In bron 11 gooit Ho Chi Minh volgens mij vrolijk zijn eigen volk in de vlammen. Ik weet niet hoe je daarmee 'boven de Amerikanen staat'?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bron 10 was juist dat de Amerikanen gewoon vrolijk door gingen bombarderen enzo, en bron 11 laat Ho Chi Minh zien dat hij boven de Amerikanen staat en sterker was. En protestgeneraties waren daar ook mee eens (vonden dat de oorlog moesten stoppen), dus dacht ze met bron 11 eens waren.
Hij staat er groot op?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
In bron 11 gooit Ho Chi Minh volgens mij vrolijk zijn eigen volk in de vlammen. Ik weet niet hoe je daarmee 'boven de Amerikanen staat'?
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Bron 10 is een spotprent en het maakt dus iets wat het afbeeld belachelijk. Bron 10 maakte het amerikaans optreden belachelijk dus daarom is het voor de protesteerders xD imo
Eens, en bron 11 was kritiek op communisme. Ik had dat HCM zijn communistische idealen verloochende, er staat een uitspraak van Karl Marx, de grondlegger van het communisme en HCM gooit zijn eigen bevolking in het vuur.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Bron 10 is een spotprent en het maakt dus iets wat het afbeeld belachelijk. Bron 10 maakte het amerikaans optreden belachelijk dus daarom is het voor de protesteerders xD imo
Dus als je oorlog afbeeld ben je gelijk voor oorlog?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.
De auteur van bron 11 bekritiseert dat optreden ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.
Hoe heb je hem geinterpreteerd dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef ViaRegnum2 het volgende:
GódverdommeAls ik had geweten dat dat vlammen waren, was het zoooo nog veel makkelijker geweest. Heb hem nu ook wel goed geinterpreteerd, maar alsnog...
Nee, de vraag was volgens mij met welke bron de protestgeneraties eens waren (hoe je het wil noemen: waar ze zich in konden vinden). In bron 10 gingen ze oorlog voeren -> protestgeneraties wilden dat niet; dus bron 11.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Dus als je oorlog afbeeld ben je gelijk voor oorlog?
Verkeerd gedacht (denk ik) want ik dacht juist dat het kritiek was op de amerikaanse manier van oorlog voeren, gewoon alles platbombarderen ja dan win je wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, de vraag was volgens mij met welke bron de protestgeneraties eens waren (hoe je het wil noemen: waar ze zich in konden vinden). In bron 10 gingen ze oorlog voeren -> protestgeneraties wilden dat niet; dus bron 11.
Zo dacht ik.
Waar zag je kritiek terugkomen in de bron?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Verkeerd gedacht (denk ik) want ik dacht juist dat het kritiek was op de amerikaanse manier van oorlog voeren, gewoon alles platbombarderen ja dan win je wel.
Dat Karl Marx zegt dat het om de mens gaat, terwijl Ho Chi Minh ze onverschillig van de ene naar de andere kant zet met zijn schep en zo hun leven bepaalt. Maar had dus niet gezien dat het opofferen was en in het vuur gooienquote:
Deze is het antwoord volgens mij. In ieder geval had ik hemquote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Er staat toch duidelijk VWO, niet vmbo...quote:
Komt wel in de buurt toch? Het verloochenen van het communistische gedachtegoed was volgens mij wel waar het om ging.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Dat Karl Marx zegt dat het om de mens gaat, terwijl Ho Chi Minh ze onverschillig van de ene naar de andere kant zet met zijn schep en zo hun leven bepaalt. Maar had dus niet gezien dat het opofferen was en in het vuur gooien
Ga niet zo grappig lopen doen johquote:Op maandag 23 mei 2011 13:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk VWO, niet vmbo...
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk VWO, niet vmbo...
Johnson als karikatuur afgebeeld, grote neus. Apocalyps van de escalatie is de titel, oftewel het loopt helemaal uit de hand en de steden ondervinden grote schade.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waar zag je kritiek terugkomen in de bron?
kan je de vraag even overtypen?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef Corkscrew het volgende:
Ik heb de prenten even gescand, dat is misschien wat duidelijker en makkelijker voor de discussie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ik zag juist eerder dat Johnson door bleef met oorlog voeren, en de protestgeneraties dat niet wilden.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:12 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Johnson als karikatuur afgebeeld, grote neus. Apocalyps van de escalatie is de titel, oftewel het loopt helemaal uit de hand en de steden ondervinden grote schade.
Klopt. Maar die vlammen hadden het natuurlijk zo oneindig veel makkelijker gemaakt...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:12 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Komt wel in de buurt toch? Het verloochenen van het communistische gedachtegoed was volgens mij wel waar het om ging.
Ik dacht ook dat het een bergketen was.. en dat Ho Chi Minh de Ho Chi Minh route moest voorstellen die al die Vietong mannetjes naar de andere kant leidde..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Even serieus, waren dat vlammen? Als dat zo is ga ik echt klagen over de kwaliteit van de bron, want ik dacht dat dat bergen waren
Dat is dus juist de kritiek hij blijft doorgaan met oorlogvoeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zag juist eerder dat Johnson door bleef met oorlog voeren, en de protestgeneraties dat niet wilden.
Inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:13 schreef feyenoordfan92 het volgende:
was redelijk te doen dit examen, zal wel weer een ziek lage norm op komen, net als voorgaande jaren..
Nja, dan heb ik dus een beetje doorgedacht. Jammer.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Dat is dus juist de kritiek hij blijft doorgaan met oorlogvoeren.
Zoiets dacht ik ook inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een bergketen was.. en dat Ho Chi Minh de Ho Chi Minh route moest voorstellen die al die Vietong mannetjes naar de andere kant leidde..
Ik weet niet of jij hem in kleur kreeg?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:14 schreef Snuf. het volgende:
Het spijt me heel erg maar als je niet ziet dat dat vlammen zijn
Hoe verklaar je die quote van Marx eronder dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Het was eigenlijk best te doen ondanks dat ik D&S bijna niet meer geleerd heb.![]()
Prent twee was niet tegen Ho Chi Minh dacht ik, het was meer zo dat Vietnam zichzelf wat aandoet met het Tet-offensief en zichzelf in het vuur (Amerika dus) gooit.
Je zou ook kunnen zeggen dat het tegen Ho Chi is omdat hij mensenlevens opoffert.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:15 schreef Gitaarmat het volgende:
Het was eigenlijk best te doen ondanks dat ik D&S bijna niet meer geleerd heb.![]()
Prent twee was niet tegen Ho Chi Minh dacht ik, het was meer zo dat Vietnam zichzelf wat aandoet met het Tet-offensief en zichzelf in het vuur (Amerika dus) gooit.
Nee eigenlijk niet maar ik zag gelijk dat het vuur wasquote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij hem in kleur kreeg?![]()
Dat erratum voor havo was ook irritant zeg.
Daar heb ik dan weer niet op gelet.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Hoe verklaar je die quote van Marx eronder dan?
Ja, dat verklaart die quote van Marx eronderquote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat het tegen Ho Chi is omdat hij mensenlevens opoffert.
Ja wtf is dat ook voor epische fout, heb je wel geleerdquote:Op maandag 23 mei 2011 13:17 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Opland iedere keer met dt geschreven, daar gaan mijn punten.
Dat wordt geen 8,5, jongeman.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:17 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Opland iedere keer met dt geschreven, daar gaan mijn punten.
Hmkay. Ik nietquote:Op maandag 23 mei 2011 13:17 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet maar ik zag gelijk dat het vuur wasOok door de schep en de blik van Ho chi herkende ik dat iig gelijk
scheissequote:Dit document is vanaf 14.00 uur beschikbaar.
Wis eventueel de cache of de geschiedenis in je browser
Ik ook niet.., hoe kan je nou aan de blik van Ho Chi Minh zien dat het vuur is? :p dat vind ik heel knapquote:
Dat is toch alleen bij NL?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef Nezhi het volgende:
Ik hoorde trouwens dat ze iets van 4 fouten kunnen rekenen voor spellingsfouten, is dat waar? :/
Zelfs bij Nederlands mogen ze alleen punten aftrekken voor spelfouten in de samenvatting, niet bij de gewone vragenquote:
Gewoon hij knijpt zijn ogen een beetje dicht, zou kunnen komen door de warmtequote:Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Ik ook niet.., hoe kan je nou aan de blik van Ho Chi Minh zien dat het vuur is? :p dat vind ik heel knap
Vernauwde ogen van de rook denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:18 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Ik ook niet.., hoe kan je nou aan de blik van Ho Chi Minh zien dat het vuur is? :p dat vind ik heel knap
Respectquote:Op maandag 23 mei 2011 13:19 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Gewoon hij knijpt zijn ogen een beetje dicht, zou kunnen komen door de warmte![]()
Weet ik veel ik zag het gewoon gelijk
ik 11.. hand nu verlamdquote:Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef Snuf. het volgende:
Hoeveel pagina's hadden jullie geschreven? ik 12
En ik was na 2,5 uur klaar
Je bent dan ook echt kk dom als je een spelfout maakt in een meerkeuzevraagquote:Op maandag 23 mei 2011 13:19 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Zelfs bij Nederlands mogen ze alleen punten aftrekken voor spelfouten in de samenvatting, niet bij de gewone vragen
Je hebt ook open vragenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je bent dan ook echt kk dom als je een spelfout maakt in een meerkeuzevraag
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef DuTank het volgende:
[..]
Je bent dan ook echt kk dom als je een spelfout maakt in een meerkeuzevraag
Ik 12,5.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef Snuf. het volgende:
Ik schrijf wel groot ja.. en 2 regels tussen elke vraag open houdenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef Corkscrew het volgende:
Iets meer dan 6 kantjes vol, en dat vond ik eigenlijk al veel.
Schrijven jullie met zulke grote letters ofzo?
12 pagina's?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:20 schreef Snuf. het volgende:
Ik wil jou heel graag zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik heb heel vaak het idee dat jij mij bent..
Wij krijgen blaadjes met 4 kantjesquote:Op maandag 23 mei 2011 13:21 schreef DuTank het volgende:
[..]
12 pagina's?Ik hoop kantjes..
Maar dan nog, ik had toen 6 kantjes ofzo. (En gewoon een 7'tje hoor, dus niet een 2 ofzo).
Nee die doet maar watquote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef emzor1994 het volgende:
Gaat de 2e corrector echt alles opnieuw lezen?
Oh ik had gewoon dat ze de journalisten minder persvrijheid moesten geven?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Etsu het volgende:
Bij die laatste vraag, was toch zo dat de regering voortaan eerlijk moest zijn tegen de burgers en niet meer moest liegen via de media enzo (ivm Pentagon Papers enzo)
Ik had voorzichtig zijn met media omdat het veel kritiek oproept.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Etsu het volgende:
Bij die laatste vraag, was toch zo dat de regering voortaan eerlijk moest zijn tegen de burgers en niet meer moest liegen via de media enzo (ivm Pentagon Papers enzo)
Als je op het Luzac zit: ja.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef emzor1994 het volgende:
Gaat de 2e corrector echt alles opnieuw lezen?
Ik had juist dat ze niet alle info zomaar in de media moesten gooien omdat dat veel verzet van de bevolking opleverdequote:Op maandag 23 mei 2011 13:22 schreef Etsu het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oh ik had gewoon dat ze de journalisten minder persvrijheid moesten geven?
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Ik had voorzichtig zijn met media omdat het veel kritiek oproept.
Dit had ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:23 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Ik had juist dat ze niet alle info zomaar in de media moesten gooien omdat dat veel verzet van de bevolking opleverde
whaha iedereen denkt echt dat je daar je diploma kan kopen, terwijl het slagingspercentage helemaal niet zo hoog is.quote:Als je op het Luzac zit: ja.
Nee omdat er allemaal debielen op zittenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:25 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
whaha iedereen denkt echt dat je daar je diploma kan kopen, terwijl het slagingspercentage helemaal niet zo hoog is.
Idd hij was niet zo moeilijk, alleen zal ik heel veel punten verliezen met verkeerd/onvolledig formulerenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:26 schreef Sokz het volgende:
Was wel een eitje ofniet? Heb 1 x de samenvatting doorgelezen en kon elke vraag zonder na te denken beantwoorden. (goed/compleet geformuleerd is een 2e)
Dit.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:26 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Idd hij was niet zo moeilijk, alleen zal ik heel veel punten verliezen met verkeerd/onvolledig formuleren
Volgensmij gaat het er vooral om dat ze de pers niet meer aan het front toelaten. Dusja minder persvrijheid.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:26 schreef Etsu het volgende:
Hmm.. In syllabus staat idd persvrijheidvermindering ofzo, en niet alles moesten uitzenden. Dag puntje.
Ja inderdaad. Toch ga ik straks wel effe checkenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:27 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik zie welGeschiedenis zelf nakijken is niet te doen, omdat je niet weet wat wel en wat niet goedgerekend wordt. Dat was zelfs bij Nederlands al lastig.
Ze lieten de pers wel toe aan het front, zoals in de Golfoorlog in Irak, maar ze controleerden al het uit te zenden materiaalquote:Op maandag 23 mei 2011 13:27 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Volgensmij gaat het er vooral om dat ze de pers niet meer aan het front toelaten. Dusja minder persvrijheid.
Ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat was dat met bron 13. Ik dacht dat het te maken had met driehoeksdiplomatie en vietnamisering dus daar maar een heel verhaal over opgeschreven.
Ik had: Fulbright breekt met het beeld van een eensgezind communistisch blok dat streeft naar een wereldrevolutie en is tegen militair ingrijpen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat was dat met bron 13. Ik dacht dat het te maken had met driehoeksdiplomatie en vietnamisering dus daar maar een heel verhaal over opgeschreven.
Ik ook zoiets... vond hem wel raar...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Gitaarmat het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik had: Fulbright breekt met het beeld van een eensgezind communistisch blok dat streeft naar een wereldrevolutie en is tegen militair ingrijpen.
Marx stelde dat de mens voorop staat maar Ho Chi Minh offert vele mensen voor zijn doel. (en dus tegenstrijdig met wat Marx stelde)quote:Op maandag 23 mei 2011 13:16 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Hoe verklaar je die quote van Marx eronder dan?
Ik ook, maar meer of ik het globaal goed heb.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Toch ga ik straks wel effe checken
Wat was de vraag ook alweer?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Had ik ook, maar dat paste dus niet bij Gitaarmats theoriequote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
Marx stelde dat de mens voorop staat maar Ho Chi Minh offert vele mensen voor zijn doel. (en dus tegenstrijdig met wat Marx stelde)
Alleen de duidelijkheid van bron 11.. met dat vuur/bergketen/water :pquote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef Nezhi het volgende:
Ik vind het wel een redelijk goed examen.. er is niet echt iets waar ik over zou kunnen klagen denk ik...
Ik had ook nog dat hij zich afkeerde van de domino-theorie.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:28 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik had: Fulbright breekt met het beeld van een eensgezind communistisch blok dat streeft naar een wereldrevolutie en is tegen militair ingrijpen.
Ik had dat al een deel van de stapelmarkt naar amsterdam was gegaan wat mogelijk werd gemaakt door de moedernegotie.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:30 schreef Corkscrew het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het correctievoorschrift ingaat op die continuïteitsvraag. Ik vond die niet heel duidelijk in elk geval. Voor de rest was er inderdaad weinig op aan te merken.
Door de voorbijlandvaart (mogelijk door betere schepen) ging men direct naar de eindbestemming. Amsterdam verloor daardoor zijn stapelmarktfunctie, waardoor de werkgelegenheid in handel en nijverheid terugliep, met armoede en verpaupering tot gevolg.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:31 schreef Etsu het volgende:
Die vraag over voorbijlandvaart, wat hadden jullie?
Dat komt omdat je daar ook losse vakken kunt doen. Stel ik doe alleen natuurkunde en scheikunde (mocht ik nu nog een N&T profiel erbij willen nemen, naast mijn E&M). Die worden wel meegerekend als totaal aantal leerlingen, maar halen geen diploma, maar een certificaat. Oftewel:quote:Op maandag 23 mei 2011 13:25 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
whaha iedereen denkt echt dat je daar je diploma kan kopen, terwijl het slagingspercentage helemaal niet zo hoog is.
1ste had ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:32 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Door de voorbijlandvaart (mogelijk door betere schepen) ging men direct naar de eindbestemming. Amsterdam verloor daardoor zijn stapelmarktfunctie, waardoor de werkgelegenheid in handel en nijverheid terugliep, met armoede en verpaupering tot gevolg.
Minder naar Nederland, dus afnemend belang Amsterdamse stapelmarkt door voorbijlandvaart, toont aan dat invloed Republiek op sociaaleconomisch gebied kleiner wordt.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:31 schreef Etsu het volgende:
Die vraag over voorbijlandvaart, wat hadden jullie?
Economie bleef sterk (ze gingen naar Amsterdam) volgens mij.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Sokz het volgende:
Wat was de continuïteit eigenlijk? Ik had dat nog steeds de moedernegotie van wezenlijk belang was.
Had ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Sokz het volgende:
Wat was de continuïteit eigenlijk? Ik had dat nog steeds de moedernegotie van wezenlijk belang was.
Ik snapte die vraag niet helemaal en ben daarom ingegaan op het blijvende belang van de landbouw - dat leek mij ook een vorm van continuïteit.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Sokz het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:31 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Ik had dat al een deel van de stapelmarkt naar amsterdam was gegaan wat mogelijk werd gemaakt door de moedernegotie.
ik had dat ondanks dat het knelpunt van de economie verschoof van Antwerp naar Amsterbats dat de economie toch intact bleef/bleef groeienquote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef Sokz het volgende:
Amsterbats?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ik had dat ondanks dat het knelpunt van de economie verschoof van Antwerp naar Amsterbats dat de economie toch intact bleef/bleef groeien
en dan langer
Jij lijkt echt teveel op mij.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ik had dat ondanks dat het knelpunt van de economie verschoof van Antwerp naar Amsterbats dat de economie toch intact bleef/bleef groeien
en dan langer
Baasquote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij lijkt echt teveel op mij.Niet gezond dit.
Jij hebt telkens punt aftrek omdat '020' toen nog niet bestond.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Daev het volgende:
Ik schreef telkens 020 in plaats van Amsterdam.
Haha baasquote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Daev het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whehehe. "Damsko" in mijn samenvatting, maar op het CE doe ik zoiets nooit, dat bedenk ik niet eensquote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Daev het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Daev het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:32 schreef Clumsy het volgende:
ik had dit bij bron 10: Barend (berend de fok die man heet) voelt sympathie voor Ho Chi Minh omdat Ho Chi Minh als de bevrijder van de Viatnameze volk op de foto wordt afgebeeld. Hij red de Viatnamezen uit de vlammen.
gvd
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:32 schreef Clumsy het volgende:
ik had dit bij bron 10: Barend (berend de fok die man heet) voelt sympathie voor Ho Chi Minh omdat Ho Chi Minh als de bevrijder van de Viatnameze volk op de foto wordt afgebeeld. Hij red de Viatnamezen uit de vlammen.
gvd
Zou wat zijn als het erg was.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:39 schreef emzor1994 het volgende:
Ik heb wel Verenigde Staten en Sovjet Unie als VS en SU geschreven.. volgens mijn GS leraar is dat geen enkel probleem
Dat hoor ik voor het eerst.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Normaal gesproken mag je niet zomaar afkortingen gebruiken he
officieel moet je het de eerste keer (eigenlijk zelfs per alinea) voluit schrijven en daarna met haakjes de afkorting ertussenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:39 schreef emzor1994 het volgende:
Ik heb wel Verenigde Staten en Sovjet Unie als VS en SU geschreven.. volgens mijn GS leraar is dat geen enkel probleem
WANT???quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Normaal gesproken mag je niet zomaar afkortingen gebruiken he
Hm, ik denk dat ze daar wel moeilijk over gaan doen. SU kan ook verwijzen naar Socialistische Unie en VS naar Vesiculaire stomatitis, een dierziekte.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:39 schreef emzor1994 het volgende:
Je hoort het Etsu..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:41 schreef DuTank het volgende:
[..]
officieel moet je het de eerste keer (eigenlijk zelfs per alinea) voluit schrijven en daarna met haakjes de afkorting ertussen
dus: Verenigde Staten (VS) en dan mag je altijd VS neerzetten
Schrijf je in code taal ofzoquote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Etsu het volgende:
Als ze daarop gaan letten, dan ben ik gezakt voor GS.
Willen jullie docenten dit ook niet? Of geen opmerking over gehad?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:40 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Als je Nederlanders als 'wij' hebt, wordt mijn lerares wel boos
Inderdaad. Als ze problemen maken van lelijk handschrift, afkortingen en spelfouten zit ik volgend jaar nog steeds op school hierquote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Etsu het volgende:
Geen opmerking over gehad.. maar wij leven zo'n 300 jaar later.. dus dan kan wij toch nooit de Republiek zijn :pquote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Willen jullie docenten dit ook niet? Of geen opmerking over gehad?
Waarom zou je "wij" schrijvenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Willen jullie docenten dit ook niet? Of geen opmerking over gehad?
GS?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:42 schreef Etsu het volgende:
10 mensen uit mijn klas hadden dat gedaan op een toets dit jaarquote:
Ook zo grappig als je het begin en einde van je toets bekijkt. Eerste paar vragen is je handschrift nog goed leesbaar en naar het einde toe wordt het steeds onleesbaarderquote:Op maandag 23 mei 2011 13:43 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ze problemen maken van lelijk handschrift, afkortingen en spelfouten zit ik volgend jaar nog steeds op school hier
Hoe dan? "Wij veroverden de zilvervloot"?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:43 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
10 mensen uit mijn klas hadden dat gedaan op een toets dit jaar
Zo herkenbaar.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:44 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Ook zo grappig als je het begin en einde van je toets bekijkt. Eerste paar vragen is je handschrift nog goed leesbaar en naar het einde toe wordt het steeds onleesbaarder
Dat ook weer niet denk ik... maar wel dat idee jaquote:Op maandag 23 mei 2011 13:44 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Hoe dan? "Wij veroverden de zilvervloot"?
Toen was er ook een ander schoonheidsideaal :pquote:Op maandag 23 mei 2011 13:44 schreef Snuf. het volgende:
In de Republiek woonden alleen maar lelijke chicks
Ik ookquote:Op maandag 23 mei 2011 13:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.
Ik zat nog bij vraag 10 na anderhalfuur, toen dacht ik: shiiit, even opschieten.
Wel vrouwenoverschotquote:Op maandag 23 mei 2011 13:44 schreef Snuf. het volgende:
In de Republiek woonden alleen maar lelijke chicks
Ja ik vond de puntenverdeling soms een beetje raar verdeeld ook.. :/quote:Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef Sokz het volgende:
Ik had juist D&S in no-time af .. en had soms ook bij 2-puntenvragen antwoorden van 10 regels en bij 4-puntsvragen antwoord van 4 regels.
Same here. Vietnam duurde laaaang. Voor vraag 15 heb ik driekwart kantje terwijl dat ook in een paar zinnen kanquote:Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef Sokz het volgende:
Ik had juist D&S in no-time af .. en had soms ook bij 2-puntenvragen antwoorden van 10 regels en bij 4-puntsvragen antwoord van 4 regels.
Ja, ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef Sokz het volgende:
Deze had ik ook maar dan in de context van propoganda voor NKquote:Op maandag 23 mei 2011 13:46 schreef Nero22 het volgende:
Ik had bij die foto van die piloot gezegd dat dat Amerika liet zien dat ze niet onoverwinnelijk waren omdat Noord-Vietnam gevangenen had genomen.
Nja, ik heb daar ook toegelicht, wist niet zeker of ze dat ook wilden horen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef Sokz het volgende:
Of bij die vraag '
- Geef eerst aan wat de politieke kleur is van Hang ping pong '
? Hoe kon je daar meer dan 3 woorden opschrijven. =P
'Phan Van Chu is communist'. 5 woorden. De naam was alleen al drie woordenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef Sokz het volgende:
Of bij die vraag '
same herequote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nja, ik heb daar ook toegelicht, wist niet zeker of ze dat ook wilden horen.
ik zei: Hij had een communistische kleur dus hij was een communist.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef Sokz het volgende:
Of bij die vraag '
Hij is ..quote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
'Phan Van Chu is communist'. 5 woorden. De naam was alleen al drie woorden
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:47 schreef Snuf. het volgende:
[..]
ik zei: Hij had een communistische kleur dus hij was een communist.Dubbel jwt
Ja ik dacht eerst zal ik rood opschrijven? Maar deed het maar nietquote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef Sokz het volgende:
[..]
Hij is .... ik had ook nog Rood/Communist xD Poltieke kleur miss iets te letterlijk.
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ja ik dacht eerst zal ik rood opschrijven? Maar deed het maar niet
Helemaal eens.. en NIETJES.. gvd ik zit altijd te kloten met die papiertjesquote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Eerst correctiemodel zien. Denk dat ik wel ga klagen over dat plaatje. Kunnen die falers van het cito niet gewoon één keer een kleurenprinter gebruiken?
Welk plaatje en wat was er vaag dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Eerst correctiemodel zien. Denk dat ik wel ga klagen over dat plaatje. Kunnen die falers van het cito niet gewoon één keer een kleurenprinter gebruiken?
Was toch overduidelijkquote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik denk dat de oorspronkelijke prent ook gewoon zwart/wit was aangezien het in een krant stond.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:48 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef Sokz het volgende:
[..]
Was toch overduidelijkWaarom zou die met een schep vol chinezen door de bergen willen trekken. xD
als personificatie van de Ho Chi Minh routequote:Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef Sokz het volgende:
[..]
Was toch overduidelijkWaarom zou die met een schep vol chinezen door de bergen willen trekken. xD
Een krant in 1968 inderdaad toen was heel de wereld nog zwart witquote:Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Ik denk dat de oorspronkelijke prent ook gewoon zwart/wit was aangezien het in een krant stond.
Ik ook hoor, lijkt me echt totaal geen probleem. Ik heb ook veel vd en vh en agv en mbt. Als ze daar moeilijk over gaan doenquote:Ik heb wel Verenigde Staten en Sovjet Unie als VS en SU geschreven.. volgens mijn GS leraar is dat geen enkel probleem
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:50 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Een krant in 1968 inderdaad toen was heel de wereld nog zwart wit
say whut?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:52 schreef Nero22 het volgende:
Ik zat nog te twijfelen over die graanleveranties/vredesbesprekingen. Ik had inveerste instantie eerst besprekingen, toen graan. Later veranderd.
Ik had eerst graan, toen vredequote:Op maandag 23 mei 2011 13:52 schreef Nero22 het volgende:
Ik zat nog te twijfelen over die graanleveranties/vredesbesprekingen. Ik had in eerste instantie eerst besprekingen, toen graan. Later veranderd.
Ja, heb ik nu ook. Maar hoorde later van mijn docent dat het andersom was...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik had eerst graan, toen vredeOmdat graan ervoor zorgt dat de vredebesprekingen door konden gaan...
;O die volgorde vragen heb ik vgm allemaal wel fout .quote:Op maandag 23 mei 2011 13:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik had eerst graan, toen vredeOmdat graan ervoor zorgt dat de vredebesprekingen door konden gaan...
Ya Mu Wel, AndLs Sum Ting Wong Me Maiquote:Op maandag 23 mei 2011 13:52 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ick dnk fan wel sau andrs btje geakk sijn
Was toch ook eerst vredensbespreking maar toen deden die split-eyes stoer en toen ging usa cheaten met russen en toen had USA betere positie (was ook nog andere vraag)quote:Op maandag 23 mei 2011 13:54 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, heb ik nu ook. Maar hoorde later van mijn docent dat het andersom was...
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:52 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ick dnk fan wel sau andrs btje geakk sijn
quote:Op maandag 23 mei 2011 13:55 schreef Sokz het volgende:
[..]
Was toch ook eerst vredensbespreking maar toen deden die split-eyes stoer en toen ging usa cheaten met russen en toen had USA betere positie (was ook nog andere vraag)
khad ook eerst vrede (ik dacht aan die klote geneve) en dan dien dien boj deed stoer, toen pleurde vs hem uit zuid korea en dan de restquote:Op maandag 23 mei 2011 13:55 schreef Sokz het volgende:
[..]
Was toch ook eerst vredensbespreking maar toen deden die split-eyes stoer en toen ging usa cheaten met russen en toen had USA betere positie (was ook nog andere vraag)
Die eerste heb ik wel goed, 2de heb ik idd fout.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:54 schreef Sokz het volgende:
[..]
;O die volgorde vragen heb ik vgm allemaal wel fout .
Ik ook! ik dacht bedoelen ze nou voordat de Noorrd-Vietnam meedeed aan de vredesbesprekingen of toen ze er mee begonnen toen Noord-Vietnam nog niet mee wou doenquote:Ik zat nog te twijfelen over die graanleveranties/vredesbesprekingen. Ik had in eerste instantie eerst besprekingen, toen graan. Later veranderd.
En dan aan mij vragen of ik het nog aankan :pquote:Op maandag 23 mei 2011 13:57 schreef Snuf. het volgende:
Kut ik heb in mijn broek geplast van de spanning
Ik had westelijk halfrond.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef Nezhi het volgende:
Bij vraag 4, was het echt belangrijk dat je het Caribische gebied moest noemen? O.o
Daarmee bedoelen ze natuurlijk dat je niet de hele zin, wat achter het getal staat, moest overnemen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Faal. Bij die volgordevragen staan er komma's tussen. In de vraag staat 'noteer alleen de nummers'.
Lol, had ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:01 schreef Etsu het volgende:
De economische realiteit omstreeks 1648 zou een reden moeten zijn
voor pessimisme, omdat de (te) hoge lonen noopten (vanaf ongeveer
1635) tot verplaatsing van de lakennijverheid (naar onder andere
Tilburg) / de afhankelijkheid van de stadsbevolking van maar één
bedrijfstak riskant was
Die had ik niet... Ik had staan over mercantillisme van FR/EN...Is dat goed?
No shitquote:Op maandag 23 mei 2011 14:01 schreef DuTank het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze natuurlijk dat je niet de hele zin, wat achter het getal staat, moest overnemen.
Ja moet toch wel, want in die periode had je toch ook de acte van navigatie (1651)quote:Op maandag 23 mei 2011 14:01 schreef Etsu het volgende:
De economische realiteit omstreeks 1648 zou een reden moeten zijn
voor pessimisme, omdat de (te) hoge lonen noopten (vanaf ongeveer
1635) tot verplaatsing van de lakennijverheid (naar onder andere
Tilburg) / de afhankelijkheid van de stadsbevolking van maar één
bedrijfstak riskant was
Die had ik niet... Ik had staan over mercantillisme van FR/EN...Is dat goed?
Ik dacht dat je dat serieus dacht met die komma'squote:
Oke, dan geef ik mezelf daar volle punten.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:03 schreef Tijz het volgende:
[..]
Ja moet toch wel, want in die periode had je toch ook de acte van navigatie (1651)
Hehehe neequote:Op maandag 23 mei 2011 14:04 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat serieus dacht met die komma's
baas.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:04 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb voor het eerste deel al 25 punten...
Nee ik bedoelde dat het denk(/hoop) ik wel goed gerekend wordtquote:Op maandag 23 mei 2011 14:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oke, dan geef ik mezelf daar volle punten.
Of bedoelde je dat het er wel in moest staan en dat mijn antwoord fout is?
Okay.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:05 schreef Tijz het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde dat het denk(/hoop) ik wel goed gerekend wordt
Dit heb ik ook. Rare beantwoording van het correctievoorschrift.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef Nero22 het volgende:
Huh wtf. Ik heb bij de Geneefse Akkoorden/ZOAVO geantwoord dat de VS die eerste niet wilden ondertekenen door neutraliteitsclausule en dat ze daarom juist wel de ZOAVO konden ondertekenen.
Ik denk het, al zou het wel handig zijn als je Vietnam ook nog als agrarisch hebt aangemerkt.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef Clumsy het volgende:
vraag 16: kan je het ook zo verwoorden? :
Viatnamezen voelden meer voor het Chinese communisme omdat bij deze de boeren centraal stonden, waarbij de Sovjetunie opkwam voor de belangen van arbeiders.
Die clausule was niet de reden waarom ze de slotverklaring niet wilden ondertekenenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef Nero22 het volgende:
Huh wtf. Ik heb bij de Geneefse Akkoorden/ZOAVO geantwoord dat de VS die eerste niet wilden ondertekenen door neutraliteitsclausule en dat ze daarom juist wel de ZOAVO konden ondertekenen.
Ik ookquote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Rare beantwoording van het correctievoorschrift.
Is dat veel dan?:Pquote:
jaquote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef Clumsy het volgende:
vraag 16: kan je het ook zo verwoorden? :
Viatnamezen voelden meer voor het Chinese communisme omdat bij deze de boeren centraal stonden, waarbij de Sovjetunie opkwam voor de belangen van arbeiders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |