abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:27:32 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97328798
of een buikvirusje, verkouden...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97328877
Dat sluit ik nog steeds niet uit. Het duurt nu wel heel lang vind ik, en de poep is ook niet meer zo dun als 'ie was. Maar aan de andere kant heeft ze ook steeds vaker weer een normale volle luier. Gewoon maar even aankijken, I guess.

Volgens de andere wijkverpleegkundige moest ik na elke voeding gaan nakolven omdat vraag en aanbod misschien niet goed op elkaar zijn afgestemd. Heb ik die regeldagen zeker voor niets doorstaan. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:37:27 #178
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97329114
Mooie curve voor Lena!
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:52:03 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97329544
Die curve ziet er prima uit voor Lena!

Ik kolf rond half 12/12 uur en rond 3/4 uur. Kolven gaat steeds sneller, gister was ik binnen een kwartier klaar. En op het werk moet ik met een handkolf aan de slag. Ik heb geen kolfruimte en met de electrische horen mijn collega's de telefoon gewoon niet. Ik heb nog een maandje kolfrecht en er is 1 collega die er van begin af aan erg veel moeite mee heeft. Die vind het belachelijk dat ik het recht uberhaubt heb. Momenteel heb ik de instelling dat ik het neem ook zolang ik het recht heb voornamelijk door haar houding. Koffie/thee-pauzes zijn extreem lastig (en ja ik weet het daar heb ik recht op) anders had ik het in die pauzes blijven doen en straks wil ik het kolven in mijn lunchpauze gaan doen. Ik ben het inmiddels gewend, nog niet echt heel erg zat maar ben als de dood dat mijn productie inzakt als ik niet kolf.
Als er ineens een koerier binnenstapt zonder dat ik erop gerekend heb is te tsr wel ineens weg :D :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:53:51 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97329613
Je mag zelf weten wat je in je pauze doet... Ik blijf ook nog ff doorgaan, ookal ben ik het zat. Maar ik ben ook bang dat als ik het niet doe dat het dan snel afgelopen is. En dat wil ik niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:08:52 #181
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97330120
Lunchpauze moet kolven gewoon te doen zijn, heel jammer maar dan ben ik even onbereikbaar. Maar thee/koffie-pauzes zijn niet gegarandeerd bij ons anders had ik de 2 keer kolven op een dag vol kunnen blijven houden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:14:20 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97330306
Claudia, Eline drinkt zich vaak rond half acht helemaal vol en gaat dan slapen, en dan maak ik haar als wij naar bed gaan (rond twaalf uur) nog weer wakker. Als ik haar laat slapen, komt ze rond een uur/ half twee, als ik net slaap.
Ik kolf al vanaf dat Eline een week of 8 was elke avond extra en mijn borsten zijn daar helemaal op ingesteld, zien dat als een extra voeding. Ik krijg ook echt last van stuwing als ik het eens oversla.
En wat een mooie curve van Lena, Eline groeit ook zo mooi constant
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:10:03 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97332299
Wat moet het enorm vervelend zijn als je zo'n collega hebt die de rechten die je hebt als storend en overbodig beschouwt, van mannen is zo'n instelling al irritant, maar dat het van een vrouw komt is eigenlijk nog veel erger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97340813
Wat fijn Claudia! Curve ziet er mooi uit *O*

Ik kolf 2 of 3 keer op een dag, afhankelijk van hoe laat en hoe goed Jelle gedronken heeft. Gisteren bijvoorbeeld 2x gekolfd, maar vandaag (op een kortere werkdag) totaal 3x gekolfd (1 keer thuis, kinderen nog op creche).
Merkte namelijk dat Jelle momenteel slechter aan het drinken is doordat hij weer eens flink verkouden is, de productie leek iets af te nemen en vooral bij 1 borst. Daarom vandaag maar even 3x gekolft om een extra "boost" te geven ;)
pi_97343926
Strakke lijn Claudia.

Ik ben gezegend met collega's die het geen probleem vinden of dat niet laten merken. Vind ik allebei prima eigenlijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:13:24 #186
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97345020
Waar we nu zitten is er een kolfruimte, in december gaan we verhuizen en is die ruimte er niet meer maar o k heb nu helemaal door dat de mensen niet snappen wat voor belang die kamer heeft voor mensen die kolven. Mensen die gewoon roepen dat een wc ook een afgesloten ruimte is, ja hallo lekker al die bacterieen in mn kolfspullen en xaarna in mn zoon. Ik kan er nu al boos om worden.

En misschien kolf ik niet eens mee dan, maar he gaat ook om de mogelijkheden voor toekomstige moeders die willen kolven, of misschien wil ik wel ooit een tweede.
als er geen ruimte komt die zomaar onbeperkt beschikbaar is, ga ik het echt aankaarten bij de OR.
Ze riepen een vergaderzaal, maar ja, die moet je dan gaan reserveren voor de hele periode dat je voeding geeft en mag er niets of niemand uitlopen. En dan maar hopen dat er luxaflex hangen en je een stoel onder de deur kunt schuiven.......

Ow echt ga nu al uit mn stekker en ik heb nog 7 weken verlof en we verhuizen pas begin december.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:13:40 #187
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97345029
Thanks trouwens voor jullie reacties
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:18:48 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97352954
Dag dames, even snel een vraagje. Zoals jullie wellicht elders hebben gelezen ligt Seth in het ZKH. Nu drinkt hij niet alle voedingen bij mij, omdat hij daar soms nog te suf voor is en het aanhappen niet lukt en soms in slaap valt. Bovendien ben ik 's nachts thuis, omdat ik dan bij Alexa ben als ze wakker wordt. Dus nu kolf ik netjes om de drie uur, alleen loopt mijn productie achteruit. Hebben jullie nog tips, behalve wellicht wat vaker kolven (en ik heb sinds vanmiddag ook een neusspray om de toeschietreflex te bevorderen?).
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97353027
Takkambah, ik vind jouw situatie wel een erg legitieme reden om Domperidon te gebruiken. Waarom ligt Seth in het ziekenhuis? ;(
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:25:45 #190
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97353355
Disclaimer: Ik ben geen expert, ik heb alleen persoonlijke ervaring.

Takkembah, vaker kolven werkte bij mij goed, maar daar moet je wel aan toekomen nu natuurlijk.

Verder: proberen te ontspannen (as if... :') ) foto's of filmpjes kijken, veel water drinken, borstcompressie en eventueel domperidom.
Dat kun je het beste via je huisarts proberen te krijgen, dan krijg je nog een beetje vergoed. Je kunt het ook zonder recept bij de apotheek kopen. Drogisterijen verkopen het niet meer.

Je kunt ook nog een marathonkolfsessie proberen; een paar uur lang elk half uur kolven, maar ook daar moet je nu maar de tijd voor zien te vinden.

Ik hoop dat Seth snel weer gezond thuis is. :*
Prachtige naam trouwens, Seth. O+
A grand adventure has begun.
pi_97353378
Maar je hebt toch ook een borstontsteking, Takkembah? Ik weet niet of het dan handig is om Domperidon te slikken?

Kolf je ook 's nachts? Misschien is clusterkolven iets voor jou? Het lijkt me niet zo gek om hierover contact op te nemen met een lactatiekundige. Het is zo'n rotsituatie en je moet er zelf ook niet aan onderdoor gaan. :*
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:28:29 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97353491
Waarschijnlijk kun je via het ziekenhuis ook een lactatiekundige raadplegen. Misschien even naar informeren?
A grand adventure has begun.
pi_97354176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:18 schreef Takkembah het volgende:
Dag dames, even snel een vraagje. Zoals jullie wellicht elders hebben gelezen ligt Seth in het ZKH. Nu drinkt hij niet alle voedingen bij mij, omdat hij daar soms nog te suf voor is en het aanhappen niet lukt en soms in slaap valt. Bovendien ben ik 's nachts thuis, omdat ik dan bij Alexa ben als ze wakker wordt. Dus nu kolf ik netjes om de drie uur, alleen loopt mijn productie achteruit. Hebben jullie nog tips, behalve wellicht wat vaker kolven (en ik heb sinds vanmiddag ook een neusspray om de toeschietreflex te bevorderen?).
Toen Jelle ook in het ziekenhuis opgenomen was (met 6 weken) liep mijn productie ook gigantisch achteruit door de stress en drukte die het gaf. Ik heb toen contact gezocht met de lactatiekundige van het ziekenhuis (die ik ook al kende). Zij gaf toen ook aan regelmatig kolven, om de 3/4 uur en dan komt het wel weer goed. Ik ben toen ook Domperidom gaan gebruiken en inderdaad de oxytocine neusspray.
Of Domperidom gebruiken met een borstontsteking handig is weet ik niet, dat zou ik voor de zekerheid toch even aan een LK vragen.

Bij jou ligt het natuurlijk nog iets lastiger omdat je productie nog maar net op gang komt. Ik zou daarom zeker even contact met een LK opnemen.
Wat voor kolf gebruik je nu? Een dubbele elektrische (huur)kolf is nu waarschijnlijk het verstandigste omdat je hiermee het beste de productie kunt stimuleren.
Je kunt overigens beter vaker kort kolven dan minder vaak en dan lang, je stimuleert met het eerste de borstvoeding beter. En ook 's nachts kolven, hoe zwaar dit ook is.

Heel veel sterkte want het is echt even pittig :*
pi_97354266
Takkembah, ik zou echt niet zomaar met domperidon beginnen. Zeker niet als je je productie nog aan het opstarten bent. sorry ladies ;) Je verhoogt namelijk kunstmatig het prolactineniveau, terwijl je in de beginperiode juist veel moet stimuleren om voldoende prolactinereceptoren aan te maken. Het is vooral een quick fix, maar op termijn kun je jezelf ermee in je vingers snijden. Daarnaast ben je snel afhankelijk van domperidon, wat kosten met zich meebrengt, maar op termijn vooral gewoon erg lastig is (denk 3x per dag medicatie gebruiken). Mijn advies zou daarom inderdaad zijn: kolven, kolven, kolven. Om de 3 uur is echt heel minimaal, ik zou er om de 2 uur v an maken voor zover dat lukt. En neem absoluut contact op met een lactatiekundige! Als dat morgen niet lukt, bel dan met een vrijwilligster van VBN of LLL. Laat het weekend er niet overheen gaan! Succes meid, het is allemaal niet niks met je baby in het ziekenhuis ;(
pi_97354460
En inderdaad wat mrien zegt (mocht je dat nog niet doen): de medela symphony huren! Die is echt goud waard als je kolvend een productie moet opstarten. Daar kun je met een thuiskolf niet tegenop.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:08:20 #196
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97355660
Thanks voor alle snelle reacties! Inmiddels heb ik ook wat teruggelezen links en rechts.

Morgen is de lactatiekundige in het ZKH en die kwam sowieso nog langs, die was woensdag al geweest ivm een aankomende ontsteking en we zouden dan morgen nog even kijken of lacithine nuttig was voor mij ivm verstoppingen.

Ik kolf sowieso 's nachts ook om de drie uur, slaap ik wel minder, maar die slaap had ik ook niet als Seth gewoon thuis was geweest, so no problemo. We hebben inderdaad de Medela Symphony gehuurd (hebben ze in het ZKH ook).
Ik ga morgen overdag eens proberen te clusterkolven en/of om de twee uur te kolven en kijken hoe het dan gaat.

Gisteren heeft ie 1x aan de borst gedronken, vandaag 2x dus we gaan morgen voor 3x :Y

Super bedankt nogmaals voor de reacties O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_97355696
Je hebt gelijk Wup, mijn reactie was nogal kort door de bocht. Hij kwam vanuit mijn eigen terughoudendheid tov Domperidon. Ik heb er zelf heel lang over nagedacht voordat ik eraan begon en heb me er op de één of andere manier altijd schuldig over gevoeld.

Hoewel, schuldig is niet echt het goede woord. Ik vond het een beetje makkelijk van mezelf. Onzin vind ik nu, want ik zette zelfs mn wekker om s nachts te kolven om mn productie op te krikken.

Maar goed, wat ik duidelijk wilde maken was dat Takkambah dat dus juist in dese intensieve situatie juist niet zou hoeven, dat schuldig voelen. Maar die reactie kwam dus voornamelijk voort uit projectie.

Goed dat jij er even op wijst, Wup. :)
pi_97355765
Nou Takkembah, dat komt goed dus!
pi_97356048
Fijn dat LK morgen nog even langs komt! En bij veelvuldig kolven is misschien een lanoline creme ook een aanrader mochten je tepels erg gevoelig worden van het vele kolven.
Fijn dat je de symphony al hebt gehuurd!

Ik wordt nu af en toe gebeten tijdens een voeding :X niet grappig :N Scheelt heel veel dat hij het niet bewust doet en zich van geen kwaad bewust is. De eerste reacties over stoppen nu hij tandjes heeft heb ik al gehoord, dat ik dat niet lang zou volhouden als hij tanden heeft enzo. Wat denken ze dan dat Lotte had met 19 maanden :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 mei 2011 @ 21:16:20 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97356114
sterkte takkembah! komt vast goed als ik het zo leef :*

Mrien: een kunstgebitje? even uitdoen voor 't voeden ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')