In bron 11 gooit Ho Chi Minh volgens mij vrolijk zijn eigen volk in de vlammen. Ik weet niet hoe je daarmee 'boven de Amerikanen staat'?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bron 10 was juist dat de Amerikanen gewoon vrolijk door gingen bombarderen enzo, en bron 11 laat Ho Chi Minh zien dat hij boven de Amerikanen staat en sterker was. En protestgeneraties waren daar ook mee eens (vonden dat de oorlog moesten stoppen), dus dacht ze met bron 11 eens waren.
Hij staat er groot op?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
In bron 11 gooit Ho Chi Minh volgens mij vrolijk zijn eigen volk in de vlammen. Ik weet niet hoe je daarmee 'boven de Amerikanen staat'?
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Bron 10 is een spotprent en het maakt dus iets wat het afbeeld belachelijk. Bron 10 maakte het amerikaans optreden belachelijk dus daarom is het voor de protesteerders xD imo
Eens, en bron 11 was kritiek op communisme. Ik had dat HCM zijn communistische idealen verloochende, er staat een uitspraak van Karl Marx, de grondlegger van het communisme en HCM gooit zijn eigen bevolking in het vuur.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Bron 10 is een spotprent en het maakt dus iets wat het afbeeld belachelijk. Bron 10 maakte het amerikaans optreden belachelijk dus daarom is het voor de protesteerders xD imo
Dus als je oorlog afbeeld ben je gelijk voor oorlog?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.
De auteur van bron 11 bekritiseert dat optreden ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Protesteerders wilden juist dat de oorlog stopte, dus zag geen verband dat ze voor bron 10 waren.
Hoe heb je hem geinterpreteerd dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef ViaRegnum2 het volgende:
GódverdommeAls ik had geweten dat dat vlammen waren, was het zoooo nog veel makkelijker geweest. Heb hem nu ook wel goed geinterpreteerd, maar alsnog...
Nee, de vraag was volgens mij met welke bron de protestgeneraties eens waren (hoe je het wil noemen: waar ze zich in konden vinden). In bron 10 gingen ze oorlog voeren -> protestgeneraties wilden dat niet; dus bron 11.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:07 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Dus als je oorlog afbeeld ben je gelijk voor oorlog?
Verkeerd gedacht (denk ik) want ik dacht juist dat het kritiek was op de amerikaanse manier van oorlog voeren, gewoon alles platbombarderen ja dan win je wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, de vraag was volgens mij met welke bron de protestgeneraties eens waren (hoe je het wil noemen: waar ze zich in konden vinden). In bron 10 gingen ze oorlog voeren -> protestgeneraties wilden dat niet; dus bron 11.
Zo dacht ik.
Waar zag je kritiek terugkomen in de bron?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Verkeerd gedacht (denk ik) want ik dacht juist dat het kritiek was op de amerikaanse manier van oorlog voeren, gewoon alles platbombarderen ja dan win je wel.
Dat Karl Marx zegt dat het om de mens gaat, terwijl Ho Chi Minh ze onverschillig van de ene naar de andere kant zet met zijn schep en zo hun leven bepaalt. Maar had dus niet gezien dat het opofferen was en in het vuur gooienquote:
Deze is het antwoord volgens mij. In ieder geval had ik hemquote:Op maandag 23 mei 2011 13:04 schreef Nezhi het volgende:
Er staat toch duidelijk VWO, niet vmbo...quote:
Komt wel in de buurt toch? Het verloochenen van het communistische gedachtegoed was volgens mij wel waar het om ging.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Dat Karl Marx zegt dat het om de mens gaat, terwijl Ho Chi Minh ze onverschillig van de ene naar de andere kant zet met zijn schep en zo hun leven bepaalt. Maar had dus niet gezien dat het opofferen was en in het vuur gooien
Ga niet zo grappig lopen doen johquote:Op maandag 23 mei 2011 13:12 schreef DuTank het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk VWO, niet vmbo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |