het IS niet de light versie. Het is ALLE lays chips die ze naar de klote hebben geholpen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef cherishable het volgende:
Dan koop je toch de niet-light versie? Volgens is die 'light-chips' ook absoluut niet gezonder of minder vet. 'T is allemaal troep!
en wel heel duidelijk ookquote:
En je kunt er ook tegelijk ook over klagenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef Ennas het volgende:
je kan toch ook andere chips kopen die je wel lekker vindt?
ik kocht lays omdat ik die juist lekker vond. nu niet meer en dus moet ik eerst weer tig andere merken gaan proberen. lays komt er iig niet meer in. Heb twee zakken zo weg kunnen flikkeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef Ennas het volgende:
Kan je die overal kopen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
Nu zit je na 10 chipjes in plaats van 8 op je dagelijkse hoeveelheid zout.
En trouwes, echte bazen eten:
[ afbeelding ]
Ik niet hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef ukga het volgende:
Iedereen gaat opeens politiek correct lullen in dit topic omdat Danny de TS is___!
Probeer Kettle eens zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef Danny het volgende:
[..]
ik kocht lays omdat ik die juist lekker vond. nu niet meer en dus moet ik eerst weer tig andere merken gaan proberen. lays komt er iig niet meer in. Heb twee zakken zo weg kunnen flikkeren.
Bij een knappe supermarkt wel.quote:
Binnenkort eens kopenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:36 schreef sc00p het volgende:
[..]
Probeer Kettle eens zou ik zeggen!
[..]
Bij een knappe supermarkt wel.
TS faalt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef ukga het volgende:
Iedereen gaat opeens politiek correct lullen in dit topic omdat Danny de TS is___!
Lekker ja, mits je toch al toe bent aan een nieuw gebit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals? Lays was toch wel altijd mijn favoriete chipsquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:33 schreef Ennas het volgende:
Wel lekker, beetje prijzig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is alleen de bolognese lekker van.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:40 schreef Panzermaus het volgende:
Probeer Croky, vind ik al jaren stukken beter te vreten dan Lays. De weinige keren dat ik nog chips eet dan, lege kcals en een hoop rotzooi.
En saté.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Daar is alleen de bolognese lekker van.
Klopt!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Daar is alleen de bolognese lekker van.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Buitendam het volgende:
Volwassen mannen die klagen over producten die je als kind vreet.
Volgende topic over de dropsleutel van Haribo, TS?
Slechte troll dit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Buitendam het volgende:
Nou "volwassen kerel" Vertel dan maar eens wat voor versnaperingen jij in je bakkes steekt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Buitendam het volgende:
Chips, hoezo? Maar gaan lopen klagen over het zoet/zouheidsgehalte om daarna 2 volle zakken weg te kenkeren doet mij vermoeden dat TS is opgegroeid met 1 liter appelmoes bij het avondeten, omdat ie geen flikker lust.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:59 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Nou "volwassen kerel" Vertel dan maar eens wat voor versnaperingen jij in je bakkes steekt?
niceequote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef Buitendam het volgende:
Dan is het mij echt een raadsel waarom je dat volwassen mannen "argument" er dan bijhaalt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:01 schreef Buitendam het volgende:
Chips, hoezo? Maar gaan lopen klagen over het zoet/zouheidsgehalte om daarna 2 volle zakken weg te kenkeren doet mij vermoeden dat TS is opgegroeid met 1 liter appelmoes bij het avondeten, omdat ie geen flikker lust.
Klagen over chips.
Opnemen omdat de TS danny is...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dan is het mij echt een raadsel waarom je dat volwassen mannen "argument" er dan bijhaalt.
Chips worden namelijk van jong tot oud gegeten. De klacht is dat de dingen anders smaken als voorheen en dat kan ik beamen. Chips is sowieso geen gezond product. Al die kansloze pogingen om het dan een gezonder imago te geven zijn een klacht waard.
Verzin zelf eens iets. Die opmerking is inmiddels al meerdere keren gemaakt naar mensen die ontopic reageren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:07 schreef ukga het volgende:
Opnemen omdat de TS danny is. Als Richcaliber met zo een topic zou komen had je hem allang een note gegeven en het topic opslot gegooid
Omdat een volwassen kerel zegt dat zijn chipjes bah zijn en daarna 2 zakken wegflikkert, daarom.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:05 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dan is het mij echt een raadsel waarom je dat volwassen mannen "argument" er dan bijhaalt.
Chips worden namelijk van jong tot oud gegeten. De klacht is dat de dingen anders smaken als voorheen en dat kan ik beamen. Chips is sowieso geen gezond product. Al die kansloze pogingen om het dan een gezonder imago te geven zijn een klacht waard.
Dat doen ze. Er zijn van die light meuk versie's op de markt. Toch willen ze ook het originele product lighter maken. Imago gok ik zo. Net als dat "verstandige keuze" logo wat gewoon door de fabrikanten zelf wordt uitgegeven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
In plaats van dat zo'n fabrikant dan een extra variant op de markt gooit waar bewust 25% minder zout inzit en dat verkoopt - of probeert te verkopen - naast de gewone versie...
Echt, men zit niet op dat soort bagger te wachten! Vroeger was Dr. Pepper lekker, totdat ze er de helft van de suiker uithaalden en vervingen door aspartaam. Nu moet de consument Dr. Foots zoeken om ongeveer in de buurt van de originele smaak te blijven.
Enne... Dat consumenten machteloos staan is ook niet helemaal waar. Vraag dat maar aan Coca-Cola, die het lumineuze idee hadden om "New Coke" te gaan maken. Verkocht ook voor geen meter.
Omdat die light-rommel voor geen meter verkoopt, maken de fabrikanten dus elke keuze om bewust het echte spul te kopen onmogelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat doen ze. Er zijn van die light meuk versie's op de markt. Toch willen ze ook het originele product lighter maken. Imago gok ik zo. Net als dat "verstandige keuze" logo wat gewoon door de fabrikanten zelf wordt uitgegeven.
Zou dat het zijn ja? Ik blijf toch meer neigen naar het "kies bewust" marketing geneuzel op het moment.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:13 schreef TBAND het volgende:
Nonsens, het gaat niet om imago of 'gezond'. Het gaat om geld. Minder zout, minder kosten, simpel.
Vuile rodenten die gleufdieren. Allemaal.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:12 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Flikker op als je ergens geen verstand van hebt. Ga wortels knagen. Het gaat over chips hier.
Dat is wat ze willen dat je denktquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:16 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zou dat het zijn ja? Ik blijf toch meer neigen naar het "kies bewust" marketing geneuzel op het moment.
Ja, en? Prettig te weten dat er tenminste nog koolhydraten inzitten, maar alles wat een mens verder nodig heeft, zoals zout, vet, suiker enzo wordt eruitgehaald.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:16 schreef ukga het volgende:
het mooie van al die producten is dat er altijd opstaat LIGHT en MINDER VET
maar het zit nog steeds BOMVOL met koolhydraten_!
Nee, omdat er minder zout in zit (waarvan wij teveel eten) dan normale chips zijn normale chips precies hetzelfdequote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef cherishable het volgende:
Dan koop je toch de niet-light versie? Volgens is die 'light-chips' ook absoluut niet gezonder of minder vet. 'T is allemaal troep!
Niet iedereen wil een gratenpakhuis zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:53 schreef ukga het volgende:
[..]
voornamelijk door koolhydraten wordt men dik
Ja weet Danny veelquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:04 schreef richnigger het volgende:
Als het 25% minder zout is, is het 25% zoeter? De logica ontgaat me.
Oh nee, er moet nog 12k naar Ted.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:52 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
TS denkt dat hij stoer is dat hij merkchips kan betalen omdat hij geld aftroggelt van naïve mensen op het internet![]()
![]()
![]()
![]()
²
AH Huismerk is duurder dan Lays zelf failquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:18 schreef pussywillow het volgende:
En ook het AH huismerk heeft nu ineens 25% minder zoutEigenlijk zouden we gewoon massaal moeten stoppen met het te kopen.
nee, in dit specifieke geval. paprikachips die smaakt naar suikerklontjes is natuurlijk niet te vreten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:04 schreef richnigger het volgende:
Als het 25% minder zout is, is het 25% zoeter? De logica ontgaat me.
Goed punt, maar ik denk het wel, omdat ze het altijd kunnen manoevreren in de richting van de subjectiviteit van smaak en beleving enzo.quote:Op woensdag 18 mei 2011 06:52 schreef Danny het volgende:
Ik vraag me af of ze met 'de smaak is 100% hetzelfde' mogen adverteren als dat duidelijk NIET het geval is trouwens.
ik niet. zag laatst toevallig dat de xenos de oude paprika crispy chips nog verkochten. tien zakken meegenomen. Doe ik een jaar mee. Daarna overstappen naar croky of voor mijn part Aldi als die nog chips hebben waar een beetje smaak aan zit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 06:58 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Goed punt, maar ik denk het wel, omdat ze het altijd kunnen manoevreren in de richting van de subjectiviteit van smaak en beleving enzo.
Maar ik ben het eens met de klacht hoor, elke keer als ik zo'n zak chips in de schappen zie staan dan denk ik van 'oh ja da's wel lekker' en ik weet altijd dat ik weer teleurgesteld ga worden met de eerste hap. En dan toch weer zwichten en een week later dezelfde fout maken
Zo is het maar net.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
Teregten klagt. Als je wil afvallen, dan moet je maar geen chips eten. Ik wil graag vette en zoute chips als ik daar zin in heb.
Oei, verrotte smaakpapillen. Zou ik eens naar laten kijken! (of je werkt bij/voor Lays, dat kan ookquote:Op woensdag 18 mei 2011 08:55 schreef Mozy het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker. Ik proef eigenlijk geen verschil
Meer chips is alleen handig als die chips niet enorm ranzig is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:02 schreef tja77 het volgende:
Onterechte klacht, minder zout, is meer chips....
Waar koop je die?quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Oei, verrotte smaakpapillen. Zou ik eens naar laten kijken! (of je werkt bij/voor Lays, dat kan ook)
[..]
Meer chips is alleen handig als die chips niet enorm ranzig is.
Maar deze geproefd en die is wel lekker pittig
[ afbeelding ]
Die worden door boeren gebakken!quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Koop deze onwijs lekker
http://www.ambachtelijkechips.nl/index.html
Al het zout is zeezout ? weet niet uit wat voor ei jij komtquote:Op woensdag 18 mei 2011 09:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die worden door boeren gebakken!En de enige toevoeging is 'zee'-zout.
Al het zout is 'zee'-zout!
Yeah right!
Terechte klacht overigens.
Klopt, tenzij het zoete troep wordt zoals bij de nieuwe Laysquote:
alles is ongezond. fuck gezond, ik wil lekker.quote:zout is ongezond.
Al het zout, ook uit de grond, is ooit eens ingedampt uit zeewater. Verder is zout, zout. Een verbinding moleculen die in zout niet anders is dan in... Zout.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:44 schreef Ghostbuster het volgende:
Al het zout is zeezout ? weet niet uit wat voor ei jij komt, maar ze zijn hardstikke zout en vet.
Onzin verhaal maar leuk verzonnenquote:Op woensdag 18 mei 2011 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Al het zout, ook uit de grond, is ooit eens ingedampt uit zeewater. Verder is zout, zout. Een verbinding moleculen die in zout niet anders is dan in... Zout.![]()
'Zee'-zout is een marketingterm.
En dit is het ei waar ik ongeveer uitgekomen ben:
[ afbeelding ]
Als je Danny tegenspreekt krijg je een ban.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef ukga het volgende:
Waarbij de Honey Dijon die meesterlijk is, niet in Europa wordt verkochtquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
[ afbeelding ]
Gek, ik heb meestal het idee dat ik iets snel te zout vindt, doordat ik redelijk zoutloos dieet volg.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:55 schreef Mozy het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker. Ik proef eigenlijk geen verschil, maar misschien komt dat omdat ik niet op alles zout doe en er vervolgens 2 ton in mijn chipszak moet zitten voordat ik het proef.
Lidl.quote:
maar daar staat ook lays tussen en die hoort qua smaak inmiddels bijquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:30 schreef ukga het volgende:
Speciaal voor Dannie
http://fok.beslist.nl/pro(...)nken_574525/r/chips/
zoekfunctie op fok is rot, groot gelijk dat hij hem niet geprobeerd heeftquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:10 schreef Spek_boy7 het volgende:
hier zijn al hele veel berichten over geweest danny gebruik is de zoekfunctie ofzo maar voor de rest is wel rot dat ze dat doen jah hoekom je trouwens aan een rode naam lol you take the red pill or the blue pill xD
Hoe weet jij hoe condooms smaken?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:52 schreef Danny het volgende:
[..]
maar daar staat ook lays tussen en die hoort qua smaak inmiddels bij
http://fok.beslist.nl/products/r/suikerklontjes/
of
http://fok.beslist.nl/products/gezond_mooi/gezond_mooi_562520/
quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb de nieuwe '25% minder zout' Lays chips gegeten.
Het is dan ook een ergerlijke klacht. Hoe kan je nou zo'n simpel basic product als bijv. Lays paprika chips zodanig verneuken dat het gewoon niet meer lekker is. Wat eist een consument aan chips? Smaak, dikte/krokantheid en evt. nog in welke olie gebakken, that's all. Daar kan niks mis mee gaanquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef ukga het volgende:
Je bent er wel mee bezig he? op je twidda stond het ook al;
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
Teregten klagt. Als je wil afvallen, dan moet je maar geen chips eten. Ik wil graag vette en zoute chips als ik daar zin in heb.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen je nieuwsberichten zijn dus goedkoop, je hele levensstijl is hetquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:42 schreef Djeez het volgende:
[..]Of de Lidl-variant, kost slechts de helft en smaakt net zo baas
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Niet alleen je nieuwsberichten zijn dus goedkoop, je hele levensstijl is het.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Niet alleen je nieuwsberichten zijn dus goedkoop, je hele levensstijl is het.
Waarom zou men geen nieuwe Lays chips willen eten? En als geen hond ze meer wilt eten nemen ze dat bij de voedselbank vanzelfsprekend niet aan, hè. Mislukte poging, pauperrr.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:46 schreef Djeez het volgende:
[..]Jij krijgt straks van de voedselbank allemaal nieuwe Lays-chips die geen hond meer wil eten
Omdat hier op FOK! staat dat ze niet te vreten zijn. En alles wat te lang in de schappen blijft liggen, gaat naar de voedselbank. Of naar Afrika...quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Waarom zou men geen nieuwe Lays chips willen eten? En als geen hond ze meer wilt eten nemen ze dat bij de voedselbank vanzelfsprekend niet aan, hè. Mislukte poging, pauperrr.
ik bestel altijd een aardbeienmilkshake. ik doe niet aan kankerverwekkende light-produktenquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
OP doet me denken aan mensen die een go large Big Mac menu bestellen met een extra portie friet, maar er een cola light bij nemen omdat ze niet willen aankomen.
Aspartaam doel je op? Dat scheen volgens mij een hoax te zijn, not sure though.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:16 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bestel altijd een aardbeienmilkshake. ik doe niet aan kankerverwekkende light-produkten
Not provenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:16 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bestel altijd een aardbeienmilkshake. ik doe niet aan kankerverwekkende light-produkten
Nooit,quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:57 schreef Danny het volgende:
[..]
dan houden we het op smakeloze, ranzige light zooi, ook goed
die heeft Lays dus niet meer. Lays is nu alleen voor healthfreaks die smaakloze rommel waarderen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:53 schreef ukga het volgende:
Koop in het vervolg een andere zak zonder LIGHT, MINDER ZOUT of VET VRIj
dat dusquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Minder zout... minder suiker... minder vet... ik word er helemaal niet goed van. Voor zover ik weet zijn zout suiker en vet gewoon natuurproducten die elk mens verdomme gewoon nodig heeft, maar omdat er zoveel van die lompe vetzakken zijn die porties vreten van een gemiddelde olifant moet ineens alles naar light. En het erge is dat die in de supermarkten gewoon de normale producten verdringen. Ik ben woestEn de smaak van al die producten wordt slechter en slechter totdat er zoveel zoet- en smaakstoffen inzitten dat het gewoon een chemische hap is en ze net zo goed alleen nog maar tabletjes hoeven uit te delen met alle soorten smaken.
Helemaal niet raar. Light/no-fat etc is marketing. Niets meer en niets minder. Als je normaal beweegt wordt je echt niet opeens moddervet als je volle melk of lekkere chips eet zo nu en dan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:49 schreef female81 het volgende:
Soms is het gebrek aan keuze best vervelend, omdat het voor mij (laag gewicht, deels veroorzaakt door diabetes) goed is om gewoon volle producten te kopen. Maar dan zijn er alleen maar halfvol- of 0% vet-opties. Bij fruityoghurt bijvoorbeeld, waar ik een groot liefhebster van ben. Dus daar schiet je niks mee op. Als je zelf níet mager wilt zijn, wordt je gewicht mede door de voedselindustrie alsnog laag gehouden.![]()
Ik vind het sowieso iets truttigs hebben om persé een dergelijke variant te willen hebben kopen. Vroeger aten mensen ook gewoon volle producten, en waren ze gemiddeld genomen zéker niet dikker dan nu. Rááár...
Mensen die blind geloven in reclamepraatjes.quote:Wat die stomme dieetmanie betreft, ietwat offtopic: Ik zag in de supermarkt een enorm schap met Modifast-troep die in de reclame is, en het vliegt echt de winkel uit. Wat zijn dat voor idioten, die dat zo graag willen hebben?
en als ze lege zakken verkopen zeg jij 'dan bak je er toch zelf chips bij!' ?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef jpg97 het volgende:
Dan doe je er toch zelf extra zout bij, luie vent
kijk nou, smaakloze drek!quote:
Die vergelijkingquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:21 schreef Danny het volgende:
[..]
en als ze lege zakken verkopen zeg jij 'dan bak je er toch zelf chips bij!' ?
die klopt gewoon.quote:
Vergelijking raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:37 schreef Danny het volgende:
[..]
die klopt gewoon.
Ze halen zout weg en dan moet ik dat er maar zelf op strooien.
Als ze dus de paprika weg halen moet ik dat er maar zelf op strooien.
En als ze de chips weg halen moet ik die zelf maar bakken.
Punt is dat ze een prima product verneuken door de smaak eruit te halen, die te vervangen door de smaak van uitgelopen schoenzool en vervolgens doodleuk te beweren dat de smaak gegarandeerd 100% hetzelfde is gebleven. Feit: Lay's chips met 25% minder zout zijn 100% minder lekker.
Als ze de aardappel opeens vervangen door citroenschil dan. Jij je zin. Dan moet ik dus zelf maar aardappelchips toevoegen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:48 schreef jpg97 het volgende:
Vergelijking raakt kant noch wal.
Het gaat niet om het hoofdproduct maar de samenstelling van het product.
Jij klaagt over de wijziging in samenstelling, niet over het ontbreken van het algehele product.
Je bedoelt ws subjectiefquote:Smaak is ook objectief;
Heel misschien een enkeling inderdaad, maar aangezien dit klaagbaak is mag ik gewoon klagen over de ranzige, smaakloze kutchips van Lay's die - voordat ze 25% minder zout hadden - prima smaakten.quote:er zullen misschien wel mensen zijn die de smaak nu juist beter vinden.
Of die zelf chips aan de zout en paprika toevoegen. Dat je zelf niet ziet hoe absurd het is om met peper en zout je chips op smaak te brengen is trouwens hilarischquote:Dus een (mogelijke) oplossing voor jouw dillemma is om datgene wat er aan het product ontbreekt zelf toe te voegen ( in restaurants zie je dat ook vaak; mensen die zelf nog peper en/of zout toevoegen aan het opgediende ).
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:31 schreef sc00p het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik een patatje met bestel krijg ik toch netjes de vraag of ik mayo of fritessaus wil.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:07 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is net zo belachelijk als dat je fritessaus bij je friet krijgt, in plaats van mayo. Ik ga toch verdomme niet naar de snackbar om gezond te doen!
week of drie ofzo? nog niet heel lang volgens mij, maar ik eet niet zo heel regelmatig chips dus pin me er niet op vast.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:46 schreef fonsoy het volgende:
Marketingtechnisch is dit ook onverantwoord wmb.
Je gaat toch ook de melk niet een ander smaakje geven?
Sinds wanneer is dit trouwens? Ik heb al een tijdje geen chips meer gegeten.
Ah ja en hoe gaan we dat doen... Even zien wil je de hele zak volstrooien met peper en zout en dat je hem dan even goed schudt, of houd je je peper en zout stel paraat en doe je op elk stukje chips apart een geschikte dosis paper en zout?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:48 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Dus een (mogelijke) oplossing voor jouw dillemma is om datgene wat er aan het product ontbreekt zelf toe te voegen ( in restaurants zie je dat ook vaak; mensen die zelf nog peper en/of zout toevoegen aan het opgediende ).
Dat heb ik eerlijk gezegd wel eens gedaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:44 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Ah ja en hoe gaan we dat doen... Even zien wil je de hele zak volstrooien met peper en zout en dat je hem dan even goed schudt, of houd je je peper en zout stel paraat en doe je op elk stukje chips apart een geschikte dosis paper en zout?
Dit is al meer dan een jaar zo .... en nu hebben ze het bij de lightchips ook gedaan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:08 schreef Danny het volgende:
[..]
week of drie ofzo? nog niet heel lang volgens mij, maar ik eet niet zo heel regelmatig chips dus pin me er niet op vast.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is dit al zo sinds maart 2010 of zo.quote:
onzin. ze hebben al wel langer de verzadigde vetten omlaag gebracht, maar 25% minder zout in de non-light (light sla ik met een grote boog over) is pas sinds kort. De verpakking is ook veranderd trouwens.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is dit al zo sinds maart 2010 of zo.
De Light-variant is pas net slachtoffer geworden.
We gaan terug naar vroeger... waar je een los zakje met zout bij je chips kreeg en je het er zelf overheen moest strooien.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Als ze de aardappel opeens vervangen door citroenschil dan. Jij je zin. Dan moet ik dus zelf maar aardappelchips toevoegen.
[..]
Je bedoelt ws subjectief
[..]
Heel misschien een enkeling inderdaad, maar aangezien dit klaagbaak is mag ik gewoon klagen over de ranzige, smaakloze kutchips van Lay's die - voordat ze 25% minder zout hadden - prima smaakten.
[..]
Of die zelf chips aan de zout en paprika toevoegen. Dat je zelf niet ziet hoe absurd het is om met peper en zout je chips op smaak te brengen is trouwens hilarisch
Dat is helemaal geen onzin.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:57 schreef Danny het volgende:
[..]
onzin. ze hebben al wel langer de verzadigde vetten omlaag gebracht, maar 25% minder zout in de non-light (light sla ik met een grote boog over) is pas sinds kort. De verpakking is ook veranderd trouwens.
Even gegoogled en het is ergens eind maart/begin april 2011 doorgevoerd.
edit: bron: http://www.pepsico.nl/media/releases/salt_240311.php
Ik quote even uit je bron:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:57 schreef Danny het volgende:
[..]
onzin. ze hebben al wel langer de verzadigde vetten omlaag gebracht, maar 25% minder zout in de non-light (light sla ik met een grote boog over) is pas sinds kort. De verpakking is ook veranderd trouwens.
Even gegoogled en het is ergens eind maart/begin april 2011 doorgevoerd.
edit: bron: http://www.pepsico.nl/media/releases/salt_240311.php
Verder is het een onzin klacht, de smaak is bijna exact hetzelfde. Ik heb je niet in 2007 horen klagen over de zonnebloem olie aanpassing, dat was een veel grotere smaakverandering.quote:Utrecht, 24 maart 2011 – PepsiCo Nederland heeft afgelopen week het zoutgehalte van Lay’s Superchips, Lay’s Light, Lay’s Sticks en Duyvis met een kwart verminderd.
Vorig jaar werd het zoutgehalte al met 25% verminderd in enkele andere Lay’s producten, zoals Lay’s Naturel, Paprika en Cheese Onion.
Ja, dus? Ik heb het hier toch over de crispy chips (of super chips of hoe dat ook heet)?quote:
Alleen voor mensen die verrotte smaakpapillen hebbenquote:Verder is het een onzin klacht, de smaak is bijna exact hetzelfde.
die is me veel minder opgevallen omdat ik toen geen crispy chips/super chips (die met ribbels dus) at.quote:Ik heb je niet in 2007 horen klagen over de zonnebloem olie aanpassing, dat was een veel grotere smaakverandering.
Waar dan? Kan me helemaal niet herinneren dat ik iets over fristi heb geschreven? Bron?quote:En over klachten over de nieuwe smaak van Fristi zat je zelfs lacherig te doen meen ik.
tissue nodig?quote:En dan nu dit topic.... zucht
Inderdaad. Fristi is nog steeds klachtwaardig. Wat ze daarmee gedaan hebben is 20 keer erger dan dit chipsverhaal.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja die fristi klacht is terecht hoor ... fuck
wat is er dan met fristi gebeurd?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Fristi is nog steeds klachtwaardig. Wat ze daarmee gedaan hebben is 20 keer erger dan dit chipsverhaal.
De suiker in Fristi is gedeeltelijk vervangen door aspartaamquote:
Dus ze vervangen een natuurlijk product door een kankerverwekkende stof? Goed bezig bij fristiquote:Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
De suiker in Fristi is gedeeltelijk vervangen door aspartaam
Resultaat: pure kanker voor je smaakpapillen
Ik kies juist bewust NIET voor kanker. Heb een tijdje in een vlaag van verstandsverbijstering coke zero en light gezopen, maar dat is de tering voor je lijf. Drink nu weer gewoon pure suikerklontjes in de vorm van normale coca cola en dat smaakt niet alleen beter, maar is ook veel gezonder.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:35 schreef 16meter het volgende:
Ja maar... nu mogen ze wel het label 'Ik kies bewust' erop plakken.
Smaak is subjectief en kan derhalve nooit een feit zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:37 schreef Danny het volgende:
[..]
die klopt gewoon.
Ze halen zout weg en dan moet ik dat er maar zelf op strooien.
Als ze dus de paprika weg halen moet ik dat er maar zelf op strooien.
En als ze de chips weg halen moet ik die zelf maar bakken.
Punt is dat ze een prima product verneuken door de smaak eruit te halen, die te vervangen door de smaak van uitgelopen schoenzool en vervolgens doodleuk te beweren dat de smaak gegarandeerd 100% hetzelfde is gebleven. FeitMijn mening: Lay's chips met 25% minder zout zijn 100% minder lekker.
Bij verschillende cola-varianten spreken over "gezonder"quote:Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik kies juist bewust NIET voor kanker. Heb een tijdje in een vlaag van verstandsverbijstering coke zero en light gezopen, maar dat is de tering voor je lijf. Drink nu weer gewoon pure suikerklontjes in de vorm van normale coca cola en dat smaakt niet alleen beter, maar is ook veel gezonder.
Die garnalen cocktail klinkt lekkerquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:22 schreef BzP het volgende:
[ afbeelding ]
UK crisps > Lays
waar denk je dat de sensations vandaan komen?
Die hadden ze al 10 jaar geleden in de UK
Tenzij iemand gebruik maakt van de overdrijving als stijlfiguur.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Smaak is subjectief en kan derhalve nooit een feit zijn.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardappelchipsquote:Aardappelchips of chips zijn gebakken (aardappel)schijfjes.
De chips zijn oorspronkelijk in 1853 onvrijwillig bedacht door de Amerikaanse kok George Crum toen een ontevreden klant in zijn snackbar klaagde dat zijn aardappelschijfjes te dik, te klef en niet voldoende gezouten waren. Crum voelde zich toen zwaar beledigd en sneed ze flinterdun en bakte ze door, waarna hij ze aan zijn lastige klant serveerde, die ze vervolgens met veel smaak verorberde. Zijn cynische grap bleek het begin te zijn van een doorslaand succes, de chips waren geboren.
Voordat je kanker krijgt van aspartaam, moet je er wel heel veel van binnenkrijgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik kies juist bewust NIET voor kanker. Heb een tijdje in een vlaag van verstandsverbijstering coke zero en light gezopen, maar dat is de tering voor je lijf. Drink nu weer gewoon pure suikerklontjes in de vorm van normale coca cola en dat smaakt niet alleen beter, maar is ook veel gezonder.
Wtf chips met cafeine en taurine?quote:
Had je niet gewoon toevallig een cold turkey van het afkicken ofzo, sjezusquote:Op maandag 23 mei 2011 16:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Voordat je kanker krijgt van aspartaam, moet je er wel heel veel van binnenkrijgen.
Maar je wordt er inderdaad ziek van.
Ik heb een periode gehad dat ik minstens 4 glazen cola light op een dag dronk, en uiteindelijk voelde ik me doodziek: ik ging trillen, werd misselijk en had het koud.
Toen heb ik een paar dagen geen lightproducten genomen, en toen was het over.
Spul met aspartaam zou nóóit het ik-kies-bewustlogo mogen krijgen.
Jaren terug had een bekende voor de grap een paar chips verbrand boven een aansteker.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:25 schreef Justinn het volgende:
Kots de zak vol en stuur hem terug naar Lays dat de kwaliteit die je wilt niet naar behoren is.
Ik ben niet aan de drugs ben ook geen alcoholiste.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:05 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Had je niet gewoon toevallig een cold turkey van het afkicken ofzo, sjezus
Inderdaad, dat heb ik ook gehad ja. Het was 23 graden maar ik had het koudquote:Op maandag 23 mei 2011 17:11 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ben niet aan de drugs ben ook geen alcoholiste.
Van liters cola light drinken per week ga je je echt ziek voelen.
Terechte klachtquote:In de chipswereld: minder van het bestandsdeel zout = minder kosten, meer winst
Op de interwebs: minder van het bestandsdeel advertentie = geen verschil in kosten, minder winst
In de chipswereld: bestandsdelen waaruit winst is te halen = legio
Op de interwebs: bestandsdelen waaruit winst is te halen = 1/legio
Schulden van degene die zich hier druk om maakt en tevens op de interwebs zit en niet in de chipswereld: x * 1000 * euro
2 euro per zak versus 96 cent per zak vind ik wel een heel groot verschil.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:11 schreef SpermaDonor het volgende:
Ik haal sinds die zout verlaging ook geen Lays meer![]()
Niet te vreten meer
Bij de Jumbo hebben ze dat speciale merk (weet naam ff niet) is wel duurder maar wel lekker..
....
Weet het weer: Kettle Chips![]()
Of de Burts chips is ook lekker
Ik betaal liever 2 euro voor iets dat lekker is dan 1euro voor iets dat niet te kanen is!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:25 schreef fonsoy het volgende:
[..]
2 euro per zak versus 96 cent per zak vind ik wel een heel groot verschil.
Ik haal zelf dan liever GEZOUTEN cashewnoten
Haha, als dit zo doorgaat, is er straks niets meer wat je nog kan kopenquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:59 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze hebben het nu ook bij alle Duyvisnootjes gedaan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stelletje rotzakken.
Dat koop ik nu dus ook niet meer.
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:11 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
Haha, als dit zo doorgaat, is er straks niets meer wat je nog kan kopen
Maar je bedoelt niet de tijgernootjes toch?
Ik proef het cocaïne extract wat ik vroeger altijd proefde niet meerquote:Op maandag 30 mei 2011 00:17 schreef zoem het volgende:
Zojuist een nieuwe zak light paprikachips van Lays opengemaakt. Ik had niet eens door dat ze iets veranderd hadden, totdat ik van de chips ging eten. De smaak is veranderd, en hoe... niet te eten dus.
Lays, don't change a winning team![]()
Kijk naar Coca Cola, die smaakt tenminste nog steeds zoals vroeger
Mja, fabrikanten denken altijd maar dat nieuwer beter is. Ik snap niet dat dit überhaupt door de proeftest heen is gekomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:18 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Ik proef het cocaïne extract wat ik vroeger altijd proefde niet meer
Da's eenvoudig: Er is gewoon geen test georganiseerd...quote:Op maandag 30 mei 2011 00:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Mja, fabrikanten denken altijd maar dat nieuwer beter is. Ik snap niet dat dit überhaupt door de proeftest heen is gekomen.
Je moet voor de gein eens kijken naar de ingrediënten van die nieuwe Lay's chips. Zit tegenwoordig ook cafeïne in.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:02 schreef Smulbaard het volgende:
Kettle Chips met zeezout en vinegar vind ik erg goed.
De smaak van de echte Engelse crisps.
[..]
Wtf chips met cafeine en taurine?
Aan de ene kant moeten steeds meer kinderen en jongeren aan de ritalin en concerta omdt ze te druk zijn en aan de andere kant proppen we in de gekste producten stimulanten.
Alsof die fabrikanten daar rekening mee houden, als die 'dikke nijlpaarden' het blijven kopen dan is het voor hun al goedquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:40 schreef Skint het volgende:
Volgens mij werkt al die gezondere bollocks alleen maar averechts. Vroeger nam je een bakkie chips om 5 uur ofzo omdat je trek had en ging je daarna om 6-7 uur eten. Nu neem je om 5 uur een bakje chips maar omdat er 25% minder vet en koolhydraten en zout in zit, neem je er 5 minuten later nog een en krijg je dus al bij al 50% meer binnen. (Getallen uiteraard uit mijn duim gezogen maar je snapt het wel.)
Net als met frisdrank light. Je hebt gewoon suiker nodig in je diëet, en als je met mate frisdrank drinkt is dat prima. Nu gaan allemaal dikke nijlpaarden 2 liter 'light' frisdrank met weet ik wat voor chemische shit erin per dag drinken omdat ze continu de behoefte aan suiker hebben die ze instinctief denken binnen te krijgen van zoete frisdrank, terwijl dit dus niet het geval is.
Vroeger zeiden hippies al 'baas in eigen buik'! Misschien moeten we die slogan overnemen.
Je hebt geen suiker nodig hoor, in je dieet. Het kan ook geen kwaad natuurlijk, mits met mate.quote:
Niet perse suiker, maar wel suikers. Fruitsuikers zijn ook suikers natuurlijk. Maar ook die moeten minder, dus proppen ze alles vol met kankerverwekkende suikervervangers zodat ze zo'n 'ik kies bewust' logo mogen voeren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:44 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Je hebt geen suiker nodig hoor, in je dieet. Het kan ook geen kwaad natuurlijk, mits met mate.
Nee suikers heb je helemaal niet nodig. Maar het kan in principe ook geen kwaad. Het is pure energie, die je ook op andere manieren zou kunnen via een iets moeilijkere weg binnen kunt krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet perse suiker, maar wel suikers. Fruitsuikers zijn ook suikers natuurlijk. Maar ook die moeten minder, dus proppen ze alles vol met kankerverwekkende suikervervangers zodat ze zo'n 'ik kies bewust' logo mogen voeren.
Dit dus!!! Ze zijn echt niet meer te vreten en ik ben al meer dan 10 jaar een borrelnootjes verslaafde.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:59 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze hebben het nu ook bij alle Duyvisnootjes gedaan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stelletje rotzakken.
Dat koop ik nu dus ook niet meer.
Ach, laten we nou gewoon eerlijk zijn: je moet toch ergens aan doodgaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Tevens al die kijk-mij-eens-even-stoerdoen-personen hier die zich volstoppen met zout en ongezonde vetten omdat ze het zogenaamd niets kan schelen
Nee, omdat ze het lekker vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef Ikmoestlachen het volgende:
Tevens al die kijk-mij-eens-even-stoerdoen-personen hier die zich volstoppen met zout en ongezonde vetten omdat ze het zogenaamd niets kan schelen
ze hebben allemaal 25% minder zout, maar ik doel vooral op de paprika superchips omdat ik de rest sowieso nooit at.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:03 schreef Dhaha het volgende:
Welke chips? De normale?
geen zin om het topic door te lezen.
Ik heb dat geprobeerd: het smaakt voor geen meter.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:53 schreef Ikmoestlachen het volgende:
[..]
Nou dan, waarom dit zeiktopic dan nogAls je er meer zout op wil, dan doe je dat toch?
ik eet nu Lays, proef er niks vanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef Danny het volgende:
[..]
ze hebben allemaal 25% minder zout, maar ik doel vooral op de paprika superchips omdat ik de rest sowieso nooit at.
Ik proef dat zeker wel. Eerst viel het me op dat de smaak van de chips anders en minder lekker was, maar toen dacht ik nog dat het een productiefoutje zou zijn. Toen de tweede zak weer gek smaakte ben ik maar eens de zak gaan lezen. De mensen die minder zout willen eten, die moeten maar gewoon geen chips eten. Chips hoort gewoon zout te zijn. Als ik te dik zou zijn en aan de lijn zou gaan doen, dan zou ik natuurlijk ook geen chips meer eten. Mijn gewone eten is al gezond genoeg en als ik een keer chips eet, dan wéét ik dat dat niet supergezond is. Maar je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je zákken achter elkaar leeg gaat zitten eten.quote:
Bij de 'gewone' Lay's chips is het inderdaad al langer zo. De superchips (ribbelchips) hebben ze niet zo lang geleden aangepast. Ik was dan ook overgestapt van de gewone naar de superchips, maar dat heeft nu dus ook geen zin meer.quote:
Die keus is er al; Light. Nu is de gewone chips gewoon een tweede light variantquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Phileintje het volgende:
Geef mensen dan gewoon de keus: Voor de mensen die minder zout willen een speciale versie met minder zout en voor de mensen die gewoon normale chips willen, het recept gewoon zo laten.
Maar in het artikel op PepsiCo zeggen ze dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:50 schreef Danny het volgende:
Die keus is er al; Light. Nu is de gewone chips gewoon een tweede light variant
Ik weet niet wat voor smaakloze types ze in dat testpanel hebben zitten hoor...quote:Wij zijn er trots op dat we er in geslaagd zijn om de juiste receptuur te ontwikkelen die voldoet aan onze eisen en dezelfde smaak kan garanderen die consumenten van ons gewend zijn.
Ik vraag me af of ze uberhaupt een testpanel hebbenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:09 schreef Phileintje het volgende:
Ik weet niet wat voor smaakloze types ze in dat testpanel hebben zitten hoor...
Ja inderdaad, dat vind ik ook, maar volgens sommigen in dit topic proef je totaal geen verschil. Dat soort mensen zit dan waarschijnlijk in dat testpanel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:10 schreef zoem het volgende:
Ik vraag me af of ze uberhaupt een testpanel hebben
Want het smaakt totáál anders
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
Volgens mij is deze klacht puur psychologisch, want ik merk geen verschil in smaak. Ik vraag me dan ook af of ze er eigenlijk wel echt zout uit hebben gehaald en het niet een marketingding is.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Phileintje het volgende:
Ik proef dat zeker wel. Eerst viel het me op dat de smaak van de chips anders en minder lekker was, maar toen dacht ik nog dat het een productiefoutje zou zijn. Toen de tweede zak weer gek smaakte ben ik maar eens de zak gaan lezen.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:13 schreef Phileintje het volgende:
Volgens sommigen in dit topic proef je totaal geen verschil. Dat soort mensen zit dan waarschijnlijk in dat testpanel.
Onzin. Ik kocht gewoon een zak en begon te eten. Pas toen ik dacht 'wat voor olifantenkots zit ik nou te vreten?' en ik naar de verpakking keek zag ik dat 25% minder zout gedoe.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
Volgens mij is deze klacht puur psychologisch, want ik merk geen verschil in smaak. Ik vraag me dan ook af of ze er eigenlijk wel echt zout uit hebben gehaald en het niet een marketingding is.
Inderdaad, bij mij ging het precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Onzin. Ik kocht gewoon een zak en begon te eten. Pas toen ik dacht 'wat voor olifantenkots zit ik nou te vreten?' en ik naar de verpakking keek zag ik dat 25% minder zout gedoe.
Je merkt het echt meteen als je regelmatig die chips eet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:30 schreef Hondenbrokken het volgende:
ik heb nu pringles hot n spicy. die zijn wel lekker, maar ik mis m'n lekkere Lay's ribbelchipsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:53 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je merkt het echt meteen als je regelmatig die chips eet.
Ik koop het nu ook gewoon niet meer, mij zijn ze iig kwijt als klant
Onzin, zolang je met mate zout neemt is er niks aan de hand. En dat geldt voor alles. Ik doe zelf écht niet overal extra zout op (al m'n hele leven niet), alleen op patat, ei en popcorn. Maar sommige dingen hóren gewoon zout te zijn: Zoals chips (ook wel zoutjes genoemd).quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:51 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen zijn gewend geraakt aan de belangrijkste smaaktoevoeging die de voedingsmiddelenindustrie kent: zout.
Het is ook zo'n beetje de goedkoopste, vandaar dat ze het overal met bakken op hebben geschept.
Ik gebruik ieder jaar minder zout en het went, ik heb nu niet eens meer een zoutbus.
Voeding heeft smaak genoeg van zichzelf maar omdat overal zout op zit (overheerst) kan je het niet mee waarderen. Dat komt vanzelf terug als je er aan went.
quote:
Heb nog niet echt een relaxte vervanger kunnen vinden helaas. Al veel geprobeerd.... Ik mis mijn naturel Super Chips inderdaad... AH huismerk heeft trouwens direct lays gekopieerd en ook 25% minder zout in hun chips gestoptquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:06 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb nu pringles hot n spicy. die zijn wel lekker, maar ik mis m'n lekkere Lay's ribbelchips
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
Terechte klacht: als je wil afvallen, dan moet je maar geen chips eten! Ik wil graag vette en zoute chips als ik daar zin in heb!
Ik vind ze ook niet bepaald lekker, maar ze smaken in ieder geval beter dan de Layschips met minder zout.quote:
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:21 schreef Agiath het volgende:
[..]
AH huismerk heeft trouwens direct lays gekopieerd en ook 25% minder zout in hun chips gestopt_!_!
Officieel is dat niet eens echt chips.quote:
Dan heb je niet opeens meer zout, maar meer ranzige, naar kamelensperma smakende Lay's chips.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de oplossing is simpel eigenlijk. Gewoon een kwart meer in je mond stoppen dan je eerst deed.
haha danny weet hoe kamalensperma smaaktquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan heb je niet opeens meer zout, maar meer ranzige, naar kamelensperma smakende Lay's chips.
Waarom zou ik méér van iets ranzigs nemen? Ik laat het gewoon liggen en zoek alternatieven. AH chips iig niet, want die hebben ook opeens minder zout, dus die valt meteen af. Vooralsnog is Croky het beste alternatief.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef ukga het volgende:
Je proeft het dus wel, wat maakt dat hun claim dat de smaak gegarandeerd 100% hetzelfde is een enorme leugen is van Lay's.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:51 schreef Wumb0 het volgende:
Dat beetje minder zout proef ik amper eigenlijk
De meerderheid hier vindt de vernieuwde 25% minder zout Lays nu smaken naar bedorven eendenpenis.quote:ik vind het nog steeds lekker.
Zelf zout op je chips doen is niet hetzelfde en dat snap je zelf ook wel. Ik koop geen Lay's meer, en ook geen andere 'x procent minder zout' troep. Ik maak graag zelf uit wat ik eet, en dat is iig niets meer dat van PepsiCo komt.quote:En als je het echt vies vind doe je er zelf zout bij, zo veel als je wilt! Laat je niet van je favoriete chips afknappen omdat het minder zout is geworden
Dus Lay's zuigt en zou geboycot moeten worden?quote:Maar ondanks dat wel terechte klacht
ja, want ik heb de nieuwe 25% minder zout Lay's chips gegeten.quote:
leg uit?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef Otis2.0 het volgende:
Serieus gast, jouw logica. Daar deugt niet veel van.
Lays 25% minder zout smaakt dan ook gegarandeerd 100% naar naaktslakkenslijm in een emmer gestampte pissebedden. Dat weet ik omdat ik die Lays 25% minder zout heb gegeten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:29 schreef Otis2.0 het volgende:
"die chips smaakt naar [insert iets dat vies klinkt]"
-"haha jij weet hoe dat smaakt"
"ja want ik heb die chips gegeten"
qftquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:02 schreef Otis2.0 het volgende:
Serieus gast, jouw logica. Daar deugt niet veel van.
Danny kan beter wat pindakaas met tonijn op zn borst smerenquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:01 schreef Panzermaus het volgende:
wrm eendenpis consummeren dan danny :s
Ga in het testpanel van Lay's werken. Daar werken allemaal types zoals jij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:51 schreef Wumb0 het volgende:
Dat beetje minder zout proef ik amper eigenlijk
Het is niet per se zo dat het alleen minder zout smaakt, de smaak is helemaal anders. En al zou het alleen minder zout smaken, dan nog bereik je natuurlijk nooit hetzelfde effect als je er zelf extra zout op gaat strooien.quote:En als je het echt vies vind doe je er zelf zout bij, zo veel als je wilt!
weet ik ook weer waarom ik geen Pepsi drink, maar gewoon échte cola. Coca-Cola dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef escalatie het volgende:
Ik zie trouwens net dat Duyvis Borrelnootjes (sinds 2006) ook onder PepsiCo valt. Dat verklaart die ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |