abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97030730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:14 schreef pessie het volgende:
Hangt ook van de pamper af, ik heb nog een stuk of 6 premature pampertjes in mn prematuur-bak liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97030846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:14 schreef pessie het volgende:
Hangt ook van de pamper af, ik heb nog een stuk of 6 premature pampertjes in mn prematuur-bak liggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Nathan moet gewoon een babypopje krijgen dat precies zijn oude kleertjes en pampertjes past!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_97031732
Pessie :D
wat schattig <3

Zo, de verwijsbrief ligt klaar bij de huisarts. Deze assistente had nog nooit van een lactatiekundige gehoord :D de huisarts gelukkig wel :P

Zeg heeft een lk standaard een weegschaal bij zich of moet ik daar om vragen of ze die mee wil nemen?

Ik begin me nu wel een klein beetje zorgen te maken namelijk, wil even goed wegen op een babyweegschaal; meer dan dit kan ik er niet van maken, dit is al iets naar boven afgerond.

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97031926
huup, ik stelde je laatst die vragen er achteraan, omdat er ergens achterin m'n hoofd een lampje ging branden van een verminderde productie. Ik kan m'n vinger er NIET op leggen, dus dit is absoluut geen diagnose, maar kijk even of dat inderdaad in het plaatje past.
pi_97032007
Mja ik begin er bang voor te worden, als ze maar vaak genoeg weigert keldert de boel vanzelf wel natuurlijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97032103
Wat kut huup. Zag je de lk nu morgen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97032215
Huup -O- :* Hopelijk komt het gewoon door onnauwkeurigheid en verschillen tussen twee weegschalen.
Mijn LK had geen babyweegschaal mee, ik zou het voor de zekerheid wel even vragen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97032229
Morgen belt ze me terug om een afspraak te maken. Ik hoop dat ze gelijk morgen kan, zo niet dan hopelijk haar collega ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97032314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:58 schreef huuphuup het volgende:
Morgen belt ze me terug om een afspraak te maken. Ik hoop dat ze gelijk morgen kan, zo niet dan hopelijk haar collega ofzo.
Dan zou ik inderdaad gewoon een ander bellen :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_97033015
Wat rot, huup. Het zou wel een verklaring zijn en er valt ook iets aan te doen. Ik hoop dat haar gewichtstoename iets positiever uitpakt als je een babyweegschaal gebruikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97034173
Dank heb vanmorgen idd spanning afgekolfd wat een opluchting al!

en idd erg jammer door de huidinfectie nu te moeten stoppen maar ben trots dat ik precies een jaar gevoed heb! belangrijk nu beter worden en naar huis

huup wat balen zeg :* Hoop zo dat ze je morgen kunnen helpen!
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:32:27 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97038374
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:19 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:D
Nathan moet gewoon een babypopje krijgen dat precies zijn oude kleertjes en pampertjes past!
:Y

SPOILER
Mijn poppen waren een stuk groter dan Nathan was :')

Draak, fijn dat het kolven hielp. Ik hoop dat je productie snel staakt
Raar om dat in dit topic te zeggen

Huup, ik hoop dat ze morgen langskomt!
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:45:26 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97043806
DRaak, wat jammer dat je nu toch noodgedwongen moet stoppen.
Maar goed, je hebt toch een heel jaar gehaald en dat is veeeeeeel langer dan je zelf al gedacht had.
Officieus ben je zelfs een langvoedster! Chapeau! *O*
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:56:52 #64
259886 pessie
pi_97044418
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:45 schreef Asyniur het volgende:
DRaak, wat jammer dat je nu toch noodgedwongen moet stoppen.
Maar goed, je hebt toch een heel jaar gehaald en dat is veeeeeeel langer dan je zelf al gedacht had.
Officieus ben je zelfs een langvoedster! Chapeau! *O*
officieus? officieel toch?
pi_97044612
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:44 schreef draculettetje het volgende:
en idd erg jammer door de huidinfectie nu te moeten stoppen maar ben trots dat ik precies een jaar gevoed heb! belangrijk nu beter worden en naar huis
Echt een super prestatie!!! ^O^
pi_97044657
Ik weet ook dat dit punt zou komen, maar nu voor heel wat anders dan "normaal" en ook nog hectisch op haar verjaardag zodat we de laatste foto vergeten zijn helaas
pi_97044829
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:01 schreef draculettetje het volgende:
Ik weet ook dat dit punt zou komen, maar nu voor heel wat anders dan "normaal" en ook nog hectisch op haar verjaardag zodat we de laatste foto vergeten zijn helaas
Oh.. wat jammer dat je geen laatste foto meer hebt kunnen maken zeg.
Ik had niet meegekregen dat het precies op haar verjaardag was dat je ziek werd, wat rot!! :'(
pi_97046409
Hardstikke goed hoor Draak :*
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:46:12 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97047365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:56 schreef pessie het volgende:

[..]

officieus? officieel toch?
Ach weet ik veel :D
Ik weet geen eens of er zoiets bestaat als officieel langvoedster ;)
pi_97047439
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ach weet ik veel :D
Ik weet geen eens of er zoiets bestaat als officieel langvoedster ;)
Ik wacht nog steeds op mijn medaille en ere-certificaat :'( :+
pi_97047583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik zal ze nooit krijgen want ik heb Amelie maar 11 maanden gevoed :') *huilkrasjankboehoe*

:+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:51:53 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97047671
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:47 schreef Twinkly het volgende:

[..]

o|O
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik zal ze nooit krijgen want ik heb Amelie maar 11 maanden gevoed :') *huilkrasjankboehoe*

11 maanden maar? tsk :{w
pi_97063709
Draak, het is idd wat de dames zeggen: je hebt gewoon wel een jaar vol gemaakt, ondanks alle tegenslagen! ^O^ Zonde dat je geen laatste foto hebt, kan me goed voorstellen dat je dat ook jammer vindt..

Morgenochtend om half 11 ongeveer voed ik Isabel een jaar :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:20:41 #74
259886 pessie
pi_97063853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Jij bent bezig met je 2de poging O-)

Draak, wat jammer dat je geen laatste voeding-foto hebt. Wel heel mooi dat je een jaar hebt kunnen voeden terwijl je niet verwacht had te kunnen voeden! Heel bijzonder.

Morretje ook al bijna langvoedster!
pi_97065657
Ach, ik al bijna 10 maanden, vind ik ook al lang => langvoedster :+
pi_97065732
Hier ben ik trouwens weer aan het dippen.. ik ga nog tot onze vakantie moeite doen om dat op te krikken... de vakantie door.. en daarna ga ik stoppen met kolven.. loopt het dan dermate terug dat het stopt, dan vind ik het goed. (tegen die tijd is ze al 11 maanden en met mijn voorraad kan ik nog wel even vooruit..)

Enerzijds jammer, maar ik ben het gedip zat. Leia doet er geen moeite voor en ik wil er ook geen moeite meer voor doen dmv kolven en alles. Grote kans dat ik tegen die tijd nog een ochtend en/of avond voeding kan doen en dat is prima.
pi_97065991
Groot gelijk, Orea. Ze groeit goed en eet prima, dus waarom zou je?

Ik hoop dat er hier een moment aan gaat breken dat ik net als jij makkelijk nog wat extra af kan kolven. Ik red het met vaker kolven als Lena er niet is nét om genoeg afgekolfd te krijgen, maar ik begin al die kolfsessies nu al behoorlijk zat te worden. Ik heb in ieder geval even syntocinon aan de huisarts gevraagd zodat ik kan kijken of dat deze keer wel werkt.

huup, ben je al gebeld?
pi_97066155
Syntocinon kan zeker helpen! Hoeft overigens niet..
pi_97066210
Overigens is het echte voorraad opbouwen hier pas gekomen toen ze een maand of 6,5 was. Toen liet ze ineens de avondvoeding weg en die ben ik blijven kolven :)
pi_97066212
De vorige keer deed het niets bij mij. Nu is het voor een eerste toeschietreflex ook niet zo nodig, maar ik hoop dat ik er deze keer een tweede mee kan opwekken. Ik merk dat het kolven steeds moeizamer gaat, stom genoeg. In het begin ging het zo makkelijk.

Ik heb ook goede hoop dat ze als ze iets ouder is een voeding over gaat slaan en ik in plaats daarvan af kan kolven, bijvoorbeeld zoals jij 's avonds of anders 's ochtends nakolven.
pi_97070043
Ik heb dat ook, in het begin kolfde ik altijd meer dan ze dronk, nu is dat steeds andersom. Na een minuut of 5 houdt het ook gewoon op, of mijn borst nu leeg is of niet. Dat toeschietspul is dan wel een goed idee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97070328
Heb je een bepaalde kolfstrategie, Vanyel? Ik heb van de lactatiekundige in het ziekenhuis begrepen dat het bijvoorbeeld goed is om terug te gaan naar de eerste stand van het kolfapparaat (het opwekken van een toeschietreflex) als de melk niet meer stroomt.
pi_97071624
Als je een baby aan de borst hebt, heb je vaak meerdere toeschietreflexen tijdens één voeding. Bij het kolven lukt het mij ook niet om er meer dan één te krijgen. Daarom is mijn kolfproductie altijd drama (altijd geweest ook). Kolven is wat dat betreft echt een vak apart en je mindset heeft er ook invloed op. Afleiding tijdens het kolven helpt bij veel dames goed overigens. Boekje, internet of televisie ofzo.
pi_97077761
Toeschietstand helpt niet ineens, maar ik ontdekte vanmorgen wel dat na 5 min opnieuw beginnen toch 30 cc extra gaf. Goed begin vond ik.
pi_97078579
2n 30cc is toch weer 30cc :D

Ik heb de vriezer wel al aardig vol liggen, maar kolf op het werk meer dan hij drinkt. Vaak kolf ik per werkdag 1 voeding meer dan hij drinkt
Orea wint wel qua voorraad ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:09:20 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97086460
Even zonder bij te lezen; ik zag vd week weer ergens zo'n WHO lengte/gewicht curve voorbijkomen...

Waar kan ik die vandaanplukken? Thnx :*
Want ik geloof dat mijn beide jongens elkaar niet zoveel ontlopen... qua verhoudingen dan, de oudste was wel stukken langer en zwaarder op dezelfde leeftijd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97087322
Progje downloaden en dan op je eigenste computer invullen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:34:45 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97087738
Ja, maar waar...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97089505
Dat kolven ging mij op een gegeven moment ook erg tegenstaan. Vooral wanneer ik voor mn werk 300 km van huis op training moest. De druppel was het moment waarop ik op een vreemde vestiging in het magazijn direct grenzend aan de directeurskamer zat te kolven. En zat echt een superdun gipswandje tussen zodat elk geluidje hoorbaar was en de deur kon niet op slot, dus een collega had gezegd dat ik er maar een briefje op moest hangen want er liepen nogal wat mensen in en uit overdag. Lekker ontspannen dus...

En ik moet toegeven dat ik ook best gevoelig was voor de mening van anderen als je vroegen: Oh, kolf je nog? Hoe oud is je dochter dan? 16 maanden? :o "

Maar ondertussen voed ik wel al zo'n 21 maanden! *O*
pi_97089917
Wat een prestatie Ssserpente! *O*
Ik ben ook benieuwd hoe het straks zal gaan als ik niet meer kolf. Ik vermoed dat een eventuele ochtend voeding en/of avond/nacht voeding nog wel even door zal blijven gaan, het zal niet in 1 keer afgelopen zijn (denk ik..)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:14:24 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97090054
Ik heb eens in een kantoortje zitten kolven achter de receptie zonder deur :D
Ik denk dat de mensen die aan de receptie kwamen, zich ook wel afgevraagd hebben waar die rare brom vandaan kwam ;)

Ssserpente, heb jij nog zo lang gekolfd? Ik ben er mee opgehouden toen Harry 9 of 10 maanden was. Toen vond ik het ook wel best geweest. Dat ik steeds op zoek moest naar een plek waar ik kon kolven, heeft daar wel een grote rol in gespeeld...
En wat gaaf dat je al 21 maanden voed! *O*

Claudia, ik kolfde eerst een tsr, dan ging ik mee masseren (ik had een dubbele kolf dus de andere kant ging zonder masseren/compressie). Ik begon altijd met mijn slechte borst, dan goede en dan nog eens mijn slechte. En dan echt helemaal rondom masseren :Y
pi_97090193
Ik moet nog steeds wel eens kolven, Asy. Als Lente doordat ik een cursus had langer dan 24 uur niet heeft gedronken, heb ik ploftieten.

Ze zitten alleen lang niet vol als voorheen, maar ze zijn wel gevoeliger en lekken eerder, lijkt wel. Maar dat kan ook komen omdat het niet meer in m'n systeem zit zeg maar,
pi_97090364
Maar ik denk dat dat ook scheelt hoor, altijd op zoek moeten naar een kolfplek of gewoon een vaste plek hebben :) ik ben de enige die kolft (in ons bedrijf van dik 400 man) en er is gewoon een vaste ruimte! (op de 7e verdieping met heerlijk uitzicht over de stad... dat helpt! ;))

Mee masseren/compressie kan inderdaad ook goed helpen om de stroom op gang te houden :Y
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:20:39 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97090385
Azo, dat heb ik nooit, dat ik zo lang van huis ben.
Toevallig heb ik van de week nog eens gekolfd omdat mijn borsten gevoelig/prikkend aanvoelde en Harry ze niet leeg wilde drinken. Maar de opbrengst was niet enorm (80cc ofzo), dus wat het geweest is? In elk geval voelden ze daarna weer oke, dus ik was toch blij dat ik het gedaan had.
pi_97091322
Ik kolf nu enkelzijdig omdat ik dan borstcompressie toe kan passen en dat véél uitmaakt. Maar het maakt niet meer zoveel uit als het deed en hierdoor kost het kolven ook dubbel zoveel tijd.

Ssserpente, 21 maanden alweer, wat geweldig! ^O^
  zaterdag 21 mei 2011 @ 07:17:49 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97108898
En borstcompressie toepassen als je dubbelzijdig kolft?
pi_97110606
Bij Lotte heb ik tot ze een jaar was op m'n werk gekolft, daarna alleen nog al ik eens heel lang weg was ofzo.
pi_97111229
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 07:17 schreef Asyniur het volgende:
En borstcompressie toepassen als je dubbelzijdig kolft?
Hoe doe je dat? :o Ik kom dan handen tekort.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:02:46 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97112479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? :o Ik kom dan handen tekort.
Dat dacht ik eerst ook maar je moet er even wat handigheid in krijgen.
Ik trek mijn bh deels 'over' de schelpen. Je moet even kijken hoe je moet gaan zitten zodat je het vacuüm niet verbreekt (wat soms toch wel gebeurt als je gaat verzitten).
De borst waarbij ik compressie uitoefen maak ik dan 'vrij' van mijn bh. Maar de andere laat ik dan zitten.
Snap je een beetje wat ik bedoel?
Anders laat ik mijn man straks een zeer oncharmante foto maken die ik je dan even PM...
pi_97114695
Ik denk dat ik het begrijp, Asy! Je gebruikt de flappen van je beha in plaats van je handen. Best een slim idee. Ik ga het komende week thuis eens proberen.

Eerst moet ik kijken of ik de kolf nog tweezijdig kan laten kolven. Ik probeerde het pas een keer en toen deed 'ie maf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')