Daar issie mee goedgekeurd? LOL!!quote:Op donderdag 27 september 2012 02:42 schreef 2cv het volgende:
dus kan ik nu nu het polyester, plamuur en roest waar de onderste draagarmen aan vast zitten vervangen door echt staal en de remslangen vervangen
Ik weet precies wat je bedoeld.. Mijn Mk2 had 2 weken geleden al af moeten zijn..quote:Op maandag 15 oktober 2012 01:51 schreef 2cv het volgende:
Ik ben wel 'iets' langer bezig geweest dan gehoopt.
heb je maar 1 slang aan je radiateur zitten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:22 schreef 2cv het volgende:
De Saab heb ik op 4 oprijbokken gezet en de koelvloeistof afgetapt. In de kop zou ook nog een aftapplug moeten zitten, maar die heb ik niet gevonden. Weet iemand hoe dat zit ? De vermiste aftapplug zou aan de kant van het uitlaatspruitstuk moeten zitten, in de buurt van het schutbord (distributiekant van de motor dus).
Anderzijds: er 'mist' ook een onderste radiateurslang. Wellicht hoort het allemaal zo.
De thermostaat ging er zonder morren uit. Ik moet alleen nog even een nieuwe regelen. Dan kan die er weer in, verse koelvloeistof (echte koelvloeistof, geen water) er in, laten zakken en gaan met die banaan.
Overigens heb ik voor het klussen de motor even warm laten lopen, dat sleutelt een stuk prettiger
Die doen het dus gewoon...quote:
Kan ik er makkelijk bakkies onder schuivenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
Je kan veel zeggen.. maar je Blauwe Baas staat hoog op de poten
-2quote:
Zo'n idee had ik alquote:
Hmm... even dit topic (al gaat het over een 900 Classic) lezen? http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=119926quote:Op donderdag 31 januari 2013 00:39 schreef 2cv het volgende:
Omdat de koppen van de bouten soms net niet in een steeksleutel passen (terwijl ze toch niet zo ver aangetast zijn door roest dat dat de oorzaak kan zijn) en omdat de schroefdraad erg grof lijkt dacht ik dat het niet-metrische schroefdraad is. Maar de sleutelwijdte is +/- 16 (afhankelijk van over welke vlakken van de kop van de bout ik meet) en de steeldikte is 10,98mm (leve de digitale schuifmaat).
Of even bus opboren en M12 erin jassen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:08 schreef 2cv het volgende:
Ah, bedankt voor je tip !
Maar ik denk dat bij nader inzien de kortste klap toch is om naar een goede Saabboer te gaan om te vragen voor een moer + bout die zo'n stang op z'n plek houdt. Dan hoef ik me niet af te vragen of het ding metrisch of Engels is
Netjesquote:Op zondag 3 februari 2013 01:55 schreef 2cv het volgende:
Vandaag de rubbers in de stangen maar eens vervangen. Eerst bij m'n voormalige werkgever busjes gedraaid:
[ link | afbeelding ]
Die beschadiging/inkeping is om ruimte te maken voor de stang.
[ link | afbeelding ]
De bussen passen in elkaar.
En zo werkt het:
[ link | afbeelding ]
Busje ...
[ link | afbeelding ]
Stangetje ...
[ link | afbeelding ]
Andere busje er op ...
[ link | afbeelding ]
Ja, zo ja ...
En als je dan op de bovenste bus drukt, drukt de rubber bus er uit. Overigens gaat dat niet zo heel makkelijk. De rubber bus kraakte behoorlijk toen ik hem er uit drukte. Ik gebruikte een pers met en capaciteit van ca. 40 ton. In een bankschroef was het vermoedelijk niet gelukt. Als ik de bus naar beneden geduwd had terwijl het spulletje zo op de tafel stond dan was het dwars door de tafel heen gegaan. En door de parketvloer.
[ link | afbeelding ]
Dit ziet er toch veel beter uit zo met vers rubber ?
Ik zou ook de rubber bussen op het andere uiteinde van de stangen vervangen, maar die had ik niet. Ik dacht dat ik ze gekocht had, maar die rubbers waren voor de schokbrekers. En die passen niet hier in. Nog even regelen dus ...
Ik heb bij m'n voormalige werkgever ook 7/16 UNC bouten gevonden. De schroefdraad is vermoedelijk hetzelfde is als de schroefdraad van de bout uit de Saab. Ik kon die beschadigde moer er niet op draaien, maar dat kan ook al niet meer op de orginele bout dus dat zegt niet zoveel. Maar de spoed lijkt, voor zover ik kan zien, wel overeen te komen. Alleen jammer dat die mooie nieuwe bouten een paar centimeter te kort zijn ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |