quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef huuphuup het volgende:
Verplaatst vanuit het babytopic... mijn post en claudia's reply.
[..]
Nee het zijn geen mixed signals wat dat betreft.
Ze begint met sabbelen op de handjes, smakgeluiden, en als je haar dan optilt is ze ook wel aan het zoeken zeg maar. Meestal is het ook wel 'tijd', als in, dan is het zeker al 3 of 4 uur na de vorige voeding en is 'honger' geen rare gedachte.
Maar als ik haar dan aanleg dan weigert ze in alle toonaarden. Het gaat af en aan, soms beter dan andere keren, maar net als vandaag heeft ze om ongeveer 12 uur gedronken en daarna pas weer net om half 8 's avonds. Tussendoor heeft ze wel honger aangegeven maar aanleggen gaat gewoon nauwelijks tot niet. Ze weigert gewoon. Afkolven en met een flesje geven heb ik geprobeerd, dat gaat op zich wel, maar wil ik zelf eigenlijk pertinent voorkomen.
's nachts of als ze half slaapt gaat het voeden beter.
Ik heb al van alles geprobeerd qua aanleggen/houdingen en tijdstippen om aan te leggen maar het maakt geen verschil, en in sommige houdingen gaat het zelfs nog veel slechter
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:14 schreef Vanyel het volgende:
Hier trouwens het omgekeerde. Sinds 2 uur vanmiddag elk uur en sommige sessies lopen naadloos in elkaar over. Inmiddels is ze zo ontevreden aan de borst dat er wat gekolfde melk in gaat in de hoop dat dat helpt. Ik heb in geen eeuwen zo'n lege borsten gehad, kan me ook niet voorstellen dat er nog een druppel uit te persen is nu.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een dip.Lena is nu vier maanden oud en eigenlijk gaat het de laatste 2 maanden niet meer zo soepeltjes met slapen. Nou ja, ze slaapt prima maar drinkt vaker dan tijdens de eerste 2 maanden. Dat vind ik begrijpelijk en ik kan er prima mee leven, maar de laatste paar weken drinkt ze wel heel vaak. Het is een zeldzaamheid dat ze 3 of zelfs 4 uur tussen de voedingen laat 's nachts terwijl ze dat overdag wel prima kan.
We hebben net regeldagen achter de rug, ik heb op dagen dat ik niet bij haar was geclusterkolfd en nu zit ik mijn verdiende rust af te wachen.Maar vannacht heeft ze wéér elk uur bij liggen tanken. Ik ben trouwens blij dat ik hier over het voeden op één kant heb gelezen, want dat is wel echt een uitkomst. Zo kan ik haar aan de cosleeperkant laten liggen en hoef ik niet bang te zijn dat mijn lief per ongeluk op haar rolt als ik in slaap val. Vannacht ben ik voor het eerst ook met baby aan de borst in slaap gevallen.
Verder weet ik even niet wat ik ermee aanmoet. Ik kan wel redenen blijven bedenken (dippende productie, reguliere regeldagen, tandjes, ziekte, mamahonger, groeispurt) maar eigenlijk doet het er niet toe. M'n nachten zijn gewoon rot, ik kan niet meer fatsoenlijk nadenken, heb weinig energie voor Ivan en het werken is zwaar. Ik wil haar heel graag blijven voeden en heb op m'n werk afgesproken dat ik vaker thuiswerk en regelmatig een vrije dag opneem als ik het echt niet meer trek. Vandaag is mijn oppasdag en is Ivan naar zijn opa en oma. Zo probeer ik mezelf maar te ontzien.
Lang verhaal. Ik weet ook niet goed wat ik ermee moet. Ik zou graag tips krijgen maar ik betwijfel of die er zijn.
Dat is nog wel een idee, hoor! Ik houd het in m'n hoofd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:18 schreef pessie het volgende:
Pf, Claudia, ik zou inderdaad een lk inschakelen als ik jou was. Bij Nathan kwamen we er na 4 maanden achter dat hij niet voldoende was gegroeid omdat hij niet voldoende nam, 1 van de dingen die de lk ons toen aanraadde was om, als Nathan 's nachts wakker werd, hem ook echt goed wakker te maken, dus lamp aan, luier verschonen en dan voeden. Dan was hij actief genoeg om een hele voeding te verstouwen. Misschien een idee? Waarschijnlijk is het heel frustrerend dat je dan echt je bed uit moet, maar misschien slaapt ze dan wel 3 a 4 uur aan 1 stuk?
Maar het kan heel goed dat het door de fles komt hoor. Ze kan nu misschien krachtiger drinken uit de fles waardoor het nog makkelijker is?quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Gister op het kinderdagverblijf heeft ze trouwens ook veel meer gedronken dan normaal. Ze hadden niet genoeg aan de verse melk die ik mee had gegeven.
T is een lief mens hoor die wvk! Heel begripvolquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel heel fijn zijn als je nog voor het weekeinde terecht kunt, huup! Ik zou het algemene advies van de wijkverpleegkundige ook overslaan.
Claudia, ik zou het echt doen. Ik heb er toen zoveel aan gehadquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn hoor, dat je zo iemand bij de hand hebt! Dat mis ik een beetje, al praat ik wel met een collega over haar borstvoedingservaringen. Maar dat is toch anders.
Ik vind het wat onzinnig om naar een lactatiekundige te stappen met de vragen die ik heb, maar het is eigenlijk niet zo'n gekke optie als je bedenkt dat ik er ook toe in staat ben om van het ene op het andere moment een pak kunstvoeding uit de kast te trekken en er de brui aan te geven. Dan kan ik beter even deskundig advies inwinnen van iemand die zich in onze situatie verdiept.
Ik ben hoe dan ook nog steeds erg benieuwd naar het advies dat je gaat krijgen! Het zou misschien wel goed zijn als ze meekijkt met een voeding? (Zul je net zien dat Elin dan voorbeeldig drinkt.)
Joh, dat doen kinderen altijdquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:43 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha ja dat zul je altijd zien natuurlijk
net als van die mop dat ik naar de kinderarts ging omdat Elin zo ontzettend weinig poept en dat ze zich van voor tot achter he-le-maal onder baggert zonder al teveel moeite![]()
Welke kraamzorginstelling is dat? Dat lijkt me ook wel handig.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:42 schreef pessie het volgende:
Claudia ik had een zogenaamd 'borstvoedingsservice pakket' van onze kraamzorginstelling. In dat pakket zat 6 weken begeleiding van de lk na de kraamtijd. Ik heb daar 6 maanden van gemaakt (en ze zeer regelmatig bestookt met vragen). Juist na een maand of 3 denk ik dat een LK verschil kan maken, de eerste 3 maanden voeden is ondertussen behoorlijk ingeburgerd maar ook daarna kunnen er 'problemen' ontstaan waar je hulp bij nodig kunt hebben.
Ik las een artikel op internet. Zou het echt geen kwaad kunnen?
Kwijlen, kwijlen en kwijlenquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik dacht toevallig nog aan je, mrien. De tanden van Jelle, heb je die aan zien komen? Of kun je achteraf constateren dat er signalen waren?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Welke kraamzorginstelling is dat? Dat lijkt me ook wel handig.
Volgens mij wegen ook in het geval van Japan de voordelen op tegen de nadelen. Dat heeft zijn grenzen natuurlijk, maar dan praat je denk ik over heel zware gevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangezien bv dus "verontreinigd" is zal de koemelk daar ook wel verontreinigd zijn.
Aan de andere kant is op verzoek om de 4 uur wel een beetje een tegenstelling. Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze daarvan wat in de war raken. Het stomme is alleen dat ze het dan niet gewoon navragen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Bij leyla staat er : op verzoek om de 4 uur.
En dan gaan ze opeens water geven... Waarom? Was de melk op? Nee. Eerst melk dan water.
Dat is toch de definitie van stuwing?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:13 schreef WupWup het volgende:
Ja dat is inderdaad een heeeeele fijne manier, blijft ook lang warm. Alleen moeten je borsten er wel groot genoeg voor zijn
Daar kun je dat restje kraamverband dus voor gebruikenquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:29 schreef Twinkly het volgende:
Gewoon van dat dikke maandverband zal dan toch ook wel werken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:14 schreef pessie het volgende:
Hangt ook van de pamper af, ik heb nog een stuk of 6 premature pampertjes in mn prematuur-bak liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:14 schreef pessie het volgende:
Hangt ook van de pamper af, ik heb nog een stuk of 6 premature pampertjes in mn prematuur-bak liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nathan moet gewoon een babypopje krijgen dat precies zijn oude kleertjes en pampertjes past!<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Dan zou ik inderdaad gewoon een ander bellenquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:58 schreef huuphuup het volgende:
Morgen belt ze me terug om een afspraak te maken. Ik hoop dat ze gelijk morgen kan, zo niet dan hopelijk haar collega ofzo.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nathan moet gewoon een babypopje krijgen dat precies zijn oude kleertjes en pampertjes past!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn poppen waren een stuk groter dan Nathan was![]()
Draak, fijn dat het kolven hielp. Ik hoop dat je productie snel staakt
Raar om dat in dit topic te zeggen
Huup, ik hoop dat ze morgen langskomt!
officieus? officieel toch?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:45 schreef Asyniur het volgende:
DRaak, wat jammer dat je nu toch noodgedwongen moet stoppen.
Maar goed, je hebt toch een heel jaar gehaald en dat is veeeeeeel langer dan je zelf al gedacht had.
Officieus ben je zelfs een langvoedster! Chapeau!
Echt een super prestatie!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:44 schreef draculettetje het volgende:
en idd erg jammer door de huidinfectie nu te moeten stoppen maar ben trots dat ik precies een jaar gevoed heb! belangrijk nu beter worden en naar huis
Oh.. wat jammer dat je geen laatste foto meer hebt kunnen maken zeg.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:01 schreef draculettetje het volgende:
Ik weet ook dat dit punt zou komen, maar nu voor heel wat anders dan "normaal" en ook nog hectisch op haar verjaardag zodat we de laatste foto vergeten zijn helaas
Ik wacht nog steeds op mijn medaille en ere-certificaatquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:46 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ach weet ik veel
Ik weet geen eens of er zoiets bestaat als officieel langvoedster
Ik zal ze nooit krijgen want ik heb Amelie maar 11 maanden gevoedquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:47 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op mijn medaille en ere-certificaat![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:47 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op mijn medaille en ere-certificaat![]()
11 maanden maar? tskquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik zal ze nooit krijgen want ik heb Amelie maar 11 maanden gevoed*huilkrasjankboehoe*
Jij bent bezig met je 2de pogingquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik zal ze nooit krijgen want ik heb Amelie maar 11 maanden gevoed*huilkrasjankboehoe*
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 07:17 schreef Asyniur het volgende:
En borstcompressie toepassen als je dubbelzijdig kolft?
Dat dacht ik eerst ook maar je moet er even wat handigheid in krijgen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?Ik kom dan handen tekort.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat ik het begrijp, Asy! Je gebruikt de flappen van je beha in plaats van je handen. Best een slim idee. Ik ga het komende week thuis eens proberen.
Eerst moet ik kijken of ik de kolf nog tweezijdig kan laten kolven. Ik probeerde het pas een keer en toen deed 'ie maf.
Moeten het wel 8 goede voedingen zijn, er een normale gewichtstoename zijn, de voedingen goed en effectief verlopen etc...quote:Op maandag 23 mei 2011 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Hoevaak komt die kleine nu voor de voedingen? Als je aan een minimaal van 8 komt is het ook prima.
Ja klopt. Maar ik vroeg het me gewoon af... Voor t zelfde geld probeert ze de kleine elke 2 uur wakker te maken...quote:Op maandag 23 mei 2011 12:07 schreef WupWup het volgende:
Ooooh vlindur, die foto! Die is echt wel inlijstwaardig! Insturen naar bv.com!
[..]
Moeten het wel 8 goede voedingen zijn, er een normale gewichtstoename zijn, de voedingen goed en effectief verlopen etc...
Ja... Ik moet inderdaad beter opletten hoe is iets vraag.. Het zit er nog niet helemaal in merk ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:28 schreef WupWup het volgende:
Snap ik, maar ik dacht even nuanceren voor mensen die het 1 op 1 overnemen.
Ow wat fijn! Geweldig!quote:Op maandag 23 mei 2011 20:49 schreef Claudia_x het volgende:
Asy, ik heb je techniek vandaag enkelzijdig toegepast en dat ging geweldig! Wat een vondst! Ik had gewoon m'n beide handen vrij om iets anders te doen. Morgen ga ik het dubbelzijdig proberen.
nee, dat haal ik ook niet hoorquote:Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Maar steun je de flessen dan op tafel? Volgens mij zijn de mijne daar te groot voor (borsten of flessen of allebei).
Nee dat laatste vooral, met name soja wil ik graag proberen voor mezelf, wij koken zoveel Chinees/Japans en Indonesisch dat ik het best beperkend vind. Als ik zeker weet dat ze daar overgevoelig voor is dan is het ook prima hoor, maar ik heb daar wel graag zekerheid over.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Fijn dat het beter gaat!
Hoe snel moet je weer provoceren dan? Kan dat niet een tijdje wachten? Of is dat niet wenselijk voor jou?
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:22 schreef Morretje het volgende:
Oi Huup..Beeeeetje jammer dat de communicatie daar zo loopt zeg. En dan over zoiets belangrijks als borstweigeren!
Isabel heeft vanmorgen met d'r volle gewicht (8,5 kilo) met d'r puntige elleboogje vol op m'n borst geleund
![]()
Dat deed echt goed zeer
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
wen dr maar aan![]()
![]()
het goeie nieuws is dat je het na een tijdje niet eens meer voeltokay, nog maar een klein beejte voelt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Een tip: geef je kind niet een soepstengel in de hand naast de voeding. Dan heb je kans op tepel-soepstengelverwarring
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Een tip: geef je kind niet een soepstengel in de hand naast de voeding. Dan heb je kans op tepel-soepstengelverwarring
Toen Jelle ook in het ziekenhuis opgenomen was (met 6 weken) liep mijn productie ook gigantisch achteruit door de stress en drukte die het gaf. Ik heb toen contact gezocht met de lactatiekundige van het ziekenhuis (die ik ook al kende). Zij gaf toen ook aan regelmatig kolven, om de 3/4 uur en dan komt het wel weer goed. Ik ben toen ook Domperidom gaan gebruiken en inderdaad de oxytocine neusspray.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:18 schreef Takkembah het volgende:
Dag dames, even snel een vraagje. Zoals jullie wellicht elders hebben gelezen ligt Seth in het ZKH. Nu drinkt hij niet alle voedingen bij mij, omdat hij daar soms nog te suf voor is en het aanhappen niet lukt en soms in slaap valt. Bovendien ben ik 's nachts thuis, omdat ik dan bij Alexa ben als ze wakker wordt. Dus nu kolf ik netjes om de drie uur, alleen loopt mijn productie achteruit. Hebben jullie nog tips, behalve wellicht wat vaker kolven (en ik heb sinds vanmiddag ook een neusspray om de toeschietreflex te bevorderen?).
Ja of je kind aan het lachen maken waarbij hij dan grip probeert te houden op de tepel met zijn tandenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef Leandra het volgende:
Het is behalve gezond ook vaak vooral heel gezellig... die blik van verstandhouding tijdens het voeden, of ineens zo'n grote grijns (waarbij je gelijk een golf melk over je zij voelt gaan) en vanavond zelfs heel zachtjes "pfffrt" omdat hij lag te blazen toen hij genoeg had
![]()
Ik hou bij Soneal tegenwoordig z'n hand vast omdat hij (vooral als hij links drinkt) graag een klein randje vel in z'n hand heeft om dat heen en weer te kunnen rollenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja of je kind aan het lachen maken waarbij hij dan grip probeert te houden op de tepel met zijn tanden
En Harry is altijd net een klein poesje. Die zit de hele tijd te kneden en te friemelen met zijn handen
Die momenten heb ik vandaag ook een paar keer gehadquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou bij Soneal tegenwoordig z'n hand vast omdat hij (vooral als hij links drinkt) graag een klein randje vel in z'n hand heeft om dat heen en weer te kunnen rollen
Bijten zeg ik even niks over, in het kader van de FOK!wet, maar een paar weken geleden was er dagelijks minstens 1 moment waarop ik spontaan begon te gillen
Trots vertellen dat je kind al weken doorslaapt, om vervolgens 2 slapeloze nachten te hebbenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:02 schreef J-net het volgende:
Tell me; wat is de Fok!wet? Dan kan ik er rekening mee houden
Haha, precies ja! Doet hij dat nog steeds?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:18 schreef Asyniur het volgende:
Claudia, Harry regelt zo de melkstroom, door aan het knopje van de andere borst te draaien
Jepquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, precies ja! Doet hij dat nog steeds?
Eigenlijk had je hem gewoon hop zo in zn oog moeten sprietsenquote:Op zondag 29 mei 2011 22:56 schreef Vanyel het volgende:
Ja echt. Mrs. V kon niet geloven dat ie dat zei, dus vroeg "wat zeg je?" Zegt die viezerik het sans gene nog een keer.
Spuug.
Dat is het lastige, Dottir vindt het ook eeeeenig. Totnogtoe had dat ook geen naijlend effect, maar nu moet er dus wat veranderen. Overigens weten de kleintjes bij ons beter rekening met haar te houden dan veel volwassen familieleden.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:23 schreef Orea het volgende:
merkte het hier ook, met kerst, 2 stuiterende nichtjes steeds rond Leia en Leia vervolgens de hele nacht van de leg.. Ben er nu ook heel strikt op.. niet van hand tot hand en gewoon rustig doen. Alleen ze is nu op een leeftijd dat ze dat drukke gedoe juist leuk begint te vinden
quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef Claudia_x het volgende:
Het is heel maf maar ik kolf ineens zo makkelijk! Ik heb een paar veranderingen doorgevoerd (met dank aan Asy die me op het idee bracht). Ik kolf weer dubbelzijdig en ik heb de kolfstand één tandje hoger gezet. Zou dat laatste echt zoveel verschil kunnen maken?
Ik heb de laatste dagen maar 2 keer per dag gekolfd en had daarmee meer melk dan ik voor Lena meegegeven had.
Dat kolven heb ik ook een tijd gedaan als Niels te afgeleid was om genoeg te drinken, dat was ik helemaal vergeten! Ik zette het in de vriezer en ik heb het toen hij ei mocht gebruikt om pannenkoekjes van te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
Het drinken overdag blijft hier heel moeizaam gaan. Ze is gewoon te afgeleid om te drinken, wat ik ook doe. Ik heb het nu helemaal losgelaten en stop gewoon met voeden als ze gaat klooien. De rest kolf ik af, zet ik in de koelkast en geef ik eventueel later op de dag extra. Het kost wel wat moeite, maar het gefrustreerde drinken vind ik veel vervelender.
Soneal is van het lekker langzaam... Zo'n 25+ minuten aan de ene borst, en dan nog zo'n 10 minuten aan de andere borst.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:09 schreef Leandra het volgende:
Ik was even bang dat het langzame drinken ook automatisch tot langzaam eten zou leiden, maar als hij een fruithapje krijgt dan is het net een jong vogeltje, en zit hij bijna permanent met z'n mond open "meer, meer, meer en sneller graag"
5minuten ofzo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:12 schreef J-net het volgende:
Hoe lang dri ken jullie kinderen ongebeer (ik weet dat lengte van drinken geen uitgangspunt is van BV.com)
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:24 schreef WupWup het volgende:
Asy, ben je gestopt met voeden dan?
Claudia wat fijn dat het beter gaat! En nu je het zo zegt, herinner ik me dat ik ook heb gespeeld met de sterkte van het vacuüm wat inderdaad verschil maakte![]()
J-net, mag ik je het boek van Kleintjes en Broekhuijsen - Borstvoeding aanraden? Ik merk dat je wat onzeker bent over of alles wel normaal verloopt en ik denk dat je veel baat kunt hebben bij goede, betrouwbare, up-to-date informatie over voeden.
pessie bij minder vraag heb je inderdaad minder aanbod. Maar jij bent nu alweer zo'n end verder dat je borsten prima reageren op meer vraag door weer meer aanbod. Dat is nu precies het gemak van langer voeden
Wij zijn weer bij het CB geweest vanochtend. Gewicht boog af op hun curve. Op de WHO-curve niet tot minimaal. Wvk vond het wel nodig om tekst en uitleg te geven waarom zij zich toch echt geen zorgen maakte erom. Op zich netjes, maar niet erg afgestemd op mijn reactieOok moest ze me even helemaal de hemel inprijzen dat ik NOG STEEEEEEDS borstvoeding geef. Ik zat geloof ik zo -->
Maar dan geef ik zeker toch wel alleen nog 2 keer per dag 's ochtends en 's avonds? Ja mevrouw, en de rest...
Aan de andere kant: als ik hier lees hoe vaak het CB er wel een probleem van maakt, en ik dan de curve's van mijn onderlijnkindje zie en nooit commentaar krijg dan denk ik wel dat m'n leeftijd en been there, done that een rol spelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:28 schreef huuphuup het volgende:
Wat een keurige curves Wup!
Haha nouja ze zal wel tekst en uitleg gegeven hebben voor de volledigheid ofzo. In ieder geval wel prettig dat er geen toestanden van gemaakt worden.
Als ik zulke lijntjes zie moet ik altijd een beetje gniffelen om de curves van mijn duo, wat een zootje is dat![]()
In wat? dat je geen commentaar krijgt omdat je een oudwijffactor hebt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant: als ik hier lees hoe vaak het CB er wel een probleem van maakt, en ik dan de curve's van mijn onderlijnkindje zie en nooit commentaar krijg dan denk ik wel dat m'n leeftijd en been there, done that een rol spelen.
Héél herkenbaar. Ik houd het er maar op dat ze gewoon veel nodig heeft momenteel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Het is natuurlijk ook warm, dat zal ook wel schelen.. Ik gun het haar ook wel hoor, daar niet van, maar loop inmiddels een beetje op mijn tandvlees. Ik ben heel blij met de Hemelvaart!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Héél herkenbaar. Ik houd het er maar op dat ze gewoon veel nodig heeft momenteel.
Hopelijk kun je bijtanken! Ivan was vandaag bij zijn opa en oma en dat zijn voor mij de echte bijtankdagen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook warm, dat zal ook wel schelen.. Ik gun het haar ook wel hoor, daar niet van, maar loop inmiddels een beetje op mijn tandvlees. Ik ben heel blij met de Hemelvaart!
Ik heb dat soort dingen nooit afgesproken, ik heb alleen op een gegeven moment opgemerkt dat ik hoop dat hij er geen problemen mee heeft als Annicka op haar 4de nog bij mij drinkt. Wist ie meteen wat mijn standpunt was...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:36 schreef pessie het volgende:
[..]
ik schoot spontaan in de lag van het laatste stukje!
Hoe langer ik voed hoe makkelijker het dus wordt? (het is sowieso al veel makkelijker dan de eerste 6 maanden, alleen de vermoeidheid sluipt er soms gewoon even in).
Waarom heb ik nu met manlief afgesproken af te bouwen na Nathan's verjaardag
Met. En dan streng nee zeggen, wordt ik uitgelachen. Leg ik nog eens aan doet ze het nog een tikkie harder.quote:
helemaal mee eensquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:55 schreef huuphuup het volgende:
Ja precies, dat denk ik ook Wup, het is bij veel dingen ook maar net hoeveel opening je zelf geeft voor een heel gesprek erover.
Net als dat er mensen zijn die met een hele negatieve instelling naar het cb gaan. "eens horen wat ze nu weer te zeiken hebben", terwijl als je concreet luistert naar wat er gezegd is tegen zo iemand, het niet per se negatief of gezeik is, maar het wel zo ervaren wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |