abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97147607
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1477 - Van alles doen in pashokjes

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
  zondag 22 mei 2011 @ 11:19:24 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97147623
Ja, hoi.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 11:19:53 #3
70532 loveli
N
pi_97147631
En of een modje even de nummering kan rechtbreien ;)
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 11:20:02 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97147635
Wasda in de OP? :o

Iets van Epic Mealtime? Nooit van gehoord!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97147637
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
Oh ik dacht dat dat ook automatisch goedkwam :(
pi_97147688
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wasda in de OP? :o

Iets van Epic Mealtime? Nooit van gehoord!
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 11:24:21 #7
70532 loveli
N
pi_97147740
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat dat ook automatisch goedkwam :(
Klopt, maar de vorige was fout (zei Co in een van de laatste posts).
crap in = crap out
pi_97147807
@ Maria: da's inderdaad best al snel :D Maar ik weet zeker dat dat voor jou npnp is. Miss Etcetera gaat ass kicken met la scripzione :Y
  zondag 22 mei 2011 @ 11:29:05 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97147872
quote:
15s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:{ ;( :') 's all I can say!

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
@ Maria: da's inderdaad best al snel :D Maar ik weet zeker dat dat voor jou npnp is. Miss Etcetera gaat ass kicken met la scripzione :Y
I hope so! Nog veul te doen :o Maar ik doe m'n best, meer kan ik niet doen >:O En deadline komt, dus adrenaline is on my side :+
Thankee O+
  zondag 22 mei 2011 @ 11:31:26 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97147935
5 km, 9,8 km/u :o *O*. Ik ging voor de 9,6 km/u :'). Nu komt die 10 km/u wel héél dichtbij :). Lekker hoor, bikkelen :s).

Wel grappig dat ik tussen de 2 en de 3 km altijd een dip heb. Eens op het kaartje kijken waar ik dan ongeveer ben :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 mei 2011 @ 11:48:37 #11
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97148406
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 22 mei 2011 @ 12:02:12 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97148779
ben ik eindelijk klaar om naar de supermarkt te gaan, gaat het ineens KEIHARD regenen :'(
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97149843
hoi!

en weer bij de mac maastricht! Voor een koffie, maar niet normaal hoeveel mensen er om 12uur al een heel menu verorberen :o

ben gistermiddag ergens naar de klote gegaan en mn hoofd ontploft ;( niet hardgelopen dus -O- en nu rustigaan de rest van de weg naar huis ;( het was wel lekker weer en erg gezellig O+ *O*

tot later vanmiddag!
Ja doei.
pi_97150660
quote:
15s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Iewl. En konijntjes ;(.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_97150932
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
1479?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97150969
Ik werd helemaal misselijk van die epic mealtime filmpjes. Toen zijn we gaan rennen, 4 km, gaat alweer wat beter.
Straks lekker pizza maken :)
pi_97150976
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

1479?
Ja en de vorige 1478!

/nummertjes-nerd :@
  zondag 22 mei 2011 @ 13:09:30 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97151050
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik werd helemaal misselijk van die epic mealtime filmpjes. Toen zijn we gaan rennen, 4 km, gaat alweer wat beter.
Straks lekker pizza maken :)
Ik werd al misselijk vh plaatje in de OP, dus ik heb helemaal niet naar dat filmpje gekeken :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 mei 2011 @ 13:10:29 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97151074
Ik ga morgen ff rondje Haagse dierenartsen doen. Pippa plast steeds op de bank, dus het wordt hoog tijd om haar te laten helpen. En Janneke meteen ook, als het even kan. Dus morgen even bij wat toko's informeren wat het kost, of ik "groepskorting" kan krijgen etc :P. De prijzen lopen nogal uiteen, zo zie ik op internet.
Niet meer actief op Fok!
pi_97151559
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga morgen ff rondje Haagse dierenartsen doen. Pippa plast steeds op de bank, dus het wordt hoog tijd om haar te laten helpen. En Janneke meteen ook, als het even kan. Dus morgen even bij wat toko's informeren wat het kost, of ik "groepskorting" kan krijgen etc :P. De prijzen lopen nogal uiteen, zo zie ik op internet.
Zou ik zeker doen :Y
Voel me op moment nogal genaaid door onze DA althans mijn Mr is genaaid :')

De kleine koolmeesjes vliegen uit O+
Heb er nu al 2 van straat gevist die rechtstreeks uit het huisje zo hup tegen het raam vlogen :D
  zondag 22 mei 2011 @ 13:30:59 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97151706
ik las in t vorige topic allemaal -O- berichten...

kussies voor sigme, en Ml-etje, en voor DaD (ik herken heel veel van wat je zegt, en ik ben blij dat ik er hulp bij heb momenteel...) :*

verder ben ik nu denk ik officieel een vreselijke stepford-wife. Vriendje heeft weer een repetitiedag, en ik heb z'n was uitgezocht, de eerste was gedraaid, en z'n kamer opgeruimd omdat ie door drukte al weken in chaos leeft :@ ik heb niks verplaatst of weggegooid, alleen z'n papierzooi in drie stapels uit elkaar gehaald (studie - overig - muziek) en rechtgelegd, alle was van de vloer gehaald, schone was in de open kledingkast opnieuw gevouwen zodat 't wel past zonder proppen en afval weggegooid... echt opruimen ga ik niet doen, dat vindt 'ie ook vast niet fijn, maar 't is weer leefbaar :@.

straks ga ik m ophalen in Den Haag, en dan gaan we een hapje eten en naar de film. Iemand nog een eettip? weet niet of we veel tijd hebben...
Kwak
  zondag 22 mei 2011 @ 13:34:23 #22
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97151834
zo. de buit is binnen! 6 paprikas, 2 bakjes cherrytomaten, halve kilo pruimen, kilo uien, kilo bananen en verse blauwe bessen :9 en thee en havermout en kalkoenfilet. En dat alles een kwartier moeten sjouwen naar huis :')
pi_97151945
Wat lief Kwakz0r O+
pi_97153117
Oh my, ik heb me laten overhalen tot het rennen van een rondje. Wish me luck :').
pi_97153570
Succes chico!
Pizza met olijf, paprika, salami en mozarella :9
  zondag 22 mei 2011 @ 14:26:15 #26
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97153637
Zal ik al aan de wijn?

Wat een fijn weekend!

Nu even bijlezen!
pi_97153979
ik zou aan de wijn gaan :9
Ja doei.
pi_97154036
o haiz!

Gister drukke dag gehad, met als gevolg dat ik vandaag niet vooruit te branden ben :')

We zitten sinds vanmorgen al series te kijken :X

Wel lekker geslapen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 22 mei 2011 @ 14:38:49 #29
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97154089
Lijstje zo ongeveer voor vandaag:

S: 5 km. hardlopen
O/L: yoghurt met muesli en appel
B: 30 minuten wandelen
T: stukje bananenbrood
T: kom broccolisoep met fetakaas
D: aardappel/courgettegratin
T: nog een stuk bananenbrood?

Ik ben niet ontevreden, geloof ik. Wat jullie?

Eventueel nog wijntjes aan toe te voegen...
pi_97154101
ik heb gister lekkere koffie gehaald, dus ik ben weer aan het rommelen met mijn bialetti O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_97154161
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijstje zo ongeveer voor vandaag:

S: 5 km. hardlopen
O/L: yoghurt met muesli en appel
B: 30 minuten wandelen
T: stukje bananenbrood
T: kom broccolisoep met fetakaas
D: aardappel/courgettegratin
T: nog een stuk bananenbrood?

Ik ben niet ontevreden, geloof ik. Wat jullie?

Eventueel nog wijntjes aan toe te voegen...
Ik denk dat je idd wel behoefte zal hebben aan die laatste T. Je hebt genoeg beweging vandaag :Y Heb je het bananenbrood zelf gemaakt? Jij bent volgens mij wel van het broodbakken :)
  zondag 22 mei 2011 @ 14:42:01 #32
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97154189
volgens mij is bananenbrood meer cake dan brood :P
  zondag 22 mei 2011 @ 14:56:10 #33
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97154573
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:42 schreef Blurred86 het volgende:
volgens mij is bananenbrood meer cake dan brood :P
Ja, volgens mij ook. Maar wel lekker!

En Aurum: ik moet het nog zelf gaan bakken. Ik hou wel van brood bakken ja, heb het alleen al heel langn iet meer gedaan! Ik eet niet zoveel brood meer..
  zondag 22 mei 2011 @ 15:06:18 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97154869
Lijstje:

O: havermout, kokoslimoenkwark
S: 5 km hardlopen
T: glas jus d'orange
T: halve meloen
D: twee geroosterde boterhammen met meuk, glas melk
T: raketijsje
T: 300 gram worteltjes
T: twee vier beschuitjes met aardbei
D: kipkerrie met banaan
T: evt nog wat blauwe druiven
B/S: buikspieroefeningen

Ik vind het wel een OK lijstje ^O^.

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 22-05-2011 15:43:44 ]
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 mei 2011 @ 15:10:27 #35
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97154996
ik ook, vik!
pi_97155214
Kwak, achter de bijenkorf zit het rabbijn maarsen plein (ofzo) en daar zit een lekker koreaans restaurant waarvan ik de naam even niet weet, maar wat wel lekker en goed is! En, niet geheel onbelangrijk, goed te betalen!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97156919
Lijstje:

O: 2 flinke sneden (3cm dik) brood met knoflooksmeer
T: koffie
T: reep kaas

:@

en verder nog niets :') vanavond eten we groentensoep met broodjes denk ik, en straks nog even wat yoghurt met honing. Heb door de hoofdpijn niet veel trek..

Ga morgenochtend bellen voor een huis wat we wel erg graag zouden huren. Als 't nog vrij is gaan we deze week nog die kant op om het als het even meezit te regelen. Morgen Mr.Mo meteen even een contract/salarisstrook in het Engels laten regelen op z'n werk. Hebben al wel (bij een andere makelaar) nagevraagd, en zijn verdiensten zijn genoeg voor een huis in die prijsklasse :) dus da's fijn! *O*
Nu hopen dat het huisje dat we op het oog hebben nog niet verhuurd is. De vorige die ik hier postte was helaas al verhuurd... maar deze (heb ik de link ook van gepost) is na wat laten bezinken ook wel erg leuk. Dan wel geen garage, maar de locatie en prijs en dergelijken zijn ook goed O+
Ja doei.
pi_97157151
Hmmm, waarom denken mensen dat zondag beter is voor een bbq dan zaterdag? Nou ja, het regent nog niet.
  zondag 22 mei 2011 @ 16:01:52 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97157182
Wauw Mo, ziet er tof uit! En dicht bij de uni! O+
pi_97157273
Rondje lopen werd 7 km. Ok we hebben er echt een uur over gedaan ofzo (misschien wel meer), en ik moest de laatste 2 km 4x stoppen omdat we pal wind tegen hadden en ik te moe was, maar ben nu wel trots op mezelf 8-). Een paar kleine stukjes zelfs in mn oude tempo gelopen (>10 km/h) en geen last van mn knieen. Conclusie: ik ga dit weer vaker doen :). Hoop ik.
pi_97157288
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wauw Mo, ziet er tof uit! En dicht bij de uni! O+
Inderdeed! Je kan alleen niet zien of er vloerbedekking in de badkamer ligt, zoals bij het gastgezin waar we logeerden in Londen tijdens de schoolreis... :P
pi_97157481
Ziet er goed uit Mo!

Oh ik ben vergeten de kip te marineren. Het douchen moet maar even wachten :').
pi_97157638
Lekker lijstje Jagartrut! Bananenbrood/cake :9

Mijn lijstje van vandaag:

O - 2 speltbth met pindakaas met stukjes noot
T - 200 ml volle yoghurt
T - handje ongezouten amandelen
S - 1 uur kracht/circuittraining, 20 minuten yogalates
L - 100 gram gerookte zalm, roerei van 3 eieren, 2 kleine stukjes speltbrood met roomboter
T - 2 volkorencrackers met een beetje pure chocopasta (had ik wel weg kunnen laten, was meer lekkere trek)
D - roast dinner; kipfilet in bacon, ratatouille, geroosterde aardappeltjes
T - gepocheerd fruit met een klein beetje suiker en yoghurt
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_97158922
Hoi, weekendlijstjesdump!
Ik vind zelf dat ik het nog best netjes heb gehouden. Vrijdagavond is niet goed, maar voor een keer kan dat wel.

Vrijdag:
O: tosti met geitenkaas, koffie met melk
T/L: 4x brood met appelstroop
T: wortel/tomaat/radijs (2 ons)
T: koffie verkeerd
D: chili con carne
T: klein stukje appelcake
T: wijn en stokbroodjes/toastjes met beleg

Zaterdag:
O: 2x brood met Chaumes
T: koffie met melk
L: meergranenbol "gezond", koffie met melk en niet het chocoladebroodje dat erbij zat!
B: hele dag door de stad lopen en kleren passen :P
T: 3 sneetjes stokbrood met olie en ansjovistapenade
D: - broccolisoep
- pasta met garnaaltjes en gerookte zalm, salade
- gemarineerde aardbeien met ongeveer een eetlepel slagroom en wat schijfjes amandel
- paar glazen wijn

Zondag:
O: 2 pistoletjes, 1 met pate, een halve met Chaumes, een halve met kipsalade en een gekookt ei, vers sinaasappelsap en koffie met melk
L: 1 pistolet, half met pate en half Chaumes
T: 2x brood met 30+kaas
D: gekookte aardappels met broccoli en een vegaschijf
T: kiwi/meloen
T: misschien iets lekkers bij de koffie (we gaan ergens op bezoek) en anders nog een wijntje
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_97158990
O/L: cornflakes met melk
S: uurtje rennen
T: glas dubbeldrank
D: kipspiezen + gebakken aardappeltjes + broccoli
T: verse aardbeien/kersen/bramen of een tosti of kwark ofzo

Hmmm beetje weinig misschien en tot nu toe vrij waardeloos qua ingredienten. Maar ik was half 1 pas uit mn bed.
pi_97159834
Chico, ik ben mn bed nog nauwelijks uitgeweest en ik heb al meer gegeten.

Enorme hoofdpijn. ;( . Maar er wordt goed voor me gezorgd. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_97159969
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2011 16:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Chico, ik ben mn bed nog nauwelijks uitgeweest en ik heb al meer gegeten.

Enorme hoofdpijn. ;( . Maar er wordt goed voor me gezorgd. O+ .
Good one. Plan nu nog een extra T in (fruit) en dan na het avondeten ook nog een extra.

Kusje voor je hoofd :*.
  zondag 22 mei 2011 @ 17:22:56 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97161118
Zo, mijn moeder vond het ook niet wat, trouwen...
Was vanmiddag bij haar en liet haar een foto zien op feestboek, daar staat dus dat ik verloofd ben.. Zij gelijk: verloof, nou echt niet, je hebt geen ring om en het is ouderwets.
Ik: 2 feb. is de bedoeling, dan heet dat toch verloofd?
Zij: " zucht" wat ben je ook een raar kind.

That's it, geen vragen, niks niet feliciteren..

MNaar iig: Chico, 7 km! goed hoor. Proberen vol te houden!
Vik: Op naar de 10 km/uur, dat zijn de mooie doelstellingen :Y

Beterschap met de hoofdpijnen :*

* uniekhoorn neemt een 1/2l blik Grolsch kanon :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 mei 2011 @ 17:26:42 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97161279
Wat een vervelende reactie van je moeder zeg, Uniek :{. Jammer... -O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_97161534
Ah wat stom zeg Uniek -O-. Hopelijk draait ze een beetje bij als ze ziet dat je echt met je vent gaat trouwen en er zelf blij mee bent :*.
pi_97163380
5 km, 5 weken training (2-3x per week) ... zou ik het tegen die tijd in 1 stuk kunnen lopen? O-)
  zondag 22 mei 2011 @ 18:12:26 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97163403
Maakt niet uit...

Zo, die Kanon, gaat als een kanon... poeh, nog even boven dweilen en wc schoonmaken en dan komt aanstaande ook weer thuis.. fijn
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 22 mei 2011 @ 18:14:47 #53
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97163495
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:11 schreef Chicolate het volgende:
5 km, 5 weken training (2-3x per week) ... zou ik het tegen die tijd in 1 stuk kunnen lopen? O-)
Even kijken.. 2 x in de week 5 km in een oplopend tempo, 1 x in de week een langere afstand in een langzame tempo..
Dan moet 8 km wel kunnen.
Pff, wat klinkt dit simpel, haha maar vergt natuurlijk wel doorzetten :)
pi_97163923
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Even kijken.. 2 x in de week 5 km in een oplopend tempo, 1 x in de week een langere afstand in een langzame tempo..
Dan moet 8 km wel kunnen.
Pff, wat klinkt dit simpel, haha maar vergt natuurlijk wel doorzetten :)
Vriendinnetje probeert me over te halen over 5 weken een wedstrijd te lopen van 5 km. En ik vraag me af of dat genoeg tijd is om conditie op te bouwen :). Als ik een doel heb waarbij ik publiek afga bij te weinig training, denk ik dat het doorzetten wel moet lukken.
  zondag 22 mei 2011 @ 18:28:27 #55
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_97164019
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Maakt niet uit...

Zo, die Kanon, gaat als een kanon... poeh, nog even boven dweilen en wc schoonmaken en dan komt aanstaande ook weer thuis.. fijn
goed bezig geweest dus? _O_ Ik ook! Eindelijk een grote opdracht van mijn studie af, en productief geweest dit hele weekend! *)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  zondag 22 mei 2011 @ 18:47:55 #56
344469 Amsel
zonder t
pi_97164908
:W
pi_97165056
Niet echt bijgelezen, ga ik nog doen als ik uberhaupt nog wat vasthoudt..
Wel dit: Fijn om te zien dat je voor je geluk gaat Uniek en het zal dan toch ooit wel bij draaien denk ik dan.. :*

Vandaag toffe dag gehad, brunch met mams, broers en aanhang en eigen aanhang natuurlijk.
Trots op de foto met mijn broers die op fb staat :) ze houden me letterlijk staande en de jongste foto die ik heb waar ik alleen met mijn broers op sta is een jaar of 30 ;)

Ik zal iets van een lijstje proberen te maken, globaal dan maar ;)

O: yoghurt met appel
Brunch van 12 tot 3:
voorafje kreeg iedereen: zalmrolletje, kiwibanaansmoothie (heel mini) en pata negra (ham dus) met gedroogde tomaat en een glaasje prosecco
Van het buffet: verschillende salades (niet alleen blaadjes dus ;) ), stukje gebakken zalm, heel veel aardbeien,gemengd fruit, karnemelk
Dessert: sinaasappelbavarois en aarbeien met slagroom
Dan nog wat espresso's maar dat is kalorietechnisch het noemen niet waard ;)
D: 1 boterham met 20+kaas

nu zit ik vol!
pi_97165907
Rustig hier vandaag!

Mijn weekendlijstjes:
gister:
B: 2 mokken koffie met melk en suiker + 2 gebakken eitjes met 4 speltboterhammen
T: perenijsje
T: grote bak (500g) magere rodevruchtenkwark
D: 2x bruin bolletje met vegaburger en ketchup

vandaag:
B: 2 mokken koffie met melk en suiker + 2 gebakken eitjes met 2 bruine bolletjes
D: lasagne met veel groenten (bleekselderij, wortel, aubergine, paprika, ui)
T: ik denk nog een ijsje

Gister was mijn enige groente ketchup :P , dus vandaag maar even gecompenseerd. Heb in totaal denk ik zo'n 500g groente op.
  zondag 22 mei 2011 @ 19:12:31 #59
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97166006
Lijstje van gisteren doe ik niet. Iets met veel drank, bbq en koekjes. Was wel gezellig :Y En 's morgens nog hardgelopen met de oudste mini. De schade zal dus wel meevallen.

Vandaag
o. 1 ei + beschuitje aardbeien + boterham komijnenkaas + boterham muisjes + boterham smeerkaas
t. appel
l. 2 pannenkoekjes met spinazie en room + opscheplepel sla + opscheplepel geraspte wortels + opscheplepel aardappelsalade + 1 profiterolle
t. -
d. halve camembert uit de oven + theelepel rode bessenjam + 4 opscheplepels salade van sugarsnaps, gerookte kipfilet, bleekselderij, appel, gorgonzola, yoghurt en mayo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:00:09 #60
70532 loveli
N
pi_97168506
oO<
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 20:02:09 #61
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97168610
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:00 schreef loveli het volgende:
oO<
Hee chickieeee! B-)
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:13:52 #62
70532 loveli
N
pi_97169157
Maria, ik krijg altijd een lach op m'n hoofd van je. Ondanks moe en uitgewerkt.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 20:14:55 #63
344469 Amsel
zonder t
pi_97169198
Verder alles goed loveli?
  zondag 22 mei 2011 @ 20:17:42 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97169343
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:13 schreef loveli het volgende:
Maria, ik krijg altijd een lach op m'n hoofd van je. Ondanks moe en uitgewerkt.
Dat is fijn om te horen, want je kan nooit genoeg lachen! O+

En een :* voor moe en uitgewerkt!
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:19:01 #65
70532 loveli
N
pi_97169427
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:14 schreef Amsel het volgende:
Verder alles goed loveli?
Hangt een beetje van je definitie van goed af, maar ik geloof dat ik niet mag klagen.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 20:24:50 #66
344469 Amsel
zonder t
pi_97169789
Fijn :)
  zondag 22 mei 2011 @ 20:25:20 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97169810
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:24 schreef Amsel het volgende:
Fijn :)
En met jou dan?
  zondag 22 mei 2011 @ 20:34:50 #68
344469 Amsel
zonder t
pi_97170349
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:25 schreef Tinkepink het volgende:

En met jou dan?
Wel oké :) Qua werk is alles op z'n pootjes terecht gekomen, eten gaat prima, zou meer moeten sporten, liefde is zoals altijd een zooitje. Heb weinig tijd om alles in dit topic bij te houden, dus wil ook niet met dagboekposts enzo binnenvallen telkens :@
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:35:34 #69
70532 loveli
N
pi_97170391
Dat jij geen tijd hebt om het bij te houden betekent niet dat wij jouw dagboekposts niet willen lezen ;)
crap in = crap out
pi_97170430
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:35 schreef loveli het volgende:
Dat jij geen tijd hebt om het bij te houden betekent niet dat wij jouw dagboekposts niet willen lezen ;)
qft!
Ja doei.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:40:00 #71
344469 Amsel
zonder t
pi_97170700
Jaaaaja :P Wel lief dat jullie zo geïnteresseerd zijn O+ Heb het idee dat ik hier van alles mis en dan zomaar over allerlei verhalen heenwals.

Lijstje:
O - kwark met stukjes chocola :9
T - paar groene olijven
L - 5 cracottes met kaas, tomaat en aromat
D - tagliatelle met roomkaas, zalm en broccoli
T - paar peppadews met roomkaas, misschien nog een glaasje wijn
pi_97170718
O+ Hoofdpiet O+

'Dieuwertje Blok! Besta jij ook al in mei?'

_O-
Ja doei.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:41:25 #73
344469 Amsel
zonder t
pi_97170806
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Hoofdpiet O+

'Dieuwertje Blok! Besta jij ook al in mei?'

_O-
Haha, bekijk je 'm nu pas? :D
  zondag 22 mei 2011 @ 20:44:02 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97170989
Ik heb het Sintjournaal gemist gisteren. Wat was het nieuws?

En Amsel, ik lees je dagboekposts graag. Dus hou je voor mij zeker niet in :P
  zondag 22 mei 2011 @ 20:44:39 #75
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_97171033
Ik zit hier naar een wedstrijd tussen twee katten te kijken.... Met commentaar van de Duutser..

'and now the yellow cat attacks'...'but the black cat retaliates'...'the yellow cat seems stronger'...
pi_97171053
Ik kom hier ook niet voor de lijstjes :{w.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:45:56 #77
70532 loveli
N
pi_97171120
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef sigme het volgende:
Ik kom hier ook niet voor de lijstjes :{w.
_O- Ja dat dus ;)
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 20:46:39 #78
344469 Amsel
zonder t
pi_97171181
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef Tinkepink het volgende:
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home

quote:
Jullie zijn gewoon een stelletje ramptoeristen 8-) ;) :*

Jagär, het klinkt altijd zo gezellig met jou en de Duutser O+
pi_97171332
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:41 schreef Amsel het volgende:

[..]

Haha, bekijk je 'm nu pas? :D
ja, ik was weg 't weekend :+
quote:
11s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:44 schreef Tinkepink het volgende:

Bram stopt ;(
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:55:58 #80
70532 loveli
N
pi_97171779
Vond het een beetje veel aandacht voor weinig spannends, maar goed. Kan me niet echt voorstellen dat de 'doelgroep' weet wie Bram is (ik weet nu pas dat 'ie Bram heet).

On topic: met z'n ongezonde dikmakende pepernoten, chocoladeletters en marsepein.
crap in = crap out
pi_97171834
Ik vond het wel leuk gedaan, eigenlijk :) vind dat je na 25 jaar die rol spelen ook wel wat meer aandacht verdient dan 'gewoon de stille trom' :)
Ja doei.
pi_97171842
Het was denk ik ook de bedoeling dat de doelgroep het niet zou weten ;)
pi_97171867
en wat Moblo zegt :)
pi_97171951
En Stefan praat nu nog wat te snel, daar moet hij nog even op oefenen, maar verder heb ik er het volste vertrouwen in. Al ben ik blij dat 'mijn' Sint door Bram gespeeld werd :+
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 20:59:09 #85
70532 loveli
N
pi_97172007
Stefan :?
*googlet*
crap in = crap out
pi_97172119
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:59 schreef loveli het volgende:
Stefan :?
*googlet*
Kees (m) van Flodder 8-)
Ja doei.
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 21:00:58 #87
70532 loveli
N
pi_97172145
Wie was het voor Bram? Misschien dat die me wel wat doet :P
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 21:01:39 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97172193
Trek. Wat zal ik nemen? Tomaatjes of magere yoghurt?
pi_97172267
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:00 schreef loveli het volgende:
Wie was het voor Bram? Misschien dat die me wel wat doet :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adrie_van_Oorschot
Ja doei.
pi_97172351
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kees (m) van Flodder 8-)
lol Tatjana in de rol van sint.. *mental image*
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 21:22:45 #91
70532 loveli
N
pi_97173807
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef Tinkepink het volgende:
Trek. Wat zal ik nemen? Tomaatjes of magere yoghurt?
Tomaatjes. Evt beetje olie erbij ivm de vitamientjes.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 21:26:39 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97174105
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef loveli het volgende:

[..]

*loopt naar keuken
Thanks
  zondag 22 mei 2011 @ 21:26:41 #93
344469 Amsel
zonder t
pi_97174112
Ik denk dat ik nog wat kwark neem :9
  zondag 22 mei 2011 @ 21:29:24 #94
344469 Amsel
zonder t
pi_97174336

dit spul :9
  zondag 22 mei 2011 @ 21:43:47 #95
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97175446
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef loveli het volgende:

[..]

is het niet zo dat tomaat (of andere groente) voornamelijk (of zelfs alleen maar?) wateroplosbare vitamines bevat juist omdat er geen vet in tomaten zit om vetoplosbare vitamines in op te lossen? het lijkt me om die reden dan ook niet nodig om olie bij je tomaatjes te eten (behalve dan omdat het lekker is uiteraard) zoals jij vaak zegt.. of is dit nu een heel kromme redenering? bovendien zit er in tomaat volgens mij alleen vitamine C in noemenswaardige hoeveelheden :P
  zondag 22 mei 2011 @ 21:47:19 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97175712
Om vitamine c goed op te kunnen nemen moet je toch juist een beetje vet eten? Of zit ik er nu naast?
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 21:49:01 #97
70532 loveli
N
pi_97175833
In tomaten zit lycopeen, die is dacht ik vetoplosbaar, hoewel officieel geen vitamine. De reden om olie over de sla te doen is vooral omdat je dan dat soort dingen kunt opnemen.

Juist vetoplosbare vitamines en anti-oxidanten kunnen in je hersenen aan het werk (want cholesterol).

Vetoplosbare vorm van vitamine C is ascorbyl palmitaat, geen idee of die in tomaat zit >:O
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 22 mei 2011 @ 21:49:55 #98
70532 loveli
N
pi_97175896
Kruiden enzo ook met vet eten, veel kruiden en specerijen zijn vreselijk gezond.
crap in = crap out
  zondag 22 mei 2011 @ 21:49:59 #99
344469 Amsel
zonder t
pi_97175901
Ik had net iets getypt en nu is het weg :? Ik zei dat ik na al die jaren in dit topic dus echt nog steeds niks weet over de oplosbaarheid van vitamines, welke voedingsmiddelen wel en niet bij elkaar kunnen, wat je het beste kunt eten bij welke sport... En ik blijf ook constant 5 kilo zwaarder dan ik zou willen :')
pi_97175932
Ehm, juist niet toch? Melk bijvoorbeeld zorgt voor slechte opname van vit. C.
Vitamine C en ijzer, dat is de combi die ik ken. Vit C om ijzer beter op te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')