Oh ik dacht dat dat ook automatisch goedkwamquote:Op zondag 22 mei 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
En of een modje even de nummering kan rechtbreien
quote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wasda in de OP?![]()
Iets van Epic Mealtime? Nooit van gehoord!
Klopt, maar de vorige was fout (zei Co in een van de laatste posts).quote:Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat ook automatisch goedkwam
quote:
I hope so! Nog veul te doenquote:Op zondag 22 mei 2011 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
@ Maria: da's inderdaad best al snelMaar ik weet zeker dat dat voor jou npnp is. Miss Etcetera gaat ass kicken met la scripzione
Iewl. En konijntjesquote:
1479?quote:Op zondag 22 mei 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
En of een modje even de nummering kan rechtbreien
Ik werd al misselijk vh plaatje in de OP, dus ik heb helemaal niet naar dat filmpje gekekenquote:Op zondag 22 mei 2011 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik werd helemaal misselijk van die epic mealtime filmpjes. Toen zijn we gaan rennen, 4 km, gaat alweer wat beter.
Straks lekker pizza maken
Zou ik zeker doenquote:Op zondag 22 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga morgen ff rondje Haagse dierenartsen doen. Pippa plast steeds op de bank, dus het wordt hoog tijd om haar te laten helpen. En Janneke meteen ook, als het even kan. Dus morgen even bij wat toko's informeren wat het kost, of ik "groepskorting" kan krijgen etc. De prijzen lopen nogal uiteen, zo zie ik op internet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Ik denk dat je idd wel behoefte zal hebben aan die laatste T. Je hebt genoeg beweging vandaagquote:Op zondag 22 mei 2011 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijstje zo ongeveer voor vandaag:
S: 5 km. hardlopen
O/L: yoghurt met muesli en appel
B: 30 minuten wandelen
T: stukje bananenbrood
T: kom broccolisoep met fetakaas
D: aardappel/courgettegratin
T: nog een stuk bananenbrood?
Ik ben niet ontevreden, geloof ik. Wat jullie?
Eventueel nog wijntjes aan toe te voegen...
Ja, volgens mij ook. Maar wel lekker!quote:Op zondag 22 mei 2011 14:42 schreef Blurred86 het volgende:
volgens mij is bananenbrood meer cake dan brood
Inderdeed! Je kan alleen niet zien of er vloerbedekking in de badkamer ligt, zoals bij het gastgezin waar we logeerden in Londen tijdens de schoolreis...quote:Op zondag 22 mei 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wauw Mo, ziet er tof uit! En dicht bij de uni!
Good one. Plan nu nog een extra T in (fruit) en dan na het avondeten ook nog een extra.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Chico, ik ben mn bed nog nauwelijks uitgeweest en ik heb al meer gegeten.
Enorme hoofdpijn.. Maar er wordt goed voor me gezorgd.
.
Even kijken.. 2 x in de week 5 km in een oplopend tempo, 1 x in de week een langere afstand in een langzame tempo..quote:Op zondag 22 mei 2011 18:11 schreef Chicolate het volgende:
5 km, 5 weken training (2-3x per week) ... zou ik het tegen die tijd in 1 stuk kunnen lopen?
Vriendinnetje probeert me over te halen over 5 weken een wedstrijd te lopen van 5 km. En ik vraag me af of dat genoeg tijd is om conditie op te bouwenquote:Op zondag 22 mei 2011 18:14 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Even kijken.. 2 x in de week 5 km in een oplopend tempo, 1 x in de week een langere afstand in een langzame tempo..
Dan moet 8 km wel kunnen.
Pff, wat klinkt dit simpel, haha maar vergt natuurlijk wel doorzetten
goed bezig geweest dus?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Maakt niet uit...
Zo, die Kanon, gaat als een kanon... poeh, nog even boven dweilen en wc schoonmaken en dan komt aanstaande ook weer thuis.. fijn
Dat is fijn om te horen, want je kan nooit genoeg lachen!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:13 schreef loveli het volgende:
Maria, ik krijg altijd een lach op m'n hoofd van je. Ondanks moe en uitgewerkt.
Hangt een beetje van je definitie van goed af, maar ik geloof dat ik niet mag klagen.quote:
Wel okéquote:
qft!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:35 schreef loveli het volgende:
Dat jij geen tijd hebt om het bij te houden betekent niet dat wij jouw dagboekposts niet willen lezen
Haha, bekijk je 'm nu pas?quote:Op zondag 22 mei 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
Hoofdpiet
'Dieuwertje Blok! Besta jij ook al in mei?'
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/homequote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het Sintjournaal gemist gisteren. Wat was het nieuws?
Jullie zijn gewoon een stelletje ramptoeristenquote:En Amsel, ik lees je dagboekposts graag. Dus hou je voor mij zeker niet in
ja, ik was weg 't weekendquote:
Bram stoptquote:Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het Sintjournaal gemist gisteren. Wat was het nieuws?
En Amsel, ik lees je dagboekposts graag. Dus hou je voor mij zeker niet in
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrie_van_Oorschotquote:Op zondag 22 mei 2011 21:00 schreef loveli het volgende:
Wie was het voor Bram? Misschien dat die me wel wat doet
Tomaatjes. Evt beetje olie erbij ivm de vitamientjes.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
Trek. Wat zal ik nemen? Tomaatjes of magere yoghurt?
*loopt naar keukenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Tomaatjes. Evt beetje olie erbij ivm de vitamientjes.
is het niet zo dat tomaat (of andere groente) voornamelijk (of zelfs alleen maar?) wateroplosbare vitamines bevat juist omdat er geen vet in tomaten zit om vetoplosbare vitamines in op te lossen? het lijkt me om die reden dan ook niet nodig om olie bij je tomaatjes te eten (behalve dan omdat het lekker is uiteraard) zoals jij vaak zegt.. of is dit nu een heel kromme redenering? bovendien zit er in tomaat volgens mij alleen vitamine C in noemenswaardige hoeveelhedenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Tomaatjes. Evt beetje olie erbij ivm de vitamientjes.
onofficieel ook nietquote:Op zondag 22 mei 2011 21:49 schreef loveli het volgende:
In tomaten zit lycopeen, die is dacht ik vetoplosbaar, hoewel officieel geen vitamine. De reden om olie over de sla te doen is vooral omdat je dan dat soort dingen kunt opnemen.
quote:Juist vetoplosbare vitamines en anti-oxidanten kunnen in je hersenen aan het werk (want cholesterol).
me neitherquote:Vetoplosbare vorm van vitamine C is ascorbyl palmitaat, geen idee of die in tomaat zit
Ik lees selectief, dus prima toch?quote:Op zondag 22 mei 2011 21:49 schreef Amsel het volgende:
Ik had net iets getypt en nu is het wegIk zei dat ik na al die jaren in dit topic dus echt nog steeds niks weet over de oplosbaarheid van vitamines, welke voedingsmiddelen wel en niet bij elkaar kunnen, wat je het beste kunt eten bij welke sport... En ik blijf ook constant
maar dat komt door de calcium in de melk, niet door het vet. al heb ik ook nog nooit gehoord van verbeterde vitamine C opname door vet.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:50 schreef MarMar het volgende:
Ehm, juist niet toch? Melk bijvoorbeeld zorgt voor slechte opname van vit. C.
Vitamine C en ijzer, dat is de combi die ik ken. Vit C om ijzer beter op te nemen.
Carothenoide, dus mijn gedachtenkronkel is dat 'ie aan vitamine A verwant zou kunnen zijn, wist het niet zeker maar giong kort door de bocht.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:53 schreef Blurred86 het volgende:
onofficieel ook nietmaar wat lycopeen betreft heb je gelijk ja, niet aan gedacht! al is koken volgens mij efficienter om de opname te bevorderen dan olie erbij eten.
Omdat je hersenen uit vet bestaan, kunnen vetoplosbare vitamines daar aan de slag.quote:[iets over cholesterol en hersenen]
yah ik moest mijn ijzertabletten liefst altijd met sinaasappelsap innemenquote:Op zondag 22 mei 2011 21:55 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
maar dat komt door de calcium in de melk, niet door het vet. al heb ik ook nog nooit van verbeterde vitamine C opname gehoord door vet.
dat vitamine C zorgt voor verbeterde opname van ijzer klopt inderdaad.
quote:Op zondag 22 mei 2011 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
zouden jullie mij trouwens af en toe aan het bestaan van grapefruit willen herinneren? Ik wil meer grapefruit eten,maar vergeet ze steeds te kopen
dat is wel erg kort door de bochtquote:Op zondag 22 mei 2011 21:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Carothenoide, dus mijn gedachtenkronkel is dat 'ie aan vitamine A verwant zou kunnen zijn, wist het niet zeker maar giong kort door de bocht.
[..]
Omdat je hersenen uit vet bestaan, kunnen vetoplosbare vitamines daar aan de slag.
Moet ik iets vertellen over de 15 jaar oudere man die al 20 jaar een vriendin heeft en verliefd op me aan het worden is?quote:
Nou?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:02 schreef Amsel het volgende:
[..]
Moet ik iets vertellen over de 15 jaar oudere man die al 20 jaar een vriendin heeft en verliefd op me aan het worden is?
Interessanter is wat jij voor hem voeltquote:Op zondag 22 mei 2011 22:02 schreef Amsel het volgende:
[..]
Moet ik iets vertellen over de 15 jaar oudere man die al 20 jaar een vriendin heeft en verliefd op me aan het worden is?
Trots!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Amsel het volgende:
Maar ik heb wel donderdag de collega afgewimpeld en vrijdag McSex, dus mijn voornemen om verstandig te doen werkt wel!
En nu ben ik weer uitgedagboekt
Fijn om te horen dat het nog goed kan komenquote:Op zondag 22 mei 2011 22:11 schreef Tinkepink het volgende:
Trots!
Overigens vind ik het allemaal wel grappig om te lezen. Het lijkt een beetje op mijn leven een jaar of 10 geleden, vlak voor ik ging trouwen.
Dat is het ook!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:46 schreef Amsel het volgende:
[..]
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home
[..]
Jullie zijn gewoon een stelletje ramptoeristen![]()
![]()
Jagär, het klinkt altijd zo gezellig met jou en de Duutser
Op een dag overkomt het jequote:Op zondag 22 mei 2011 22:13 schreef Amsel het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat het nog goed kan komenIk ben zooooo toe aan rustiger vaarwater. En tegelijkertijd ben ik er ook wel bang voor
Ik ben de drama's ook helemaal zat. Maar ter lering ende vermaeck van de Slankies ga ik dan nog wel even doorquote:
Valkuil 1: de jojo. Afvallen en daarna weer terugvallen in je oude patroon.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:22 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hmm misschien moet ik me hier maar eens melden als stok achter de deur. Ik weeg ongeveer 59kg en ben 1.60m ik wil altijd wel afvallen en soms lukt dat ook wel en een tijdje daarna kom ik weer aan. Mijn motivatie gaat op en neer, maar ik heb weer een nieuw gewichtrecord bereikt dus ik vind dat het weer eens tijd wordt serieus af te vallen.
Je kunt ook het eet/leefpatroon van die anderen veranderenquote:Ik heb geen heel concreet plan, vooral omdat ik vaak samen eet met andere mensen wil ik geen strikt dieet volgen maar gewoon goed opletten.
Valkuil 2: streefgewicht. Doen we liever niet aan. Pak een centimeter, eet een stronk broccoli en verbrand je ontbijtkoek.quote:Meer sporten is ook een eeuwig goed voornemen.
Ik hoop hier misschien wat goede tips te lezen en mezelf te kunnen motiveren omdat ik me een soort van moet/kan verantwoorden hier.
Zodra ik 55kg of minder weeg, ben ik tevreden.
quote:Nu ga ik hardlopen!
Klinkt heerlijk relaxed.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rustig. Vandaag echt geen bal gedaan. Op de bank gehangen met een game.
Je kan het ook zo doen:quote:Op zondag 22 mei 2011 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Morgen begint 't circus weer. Ik heb dit jaar al welgeteld 12 uur verlof op kunnen nemen.
*mompelt iets over vakantierechten*quote:Op zondag 22 mei 2011 22:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Morgen begint 't circus weer. Ik heb dit jaar al welgeteld 12 uur verlof op kunnen nemen.
Nah, vooral als het langzaam gaat zijn ze heel opstandig de eerste jaren. Bij mijn oma begon het voor in de 70 en ze ging pas dood toen ze 94 of 95 was, dus ik denk dat ze zich er wel 5 jaar echt bewust van is geweest. Op het laatst was ze inderdaad zo ver weg dat ze er zelf geen problemen meer mee had, maar haar vroegere zelf zou het niet op prijs hebben gesteld dat ze de broeders nafloot denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Elke keer een beetje kurkuma door de rijst dus?
Veel van de alzheimerpatiëntes lijken er niet eens zo'n probleem mee te hebben. De mensen met vasculaire schade zijn veel sneuer eigenlijk.
Lunch: brood met ei, kaas, vleesbeleg, salade, soep erbij, stuk fruit, delen hiervan, dan heb je een forse, maar gezonde lunch
Neeeeeheeee, geen filet Américain!! Alleen mayo, sambal en rauwkost!quote:Op maandag 23 mei 2011 00:11 schreef loveli het volgende:
Wat is er mis met elke dag ei?
Brood: kipfilet, tomaat met light mayo, broodje Co (iets met filet americain en sambal ofzo, navragen bij Conleche).
Of je stapt af va het concept brood en kijkt wat er verder nog is: noten, groente, fruit.
Wat eet je wel? Elke dag ei kan ook.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:57 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Heb een week volgehouden met heel veel fruit, water en geen koek of frituureten.
Maar mijn probleem is nu
-Het ontbijt: wat moet een persoon eten die nergens van houdt? Ik eet geen yoghurt, zuivel, en veel dingen niet. Elke dag ei eten kan niet.
Tevredenheid. Dun laagje roomboter. Dressing. Mayonaise (dun). Ei. Rookvlees, kipfilet, filet americain. Pindakaas. Komkommer / tomaat / sla. En nog veel meer.quote:Zelfde geldt voor de lunch. Wat kan ik op mijn boterham doen? Ik was jam, chocoladepasta, ei, hagelslag gewend.
Welkom. Strikt dieet is zelden een goed plan, dus des te beter.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:22 schreef marleenhoofd- het volgende:
Hmm misschien moet ik me hier maar eens melden als stok achter de deur. Ik weeg ongeveer 59kg en ben 1.60m ik wil altijd wel afvallen en soms lukt dat ook wel en een tijdje daarna kom ik weer aan. Mijn motivatie gaat op en neer, maar ik heb weer een nieuw gewichtrecord bereikt dus ik vind dat het weer eens tijd wordt serieus af te vallen.
Ik heb geen heel concreet plan, vooral omdat ik vaak samen eet met andere mensen wil ik geen strikt dieet volgen maar gewoon goed opletten. Meer sporten is ook een eeuwig goed voornemen.
Ik hoop hier misschien wat goede tips te lezen en mezelf te kunnen motiveren omdat ik me een soort van moet/kan verantwoorden hier.
Zodra ik 55kg of minder weeg, ben ik tevreden.
Nu ga ik hardlopen!
Inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2011 00:17 schreef loveli het volgende:
Vasculaire schade = beroerte. Mensen van 65 in een rolstoel met een luier om, maar wel met hun volle verstand. Ongezond eten => cholesterol => klonter.
/kort door de bocht
Wat eet je wel? Kunnen we kijken of we daarvan een eetplan kunnen maken wat je op de lange termijn wel vol kunt houden.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:20 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ik dacht dat vaak ei slecht voor je was vandaar dat ik dit twijfelde. Ik doe van alles in mijn ei, ene dag tomaat, andere dag gehakt enz.
Groente en fruit eet ik als tussendoor veel. En worst, filet e.d. eet ik helaas niet. Het moet eten zijn wat ik op lange termijn kan volhouden. En dat lukt niet op mijn manier nu.
Ik ook. Het zal deels aan de ijsjes liggen, maar volgens mij begint de pil ook z'n tol te eisen (mijn borsten groeienquote:Op maandag 23 mei 2011 08:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Mogge...
Ben op een zwaartepunt, toch maar even weer goed opletten
ik vind het wel een geruststelling dat ik dus zo op het eerste gezicht geen van de op de site besproken producten eetquote:Op maandag 23 mei 2011 08:22 schreef Tinkepink het volgende:
http://www.foodwatch.nl/ - Aanrader voor mensen die denken dat "bewerkt" voedsel gezond is. Gaat over marketingbeloftes rond voedsel.
Ik meen me te herinneren dat 80% van de vrouwen minstens 1 van de virusvarianten bij zich draagt, wat schiet je dan op met een selectie op basis van besmetting?quote:Op maandag 23 mei 2011 00:39 schreef loveli het volgende:
Ladies, wat mij betreft zeer nuttige info:
'Betere test baarmoederhalskanker redt levens'
quote:Kunt u rond 4 uur 's middags niet meer zonder een Cup a Soup? Nee? Dat is nou jammer. Producent Unilever heeft zó z'n best gedaan om van Cup a Soup een 'dagelijkse gewoonte' te maken. Een kostbare reclamecampagne, filmpjes op YouTube, Hyves, Facebook, Twitter… Alles om meer 'maagaandeel' op de werkvloer krijgen. In gewone mensentaal: Cup a Soup moet uw favoriete tussendoortje op het werk worden. Goed voor de omzet van Unilever, maar ook voor u?
Fabriekssoep
Glanzende tomaten en een brok Parmezaanse kaas trekken je arm ongewild richting het pakje Cup a Soup Special 'Italiaanse Tomaat'. Ja, daarmee wil je de saaie kantoormiddag doorkomen! Rijpe, rode tomaten, verse plakjes courgette en een lekker kaasje… Je waant je even in Italië. Zit dat echt allemaal in zo'n klein beetje poeder? Nee dus. Om precies te zijn bevat deze Cup a Soup 1,5 % courgette en 0,4 % Parmezaanse kaas. Gewone fabriekssoep, niets bijzonders.
Weinig tomaat
Maar Unilever doet net alsof het gek is. Of eigenlijk: alsof ú gek bent. 'Voor deze soep zijn de beste en lekkerste ingrediënten gebruikt zoals tomaat en Parmezaanse kaas. En dat proef je!', beweert de producent op de verpakking. Tomaat? Hm, er zit wel erg weinig tomaat in deze 'Special' Italiaanse Tomaat: slechts 20%. Zelfs de gewone Cup a Soup Tomaat bevat al 36% tomaat!
Hoezo Italiaans?
Hoe Italiaans ís dit dure soepje eigenlijk? Komt die 20% tomatenpoeder uit Italië? Of is de tomaat gemaakt van Italiaanse tomaten? foodwatch vroeg het Unilever, maar kreeg geen antwoord. De verzonnen Cup a Soup-'baas' Cees Jan Blom wil op zijn website graag vragen beantwoorden als 'Waarom moet ik eerst de inhoud van het zakje in de mok doen?'. Maar hij vertelt ons niet waar zijn tomaten vandaan komen.
Zoveel smaken
Eigenlijk maakt het niet uit wat je in een pakje soep stopt, dat weet de soepfabrikant heel goed. De truc is: de consument wijsmaken dat hij precies krijgt wat hij wil. Alle Cup a Soups zijn dezelfde goedkope mengsels van zetmeel, zout en suikers. Toch lijkt u te kunnen kiezen uit tientallen soepvarianten. Laat dat maar aan de voedingsindustrie over. De soepmakers goochelen met ingrediënten, voegen aroma's en kruiden toe en voilà, weer een nieuwe soepsoort!
Sorry hoor
'Sorry dat we zoveel keuze hebben', verzucht 'Cup a Soup-directeur' Blom schijnheilig. Hij kijkt er moeilijk bij. Misschien raakt hij zelf ook de draad kwijt tussen soepvarianten als Spicy Tomato, Chinese Tomaat, Tomaten Crème, Toscaanse Tomaat, Pomodori Tomaat of deze hele bijzondere 'special' Italiaanse Tomaat. En gelijk heeft hij: heel veel verschil is er ook niet.
Speciaal duur
Hoe geef je consumenten het gevoel dat ze geen gewone tomatensoep drinken, maar een extra lekkere Italiaanse soep? Heel simpel. Strooi het soeppoeder niet in zakjes maar in 'portie sticks'. Zet die sticks in een stijlvol zwart kartonnetje met een driehoekige sluiting. Schrijf er 'specials' op, noem de tomatensoep 'Italiaanse tomatensoep met Parmezaanse kaas en courgette' en klaar is kees. Kassa voor de soepfabrikant: een pakje Cup a Soup Italiaanse Tomaat kost een derde meer dan gewoon Tomaat!
Een kopje zout
Wilt u uw zoutvoorraad flink aanvullen? Neem dan een Cup a Soup Italiaanse tomaat. Erg voedzaam is het soepje niet, maar wel lekker zout! Eén portie bevat maar liefst 25 procent van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. Best veel voor een tussendoortje. Zou er daarom het 'Kies Bewust'-logo op staan? Brutaal zet Unilever op de achterkant van zijn Cup a Soup: "Ik kies bewust: Dit product voldoet aan internationale aanbevelingen voor gezondere voeding met minder verzadigd vet, suikers en zout (natrium)."
Ik verbaas me er over dat mensen cup-a.soup eten onder het mom van gezond tussendoortje. Kan dus geen kwaad er nog eens de nadruk op te leggen.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:47 schreef Blurred86 het volgende:
al die dingen die in dat cup-a-soup verhaal staan kun je ook gewoon zelf op de verpakking vindenIk snap oprecht niet dat mensen zich daarover verbazen, wat verwacht je dan van een zakje instant soep, dat er verse tomaten en courgettes uit het pakje tevoorschijn komen?
Het is geschreven voor de onwetende consument en daar zijn er nogal veel van. Sterker nog: ik ben best slim, maar dit soort dingen wist ik tot enkele jaren geleden ook niet hoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:10 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat stuk tekst vervelend geschreven. Alsof we kinds zijn. Je kan ook in 3 zinnen zeggen wat daar staat.
Ik had gisteren alleen groenten gegeten, (met kaassaus weliswaar) en dat vond ik erg lekker en ik at ook veel meer groenten dan normaal, maar het vulde niet echt lang. Dus als ik dat nog eens doe, toch maar wat vlees erbij.
Ik ook nietquote:Op maandag 23 mei 2011 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind het wel een geruststelling dat ik dus zo op het eerste gezicht geen van de op de site besproken producten eet
Mee eens. Het is betuttelend geschreven, en alsof zij álle wijsheid van de wereld hebben en ons domme mensen wel eens even gaan vertellen hoe het zit. Zelfs de onwetende consument zou hier opstandig van worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:10 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat stuk tekst vervelend geschreven. Alsof we kinds zijn. Je kan ook in 3 zinnen zeggen wat daar staat.
Deed/doet mijn moeder ook altijd, is idd heel slecht voor je tanden. Tanden poetsen te snel nadat je een citrusachtig stuk fruit gehad hebt ook, dan poets je je glazuur eraf schijnt.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik kreeg vroeger altijd fruit voor het slapen gaan (mijn ouders doen het nog steeds), maar dat schijnt ook helemaal niet goed te zijn...
Wat Vik zegt. Volgens mij is het een prima tekst voor mensen die én niet veel weten van gezond eten én misschien niet zo getraind zijn in begrijpend lezen als wij.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het is geschreven voor de onwetende consument en daar zijn er nogal veel van. Sterker nog: ik ben best slim, maar dit soort dingen wist ik tot enkele jaren geleden ook niet hoor.
En ook niet fruit eten vlak voor het poetsenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Deed/doet mijn moeder ook altijd, is idd heel slecht voor je tanden. Tanden poetsen te snel nadat je een citrusachtig stuk fruit gehad hebt ook, dan poets je je glazuur eraf schijnt.
Niets meer eten dus na het poetsen, kindjes hebben dan nog wel eens dorst en dan mogen ze water, anders niet.
lol HERKEN!!!quote:Op maandag 23 mei 2011 09:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ook niet fruit eten vlak voor het poetsen. Doe het tegenwoordig niet meer. Mijn ouders nog wel
. Gewoonten, gewoonten, gewoonten. Als ik het zeg, lachen ze een beetje schaapachtig en zeggen "Ok", maar ze doen het toch gewoon
. Dat is het nadeel van de jongste dochter zijn: dan word je niet altijd zo serieus genomen als je zou willen
.
Een uitstrijkje is toch een test waar wat weerstand voor bestaat. Als je het nut en de specificiteit voor de doelgroep kan verbeteren door zo'n voorselectie kan ik me voorstellen dat de opkomst daar ook beter van wordt.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat 80% van de vrouwen minstens 1 van de virusvarianten bij zich draagt, wat schiet je dan op met een selectie op basis van besmetting?
Woei, wat goedquote:Op maandag 23 mei 2011 09:54 schreef uniekhoorn het volgende:
* uniekhoorn duimt voor MarMar man
Succes Mo!
Cup-a-soup, weet dat het rotzooi is maar het is hartig en neemt mijn trek weg.
Vol trots presenteer ik u:
11 km in 1 uur en 3 min. dat is 10.5 km/uur
lol nee dus! ik ben ook gewoon nog het KLEINE zusje, maar goed, dat kan je in het geval van mijn broers dan ook vrij letterlijk nemen..quote:Op maandag 23 mei 2011 09:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh. Ik had gehoopt dat het over zou gaan als ik ouder word
.
Hier staat het uitgelegd:quote:Op maandag 23 mei 2011 08:26 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat 80% van de vrouwen minstens 1 van de virusvarianten bij zich draagt, wat schiet je dan op met een selectie op basis van besmetting?
Hoezo, heb je zin om de douche te boenen en de ramen binnen en buiten te doen?quote:
geen zinquote:Op maandag 23 mei 2011 10:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoezo, heb je zin om de douche te boenen en de ramen binnen en buiten te doen?
Ben weer jaloers op jou en veel anderen omdat jullie zo slim zijn, dus zo heb je altijd wel wat
Ach, het had vast een reden dat deze al verhuurd isquote:Op maandag 23 mei 2011 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tja ik ook, maar de realiteit is dat het niet altijd zo is.
Kom je vast achter als je je handtekening zet onder dat appartement met tuin, sauna en garage op kruipafstand van de uni.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, het had vast een reden dat deze al verhuurd iswel stom dat ze het dan niet gewoon offline halen, da's echt stom
Pics!quote:Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moest m'n riem net op het strakste gaatje doen, en in de spiegel vond ik dat ik een mooie kont had. En gister woog ik 82.5 kilo! Nog maar 7 kilo te gaan!
das een vroege lunch!quote:Op maandag 23 mei 2011 10:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Pics!
Wel tof dat het zo goed gaat.
Mijn lunch is een omelet van 2 eieren, een scheutje melk, roomkaas en een hele prei + tomaten-verse-tuinkruidensalade (5 tomaten, grote hand vol verse tuinkruiden) geworden. Ziet er qua kleuren prachtig uit. Nu hopen dat het ook nog smaakt.
Edit: ja, dus. Vooral in combinatie
Ja, trekquote:Op maandag 23 mei 2011 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
das een vroege lunch!
En pics op het werk gaat lastig, wellicht vanavond. En ja, het gaat nu eindelijk langzaam, maar zeker, omlaag!
Ik ben 1.88...quote:Op maandag 23 mei 2011 10:56 schreef MarMar het volgende:
Tof Jagar
Ik had je overigens nav foto's van iets met een rokje/blouse/vestje een behoorlijk tijdje geleden (toen je vroeg of dat leuk genoeg was voor de Duutser) veel lichter geschat! Of ben je zo lang?
Jagar > Marquote:Op maandag 23 mei 2011 10:56 schreef MarMar het volgende:
Tof Jagar
Ik had je overigens nav foto's van iets met een rokje/blouse/vestje een behoorlijk tijdje geleden (toen je vroeg of dat leuk genoeg was voor de Duutser) veel lichter geschat! Of ben je zo lang?
Mijn collega had hoge bloeddruk kreeg ze van haar arts te horen. Dus ik zei: Ojee, dan kun je beter geen cup a soup meer nemen.... (dat drinkt ze elke dag, soms zelfs twee keer op een dag).quote:Op maandag 23 mei 2011 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik verbaas me er over dat mensen cup-a.soup eten onder het mom van gezond tussendoortje. Kan dus geen kwaad er nog eens de nadruk op te leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Dit dus. Je bent afscheid aan het nemen van je oude zelfbeeld en oude gewoontes. Doodgaan in dromen is over het algemeenquote:Op maandag 23 mei 2011 11:06 schreef Phaidra het volgende:Ik droom de laatste tijd best vaag/vervelend. Over een kat die door mijn toedoen uit het raam valt, zieke/stervende familie...
. En dat terwijl ik me de laatste tijd behoorlijk
voel, het gaat lichamelijk en geestelijk een stuk beter dan afgelopen winter. Ik vind het raar. Tink, heb jij nog theorieën?
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:00 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mijn collega had hoge bloeddruk kreeg ze van haar arts te horen. Dus ik zei: Ojee, dan kun je beter geen cup a soup meer nemen.... (dat drinkt ze elke dag, soms zelfs twee keer op een dag).
Zwaait ze met het pakje Chinese tomaat: Nee hoor, hier zit heeeel weinig zout in![]()
Maar goed, ze heeft ook bronchitis en blijft stug doorroken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Tomaat 36%, aardappelzetmeel, suiker, croutons 10%, tarwebloem, plantaardige vetten, olie, zout, gist, kruidenextract, deegwaar 8%, durum, tarwegries, dextrose, uui, peterselie, geconcetreerd groentesap ( selderij, wortel, prei, ui ), melksuiker, knoflook, melkeiwitten, lavas, bladselderij.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef loveli het volgende:
Ik ga ff een ingredientenlijstje opsnorren, mom.
Ja..quote:Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef Razztwizzle het volgende:
En het feit dat suiker ná tomaat staat (25%) en vóór pannenkoekreepjes (10%) houdt dus in dat er in ieder geval 10% of misschien wel meer suiker in zit, toch?
Daar staan in elk geval al een paar verschillende woorden voor suiker... Maarja, al is het 10% suiker, zo'n heel zakje weegt 16 gram. Een boterham met hagelslag lijkt me dan slechter.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tomaat 36%, aardappelzetmeel, suiker, croutons 10%, tarwebloem, plantaardige vetten, olie, zout, gist, kruidenextract, deegwaar 8%, durum, tarwegries, dextrose, uui, peterselie, geconcetreerd groentesap ( selderij, wortel, prei, ui ), melksuiker, knoflook, melkeiwitten, lavas, bladselderij.
Deze vond ik ook nog:
Tomaat, Maltodextrine, Dextrose, Gemodificeerd aardappelzetmeel, Zout, Plantaardig vet, Melksuiker, Suiker, Ui, Plantaardige olie, Melkeiwit, Glucosestroop, Tarwezetmeel, Aroma, Soja, Bladselderij, E621 (Mononatriumglutamaat), E631 (Dinatriuminosinaat), E627 (Natriumguanylaat), Melkvet, Magere melkpoeder, E415 (Xanthaangom)
En voor peperkoekquote:Op maandag 23 mei 2011 11:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk dat het er inderdaad op neerkomt dat je het niet moet drinken met het idee "Goh, gezond bezig!". Maar dat geldt voor alles uit een pakje, lijkt me.
Plantaardige vetten zijn gehard (transvet). Gist is een smaakversterker, die als natuurlijke E621 niet als E621 gedeclareerd hoeft te worden (kort door de bocht, spul zit sowieso in vrijwel alle k&k soepen). En de suikers. Deze variant heeft nog vrij veel tomaat erin, da's een plus.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tomaat 36%, aardappelzetmeel, suiker, croutons 10%, tarwebloem, plantaardige vetten, olie, zout, gist, kruidenextract, deegwaar 8%, durum, tarwegries, dextrose, uui, peterselie, geconcetreerd groentesap ( selderij, wortel, prei, ui ), melksuiker, knoflook, melkeiwitten, lavas, bladselderij.
Nee.. I know. Ik vind gewoon dat als ik onverwacht niet op school kan zijn door een sterfgeval, ik niet zelf voor vervanging zou moeten zorgen. Dat zou school gewoon moeten regelen. 't Is dat het niet m'n eigen oom is, maar je moet er toch niet aan denken dat als er naaste familie overlijdt je nog even 10 collega's af moet of ze eventueel willen vervangen bij een projectquote:Op maandag 23 mei 2011 11:27 schreef MarMar het volgende:
@Razz gecondoleerd en way to go dat gezond eten en kiezen weer goed gaat!
Sommige mensen maken overal een probleem van, probeer het je niet teveel aan te trekken.
Ooh, dat vind ik ook zo erg, als mensen zeggen "jij kunt dat wel hebben". Ja, omdat je niet elke dag die ongezonde troep naar binnen schuift. Als je altijd maar denkt "dit kan ik wel hebben" is dat snel genoeg niet meer zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
En voor peperkoekMijn collega's worden nog steeds pissig als ik zeg dat ze in feite een koekje zitten te eten. Dus ik blijf doormekkeren, tot ze het zelf toegeven. Want ze hebben allemaal wel flinke rollen
En dan neem ik eens een B&J en dan is het zuchtend: Ja..jij kan dat hebben.... Nee, kan ik feitelijk niet, maar ik hou mezelf niet voor de gek dat ik zogenaamd gezond bezig ben met m'n Snelle Jelle
![]()
Idem voor de latte machiato, die maken ze met volle melkdie mag ik alleen op vrijdag, 1 kopje
Ik zeg altijd zelf dat 'ik het kan hebben'. Direct gevolgd door de zin 'maar dat komt omdat ik veel sport en verder veel groente eet natuurlijk'. En dan zijn ze verder stil.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:31 schreef Mini. het volgende:
Gecondoleerd Razz! Jammer dat ze zo moeilijk doen op school.
[..]
Ooh, dat vind ik ook zo erg, als mensen zeggen "jij kunt dat wel hebben". Ja, omdat je niet elke dag die ongezonde troep naar binnen schuift. Als je altijd maar denkt "dit kan ik wel hebben" is dat snel genoeg niet meer zo.
In je nieuwe huis? Met een nieuwe haarkleur? Omringd door zombies? Zonder speen?quote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In je nieuwe huis? Met een nieuwe haarkleur? Omringd door zombies? Zonder speen?
In haar nieuwe kamer, gok ik?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:39 schreef Tinkepink het volgende:
Maar even serieus: Wat voor eerste nacht probje?
In ieder geval gefeliciteerd
^^quote:Op maandag 23 mei 2011 11:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Razz: gecondoleerd. Vervelend dat men er zo lastig over doet. Stomme mensen
Da's wel een goeie ja.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zeg altijd zelf dat 'ik het kan hebben'. Direct gevolgd door de zin 'maar dat komt omdat ik veel sport en verder veel groente eet natuurlijk'. En dan zijn ze verder stil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maria: pmquote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oei Coco, een collega oids?![]()
Wat een horkface, met vrouw en 2,5 kind en jij die ook gelukkig getrouwd bent![]()
Meh-boks* Al is het bij mij niet echt ondefinieerbaarHopelijk voel je je snel weer happiez!
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Meh, ik heb even een meh-momentOorzaak ondefinieerbaar.
Oh, ik heb wel een soort van Merel-achtig nieuwtje. Althans, ik moest aan haar denken toen me dit gebeurdeHmm, niet meteen overigens, maar na de eerste shock
Tjee, het lef dat sommige mensen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor de meh.
Know that while you sleep
Everything has changed
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
We zijn idd met zn allen een beetje meh-ig he? Zoals ze altijd zeggen: gedeelde meh is halve meh
Verily!quote:Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
We zijn idd met zn allen een beetje meh-ig he? Zoals ze altijd zeggen: gedeelde meh is halve meh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nieuwe ondertitel!
En aww minihormonen zijn soms heul stom ja
foto van de nieuwe outfit?
![]()
*meh-boksquote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:16 schreef Tinkepink het volgende:
Nou. Misschien heb ik binnenkort helemaal geen werk meer
Tof. Onderhandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |