Dat er hier eens niet zo gekat en afgegeven wordt op kunstvoeding. Zie je andersom in het kunstvoeding topic ook niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:58 schreef DaviniaHR het volgende:
DML, wat probeer je precies te bereiken nu? Ik snap het niet.
Zoveel als de mijne deed doe ik normaal echt niet. Elke dag op de knieën de wc en de badkamer boenen, bed om de dag verschonen (ik vond elke dag onzinnig), de keuken opruimen en poetsen en het hele huis is 2x gestofzuigd in die week. Ik vond t wel wat!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:55 schreef Vlindur het volgende:
Ik vond mijn kraam maar matig, ze deed vrij weinig in het huishouden (nog minder dan ik al doe)
Nee natuurlijk zie je dat daar niet, de term "borstvoedingsmaffia" is waarschijnlijk ook hier in het borstvoedingstopic ontstaan...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat er hier eens niet zo gekat en afgegeven wordt op kunstvoeding. Zie je andersom in het kunstvoeding topic ook niet.
Het is hier het borstvoeding topic, laat het dan ook over borstvoeding gaan.
Maar goed, dat gebeurt toch niet. Maar pas sinds ik zelf kunstvoeding geef valt het me op hoe storend sommige opmerkingen zijn.
Bed is hier 3× verschoont en inderdaad elke dag de wc en de badkamerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoveel als de mijne deed doe ik normaal echt niet. Elke dag op de knieën de wc en de badkamer boenen, bed om de dag verschonen (ik vond elke dag onzinnig), de keuken opruimen en poetsen en het hele huis is 2x gestofzuigd in die week. Ik vond t wel wat!
Dat zie ik wel vaker: de opmerking dat je liever droog brood vreet dan bv geeft 'mag' kennelijk wel, maar ow wee als je daar op eenzelfde (of eigenlijk nog mildere, vind ik) op reageert...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:20 schreef Vanyel het volgende:
DML, zoals ik het verhaal las, zat bij DJMO iemand min of meer af te geven op het feit dat zij energie steekt in het borstvoeden van Geert, door op te merken hoe die persoon zelf liever droog brood zou vreten dan borst te voeden. Is het niet wat overtrokken om dan meteen in de vechtstand te schieten als daar met een steekje op wordt gereageerd?
Je lijkt wel erg gevoelig voor mogelijke kritiek op flesvoeding, volgens mij was die opmerking niet eens zo bedoeld.
Is dat dan zo raar? Vind je dat iets om denigrerend over te spreken? Er zijn denk ik weinig moeders die kunstvoeding zijn gaan geven en dat zonder enig gevoel van schuld of falen hebben gedaan. De hormonen gieren door je lijf, je wilt het beste voor je kind, je had vantevoren een beeld van het soort moeder dat je wilde zijn en kunt daar misschien niet aan voldoen...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:12 schreef Leandra het volgende:
Of iemand wel of geen borstvoeding geeft boeit me helemaal niets, maar als ze dat dan zelf ongevraagd gaan zitten "verantwoorden" met flutredenen, dan denk ik dat ze zich er toch drukker om maken dan ze zelf zeggen, al dan niet uit schuldgevoel.
Mwoah, als iemand liever droog brood vreet dan bv geeft, moettie dat lekker doen hoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat zie ik wel vaker: de opmerking dat je liever droog brood vreet dan bv geeft 'mag' kennelijk wel, maar ow wee als je daar op eenzelfde (of eigenlijk nog mildere, vind ik) op reageert...
ik heb (noodgedwongen) ook flesvoeding gegeven bij Jan. Ik ken dus beide zijden .. zowel borst als fles. En ik stoor me behoorlijk aan de enorm kattige toon die jij tentoon spreidt, enkel omdat ik een anekdote vertelde wat hier thuis voorviel daarstraks. Flesvoeding is heus niet slecht, maar het is aantoonbaar bewezen dat borstvoeding beter is voor je kindje. Echt, wat ben ik blij dat dit `maar` een forum is, en ik dit van me af kan zetten. Dat is met die koppige tuttebel die ik elke dag op bezoek heb en zo anti/borstvoeding is, helaas niet mogelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat er hier eens niet zo gekat en afgegeven wordt op kunstvoeding. Zie je andersom in het kunstvoeding topic ook niet.
Het is hier het borstvoeding topic, laat het dan ook over borstvoeding gaan.
Maar goed, dat gebeurt toch niet. Maar pas sinds ik zelf kunstvoeding geef valt het me op hoe storend sommige opmerkingen zijn.
Doe ik ook niet, anders had ik waarschijnlijk niet reeds twee jaar bv gegeven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mwoah, als iemand liever droog brood vreet dan bv geeft, moettie dat lekker doen hoor.
Gewoon je ding doen en je niet druk maken over wat anderen doen of denken
Ik heb de indruk dat dat wel meevalt, dat een hele hoop mensen gewoon geen zin hebben om hun lijf na 9 maanden zwangerschap nog ten dienste van een kind te stellen en daarom geen borstvoeding geven. Moeten ze lekker zelf weten, maar ik vraag me af in hoeverre daar schuldgevoel aan te pas komt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn denk ik weinig moeders die kunstvoeding zijn gaan geven en dat zonder enig gevoel van schuld of falen hebben gedaan. De hormonen gieren door je lijf, je wilt het beste voor je kind, je had vantevoren een beeld van het soort moeder dat je wilde zijn en kunt daar misschien niet aan voldoen...
Ik ken helemaal geen mensen die er geen enkel probleem mee hebben gehad om ofwel niet aan borstvoeding te beginnen ofwel om ermee te stoppen. Ik denk dat ik me daar dan ook het moeilijkst in kan verplaatsen, mensen die er haast laconiek over kunnen denken. Maar dan treedt voor mij in werking wat Sjeen benadrukt: een ieder heeft zijn eigen redenen en daar bemoei ik me niet mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat wel meevalt, dat een hele hoop mensen gewoon geen zin hebben om hun lijf na 9 maanden zwangerschap nog ten dienste van een kind te stellen en daarom geen borstvoeding geven. Moeten ze lekker zelf weten, maar ik vraag me af in hoeverre daar schuldgevoel aan te pas komt.
Het gaat dus niet om de gevallen waar het niet lukt, maar om de "ik vreet liever droog brood" of "daar zijn m'n borsten niet voor gemaakt" of de "ja doei, daar krijg ik hangtieten van" figuren.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat dan zo raar? Vind je dat iets om denigrerend over te spreken? Er zijn denk ik weinig moeders die kunstvoeding zijn gaan geven en dat zonder enig gevoel van schuld of falen hebben gedaan. De hormonen gieren door je lijf, je wilt het beste voor je kind, je had vantevoren een beeld van het soort moeder dat je wilde zijn en kunt daar misschien niet aan voldoen...
In plaats van daar zo veroordelend op te reageren zou je ook meer compassie kunnen hebben. Kijk iemand die zegt 'daar zijn mijn borsten niet voor gemaakt' vind ik ook een domme muts, maar met iemand die haar uiterste best doet om uit te leggen dat het niet lukte en waarom het niet lukte leef ik mee, ongeacht de inhoud van die redenen. Het is gewoon rot.
blijf vooral je ding doenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, anders had ik waarschijnlijk niet reeds twee jaar bv gegeven.![]()
Maar ik heb een hekel aan dat soort ongelijkheden. BV mag je kennelijk zonder kritiek te krijgen aanvallen (krijg je vaak zelfs bijval), maar als dat bij kv gebeurd ben je meteen maffia...
Ik ken er zo al 2 die gewoon geen zin hadden in dat gedoe aan hun lijf. Best normale, intelligente mensen verder. Hun kind, hun keus. Maar helemaal begrijpen doe ik het niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken helemaal geen mensen die er geen enkel probleem mee hebben gehad om ofwel niet aan borstvoeding te beginnen ofwel om ermee te stoppen. Ik denk dat ik me daar dan ook het moeilijkst in kan verplaatsen, mensen die er haast laconiek over kunnen denken. Maar dan treedt voor mij in werking wat Sjeen benadrukt: een ieder heeft zijn eigen redenen en daar bemoei ik me niet mee.
Dat iemand zich er simpelweg niet prettig bij voelt is idd ook een eigen keuze, maar wat voor eigen keuze je ook maakt: als je die keuze (ongevraagd) gaat zitten verantwoorden met een hangtieten argument dan is dat wel vragen om reacties.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
blijf vooral je ding doen
Ik vermoed overigens dat het nog steeds gewoon twee kanten opwerkt en niet alleen wat betreft BV/KV, maar ook wel of niet dragen, laten huilen, op je kamer laten slapen etc... Iedereen heeft zijn eigen idee over hoe zijn/haar kindje het beste groot wordt en die zijn nu eenmaal niet eenduidig.
En als iemand geen borstvoeding geeft omdat zij zich er niet prettig bij voelt, dan vind ik dat een legitieme keuze. Ongeacht of het nou neerkomt op hangtieten of whatever
Als ik voor de zoveelste keer de (misschien wel oprecht geïnteresseerde vraag) krijg, word ik baldadig genoeg om zo'n opmerking te maken hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat iemand zich er simpelweg niet prettig bij voelt is idd ook een eigen keuze, maar wat voor eigen keuze je ook maakt: als je die keuze (ongevraagd) gaat zitten verantwoorden met een hangtieten argument dan is dat wel vragen om reacties.
Meestal worden zulke redenen ongevraagd geuit...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als ik voor de zoveelste keer de (misschien wel oprecht geïnteresseerde vraag) krijg, word ik baldadig genoeg om zo'n opmerking te maken hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |