abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 21:34:09 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119728591
Klopt, maar dat kwam niet uit :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2012 @ 02:34:08 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120217373
Driezel start slecht. De ene persoon beweert dat het aan de compressie ligt, de andere dat het aan een lek in de brandstoftoevoer ligt en nummer 3 vindt dat mijn verstuivers verrot zijn.

Maar ik weet nu wat het niet is: de brandstoftoevoer. Het slecht-starten is n.l. temperatuur-afhankelijk en niet tijdsafhankelijk. En ik was niet van plan om er iets aan te doen aangezien er een geheel 'nieuw' blok in komt :)

Tijdens de laatst sleutelmeeting heeft iemand een middeltje in de olie gedaan die er voor moet zorgen dat de motor beter loopt. Maar helaas, ik heb geen effect gemerkt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_120217609
Gloeipluggen? Of corrosie in de bedrading er naar toe. Of alleen ff de aansluitingen van de bedrading op de gloeipluggen schoon maken/krabben. Of het voorgloeirelais dinges...
...
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2012 @ 04:27:18 #184
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120217656
Nee, als het aan de gloeipluggen lag startte het ding nog verotter. Hij slaat aan, loopt erg rommelig en slaat in een paar tellen weer uit.

Los daarvan: er zitten al nieuwe gloeipluggen in ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_120217695
Hij slaat dus wél aan. De afgeragde lease diesel (peugeot) van een vriend van me sloeg aan, liep een paar seconden en ging dan een poos heel erg verrot lopen, haperen, véél rook. Dat bleek dus aan de hele slechte compressie te liggen.

Ander ideetje, die gloeipluggen moeten een poosje blijven gloeien toch? Ook als de motor al loopt. (is trouwens niet bij alle diesels geloof ik) Maar zou er iets met je voorgloei installatie mis kunnen zijn? Dat ie te snel ophoudt met voorgloeien? (shot in the dark)
...
pi_120218122
nieuwe gloeiers kunnen ook slecht zijn ;)

of de levering van de stroom aan je gloeipitten..
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2012 @ 19:37:56 #187
25682 2cv
Niet subtiel
pi_120240265
Ik gok dat het de compressie is. Maar dat zal niet heel snel heel erg veranderen dus ik doe er niets aan :)

Ja, er komt een andere motor in :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 01:44:32 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122583904
Vandaag, na 578.247km hield de waterpomp de roze koelvloeistof, blauwe koelvloeistof en het water niet meer binnen, elke 100km gingen er rode lampjes branden. Er zit nu een nieuwe waterpomp in de motor en verse roze koelvloeistof.

De oude waterpomp had van binnen 'een beetje' last van oxidatie: het cavitatiegeval was voor meer dan de helft verdwenen. De pomp als geheel ligt in een rariteitenkabinet.

Best jammer dat dit noodzakelijk was terwijl er dit jaar toch echt een motor met spierballen in geperst gaat worden ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122585300
Wat ga je erin leggen dan?
2.0T van een XM?
Of beter de V6 24v

[ Bericht 25% gewijzigd door Darkomen op 07-02-2013 12:22:29 ]
pi_122590482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag, na 578.247km hield de waterpomp de roze koelvloeistof, blauwe koelvloeistof en het water niet meer binnen, elke 100km gingen er rode lampjes branden. Er zit nu een nieuwe waterpomp in de motor en verse roze koelvloeistof.

De oude waterpomp had van binnen 'een beetje' last van oxidatie: het cavitatiegeval was voor meer dan de helft verdwenen. De pomp als geheel ligt in een rariteitenkabinet.

Best jammer dat dit noodzakelijk was terwijl er dit jaar toch echt een motor met spierballen in geperst gaat worden ...
nouja na zoveel KMs mag er ook wel eens iets op versleten zijn :P
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 17:56:29 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122603510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef Darkomen het volgende:
Wat ga je erin leggen dan?
2.0T van een XM?
Of beter de V6 24v
2.1 kompressordiesel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122623034
Weet jij trouwens een aantal adressies waar ik goedkoop verstuivers kan laten testen?
en waar ik evt goedkoop een setje vervangers kan scoren :+

* Ou-Tannu moet de verstuivers van de Xsara laten testen :X
  † In Memoriam † donderdag 7 februari 2013 @ 23:59:19 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122623315
Jawel. 4 stuks neem ik aan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122623620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:59 schreef 2cv het volgende:
Jawel. 4 stuks neem ik aan ?
Yep

tis namelijk OF weer de brandstofpomp :X of de verstuivers zijn niet zuiver :(
  † In Memoriam † vrijdag 8 februari 2013 @ 00:10:56 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_122623760
Heb even een mail verstuurd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_122624789
okee :)
  † In Memoriam † zondag 14 april 2013 @ 20:24:20 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125280692
Gister tijdens de voorjaarsrit begon Driezel te lekken. De retourslang van de debietregelaar (waar veel LHM doorheen gaat wat wegens de stroomsnelheid en het hoogteverschil ook nog onder vrij veel druk staat) naar het voorraadvat hield het niet meer. Ik had nog een goede 2e hands slang bij me dus de gare slang heb ik ter plekke vervangen.

Ik heb overigens +/- 1,5 liter LHM bijgevuld ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125280850
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:24 schreef 2cv het volgende:
Gister tijdens de voorjaarsrit begon Driezel te lekken. De retourslang van de debietregelaar (waar veel LHM doorheen gaat wat wegens de stroomsnelheid en het hoogteverschil ook nog onder vrij veel druk staat) naar het voorraadvat hield het niet meer. Ik had nog een goede 2e hands slang bij me dus de gare slang heb ik ter plekke vervangen.

Ik heb overigens +/- 1,5 liter LHM bijgevuld ...
en de brandweer de weg schoon laten maken hoop ik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † zondag 14 april 2013 @ 20:35:18 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125281302
Nope, als je rijdt wordt het zo verspreid dat het slechts druppels zijn. Alleen op parkeerplaatsen lag een plasje. Verder is LHM mineraal, erg dun en heeft het maar matige smerende eigenschappen. Knappe brandweerman die dat nog uit de straatstenen weet te halen, matige chauffeur als je er over uitglijdt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125294130
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef 2cv het volgende:
Nope, als je rijdt wordt het zo verspreid dat het slechts druppels zijn. Alleen op parkeerplaatsen lag een plasje. Verder is LHM mineraal, erg dun en heeft het maar matige smerende eigenschappen. Knappe brandweerman die dat nog uit de straatstenen weet te halen, matige chauffeur als je er over uitglijdt.
dr zijn vast chauffeurs die het weten te presteren hoor!..

omdat ze simpelweg niet uit hun doppen kijken :|
  † In Memoriam † zondag 14 april 2013 @ 23:48:50 #201
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125294749
Op het 'einde' van een parkeervak, op minder dan 50cm voor de bosjes? Of onder een brug op een stuk bestrating waar je eigenlijk niet mag komen en waar je geen snelheid kan maken ? Sja, als ze daar onderuit glijden op wat niet-smerende LHM dan is dat knap.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125308117
mm nee dan wordt t wel lastiger.. en des te knapper als iemand het wel presteerd :P
  † In Memoriam † dinsdag 16 april 2013 @ 01:33:58 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125340866
Yuischt ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 23:58:40 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_127689080
Gister heb ik de kleine octopus (van de drukregelaar naar het voorraadvat) van Driezel vervangen. Het ding heeft tijdens de voorjaarsrit de geest gegeven en toen heb ik hem vervangen door een nieuwe die ik al klaar had liggen in de kofferbak. Die nieuwe heb ik er gister weer uit geplukt en de oude er weer in gehangen, maar dan wel ingekort (het slechte stuk slang er af gesneden). De nieuwe heb ik in de GXPV gemonteerd.

Vandaag heb ik mijn beppe (oma) opgehaald en voor een routine-onderzoekje naar het ziekenhuis gebracht. Ik heb haar nadien ook weer netjes thuis gebracht overigens. Ze vindt het fijn om met de BX te gaan, want als ze in-en uitstapt zet ik het ding in de allerhoogste stand zodat dat in- en uitstappen makkelijker gaat. Verder is het gewoon een fijn mens en ik mag haar graag, ook al hebben we amper gemeenschappelijke interesses. Ze heeft al veel voor haar kiezen gehad en fysiek wordt het allemaal langzaamaan minder, maar klagen doet ze niet en ze heeft nog steeds humor. Soms zelfs een beetje zwarte humor :D

Op de terugreis van m'n beppe naar huis ging het stoplampje in m'n BX branden. Ik vermoedde al dat dat iets te maken had met het LHM-peil en inderdaad, dat was zo. Thuis zoog de pomp vrolijk lucht aan en ik had onvoldoende LHM op voorraad om het vat en de slang voldoende te vullen. Oplossing inde Saab verse LHM halen. Probleem: de accu van de Saab is stuk (niet leeg maar stuk). Oplossing: accu van Driezel in de Saab zetten zodat ik die toch in kon zetten voor dit spoedklusje.

Bij het LHM-adres zag ik niet alleen genoeg LHM, ik vond ook een onderdeeltje voor de GXPV waar ik al erg lang naar gezocht heb en ik hoefde niet te betalen voor de LHM of het onderdeel. Sterker nog: ik kreeg een bak geld toe ! Okee, toegegeven, dat had te maken met een oude rekening die nog vereffend moest worden, maar geld toe krijgen is altijd fijn.

Thuis aangekomen heb ik de accu weer in Driezel gezet, de slang naar de retourpomp gevuld met LHM, wat LHM in het vat gegoten, de ontlastschroef open gedraaid en de motor gestart. Het was duidelijk te zien door het doorzichtige stuk slang dat er eerst nog veel lucht verpompt werd, maar toen er weer iets groens zonder lucht door de slang stroomde heb ik de ontlasstschroef dicht gedraaid en kwam Driezel fijn omhoog. Jippie, weer een probleem opgelost. Ik heb toen de ontlasstschroef weer open gedraaid om eens te zien wat er dan zou gebeuren. Nou, er gebeurde niet veel goeds. De slang schoot weer los en ik kreeg een LHM douche. Na de motor uitgezet te hebben, heb ik de stukken slang weer aan elkaar geknoopt (dit keer wel wat steviger dit keer denk ik), lhm bijgevuld, de ontlasstschroef dicht gedraaid en de motor weer gestart. Gelukkig, er spoot geen LHM in het rond. Niet meer met de ontlastschroef spelen en morgen weer rijden en hopen dat het nu dicht blijft.

Overigens, bij het LHM-peilen/bijvullen heb ik eens de officiële methode gebruikt: BX in de hoogste stand en dan het parapluutje bekijken. Maar als ik dan in het vat kijk, lijkt het maar voor 50 tot 66% vol te zitten. Klopt dat ? Of is mijn parapluutje te enthausiast ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_127691769
Goed bezig zo te lezen! Altijd fijn om jouw sleutelklusjes te lezen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_127708936
zie je wel.. citroens.. ramp bakken ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:16:19 #207
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_127711449
Goed bezig 2cv, ik zie het al helemaal voor me hoe jij LHM over je heen krijgt :D .

Lief dat je dat voor je oma doet :) . Ik heb geen opa's en oma's meer dus ik kan dat soort dingen niet meer doen :{ .
pi_127727960
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Goed bezig 2cv, ik zie het al helemaal voor me hoe jij LHM over je heen krijgt :D .

Lief dat je dat voor je oma doet :) . Ik heb geen opa's en oma's meer dus ik kan dat soort dingen niet meer doen :{ .
je kan je zelf nog wel in de LHM zetten hoor :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:20:27 #209
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_127728497
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan je zelf nog wel in de LHM zetten hoor :')
Nee, ik had het er niet over dat hij z'n oma in de LHM zet :') .
pi_127730203
en heb je dan ook een nieuwe accu voor de saab meegenomen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')