Kreeg die z'n vingers tussen de deur ofzo ?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:23 schreef lipje het volgende:
hopelijk gaat de renovatie minder pijnvol dan de 95 en 96 van Dingest
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
Nice catch!, morgen naar de bouwmarkt voor een litertje of 3 matzwart en een hendig rollertje en wat tape, en rijden met dat ding
Ik denk dat hier niet hel erg veel aan hoeft te gebeurenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een klotige deuken in de zijkanten.
Ruzie met een Volvo gehad?![]()
Wel geinig bakkie als ie éénmaal fatsoenlijk rijdt.
Nee, het schiet niet opquote:Op maandag 16 mei 2011 22:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kreeg die z'n vingers tussen de deur ofzo ?
Dankje !quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:22 schreef Dingest het volgende:
Check dan vooral ook de onderkant van de deuren, de wielkasten en de asdoorgangen even, zijn bij Saabs niet de sterkste roestvrije punten
Dat is heel wat anders ...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als het maar geen Saab soap wordt
Alreeds gedaanquote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk! Even aanmelden op het saabforum, daar kan je alle onderdelen voor deze dingen nog wel krijgen voor een prikske!
Dit is ook meteen je laatste post hier in dit topic hequote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als het maar geen Saab soap wordt
niet iedereen heeft eventjes een paar roodjes op de plank om zo'n ding te restaureren tot nieuwstaat. Anders bied je hem geld, dan kun jij het beter doen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef Executioner het volgende:
Zonde, weer een klassieker die met behulp van ducktape, tuinslangen en andere goedkope rommel naar de filistijnen geholpen wordt...
Jij had liever gezien dat ie bij de oude eigenaar bleef verstoffen zonder dat er naar omgekeken werd?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:41 schreef Executioner het volgende:
Zonde, weer een klassieker die met behulp van ducktape, tuinslangen en andere goedkope rommel naar de filistijnen geholpen wordt...
Wanneer je er geen geld voor hebt moet je er naar mijn inziens niet eens mee beginnen. Daarbij als je zoals TS al 2 andere project auto's hebt staan waar amper geld en moeite in gestoken wordt, (hoeveel jaar ligt die 2cv al niet ergens in een loods gedemonteerd?) lijkt het mij gewoon verstandiger deze te laten staan voor iemand die het project wel goed wil aanpakken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet iedereen heeft eventjes een paar roodjes op de plank om zo'n ding te restaureren tot nieuwstaat. Anders bied je hem geld, dan kun jij het beter doen?
Daar ga ik gewoon vanuit aangezien TS daar bij zijn vorige projecten ook niet vies van was.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij had liever gezien dat ie bij de oude eigenaar bleef verstoffen zonder dat er naar omgekeken werd?
En waar haal jij vandaan dat eea met ducktape, tuinslangen en andere goedkope rommel gaat gebeuren? Ik heb dat niet gelezen iig.
Verder gewoon eens met SD.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:24 schreef 2cv het volgende:...........
'Toevallig' heb ik vandaag ook een lasapparaat gekocht ...
Ik was/ben/word constructielasser, dat is even wat anders dan plaatwerklasserquote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:33 schreef Dingest het volgende:
Je kunt zelf al lassen, dus dan valt het nog wel te overzien![]()
Ik hoop dat ik voor de mijne niet teveel geld kwijt ben aan de lasser.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
wat voor een
Mig, Mag, elektriek![]()
Prijs![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Dit is ook meteen je laatste post hier in dit topic heDat je het even weet.
Heb ik gedaan. Met een staalborstel op een haakse slijper. Echter, ik lag op m'n zij, naast de auto te kloten met het ding en kon er daardoor wat moeilijk bij + er was niet zo veel licht onder de auto. Het leek schoon, maar was het vermoedelijk niet.quote:
Pluspunt voor Saab ! Bij die BX van mij rot dat allemaal weg. Maar 1 van de remleidingen onder de motorkap is wel afkeur, dus die moet ook even vervangen worden ...quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef Hyperdude het volgende:
Die remleidingen binnendoor zijn dan wel weer goed gebleven.
Waarschuwing: ze zijn rap dit jaar; ik had er al 2 voor de Astra te pakken, toch maar weer ff geschorst nuquote:Op maandag 27 juni 2011 17:13 schreef 2cv het volgende:
Elke 2 maanden krijg je een prent dacht ik, dus ik heb nog ff
Saab soapquote:vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.
De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
En daar mee is ie goedgekeurd?quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:54 schreef 2cv het volgende:
Bij poging 3 is het apparaat goedgekeurd voor de APK. Nu de achteras nog vervangen want daar zit een scheur in ...
Leuk he?quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:16 schreef ononono het volgende:
[..]
altijd leuk om te zien dat mensen denken dat APK betekend dat een auto in orde is.....
Ja, anders was hij niet goedgekeurd he ?quote:
En hoe hebben ze de remvoering bekeken zonder het wiel er af te halen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, anders was hij niet goedgekeurd he ?
Maar de scheur kan je alleen zien als je het wiel er af haalt, daarbij verwacht je niet dat een auto zo'n soort scheur heeft, dus ik snap wel dat ze het niet gezien hebben.
Zijn die afgesleten dan? In de Peug is het gaspedaal puur metaal met alleen sporen van rubber.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waren de afgesleten pedaalrubbers geen apk afkeur
Ik zou zowizo niewe eropzetten voor die paar dubbeltjes
Voor de rest goed bezig
inclusief doos en gewoon bij automaterialen zaak. heb je wel een 7 polige, 13 polig was 20 euro geloof ikquote:Op donderdag 6 september 2012 00:14 schreef 2cv het volgende:
Is dat in- of exclusief doos ? En waar haal je dat ?
huva in eersel heeft ze zo, ik heb er daar al verschillende gehaaldquote:Op donderdag 6 september 2012 01:11 schreef 2cv het volgende:
Bij welke automaterialenzaken heb je die dingen zien liggen ? Dan kan ik gerichter zoeken.
Daar issie mee goedgekeurd? LOL!!quote:Op donderdag 27 september 2012 02:42 schreef 2cv het volgende:
dus kan ik nu nu het polyester, plamuur en roest waar de onderste draagarmen aan vast zitten vervangen door echt staal en de remslangen vervangen
Ik weet precies wat je bedoeld.. Mijn Mk2 had 2 weken geleden al af moeten zijn..quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:51 schreef 2cv het volgende:
Ik ben wel 'iets' langer bezig geweest dan gehoopt.
heb je maar 1 slang aan je radiateur zitten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:22 schreef 2cv het volgende:
De Saab heb ik op 4 oprijbokken gezet en de koelvloeistof afgetapt. In de kop zou ook nog een aftapplug moeten zitten, maar die heb ik niet gevonden. Weet iemand hoe dat zit ? De vermiste aftapplug zou aan de kant van het uitlaatspruitstuk moeten zitten, in de buurt van het schutbord (distributiekant van de motor dus).
Anderzijds: er 'mist' ook een onderste radiateurslang. Wellicht hoort het allemaal zo.
De thermostaat ging er zonder morren uit. Ik moet alleen nog even een nieuwe regelen. Dan kan die er weer in, verse koelvloeistof (echte koelvloeistof, geen water) er in, laten zakken en gaan met die banaan.
Overigens heb ik voor het klussen de motor even warm laten lopen, dat sleutelt een stuk prettiger
Die doen het dus gewoon...quote:
Kan ik er makkelijk bakkies onder schuivenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
Je kan veel zeggen.. maar je Blauwe Baas staat hoog op de poten
-2quote:
Zo'n idee had ik alquote:
Hmm... even dit topic (al gaat het over een 900 Classic) lezen? http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=119926quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:39 schreef 2cv het volgende:
Omdat de koppen van de bouten soms net niet in een steeksleutel passen (terwijl ze toch niet zo ver aangetast zijn door roest dat dat de oorzaak kan zijn) en omdat de schroefdraad erg grof lijkt dacht ik dat het niet-metrische schroefdraad is. Maar de sleutelwijdte is +/- 16 (afhankelijk van over welke vlakken van de kop van de bout ik meet) en de steeldikte is 10,98mm (leve de digitale schuifmaat).
Of even bus opboren en M12 erin jassen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:08 schreef 2cv het volgende:
Ah, bedankt voor je tip !
Maar ik denk dat bij nader inzien de kortste klap toch is om naar een goede Saabboer te gaan om te vragen voor een moer + bout die zo'n stang op z'n plek houdt. Dan hoef ik me niet af te vragen of het ding metrisch of Engels is
Netjesquote:Op zondag 3 februari 2013 01:55 schreef 2cv het volgende:
Vandaag de rubbers in de stangen maar eens vervangen. Eerst bij m'n voormalige werkgever busjes gedraaid:
[ link | afbeelding ]
Die beschadiging/inkeping is om ruimte te maken voor de stang.
[ link | afbeelding ]
De bussen passen in elkaar.
En zo werkt het:
[ link | afbeelding ]
Busje ...
[ link | afbeelding ]
Stangetje ...
[ link | afbeelding ]
Andere busje er op ...
[ link | afbeelding ]
Ja, zo ja ...
En als je dan op de bovenste bus drukt, drukt de rubber bus er uit. Overigens gaat dat niet zo heel makkelijk. De rubber bus kraakte behoorlijk toen ik hem er uit drukte. Ik gebruikte een pers met en capaciteit van ca. 40 ton. In een bankschroef was het vermoedelijk niet gelukt. Als ik de bus naar beneden geduwd had terwijl het spulletje zo op de tafel stond dan was het dwars door de tafel heen gegaan. En door de parketvloer.
[ link | afbeelding ]
Dit ziet er toch veel beter uit zo met vers rubber ?
Ik zou ook de rubber bussen op het andere uiteinde van de stangen vervangen, maar die had ik niet. Ik dacht dat ik ze gekocht had, maar die rubbers waren voor de schokbrekers. En die passen niet hier in. Nog even regelen dus ...
Ik heb bij m'n voormalige werkgever ook 7/16 UNC bouten gevonden. De schroefdraad is vermoedelijk hetzelfde is als de schroefdraad van de bout uit de Saab. Ik kon die beschadigde moer er niet op draaien, maar dat kan ook al niet meer op de orginele bout dus dat zegt niet zoveel. Maar de spoed lijkt, voor zover ik kan zien, wel overeen te komen. Alleen jammer dat die mooie nieuwe bouten een paar centimeter te kort zijn ...
Moer erop, slijpen, vijlen, moer eraf, opnieuw vijlen. Enkel lastig met een zelfborgende, maar je kunt ook proberen een oude moer ervoor te gebruiken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 01:01 schreef 2cv het volgende:
En dan verzink jij het uiteinde weer even voor me ?
In een zinkbad hangen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:06 schreef 2cv het volgende:
Ja, en hoe krijg ik daarmee zink op het uiteinde van de moer ?
Niet, tectyl erop?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 03:06 schreef 2cv het volgende:
Ja, en hoe krijg ik daarmee zink op het uiteinde van de moer ?
Soms zijn die er nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:25 schreef 2cv het volgende:
De juiste lengte bouten gebruiken zodat ik niets af hoef te zagen ?
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:47 schreef 2cv het volgende:
Ik hoef alleen op het uiteinde een moertje te draaien.
En de borst opsnijden heb ik ook wel gedaan. Maar eigenlijk is het dan mooier/sterker als je gewoon een moer op een stuk draadeind (van de juiste lengte) last.
Borst opsnijden klinkt trouwens een beetje gruwelijk![]()
De haken van de stoelen moesten op de borst van de bout klikken, en liever niet op de draad. Dus had lange borst nodig, en korte draad. Bouten die ik vond hadden echter OF een te korte, OF een te lange borst.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:48 schreef 2cv het volgende:
Te korte borst is toch geen probleem als de hele bout maar lang genoeg is ?
kwam dr bij toeval bijna langsquote:
nep motorquote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Eh ... juist. Met de auto ? Of op de pruttelfiets ?
ah de zomer/winterstandquote:Op donderdag 22 augustus 2013 01:17 schreef 2cv het volgende:
WellichtMaar de vorige eigenaar haalde de topsnelheid in z'n 5 ...
Maar ik heb nu een tip gekregen eens naar de luchttoevoerklep te kijken. Het kan zijn dat de carburateur nu fijn warme lucht krijgt i.p.v. koude.
Ja, dat zou automatisch moeten gaanquote:
Ik heb het gewoon over de roest gesmeerd. Eerst RX5, dat 24 uur laten drogen, dan RX10 er op. Foto's moet ik nog steeds maken ...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:44 schreef TC_Artemis het volgende:
Heb je foto's van de rx5/10? Wij willen dat ook op de keef gaan spuiten.
Heb je het op onbehandeld metaal gedaan?
ow dan kan dat andere hok van je een grotere financiele injectie krijgenquote:Op zaterdag 14 september 2013 03:20 schreef 2cv het volgende:
Saai hok, die Saab. Is in één keer goedgekeurd.
zitten er al relaisjes in een eend dan?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:52 schreef 2cv het volgende:
Die paar draadjes en relaisjes een financiele injecie ?
dure grap danquote:Op maandag 25 november 2013 18:53 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ] Zelfs zonder daktent rijdt de Saab onzuiniger dan 1:11.
[ afbeelding ] Saab zuipt gewoon zonder morren euro 95.
quote:Je moet ze aanhalen wanneer ze rammelen![]()
![]()
quote:een kwart slag terug voordat hij knapt
quote:Knettervast
quote:vast=vast!
quote:99???????????
quote:afdraaien, en dan een kwart slag terug.
quote:130Nm + 45deg volgens onze info....
quote:159
De klauwen of een beugels die met m 12 oid vast zitten?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:54 schreef 2cv het volgende:
Shit. Zowel in de Olving als in de Haynes staat niet met hoeveel newtonmeters de remklauwen vast moeten
Luchtsleutel vastquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef 2cv het volgende:
Klauwen die met 'iets M12-achtigs' vast zitten. Het is volgens mij niet metrisch.
Prutserquote:
Nee, maar dat vertellen we niet aan Chuckquote:
Knippercodes toch welquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, maar dat vertellen we niet aan Chuck
D'r zitten knipperlichten op jaquote:
Zelf makenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:47 schreef 2cv het volgende:
Maar de HalfordsBrezan heeft geen klaparmpjes.
Maar das nie orresjieneel !quote:
Één van die 2 was failliet.quote:
De groene ook wel, maar dan moet ik die ontschorsen en weer opnieuw schorsen. Dat kost dan dus minimaal 24 euroquote:
Ja, daar lijkt het wel opquote:
Waaromquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:12 schreef densmee het volgende:
Zet een schutting achter die twee auto's richting je schuur dan valt het niet zo op, en spuit een keer dat gras tussen je tegels dood
die buurt is toch al niksquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:15 schreef densmee het volgende:
Zo dat je een beetje een fatsoenlijke uitstraling hebt naar de rest van de buurt
k dacht al..... ben ik nou gek.. of zou er wat anders zijnquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
De groene ook wel, maar dan moet ik die ontschorsen en weer opnieuw schorsen. Dat kost dan dus minimaal 24 euro
Dan moet je redelijk gericht gaan kijken, wil je mijn schrottplatz zien. En een schutting vind ik onhandig. maar dat gras is irritant ja.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:15 schreef densmee het volgende:
Zo dat je een beetje een fatsoenlijke uitstraling hebt naar de rest van de buurt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |