus geen burgeroorlog tegen andere Vietnamezen). Zou dat nog een punt opleveren?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik dacht dus dat ze naar huis mochten na onderhandelingenquote:
Hm, weet niet...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:29 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik heb wel de verheviging van de bombardementen, maar als politieke boodschap heb ik: Noord-Vietnam laat zo aan de bevolking zien dat de strijd nog steeds een onafhankelijkheidsoorlog tegen de Amerikanen is (dus geen burgeroorlog tegen andere Vietnamezen). Zou dat nog een punt opleveren?
Nee, want volgens mij is dat niet het geval...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:32 schreef Amasin het volgende:
En bij 26 heb ik dat de SU stopte met het leveren van wapens door de verbetering van de relatie met VS, waardoor Noord-Vietnam niet meer sterk was en zich onderdrukt voelde...
Staat ook niet in correctiemodel.. Denken jullie dat het wel wordt goed gerekend?
Die vond ik juist easy had ik alle 3 de puntenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ja ik heb precies hetzelfde. Ik heb volgens mij mezelf 0 punten gegeven maar ik denk dat het wel 2 punten zijn eerlijk gezegdquote:Op maandag 23 mei 2011 14:32 schreef Amasin het volgende:
Bij vraag 25 over Fullbright en dan punt 1:
Fullbright breekt met het Westerse beeld van de communistische wereld uit de jaren vijftig en zestig.
Ik heb daar: dit is zo omdat hij niet zozeer in de dominotheorie gelooft. Hij gelooft niet dat zo'n klein land als Noord-Vietnam een bedreiging kan zijn voor Amerika. Dit breekt met het Westerse beeld van de communistische wereld, omdat het Westerse beeld was dat dat juist wel kon. Zij geloofden in de dominotheorie.
Dit vind ik ook een redelijk antwoord? Maar het is een heel antwoord dan in het antwoordmodel..
Chillingz voor snuffa g.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:38 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Die vond ik juist easy had ik alle 3 de punten
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:40 schreef examensss het volgende:
idd beetje rare vroeg met die foto.
- ik had daar gezet dat met de vietnamisering nixon wilde dat de amerikanen geleidelijk aan uit vietnam gehaald werden. onderdeel was ook de onderhandelingen met noord-vietnam over het vrij laten van krijgsgevangenen. de piloot spreekt op de foto met zijn familie omdat die waarschijnlijk naar huis mocht.![]()
- noord-vietnam maakt duidelijk aan zijn volk dat het goede bedoelingen en vrede wilt.
mezelf 0 puntjes voor gegeven
Eervolle vrede -> beeindiging van oorlog; dus waarom zouden ze daar nog blijven?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?
Ja, dat had ik dus ook. Wist ook niet dat het krijsgevangen waren...quote:Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef a-f-g het volgende:
bij die foto had ik niet eens door dat het krijgsgevangen waren![]()
ik had het gegooid op de vietnamisering en dat er eindelijk zicht op vrede kwam bladiebla..
maarja, ik heb met streng nakijken 45 punten dus voor geschiedenis ook geslaagd!
Ja, erg raar antwoord inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Het antwoord met die spotprent van Ho Chi Minh slaat helemaal nergens op, bij die spotprent stond dat het ging over het tet-offensief maar in het antwoord verwerken ze de hele Vietnam oorlog
Ik vind 'm ook raar. Het antwoordmodel zegt:quote:Op maandag 23 mei 2011 14:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Het antwoord met die spotprent van Ho Chi Minh slaat helemaal nergens op, bij die spotprent stond dat het ging over het tet-offensief maar in het antwoord verwerken ze de hele Vietnam oorlog
Zou dit goed zijn:quote:Behrendt ziet het conflict in Vietnam als een gevolg van de totalitaire /
communistische ideologie van Ho Chi Minh/Noord-Vietnam, want hij
beeldt Ho Chi Minh af als iemand die zijn volk opoffert in de strijd /
verwijst in het onderschrift op een cynische manier naar de
communistische ideologie/Karl Marx
?quote:Behrendt benadrukt de Vietnamese/communistische hypocrisie: Ho Chi Minh offert zonder problemen zijn eigen volk op en verloochent daarmee het communistische gedachtegoed waarin het belang van de mens wordt benadrukt.
want?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over Vraag 23 met die Ho Chi Minh spotprent
Ga ik nu ook doen. Dat vuur!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Ik heb een klacht ingediend over Vraag 23 met die Ho Chi Minh spotprent
Vind jij. Ik ben niet de enige die het niet heeft gezienquote:Op maandag 23 mei 2011 14:51 schreef Corkscrew het volgende:
Dat vuur vond ik vrij duidelijk. De uitleg is wat vreemder vind ik.
Had je eerst 'was vrij duidelijk', of faal ik in lezen?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Vind jij. Ik ben niet de enige die het niet heeft gezien
Het waren gevangenen hequote:Op maandag 23 mei 2011 14:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Eervolle vrede -> beeindiging van oorlog; dus waarom zouden ze daar nog blijven?
Wat maakt dat uit? Ga er gewoon vanuit dat het in 1672 geschreven isquote:Op maandag 23 mei 2011 14:52 schreef Sieps het volgende:
Bij vraag 6 stond trouwens dat het boek in 1672 geschreven was terwijl in de bron staat dat het in 1672 gepubliceerd, maar niet per se geschreven was. Klacht waardig?
Ja dat is een gevangenequote:Op maandag 23 mei 2011 14:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb over dat mannetje die praat tegen zijn familie.
enkele maanden na deze foto wordt het verdrag van parijs getekend waarin staat dat krijgsgevangenen worden vrij gelaten. de piloot spreekt tegen zijn familie + noord-vietnam geeft toestemming voor publicatie van de foto. lijkt me niet dat ze m dan nog ff gaan executeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik zou dit antwoord niet goed rekenen eerlijk gezegd. Dat tweede vind ik een beetje raar en je ziet toch ook nergens eigenlijk dat ie naar huis mag?
Waarom zouden ze hem niet alsnog executeren? Dit is VOOR de vrede en ze gebruiken dit gewoon als propaganda. Kijk ons een gevangene van de Amerikanen hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:55 schreef examensss het volgende:
[..]
enkele maanden na deze foto wordt het verdrag van parijs getekend waarin staat dat krijgsgevangenen worden vrij gelaten. de piloot spreekt tegen zijn familie + noord-vietnam geeft toestemming voor publicatie van de foto. lijkt me niet dat ze m dan nog ff gaan executeren.
Ik weet niet hoor, maar ik ga niet kijken naar welke kleren de mensen dragen op een foto.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:56 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je ziet allemaal amerikanen zitten in gevangenispak?
Had je wel moeten doenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik ga niet kijken naar welke kleren de mensen dragen op een foto.
haha denk jij dat ze iemand gaan executeren, zonder proces, terwijl ze binnen een paar maanden de vrede gaan tekenen en de onderhandelingen al lang gaande zijn. wat denk je dat de reactie van de vs zou zijn... daarnaast is het antwoord niet erg waarschijnlijk. volgens het correctiemodel lijden de bombardementen van nixon tot het neerhalen van vliegtuigen, terwijl rond die tijd het luchtafweergeschut in noord-vietnam vrijwel uitgeschakeld was.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:57 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Waarom zouden ze hem niet alsnog executeren? Dit is VOOR de vrede en ze gebruiken dit gewoon als propaganda. Kijk ons een gevangene van de Amerikanen hebben
Vrijwel uitgeschakeld houdt nog altijd in dat er een deel in werking is en je ziet 9 gevangenenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:59 schreef examensss het volgende:
[..]
haha denk jij dat ze iemand gaan executeren, zonder proces, terwijl ze binnen een paar maanden de vrede gaan tekenen en de onderhandelingen al lang gaande zijn. wat denk je dat de reactie van de vs zou zijn... daarnaast is het antwoord niet erg waarschijnlijk. volgens het correctiemodel lijden de bombardementen van nixon tot het neerhalen van vliegtuigen, terwijl rond die tijd het luchtafweergeschut in noord-vietnam vrijwel uitgeschakeld was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |